Forum >> 159

Piritu - 1.000.00010-08-2014 22:29:21 // 56783
Ez a sör nem is rossz ötlet, meglátogatom a készleteimet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2014 22:27:19 // 56782
az ásványvíz amúgy is egy baromság csak a vesét terheli le az ásványi anyagokat szilárd élelmiszerrel kell bevinni inkább én is sörre vagy borra költöm a különbözetet :)))
Liquid10-08-2014 22:07:07 // 56781
ezt viszont meg is lehet fordítani, mégpedig úgy hogy a prémiumból egyből legalább 10%-kal többet szik az autó :)
Amúgy meg a lIdl-ben veszek 55 ft-ért kvázi szódát, amit a munkahelyemen megiszok a flakonból :) Otthon meg sört iszok :)
Dömpi (il dottore)10-08-2014 22:07:01 // 56780
én mindkettőt, és mégsem ... sőt az új váltóolajtól sem
David | Centocinquantanove10-08-2014 20:39:43 // 56778
Amit nem szabad elhinni a primcsi üzemanyagok kapcsán (a hirdetések szövege ellenére sem):
-azonnali bárminemű javulást
-gyorsulás és végsebességbeli adatok drasztikus feljavulása
-fogyasztáscsökkenés
-stb.
Ez nem erről szól. Az úgynevezett prémiumok vannak tőlünk nyugatabbra is, a hozzáadott adalékok vegyi módon kimutathatók, márpedig ha azok benne vannak, akkor annak valami oka van, nem a kisujjból szopták ki. Hangsúlyozom nem vagyok prémiumpárti mindenáron!
Lássuk csak mit jelent az a 10% árkülönbség. Egy teli tankoláskor (65-70l) esetén kb. 40 forint árkülönbséggel számolva a 3000 forintot sem éri el. (Jelenleg kb 42x forint a sima és 45x forint a prémium). Ha azt az esetet vesszük, hogy minden 3. tankoláskor tankolsz primcsit, akkor az tankolásonként 1000 ft többletet jelent. Valljuk be, hogy havonta ennél azért több folyik ki az ember kezéből mindenféle hülyeségre...
Mint ahogy előttem is írták, egyelőre nincs olyan teszt amely objektív módon mutatná be a prémium előnyeit, de olyan sincs ami az ellenkezőjét.
Vegyük csak az ásványvizek esetét a hiperekben. Vehetsz 70 forintért is, de vehetsz 100 ért is egy palackkal, pedig látszatra mindkettőben "csak" víz van, pedig az árkülönbség nem 10% hanem 30...
Giuntini10-08-2014 16:41:21 // 56777
Nagyjabol igen. En mindig jóval többet hasznàlom palyan mint vàrosban. De peldaul a napokban id dugoztam. A fogyasztast viszont nem latom tisztan mert allandoan megy a klima.
Liquid10-08-2014 14:44:08 // 56776
pont ugyanolyan körülmények között mész mindkét esetben?
Liquid10-08-2014 14:42:58 // 56775
10% különbség mindig van, az meg elég nyomós szerintem :)

Igen valóban nem lehet tényekkel alátámasztani hogy nem ér többet a prémium, de az ellenkezőjét se...
Giuntini10-08-2014 14:38:48 // 56774
Nem ertem a kétkedőket. Ha en azt mondom,hogy előtte 500 km-enként regeneràlt most ugyanazoknal 1000-et megyek miért nem elég. Azonkivül a turbo műkodese is jóval tisztàbbnak tűnik. Azzal hohy valaki egxyszer kiprobalja és rogtön lavonja a konzekvemciat az szerintem nem valos. Én most màr folxamatosn premiumot tankolok, es hosszabb idő utan lehet errdmenyt elérni.
dev16610-08-2014 14:22:23 // 56773
nem foglak győzködni, nem vagyok én prémium lobbista :))
de ismétlem, ezekkel a példákkal az a gond, hogy - hacsak nem két tök egyforma autó, tök ugyanolyan körülmények között van hosszú távon van összehasonlítva - gyakorlatilag nincs érdemi információtartalmuk.
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2014 13:46:18 // 56772
sajnos nem ismerek olyan autóst aki prémium üa tankol és 500e km lakik az autójába és minden ok...viszont olyat igen aki sima nyálat és 300e felett van az EU4-es autójában és érdekes módon még gyári az EGR, a turbón nincs lerakódás stb...akkor mi az előnye azon kívül, hogy drágább meséld el nekem.. győzz meg :)
'''''10-08-2014 13:45:52 // 56771
Köszi! Tényleg csak a csavar volt laza.
dev16610-08-2014 13:40:19 // 56770
aha, persze tök mindegy mennyi a korom...
szeretem az ilyen ad-hoc számokat. Az egr szelep sem mindig ugyanakkor szokott meghalni, van amikor 100e-t sem bír, van amikor 200e-t, meg hát a legtöbbször a tulaj nem is tudja, hogy nem működik rendesen a szelep. A többi kormolódó, leragadó, eltömődő alkatrészről meg ne is beszéljünk. ebből következtetéseket levonni értelmetlen általánosítás, mert rengeteg tényező függvénye, hogy mi mikor romlik el. Ami viszont biztos, hogy hosszú távon a koromképződés a dízel egyik legnagyobb ellensége, úgyhogy egyáltalán nem mindegy mennyit termel belőle a gép. nem a lényeget ragadtad meg. :))
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2014 13:13:21 // 56769
a koromképződésről csak annyit, hogy mindenkinek tönkre megy az EGR 150e km után tök mind1 ki mit tankol tehát ez az elv meg is dőlt ... jó pár száz ezer km-et mentem sima nyállal egyik autómnál sem volt olyan hogy most nem megy 200-zal a következő 7en igen st, stb...szoval akkor minek fizessek a hitért? tudom a katolikusok szerint is csak az a jó hívő aki fizet a többiek a pokolra jutnak :P
Haddel10-08-2014 12:45:31 // 56768
Enyémben is 120e km volt 3 évesen ,amikor vettem.Ez is feltételezeli ,hogy főleg autópályáztak vele. Ami szerintem is az egyik legoptimálisabb használati mód.
dangerel10-08-2014 12:42:23 // 56767
Sziasztok.

