Forum >> 159

dev16625-10-2014 22:17:54 // 60533
ezért sem hinném, h hagynák elk**vulni a ferrarit. az egy külön cég, külön gyár és úgy összességében egy más világ a többi fait brand-hez képest.

emellett nagyon jól is hoz a Fiat-nak, tehát kár lenne hozzányúlni bármihez. remélem igazam lesz.:))
dev16625-10-2014 22:13:29 // 60532
nálad milyenek a korrekciók? melegen, hidegen?
droberto25-10-2014 22:11:24 // 60531
Jó-jó... csak elragadtattam magam. :)
Természetesen ezeket előbb nézném (és nézni is fogom, mert elégedetlen vagyok) mint a injektorokat (amiknek amúgy elfogadható a korrekciója).
dev16625-10-2014 22:06:51 // 60530
pff.... és ha a beszívott levegőben a vártnál 50%-kal kevesebb oxigén van, mert nyitva ragadt be az EGR, akkor se fog kormolni? vagy leragad a turbó geomatria és nem jön létre a várt töltőnyomás? vagy ha hülyeséget mér a oxidált LMM és kétszer annyi naftát küld az ECU, mint kéne? Ugyanmár, ezt a túlegyszerűsítést te sem gondolhatod komolyan.
GTPeti25-10-2014 22:06:40 // 60529
Nem rossz. Ehhez képest a Porsche Volkswagen. :)
dev16625-10-2014 22:02:59 // 60528
A Ferrarinál a motorokat egy ember rakja össze (ahogy az AMG-nél), aki gépészmérnök (más órabér) és az összeszerelés nagy része kézzel történik a mai napig. Az bizony drága. Az ellenőrzés pedig nem szúrópróbaszerű, hanem mindenegyes alkatrészre és munkafázisra kiterjed. lassú és költséges eljárás. aztán a tesztelés: minden autó versenypályára megy, mielőtt feltennék a kamionra.
GTPeti25-10-2014 22:02:22 // 60527
ppm, vagy µm? ;)
droberto25-10-2014 21:58:56 // 60526
Ennyi, ha jól porlaszt nincs korom se.
droberto25-10-2014 21:58:50 // 60525
A DPF az 5 ppm alatti (nem látható korom) szűrésére hivatott.
Már ezredszer.
Liquid25-10-2014 21:57:58 // 60524
igen én is így vagyok vele, többek között ezért vettem 159-et.
dev16625-10-2014 21:57:33 // 60523
az EGR és az LMM hiba, de még a változó geometria hibája is néhány élőadat mérés után detektálható. mind tipikus hiba és kisebb-nagyobb kormolással, így hosszú távon DPF gondokkal jár. Ja és egyik sem túl költségesen javítható.

Ha ezek mind rendben vannak és még mindig kormol a kicsike, akkor sem venném ki ész nélkül az injektorokat. A korrekciók pl elég beszédesek. ha magasak, akkor mehet.

szvsz ez a helyes sorrend idő és költségek szempontjából is. Főleg, hogy az EGR hiba érint gyakorlatilag minden JTD-t, amiben még nem cserélték.
GTPeti25-10-2014 21:56:45 // 60522
Előítéletes Mode ON
Csak egy picit unalmas autó... Annyi van belőle. Egy Alfával összehasonlítva nem sok eredetiséget sugároz a birtoklása. Max. annyit hogy "nekem telik erre hö".
Előítéletes Mode OFF
.......................25-10-2014 21:54:27 // 60521
Bmw 5 az jó,volt szerencsém vezetni,
GTPeti25-10-2014 21:52:47 // 60520
A Porschéról szoktak ilyen infók jönni, hogy mennyibe van nekik egy autó legyártása. Asszem valami 5 millió Ft körül. (Egyben ők azok akik a legtöbbet keresnek egy autón.)
.......................25-10-2014 21:51:07 // 60519
A porlasztás a tökéletes égés alapvető feltétele,
Pont hogy az Injektorokkal kell kezdeni,ha gond van a DPF el
dev16625-10-2014 21:47:55 // 60518
aha, így történik a tervezőasztalon, a szimulációkban és jó esetben egy 0km-es autóban is, de a használat kihozza a problémákat. pl gyakori hidegindítás, sportos vezetési stílus, rosszul működő EGR, stb.
droberto25-10-2014 21:47:14 // 60517
Ez az ami nekünk kispénzű keletnek a leginkább fájó. Fogyasztói társadalom van, programozott élettartammal, amit a Peti is említett.
GTPeti25-10-2014 21:45:37 // 60516
OFF
Javasolnám a Jaguar XE-t tanulmányozásra. Nagyarányú alu, RWD, szép, elöl kettős k.lengőkar. OK, nagydízel még nincs bele, de lesz. (Nekem elég lenne a 180LE-s dízel is.)

