Forum >> 159

mex8618-03-2014 10:54:42 // 50366
nálam EGR falazva van, telibe.

MIL Lämpa van, de nem ällt ät vészüzembe.
hibát tudom is törölni de ugye hamar visszajön amint felismeri h nincs nyomäskülönbség EGR elött meg utän.
Dömpi (il dottore)18-03-2014 08:56:51 // 50365
Sok sikert.
Azért ha meglesz az új beállítás, majd belinkelem.
Zsunior18-03-2014 08:54:49 // 50364
Nálam EGR csere után a stekker ami az EGR-re csatlakozik lecsúszott menet közben (a drága márkaszervízben az előző tulajnál sikerült eltörni) Motorkontroll kigyullad, egyébként semmi változás nem történt. Mondjuk nálam a következő indításnál átrakta magát vészüzemmódba, és nem forgott többet a motor 2000nél. (Mondjuk akkor megijedtem :)) )
Stekker visszadug, rögzít, hibakód töröl és voilá :)
.......................18-03-2014 07:46:06 // 50363
szorul az EGR szelep tengelye,
a gyári zsír a tengelyen mostanra összeálllt a korommal ,
ki kell gázolajban mosni,
és váltóolajjal megkenni

aztán jó lesz
Csabi18-03-2014 01:24:24 // 50362
Nagyon köszi a képeket! Tényleg nem látszik szembetűnő félrekopás...uh megpróbáljuk milyen lesz a te beállításaiddal...
Giuntini18-03-2014 00:19:43 // 50361
Köszönöm, remélem nekem is ez lesz.
Pityukoma17-03-2014 23:52:23 // 50360
Jól mondja a gumisod. Nekem pont tegnap ütötte meg a szemem egy apró ikon a leszerelt téli gumim (Michelin Primacy Alpin) oldalán az M+S (Mud+Snow / sár+hó) jelölés mellett közvetlenül. A fénykép nem adja vissza, de próbáltam fehér filccel kihúzni hogy jobban látsszon.

4mm alatt hóban már nem ajánlja a használatát a Michelin. Gondolom más gumigyártók is hasonlóképen vélekednek.
Sajna én is így szembesültem vele hogy minimum 2db-ot vennem kell az ősszel.


Más: próbálgattam az új nyári gumijaimat. Ezek a Contik eszméletlenül tapadnak. Ilyen jó gumik még nem voltak alattam:-) Örülök hogy hallgattam a gumisomra. Egy hátrányát említett, mégpedig hogy kicsit jobban kopnak az átlagtól. -majd meglátjuk-
Zsifi sw17-03-2014 23:31:27 // 50359
Azt nem tagadom nagyon szép látványt nyújt a 19"-os kerék, de sírva fakadnék, ha annak bármi baja esne. :) És sajnos Budapest útjain nem tudnám aggodalom nélkül elengedni vele asszonyt... Hát hiányzik ez nekem? :D
Zsifi sw17-03-2014 23:28:12 // 50358
Szia!

Mi a helyzet Z-vel? Sikerült elérned?
Pityukoma17-03-2014 22:37:15 // 50357
Hátha:Blog, ;-) Azért gondolom, mert szóról szóra ugyanaz amit írsz mint nekem nemrég volt.
Liquid17-03-2014 22:06:37 // 50356
így van, ez ritka dolog
ALFI15617-03-2014 21:10:55 // 50355
Még jó,hogy vissza adják a pénzed.
Dömpi (il dottore)17-03-2014 20:44:34 // 50354
Na Urak!
Gumicsere lesz :-(

Ma a futóművestől az esztergályoshoz mentem az új kp.gyűrűkért, onnan meg a gumishoz.

Szépen felkerültek a helyükre. Nagyon pöpecek, nagyon passzentosak. A gumis újra megsergette a kerekeket és megdöbbenésünkre újra nagy eltéréseket mutatott, pedig jó úton mentem.

Felraktuk, majd mentem egy 30 km-es próbakört 70, 80, 110, 120, 150 és 180-as tempókkal. 70 és 150 között éreztem egy enyhe remegést a kormányon és a gázpedálon.
A régi kp. gyűrűvel a kormány jobbra-balra mintegy fél-fél centit kilengett, majd lerézta a karórámat. Most csak éreztem a remegést. Összenéztem a kormányon a varrást és a műszerfal egy pontját, szemre kb. 2 mm-ert remegett jobbra-balra.