Rádió gondjaim vannak.
Tegnap estélig tökéletesen működött az USB csatlakozón keresztül lejátszott zenék. Egyszercsak megzakkant és körbepörgette többször is az USB kulcson szereplő zenék címeit a kijelzőn, de nem játszotta le és alig tudtam rádióra kapcsolni.
Mára indítom a kocsit és az USB csatlakozóban lévő USB kulcsról indulnak a számok, viszont nem tudom tovább kapcsolni de a rádión se a kormányon lévő gombokkal sem.
Minden más megy. A rádiónál reagál tökéletesen az össze gomb.

Valami tanács??

Köszönöm
Csaba
dev16610-08-2014 12:03:09 // 56766
ezt a képet árnyalja, h egy sanyargatottabb sorsú (pl. városban rövid utakra használt kisteher) sokkal jobban rászorul a tisztítóadalékra, mint pl. egy hosszú utakon hajtott céges utazóautó. itt jönnek a képbe az egyéni használati körülmények, de mivel a legtöbben nem újonnan vettünk dízelt, csak sejthetjük, hogy hogyan futotta le azt 100-250ekm-t a vas, mielőtt hozzánk került. ezért keresem mindig a fiatal, de bevallottan sokat futott példányokat, mert ott csak a pályázás jöhet szóba, ami a lehető legjobb használat.
dev16610-08-2014 11:56:51 // 56765
"szerintem a lerakódásoknak semmi köze a prémium üzemagagokhoz," azért erre ne fogadj nagy téttel. direkt írtam, h azonos körülmények között illendő tesztelni, mert a városi terhelésváltások, hidegindítások nyilván fokozott kormolást jelentenek, de ezt nem is vitatta senki. Én arra utaltam, hogy a prémiumban eleve jelenlévő tisztítóadalékok ugyanolyan használati körülmények között kevesebb lerakódást engednek az injektorokban, mint a sima gázolaj (legyen az városi etap, vagy pályán), így az inj.-ok mindig optimális mennyiségű üzemanyagot fecskendeznek be (nem kell korrigálni az átfolyást), amitől pedig csökken a koromképződés. Ez jó a turbónak, az EGR-nek, a szívósornak és a DPF-nek is és a fogyasztás is csökken.
.......................10-08-2014 10:40:57 // 56764
szerintem a lerakódásoknak semmi köze a prémium üzemagagokhoz,
Vároban használt diesel 150ekm után köhög,
Ami autópályán fut az ilyen korában semmi baja
Kérdezz meg egykét taxist hányan tankolnak prémium dieselt
Piritu - 1.000.00010-08-2014 10:39:22 // 56763
Az adalékoktól eleve futkozik a hátamon a hideg (főleg, hogy erősen hamisítják), ezért tartom jobb megoldásnak a már eleve bekevert prémiumot. Mondjuk az is érdekes, hogy a benzinesekbe sose jutott eszembe tölteni.
Piritu - 1.000.00010-08-2014 10:37:16 // 56762
Még egy adalék a sztorihoz. Ezt az egy esetet kivéve végig 4-5. volt a púder. 200e km-nél gyakorlatilag nullások voltak a korrekciós tényezők úgy, hogy 53ezret boxal ment a vas emelt rail nyomással.
dev16610-08-2014 10:34:29 // 56761
egy független tartós teszt kéne két 0km-es egyező kormosnál, amiket hasonlóan használnak, az egyikbe csak kommersz, a másikba csak prémium mondjuk 100ekm-n át. Utána mindkét megvizsgálni (injektorok, szívósor, nagynyomású, turbó, EGR szelep, EGR csövek, stb.) és lehetne ámuldozni vagy nem. amíg nincs ilyen teszt addig semmivel sem tudod alátámasztani a véleményed, ugyanúgy hit kérdése nálad is, csak azzal a különbséggel, hogy te biztos vagy valamiben, amiben nem lehetsz :)))
nem kevés a Piritu-éhoz hasonló sztori kering a neten a prémium üzemanyagok pozitív (vagy inkább a kommerszek negatív?) hatásairól és az is tény hogy a tisztítóadalékokra szükség van, márpedig ilyenek csak a prémium naftában vannak.

