Szia!
Gratula a géphez, végre van köztünk fehér 159-es is. A VTT-n is jól mutatott volna. Amúgy az itthoni vásárlás idén hígult fel. Sajnos. Tavaly még egész jó gépek között is lehetett választani. Idén viszont sorozatban érkeznek a törött, kilométer tekert autók.
Egyébként Forza Roma!
Forum >> 159
Giuntini27-05-2014 19:27:29 // 53970
Szabolcs 15927-05-2014 19:23:55 // 53969
Kopogäs vagy ropogäs Mire figyeljek oda ? Cserélt mär valaki gömbcsuklot mennyire bonyolult?
Szabolcs 15927-05-2014 19:22:05 // 53968
Szép jò estét csak êrdeklödnék Miböl fogom meg tudni hogy a kormänymüvem roszalkodik ? ?? Fel akarok készülni hogy ne érjen meglepetés!!!
Giuntini27-05-2014 19:20:45 // 53967
Ez nem így van. Nekem 91 óta csak dízel autóim vannak. Annak idején hosszú éveken keresztül évi 60ezer kilométert mentem. Most már pár éve, évi 20ezer kilométert, vagy néha kevesebbet megyek, mégsem tudnék benzinest venni. Az ember erre állt rá, ezt szokta meg a mindennapok során.
David | Centocinquantanove27-05-2014 18:13:24 // 53966
És a hirdetések legalább 10%-a hibásan vagy hiányosan tünteti fel az extrákat (pl tempomat)
ALFI15627-05-2014 18:02:24 // 53965
77db. eladó 59-es diesel van.Ebből tempomat 54-be van.30%-ba még tempomat sincs.
ALFI15627-05-2014 17:58:33 // 53964
Gratula a kocsihoz!Sok boldog alfás kilómétert!
Nekem két 59-esem volt.Mind a kettő ithoni forgalomba helyezés,kevés kilóméter és jól szervízelt.Mind a kettő jól extrázott volt.Tempomat,parkradarok,eső/fényszenzor,bőr,xenon,elektromos,memóriás ülések,navi stb.....Szóval nekem vannak elvárásaim.Nekem nehéz a vétel.Kereskedőtől nem szívessen.
Nekem két 59-esem volt.Mind a kettő ithoni forgalomba helyezés,kevés kilóméter és jól szervízelt.Mind a kettő jól extrázott volt.Tempomat,parkradarok,eső/fényszenzor,bőr,xenon,elektromos,memóriás ülések,navi stb.....Szóval nekem vannak elvárásaim.Nekem nehéz a vétel.Kereskedőtől nem szívessen.
Berto27-05-2014 16:53:14 // 53963
Ciao,
Kb két hete lettem gazdája egy 159 sw -nek :) Engedelmetekkel csatlakoznék is a társasághoz.
Amúgy igazat adok Neked. Amúgy sem egyszerű itthon a használt autó vásárlás, pláne ha Alfáról van szó. Kicsi választék, legyalázott roncsok, ostoba suttyó nepperek...
üdv,
Berto
Kb két hete lettem gazdája egy 159 sw -nek :) Engedelmetekkel csatlakoznék is a társasághoz.
Amúgy igazat adok Neked. Amúgy sem egyszerű itthon a használt autó vásárlás, pláne ha Alfáról van szó. Kicsi választék, legyalázott roncsok, ostoba suttyó nepperek...
üdv,
Berto
tdemeter27-05-2014 16:09:53 // 53962
Mikor az enyemet vettem is ezt irta valaki, en megis megvettem az egyiket es nem csalodtam (csak 1 kicsit:)
Szerintem csak szerencse kell hozza
Szerintem csak szerencse kell hozza
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2014 15:40:16 // 53961
bőrös, navis stb :P klíma mindegyikben van :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2014 15:39:41 // 53960
miért? egy 2006-7-8 jól felszerelt 1.9 kb annyi én tavaly adtam el a bőrős, klímás 2007-est 2450-ért az idén pont -10%
ALFI15627-05-2014 15:36:54 // 53959
Ami jó az nem is 2milla :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2014 15:23:06 // 53958
van egy jó TI igaz az nem 2-2.2 milla...