Szóval
1) a központosító gyűrűnek igenis nagyon fontos szerepe van! Ez tény. A remegés tompult a cserével
2) a gumi nem jó, a maradék remegést a gumi futófelületének egyenetlensége, pulzálása okozza

Eredmény:
A gumi megy vissza oda, ahonnan jött.
Én visszakapom a pénzem (160k).
Ezt egyből ki is adom némi pótlással (104k) egy garnitúra Bridgestone Potenza ER050A-ra.

Addig is amíg megérkeznek az új nyárigumik, visszakerül a téli garnitúra.
Dömpi (il dottore)17-03-2014 20:23:25 // 50353
Szia!
Íme a fotók.
Michelin PS2 255/35 ZR19 96Y XL
futott km 6000 km (kb)


Én semmi félrekopást nem látok rajta.

Sajnos futóműbeállítást nem tudok linkelni, mert nem lett állítva. A futóműves ugyanis megállapította, hogy a jobb első felső lengőkar gömbfeje kottyan.
Én eddig észre sem vettem, annyira kezdeti a dolog. Csakhogy a futóművesemhez vezető út olyan, mint a vizsgáztató állomáson a rázópad. Bizonyos szempontból ideális is :-) Itt a futóművesem könnyedén kiszúr mindent. Ő ugyanis mindig először kerül egyet a kocsival.
A poén, hogy odafele menet halottam én is, de szentül meg voltam győződve, hogy a bébihordozó fogadóegysége zörög a csomagtartóban. Az aknán kiderült, hogy nem.

Szóval a futóműves azt mondta, hogy hozzam vissza a kocsit, ha ki lett cserélve a lengőkar.

