ja még egy érdekesség.
diagoltam a kocsit picit.
nemrég jöttünk ugye vissza németbe, 900km autópályás szakaszunk volt.
az út elején úgy 100km után regenerált egyet.
aztán nem vettem észre hogy csinálná.
Voltam vele 2x dolgozni, ezután amikor diagoltam akkor 905km-t írt előző regen óta és 105%-os tömődöttséget, meg is ijedtem hogy most mivan? Lehalt valami azért nem regenerál? Bár hiba nem volt meg a 105% sem tűnt annyira durvának.
Létezik hogy pályán ennyivel kevesebbet kormolna, hogy az általános táv 3x-osán regenerál csak?
Ezután a diag utáni úton már regenerált is, ha nem tette volna, kezdtem volna félni is.
Ami még ott fura volt 80fokos víznél már elkezdte.
Ja és most is figyeltem a tükröt, és megint láttam regenkor a szürkés kékes füstöt gyorsításkor, és nem kellett talpalni sem hozzá :) Ilyenkor mindig lemaradnak a mögöttem jövők :D Szoktam ilyet OFF-oknál is látni, mindig azt hittem gatya a motor, de kb azok is csak regeneráltak :)
Forum >> 159
mex8603-05-2014 22:46:34 // 52820
Liquid03-05-2014 22:42:33 // 52819
nálam kb. fél liter csal a computer, természetesen lefele :)
mindenesetre azt megfigyeltem hogy ha van az adott etapban, poroszkálós rész, mondjuk Bécs elkerülőn 80-100 közepes dugó akkor az nagyon le tudja húzni az átlagot.
mindenesetre azt megfigyeltem hogy ha van az adott etapban, poroszkálós rész, mondjuk Bécs elkerülőn 80-100 közepes dugó akkor az nagyon le tudja húzni az átlagot.
mex8603-05-2014 22:40:03 // 52817
VW témához, én több PD-t is hajtottam nem is kevés km-t mind hosszmotoros A6 meg A4 Audik voltak, még a korai 8v-k 131lovasak, abban mindben volt üza.hűtés is.
Egyikkel sem volt üzemanyag ellátással gondom sem, és lendkerékkel sem.
Több ilyen még családban van, továbbra sincsenek motorikus gondjaik.
Adagólós 110lovas A4est is hajtottam 4 évig, felhúzva 180 lóra különböző dolgokkal, az is bírta, birja a mai napig is egyik jóbarátomnál, pedig nem mai csirke.
1-2 ismerősnek volt hengerfej gond hosszmotoros PD-nél, meg ilyen beszakadt hidrotőke és veztengely baja, de összességében szvsz az egy jól sikerült vmi nem is eszik és megy is. Sajna ezek is már mind km milliomosok.
Keresztmotorosnál sűrűbben hallani lendkerékgondokról, lehet hogy a karika jelhez komolyabb technika is járt ezért nem volt ilyennel bajom, meg ugye ott más a váltó, lendkerék stb.
2.0pd-ről viszont ne beszéljünk, az egy katasztrófa, ittkint olcsóbbak az ilyennel szerelt autók mint az elődök.
Összességében viszont a JTD-t lehet hogy jobbnak találom én is, ott nem voltak ilyen minőségi ugrándozások hogy eleinte jó, aztán nagyon szar, aztán vállalható.
Ezek sokáig szuperak voltak, bár aztán itt is szvsz a JTDm-el kicsit lejjebb mint a mérce vagy inkább az EU4 butaságai miatt.
Egyikkel sem volt üzemanyag ellátással gondom sem, és lendkerékkel sem.
Több ilyen még családban van, továbbra sincsenek motorikus gondjaik.
Adagólós 110lovas A4est is hajtottam 4 évig, felhúzva 180 lóra különböző dolgokkal, az is bírta, birja a mai napig is egyik jóbarátomnál, pedig nem mai csirke.
1-2 ismerősnek volt hengerfej gond hosszmotoros PD-nél, meg ilyen beszakadt hidrotőke és veztengely baja, de összességében szvsz az egy jól sikerült vmi nem is eszik és megy is. Sajna ezek is már mind km milliomosok.
Keresztmotorosnál sűrűbben hallani lendkerékgondokról, lehet hogy a karika jelhez komolyabb technika is járt ezért nem volt ilyennel bajom, meg ugye ott más a váltó, lendkerék stb.
2.0pd-ről viszont ne beszéljünk, az egy katasztrófa, ittkint olcsóbbak az ilyennel szerelt autók mint az elődök.
