Forum >> 159

ValeRossi4617-06-2014 13:44:11 // 54970
580 km,volt benne városon kívüli szakasz és kis város is. 3 fő
tdemeter17-06-2014 13:34:22 // 54969
Mekkora szakaszon? Csak palya volt?
ValeRossi4617-06-2014 13:24:10 // 54968
ez így van :) 5,8 volt a legjobb átlagom 112 km/h állagsebességgel . Tempomatot mellőzve :D
David | Centocinquantanove17-06-2014 12:56:00 // 54967
A hosszabb pályázással meg aztán végképp - mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja - bőven le is lehet vinni 6 alá a fogyit.
David | Centocinquantanove17-06-2014 12:55:05 // 54966
Ez jórészt vezetési stílus kérdése is.
Amikor én átvettem a vasat, akkor az átlak ha jól rémlik olyan 7.2 - 7.4 körül volt benne, elkezdtem használni és 1 hét alatt visszament 6.5-re, amit tartott is, tart azóta is. És az az érdekes, hogy ha kinyomom a szemét akkorsem meg fel 1-2 decinél jobban.
1 hónap múlva mentem vissza a tulajhoz, mivel 1 grátisz olajcserét megígért és nem akarta elhinni :)
Jelenleg is 6.7-en áll a nagyátlag, az új nyári gummák óta ment fel 6.5-ről. Regennél felmegy 6.8-ra majd szépen visszaáll.
Ha pályán megyek párszáz km-t, vagy olyan helyen, ahol egyenletesen lehet haladni is, ott 6.0-6.2-t is sikerül kihozni belőle és még extrém hosszú táv sem kell hozzá.
tdemeter17-06-2014 12:09:25 // 54965
Hat nekem meg nem sikerult de az is igaz, hogy nem is probaltam:)
David | Centocinquantanove17-06-2014 11:16:33 // 54964
1.9 8V-nél azért 6,8-nál "lényegesen" jobb fogyasztást lehet elérni a mindennapi normál használatban. A kérdés csupán az, hogy érdemes e... :)
ValeRossi4617-06-2014 09:43:04 // 54963
ez pályás adat :)
Városban inkább nem használom,ha lehet :D oda ott a punto,meg minden másra a MasterCard :D
tdemeter17-06-2014 09:34:09 // 54962
Ezek nagyon szep szamok, nem erzem ugy, hogy aggodnod kellene:)
Nekem 6.8 a rekordom
ValeRossi4617-06-2014 09:30:21 // 54961
Nézegettem haza fele,de annyira mások voltak a viszonyok. Lefele 6,1 volt haza fele 6,4.
Az a baj,h nem fog csökkenni,mert annyira élvezem,h megy :D
Annyit tudok,hogy a sima használtnál nem kapott több anyagot,így nem igazán változhat a fogyasztás. Elvileg. amennyiben drasztikus változást észlelek jelentem! :)
Szabolcs 15917-06-2014 09:16:30 // 54960
auctor17-06-2014 08:10:21 // 54959
Ha lesznek fogyasztás-változásról adataid, szívesen venném (vennénk).
ValeRossi4617-06-2014 07:23:44 // 54958
Jól emlékszel,de nekem is "Z' ajánlotta és itt az oldalon egy cartárs. Valóban megcsinálták rendesen,csak ajánlani tudom!

