Forum >> 159

Dömpi (il dottore)12-08-2014 13:45:02 // 56883
Srácok!

Lehet asszonykámra szavazni :)
Dömpi (il dottore)12-08-2014 09:39:43 // 56882
Határozottan lehet! Én már cseréltem. Rápréselős a történet.
blog0
DE: a szilent kapható külön, ha később viszont lengőkart kell cserélned, azzal adják a szilentet is.
Nekem most éppen emiatt van egy tartalék.
blog1
blog2
blog3
Ákos (dewvil)12-08-2014 09:27:20 // 56881
ugy rémlene mintha igen
Ákos (dewvil)12-08-2014 09:26:28 // 56880
Én csapattam az egyikkel vagyis mindkettővel, marhajó ez a benzin turbo, kicsit még el is gondolkoztam:)
Ákos (dewvil)12-08-2014 09:25:36 // 56879
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_1.4_tb_multiair_distinctive_tct-8159956

a masik takaritás alatt van, mindkettő full egyforma a km tér el cca 10 ezerrel.
Ákos (dewvil)12-08-2014 09:23:58 // 56878
visszapillantó tükörben van alul
David | Centocinquantanove12-08-2014 09:06:58 // 56877
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol van a külső hőmérő érzékelője az autóban?

Ha elviszem lemosni a hidegebb víztől kevesebbet érzékel mint a valós és b*szik hűteni... :))
AdiArsenal12-08-2014 08:51:28 // 56876
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_2.0_jtdm-2_distinctive_panorama.sportcsomag.navi.bor-8148168

Erről lenne szó!
Liquid12-08-2014 08:31:21 // 56875
az alsó lengőkarok szilentjei cserélhetők külön? ha igen, akkor érdemes?
most hívtak, az előműszakin az első alsó lengőkarok hátsó szilentjeit mondta a fószer hogcs csereérett.
AdiArsenal12-08-2014 08:15:09 // 56874
belinkeled őket?
Ákos (dewvil)12-08-2014 08:13:29 // 56873
bocsi. tct valto akart lenni.
Ákos (dewvil)12-08-2014 08:12:39 // 56872
Ha erdekel van ketto elado, fekete 1.4t zct valtoval. patika allapot.
Ákos (dewvil)12-08-2014 08:11:23 // 56871
Nekunk van 2.0jtd 136 lovas valtozat. Es olasz kocsi.
Jok azok a 2.0 motorok opelben sem nyugos. Alt az egr huto okadik be rajta.
AdiArsenal12-08-2014 08:10:37 // 56870
Giulietta-t akarok, csak gondoltam itt több vele a tapasztalat
.......................12-08-2014 07:14:01 // 56869
A 2.0 jtdm jó blokk,bár a sok opel alkatrész miatt vannak nyűgjei,2010 ig keress mert abban a 159 hez még a F40 es váltó van ami 400Nm ert simán kibír,a motor 350 Nm ert tud így marad egy kis tartalék ,hogy tartós maradjon
.......................12-08-2014 07:09:21 // 56868
Létezik pont az adó miatt papíron 163 lóerős 2.0 jtdm id
Piritu - 1.000.00012-08-2014 06:45:04 // 56867
Javaslom a blogomat.
AdiArsenal12-08-2014 05:40:19 // 56866
Sziasztok!