Összességében viszont a JTD-t lehet hogy jobbnak találom én is, ott nem voltak ilyen minőségi ugrándozások hogy eleinte jó, aztán nagyon szar, aztán vállalható.
Ezek sokáig szuperak voltak, bár aztán itt is szvsz a JTDm-el kicsit lejjebb mint a mérce vagy inkább az EU4 butaságai miatt.
Piritu - 1.000.00003-05-2014 22:35:43 // 52816
Kicsi a világ, német volt :-)
mex8603-05-2014 22:32:06 // 52815
Fogyasztás témához, sokan kérdezik, volt aki a hirdetésemre hívott fel hogy az enyém hogy fogyaszt, neki automata 2.4sw van:
megint mértem teletanknál számolva: 7.3.
Majdnem 900km-nél tankoltam. Előző is koppra tele lett tankolva.
Ebből 700 autópálya 3 fő megrakva, 150es utazó de voltak 200as etapok is, cseh üzemanyag.
A maradék 200km 2fő, nyugis országút.
Nagyátlag Fedcomp szerint perpill 7,4, ez 2900km átlaga.
A fed.comp ismét jól eltalálta, 1 decinél több hibát még nem számoltam, 166nál anno volt 7-8 decis difi is néha, de ott változott.
Km órám gyári kerékkel gyári gumimérettel (17es kerekem van) GPS-el összehasonlítva elhanyagolható, szoftverem meg 2010es. Szóval valszeg így ez a konfig jól kiadja a dolgokat.
Az is feltűnik hogy megszokásaimmal meg korábbi tapasztalataimmal szemben valóban az van hogy pl 80-90nél még nem kell 6.ba feltenni, fogyasztásnak nem feltétlen tesz jót.
Ja meg 120as tempomatos tempónál (GPS 120, órán ilyen 120 fölött minimálisan) pályán 6,7-6,8al elvan 2 fővel.
megint mértem teletanknál számolva: 7.3.
Majdnem 900km-nél tankoltam. Előző is koppra tele lett tankolva.
Ebből 700 autópálya 3 fő megrakva, 150es utazó de voltak 200as etapok is, cseh üzemanyag.
A maradék 200km 2fő, nyugis országút.
Nagyátlag Fedcomp szerint perpill 7,4, ez 2900km átlaga.
A fed.comp ismét jól eltalálta, 1 decinél több hibát még nem számoltam, 166nál anno volt 7-8 decis difi is néha, de ott változott.
Km órám gyári kerékkel gyári gumimérettel (17es kerekem van) GPS-el összehasonlítva elhanyagolható, szoftverem meg 2010es. Szóval valszeg így ez a konfig jól kiadja a dolgokat.
Az is feltűnik hogy megszokásaimmal meg korábbi tapasztalataimmal szemben valóban az van hogy pl 80-90nél még nem kell 6.ba feltenni, fogyasztásnak nem feltétlen tesz jót.
Ja meg 120as tempomatos tempónál (GPS 120, órán ilyen 120 fölött minimálisan) pályán 6,7-6,8al elvan 2 fővel.
Manky95603-05-2014 22:27:35 // 52814
bocs alapból a 150lovas 1.9 159 320nm , akkor 350-60nm hez elég annyi üzemanyag.
mex8603-05-2014 22:27:25 // 52813
EGR témához, mióta megvettem a kocsit falazva volt, sosem rángatott.
Gyenge 2e km óta ki is van írva Manky által, azóta sem rángat, t.nyomásom sem ugrott meg hogy betiltana tőle.
Gyenge 2e km óta ki is van írva Manky által, azóta sem rángat, t.nyomásom sem ugrott meg hogy betiltana tőle.
mex8603-05-2014 22:26:48 // 52812
Piritunak, nem jártunk Mihályfán, de húsvét környékén mocorogtunk Sárvár felé.
Uh. vagy osztrák volt a GF-es vagy kicsi a világ :)
Itt nem sok GF-es 159 mozog a környéken :)
Uh. vagy osztrák volt a GF-es vagy kicsi a világ :)
Itt nem sok GF-es 159 mozog a környéken :)
Manky95603-05-2014 22:25:27 // 52811
Nem valószínű gyárilag van elrejtve 1x1es limiter és több limiter is fogja 1.5 bárnál , ha minden ilyet átírtak ,és 2báros nyomást adtak meg akkor lenne ennyi a nyomás , kizárt dolog hogy Ricsi ilyet csinálna , ja és 76mm3 hez ez nagyon sok , nem sokkal kap neki többet mint a gyári érték 3200nál ahogy írta, alig elég 340nm hez.