ALFI15627-05-2014 15:11:31 // 53957
Ha lenne megvételre alkalmas 59 az eladók között az már itt lenne amore berkein belül.Többen is vennénk ha lenne valami jó.......
David | Centocinquantanove27-05-2014 13:20:34 // 53956
Jogos, én is így gondolom.
Attól, hogy valaki relatíve keveset használja éves szinten (20e km alatt) attól még nem biztos, hogy jobb választás a benyás.
Én évente kb 13-15.000 km-t megyek, főleg munkába és vissza, ami egy útra 18 km-t jelent, 90%-ban lakott területen kívüli folyamatos tempóban. Városi dugós araszolás sosincs.
A modern dízel már nem az a dízel ami 15 éve volt. Persze figyelek, hogy a bemelegedési fázisban ne túrjam neki, de összességében nem érzem hátrányát annak, hogy gázolajos a vas, pedig relatíve keveset megyek.
Nyilván a benzinesnek jobban fekszik a városozás és a rövid etapokra való használat, de általánosságban nem jelenteném ki, hogy a kormos motor egyértelműen rosszabb választás lenne évi 20k km alatt.
Attól, hogy valaki relatíve keveset használja éves szinten (20e km alatt) attól még nem biztos, hogy jobb választás a benyás.
Én évente kb 13-15.000 km-t megyek, főleg munkába és vissza, ami egy útra 18 km-t jelent, 90%-ban lakott területen kívüli folyamatos tempóban. Városi dugós araszolás sosincs.
A modern dízel már nem az a dízel ami 15 éve volt. Persze figyelek, hogy a bemelegedési fázisban ne túrjam neki, de összességében nem érzem hátrányát annak, hogy gázolajos a vas, pedig relatíve keveset megyek.
Nyilván a benzinesnek jobban fekszik a városozás és a rövid etapokra való használat, de általánosságban nem jelenteném ki, hogy a kormos motor egyértelműen rosszabb választás lenne évi 20k km alatt.
David | Centocinquantanove27-05-2014 13:19:59 // 53955
Jogos, én is így gondolom.
Attól, hogy valaki relatíve keveset használja éves szinten (
Attól, hogy valaki relatíve keveset használja éves szinten (
David | Centocinquantanove27-05-2014 13:17:46 // 53954
Jogos, én is így gondolom.
Attól, hogy valaki relatíve keveset használja éves szinten (
Attól, hogy valaki relatíve keveset használja éves szinten (
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2014 12:59:40 // 53953
van nála bonyolultabb és sokkal több hibalehetőséggel úgy hívják Twinport :P
dev16627-05-2014 12:53:37 // 53952
egy használt dízelnél a költségek attól függnek, hogy éppen milyen állapotában fogja ki a vevő a járgányt. Ha rendszeresen karban volt tartva a gép, nem tiporták ki a szemét és nem várták meg, hogy minden költséges javítás összejöjjön az eladásra, akkor akár egészen olcsó is lehet a fenntartása és ugyanígy fordított esetben nagyon drága is lehet. ez a benzinesre is igaz, főleg a JTS-re, ami messze nem egy buta kis egyszerű szívómotor, hanem az egyik legbonyolultabb a nagy sorozatban gyártott a szívómotorok közül.
éppen ezért nem az a legfontosabb, h dízel vagy benzines és hogy mennyit fog menni vele, hanem az, hogy jó autót vegyen VAGY vehet olcsót és de akkor tegyen félre sok pénzt (+türelmet és időt) későbbre. az utóbbi sem feltétlenül rossz megoldás, mert legalább megment egy alfát.
éppen ezért nem az a legfontosabb, h dízel vagy benzines és hogy mennyit fog menni vele, hanem az, hogy jó autót vegyen VAGY vehet olcsót és de akkor tegyen félre sok pénzt (+türelmet és időt) későbbre. az utóbbi sem feltétlenül rossz megoldás, mert legalább megment egy alfát.
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2014 12:49:43 // 53951
benzinesből melyik éri meg kevés km-hez?
Liquid27-05-2014 12:27:14 // 53950
ez mondjuk jogos, illetve az is lényeges kérdés hogy csak 5km-re jár majd vele munkába, vagy többszáz km-t pályázik?