Más!
Manky-nál voltam a hétvégén,mert rendbe akartam rakatni a programot.
Eredmény eszméletlen lett. Az eddig jelentkező hirtelen erő most folyamatosan jön. 4500-ig egyenletesen húz. És nem lett az egekig húzva,a szokásos 30-35 PS és kb 70 Nm. De elviszem padra,leméretem kíváncsiságból!
Chianti16-06-2014 22:32:34 // 54956
Persze... logikus... de akkor is... nálam ez a fogyasztás már a csoda kategória lenne...
Mondjuk csak akkor idegesítene, ha állandóan a fogyasztásmérőt figyelném. De mivel már tudom hogy mennyit eszik a drága, nem igazán érdekel, így nincs beállítva sem az átlag, sem a pillanatnyi fogyasztás a kijelzőn... ha fogy a nafta, tankolok... ennyi
Erhard 242 (Pure Energy)16-06-2014 22:27:10 // 54955
nem semmi...én még egy autómmal sem voltam futóművesnél emlékeim szerint :)
Chianti16-06-2014 22:17:36 // 54954
És közben a csajok nem stírölték a verdát, esetleg a sofőr után kutatva... :o)
MatthewGT16-06-2014 22:17:16 // 54953
8,5" elfér még a 159 alá 19"nál?? Vkii ha tudna ilyet megköszönném!!
Chianti16-06-2014 22:14:49 // 54952
Akkor csakis valami "fogyasztáscsökkentő motor optimalizálás", vagy "mágneses csodagyűrű" az üzemanyag csövön okozhatja ezt... :o)
Piritu - 1.000.00016-06-2014 22:02:01 // 54951
Miért köveznénk meg? Én voltam 130ezernél, de feleslegesen. Több garnitúra gumi fogyott el, mindegyik szép egyenletesen.
Piritu - 1.000.00016-06-2014 21:59:32 // 54950
Igen, lejt az út Bibione felé, mert az a tengerszinten van. Hozzá képest minden feljebb van :-DD
Pityukoma16-06-2014 21:28:16 // 54949
Lehet hogy most megköveztek, de mióta nálam van a vas (2010.08) azóta nem voltam futóművesnél. Pedig tudom hogy ajánlatos. Kopp-kopp nincs vele bajom. Mikor vettem zsír új BF Goodrich gumik voltak rajta, még a futófelület is szőrös volt. Kicsit gyanús volt, de gondoltam majd meglátjuk. Aztán szépen egyenletesen lekoptak. Nem egy világbajnok kategória, inkább az elmegy fajta volt. Most Conti premium contact-ok kerültek rá. a guminyomást havonta szoktam megnézni. Olykor végigtapogatom a futófelületet is hogy nincs-e valami gond.



tdemeter!
Ha jól emlékszem talán ValeRossi46 Cartárs említett egy jó Alfa-s futóművest valahol (talán) pesterzsébeten.
Szabolcs 15916-06-2014 21:12:28 // 54948
Fullra pakolva 4 személy Rosenheim Bibione pedig Ebbe stau is Volt ,kresz betertva!!!
Pityukoma16-06-2014 21:02:11 // 54947
Rá se ránts:-) Én ma produkáltam 25.1L/100km-es fogyit:-( Egy 1.5km-es utat 25perc alatt tettem meg, akkora dugó volt. Ott kikeveredtem belőle , megálltam beültem "egy" kávéra úgy másfél óráig mire feloszlott a dugó. Egyszerűen nem akartam kínozni tovább a paripát. Addig stíröltem a csajokat :-D
Chianti16-06-2014 16:52:31 // 54946
Üdv neked is! A fogyid nagyon durva, ezt hogy csináltad? Végig hátszeled volt, vagy lejt az út Bibione felé? :o) Nekem még sose sikerült 7 liter alá vinnem autópályán sem, pedig általában 130-140 között szoktam közlekedni...
.......................16-06-2014 16:34:10 // 54945
a vibráció gerjesztöje a forgó kerék,mert az a legnagyobb tömeg a futómüben
.......................16-06-2014 16:31:43 // 54944
nekem is mértek csillaitot ,minden Ok monták,
mégis rázott mint az állat 130 felett

kicserélték a telókat egy gyári ra ,+ két vadi új gumi elöre
ÈS FASZA


a lengécsill mérés csak egy szimulált mérés,ami az úton nemigen fordul elö
gondolj bele e teló szinte az élete folyamán egy pár 10 mm eres sávban mozog,az kopik a hengerben,
a mérés pedig jóval nagyobb amplitudóval rezgeti a kereket
tdemeter16-06-2014 16:11:02 // 54943
Igen, gyanus... Ez a jobb oldalon volt ahol szerintem raz is...
De a lengescsillapitokat mertek mar rajta es jok voltak
.......................16-06-2014 16:08:05 // 54942
ja aki a Mito val versenyzik az is rendes összetrtást állít :



http://www.bellissima-macchina.de/fahrwerkssetup.html
.......................16-06-2014 16:04:14 // 54941
lengés csillapító lesz az,ha csak egy bizonyos sebességnél vibrál
cseréltesd ki elöl a 2 leng csill t és megjavul

a gumid meg szálszakadásos Volt azért rázot és kopott hülyén

nekem ilyen Volt a vége
http://alfaamore.hu/kepnezo/blog/22457?num=2#
rázott 130 kmh felett ,többször kellett centíroztatni,aztán ez lett a vége
ja és ez a gumi szétrázta a lengéscsillapítót is
tdemeter16-06-2014 15:58:33 // 54940
Nekem csak a jobb elso volt szetkopva a bal nem.
Viszont semmi bajom sem volt vele ezen tul (vagyis megis, 130- razott a kormany)