A másik nyomós érv, hogy egyáltalán nem jelentős az árkülönbség a prémium és kommersz üzemanyagok között, így szvsz egy második autóként használt, féltett járgány igazán megérdemli ezt a kis törődést.
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2014 10:08:33 // 56760
szintén zenész :P az emberek hinni akarnak valamiben, meg kell nekik adni az esélyt...
Piritu - 1.000.00010-08-2014 09:00:21 // 56759
klatty és rögtön kiderül, hogy VAN prémium üzemanyag tőlünk nyugatabbra is.
Elmondanám az én tapasztalatomat, ami miatt minden 4-5 alkalommal ilyet tankolok. Még anno a 156 1,9 mjet SW-vel tettünk egy nagy kirándulást Barcelonába (kb. 4500 km) végig 130 tempomat. Előtte kétszer voltam németbe szintén így öregurasan (4e km), majd mikor a spanyol út után sietnem kellett nem ment a kocsi 180 fölé. Elvittem szervizbe, mindent megnéztek, semmi baját se találtak. Ötletként kaptam, hogy tegyek bele vépúdert. Mire átértem Ausztrián újra működött a vas.
dev16610-08-2014 00:19:22 // 56758
én az 5W-30 ajánlásra írtam alább. amúgy ez jó hír.
mizooo10-08-2014 00:10:17 // 56757
De ahogyan a többiek is és én is írtam, ma már van DPF-hez 5w40. Castrol Edge pl. én is azt használom.
dev16609-08-2014 23:49:59 // 56756
Erről tök felesleges vitatkozni, mert nincs elég infónk, úgyhogy mindenki maga dönti el, miben hisz. én abban, hogy a prémium üzemanyagban kevesebb a víz és a kosz és az injektortisztító adaléknak is megvan a maga áldásos hatása.

de az is lehet, hogy sokkal több múlik azon, hogy hogyan tárolják (mennyi víz, kosz kerül bele) üzemanyagot, így lehet drágán kártékony és olcsón jó gázolajat is venni, csak tudni kéne melyik kút a megbízható. na de ezt sem tudja senki. sötétben tapogatózás ez az egész tankolás téma.
Vinnie09-08-2014 23:40:42 // 56755
Mondjuk van.
Persze mit nevezünk nyugatnak? Ausztria, Németország esetleg?
dev16609-08-2014 23:31:26 // 56754
EURO-4től ments meg Uram!:))

Azt kéne kideríteni valahogy, hogy az EURO3-as 1.9/2.4 és EURO4-es 1.9/2.4 blokkok, főtengelyek, dugattyúk, gyűrűk, szelepek, hengerfejek, vez. tengelyek, stb. teljes egészében egyeznek-e, vagy végeztek-e módosításokat bizonyos alkatrészeken az 30-as olaj miatt a gyártási tűrésekben. Ugyanez a kérdés a turbóra is: még egy régi 40-es olajhoz tervezett turbót rendeltek be vagy valami újabbat?

majdnem biztos, hogy a válasz az, hogy nem, nem végeztek módosításokat a motoron, mert anno 2005 táján nagyon gyorsan kellett előrukkolniuk az EURO4-es dízelekkel (nagy lemaradásban volt a Fiat e tekintetben). A DPF miatt egyszerűen átírták az ajánlást 10W-40-ről (ez a default JTD ajánlás EURO3-ig) 5W-30-ra és mosták kezeiket. A valóság viszont az, hogy az 5W-30-as olaj túl híg ezeknek a motoroknak és valószínű, hogy fokozott olajfogyasztás és hosszú távon a kelleténél több kartergáz lesz az eredménye a gyári előírásnak.