Mert ha csak rövid távokon mászkál akkor is jobba a benzines.
Amúgy in is max. 15e-et megyek évente, de kellett a power :)
Mert ha csak rövid távokon mászkál akkor is jobba a benzines.
Amúgy in is max. 15e-et megyek évente, de kellett a power :)
David | Centocinquantanove27-05-2014 12:05:46 // 53949
Mert miért nem?
.......................27-05-2014 11:51:24 // 53948
azt kellene a leendö kollágatól megkérdezni,hogy mennyi km ert szándékszik évente menni a jövendöbeli 159 ével?
mert ha csak 15..20 ezret ,akkor a dieselt NEM ajánlom,egyszerüen nem éri meg
mert ha csak 15..20 ezret ,akkor a dieselt NEM ajánlom,egyszerüen nem éri meg
Liquid27-05-2014 11:49:47 // 53947
főleg ha doktor és pipázik :D
Dömpi (il dottore)27-05-2014 11:43:51 // 53946
kivéve a TBi-t
hát igen, a T(i)bi, csak jó lehet :)
hát igen, a T(i)bi, csak jó lehet :)
.......................27-05-2014 11:39:21 // 53945
"minél fiatalabbat, annál jobb"
na ez az Alfánál reciprokértéken igaz
ahogy közeledünk a gyártás végéhez egyre slendriánabbul vannak a kocsik összerakva
na ez az Alfánál reciprokértéken igaz
ahogy közeledünk a gyártás végéhez egyre slendriánabbul vannak a kocsik összerakva
Liquid27-05-2014 10:50:34 // 53944
A dízel szerintem jobb választás, nem igazán szimpatikusak a benzinmotorok, kivéve a TBi-t. 2008-ban volt egy facelift, onnantól kicsit könnyebbek és pár dolog változott, talán a kormánymű se annyira problémás.
A futómű sokkal erősebb, robosztusabb mint a 156-é, nem szokott vele gond lenni.
Ami problémás lehet:
- DPF (lehet cserélni, illetve kivenni és kiíratni), de ha rossz a DPF annak valószínűleg oka van, azt meg kell keresni (pl. injektorok)
- lapátkák (ezeket ki lehet kötni)
- EGR
- kormánymű
- hátsó ablakemelő szerkezet, cserélni kell egyben
hirtelen ezek jutottak eszembe, majd a többiek kiegészítik :)
Egész más világ mint a 156, az egy könnyed, agilis gép, ez inkább egy tank. Viszont olyan tank, ami alatt egy kiváló futómű van.
A futómű sokkal erősebb, robosztusabb mint a 156-é, nem szokott vele gond lenni.
Ami problémás lehet:
- DPF (lehet cserélni, illetve kivenni és kiíratni), de ha rossz a DPF annak valószínűleg oka van, azt meg kell keresni (pl. injektorok)
- lapátkák (ezeket ki lehet kötni)
- EGR
- kormánymű
- hátsó ablakemelő szerkezet, cserélni kell egyben
hirtelen ezek jutottak eszembe, majd a többiek kiegészítik :)
Egész más világ mint a 156, az egy könnyed, agilis gép, ez inkább egy tank. Viszont olyan tank, ami alatt egy kiváló futómű van.
vzolee27-05-2014 10:25:21 // 53943
Most már beenged, tegnap volt vmi baja.
KollerT27-05-2014 10:19:55 // 53942
Megoldották, hozzáért a kerékőrcsavar.
ValeRossi4627-05-2014 09:32:29 // 53941
A hosszú olajcsere periódus tuti nem tesz jót hosszútávon,de a kannás tankolással nincs gond,ha tudod honnan van és saját kannába teszed. Persze ennek ellenére biztos van akinek e miatt ment el valami,de .......nem mindegy honnan és hogyan...
Piritu - 1.000.00027-05-2014 09:29:21 // 53940
Többek közt ezért is érdemes elolvasni a kocsi használati utasítását :-DD
David | Centocinquantanove27-05-2014 09:26:00 // 53939
Ez jó, erre én is később jöttem csak rá jóval...