Apropo, kormany razas, olyan 140-tol 160ig most is van egy felerosodo razas a jobb oldalon, az feltengely gyanus?
tdemeter16-06-2014 15:56:30 // 54939
Szerdan viszem a gepet egy ujabb futomuallitashoz (Szladek Nandor, BP). Korabban ok csinaltak meg a kocsi osszes szervizet es meg vagyok veluk nagyon elegedve.
Remelhetoleg tenyleg tudnak valamit kezdeni ezzel a helyzettel.
.......................16-06-2014 15:56:04 // 54938
40 ezret mentem a Brerával +8" teljes elsö kerékösszetrtással ,
és nekem nem szar ,söt tökéletes

a Mito gyárilag - os kerékösszetrtással jön ki a gyárból,szar is úgy megeszi a gumi belsö felét mint pinty 40 e km alatt

3 éve megyünk a Mito val 0,08 fok összetrtással 1,2 fok kerékdölés mellett ,és tök egyenletesen kopik a gumi elöl
.......................16-06-2014 15:53:11 // 54937
Igen ,de csak a 2,2jts és a 2,4 jtdm nél,a 3,2JTS már ua mint a 159

annyi a külömbség ,hogy elöl + os a kerékösszetrtás
a 159 ben pedig -8 " a kerékössz
Shadin16-06-2014 14:41:28 // 54936
Vagy nem figyeltem és azt írtad, hogy a Brera-ban eleve más a gyári beállítási érték?
Shadin16-06-2014 14:40:29 // 54935
Az mindegy mit állítasz be, de a gyári az negatív. Nyilván lehet kísérletezni vele, de volt hogy csak az összetartást pluszosra állíttattam és a dőléshez nem nyúltam. Hát szar lett.
SilentSound16-06-2014 13:19:17 // 54934
A kalaptartó keresztrúd nyiszorgására van valami bevált módszeretek, hogyan tudnám megszüntetni? Ha kiveszem a rudat, akkor értelemszerűen tökéletes csönd van az autóban. Odáig már eljutottam, hogy nem a rúd végei adják a hangot, mert ha körbetekertem próbaképpen szigszalaggal, akkor is ugyanúgy adott hangot az úthibákon... Tipp, ötlet, javaslat?
.......................16-06-2014 12:58:51 // 54933
"Gyárilag negatív összetartás van a 159-nél"

érdekes a Brerán + os összetartás van ,és nem eszi a gumit sehol
Shadin16-06-2014 11:47:03 // 54932
Gyárilag negatív összetartás van a 159-nél és a 156-nál is. Még ha hibátlan is a futómű akkor is elöl a belső felét, hátul a külső felét eszi. Ha lóg valamelyik szilented akkor hatványozottan. Én évente kétszer cserélem az első-hátsó garnitúrát, ami pl. az Eagle F1-eken nem segített. Ott tengelyenként át kellett cserélnem a gumikat... Nem tudom milyen gumikat vettél, de ha használtat, akkor a büdös életben nem lesz jó, akárhogy állítod, pedig én szóltam mindig a használt szettek mellett. A csatolt értékeket csak alsó hátsó szilentek cseréje után lehetett beállítani, ha lógnak és "narancsba" megy a futómű állítás, akkor szar a helyzet... nagy keréknél ez sokkal durvább, Dömpinél ha jól emlékszem, korrigálta a gyári beállításokat a futóműves.
.......................16-06-2014 11:32:50 // 54931
"hogy a 159-es gyari beallitasaival eleve koptatjak a belso felet ezert azt a beallitast o nem javasolja"

a széttartástól kopnak a gumik belül

a túl nagy összetartástól meg a gumi külsö fele kopik
.......................16-06-2014 11:29:29 // 54930
azért Volt az egyik gumi szétkopva mert rossz gumi Volt rajta

