Forum >> 159

mizooo08-06-2014 21:18:06 // 54683
Kis lelkem megnyugtatása végett :P és indexel is ha nyomom... addig átvált sárgára és villog :D
GTPeti08-06-2014 21:15:46 // 54682
És most ez így jobb? B)
Haddel08-06-2014 21:12:36 // 54681
Olajtémához kapcsolódva én is kérdeznék .Váltóolajat akarok cserélni maganak .Mire készüljek ,buktatók?
mizooo08-06-2014 21:00:24 // 54680
Nem bírtam magammal, pár "álmatlan" éjszaka után felraktam a számomra legjobban tetsző variációt. :) Sorryyyyyy
GTPeti08-06-2014 20:42:46 // 54679
Finomabban válaszolnék. Én így tennék, e téren abszolút nem látok különbséget az 1.9 és a 2.4 között. De tényleg jól kell megválasztani azt az 5W40-es olajat.
Shadin08-06-2014 20:28:24 // 54678
Én is kérdeznék egyet, lötyögősebb 1.9-be tehetek 5w-40 C3-at? Az is csökkentené az olajos dolgokat szívó oldalon...
GTPeti08-06-2014 19:57:27 // 54677
Én DPF-barát 5W40-es olajat tennék bele. (Vagyis nem PE-t. Bár, bizonyára a PE-vel is el lehet közlekedni, amiatt beállt motorról azért nem hallottunk még.)
Csabi08-06-2014 19:57:10 // 54676
Szia!
A fő szempont a DPF esetében, h "C"-s minősítésű olaj legyen ami belekerül=>csökkentett szulfát-hamú tartalmú....5W-40 esetében is sok ilyen olaj van, és egyáltalán nem nyírja ki a DPF-et. A különbség például 5W-30 0,6tömeg% ,az 5W-40 esetében pedig 0,8% az eltérés csekély, viszont a kenési tulajdonságokban vezet az 5W-40.
Ha ragaszkodsz a Seleniához, akkor ott sajnos nincs alternatíva, akkor csak a 30as olaj jöhet szóba...
Most pl a 4. alkalommal öntöttem bele 5W-40et, úgy h többször használtam 5W-30at is, de mindig feltűnt, h a 40nél csendesebb lesz a motor járása főleg üzemmelegen, de hidegen is bár az utóbbi lehet placebo...
Véleményem szerint az 5W-40 minden szempontból megfelel a 2.4-nek, a márkát tekintve én Castrolt Edge-t , és mostanság Motul X-cleant használok...DPF.em jól van :)
mizooo08-06-2014 19:49:04 // 54675
Jövő héten olajcsere, Erhard ígért 5w40 DPF-es olajat. Eddig nekem is 5w30 volt benne (C3), de már van 5w40 DPF-hez is.
Shadin08-06-2014 19:47:52 // 54674
Ez elég skizofrén helyzet, mintha írta volna valaki, hogy 5w-40-es C3-es olajjal jár kompromisszumként. Javasolt GTPeti blogját (is) elolvasni a témában (Nem nyalok :-))
Giuntini08-06-2014 19:11:52 // 54673
Sziasztok Urak!
Azért továbbra is van dilemmám az olaj ügyben. A gépkönyv a 2.4-hez WR 5W 40-et ír, ami a DPF-nek nem igazán használ. A P.E olaj, amit én is beleraktam olajcserekor, az 5W30. Szerintem, csak az 5W40-et a nagyobb teljesítményből fakadó igénybevétel miatt írják, bár nem vagyok szakértő. Normál körülmények között Magyarországon nem igazán lehet kihasználni a 2.4 teljesítményét. Ahhoz viszont hogy a DPF-et ne vágd gajra mindenképp P.E olaj kell. Úgy okoskodom, mivel úgyis max. 15 ezer kilométerenként cserélek olajat, jobb belerakni a P.E-t. A lényeg, hogy mindig finom olaj legyen benne. Mi a véleményetek? Kár, hogy a VTT-n nem beszéltünk erről.
Shadin08-06-2014 18:20:09 // 54672
Merevnek merev, nem is biztos, hogy érv egyáltalán, mint ahogy az sem, hogy jobb nélküle az autó, de én kipróbáltam és teszteltem mindegyik verziót. Mivel ez nem hosszútávú teszt volt, csak egy-egy tanknyi, nyilván azt nem tudtam igazolni, hogy mi lesz a szívósorral 100-200k után, de arról van fényképem hogyan nézett ki az enyém. Kormos volt, de semmilyen hatással nem volt az autó működésére. Azt is gyanítom, hogy az olajos kormos lerakódás az idő múlásával hatványozottan növekszik, mert bizony a motor turbó stb kopik.
GTPeti08-06-2014 14:40:53 // 54671
Zoli, köszönöm a részletes választ! Igyekszem mindenre reagálni. Bár még nem tudom, hogy itt, vagy a blogban. Sok meglátással egyet értek, van amivel nem. De egy biztos: Ilyen alapokon lehet szakmai vitát folytatni. Az "úgy a jó, ahogy a gyárban kitalálták"-kal pedig nehéz vagy már-már értelmetlen is, mert az egy annyira merev álláspont.
Liquid08-06-2014 13:36:02 // 54670
ebay :) asszem ebay.it, egy olasz eladótól, olyan 4000-4500 volt ha jól emlékezem.
Giuntini08-06-2014 12:10:01 // 54669
csatlakozom
Shadin08-06-2014 11:00:30 // 54668
A szabályozás pedig így valósul meg:

