Forum >> 159

Shadin16-04-2014 21:03:42 // 51866
Hát köszi :-)
Shadin16-04-2014 21:02:17 // 51865
a 3-as miatt kell kuplungot cserélnem ha nem lohadok le :-D elég volt az a 136 ló is. most figyelhetek, hogy mikor taposom és hogy. nem jó a 2.4 kuplungja az 1.9-be?
KollerT16-04-2014 21:01:41 // 51864
Tegnap elindultunk bulizni és Veszprémben kötöttünk ki, aztán napfelkeltekor csináltam egy képet, hogy legyen olyan, amin a kocsi és én is rajta vagyok. :)
Giuntini16-04-2014 21:01:09 // 51863
Azért ezt nagyon tévesen látod. Ezt gondolom Liquid car-társ is nagyon hamar le fogja reagálni. Az első dolog, ha takarékoskodni akarsz, akkor ne Alfát vegyél. A 2.4-est meg irdatlanul meg lehet szeretni. Hogy miért? A gázpedál nem arra van, hogy mindenhol nyomni mint süket az ajtót. Szerintem nevetséges főleg a 2.4-el legyorsulgatni az Octaviásokat, Focusoszosokat. Ezzel az autóval nem kell az erőt fitogtatni, mert úgy is te tudod, hogy mit tud az autó. Az, hogy kevésbé megbízható, ez is baromság. A DPF a városi használatban könnyebben eltömítődik. A gumikat, pedig nem koptatja jobban, hiszen ezek az abroncsok úgyis lekopnak max 40000alatt. Ha többet áldozol, ami a 2.4 fenntartásával jár, akkor valóban magasabb fogyasztást kapsz, főleg a Q-tronic, Q4-nél, magasabb adót. De aki ezt megveszi, annak tudnia kell erről. Cserébe ezekért a többlet költségekért kapsz egy állandóan minden zsigeredben érződő erőtartalékot, diesel mértékkel mérve, sportos, kicsit gurgulázó motorhangot, és az automatánál főleg érződő nyomatékot. Igen, a 2.4 automatával passzol. Kézi funkciót nem is akarod használni, olyan finoman vált. És ha a 2.4 -et berakod sportba, hát akkor felszedi a betont. De ha autópályán lepadlózod (kick-down) 120-nál visszavált 5-be, akkor felszedi az aszfaltot. És ahogy Liquid car-társ fogalmazott, fenyegetővé válik a hangja. A 3-as BMW, hiába hátsókerekes még nem sportautó.
Shadin16-04-2014 21:00:05 // 51862
Ezzel kell kezdenünk :-D Egy csajos Jäger után tuti legyorsullak :-D
Csabi16-04-2014 20:58:40 // 51861
Q4 nélkül is lehet neki taposni, az első kettő fokozatban pörögnek ki a kerekek, a többiben nincs gond....és 3-tól felfele igazi élmény...szerintem :)
Shadin16-04-2014 20:58:20 // 51860
ue. van a két évvel későbbi listában is, meg egy 2008-as németben.
Ákos (dewvil)16-04-2014 20:58:19 // 51859
csatlakoznék:) első kocsim volt.
fiatal voltam, vad, mohó, rettenthetetlen, bátor, erős:):)
aztán ugye értek engem is meglepetések, mikor a felüljáró alatt a kanyarban rántottam egy racsnit nem is tudom miért, és szemeztem a buszsofőrrel:)
Liquid16-04-2014 20:57:25 // 51858
Okéfőnök! Majd kerítünk egy józanodási "ablakot" a VTTn :)
KollerT16-04-2014 20:56:56 // 51857
Jólvan, nekem tényleg mindegy. Szerintem olyat vegyen, aki ilyet szeretne, amihez minden papír megvan, és minden tip top.
Nekem tényleg full mindegy, hogy milyen erős, mert 60al megyek városban, lehetőleg dugókat kerülve, autópályán meg 160-al.