a Brerám 245/35R19 el tökéletesen jó gumikopást produkál

ezzel a beállítássaL

http://alfaamore.hu/kepnezo/blog/23884?num=0

ja elölre kerékösszetart´st kell állítani,a széttartástól lesz szar az egyenesfutás

a Mito n ugyazezt játszottuk egy évig mint neked van
eltértem a gyári barom beállítástól ,és lám jó lett
(az alfa erölteti ezt a kerékszéttartást elöl mert úgy egy hangyafasznnyival jobban kanyarodik)
Giuntini16-06-2014 10:31:53 // 54929
Szerintem hagyd a gyárit, és időnként cserélgesd fel elölről hátulra a kerekeket. Ismét egy olyan dolog, ami a gyári vagy nem gyári vitát elindítja. A gyári beállítással a menettulajdonságok optimálisak, viszont ha nem optimális a gumikopás akkor cserélgetéssel tudod orvosolni.
Szabolcs 15916-06-2014 09:38:16 // 54928
München bibione. Üdvözlet
tdemeter16-06-2014 08:27:03 // 54927
Ahoj!
Sajnos meg mindig adott a futomubeallitasi gondom. Egeszen pontosan arrol van szo, hogy a kocsi egyenestartasa teljesen megvaltozott amiota uj gumikat vettem elore.
Good yeart vettem, szerintem rendben vannak.
Az alap gond az volt, hogy 130-tol fefele erosen razni kezdett es a jobb elso kerek belso felen jobban kopott a gumi mint a kulson.
Ezert kicsereltem es meg aznap elvittem egy helyi futomu allitgato helyi szerelohoz.
O atnezte es azt mondta, hogy a 159-es gyari beallitasaival eleve koptatjak a belso felet ezert azt a beallitast o nem javasolja. Ugyanezt mondta egy masik szerelo is akihez hordtam a kocsit idaig. Mivel neki is 159-ese gondoltam biztosan jo lesz.
Aztan eltelt par nap es eszrevettem, hogy a kocsi jobbra huz es az egyenestartassal van valami ize...
Visszavittem es ismet atneztuk, a futomu jol volt beallitva, de a ket elso es ket hatso kereket felcsereltuk.
Most a jobbra huzas megszunt de a kocsi akkorsem megy annyira szepen egyenesen az uton mint amikor megvettem es idegesit. Eskuszom a c4 grand picassom is jobb most, holott mikor megvettem el sem hittem, hogy ekkora a kulonbseg.
Kerdes:

- Masnak mi a tapasztalata a gyari vs nem gyari beallitasokkal?
- A gyari beallitas jobban szettartja a kerekeket, lehet attol volt jobb az egyenestartas?
- Miert csak az egyik gumim volt szetkopva, ha mindez a gyari beallitas hibaja lenne?
- Elvileg futomut atneztuk, nem talaltunk hibat, sem szilentek, stabpalcak lengokarok teren, akkor??
- Tudtok-e olyan szervizt ajanlani ahol szemelyes tapasztalat van arrol, hogy ott jol belovik a 159-est? Lehet elvinnem oda...
kacsa6916-06-2014 08:05:33 // 54926
HALI
159 2.2 jts sw (2006) -hoz milyen szénkefe kell? paraméterek ?
vargadre15-06-2014 21:42:24 // 54925
Srácok Szolnok közelében ki tud 159-hez jó szerelőt?
Pityukoma15-06-2014 18:50:00 // 54924
Akkor is találó :-)
Giuntini15-06-2014 12:47:01 // 54923
Lehet, hogy képzelgek, de nekem még a klíma állandó használatával az is lejön, hogy jó a DPF-nek. Ugyanis folyamatosan meleget csinál, a motor jobban melegszik, a ventilátor működése plusz fogyasztó. Mellette a kompresszor a legnagyobb fogyasztó az autóban. Regeneráláskor még télen is elindítja a ventilátort. Ha egy hosszú út után kiszállsz a kocsiból érzed hogy a kocsi környékén a kipufogónál mint a katlan. Szerintem ez a hő nagyon jó a DPF-nek.
droberto15-06-2014 11:05:02 // 54922
Már én is megfigyeltem, de bazi okosan és egyenletes tolja a levegőt automatán, ezért nem zavar.
Piritu - 1.000.00014-06-2014 20:48:47 // 54921
Az a helyzet, hogy nem tőlem származik a hasonlat :-(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.