Forum >> 159

Csabi07-06-2014 17:01:33 // 54633
Sok sikert! :)
megj.: amikor veszed le a szelepet, jól figyelj a tömítésekre, könnyen leesnek a motortérbe,
mizooo07-06-2014 16:56:50 // 54632
Nem nagyon tudod elrontani, visszaszerelésnél figyelj oda mindenre, jól illeszkedjen a tömítés. Majd lőj képet róla a tidé, hogyan néz ki. Én vételnél leszedtem az enyémet de alig volt kormos. Jövő héten olajat cserélek és lehet leszedem megint, belekukkantok, hogyan áll.
Gabi15907-06-2014 16:53:28 // 54631
hát akkor szépen higgadtan neki látok,beszámolok a fejleményről....
Gabi15907-06-2014 16:52:10 // 54630
sajna ez annál jóval gyengébb,nem rég még ment mint a rakta,most meg olyan mintha nem lenne nyomatéka
Csabi07-06-2014 16:51:43 // 54629
Elrontani biztos nem fogod, ha megpucolod a koromtól. Féktisztítóval is lehet, de hatékonyabb a hideg zsíroldó. A mágnest is szereld le(fekete rész), mert ha többet futott darab akkor már ott is van korom.
mizooo07-06-2014 16:50:25 // 54628
Vagy csak megjött a nyár és melegben ennyivel gyengébbnek érezni.
Csabi07-06-2014 16:44:53 // 54627
Mondjuk a 30ezres csereperiódustól...
Gabi15907-06-2014 16:35:32 // 54626
Én meg tudom csinálni,mint kevésbé hozzá értő.Holnap lesz egy bp-i utam még ha több időbe telik erősen gondolkodom hogy megcsináljam de nem szeretném elrontani
.......................07-06-2014 16:35:31 // 54625
Dpf es dieselnél autónál nincs olajsár,legallábbis a multijeteknél
Akkor mitől dugulna el?
Csabi07-06-2014 16:30:06 // 54624
Bár még nem láttam, de tutti, h van.


Novoth Tibi sűrűn hangoztatja is, h Ő mindig javasolja ezen szűrő ellenőrzését és az olajteknő pucolását, márkától függetlenül.
Csabi07-06-2014 16:18:31 // 54623
Szia!
Nagy valószínűséggel egy EGR tisztítás megoldja a problémádat. Hozzáértő kezekben fél óra a művelet. Érdemes ezzel kezdeni!
Gabi15907-06-2014 15:59:55 // 54622
Sziasztok !
Bizonyára sokan kérdezték,de nem olvastam vissza a hsz-eket.Nálam most jött elő a probléma.Nem igazán gyorsul,olyan mintha nem volna elég nyomaték.Korábban olvastam tisztítani kell valamit (EGR?) vagy ez más ?(2,4 jtd)
Szabolcs 15907-06-2014 15:34:06 // 54621
. Ma munka eredménye !!!!!
Shadin07-06-2014 15:31:41 // 54620
Nálunk van az olajtérbe benyúló akármi szűrő amivel az offosok szopnak?
Shadin07-06-2014 15:29:32 // 54619
Tényleg. Majd 8 perc volt a reakcióidő :-D
David | Centocinquantanove07-06-2014 15:20:49 // 54618
Azért ezt az olajcserénkénti szelepfedél szétborítási ajánlást túlzásnak érzem.
Piritu - 1.000.00007-06-2014 14:48:00 // 54617
Most lassú volt, eddig másfél perc volt s legjobb ideje :-DD
Ferke07-06-2014 10:46:34 // 54616
Na, nekem a rosso-n megette a 4. henger szívó bütykét, mert őszintén szólva marhára nem csekkoltam soha. fogalmam nincs mitől tud elmászni az érték, pláne minuszba. A nagyobb hézag még érthető, mert ugye valószínű a szelepvezető is kopik, a szelepemelő is, meg annak a háza is, és ezekből összejön a rés:)
Ferke07-06-2014 10:42:11 // 54615
Dehogynem:) A szívószelepek hézaga 0,25 +/- 0,05, a kipuffé pedig 0,1-gyel több. Ezek a gyári értékek, hidegen persze. Ha ezek kisebbek, akkor veztengely kopás jön, ha nagyobbak, azt meg úgyis hallod, mert csattog, főleg terhelésre. Érdemes olajcsere alkalmával csekkolni, szelepfedél persze le kell ugorjon.
Shadin07-06-2014 08:53:51 // 54614
Csak kíváncsi voltam figyelsz-e?
David | Centocinquantanove07-06-2014 08:26:35 // 54613
Volt nekem benne 8-as furatos de néha motorlámpát és gázadásra történő lassú reagálást, torpanást okozott. Amikor ki akartam venni a szűkítőt akkor esett be a motortérbe az eredeti, ezért kényszerültem újat rendelni ami meg már ilyen.
.......................07-06-2014 07:13:21 // 54612
Ez így jó ahogy van,
Ez egy gyári revizió,az egr szelek kokszolódásának csökkentésére
Csabi07-06-2014 01:50:43 // 54611
Na-na.:) több 2,4 van itt DPF-el mint nélküle, hibamentesen. A DPF elhelyezése az élettartamra szerintem sok hatással nincs, a 600+ fokhoz mindenképp regenerálni kell itt is meg ott is...esetleg kevesebb plusz anyag kell ott, ahol előrébb van.
A szoftver fontosabb...érdemes frissitettni
Dömpi (il dottore)07-06-2014 00:31:14 // 54610
látom 2.4-es...abban a DPF túl messze van az erőműtől, és a gyári olaj sem jó a DPF-nek, általános tapasztalat itt a a topikban, hogy a 2.4-eket érdemes euro3-asítani (=DPF kiszed, kiír).
1.9-nél nem gáz, 2.0-nál meg végképp rendben van az ügy (javították a konstrukciót).