A 2,4-es megbízhatóság vs 1,9-est pedig itt ott olvastam, meg mondták, lehet nem így van.
Liquid16-04-2014 20:56:30 // 51856
köszi!
Shadin16-04-2014 20:55:22 // 51855
Muszáj vinned majd egy kört :-D
Shadin16-04-2014 20:53:42 // 51854
Trabival is :-D Kétszer...
Liquid16-04-2014 20:52:58 // 51852
kipróbálhatjuk :) azé nem versenyautó de egészen jól harap :)
A Q4 szerintem abban ad pluszt hogy nincs olyan hogy elforog a kerék, eddig még csak havon vagy nagyon nyálkás úton sikerült okosságokat kikapcsolva megcsúsztatnom.
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2014 20:50:40 // 51851
valamit félre értesz, nem azért kell a kettőnégy, hogy tudjunk vele gyorsulgatni mivel rohadt nehéz a gyorsulgatáshoz, ha nem azért, hogy dinamikusan lehessen vele haladni, előzni... attól hogy valami első kerék hajtású mondjuk pályán nem biztos hogy hátrány nem ettől függ, mi sportos és mi nem ...több adó? ... akinek plusz 20e ft-jon(40L gázolaj) múlik a boldogsága az 59-et sem tud venni...
én meg inkább az állapot irányba megyek vagy biztos forrásból veszem az autót
Shadin16-04-2014 20:50:18 // 51850
Semmivel sem megy jobban mint egy (rondább) Bravo ue. motorral, vagy egy Saab ill. Opel szintén ezzel a motorral, csak pár mázsával könnyebben... Ebben az autóban a formavilág különcsége és futóműve, vezethetősége, stílusa a különleges, nem a motorja.
Csabi16-04-2014 20:50:10 // 51849
Érdekes amit írsz...Egy 2,4 gyorsulása azért nem picivel több mint egy 1,9-é, ha mindkettő esetében gyári állapotokról beszélünk, akkor igencsak jelentős a különbség...Adó, na ezt végképp nem értem, éves szinten ~10e a különbség , ha mondjuk 5éves kort nézünk...
Kevésbé megbízható??? Miért szerinted? Komolyan érdekel....
Ákos (dewvil)16-04-2014 20:47:42 // 51848
Szerintem untig elég az a 150 paripa, ennyivel is fejre lehet állni.
Shadin16-04-2014 20:47:33 // 51847
Skacok! Egy okosított 136 lovas 159 van a se..em alatt. Ha eleresztem a gyeplőt, széttépi maga alatt az aszfaltot és a hajtásláncot. Eltekeri a kuplungot, féltengelyt, kerekeket (17"). Ahogy tanult kollégám mondta korábban ebből sosem lesz versenyautó, mert nem. E felől egyetlen változat ébreszt bennem némi kételyt, amit Liquid cartárs remélem a VTT-n igazol majd. Aki taposni akarja az 2.4-et vegyen Q4-gyel, vagy a legerősebb benzinesekkel, egyéb esetben meg tekintsük egy gyönyörű élményautónak.
'''''16-04-2014 20:45:49 // 51846
Liquid-é négykerekes! :-)
Azért egyszer ülj be egy dízel,első kerekes 2.4-be ami legalább "chip"-es.Sokaknak tud meglepetést okozni.
Liquid16-04-2014 20:45:36 // 51845
ha eccer eléd kerül, küldd át lécci, köszi!
Liquid16-04-2014 20:44:45 // 51844
hááát azért ha láttál már köüzelről 2.4-et...
Kicsit több mint szimplán 1-2s a 0-100-ban :)
Valóban problémásabb valamelyest, de plusz 50-60Le (ami ugye bő 30%) , és nemtomennyi Nm, ráadásul az 5 hengernek a hangja nagyságrendekkel szebb, (már ha egyáltalán lehet ilyenről beszélni dízelügyben)
Azonkívül ott van van pl. a Q4,a ami megoldja az elsőkerekes problémádat :D
Ezzel lehet igen durván eszetlenkedni :) tapasztalatból mondom :)
mizooo16-04-2014 20:43:47 // 51843
Ki a franc akar ezzel az autóval gyorsulni? Ez nem arról szól.... A 150 Lovas nem egy versenyautó, de az átlagnál picit jobban megy. A hétköznapi feladatokat, jól meg lehet oldani vele. Egy kis programmódosítással pedig remélhetőleg kicsit lehet hergelni rajta :P
Shadin16-04-2014 20:31:50 // 51842
Valamelyik katalógusomban.
KollerT16-04-2014 20:30:33 // 51841
Én egyébként amikor autót kerestem, akkor 2,4-es irányba mentem el, de aztán rájöttem, hogy igazából ez egy elsőkerekes dízel. Szerintem vicc ezzel "gyorsulni". Azért a kis gyorsulás plusszért több adót kell fizetned, kevésbé megbízható, és nehezebb is elöl, gondolom a gumikat is jobban koptatja.

Szóval ha sportautót akarsz, akkor hátsókerekest vegyél és ne dízelt. Ha pedig egy stílusos, jól kinéző autót, amire büszke vagy és néha kitudsz vele gyorsítani, akkor pedig ilyen Alfát.

Úgyhogy ÉN mindenképpen a pontosan vezetett szervízkönyv, szép állapot irányába mennék el a helyedben, mert itt visszaolvasva is látod, hogy mindenhol trükközések vannak.
Giuntini16-04-2014 20:22:51 // 51840
120ezret nem igazán érdemes megvárni a szíjcserénél. Bár inkább ez a 2.4-nél igaz, annál könnyen átugrik a szíj. Inkább 100-nál cserélni, az a biztos.
KollerT16-04-2014 20:22:13 // 51839
Ja de Szamosiék mondták, hogy ezt 90-nél érdemes cserélni, úgyhogy bementem a szervízbe és nem hivatalosan megmutatta, hogy 95 ezernél tényleg cserélték.