The injection control unit is constantly informed of the quantity of gas recirculated through the information coming from the flow meter: in effect, if there is an intake of a certain quantity of air (Qam) for a given engine speed and the value sent by the flow meter (Qar) is lower, then the difference (Qgr) is the value for the quantity of gas recirculated

Qam - Qar = Qgr

Qam - Theoretical quantity of air memorized

Qar - Actual quantity of air

Qgr - Quantity of recirculated gas

The atmospheric pressure signal is used for the operation of the E.G.R. solenoid valve to recognize the condition of driving at altitude in order to reduce the quantity of gas recirculated and to prevent engine fumes.
Shadin08-06-2014 10:58:40 // 54667
És ez az 50% valójában 100%. Tényleg két pólusúnak néz ki pedig állítólag nem az
Ugyan visszajelzés nincs róla, de tényleges 0-50% között tud(na), kell(ene) működnie.
Shadin08-06-2014 10:41:40 // 54666
Van benne igazság, mert mostanában monitorozom és abból kiderül, hogy elég butácska szabályozásról nem beszélhetünk, mert a tényleges visszajelzés na az nincs. 50% vagy 0% gázpedál ill üa. mennyiség függvényében, pedig az EGR térkép eléggé precíznek tűnik...
.......................08-06-2014 09:59:53 // 54665
Sajna volt a brerán olyan egr hibám ,hogy semmi hibakód ,mégis megőrült a motor ,füstölt dadogott, le le állt,
Egyszerűen megszorul és ezt nem kalkulálták a szoftverbe mert nem dobja vészüzembe ,és ez a baj ,mert így nem tudod h ott a hiba
.......................08-06-2014 09:56:56 // 54664
De az csak a lmm beszívott levegőből következtet,hogy valami nagyon nem ok
Normál üzemben bekapcsolt ,kikapcsolt a vezérlése az egr nek,
Fiatecuscan el látni
Míg a mito nál mm er ben látszik az egr szelep nyitása
Piritu - 1.000.00008-06-2014 09:35:58 // 54663
"az ecu ebből szart se tud ,h ez valóban megtörténik," - az lmm- egr beállítás- turbó beállítás-MAP adatokból nem tudja kikövetkeztetni? Amikor a 156-ban végleg meghalt dobott ilyen irányú hibaüzenetet.
Piritu - 1.000.00008-06-2014 09:30:44 // 54662
Jelentkezem a harmadik kategóriába :-)
.......................08-06-2014 09:30:25 // 54661
Alapvetően nem az Egr szelep a probléma,hanem h csak kétpólusú sima solenoid ,nyitási út mérése nélkül,
Sz vagy kinyit vagy bezár ,és az ecu ebből szart se tud ,h ez valóban megtörténik,