Ezt majd néhány hét múlva fogom megejteni a féktárcsa/-betét cserével együtt.
Giuntini17-03-2014 17:32:29 // 50352
Az EGR hat hónapja volt cserélve, mert nem lehetett tisztítani. Egyébként ez a hibaüzenet regeneráláskor jött elő. Autópályán mentem észrevettem, hogy regenerál, ki az automata kézibe, és 5-ben 2800 fordulattal mentem fölfelé az érdi emelkedőn. Akkor dobta ki a hibát. Semmit nem lehet észrevenni, a hangja, gyorsulása ugyanolyan, mindenben úgy viselkedik mint bármikor. Csak az üzenet nem tűnik el. Holnap reggel kiolvassák. Remélem nem nagy a baj.
Ricsi 14717-03-2014 16:17:13 // 50351
Okes jelentkezek majd :). De eddig ugy nez ki, hogy olyan 11 kornyeken indulunk Kormendrol.
Ricsi 14717-03-2014 16:15:30 // 50350
Igen, ugy nez ki, de erdekes, hogy mikor meglett tisztitva a 2 legrosszabb allapotu akkor egybol normalis ertekek voltak es az alapjarati remeges is elmult, aztan 2 padlogaz es minden "elromlott"!
Liquid17-03-2014 16:01:07 // 50349
hogyne, nagyon szivesen, már akartam is ajánlani :)
Majd kontaktoljunk mikor jöttök, remélem Győrben leszek.
mex8617-03-2014 15:57:26 // 50348
porlasztokkal kapcs, akkor megint bebizonyosodott hogy a korrekcios érték nem csak a porlaszto hibäjära utalo jel lehet.
ALFI15617-03-2014 15:55:26 // 50347
Én télre nem raknám vissza.Hagytam volna fent és lekoptattam volna nyáron.
Ricsi 14717-03-2014 15:28:05 // 50346
Vasarnap megyunk, lemaradt.
Ricsi 14717-03-2014 15:25:37 // 50345
Most jut eszembe, hogy leirtam megyunk Gyorbe, ha raersz akkor osszefuthatunk plazanal vagy valahol :)?!
mzo17-03-2014 15:23:13 // 50344
Most a gumicserekor latszott hogy nekem is a belseje kopik jobban. A beallitas ellenorzesekor kiderult hogy hibatlanok az ertekek egyedul a doles necces, de az mar ugye gyarilag ilyen es allitani nem tudjak. Ellenben azzal nyugattott hogy legalabb stabil lesz kanyarban
Ricsi 14717-03-2014 15:21:55 // 50343
Jah hat igen, az ember ismeretlen helyeken ovatosabb...! Igen ennek en is orulok, mert kb a legdragabb alkatreszbe sikerult volna belenyulni...! Viszont azert en meg a motor szetszedesevel varnek, megmutatom az autot az itthoni jol bevallt szerelomnek is, elvileg szerdan vagy csutortokon hozom el az injektorosktol az autot, ugyhogy majd jovo heten viszem csak el az itteni szerelohoz, ugyhogy majd csak utana leszek okosabb. Most hogy nem volt nalam az auto 2 hetig mar megorulok ugy hianyzik ugyhogy hetvegen feknyereg festes nyari gumi felrakas es kirandulunk egyett Gyorbe :D
Csabi17-03-2014 14:34:43 // 50342
Jó lesz az is! :) Köszi!
Dömpi (il dottore)17-03-2014 14:33:04 // 50341
bakker! ősszek ki lettek dobva, de 1 még van a garázsban, az pedig a jobb első. Azzal kaptam el a kátyút nyáron. Azt este lefotózom neked.
Csabi17-03-2014 14:26:18 // 50340
Oké, köszi!
A 19-es régi nyári gumik jobban árulkodnak, gondolom azokkal is mentél pár ezer kilométert ...szóval ha azokról csinálnál pár képet, akkor azt nagyon megköszönném! :)
Liquid17-03-2014 14:23:34 // 50339
hát igen, azok jobban mutatnak :)
Dömpi (il dottore)17-03-2014 14:22:04 // 50338
Majd belinkelem ma hogy lövi be a srác, meg a 7-végén lefotózom a téliket neked, állapítsd meg, hogy jól koptak-e. Igaz azok 215/55 R16-ok.
Csabi17-03-2014 14:20:59 // 50337
:)bírnák ezek szerintem augusztusig is, de akkor minek vettem a 18-as kerekeket? :)
Liquid17-03-2014 14:18:59 // 50336
van 4db Vredestein gumim hasonló állapotban, ha esetleg kell pótlásul :)
Csabi17-03-2014 14:17:19 // 50335
Jah, erre hajlok én is, használom őket ~májusig aztán csere...
Liquid17-03-2014 14:13:16 // 50334
én is kb. így közlekedek, legalábbis olyan utakon amit ismerek.
Hát az jó hír hogy az injektorok bemérve jók, viszont tippem sincs merre tovább
Csabi17-03-2014 14:06:10 // 50333
Csak azért, mert nálam a gyári beállítással eszi a gumik belső oldalát, a 225/50R17-et nem annyira...de a 235/45/R18-at eléggé, itt a minta is jobban érzékeny rá...
Szóval múltkor belinkelted a beállításodat, és ha nálad OK kopásügyileg, akkor én is úgy fogom beállíttatni a futóművet, ha felkerülnek a 18-as kerekek...
David | Centocinquantanove17-03-2014 14:05:30 // 50332
Az enyém szerint se, de ha ilyen telek lesznek, mint az idei volt, akkor ilyen profillal még óvatosba elmegy még egy szezont... szerintem.
Ha relatíve csapadékmentes száraz hideg van zömmel akkor nincs baj, ha esik valami akkor óvatosan. Nekem is közel ilyen volt a mostani télim... kopásjelző fölött volt kb 2-2,5 millivel.
Ricsi 14717-03-2014 14:02:43 // 50331
Én csak addig megyek 90-el amig benem érem a 70 és 90 kozott kozlekedokett elozes aztan 130-140 vagy tobb, nem normalis tudom de aki ismer az tudja h nem is vagyok normalis :D De amugy se tennék fel gagyit, megis csak az az egyetlen kapcsolat az uttal...! Amugy vannak fejlemenyek az injektor gondommal kapcsolatban, bemertek oket es jol mukodnek az EGR-t is ledugoztak hatha azzal van a gaz de nem... Ugyhogy megneztek a hengerekben a kompresszit és az egyikben nem jo 17 koruli tobbiben 26-27 valamilyen mereseket lefutatott de ott is minden rendben volt minden nyomas felepult stb... Holnap atmossak a motort valamivel attol allitolag meg kell javulnia de ha nem akkor szet akarjak szedni a motort :O Velemeny?
Dömpi (il dottore)17-03-2014 14:02:10 // 50330
én 6mm-t hallottam, hogy az a minimum.
Liquid17-03-2014 14:01:15 // 50329
határeset, iz már inkább csak nyárigumi
Csabi17-03-2014 14:00:13 // 50328
Ha már gumitéma, Ti mikor szoktátok eldobni a téli gumikat, milyen profilmélységnél? Nekem most ~3,5-4mm-nél vannak, de van ahol (küső él) 5mm , mivel nem egyenletesen kopnak....A gumisom szerint ezeket már nem kéne visszarakni...
Dömpi (il dottore)17-03-2014 13:59:33 // 50327
Szemre nincs. De nekem azért lett picit másként állítva, mert akkor 255/35 ZR19-es gumik voltak fenn és már akkor is használtan vettem őket...kb. 60%-osak lehettek.