Mindez csak egy infó.
Zsunior06-06-2014 23:34:55 // 54609
Uff, jól hangzik. Most még új ami benne van, de szerintem olajcserekor megpucolom. Ártani nem ártok vele... :)
Chianti06-06-2014 22:22:45 // 54608
Köszönöm szépen!
Chianti06-06-2014 22:22:02 // 54607
Köszi szépen! Ha már az eper-nél tartunk, melyiket érdemes használni? Úgy értem ennek is van folyamatosan frissített változata? Mert én ezen nézelődtem:

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=012&WINDOW_ID=2&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R
GTPeti06-06-2014 22:12:00 // 54605
Intézkedem. ;)
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:02:01 // 54603
ő itt nem szokott járni
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:01:34 // 54602
ja, 6 év sok idő ám :)
GTPeti06-06-2014 22:01:08 // 54601
Nekem sem volt még. Sőt nem is nagyon hallottam olyanról, hogy egy 8V-s cartársnak korongozva lett. De majd jön pl. Ferke és megmondja a tutit.
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:01:02 // 54600
csak egy régi polgárvédelmi cucc, mustárgázt nem bírnám ki benne
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:00:06 // 54599
szakmai kérdés:
a 8V-nél írva vagyon, hogy a szelephézagokat ellenőrizni-állítani kell...ezt mennyire kell komolyan venni?
Csakmert nekem még nem volt (legálabb is nálam még nem - de kétlem, hogy előző tulaj ellenőriztette volna). Mikor említettem a szerelőmnek, úgy nézett rám, mint egy idiótára, majd megjegyezte, hogy "ha ragaszkodsz hozzá, megnézhetjük".

Ha jól tudom, a beállításhoz le kell szedni a szívósort. Vagy nem?
Liquid06-06-2014 21:57:33 // 54598
látom régen volt a középső kisbaba és kijöttél a gyakorlatból :D
GTPeti06-06-2014 21:57:14 // 54597
Látom megvan hozzá a felszerelésed. :))))
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:56:04 // 54596
nem ide tartozik, de ma először pelenkáztam a pici lányom:
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:54:54 // 54595
persze, csakhogy nyitott állapotban szorult meg...azért fojtott le

még jó, hogy 8V-m van, így nem teszi tönkre a nem létező örvénycsappantyúkat
GTPeti06-06-2014 21:52:53 // 54594
Az sz@r dolog ha megszorul, mert még a végén nem nyomja tele korommal a szívósort. :)
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:51:24 // 54593
Zsunior!
Én már jártam úgy, hogy megszorult...kb. olyan, mint mikor szervízüzemmódba teszi a comp. a kocsit.
Bazi rossz, mikor 5 km alatt gyorsítasz fel 60-ra :(

Én azóta évente 1x kipucolom.
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:44:34 // 54592
khm...alfám van :)
GTPeti06-06-2014 21:43:39 // 54591
Na végre, már éppen kérdezni akartam, hogy mikor térünk már végre vissza a topic EREDETI témájához. :))))
Shadin06-06-2014 21:35:44 // 54590
Ez a gyári módosítás, nem jön lámpa.
Alfa GT-Csaba06-06-2014 20:39:30 // 54589
Szerintem meg nem árt takaritani 2-3 évente ,mert megragadhat a lerakódott koromtól és lehet hogy ezért pusztul el benne az elektron mágnes.
Alfa GT-Csaba06-06-2014 20:36:52 // 54588
Miért nem csinálsz ,kb 5 perc és olyan lyukat fúrsz rá amilyet akarsz!Én 1 db 8mm-st fúrtam rá ,nem dobott hibát a gép tőle de rendesen leszükitette a füst útját a gyári teljes keresztmetszetű lyukhoz képest.
David | Centocinquantanove06-06-2014 20:17:18 // 54587
Köszi Shadin. És ettől elvileg nem jő elő a motorlámpa (elégtelen légáram)? Csakmert nekem a 8 millissel előjön...
Shadin06-06-2014 19:37:42 // 54586
Változott az elv 2011 környékén és a 8v ill. 16v esetében is tömítésnek a szűkítőt adják el. Gyári módosítás.
David | Centocinquantanove06-06-2014 18:54:06 // 54584
EGR szelepet nem kell piszkálni, mert a takarítástól nem lesz jobb, sem rosszabb. Tehát nem érdemes. Ha jó akkor azért, ha nem jó, akkor csere.

Részecskeszűrő regen közben a lényeg, hogy lehetőség szerint ne állítsd le a motort. Különösebb pörgetést nem igényel, normál használat (1500-2500 rpm) mellett is tökéletesen tud regenerálni. Ha városi tötymörgésben kezdi az pech, mert ilyen körülmények között nem túl hatékony, de nem nagy gáz így sem, mert legközelebb annyival hamarabb kezdi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.