Mi a tapasztalat a 2.0 JTDM2-vel? Jó motor? 100ezer kilóméter van a kinézett 170 lóerős autóban. Ez már egyel feljebb kategóriába esik teljesítmény adó szempontjából? Ha jól tudom 169-nél van a váltás
Ákos (dewvil)11-08-2014 23:33:51 // 56865
Az 1.9jtst teljesen nem ismerem de kb ugyanaz lehet a szisztem mint az 1.8nal. ket vezerkerek azt meg ket szelep allitja nyomassal. a lanc meg plusz hibalehetoseg az egeszben.
KLeventeee11-08-2014 23:08:19 // 56864
Köszönöm a segítséget
Érdekesnek tartom hogy a márkaszervíz nem cserélte a vezérlés módosítókat is, a többi egyéb alkatrésszel együtt.
Google-t bújom egy ideje vezérlés módosítót keresek, de nem találok. Lehet hogy hülye kérdés, de biztos van ilyen az 1.9 jts-ben?
Chianti11-08-2014 22:57:35 // 56863
Köszi, azért jó tudni hogy van akinek bevált a motorolaj adalékolás... :o)
Chianti11-08-2014 22:48:20 // 56862
Mint minden Alfa tulaj itt az Amorén, én is a legjobbat szeretném az autónak. Ezért gondoltam hogy kipróbálom a Metabond-ot, de tény hogy csendesebb nem lett tőle a motor, érzékelhető fogyasztás csökkenést sem okozott, bár ahhoz hogy igazán kifejtse a hatását folyamatosan használni kellene.
Tudom hogy nagyon jók ezek a JTD motorok és simán elmennek 300 ezret is minden gond nélkül (emlékszem nemrég jelezte egy cartárs, hogy neki már megvolt) és igen, én akár oldtimert is csinálnék az autómból, bár ennek az esélye - amint azt már egyszer kitárgyaltuk - többek között az alkatrész utánpótlás miatt sem túl sok... :o)
Ákos (dewvil)11-08-2014 22:45:29 // 56861
az elejen meg nem.
Ákos (dewvil)11-08-2014 22:44:04 // 56860
jol mondja a kollega. mindent illik cserelni a ket fogaskereket a ket allito szelepet, meh ha mar ott lancot is banant is. a jofele 1.8inel ami ugye opel motor uguanez van, csak szijjal. es fura mindig van raktaron. ugyanez a technik bmw.nel meg botranyosabb csak ott valvetronic hiba is van amihez plusz illik a butykoket is cserelni. eke high tech bajoj fos csucstechnikaval es eke 150 loerovel.....lizerek:-) :-)
bocs akicsi offert.
KLeventeee11-08-2014 22:37:59 // 56859
Nem vagyok egy nehéz lábú típus, de a lovak azok meg vannak hiánytalanul. Nem éreztem teljesítmény vesztést a hiba megléte óta. Ugyanúgy indul hidegen és melegen is, mint előtte.
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2014 22:30:07 // 56858
akkor lehet módosító hiba lesz azt is illik cserélni ilyenkor...vissza jönnek a lovak is utána
KLeventeee11-08-2014 22:12:44 // 56857
Szia
A konkrét alkatrészek amik cserélve lettek:
Felső láncvezető, Főtengely fogaskerék, Láncvezető, Vezérműlánc, Vezérműtengely fogaskerék, Vezérmű fogaskerék, Láncfeszítő, Láncvezető. Plusz néhány tömítés, szimmering.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 22:10:13 // 56856
Vezérlés módosítónak hívják azt az alkatrészt,és mint Erhard is említette a JTS-nek egy kritikus pontja.
KLeventeee11-08-2014 21:58:55 // 56855
Köszönöm a kedves fogadtatást :)
A kód jelentését nagyjából tudom, a diagnosztikai gép ki írta, de a hibás alkatrészt nem nevezi meg. Sajnos lehet szakadás/zárlat is, amit ki nyomozni a legnehezebb meló. Azért fordultam hozzátok, mert hátha valamelyikőtök találkozott már ilyen hibával, és tudja a megoldást.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:58:26 // 56854
Szól előre :-P
Emlékeim szerint először egy jó ezressel előtte szólt.
Dömpi (il dottore)11-08-2014 21:56:34 // 56853
Az a helyzet, hogy nálam - de gondolom másnál sem nagyon - nem életszerű, hogy ma jelzi a vas, hogy olajcsere, aztán másnap viszem is.
Nálam előre be kell tervezni, hogy melyik hónapban, melyik hét melyik napján.
Az előbbit pénzügyileg, az utóbbit a szerelőmnél az időpont miatt.
Dömpi (il dottore)11-08-2014 21:47:42 // 56852
A szerelőm a múltkor cserélt vezérlést neki, ő is 1.9 JTS.
Azért előtte rendesen utána kellett olvasnia a szakirodalomban :)
Dömpi (il dottore)11-08-2014 21:43:10 // 56851
Ez nem hangzik túl jól:
"P0010 Vezérműtengely- állító, szívó oldal/bal/első, hengersor 1 - hiba az áramkörben"

Szerintem vidd el egy alfákhoz értő szakihoz.

