Forum >> 159

Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:50:44 // 52466
Jó éjszakát, léptem!
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:37:15 // 52465
Ja, nekem a 156-nál az 5W40-el is sikerült hazavágni a turbót :-(
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:35:06 // 52464
"összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét" - szerintem nem ennyire para a dolog. Nem igazán tudok itt az Amorén olyat, aki kormost generálozott volna. Turbócsere? Nem nagyon volt az se, anyagilag sokkal fájóbb egy lendkerék-kuplung kombó, vagy egy 18-19-es gumiszett...
(A 2.0-es is WR PE-vel megy, nálam eddig gond nélkül.)
Csabi27-04-2014 22:34:37 // 52463
Igen, megtörtént a csere...minden rendben volt, és van...Végre úgy tudtam távozni egy szervizből, h maximálisan elégedett voltam...nem mellesleg egy márkaszervizből(Pécs)
Végül, mikor már a kezemben volt a használt kiderült, h a szabadonfutóval mégsem volt gond...csak a normál forgásirányban hajt, visszafele szabadon-fut.
A szíj rángás jelentősen csökkent, egy szíjcserével...viszont a feszítőm egy kicsit "lóg" azt majd cserélnem kell, de nem SOS...
Ami a tapasztalat az új generátorral, h bekapcsolt klíma és fogyasztók mellett is fixen tartja a töltőfeszt...még 0.1V-ot sem csökken a feszültség...ami a régi generátorról nem volt elmondható, ott 0,4-0,5-öt is csökkent, ami persze nem a világvége, de ennél több az már gondot okozhat...uh ennyi:)
( ha valakit esetleg érdekel akkor van egy használt generátorom 2,4-hez, olcsón :) )
Giuntini27-04-2014 22:33:37 // 52462
Nem vitatkozni akarok, hiszen látom, hogy te értesz az olajakhoz, de azért a motor kopás nagyban függ a használattól. Azt sajnos nem lehet látni hogy példul az előző tulaj hogy használta az autóját. Az előzőekben leírta valaki, hogy az első 159-esek bőven 200000fölötti futásteljesítménnyel rendelkeznek. Ha valaki barom igénybevétellel 30000 km-enként cserélte az olajat, az szerintem bőven többet ártott vele, mint aki ügyelve a motorra használta és sokat autózott vele. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a folyamatos regenerálások miatt ilyen olajcsere intervallumot lehet tartani . Szerintem az ideális 15000 km-enként cserélni az olajat. És főleg ésszel bánni a motorral. Amit a gyár leír az olajcsere periódusra, az ugyanolyan marketing fogás, mint az, hogy az automata váltóban nem kell cserélni olajat.
dev16627-04-2014 22:22:58 // 52461
Megtaláltam a hsz.-t, de ez nem változtat, azon, hogy az alapján, amit írsz, az összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét. Szvsz ez súlyos probléma.

Én épp 159-est keresgélek, de ezennel kénytelen leszek kizárni, az összes nem 2 literes példányt.:( Semmi kedvem a DPF-fel szopni vagy várni, h mikor hagyja el a turbó a lapátjait. Főleg mert én a nagyobb futású kormosokat részesítem előnyben. Utálok azért többet fizetni egy autóért, mert 240e helyett 120e-t mutat az óra.
GTPeti27-04-2014 22:10:13 // 52460
Röviden válaszolnék. Létezik olyan olaj, ami mind a motor, mind a DPF igényeit kielégíti. Igaz, nem gyáriban. Pár hete kikerestem és leírtam itt, hogy pl. melyik ez. (Azóta nem írtam túl sokat, úgyhogy egyszerű lesz megtalálni a hsz-t. Majd bemásolom a blogba is.)