Ma megyek 16:00 órára a futőműveshez, egyrészt mert 2-évente nem árt, másrészt félreáll picit a kormányom, harmadrészt pedig mert a gyári méretű (235/40 19) gumikhoz akarom állíttatni a futóművet.

Majd a 7végén megnézem a téliket, de azokon sem tűnt fel féloldalas kopás.

Miért kérded?
Ricsi 14717-03-2014 13:59:33 // 50326
Én csak addig megyek 90-el amig benem érem a 70 és 90 kozott kozlekedokett elozes aztan 130-140 vagy tobb, nem normalis tudom de aki ismer az tudja h nem is vagyok normalis :D De amugy se tennék fel gagyit, megis csak az az egyetlen kapcsolat az uttal...! Amugy vannak fejlemenyek az injektor gondommal kapcsolatban, bemertek oket es jol mukodnek az EGR-t is ledugoztak hatha azzal van a gaz de nem... Ugyhogy megneztek a hengerekben a kompresszit és az egyikben nem jo 17 koruli tobbiben 26-27 valamilyen mereseket lefutatott de ott is minden rendben volt minden nyomas felepult stb... Holnap atmossak a motort valamivel attol allitolag meg kell javulnia de ha nem akkor szet akarjak szedni a motort :O Velemeny?
kiger17-03-2014 13:53:29 // 50325
Sziasztok!
Egy gyors segítség kéne, hátha valaki ért hozzá:
Egyik barátom eladja az új felniét az Opeljárólm a felni 5x110 es, 18", szélessége 7,5"
ET 41 mm, szerintetek ez felmegy a 2.4-es 159-re? Előre is köszönöm a segítséget.
Csabi17-03-2014 13:46:21 // 50324
Dömpi! A jelenlegi futóműbeállításoddal egyformán kopnak a gumijaid, nincs eltérés a belső-külső felület között?
Csabi17-03-2014 13:43:33 // 50323
5000km-enként is nullázza... ezek szerint amelyiket előbb eléri...
Csabi17-03-2014 13:42:19 // 50322
Mindenképp hibakiolvasás kell...és fény derül mi okozza. Tipp: szerintem az EGR-ed (ha van) lesz...
Giuntini17-03-2014 13:31:39 // 50321
Leszedtem a motorborítást, a résolaj csövek alatt tiszta olaj. Elképzelhető hogy veszít a befecskendezési nyomásból és ezért írja ki a hibát?
Giuntini17-03-2014 13:06:00 // 50320
Sziasztok!
Ma menet közben kigyulladt a motor kontroll lámpája, és jött a hibaüzenet: ellenőriztetni a motort. Semmi rendellenességet nem veszek észre a motor hangján, ugyanúgy megy, de a lámpa nem alszik el. Nem tudom mi lehet a baj. Ti már találkoztatok ilyennel.
vzolee17-03-2014 12:39:22 // 50319
Ja és hétvégén pont láttam, amikor nullázta a trip-et. Nem 5000 km után, hanem amikor az üzemidő(?) számláló átlépte a 99:59 órát. Nálam ez egyébként majdnem 5000 km-nél volt, 50 km/h átlaggal.
vzolee17-03-2014 12:36:40 // 50318
Úgy látszik, nem tudok megszabadulni ettől az alacsony mérettől. A 16"os felnikre ugye 205/55R16-os téli gumikat vettem, 1 szezont futottak. Találtam végre elfogadható árú és állapotú, sok küllős, 17"os felnit. 225/45R17-es Pirelli Cinturato P7 gumi volt rajta, amire megalkudtam. Kettő olyan 50%, kettő meg 70%os. Marad az óvatos közlekedés :)
Dömpi (il dottore)17-03-2014 12:17:05 // 50317
Amúgy meg naná!
Tavaly ugyanezek a gumik 235/40 90 méretben 90-110 k között mozogtak, most 65-95k között.
Tavaly ennyiért középkategóriásat vehettél volna. Ennyiért megéri a prémiummárka.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.