Én csak egy viszonylag frissen kifejlesztett, valódi DPF-esnek tervezett motorba mernék 5W-30-at lötykölni, mint pl. a 2.0 JTDm, az 1.9/2.4-be nem, mert ezeket 10W-40-hez tervezték, a DPF meg tegye a dolgát, amíg tudja, aztán mehet a kukába, ha nem tetszik neki.
Liquid09-08-2014 23:20:26 // 56752
inkább mondjuk úgy "mi mindenre jó az Alfa" :)
Selénia Rally 2011
.......................09-08-2014 23:08:25 // 56751
6 eve járok sima JET diesellel,semmi gond nèlkül,
nem értem azokat akik Prémium üzemanyagot tankolnak,
ugyan azt kapják csak többet fizetnek érte,
nyugaton nincs semmilyyen Prémium diesel,csak sima gázolaj
Dömpi (il dottore)09-08-2014 22:08:07 // 56750
Mi mindenre jó is az SW :)

Liquid09-08-2014 21:26:04 // 56749
5W30 kell a DPF miatt, de ha az mnincs akkor az 5W40 inkább a megfelelő
David | Centocinquantanove09-08-2014 20:04:11 // 56748
Szintén klattyogok, ez ilyen. Ha kihuzatom rendesen (min 2500-ig), akkor nem klattyan...

Olajból meg 1.9-hez Castrol Edge 5w-40 a legjobb (szerintem)

Primcsi dejzelt én is érdemesnek tartom tankolni, ha nem is minden alkalommal. Minden 2. vagy 3. tankolásnál kap egy teli primcsit, de néha a simához meg töltök STP-t.
mzo09-08-2014 19:46:04 // 56747
Igen, elvileg az 5W40 lenne a legjobb a motornak az elejen ezt is ajanlottak hozza, de a DPF miatt at kellett hogy alljanak az 5w30 ra. Szvsz azert lett 30-as mivel a Selenianak nem volt es jelenleg sincs 5w40-es DPF kompatibilis olaja.
mizooo09-08-2014 19:28:29 // 56746
Nekem is ilyen. Főtengelyek elvileg rendben vannak, komplett kuplung most lett cserélve kettőstömegűvel együtt, és klattyog.
Shadin09-08-2014 19:02:53 // 56745
Én már nem is hallom :-D
Totya3309-08-2014 18:27:49 // 56744
Értem akkor ezt lehet meg kell szokni, de nem adom fel! :D
Shadin09-08-2014 17:57:45 // 56743
Szerintem pontosan senki sem tudja. Klattyog a hajtáslánc. Annak sem múlik el aki mondjuk kéttömegűt v. féltengelyt cserélt.
Totya3309-08-2014 17:49:42 // 56742
Aham értem :D de még is mi ez amit megkell szokni :D??
Shadin09-08-2014 17:23:04 // 56741
Szia! Ne aggódj, majd megszokod :-D






ui.: esetleg egy féltengely zsírozást nem árt megejteni.
Totya3309-08-2014 17:17:47 // 56740
Sziasztok!1,9 jtdM-nél váltásnál 1ből 2be majd 2->3 ba 2 klotyanó hangot lehet hallani. Tipp esetleg valakinek mi lehet ez?
Scaniamen09-08-2014 16:50:46 // 56739
Szia nekem igaz 1.9es de akkor csinál ilyet mikor tele van a kipufogó korommal egy égetés és utána nem áll le nekem már kétszer bevált,ez az én tapasztalatom.
Zsifi sw09-08-2014 16:37:40 // 56738
Sziasztok!

Jelenleg nem csak városban használom a gépet, ezért is bosszant a dolog, igaz nagy sebességnél még nem állt le, csak a városi tötymörgésben csinált ilyet. Csúnya lenne, ha egy előzés közben állna le, mert nem vicces az 1600 kg-ot szervo nélkül kormányozni... :s :)
MES prg alapján az EGR tök jól működik, akkor nyit/zár amikor kell.
Shadin09-08-2014 15:52:09 // 56737
Ez azért van, mert amikor gyártani kezdták a 159-et, akkor még az 5w40 volt a spec., de ezt az egykilencnél megváltoztatták menet közben, a kettőnégynél meg nem mertek belepiszkálni talán a turbó miatt :-(
mizooo09-08-2014 14:55:33 // 56736
Igazad van a kezelésiben valóban ez található. De máshol mindenhol köztük az oladl típusismertetőjében is 5w40-van. Ki érti ezt.
Shadin09-08-2014 13:46:47 // 56735
Szürke kupakot kipattintod és alatta az anyát mekkhúzod 10-es kulccsal.
Shadin09-08-2014 13:45:27 // 56734
Veszekedhetünk, de a gyári az 1.9-be a Selenia 5w-30 WR Pure Energy :-(
Az más tészta, hogy én is Castrol Edge 5w-40 C3-at teszek bele...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.