Jó éjszakát, léptem!
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:50:44 // 52466
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:37:15 // 52465
Ja, nekem a 156-nál az 5W40-el is sikerült hazavágni a turbót :-(
Piritu - 1.000.00027-04-2014 22:35:06 // 52464
"összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét" - szerintem nem ennyire para a dolog. Nem igazán tudok itt az Amorén olyat, aki kormost generálozott volna. Turbócsere? Nem nagyon volt az se, anyagilag sokkal fájóbb egy lendkerék-kuplung kombó, vagy egy 18-19-es gumiszett...
(A 2.0-es is WR PE-vel megy, nálam eddig gond nélkül.)
(A 2.0-es is WR PE-vel megy, nálam eddig gond nélkül.)
Csabi27-04-2014 22:34:37 // 52463
Igen, megtörtént a csere...minden rendben volt, és van...Végre úgy tudtam távozni egy szervizből, h maximálisan elégedett voltam...nem mellesleg egy márkaszervizből(Pécs)
Végül, mikor már a kezemben volt a használt kiderült, h a szabadonfutóval mégsem volt gond...csak a normál forgásirányban hajt, visszafele szabadon-fut.
A szíj rángás jelentősen csökkent, egy szíjcserével...viszont a feszítőm egy kicsit "lóg" azt majd cserélnem kell, de nem SOS...
Ami a tapasztalat az új generátorral, h bekapcsolt klíma és fogyasztók mellett is fixen tartja a töltőfeszt...még 0.1V-ot sem csökken a feszültség...ami a régi generátorról nem volt elmondható, ott 0,4-0,5-öt is csökkent, ami persze nem a világvége, de ennél több az már gondot okozhat...uh ennyi:)
( ha valakit esetleg érdekel akkor van egy használt generátorom 2,4-hez, olcsón :) )
Végül, mikor már a kezemben volt a használt kiderült, h a szabadonfutóval mégsem volt gond...csak a normál forgásirányban hajt, visszafele szabadon-fut.
A szíj rángás jelentősen csökkent, egy szíjcserével...viszont a feszítőm egy kicsit "lóg" azt majd cserélnem kell, de nem SOS...
Ami a tapasztalat az új generátorral, h bekapcsolt klíma és fogyasztók mellett is fixen tartja a töltőfeszt...még 0.1V-ot sem csökken a feszültség...ami a régi generátorról nem volt elmondható, ott 0,4-0,5-öt is csökkent, ami persze nem a világvége, de ennél több az már gondot okozhat...uh ennyi:)
( ha valakit esetleg érdekel akkor van egy használt generátorom 2,4-hez, olcsón :) )
Giuntini27-04-2014 22:33:37 // 52462
Nem vitatkozni akarok, hiszen látom, hogy te értesz az olajakhoz, de azért a motor kopás nagyban függ a használattól. Azt sajnos nem lehet látni hogy példul az előző tulaj hogy használta az autóját. Az előzőekben leírta valaki, hogy az első 159-esek bőven 200000fölötti futásteljesítménnyel rendelkeznek. Ha valaki barom igénybevétellel 30000 km-enként cserélte az olajat, az szerintem bőven többet ártott vele, mint aki ügyelve a motorra használta és sokat autózott vele. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a folyamatos regenerálások miatt ilyen olajcsere intervallumot lehet tartani . Szerintem az ideális 15000 km-enként cserélni az olajat. És főleg ésszel bánni a motorral. Amit a gyár leír az olajcsere periódusra, az ugyanolyan marketing fogás, mint az, hogy az automata váltóban nem kell cserélni olajat.
dev16627-04-2014 22:22:58 // 52461
Megtaláltam a hsz.-t, de ez nem változtat, azon, hogy az alapján, amit írsz, az összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét. Szvsz ez súlyos probléma.
Én épp 159-est keresgélek, de ezennel kénytelen leszek kizárni, az összes nem 2 literes példányt.:( Semmi kedvem a DPF-fel szopni vagy várni, h mikor hagyja el a turbó a lapátjait. Főleg mert én a nagyobb futású kormosokat részesítem előnyben. Utálok azért többet fizetni egy autóért, mert 240e helyett 120e-t mutat az óra.
