Alfonis09-05-2014 22:18:06 //
53177

Mai hazafele úton elértem a 140E km t ... nemtom, h ez jó e vagy túl sok :D
másik jelenség, győrbe érve előztem egy jó nagyot nagy gázzal kihúzatva. lápáig nyomtam majd megállás. érzem h alapjárat rángadozik kicsit kattogós hang. hú mondom ennek nincs olcsó hangja. már városban mentem menet közben semmi baj. váltások jók, jól megy de fura volt kicsit vagy csak a tudat.
pár perc volt mire rájöttem, h épp regenerál, így még amit sosem csináltam, h én is tettem egy extra kört méghozzá főútra kitérve míg be nem fejezi. utána persze minden OK lett, a kattogásos majdnem lefulladásos alapjárat egyenletlenséges szar megszűnt.
Készítsem a fúrószárat?
Te vagy a legjobb barát! az egyik :)
Viszont egy érdekes dolgot meg kell osszak!
Amióta fent vannak a nyári kerekek (vadiúj 235/40 ZR19 Bridgestone Pot. ER050A), arra lettem figyelmes, hogy míg a téli kerekekkel (215/55 R16) a fogyasztásom 120-as utazótempónál 5,4-6,8 között ingázott (szél, emelkedő/lejtő, száraz/nedves útviszonyok - függvényében), addig az új nyári garnitúrával 7,2-8,8 (!) között!!!
Nem értettem a dolgot, mert tavaly 255/35 ZR19 volt fenn, ami azért szélesebb, bár 9 mm-rel kisebb az átmérője, és igaz, az Michelin PS2 volt és kopott is volt, de azzal 6.0-7.0 között (függően a fenti körülményektől) eljárogattam 120-as tempónál.
Mér minden rosszra kezdtem gondolni (EGR-szívósor-turbó lerakodások, porlasztócsúcs stb.).
Ja, és lomhának éreztem a kocsit - erről néhány napja írogattam is.
Na, most jön a lényeg.
Eddig mindig az utcánk sarkán lévő MOL kúton állítottam be a nyomást: elöl 2,7, hátul 2,5 (ahogy a könyvben van).
Ma, útban BP-re megálltam egy Avanti kútnál és rámértem a guminyomásra.
Majd hanyatt estem!
3,4-3,2 volt az érték. Igaz, addig mentem kb. 35 km-ert, a gumi már kezdett felmelegedni. DE AKKOR IS!
Gyorsan leengedtem az ottani mérőóra szerint elöl 2,9, hátul 2,7-re. Lejjebb nem mertem, merthogy nem hidegen történt a mérés.
Már az út további részén (kb. 60 km) figyeltem, hogy a fogyasztás visszatért a normális tartományba, olyan 6,0 - 6,8 lett.
Aztán az M0-án volt egy szép hosszú regen 115-120-as tempónál.
Na, hazaindulás után (álltam Pesten vagy 5 órát, szóval le tudott hülni a gumi), 2 km-re az M3 bevezető felhajtója előtt megálltam a MOL kúton.
Láss csodát, hidegen elöl 2,7 volt, hátul 2,5. Ici-picit kellett igazítanom, hogy tengelyenként pont egyforma legyen.
Hazafelé újra normális fogyasztási értékeim voltak, 120-as utazónál hozta az 5,9-6,8 közötti értéket.
Hazaérve: 93, 8 km, átlagseb. 83 kmh, átlagfogy. 6,3
Amit nem értek:
Eddig azt hittem, hogy keményebbre fújt guminál kevesebb a fogyasztás. De nem!
Srácok, hogy van ez?
Alfonis09-05-2014 22:01:49 //
53174
also. 2 éve van nálam. eddig nem tisztítottam nem bűzlött. mindig ment a klíma auto módban. most bűzlik először :P gyorsan kell valamit csinálnom mert jönnek a jó idők :P
Alfonis09-05-2014 21:59:53 //
53173
mert én nyáron autóban két szerepet töltök be. szaunába vagyok , utazok.minek tisztítanám :D
GTPeti09-05-2014 21:47:22 //
53172
De ha két éve is szaga volt, akkor miért nem tisztítottad/tisztíttattad meg? Gondoltad megunják a baktériumok és elmennek maguktól? :)
Alfonis09-05-2014 21:45:11 //
53171
itt van jelentősége annak, hogy ki mennyit szellent az autóban és milyen sűrűt. :P
2 éve van nálam bűzlik mit a csoda :D be se merem kapcsolni :D de érdekes mert volt h bekapcsoltam bűzlött, kikapcsoltam elment. de nem voltam benne biztos h a klima volt másnap bekapcsoltam nem bűzlött és örültem. most már nem örülök mert mindig bűzlik :D
Sziasztok!