ON
dev16625-10-2014 21:43:45 // 60515
egy mai dízelnek kb. bármi baja van, kormol (ha DPF-es akkor nem látszik). az injektorokhoz nyúlni először nem túl okos ötlet...
droberto25-10-2014 21:43:42 // 60514
(Már kezdem unni leírni) A regeneráláskor a szűrőben a kormot a gyulladási pontja felé hevítjük, a katalizátoron keresztül befecskendezett és ez által felforrósodott gázzal. Az égés során víz és széndioxid keletkezik. Nincs hókuszpókusz. :)
Lehetnek gondok-problémák a korai szűrőkkel persze. De átlag 150k km jól működnek. A leömlőbe építettekel már kevesebb a gond, ill. később jön elő.
.......................25-10-2014 21:41:17 // 60513
Fel kell újíttatni az injektorokat,ha kormol,

Jé az enyémből dőlt a korom mikor vettem,
Most a felújítás után minden fasza
Liquid25-10-2014 21:40:35 // 60512
ez nekem nemigazán mond semmit, sorry :(
GTPeti25-10-2014 21:40:31 // 60511
Valóban nem. Viszont nem kell neki repülőtér, hogy kiszállhass. :))
Liquid25-10-2014 21:39:38 // 60510
hááát jelen állás szerint ha meg kell válnom a Black Monstertől akkor vagy egy Mazda6 vagy egy BMW 5er lesz, hacsak nem lesz occó a Maser és valami csoda folytán nem jelenik meg egy végre vállalható Alfa.
dev16625-10-2014 21:38:46 // 60509
nem hinném, hogy ugyanannyiért csinálja. Hasonlítsd össze a Ferrari és a Chevi gyártási folyamatát és a beépített technológia színvonalát. Szignifikáns különbségek vannak :))
Liquid25-10-2014 21:37:03 // 60507
kell a szabályozás, de az a baj hogy átesnek a ló túlfelére, és eszetlenek az elvárások, amit a gyártók úgy oldanak meg hogy az nekünk nem jó hosszútávon. De ahogy dev166 is írta 0 km-esen nagyon rózsaszín minden...
dev16625-10-2014 21:35:49 // 60506
ez mennyire hasznos összehasonlítás :))
Shadin25-10-2014 21:34:22 // 60505
+1 Ki van a tököm a 20-40-100 milkás elérhetetlen plakát autókkal.

















