Forum >> 159

ValeRossi4620-06-2014 10:13:33 // 55083
A 147-es OBD csatija ott van ahol a mienken?
Shadin20-06-2014 09:48:49 // 55082
Viszont ezért kevésbé pancsolják.
Giuntini20-06-2014 09:22:45 // 55081
Lehet, de én megpróbálom az autóimnak mindig mindenből a legjobbat adni. Lehet hogy ez is közrejátszik abban, hogy az autóim mindig üzembiztosak voltak. Egy kicsit mindig túlbiztosítottam az autóimat. Mindig mindenki szídja az olasz autókat, én viszont igazából csak jókat tudok mondani róluk. És tapasztalatból beszélek, nem úgy hogy a szomszédom is ezt mondta. Talán az STP-k használatának köszönhetően a Cromában 400ezer km. után, de a Mareában 300ezer után sem kellett injektort cserélni.
SilentSound20-06-2014 08:45:36 // 55080
Ellenkezőleg, antiprémiumüzemanyagbérenc! :)
Bár múltkor sikerült véletlenül prémium dízelt tankolnom, mert annyira arra koncentráltam, hogy nehogy benzint rakjak szerencsétlen gépbe (a világ kezdete óta benzines autóim voltak egészen pár héttel ezelőttig). :)
tdemeter20-06-2014 08:36:18 // 55079
Jaja, teis orokre premium uzemanyag bérenc lennél!:)
David | Centocinquantanove20-06-2014 08:36:05 // 55078
Paraszt-shutdown mindent megold. :)
Amúgy tényleg, vedd le a sarut, 10 perc múlva visza és kuttya baja nem lesz. Valami összegubancolódott a rendszerben.
SilentSound20-06-2014 08:29:57 // 55077
:)))) Erre nem merek már iróniával válaszolni az itt korábban olvasottak miatt, mert még meg lennék lincselve. :D
Kösz a tippet, én is erre gondoltam első megoldási próbálkozásnak, hogy nyomok egy akkusarus resetet. :)
tdemeter20-06-2014 08:26:14 // 55075
Valszeg ja
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2014 08:23:00 // 55074
mert nem prémium üzemanyagot tankolsz :)))
viccet félre téve akku saru le, fel és minden jó lesz
SilentSound20-06-2014 08:21:24 // 55072
Sziasztok!

Ma reggel elég fura jelenséget produkált az autó munkába jövet. Villog a km számláló, gombbal nem tudom nyitni-zárni a központi zárat (belső kilincsre is nyit, meg kulcson lévő gombbal is nyit-zár) és nem működnek az ablakemelő gombok sem. Ez mitől lehet szerintetek és hogy lehet megoldani?
tdemeter20-06-2014 08:19:16 // 55071
Az eredetit ki gyartja?
Liquid20-06-2014 08:15:18 // 55070
a téli gázolajban megvan ugyanez a dolog nem?
Giuntini20-06-2014 08:03:17 // 55069
Az STP-ből is több fajta van. A kék dobozos dízel adalék, ami főleg télen jó hiszen megkönnyíti a hidegindítást, mellette csökkenti a füstképződést, hatástalanítja a vizet. A fekete dobozos kimondottan injektor tisztító.
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2014 07:27:57 // 55068
azaz hazudok...a kenyérgyár 2003-as tranzitjához porlasztók de van benne 1mill km ...a szar üzemanyag...hát jah
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2014 07:26:39 // 55067
onnan, hogy vissza jelez a komp mivel van vízérzékelő az üa szűrőn ....nekem még soha nem jelzett egyik autón sem
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2014 07:24:57 // 55066
az én praxisom kicsit más körképet mutat...alig tudok mutatni olyat aki befecskendező rendszerhez vásárol valamit ...
Piritu - 1.000.00020-06-2014 06:45:36 // 55065
Azt honnan lehet észrevenni, hogy vizes a nafta?
Piritu - 1.000.00020-06-2014 00:16:43 // 55064
Nekem eddig egyszer sikerült, egy olcsóságáról híres maszek kúton.
Piritu - 1.000.00020-06-2014 00:15:23 // 55063
A prémiumból meg kevesebb fogy, nagyobb az esély, hogy megbuggyan vagy szennyeződik...
droberto19-06-2014 23:15:19 // 55062
Rengeteg olyan ember van aki nemhogy a gázolajszűrőt, de még a levegő és az olajszűrűt se cseréli. Vagy ha igen, akkor is a leggagyibbat veszik bele. Ismerek számtalan ilyet. Nagyon sokan UFO-nak néztek, hogy vételkor én minden forgó-mozgó részt cseréltem a vezérlésen. Bár mondjuk egy polgári autó inkább tolerálja ezt mint egy prémium.
Kivétel ez alól a magasnyomású rendszer.
Ami pedig téged igazol a Delphi féle dCi. Ennek pl.: nem elég a magyar szabvány által megkövetelt kenőképesség. Nálunk SZVSZ elég egy rendes kutas gázolaj + prémium szűrő.
Liquid19-06-2014 23:12:21 // 55061
"néha nagyon egyenetlenül járt a motor alapjáraton" ennek lehet még vagy 1000+1 oka
Liquid19-06-2014 23:09:35 // 55060
ez azért elég merész kijelentés
dev16619-06-2014 23:08:35 // 55059
nem tudhatod, csak hosszú távon derül ki, de még akkor sem lesz egyértelmű.