Fontos dolog!
Ha valaki tőlem szeretne valamit (pl. kérdés, kérés ... stb) kérem hívjon fel, vagy írjon az oldalamra, mert kb júni végéig nem nagyon fogom tudni követni a topicot ... vizsgák sora vár rám :(
Az nem Semi ,ha mäskèpp âll akkor ültetès:):)
Mert neked részterhelésen bizonyos mértékbe nyitnia kéne az egr-nek ,ezért te nem is falazhatod le.Az enyémet Manky csinálta,ügyes srác és lelkiismeretes.
Ha változik a nyomásérték és világit a pehely akkor kap áramot és a mágnestekercs behúz. Sőt ha még gáz is van, meg nem szivárog....Olaszos rakonca?
Egyszer offos kocsinál jártam úgy hogy minden jó volt, de mégsem ment a klima. Gomb is világitott. Ott pl a gomb volt a ludas, hiába világitott meg jü volt minden az volt a nyügje.
Egy másik kocsinál meg kompresszor csere után kiállok minden jó megint nem megy, kicsit késöbb megy. Ott meg a kompresszorra rámenő mágnestekercs volt kontaktos....
Shadin09-05-2014 21:00:34 //
53166
Az enyém is. És ezt csinálja :-(

Csabi09-05-2014 20:58:58 //
53164
Tényleg, most hogy mondod...a nyomást csak a motornál látod...abból azért lehet következtetni.... és mennyi a nyomás? Alaphelyzetben ha ki van kapcsolva a kompresszor 20-25°C nál 7-8bar-nak kell lennie. Bekapcsolt állapotban pedig ~18bar körül kell lenni a maxnak...(16barnal kapcsol a ventilátor 11-nél ki...nagyjából a két érték között kell ingadoznia a nyomásnak 20-25°C-nál)
A ventilátorok gondolom mennek a hűtőnél....
Nálad az 1.9 Q-tronic mennyivel pörög másképp?
Én gyárit vettem, bevallom féltem az utángyártottól, hogy másképp fog állni a hátulja. 50 ezer volt a pár.
picit másabb csak az áttétel az 1.9-hez képest.
vizsga? hahahahahahahaha:):):):):):)
Múltkor volt téma a fordulatszámhoz tartozó sebesség. Ma én is megnéztem:
120-nál 2000 ford.
150-nél 2500 ford.
2.4 Q-tronic
mex8609-05-2014 20:52:32 //
53158
ebbe olaj is lett téve töltéskor
mex8609-05-2014 20:50:05 //
53157
motort elérem.
aszerint AC bekapcsol.
nyomás is változik a klímarendszerben
ennyit látok.
bonzo09-05-2014 20:25:52 //
53156
Köszi a tippeket srácok, az enyémnek elvileg "összeolvadt" a közepe, tehát menthetetlen.
Ez a baj.
Így milyen megoldást láttok?
az enyém más .le van zárva teljesen ,és ki van írva .
Shadin09-05-2014 20:12:33 //
53154
Dehogynem. A kért (maximum) 2500mbar helyett tud 3000-et is abban az üzemben amikor azt el kéne vigye az EGR...
Lehet el van nálad csalva pár dolog!Nálam is az volt
Csabi09-05-2014 20:04:46 //
53152
Aha, hát ha most lett töltve, és meg is maradt a gáz a rendszerben, akkor lehet a kompresszor nem kapcsol ...(nem húz be). MES-el tényleg többet tudnál...
Nekem is le van falazva az egr!De a turbó nyomásom nem megy az egekbe!Nem tilt be a kocsid?
Shadin09-05-2014 20:01:25 //
53150
165. Én nyertem. Jól megy, de fogyaszt, csal és a tb nyomásom lefalazott EGR-rel az egekben...
Nekem volt benne box és ez a 2.chip ,140 ezernél járok összegben,de ez most a legjobb!!
Az enyém is ilyen volt az előző chippel amivel 70mm3 -t kapott max nyomatékon!6,5 volt az átlagom és 3000-es fordulattól füstölt!Most kap 87,5 mm3-t ,megy mint a barom ,nincs füst és ha óvatosan kocsikázok Érden 4,7-et mutat a comp,ami ezek előtt 5,8 volt és szarabbul is ment!
Shadin09-05-2014 19:53:13 //
53147
De qrva sok, csak senki sem tudja miért. Csipp nélkül is ha eleresztem a gyeplőt, egyből simán 8. Napi 60 km ingázás 1/3 pálya 2/3 b@szkolódás, dugó stb...
Shadin09-05-2014 19:46:10 //
53146
A füstöt nem látom, benne van a DPF.