Következő autóm egy Mazda 3 Sport Challenge G120 White...
Mehetek Alfa talira? A közösség pótolhatatlan :-(
GTPeti25-10-2014 21:34:06 // 60504
A Ferrari is valószínűleg kb. annyiért csinálja. Csak eddig ugye évi 5000 autót adhattak el és annyit kértek értük amit a vevők simán kifizettek. Nincs ezzel semmi baj. Max. annyi, hogy mi rendes munkával nem tudunk magunknak megengedni egy ilyet. :(
droberto25-10-2014 21:33:55 // 60503
Pont ezt mondom én is. Nem volt ennyi dízel. A 90-es évek eleji nyugati dízelek égésterméke pedig nagy és nehéz volt. Leült a földre nem szállt fel.
Pont ezért kell a szigorú szabályozás.
dev16625-10-2014 21:32:08 // 60502
azt is tegyük hozzá, hogy ha az autógyárak nem csak papíron lennének elkötelezettek a károsanyag kibocsátás csökkentése mellett, hanem valóban fontos lenne nekik hosszú távon, h ne szennyezzen az autó, akkor nem romlana el az EGR, az LMM, a turbó geometria, injektorok stb., mind-mind kormolást okoz. Az ok, hogy a 0km-es autó környezetbarát, de 100ekm-rel később is annak kéne lennie. valójában nem az.
.......................25-10-2014 21:31:39 // 60501
Ja csak nem megy 800kmh val
Liquid25-10-2014 21:30:20 // 60500
Viszont a Ferrari kellően nyereséges a presztizs miatt vastagon fogó ceruza miatt.
Ettől még elismerem a Corvett erényeit, de nem feltétlenül kellene a Ferrarit eldízelsuvosítani.
Liquid25-10-2014 21:28:25 // 60499
"DPF egy szükségmegoldás nem is túl okosan kivitelezve" ez így van!
erre szoktuk a cégnél az mondani hogy "russian solution"
.......................25-10-2014 21:26:57 // 60498
Ki a f@szt érdekli a kögazdagok ferrarija,
Tőlem akár el is adhatják, nem nézem semmibe ,kisszériás drága lom,
Nem kunszt

A kunszt az amit a Corvette csinál 15 milláért szupersportkocsit a népnek
droberto25-10-2014 21:26:08 // 60497
Valahol olvastam, hogy a profitmániás suttyó managerek fenik a fogukat a Ferrari vezetői székére.
Profit pedig ezekből lesz. :(
Megcsinálták az Alfával, most a Maseratival, következő a Ferka lehet...
dev16625-10-2014 21:25:19 // 60496
de arról senki nem beszél, hogy mi történik, amikor regenerál egy DPF-es dízel. ne adj isten, ha már 1-2-szer el is volt tömődve és van olaj is a szűrőben. Akkor lehet gyönyörű kék füstfelhőket látni. Az ám csak a friss alpesi levegő :)))
ja és hidegen minden dízel büdős, ezt különösen utálom bennük.

A DPF helyett inkább azt kéne elérni, hogy mindig tökéletes legyen az égés és sose keletkezzen korom, akár teljesen új motorkonstrukciókkal is és akkor csak az NOx-eket kéne lekötni.
Drága lenne kifejleszteni, de hosszú távon megérné. a DPF egy szükségmegoldás nem is túl okosan kivitelezve.
GTPeti25-10-2014 21:24:42 // 60495
Egy dízel 159-é pedig 2l/100km, ha 4 személlyel számolunk. :)
droberto25-10-2014 21:23:30 // 60494
Szerintem cseppet sem bonyolúlt. A bajt inkább a kiforratlanságában látom. Hasonlóan mint az E4-es DPF-eknél. Nincs még elegendő üzemeltetési tapasztalat. Hiába tesztpad, eredmények, hibák feldolgozása. A puding próbája az evés.
Azt olvastam, hogy ugyanaz a verda ua. a motor E5 és E6 változat közti különbség 100k. :)
Liquid25-10-2014 21:22:58 // 60493
biztos vagy ebben? gondolj bele a másik oldalába. Volt 10 évvel ezelőtt ennyi dízel? Esetleg turbós benzines? Nem volt. Szívó benzines volt az autók nagy többsége. akkor?
droberto25-10-2014 21:18:28 // 60492
Az első résszel egyetértek, de a másodikkal azért vitatkoznék.
Gondolj csak a nagyvárosi téli szmogokra. Ez nagy problem, ami nem nagyon volt 2-5 évvel ezelőtt. Ezekért igenis a korszerű DPF nélküli autók a felelősök.
.......................25-10-2014 21:18:15 // 60491
Manapság 4liter /100km/fő az Airbus ok fogyasztása
És 4szer gyorsabb mint az autó