Csabi03-05-2014 22:17:44 // 52810
Droberto-nak is ugyanez a hibája volt(P0237)... Igaz neki box-al csinálta, de a lényeg, h túltöltött a turbo...
mzo03-05-2014 22:05:25 // 52809
Bocs ha hülyeség, de nem lehet hogy a tuning miatt ilyen nagy a turbó nyomásod?
GTPeti03-05-2014 21:27:03 // 52808
Azt, mondod, hogy nem igaz, közben ugyanazt írod... :)
Shadin 1.9-es motorja meglehetősen hasonló egy ős-JTD-hez. Vagyis nincs semmi technikai oka, miért maradjon nyitva az EGR.* Egy feltétellel: jól kell, hogy kiírva legyen - pontosan ahogy írod.
*: Lehet, hogy tévedek, ebben az esedben légyszi javítsatok ki (magyarázattal).
Shadin 1.9-es motorja meglehetősen hasonló egy ős-JTD-hez. Vagyis nincs semmi technikai oka, miért maradjon nyitva az EGR.* Egy feltétellel: jól kell, hogy kiírva legyen - pontosan ahogy írod.
*: Lehet, hogy tévedek, ebben az esedben légyszi javítsatok ki (magyarázattal).
Manky95603-05-2014 21:23:28 // 52807
Nem igaz , a TDIknek alapból bezár az EGRje teljesen , az autók 95% bezár kb.
Tiéd is bezár nyugodtan le lehet lemezelni.De Shadin159 kolléga kocsija nem zár le, ezért kell. Ha jól ki van írva nem reklamál akármit csinálhatsz ;)
Tiéd is bezár nyugodtan le lehet lemezelni.De Shadin159 kolléga kocsija nem zár le, ezért kell. Ha jól ki van írva nem reklamál akármit csinálhatsz ;)
Manky95603-05-2014 21:20:56 // 52806
Hogyne tiltana az 2 bar , a te map sensorod ha jól tudom 1.8barig lát.Nagyon magas a nyomásod. Ricsinek mond meg hogy nézze meg az egr táblát hogy nyitva van teljes terhelésen is 2500-2750es fordulaton.
Alfa GT-Csaba03-05-2014 21:20:54 // 52805
nyomás szabályzó szelep !30 ezer
GTPeti03-05-2014 21:20:36 // 52804
"Ezért is mondják sokan, hogy lyukas lezárót ajánlott a szakember..."
A "fél világ", értsd a TDI-sek, stb. mind teljes lezárót használ minden probléma nélkül.
Az én autóm minimum 150ekm-et tett meg nyugalmazott EGR-rel gond nékül. Szóval azért az, hogy "egy kis nyitás kell" nem állja meg a helyét teljesen. Akkor kell, ha nincs kiírva rendesen és a nyomásszenzorok jele alapján "megsértődhet az ECU"...
A "fél világ", értsd a TDI-sek, stb. mind teljes lezárót használ minden probléma nélkül.
Az én autóm minimum 150ekm-et tett meg nyugalmazott EGR-rel gond nékül. Szóval azért az, hogy "egy kis nyitás kell" nem állja meg a helyét teljesen. Akkor kell, ha nincs kiírva rendesen és a nyomásszenzorok jele alapján "megsértődhet az ECU"...
Shadin03-05-2014 21:19:07 // 52803
Az a kis pár 10ezer forintos izé a nagynyomású szivattyúban? Na azt még nem cseréltem :-D
Alfa GT-Csaba03-05-2014 21:16:57 // 52802
Rángatásnak ott van az én példám,hirtelen gázadásnál rángatott 3000 -től érezhetően ,amúgy meg diagram szerint folyamatosan volt olyan mint az EKG!
Shadin03-05-2014 21:16:56 // 52801
Télen azért tette vissza Ricsi az eredeti programot, hogy tapasztalatot gyűjtsek :-) Az első melegebb időnél jött a rángatás mint több más 159 tulajnak is. Visszatette az írt programot és hogy ne legyen gond kiírta az EGR-t és azt Ő mondta nekem, hogy zárjam teljesen az EGR útját, hogy ha hibás lenne se tudjon átengedni.
Különben a boost pressure hogy lehetett 3000mBar 3266-os fordulaton 76,2mm3 üa. mennyiségnél? Csak nekem tűnik extrémnek, vagy tényleg az és ezért tilt le?
Különben a boost pressure hogy lehetett 3000mBar 3266-os fordulaton 76,2mm3 üa. mennyiségnél? Csak nekem tűnik extrémnek, vagy tényleg az és ezért tilt le?