Shadin09-05-2014 19:45:26 //
53145
Nekem volt benne gáz, csak az elvileg sose nem eltűnő olaj nem volt benn egy gramm sem. Csörgött a klima kompresszor.
Elég jó étvágya van a gépednek ,nem sok egy kicsit?
"Mióta rajta megint a csipp, hát egyből visszatért az 1 liter különbség a komp. és a tényleges fogyi között és emelkedett az átlagom is a szokásos etapon fél litert. "
Injektor nyitvatartás brutálisan elcsalva ezért nem mutat jól a komp ,és eszik többet.
Ha jobban megnéznéd sztem még füst is van...
mex8609-05-2014 19:40:43 //
53142
igen.
mindezt friss töltés (annyira nem is volt kevés benne) meg szivárgáspróba után.
Shadin09-05-2014 19:40:12 //
53141
Én meg csaltam. 5km távon 0+3km/h brutál tojásgáz :-) Mióta rajta megint a csipp, hát egyből visszatért az 1 liter különbség a komp. és a tényleges fogyi között és emelkedett az átlagom is a szokásos etapon fél litert. Jól megy az autó, de fogyaszt is hozzá. Semmiből nem lesz szalonna... Jelenleg 8.3-8.5 a tankolt átlagom.
Csabi09-05-2014 19:32:19 //
53140
Mármint megnyomod a hópelyhet, felvillan a lámpája, és nem hűt?
mex8609-05-2014 19:31:07 //
53139
mondjuk hozzátartozik hogy a nagyátlagom még mindig 7,4 3500km után.
szal azért nem ez a mindennapi hogy 6alatt.
bár a használati mód is inkább vagy pálya vagy előváros lámpákkal szóval nem ilyen optimális fogyasztásra.
mex8609-05-2014 19:29:19 //
53138
de ez 2.4 :-)
és senki sem tolt le, forgalommal csorogtam :-)
Shadin09-05-2014 19:28:19 //
53137
Ilyet is tud (trip A):

Csak az öszvéres kocsi tolt lefele az útról :-)
ALFI15609-05-2014 19:24:05 //
53136
És ha kormol mi van?Egyébként simán átmegy a vizsgán.Szerinted hány autó fut így?Taxik közül az összes.
mex8609-05-2014 19:16:59 //
53135
fogyasztás ugye mindig téma
ma mentem 80km-t 2x40es felbontásban országúton meg városi autópályán, max tempó 100, lámpáknál alig kellett megállogatni.
szinte végig tempomat, fogyi 5,8 elfele, vissza 5,7. 2fő a fedélzeten, meg vissza még ballasztként egy garnitúra 17es kerék a csomagtartóban.
tud ez ha akar keveset enni meg ha adottak a feltételek.
mex8609-05-2014 19:15:10 //
53134
háh ma 4ből 4x bekapcsolt a klímám amikor akartam.
mi lehet ez a parajelenség ami sokunknál már jelentkezett, hogy nem akart menni mikor én akartam, ezt ha megtudnám...
klíma agyat persze még nem tudtam lekérdezni mert a KKL kábelhoz hiába vettem meg a szines adaptereket, azzal nem jó.
gondolom ELM kéne hozzá???
köszi az infót!
" alánéznek olyan mintha bent lenne."
ne ez a hibás gondolkodás
alánéznek olyan mintha bent lenne.,de mégis kormol hátul a zölkártyán,
akkor egyértelmü hogy nem megy át a viszgán
egy darab csö kell bele,aztán alánéznek olyan hogy NEM DPF es,
aztán szépen átmegy.
megnézték az injektorokat ,hogy jók e?
lehet azok kormolnak nagyon ,
és a DPF dugulás csak tünet nem hiba
mint sokaknak kiderült utólag
Van 100 alatt is szürő. Előtte azért
itt tisztítatnám.
ALFI15609-05-2014 17:49:31 //
53130
Kivágjátok és 1 csövet behegesztetek a helyére vagy átfúrjátok fúróval és ha alánéznek olyan mintha bent lenne.A programból meg kiíratod.Így megúszod 30-40ezer között az egész mutatványt.Még jobb is lessz a kocsid nem lessz neki az a nagy folytás.
bonzo09-05-2014 17:34:52 //
53129
Help! Kedves Cartársak!
1.9 16v motorom van, és a szerelő szerint a partikelfilter cserére szorul, ami pár százezer forintos játék...
Segítsetek kérlek, hol lehet a legolcsóbban beszerezni, illetve létezik-e alternatív megoldás, a problémára?
Előre is köszi!
Utängyärtot ,nem veszek gyärit mert Az se jobb :( eszt ajänlottäk Majd ki derül Meddig birja
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.