Csak hülye jogszabály miatt, ha nem én voltam az akkori tulaj, akkor nem adhatják nekem ki, csak engedéllyel ezt a részletes szerízkönyvet.
Szabolcs 15916-04-2014 20:19:31 // 51838
És csak anyi még akitől vettem magán személy aszt mondta mindet cserêltek 95 ezer nêl és nálam meg be üt a gebasz pedig eredeti német volt!!
KollerT16-04-2014 20:17:06 // 51837
Kép lemaradt....
KollerT16-04-2014 20:16:28 // 51836
Én bementem a márkaszervízbe és égőcsere, akármi fingnyi javítás ott volt. Ellenőrzések is.
Mellékeltem egy képet, hogy milyen egyébként, de ez sajnos nem az enyém! :(
Szabolcs 15916-04-2014 20:16:07 // 51835
120 ezret a szijjal veszélyes én nekem 105 ezernél a feszittökerék be adta a kulcsot úgy hogy vigyázat
tdemeter16-04-2014 19:52:53 // 51834
1 hónapja csinálták nekem 130e ft volt bruttóba nekem a komplett vezérlés, klíma tisztítás, pár apróság javítása (nekem 1.9 8v).
Szerintem ezt mindenkepp csinaltasd meg (vagy legalabbis kalkulalj vele) mert odakint nagyon betartjak a hivatalos intervallumokat, es pont 120-nal van a szij csere..
tdemeter16-04-2014 19:50:31 // 51833
Ha kemia megvan es nagyon jó az állapot akkor én tuti feláldoznám a sok lóerőt az állapotért cserébe.
Én konkrétan ezt tettem a gyakorlatban is, inkább lejjebb adtam, mert örültem, hogy végre van egy kocsi ami megfelelő állapotú.
Persze nem biztos, hogy mindenkinek így kell gondolkoznia....
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2014 19:50:12 // 51832
a vezszíjon látszik hogy új e vagy nem ... hát igen félre kell rá tenni... néha jobb egy 140e km-et futott azon kicseréltek mindent :P
tdemeter16-04-2014 19:48:16 // 51831
Hat, ez erdekes, nekem azt mondtak anno, hogy a garancialis javitason kivul az egatta foldon semmirol sincs nyilvantartva (egy alfanal), hogy mit csinaltak.
KollerT16-04-2014 19:45:57 // 51830
Ezeket hogy tudnám megnézni, hogy megcsinálták-e?

Végig márkaszervízben volt, most 120e km-nél az első fékek tényleg cserélve lettek.
A többit viszont nem tudom, mert a márkaszervíz csak az akkori tulajdonosnak ad ki információkat... Gondolom akkor ezek szép körök lesznek. :(
Szabolcs 15916-04-2014 19:44:39 // 51829
.......................16-04-2014 19:10:18 // 51828
kormánymüre figyeleni,ha ereszti a hidraulika olajat akkor cserés(bemegy a víz a gumiharang alá)

Injektor korrekciót érdemes nézni,1 körül vannak akkor minden OK

futómü kopogás

leállításkor csattan akkor kettöstömegü sanszos

egyébként mint minden dieselnél ,hidegindítás
aztán szépen bemelegíteni és figyelni a hangjára
Piros Madaaar16-04-2014 18:22:19 // 51827
En nem ertek hozza ahogy irtam de latom mar kaptal valaszt nekem a 150le keves foleg ha 19"van alatta.nemgyorsul.palyazni jo max fogyim,palyan 8.2volt atlagban pedig 7.2.ha lett volna nagyobb motorral esetleg benzines akkor az kellene.megjelenese miatt durvan nez ki de teljesitmeny semmi extra.ha a kulso a lenyeg akkor jo valasztas.
ja ha rugotores lesz lehet nemkapsz rugot hozza az enyem mar ket hete all emiatt nimcs rugo a TI hez meg olaszban sem.
Piros Madaaar16-04-2014 18:18:55 // 51826
3ev vagy 120e km vezerles kompletten,lehet fekek is,akar kuplung is.osszes szuro,beleertve a gazoloaj szurot is.
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2014 15:19:13 // 51824
fékek, vezérlés, hosszbordás, termosztátház, összes olaj....
Dömpi (il dottore)16-04-2014 14:42:45 // 51823
köszike...a következő az lesz, hogy "tatásak" vagyunk

AKKOR EGY "OFF" A MAGA POLGÁRI MENETTELJESÍTMÉNYÉVEL MICSODA? "CSALÁDIAS PLUSZ"?
Liquid16-04-2014 14:41:42 // 51822
ez politikailag is korrekt duma :)
bár nekem a családiasról is mások az eléképeléseim :D
KollerT16-04-2014 14:40:00 // 51821
Mire kell költeni 120e-nél?:)
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2014 14:31:10 // 51820
az 1.9-es családias :)
mex8616-04-2014 13:43:32 // 51819
az is mär 143le :D
akkor a TI-s 159 is xar ami 1.9? :)
de asszem mär van 316d is, na az lehetne a kiräly M-el :)

518d touring M pakettel :D
az a kiräly :D
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2014 13:18:26 // 51817
nekem más a véleményem ami sportosan néz ki az menjen is már ...kb olyan mint az M pakettes 318d :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.