Én épp 159-est keresgélek, de ezennel kénytelen leszek kizárni, az összes nem 2 literes példányt.:( Semmi kedvem a DPF-fel szopni vagy várni, h mikor hagyja el a turbó a lapátjait. Főleg mert én a nagyobb futású kormosokat részesítem előnyben. Utálok azért többet fizetni egy autóért, mert 240e helyett 120e-t mutat az óra.
GTPeti27-04-2014 22:10:13 // 52460
Röviden válaszolnék. Létezik olyan olaj, ami mind a motor, mind a DPF igényeit kielégíti. Igaz, nem gyáriban. Pár hete kikerestem és leírtam itt, hogy pl. melyik ez. (Azóta nem írtam túl sokat, úgyhogy egyszerű lesz megtalálni a hsz-t. Majd bemásolom a blogba is.)
A helyzet azért annyira nem katasztrofális, mert a JTD motorok robosztus konstrukciók és még a valamivel hígabb 5W30-cal sem nagyon mennek mechanikusan tönkre. Mindenesetre egészségesebb nekik az 5W40... Nagy kár, hogy Seléniáék az egyszerűbb utat választották a DPF-kompatibilitáshoz.
A helyzet azért annyira nem katasztrofális, mert a JTD motorok robosztus konstrukciók és még a valamivel hígabb 5W30-cal sem nagyon mennek mechanikusan tönkre. Mindenesetre egészségesebb nekik az 5W40... Nagy kár, hogy Seléniáék az egyszerűbb utat választották a DPF-kompatibilitáshoz.
Giuntini27-04-2014 22:06:59 // 52459
Selenia WR Pure Energy olaj került bele.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 21:55:28 // 52458
A helyzet nem ilyen egyszerű. A DPF miatt a "PE" jelű olaj kell, ha nincs DPF, akkor nem. A gyár a 2,4 esetében ezt finoman szólva elrontotta. Nem véletlenül sz@pnak sokan a 2,4 szűrőjével.
Giuntini27-04-2014 21:46:32 // 52457
A 90-es évek eleje óta csak FIAT gyári olajat használok. Az első Croma D-be is amikor sikerült először szereznem gyári FIAT VS olajat megváltozott előnyére a motor hangja az elötte használt Agiphoz viszonyítva. Most lecseréltem az olajat először az Alfában, bár valóban lecserélték az olajat, mielőtt megvettem a kocsit. Természetesen Selenia WR ment bele, amit érzek, hogy hidegen finomabb a motor hangja.
Liquid27-04-2014 21:37:51 // 52456
télire 225/55R17 kell és akkor nincs gond :)
ValeRossi4627-04-2014 21:33:43 // 52455
Utoljara a Lada Nivankon lattam az utolagos napfenytetot
Azon jo.de az Alfaba nem mernem megtenni :)
Azon jo.de az Alfaba nem mernem megtenni :)
Giuntini27-04-2014 21:28:58 // 52454
Igen, a tempomattal érezhetően megugrik a fogyasztás.
dev16627-04-2014 21:28:11 // 52453
Amit a blogodban írtál a 159-esbe való olajokról, az mennyire megalapozott információ? Kitől származik? Ugyanis elég súlyos állításokat fogalmazol meg, miszerint gyakorlatilag az összes 1.9-es és 2.4 159-es vagy túl híg olajjal futotta le eddigi életét (5W30-cal túlzott kopás) vagy pedig a DPF adta be a kulcsot vagy fogja hamarosan, mert a motornak kedvező, de a DPF-re káros olajjal használták (5W40).
Azért fontos kérdések ezek, mert a facelift előtti 159-esek valós futása átlagban bőven 200ekm felett járhat, így ha a fenti problémák fennállnak, akkor csak azokból a példányokból érdemes szemezgetni, amiknek idejében kiiktatták DPF-jét vagy már 2 literes blokkal szerelték, amiről feltételezem, h eleve az 5W30-hoz optimalizált motor, hiszen új konstrukció. Mindkettő erősen leszűkíti a kört és így önmagában is elég elkeserítő tény lenne.