én tankoltam már vizes naftát OMW-n és olyan Shell-es lötyit, amitől, néha nagyon egyenetlenül járt a motor alapjáraton. rátankolás után többé nem jött elő remegés, tehát egy konkrét tankolás okozta.
dev16619-06-2014 23:02:17 // 55058
számháborúba nem szeretnék bocsátkozni, nem tudom hány %, de ma futkosó hazai common-rail dízelek közül csak azok nem estek még át 1-2-3 vagy ki tudja hány injektorfelújításon, nagy nyomású szivattyú cserén vagy éppen komplett bef. rendszer cserén/felújításon, amelyek mostanában gördültek le a gyártósorról. nem mondom, h ennek csak az üzemanyag az oka, de vastagon benne van.
Liquid19-06-2014 22:56:51 // 55057
nekem eddigi életem során nem sikerült, pedig próbálkoztam :)
Vagy csak nagyon Lucky-Luke vagyok...
dev16619-06-2014 22:55:19 // 55056
"egy értelmes kúton eleve nem tudsz szart tankolni. " pedig tudsz :) szerencse is kell az élethez.
Liquid19-06-2014 22:50:53 // 55055
ez a lehet hogy így van dolog nem biztos hogy megér 10%-ot, én inkább abból indulok ki hogy egy értelmes kúton eleve nem tudsz szart tankolni.
Vagy a világban futkosó dízelek 90+%-a felett folyamatosan a 9 élű kard lebeg, mert nem prémiumoznak, meg spuriznak? :)
Mindegy hagyjuk a dolgot úgyse tudsz meggyőzni, meg én se téged .)
dev16619-06-2014 22:48:38 // 55054
én mindig MANN és Sofima üz. szűrőket használtam, de a "minőségi" magyar üzemanyagtól ez sem véd sajnos.
dev16619-06-2014 22:41:32 // 55053
nem a lényegi részt ragadtad ki:)) röviden: prémium dízelnél nagy átlagban kisebb az esélye, h szennyezettet tankolsz, mint bármilyen más üzemanyagnál. ebben is lehet víz, lehet kosz, de valószínűleg kevesebb, mint teszem azt egy faluszéli húdeolcsó lukoilos pancsolmányban, amit ki tudja hol, hogyan és mióta tároltak.
droberto19-06-2014 22:41:29 // 55052
Szerintem a gyártási hely nem nyom sokat a latban, ha jó a minőségbiztosítás.
Ezek a legjobb szűrőmárkák, és kifejezetten ajánlott használatuk. Nézd meg a Peti egyik blogjában a videókat, ahol szétvágva hasonlítgatják őket össze.
Zsombor19-06-2014 22:36:27 // 55051
STP, OK. Nade mi?
Liquid19-06-2014 22:29:22 // 55050
a menetiránnyal ellentétesen bekötött gyerekülés esetén kell kikapcsolni, ez jellemzően az ún. bébihordozó. A nagyobb gyerekülésnél, amit már menetiránnyal megegyezően kell bekötni, nem kell kikapcsolni.
dev16619-06-2014 22:29:01 // 55049
jó is volna egy jóféle gázolajszűrő, de melyik jó? MANN? UFI? SOFIMA? amíg nem kínában készült még elhittem a MANN-ról, hogy minőségi termék, de sanszos, hogy ma már nem különb mint a kommersz márkák, még az is lehet, h mind ugyanabban a gyárban készül, csak a végén más feliratot nyomnak rá.:)
Liquid19-06-2014 22:27:48 // 55048
"mivel az üzemanyag minőségéről, szennyezettségéről valójában fogalmunk sincs, ártól, kúttól függetlenül, " na ez a nagy büdös helyzet.
Tehát mindenki arra költi a felesleges pénzét amire akarja, de szerintem ez olyan mint amikor a normális jó minőségű bor helyett egy csúcsborból csinálsz fröccsöt, bele lehet magyarázni hogy qrva jó de attól még netto pazarlás :D
droberto19-06-2014 22:23:24 // 55047
Ma megjött a csájnából a második dualos USB töltőm.
Belkin F8J109. Necc, hogy eredeti. Ha kamu is, elég jó a kidolgozása. Remélem ez már tartós lesz. (Komolyan nem is értem hogy mért nem alaptartozék a mostani autókon min 2 db USB aljazat?)
droberto19-06-2014 22:14:41 // 55046
A jóféle szűrűt se felejtsük el. :)
Szerintem pancsolt olaj elkerülése mellett, ez a legfontosabb.
droberto19-06-2014 22:12:31 // 55045
Kulcsos kapcsoló, a gyerekülés miatt van. Mivel a gyerkőcöt érzékeli a jelenlét érzékelő, és hát nem lenne jó, ha egy balesetkor hátba csapná a légzsák.
Egyébként van itt olyan aki így szállít gyereket? Tudtommal nem ajánlott menetiránnyal fordítva beszerelni...
Giuntini19-06-2014 19:39:05 // 55043
Én STP-t használok.
dev16619-06-2014 19:21:58 // 55042
nem rossz. nekem alapjárati +-3...4mm3/bef-ről +-1..1,8-ra eddig 2 adag STP (ebből az egyiket feledékenységből túlhígítottam, tehát nem sokat ért) kevesebb, mint 1000km alatt.
Shadin19-06-2014 19:07:49 // 55041
Nekem pl. a Xado EX120 csökkentette a befecskendezési zajt és +-2,5-ről levitte a korrekciós értéket +-1 alá alapjáraton.
dev16619-06-2014 18:51:59 // 55040
szvsz az injektorok hosszú távú tisztán tartására kell valamilyen tisztító adalékot adni a gázolajhoz. ez lehet eleve az üzemanyagban (Nitro+) vagy beleöntheti a tulaj is utólag (inj. tisztító adalékok, ez sokkal gyorsabb javulást hoz). én már több JTD motoron is szignifikáns javulást értem el inj. tisztító adalék használatával az inj.-ok korrekciós értékein, ami a járáskultúra javulását is magával hozta. tehát nem kamu.