Nálam az volt a trükk, hogy emelkedőn már nagyon apró fékezéssel is megtartotta magát az autó, de erre még nem kapcsolt a HillHolder.
Aztán rájöttem, hogy ha egy kicsit erősebben nyomom be a féket, hogy a fékpedáltól is megkapja a jelet, akkor már működik pöpecül. Jó kis találmány annyi szent. :)
Nálam az volt a trükk, hogy emelkedőn már nagyon apró fékezéssel is megtartotta magát az autó, de erre még nem kapcsolt a HillHolder.
Aztán rájöttem, hogy ha egy kicsit erősebben nyomom be a féket, hogy a fékpedáltól is megkapja a jelet, akkor már működik pöpecül. Jó kis találmány annyi szent. :)
Dömpi (il dottore)27-05-2014 09:21:59 // 53938
Ahogy vasárnap kiolvastuk a hibakódot, ránéztünk a DPF-re is.
Régebben 300-350 km-enként regenerált, most az utolsó 5 regen közötti átlagtávolság 640 km. Ennyit tesz, hogy hetente-kéthetente megyek egy hosszabb etapot is.
Amúgy a szerelő barátom megjegyezte, hogy újabban, ha szidják előtte az olasz kocsikat, mindig az enyémet hozza fel pozitív példaként. Persze hozzá is teszi, hogy megkapja a törődést, a gyár által előírt olajat és nincs kannából tankolás.
Mert ugye ha a modern dízellel gond van, legyen az bármilyen típus, az esetek többségében a 30-ezres olajcsere (long life), no meg a kannás gázolaj áll a háttérben.
Régebben 300-350 km-enként regenerált, most az utolsó 5 regen közötti átlagtávolság 640 km. Ennyit tesz, hogy hetente-kéthetente megyek egy hosszabb etapot is.
Amúgy a szerelő barátom megjegyezte, hogy újabban, ha szidják előtte az olasz kocsikat, mindig az enyémet hozza fel pozitív példaként. Persze hozzá is teszi, hogy megkapja a törődést, a gyár által előírt olajat és nincs kannából tankolás.
Mert ugye ha a modern dízellel gond van, legyen az bármilyen típus, az esetek többségében a 30-ezres olajcsere (long life), no meg a kannás gázolaj áll a háttérben.
Shadin27-05-2014 09:05:19 // 53937
Hi! Van valakinek Pest környékén MPPS kébele kölcsön kb. sűrgősen szóljon lsz. Köszi!
afla15927-05-2014 08:22:08 // 53936
Minket is elkapott 2x az eső...és jött is egy hiba üzenet, de mint utólag kiderült nincs köze az esőhöz. Érdekes összefüggés a dologban és csak ezért osztom meg veletek, mert ez is bizonyítja (legalábbis számomra) hogy nincsenek véletlenek. A talin beszélgettem két cartársal az autómról és feltettek egy kérdést. Van visszagurulás gátló az autódban???? Szerintem nincs válaszoltam, mert ezidáig fogalmam sem volt róla, hogy ez lehet mint felszereltség a gépezetben. Elmondták, hogy ez hogyan működik és ennyi. Tudni kell azt hogy a VTT előtti napon a kuplungra rálépve egy csattanást hallottam és egy rugó darab repült a padlóra. Nahh ennek annyi, de igazság szerint semmi különbséget nem éreztem a működésén. (természetesen a kuplung visszahúzó rugó fáradt el ami már a napokban orvosolva lesz) Haza felé jövet aztán beröppen t egy hiba kód HILL HOLDER blablabla.... a többit már nem tudtam megjegyezni. Itthon aztán egyből kézikönyv hibajelzések és ráleltem az okra. Csak azért dobta ki a hibaüzenetet mert a kuplung pedálom nem állt vissza alap helyzetbe. Hoppáááá van a gépsárkányba ez a funkció is. Természetesen másnap azonnal kipróbáltam egy igen meredek emelkedőn való induláskor.....qrva jóóóóóó. Szóval ennyit a véletlenekről, ha nem elegyedünk szóba és nem kerül említésre akkor én már tutira szerelőnél vagyok és tutira fizetek ha másért nem hát az infóért.