Elvileg nem vagy túl messze tőlem (Abony), ajánlanám a szerelőmet.
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2014 21:43:09 // 56850
üdv itt és racevét a jts miatt :))) komolyra fordítva mit takar az a mindent cseréltek? sajnos típus betegség a láncszett és a 2db módosító hiba valamint a változó levegő vezérlés a szívósorban...
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:35:22 // 56849
Gugli barátunk ad némi támpontot, rögtön az első helyen dobja a kód jelentését és a lehetséges okokat :-)
A megoldáshoz viszont már ismerni kellene a JTS vezérlés módosító rendszerét. Ilyen ember itt nem lesz, mert nagyon kevés a JTS itt a topikban.
Pityukoma11-08-2014 21:32:23 // 56848
Szia:-) Üdv a csapatban/topikban. Érezd magad jól köztünk. Remélem valaki mielőbb tud segíteni neked:-)
mizooo11-08-2014 21:30:23 // 56847
Bakker benzines? :D Én még nem is láttam élőben benzines 59-et :).. .Bocsi nem akartam trollkodni de ez is tök furi, hogy egy benzines 159 cartárs segítséget kér :D...
Pityukoma11-08-2014 21:28:00 // 56846
Nekem is magas ez egy kicsit. a váltó-difi-mellékhejtómű ott nem fárad el az olaj álltában? Nem vesz fel vizet a levegő páratartalmából? Pedig ott is vannak szellőztetők a házon. Azokról nem szól a fáma. de az ablaktörlő lapátokat 6 hónap állás után vegyük le és egy puha rongyba betekerve tegyük a tároló rekeszbe :-D
KLeventeee11-08-2014 21:15:55 // 56845
Sziasztok.
Új vagyok itt, ezért egy rövid bemutatkozással kezdeném.
Levente vagyok Kecskemétről, és fél éve tettem szert egy 159 es 1.9 jts Alfára :)
Eddig hiba nélkül autóztam vele, de pár hete ki gyulladt a check engine lámpa. Először csak néha világított, de az utóbbi napokban egyre gyakrabban. Csináltam rajta egy diagnosztikát, P0010 hibakódot ír. Az autó működésében nem vettem észre változást, és amikor először ki gyulladt a check lámpa akkor sem volt semmi különös, menet közben egyszerűen kivillant.
Az autóban 212 ezer km van, de 202 ezernél volt komplett vezérlés csere márkaszervízben.
Esetleg találkozott már valaki ilyen hibával?
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:14:49 // 56844
Nemrégen próbáltam utána járni ennek az időszakos cserének a Spidernél. Ott a CF2-es motornál 18 hónap van írva, de a szervizkönyv 2005-ös kiadása már csak egy évet. Semmi indokot se találtam, egy olajgyártónál se találtam szavatossági időt a bontott/kitöltött olajra. (De ugyan ez volt a féltengely csukló zsírjával is. Elvileg örök élet, de az enyémben 15 év után már kristályosodott rendesen.)
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:06:03 // 56843
Így van. Mindenki arra költ, amire akar. Nekem eddig kétszer "szólt" a Párduc, hogy 23-25 körül frisset kér. Azóta 20, ha előbb szól, akkor előbb.
Pityukoma11-08-2014 21:02:49 // 56842
Sziasztok:-) az olaj témához egy rövid (OFF) sztori: cégünknél folyamatosan vannak készlet autók az ügyfelek azonnali kiszolgálási lehetősége miatt. Pár éve előfordult hogy voltak olyan új autóink (kamion) amik már egy éve is gazdára vártak. A járműgyártó előírja a tárolási idő függvényében az elvégzendő karbantartásokat, ellenőrzéseket. Egy éve álló járműveknél a kötelező olajcserét ! "0" km-es új motoroknál. Még a motor beindítását sem engedélyezi a procedúra az egy éves olajjal. Ezért vettünk egy vákumos olaj leszívó berendezést:-( ISO úgyhogy ment a fáradt olaj tartályba sok száz liter kristály tiszta olaj.

Úgyhogy km ide v. oda én évente egyszer biztos hogy cserélem.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 21:00:48 // 56841
...és a dpf meddig bírta benne? Mert most azért aggódtunk. :-)
Tibcsi16611-08-2014 20:46:47 // 56840
500eKm elég jó. Utána belefér egy felújítás. (elvégre is nem egy kamionról van szó:)

Szerintem elég, ha akkor cserélünk amikor kéri. Elég komoly programja lehet, ami az olaj minőséget számolja! Ha 10e után szól, akkor 10e után cseréljünk! Amúgy ha nincs DPF akkor simán mehet 25-30-at.

Azzal persze nem ártunk, ha 15-20 körül cserélünk. Max a pénztárcánknak :)
Tibcsi16611-08-2014 20:36:11 // 56839
Ne aggódj. Az első Olasz autóm, egy Fiat Tipo 1.7D több mint 400eKm ment Metabond-al, és kb. 500eKm-nél lett felújítva (gyűrűcsere és hengerfal köszörülés) Utána is ment még jó pár százat minden komolyabb motorikus gond nélkül.
.......................11-08-2014 19:59:10 // 56838
A jtd ben nem nagyon hígul a motorolaj gázolajjal,hisz a szint nem nő és gázolaj szaga sincs
'''''11-08-2014 19:28:49 // 56837
Az enyémben most 98.000km van de a szinte csak városi használattól lehet,hogy a motorja egy 200.000km-et futott motorral egyenértékű.
Sajnos a városi használat nem igazán motorbarát.Én is az utódra várok már.
Piritu - 1.000.00011-08-2014 19:24:17 // 56836
Erre gondoltam.
Most lehet elgondolkodni, hogy mennyi az annyi. Ha mondjuk 15ezres csereperiódusban hiszünk, lehet hogy már 3e km óta használhatatlan is lehet az olaj. A cserének a használathoz kell igazodnia. De ez így van általában a könyvekben is előírva, extrém viszonyok között sűrűbben cserélni.
'''''11-08-2014 19:11:41 // 56834
Ha már kérdezted. :-)Nálam csak városi használat mellett volt,hogy 12-15.000km körül kérte az olajcserét. Azóta két évente sem megy bele 10.000km úgyhogy annyinál még nem kéri.:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.