Azért fontos kérdések ezek, mert a facelift előtti 159-esek valós futása átlagban bőven 200ekm felett járhat, így ha a fenti problémák fennállnak, akkor csak azokból a példányokból érdemes szemezgetni, amiknek idejében kiiktatták DPF-jét vagy már 2 literes blokkal szerelték, amiről feltételezem, h eleve az 5W30-hoz optimalizált motor, hiszen új konstrukció. Mindkettő erősen leszűkíti a kört és így önmagában is elég elkeserítő tény lenne.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 21:06:58 // 52452
A múltkori tempomat témához. Ma kipróbáltam, lábbal alacsonyabb átlagot sikerült mennem, mint a múltkor tempomattal. A múltkor ugyan így forgalom mentes 8-ason 5,2 lett, most kereken 5.
A tempomat nem a takarékosság miatt kell, hanem a kényelem, és a még bűntelenül elérhető legnagyobb átlagsebesség eléréséhez.
A tempomat nem a takarékosság miatt kell, hanem a kényelem, és a még bűntelenül elérhető legnagyobb átlagsebesség eléréséhez.
GTPeti27-04-2014 20:48:26 // 52451
Lenne rá megoldás. Akár még elektromosan galvanizálni is lehet a vágási élt. (Nekem van is ilyen cuccom.) De sokat kéne tökölni vele, plusz még ha korrekt festékkel is lefested, annak száradnia kell.
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:45:11 // 52450
Szerintem nem kutakodás, hanem tanulás. Pont korrózióvédelem ügyben nagyon sok dolognak nézett utána. A többit (FES/MES, gumik, stb.) is érdemes elolvasni.
Alfa GT-Csaba27-04-2014 20:33:30 // 52449
Nem szoktam kutakodni :-)
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:32:15 // 52448
Látom, nem olvasod a Peti blogját. Ideje lenne, mielőtt vitába szállsz vele :-))
Alfa GT-Csaba27-04-2014 20:12:16 // 52447
szerintem nem is lehet úgy megcsinálni,hogy évek múlva ne kezdjen el rohadni!gyárilag a kasznin is van valami védő réteg a fényezés alatt ,de ez nem lesz a vágott lemez élénél,.
GTPeti27-04-2014 20:07:07 // 52446
Az egyik legkritikusabb pont a kivágás élének a konzerválása. Ha ezen spórolnak, akkor előbb-utóbb jön a rozsda is. Márpedig megkockáztatom, hogy a nagy átlag ezt is olyan tessék-lássék módon csinálja meg, mint az alvázvédelmet. (T. a kivételnek.)
Piritu - 1.000.00027-04-2014 20:06:53 // 52445
Anno 88-ban a Samarába rakattam be egyet. Már akkor is megrettentett, hogy két kereszttartót is átfűrészeltek. "A keret legalább olyan jól merevít!" kijelentés még ma is a fülemben cseng, és ma sem hiszem el. Szóval nem rakatok be soha többet.
afla15927-04-2014 20:03:02 // 52444
Hát én tutira nem mernék belevágni (szét nyiszálni). Nem sok jót hallottam ( igaz nem mostanában) az utólagosan beépített napfénytetőkről. Azóta biztosan változtak a beépíthető tetők minősége és valszeg a beépítést végző szakirányú fószerok...de szerintem kockázatos.
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2014 20:02:48 // 52443
ismerősöm csinált punton én nem vágnék bele de nem is vagyok szakember :)
StrigDaddy27-04-2014 19:46:35 // 52442
Sziasztok Cartársak!
Ti bele mernétek vágni egy utólagos napfénytető beépítésébe?
Ti bele mernétek vágni egy utólagos napfénytető beépítésébe?
Shadin27-04-2014 17:54:48 // 52441
Marad a 17-es, viszont lehet, hogy a télit is cserélem 17-esre.
Shadin27-04-2014 17:53:09 // 52440
Hát én is... pedig érzésre ez van.
'''''27-04-2014 17:39:04 // 52439
Haddel27-04-2014 16:26:19 // 52438
Igen ,annyi ültetés kellene hozzá .Én is gondolkodom mit kéne ,igy eléggé terepjárós ,viszont akkor meg a téli kerékkel használhatatlan lenne. Azt meg sajnálnám lecserélni ,vadi uj gumikat vettem rá .