mivel az üzemanyag minőségéről, szennyezettségéről valójában fogalmunk sincs, ártól, kúttól függetlenül, a legjobb, ha azt feltételezzük, hogy a befecskendező rendszer folyamatosan szennyeződik és ennek megfelelően próbáljuk ezt ellensúlyozni adalékokkal.

Nem tudhatjuk biztosan, de remélhetjük, hogy amellett, h tisztítóadalékokat tartalmaz, talán kevésbé szennyezett is a prémium üzemanyag, ezért többnyire én is ilyet tankolok és messziről kerülöm a gyanúsan olcsó kutakat. lehet, hogy pont azért tudják bizonyos helyeken olcsóbban adni, mert a tárolás körülményein spórolnak (ettől pl. víz és más szennyezőanyagok kerülhetnek bele) vagy túltárolt, lejárt szavatosságú üzemanyagot árulnak.

szóval az én kettős módszerem: tisztító adalék+feltételezhetően jó minőségű üzemanyag. ennél többet nem nagyon tehetünk egy modern kormosért üzemanyag terén.
tdemeter19-06-2014 18:10:05 // 55039
vigyazz, nehogy teis rendszerellenes legyel hirtelen itt az ilyen velemenyeddel, miszerint van uzemanyag es uzemanyag kozott kulonbseg:)
Shadin19-06-2014 16:59:01 // 55038
Bizton állíthatom, hogy van érzékelő :-D
Piritu - 1.000.00019-06-2014 16:54:52 // 55037
Ügyes reakció :-)
Én ezt a kamerát nézegetem: klatty
Pityukoma19-06-2014 16:48:26 // 55036
Rám is jött a szívdobogás rendesen :-( Majdnem barna lett a gatya :-D
Pityukoma19-06-2014 16:41:43 // 55035
Van benne érzékelő ami a nyomásra változtatja az ellenállását. Ezért gondolom hogy az airbag rendszer is használja ennek az érzékelőnek a jelét. Ha csak az öv becsatolásra figyelmeztetés miatt lenne akkor elég volna egy olyan érzékelő ami vagy kapcsol v. nem. Lehet nem jó az okfejtésem, de nekem így tűnik logikusnak.


Jó hogy már szünidő van a srácoknak, és itthon vannak a fiaim. 6 kéz kellett hozzá hogy lefotózzuk :-)
Erhard 242 (Pure Energy)19-06-2014 16:11:59 // 55034
kulccsal ki kell kapcsolni, bár ha gáz van függönylégzsákot meg az övfeszítőket robbantja a rendszer
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.