Manky95603-05-2014 21:13:24 // 52800
Vagy nézzetek rail nyomást , ha rángat és ugrál a rail nyomásod akkor lehet magasnyomású szelep is.
Manky95603-05-2014 21:09:06 // 52799
Rakasd rá a gyárit , ha nincs rángatás szólj Ricsinek nézze át jobban a progit , ismerem őt.Nálam ilyen rángatások az életben még nem voltak ,nem tudom mi miatt lehet .EDC15 nél már jártam így ,de akkor porlasztó hibás volt az autó.
Manky95603-05-2014 21:04:59 // 52798
Rángatásnak szerintem ehhez nem sok köze van ,csak a tiltásnak.
Shadin03-05-2014 21:02:35 // 52797
És ezek szerint a rángatásom a fordulatszám és a bef. mennyiség függvénye, nem pedig a fordulatszám és a turbónyomás függvénye.
Shadin03-05-2014 20:56:41 // 52796
Látom már, hogy írtad. Tehát program (író) kérdése.
Shadin03-05-2014 20:54:06 // 52795
OK megfejtettem a rajzot, de az EGR le van falazva és ki van írva. Tulképp semmi bajom nem lenne az EGR-rel, ha 1750-2000giri és 0,6-0,8 bar között finom gyorsításkor, min. ~20 fok kinti hőmérséklet és üzemi motor hőfok felett nem rángatna be. Ezeket az értékeket el lehet programozni?
mzo03-05-2014 20:53:52 // 52794
Ahá, így mar ertem :)
Elvileg nekem is ugy van megirva, hogy alapbol zarva legyen, igy azt mondta a srac, hogy felesleges lefalazni, de masok meg azt tanacsoltak, hogy megiscsak jobb a fal, mert hiaba zart az egr szelep attol meg valamennyit aterszthet. En pl ezert falaztam le.
Elvileg nekem is ugy van megirva, hogy alapbol zarva legyen, igy azt mondta a srac, hogy felesleges lefalazni, de masok meg azt tanacsoltak, hogy megiscsak jobb a fal, mert hiaba zart az egr szelep attol meg valamennyit aterszthet. En pl ezert falaztam le.
Manky95603-05-2014 20:50:53 // 52793
Nem kell lefalazni ,hanem úgy kell megírni hogy zárva legyen ,de ott ahol írtam azon a fordulaton nyisson egy kicsit ki és akkor nem lesz tiltás.Ezért jó amit a kolléga mondott ,hogy a falazáson maradjon egy kis lyuk.Így is meglehet oldani.
mzo03-05-2014 20:44:24 // 52792
Na jo de ha le van falazva es ki van utve az Egr akkor nincs nyitas ill kvazi lenyegtelen hogy van-e mert ott a falazas nem? Akkor mit kell atiratni?
ALFI15603-05-2014 20:14:55 // 52791
Sok mindentől lehet.Itt sokan küzdenek ezzel.Taposd neki amit bír akkor nem rángat.Az 59 nagyon nem jó városi kocsikázásra.Főlleg ez az 50-es tempó.........Hármasba jobban viseli.Talán a kettőstömegüt se rázza szét.
Manky95603-05-2014 20:01:25 // 52790
2500 és 2750 es fordulatnál kicsit nyitva marad az egr gyárilag, máshol mindenhol zárva van terhelés esetén , ott a képen látni mindent, én jobban nem tudom elmagyarázni.
mzo03-05-2014 19:58:38 // 52789
Mi nincs zarva? Bocs csak probalom megfejteni amit irtal. :)
Shadin03-05-2014 19:58:15 // 52788
Ue. van nálam is, gyorsabban reagál a gép, gyorsabban épül fel a tb nyomás. Csak néha túl sok az a nyomás.
Manky95603-05-2014 19:57:11 // 52787
ja , nem állítottam be a szám nem a legjobb :) 5000=50mm3 bocsi ,csak én ezeket már megszoktam.
Manky95603-05-2014 19:56:06 // 52786
Táblában a 100% zárt állapot.
Manky95603-05-2014 19:55:16 // 52785
X tengely - üzemanyag (mm3)-ben , sok üzemanyagnál, nagyobb terheléskor lezár ,de nálad kicsit nyitva marad 2500 és 2750es fordulatnál.
Y- tengely fordulatszám.