A helyzet azért annyira nem katasztrofális, mert a JTD motorok robosztus konstrukciók és még a valamivel hígabb 5W30-cal sem nagyon mennek mechanikusan tönkre. Mindenesetre egészségesebb nekik az 5W40... Nagy kár, hogy Seléniáék az egyszerűbb utat választották a DPF-kompatibilitáshoz.
Giuntini27-04-2014 22:06:59 // 52459
Selenia WR Pure Energy olaj került bele.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 21:55:28 // 52458
A helyzet nem ilyen egyszerű. A DPF miatt a "PE" jelű olaj kell, ha nincs DPF, akkor nem. A gyár a 2,4 esetében ezt finoman szólva elrontotta. Nem véletlenül sz@pnak sokan a 2,4 szűrőjével.
Giuntini27-04-2014 21:46:32 // 52457
A 90-es évek eleje óta csak FIAT gyári olajat használok. Az első Croma D-be is amikor sikerült először szereznem gyári FIAT VS olajat megváltozott előnyére a motor hangja az elötte használt Agiphoz viszonyítva. Most lecseréltem az olajat először az Alfában, bár valóban lecserélték az olajat, mielőtt megvettem a kocsit. Természetesen Selenia WR ment bele, amit érzek, hogy hidegen finomabb a motor hangja.
Liquid27-04-2014 21:37:51 // 52456
télire 225/55R17 kell és akkor nincs gond :)
ValeRossi4627-04-2014 21:33:43 // 52455
Utoljara a Lada Nivankon lattam az utolagos napfenytetot
Azon jo.de az Alfaba nem mernem megtenni :)
Giuntini27-04-2014 21:28:58 // 52454
Igen, a tempomattal érezhetően megugrik a fogyasztás.
dev16627-04-2014 21:28:11 // 52453
Amit a blogodban írtál a 159-esbe való olajokról, az mennyire megalapozott információ? Kitől származik? Ugyanis elég súlyos állításokat fogalmazol meg, miszerint gyakorlatilag az összes 1.9-es és 2.4 159-es vagy túl híg olajjal futotta le eddigi életét (5W30-cal túlzott kopás) vagy pedig a DPF adta be a kulcsot vagy fogja hamarosan, mert a motornak kedvező, de a DPF-re káros olajjal használták (5W40).

Azért fontos kérdések ezek, mert a facelift előtti 159-esek valós futása átlagban bőven 200ekm felett járhat, így ha a fenti problémák fennállnak, akkor csak azokból a példányokból érdemes szemezgetni, amiknek idejében kiiktatták DPF-jét vagy már 2 literes blokkal szerelték, amiről feltételezem, h eleve az 5W30-hoz optimalizált motor, hiszen új konstrukció. Mindkettő erősen leszűkíti a kört és így önmagában is elég elkeserítő tény lenne.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 21:06:58 // 52452
A múltkori tempomat témához. Ma kipróbáltam, lábbal alacsonyabb átlagot sikerült mennem, mint a múltkor tempomattal. A múltkor ugyan így forgalom mentes 8-ason 5,2 lett, most kereken 5.
A tempomat nem a takarékosság miatt kell, hanem a kényelem, és a még bűntelenül elérhető legnagyobb átlagsebesség eléréséhez.
GTPeti27-04-2014 20:48:26 // 52451
Lenne rá megoldás. Akár még elektromosan galvanizálni is lehet a vágási élt. (Nekem van is ilyen cuccom.) De sokat kéne tökölni vele, plusz még ha korrekt festékkel is lefested, annak száradnia kell.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:45:11 // 52450
Szerintem nem kutakodás, hanem tanulás. Pont korrózióvédelem ügyben nagyon sok dolognak nézett utána. A többit (FES/MES, gumik, stb.) is érdemes elolvasni.
Alfa GT-Csaba27-04-2014 20:33:30 // 52449
Nem szoktam kutakodni :-)
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:32:15 // 52448
Látom, nem olvasod a Peti blogját. Ideje lenne, mielőtt vitába szállsz vele :-))
Alfa GT-Csaba27-04-2014 20:12:16 // 52447
szerintem nem is lehet úgy megcsinálni,hogy évek múlva ne kezdjen el rohadni!gyárilag a kasznin is van valami védő réteg a fényezés alatt ,de ez nem lesz a vágott lemez élénél,.
GTPeti27-04-2014 20:07:07 // 52446
Az egyik legkritikusabb pont a kivágás élének a konzerválása. Ha ezen spórolnak, akkor előbb-utóbb jön a rozsda is. Márpedig megkockáztatom, hogy a nagy átlag ezt is olyan tessék-lássék módon csinálja meg, mint az alvázvédelmet. (T. a kivételnek.)
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:06:53 // 52445
Anno 88-ban a Samarába rakattam be egyet. Már akkor is megrettentett, hogy két kereszttartót is átfűrészeltek. "A keret legalább olyan jól merevít!" kijelentés még ma is a fülemben cseng, és ma sem hiszem el. Szóval nem rakatok be soha többet.
afla15927-04-2014 20:03:02 // 52444
Hát én tutira nem mernék belevágni (szét nyiszálni). Nem sok jót hallottam ( igaz nem mostanában) az utólagosan beépített napfénytetőkről. Azóta biztosan változtak a beépíthető tetők minősége és valszeg a beépítést végző szakirányú fószerok...de szerintem kockázatos.
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2014 20:02:48 // 52443
ismerősöm csinált punton én nem vágnék bele de nem is vagyok szakember :)
StrigDaddy27-04-2014 19:46:35 // 52442
Sziasztok Cartársak!