KollerT27-05-2014 02:54:28 // 53935
(KOPOGÁS)
Sziasztok, most vettem egy Ti szettet, tökéletes is volt, több száz km-ig, amikor ma újra elindultam, minden fordulat után ütött egyet jobb hátul. Aztán elmúlt és most csak erős balrakanyarodásnál jelentkezik. Mi lehet a baj?:( Egyébként ma húztam a felni csavarokon.)
Sziasztok, most vettem egy Ti szettet, tökéletes is volt, több száz km-ig, amikor ma újra elindultam, minden fordulat után ütött egyet jobb hátul. Aztán elmúlt és most csak erős balrakanyarodásnál jelentkezik. Mi lehet a baj?:( Egyébként ma húztam a felni csavarokon.)
Ákos (dewvil)27-05-2014 01:16:52 // 53934
faszanyos balhe volt, muszaj megemlitenem megegyszer:-)
drobero koszi a koca tuningot:-)
nah szal' ertitek:-)
drobero koszi a koca tuningot:-)
nah szal' ertitek:-)
Halesz26-05-2014 23:22:09 // 53933
Norbi email címe helyesen
norbi0409 kukac windowslive.com
norbi0409 kukac windowslive.com
Piritu - 1.000.00026-05-2014 22:28:23 // 53932
Felvetettem a dolgot az Amore felé.
Halesztől az alábbi választ kaptam: "Nyitott kapukat döngettek, az új Amore ezt is tudni fogja. :) És már ezerrel készül a kód. "
:-)))
Halesztől az alábbi választ kaptam: "Nyitott kapukat döngettek, az új Amore ezt is tudni fogja. :) És már ezerrel készül a kód. "
:-)))
Halesz26-05-2014 22:22:57 // 53931
:))) Egyszer még az is előfordulhat, bár én valami GT/Brera utódra várok továbbra is :)
GTPeti26-05-2014 22:19:45 // 53930
Már megijedtem, hogy a Főpap maga is átnyergel. :)
Pedig nincs is ebben semmi ijesztő. B)
Pedig nincs is ebben semmi ijesztő. B)
Halesz26-05-2014 22:09:02 // 53929
Sziasztok! Emailben érkezett az alfaamore címére ez a levél. Kérlek Titeket, segítsetek, akár itt a fórumban válaszolva, akár közvetlenül neki:
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Igazából az a helyzet, hogy autó vásárlás előtt állok.
3 éve sajnos nem jött össze egy Alfa 156 vásárlása. Most viszont úgy néz ki, beteljesítem a vágyam.
Alfa Romeo 159-re hajtok most nagyon. Viszont mielőtt elindulok nézelődni, szeretnék megtudni róla egy-két dolgot.
A dízel felé hajlok (1.9 JTD) de ha akad egy jó állapotú benzines (1.9 JTS) akkor nem utasítom vissza azt sem.
Azt több helyen olvastam, hogy minden szériából a legolcsóbbat tilos megvenni, mert arra sokat kell költeni vásárlás után.
Viszont....az évjáratokkal is ez a helyzet? Az persze logikus, hogy minél fiatalabbat, annál jobb, de Alfa 159 esetében
több gond van egy 2005-2006-os évjáratúval mint mondjuk egy 2008 körülivel? Gondolok itt típushibákra...
Én amit így rá tudnék szánni a vásárlásra... 2.000.000-2.200.000 Ft, és ennyiért azért már lehet kapni szépeket...legalábbis képek alapján szépeket.
Amikor már előttem van a gyönyörűség, mi az amit alaposan meg kell nézni rajta a szokásosakon kívül?...Gyakran előforduló hibák/hibaforrások.
Szóval a lényeg...Vannak típushibák? Ha igen mik? Olvastam, hogy volt 2 visszahívás 159 esetében, hol tudom ellenőrizni,
hogy ezeket a módosításokat elvégezték az adott autón? A 159-es esetében már valóban nincs annyi gond mint mondjuk a 156-ossal?
Nagyon szépen köszönöm előre is a segítségeteket!
Üdv:
Nagy Norbert
norbi040 (kukac) windowslive.com
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Igazából az a helyzet, hogy autó vásárlás előtt állok.