A későbbi multijeteken 1,6 2,0 jtdm már az ecu látja a egr szelep nyitását mm ben,szóval rendes vezérlőszeleppé fejlesztették
Zsunior08-06-2014 09:21:30 // 54660
Nálam se opció az EGR lefalazása, kiírása.
Én is úgy vagyok vele, hogy ha a gyárban jónak ítélték, akkor az jó is..
Hálistennek a szerelőm is ezen a véleményen van. :)
Shadin08-06-2014 09:17:51 // 54659
Az EGR része demagógia egy kicsit. 200k-nál szívósor tisztítás mint a bajor autókon és minden ok. Nem csak káros hatása van, de ez már ugye milliószor elhangzott itt. Alapvetően 3 csoport van köreinkben, ez első előre kiírja, mert úgy hiszi, hogy ezzel megspórol egy csomó kiadást. A második aki megvárja míg bedöglik. Bár ez csak ürügy, mert sosem szokott "annyira" bedögleni. Már nagy átlagban. A harmadik állatfajtát Drobertó catárs és én képviseljük, miszerint úgy jó ahogy azt kitalálták. Az EGR mint rendszer több évtizedes elv. Én 200k-nál bontottam szét a szívósort, köszöni szépen, tele volt. Na és? Lekormoltam a lapátokat, kipucoltam és továbbra is úgy működik mint eddig. Mármint mielőtt kipucoltam volna.
Akarom ezzel mondani (talán utoljára), hogy így is meg úgy is használtam az autót, blog-ot is írtam róla eleget, de jelentősebb dolog szerintem az alacsonyabb hőfokon, kevésbé kopogós égés kevesebb NOx kiséretében mint egy kis korom 200k-nként. A fogyasztás csökkenést szándékosan nem írtam, mert azt nem tudtam igazolni, a többit viszont igen. Ja és hideg időben a motor felmelegedésének ideje közel azonos körülmények között EGR-rel csak 2/3-a mint EGR nélkül.

ui.: ha úgy vettem volna, hogy nincs benne, valószínűleg nem hiányozna. Az hogy Neked jobb-e nélküle ill. milyen lenne/volt vele azt sem tudjuk.
ui2.: 159 1.9JTDm felmelegedési ideje eleve töredéke a 156-osénak. Itt mérhető az EGR hatása ott lehet, hogy nem.

Jó reggelt mindenkinek!
GTVili08-06-2014 08:19:33 // 54657
Jó-jó.....de honnan vettél ilyet....?
ValeRossi4608-06-2014 08:10:10 // 54656
Nem olajat akar csereltetni ? :)
Chianti08-06-2014 00:15:20 // 54655
Köszi szépen! Akkor első körben azt hiszem én is inkább cserélem, aztán a levett darabokon kísérletezek majd... :o)
Vincenzo07-06-2014 23:34:21 // 54654
Sziasztok! Valaki esetleg tudna valami tanácsal szolgálni
egy olyan gondban hogy el kezdte indítás után kiírni hogy kontrolaljam az olajat.Az olajszint rendben van.Pár mp.és eltűnik a figyelmeztetés.Minden inditasnal ezt csinálja.
Liquid07-06-2014 23:24:55 // 54653
asszem én voltam :)
Én cseréltem mindkét jelet, így megvan az eredeti, amin viszont az emblémákat ilyenre cseréltem, mivel mind az első jel krómozása, mind. a hátsóé, illetve a kapcsoló is tökéletes. A fém emblémát leszedni nem egyszerű, meg kell fúrni és belülről kezdve szétbarmolni, hogy ne sérüljön a környező krómozás. De megoldható, szép és teljesen gyári kinézetű lesz az eredmény, félár alatt.
Liquid07-06-2014 23:21:23 // 54652
én nem cseréltem vezmódot, és nem is volt vele baj :)
Alapvetően értemén mi a cél, de messze nem annyira sötét a világ ahogy gondolod :)
Pityukoma07-06-2014 23:00:09 // 54651
Szia:-) A regenerációval kapcsolatos tapasztalatom
Chianti07-06-2014 22:59:43 // 54650
Srácok! Azt hiszem valakinek a blogjai között olvastam már az embléma felújításról, de olyan formában, hogy nem a komplett emblémát cserélte ki, hanem csak egy ilyet rakott fel:



A kérdés az lenne, hogy érdemes-e ilyesmivel szenvedni - mármint az eredetit valahogy levakarni - vagy inkább kompletten cseréljem? Szóval ha amúgy tökéletesen működik a nyomógomb, akkor nem biztos hogy ki kéne cserélni emiatt... vagy mégis? Vélemények? Tapasztalatok esetleg?
GTPeti07-06-2014 22:55:50 // 54649
Vezmódot azért szokás idő előtt (vezérléscserekor) cserélni, hogy ne kelljen újra megbontani az egészet, ha n*10ekm múlva ("programozottan") meghal.
Az EGR-t pedig ÉN azért deaktiválnám, hogy egy km-en se fejtse ki áldásos hatását. Ha egy rendszer működik, ámde úgy van megcsinálva, hogy hosszútávon problémák lépnek fel, akkor idejekorán megváltoztatom, hogy elkerüljem ezeket a problámákat (a 159-nél a szívósor elkormolódását). De mondom, ez csak az én véleményem, nem szentírás.
Liquid07-06-2014 22:50:17 // 54648
ismered az alapvető igazságot nem? :)
"nem piszkálunk egy működő rendszert" :)
Amíg semmi jele sincs a nem megfelelő működésnek, addig egszerűen nem látom értelmét a rendszer megbontásának. Olyan ez mint passióból vezérlésmódosítót cserélni - mert úgyis elromlik nemsokára :)
GTPeti07-06-2014 22:46:27 // 54647
ON Én ezt az érvelést a leírtakból következően egyszerűen nem értem. Az, hogy a hülye EGR néha elromlik a legkisebb rossz. OFF
GTPeti07-06-2014 22:45:20 // 54646
Én csak Nürnbergben jártam egy ilyen nyálcsorgató helyen, a Kroymans-nál. Sok szép szigonyos és fekete lovacska... B)
Liquid07-06-2014 22:45:19 // 54645
ez valahol jogos, de én se birizgálnám amíg minden normális, pl. az egér nekem is megvan és marad is amíg nem kakil be.
Liquid07-06-2014 22:45:14 // 54644
ez valahol jogos, de én se birizgálnám amíg minden normális, pl. az egér nekem is megvan és marad is amíg nem kakil be.
Piritu - 1.000.00007-06-2014 22:37:59 // 54643
Huhhh, nem rossz hely :-)
GTPeti07-06-2014 22:15:24 // 54642
Piritu, ha legközelebb megjáratod a Párducot, nézz majd be ezekhez.
GTPeti07-06-2014 22:11:15 // 54641
Akkor ezt most határozottan benéztem. B)
Piritu - 1.000.00007-06-2014 22:08:57 // 54640
Most nem volt aktuális, most az olajteknőben lévő szűrő tisztításáról volt szó :-)
GTPeti07-06-2014 21:56:45 // 54639
Hmm... Fölösleges? Tudom, hogy ismétlem magam (mint mindannyian e témában), de azért azt megakadályozni, hogy összekormolja a szívóoldalt SZVSZ nem fölösleges.
Erhardot idézném, mikor azt mondta, hogy a remappal egybekötött DPF kiírás után olyan lett az autó, mintha kicserélték volna.
Giuntini07-06-2014 18:20:08 // 54638
Ezt én is így tudom. Még egy ok, ha jól működik a Dpf, akkor fölösleges hozzányúlni.
Shadin07-06-2014 17:42:58 // 54637
És figyelj a tömítés irányára. Kúposan (?!) deformálódik az egyik irányba, ugyanúgy tedd vissza. Ez igaz a kipufogó felőli oldalra. A nagy tömítés a szívósor felől pedig már a felvarrt legyen lehetőleg aminek ellenőrizd a gumírozott (piros) részét, ha sérült, inkább cseréld, ha nem ilyen van benne akkor meg pláne....
Shadin07-06-2014 17:36:47 // 54636
Tulképp ezt kérdezem, mert most lesz olaj cserés és gondoltam leszedetem a teknőt. Már ha van értelme.
Gabi15907-06-2014 17:32:58 // 54635
....ja és ha le is szedtem volna nem is nagyon van amivel megpucolom,mert nem vagyok felkészülve efféle dolgokra:))))
Gabi15907-06-2014 17:30:59 // 54634
Köszönöm,azt néztem a youtubon,de úgy döntöttem nem állok neki.Leszedtem a motor burkolatot,és elég nehezen hozzáférhető,egyszerű villáskulcs és csavarhúzóm van ,hát és be kell látni nem is értek hozzá.Valahogy elmegyek holnap vele,aztán kedden a szerelőm megnézi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.