Y- tengely fordulatszám.
mzo03-05-2014 19:53:35 // 52784
Na majd megnezem 2500 nal milyen erteket mutat. Bar az nekem mar boven tul van a legalis sebesseg tartomanyon :) es akkor mar a legellenallas is hatvanyozottan megno, ami szinten emelheti a turbonyomast. Amit meg eszrevettem, hogy amiota falzva van azota gazadasra gyirsabban es magasabbra ugrik a turbonyomas mint elotte, valamint azt hogy ha megallok az autoval akkor nem esik le azonnal 0-ra hanem egy-ket masodpercig egy hajszallal felette van, maj ezutan esik le teljesen 0-ra.
Shadin03-05-2014 19:52:40 // 52783
Szégyenlem magam, de nem értem az X tengelyt. Az Y ugye simán fordulatszám, a tábla értékei az EGR nyitási százaléka (?)
Manky95603-05-2014 19:51:26 // 52782
Írasd át a progid és jó is lesz ,nagyon ritka az ilyen most látok először ilyet hogy nincs zárva teljesen több üzemanyag mennyiségnél.Pedig kb 80autó programja van a gépemen ,amiket csináltam.
Manky95603-05-2014 19:38:49 // 52781
Shadin03-05-2014 19:29:34 // 52780
Szia!
6-osban voltam.
2000-nél nekem is "csak" ~1,1bar.
6-osban voltam.
2000-nél nekem is "csak" ~1,1bar.
Shadin03-05-2014 19:27:12 // 52779
Ez alapján jónak tűnik a 2500-hoz az 1,3bar, viszont akkor mitől dobott hibát? Ez a prog. volt már fent EGR-es verzióban minden gond nélkül, EGR kiírással másodszor csinálta ezt meg. Mi lehet?
mzo03-05-2014 19:25:17 // 52778
Szia,
Nekem ugye bo egy honappal ezelott lett kiirva az Egr majd le is falaztam. Falazas elott 140-nel sik uton tempomatnal regen 0,8 volt az atlag turbo nyomas, ez falazas utan felment valahova 0,9-1 koze. Szoval nekem is emelkedett de nem ilyen drasztikusan mint neked. Es amit meg eszrevettem, hogy nekem 140-nel kb 2000 forog a motor nem 2500 mint neked, bar az enyem automta es nem tudom hogy a kepnel hanyasban volt a valtod.
Nekem ugye bo egy honappal ezelott lett kiirva az Egr majd le is falaztam. Falazas elott 140-nel sik uton tempomatnal regen 0,8 volt az atlag turbo nyomas, ez falazas utan felment valahova 0,9-1 koze. Szoval nekem is emelkedett de nem ilyen drasztikusan mint neked. Es amit meg eszrevettem, hogy nekem 140-nel kb 2000 forog a motor nem 2500 mint neked, bar az enyem automta es nem tudom hogy a kepnel hanyasban volt a valtod.
Shadin03-05-2014 19:23:27 // 52777
AZ EGR amikor ki van írva, abban az üzemmódban ill. fordulaton amikor nyitnia kellene és visszavezetni a szívó oldalra X mennyiségű égésterméket, na azt nem teszi. Ekkor "lassítaná" a turbinát, mert ugye X rész megy a szívósor felé és csak 1-X megy a turbó "munkára". Ennek így kell lennie minden séma szerint, hacsak nem nyit be minden EGR kiíró szaki pár százalékot a szelepen. Ezért is mondják sokan, hogy lyukas lezárót ajánlott a szakember...
Manky95603-05-2014 19:12:36 // 52776
1,25 bar a gyári érték 2500nál. 2750nél 1,27bar , 3000nél 1,31 bar.
Manky95603-05-2014 19:10:34 // 52775
Szerintem teljesen jó a nyomásod , program szerint. Az EGR meg lezár éppen hogy jobban elkezded az autót használni. Sok autóból írtam már ki , nem volt panasz hogy utána több lenne a nyomás.
Shadin03-05-2014 19:10:30 // 52774
Megnézem a szívósori (MAP?) szenzort, kíváncsi vagyok, hogy néz ki.
Shadin03-05-2014 19:09:08 // 52773
Igen, mintha kicsit túl sok lenne most ráírva.
Shadin03-05-2014 19:08:17 // 52772
Én vettem bele vadi újat és a rángatás nem szűnt meg, csak leszűkítve :-( Lehet, hogy visszaíratom és leszűkítem ismét, ha teletrutyizza a szívósort, majd cserélem. Van tarcsi :-D
'''''03-05-2014 18:47:57 // 52771
Amióta kidobáltam a kacatokat,semmi gond nem volt.Bármilyen programmal mehetek,ha füstöl-ha nem,hiba azóta nincs.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
499
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?