3 éve sajnos nem jött össze egy Alfa 156 vásárlása. Most viszont úgy néz ki, beteljesítem a vágyam.
Alfa Romeo 159-re hajtok most nagyon. Viszont mielőtt elindulok nézelődni, szeretnék megtudni róla egy-két dolgot.
A dízel felé hajlok (1.9 JTD) de ha akad egy jó állapotú benzines (1.9 JTS) akkor nem utasítom vissza azt sem.
Azt több helyen olvastam, hogy minden szériából a legolcsóbbat tilos megvenni, mert arra sokat kell költeni vásárlás után.
Viszont....az évjáratokkal is ez a helyzet? Az persze logikus, hogy minél fiatalabbat, annál jobb, de Alfa 159 esetében
több gond van egy 2005-2006-os évjáratúval mint mondjuk egy 2008 körülivel? Gondolok itt típushibákra...
Én amit így rá tudnék szánni a vásárlásra... 2.000.000-2.200.000 Ft, és ennyiért azért már lehet kapni szépeket...legalábbis képek alapján szépeket.
Amikor már előttem van a gyönyörűség, mi az amit alaposan meg kell nézni rajta a szokásosakon kívül?...Gyakran előforduló hibák/hibaforrások.
Szóval a lényeg...Vannak típushibák? Ha igen mik? Olvastam, hogy volt 2 visszahívás 159 esetében, hol tudom ellenőrizni,
hogy ezeket a módosításokat elvégezték az adott autón? A 159-es esetében már valóban nincs annyi gond mint mondjuk a 156-ossal?
Nagyon szépen köszönöm előre is a segítségeteket!
Üdv:
Nagy Norbert
norbi040 (kukac) windowslive.com
GTPeti26-05-2014 22:00:00 // 53928
Öreg?? Egy díva nem öregszik, max érettebb lesz. B)
mizooo26-05-2014 21:51:08 // 53927
Egy kis Manky reklám ismét. A tesztüzem alatt, semmilyen hiba nem merült fel, csak nagy vigyorgás :) Ajánlom mindenkinek harap a gép ha kell, persze most vissza kell fognom magam, hogy ne tapossam neki :P
Más: Ma az M0 Csömöri felhajtójánál egy Giu mellé álltam be, intettem a srácnak, ő visszaintett és rövid beszélgetést folytattunk. Azt mondta van egy 59-ese is de az már öreg :D na mondom fasza én meg örülök ennek az öreg "szarnak". Azt mondta még várja az utódot. Vigyorogtunk egyet és egymás mellett ráhajtottunk az M0-ra én erre ő arra. Szép látvány lehetett.
Más: Ma az M0 Csömöri felhajtójánál egy Giu mellé álltam be, intettem a srácnak, ő visszaintett és rövid beszélgetést folytattunk. Azt mondta van egy 59-ese is de az már öreg :D na mondom fasza én meg örülök ennek az öreg "szarnak". Azt mondta még várja az utódot. Vigyorogtunk egyet és egymás mellett ráhajtottunk az M0-ra én erre ő arra. Szép látvány lehetett.
Liquid26-05-2014 21:46:52 // 53926
mit mond az FTP?
Liquid26-05-2014 21:44:19 // 53925
az oldalamon megtalálod az FTP elérhetőségét
Giuntini26-05-2014 20:43:36 // 53924
Még egyszer, a VTT-ről. Nagyszerű volt, és minden köszönet Pityukomának, és Drobertónak a nagyszerű szervezésért. Igaz, hogy csak tavaly vettem meg az első Alfámat, de lelkem mélyén mindig is a milánói márka fanatikusa voltam. Jó közétek tartozni.
vzolee26-05-2014 16:22:19 // 53923
Engem nem enged be az FTP, küldtem mailt is róla :/
Chianti26-05-2014 16:12:30 // 53922
Közben rájöttem, hogy a VTT topicban van pár kép, meg videó is az eseményekről...
Chianti26-05-2014 16:09:58 // 53921
Köszi a gyors választ! Már csak 1 gondom van: hogyan érem el az FTP-t? (nem vagyok 1 PC guru) :o(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
479
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?