Piritu - 1.000.00027-04-2014 15:16:26 // 52437
Nehezen tudom elképzelni.
Shadin27-04-2014 13:35:57 // 52436
Lehet olyan állapot, hogy az ABS dolgozik, de nincs fékerő?
Shadin27-04-2014 13:34:53 // 52435
Tök állat. 19-est csak 2cm-es ültetéssel tennék fel asszem...
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:27:44 // 52434
Akkor még nem, de már igen :-)
Lexlutor27-04-2014 13:25:47 // 52433
Nagyon hasznos!
Shadin27-04-2014 13:24:43 // 52432
Az egészet olvastad, mert csak 5 perce fejeztem be? :-)
Shadin27-04-2014 13:23:11 // 52431
Végre hallom a "groove" tárcsák surrogását. A múltkori összehasonlító próba (Bravo 150HP) után most azt mondanám, hogy nem is annyira szarok a gumiaim, csak hamarabb darált korábban az ABS. Most hallok gumi csikorgást is mikor dolgozik a rendszer és mintha jobban megállna.
Droberto majdnem elszállt a múltkor úgy, hogy az ABS ezerrel dolgozott viszont fékhatás nem volt :-(
Droberto majdnem elszállt a múltkor úgy, hogy az ABS ezerrel dolgozott viszont fékhatás nem volt :-(
Lexlutor27-04-2014 13:22:35 // 52430
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:21:24 // 52429
Másfél Alfával járok, ne lennék gyors? :-DD
Shadin27-04-2014 13:18:42 // 52428
De gyors vagy :-)
Shadin27-04-2014 13:18:15 // 52427
Piritu - 1.000.00027-04-2014 13:15:56 // 52426
Kösz a leírást. Erősen elgondolkodtató a dolog.
Fékolaj cserénél általában a kuplung rendszere is elfelejtődik, de az ABS kockát eddig itt senki sem említette.
Délután megnézem a Spidert is...
Fékolaj cserénél általában a kuplung rendszere is elfelejtődik, de az ABS kockát eddig itt senki sem említette.
Délután megnézem a Spidert is...
Haddel27-04-2014 12:13:44 // 52425
Grando27-04-2014 11:06:01 // 52423
Vajon melyik marketingzseninek jutott eszébe egy 159-be betenni? Kinek jutott eszébe egyáltalán ilyet "alkotni"? És ki vesz ilyet? :DD
David | Centocinquantanove27-04-2014 10:55:26 // 52422
Nagyon cuki :-D
Ha lenne egy rózsaszínű smartom biztos vennék bele egy ilyet... :-D Annyira édibédi...
Ha lenne egy rózsaszínű smartom biztos vennék bele egy ilyet... :-D Annyira édibédi...
Grando27-04-2014 09:02:40 // 52421
Ej, most látom, hogy magyarul csak 2009-től van. Akkor elnézést! Nem gondoltam, hogy 2009. előtt nem volt magyar ügyfélszolgálat. Angolul, németül ott vannak pedig a kezelésik már a kezdettől, és azokban benne is van az 1.9 JTS. :(
Grando27-04-2014 08:53:49 // 52420
Alejandro27-04-2014 08:14:17 // 52419
Üdv 159-es Tulajok!
Magyar nyelvű "Kezelési és karbantartási útmutatót" keresek 2006-os 159-es Alfához akár fénymásolt, akár szkennelt (vagy bármilyen) formában! Nekem csak olyan van, amiben már az én típusom nincsen benne sajnos!
Előre is köszönöm!
A.
Magyar nyelvű "Kezelési és karbantartási útmutatót" keresek 2006-os 159-es Alfához akár fénymásolt, akár szkennelt (vagy bármilyen) formában! Nekem csak olyan van, amiben már az én típusom nincsen benne sajnos!
Előre is köszönöm!
A.
ValeRossi4627-04-2014 08:03:16 // 52418
Grando26-04-2014 22:21:50 // 52417
Na az mondjuk vagányabb. Ez csak ilyen tappancsos. A Vatera hírlevelében volt. :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
432
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?