Ti bele mernétek vágni egy utólagos napfénytető beépítésébe?
Shadin27-04-2014 17:54:48 // 52441
Marad a 17-es, viszont lehet, hogy a télit is cserélem 17-esre.
Shadin27-04-2014 17:53:09 // 52440
Hát én is... pedig érzésre ez van.
'''''27-04-2014 17:39:04 // 52439
Dömpi,mikor megláttam,valamiért te jutottál eszembe. :-)

Haddel27-04-2014 16:26:19 // 52438
Igen ,annyi ültetés kellene hozzá .Én is gondolkodom mit kéne ,igy eléggé terepjárós ,viszont akkor meg a téli kerékkel használhatatlan lenne. Azt meg sajnálnám lecserélni ,vadi uj gumikat vettem rá .
Piritu - 1.000.00027-04-2014 15:16:26 // 52437
Nehezen tudom elképzelni.
Shadin27-04-2014 13:35:57 // 52436
Lehet olyan állapot, hogy az ABS dolgozik, de nincs fékerő?
Shadin27-04-2014 13:34:53 // 52435
Tök állat. 19-est csak 2cm-es ültetéssel tennék fel asszem...
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:27:44 // 52434
Akkor még nem, de már igen :-)
Lexlutor27-04-2014 13:25:47 // 52433
Nagyon hasznos!
Shadin27-04-2014 13:24:43 // 52432
Az egészet olvastad, mert csak 5 perce fejeztem be? :-)
Shadin27-04-2014 13:23:11 // 52431
Végre hallom a "groove" tárcsák surrogását. A múltkori összehasonlító próba (Bravo 150HP) után most azt mondanám, hogy nem is annyira szarok a gumiaim, csak hamarabb darált korábban az ABS. Most hallok gumi csikorgást is mikor dolgozik a rendszer és mintha jobban megállna.

Droberto majdnem elszállt a múltkor úgy, hogy az ABS ezerrel dolgozott viszont fékhatás nem volt :-(
Lexlutor27-04-2014 13:22:35 // 52430
Most találtam. Alufelni konfigurátor. Látod hogy fog kinézni a kocsin!
Link
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:21:24 // 52429
Másfél Alfával járok, ne lennék gyors? :-DD
Shadin27-04-2014 13:18:42 // 52428
De gyors vagy :-)
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:15:56 // 52426
Kösz a leírást. Erősen elgondolkodtató a dolog.
Fékolaj cserénél általában a kuplung rendszere is elfelejtődik, de az ABS kockát eddig itt senki sem említette.
Délután megnézem a Spidert is...
Haddel27-04-2014 12:13:44 // 52425
Én a kipufogó cserét oldottam meg úgy ,hogy felraktam a 19es kerekeket ,és ugy simán aláfértem a kocsi hátulja alá :-) :-)
Haddel27-04-2014 12:09:54 // 52424
Kafa :-)
Grando27-04-2014 11:06:01 // 52423
Vajon melyik marketingzseninek jutott eszébe egy 159-be betenni? Kinek jutott eszébe egyáltalán ilyet "alkotni"? És ki vesz ilyet? :DD
David | Centocinquantanove27-04-2014 10:55:26 // 52422
Nagyon cuki :-D

Ha lenne egy rózsaszínű smartom biztos vennék bele egy ilyet... :-D Annyira édibédi...
Grando27-04-2014 09:02:40 // 52421
Ej, most látom, hogy magyarul csak 2009-től van. Akkor elnézést! Nem gondoltam, hogy 2009. előtt nem volt magyar ügyfélszolgálat. Angolul, németül ott vannak pedig a kezelésik már a kezdettől, és azokban benne is van az 1.9 JTS. :(
Alejandro27-04-2014 08:14:17 // 52419
Üdv 159-es Tulajok!

Magyar nyelvű "Kezelési és karbantartási útmutatót" keresek 2006-os 159-es Alfához akár fénymásolt, akár szkennelt (vagy bármilyen) formában! Nekem csak olyan van, amiben már az én típusom nincsen benne sajnos!

Előre is köszönöm!
A.
ValeRossi4627-04-2014 08:03:16 // 52418

Amiota atutom egy ilyenre vagytam :) most alakuloban van
Tobbet nem hanyat fekve szerelni az udvaron :)
Grando26-04-2014 22:21:50 // 52417
Na az mondjuk vagányabb. Ez csak ilyen tappancsos. A Vatera hírlevelében volt. :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.