http://kefoportal.kefo.hu/images/download/jarmuipar/prezentaciok/AP_Repulogep_gazturbinak_v3.pdf
GTPeti25-10-2014 21:18:01 // 60490
Várjuk ki a végét! Dízel Ferrariról egyenlőre nem beszélt senki. B) SZVSZ SUV-ról sem. Vagy igen? :O
dev16625-10-2014 21:12:05 // 60489
ennyire idióta nem lehet még a pulóveres sem. ha ilyen termékekkel akarja felhozni az eladási számokat, arra ott az Alfa és most már (sajnos) a Maserati. Óriási hiba lenne a Ferrari brand-et is kinyírni tömegtermékekkel. Ilyen hibát nem fog elkövetni.
Liquid25-10-2014 21:09:42 // 60488
mi ezzel a baj a tiéd és az övé is bő 200 lovas, még szép hogy egálban vannak.
A benzines többet eszik? naés? de ha egy szívó ST, akkor hátrányban van mert a tiéd turbo-s, ráadásul a dízel akkor is kormol ha nem látszik.
Egyszerű a képlet: kib. nagy dellát öltek az elmúlt 1x évben a dízeltechnikába, ennek az az eredménye, hogy büdös lomha kerregő szarból, öltönyös, keveset kajáló, halkan ugyan de kerregő és nem láthatóan de baromira kormoló gépek lettek, amivel már meg lehet jelenni, sőt a környezettudatos nagyemberek, akiknek a Prius azé még derogál, nagyon behozták a divatba. Viszont elveszett az elnyűhetetlenség és a jó értelemben vett igénytelenség, ellenben qrva bonyolultak és érzékenyek lettek, ha baj van akkor az nagy. És egyből elfogy a fogyasztáson nyert előny. Persze a másik oldal is hasonló, mert ahogy begyűrűzött ez a downsizing idiotaság, a fogyasztásmérés valóságtól elrugaszkodott volta miatt, úgy lettek egyre problémásabbak a kis turbos benzinesek is. Szívót meg már csak a Mazda gyárt.
Az Isten se tudja mi lesz ebből hosszútávon. Jelenleg mi szívunk a 200k-t futott dízelek nyűgjeivel, mert egyrészt nincs megfelelő keretünk újat venni, másrészt nincs is nagyon más csak dízel. Én ennek speciel nem örülök, de így van.
droberto25-10-2014 21:08:35 // 60487
Ez is egy érdekes, már-már filozófiai kérdés. Egy biztos a profitról szól minden.
droberto25-10-2014 21:05:21 // 60486
Akkor készülj fel, hogy most miután kibaszták a Montezemolo-ót, jönnek a dízel és SUV Ferrarik. :(
dev16625-10-2014 21:04:26 // 60485
én úgy látom, hogy az euro6-ba (esetleg annak utódjába) fog végleg belefulladni a dízelmánia. Egyszerűen nem lehet már jobban kifacsarni ezeket a motorokat. Pontosabban, lehet de milyen áron? adblue és hihetetlen mértékű konstrukciós bonyolultság >> rengeteg hibalehetőség és magas előállítási költségek. Az adblue kényelmetlen a tulajnak, a bonyolultság drága a gyárnak, minden tervezésben, mind gyártásban, így a termék is drágább lesz és a végén már nem fogja megérni dízelt venni, akármennyit is fogyaszt és akármennyire erős is.

Ok, ott van még a többlépcsős feltöltés, mint tartalék, de nem hiszem 1 literes 3 hengeres dízelmotorokból valaha is ki lehet hozni egy 2.4 telj. szintjét. az élettartamról meg ne is beszéljünk, az ma már bevallottan 200, esetleg 250ekm.
.......................25-10-2014 21:02:22 // 60484
Városban jó ha benne van ,jobb vele elindulni lámpától
ugyanis ha kikötöd 1500 fordulaton nincs nyomaték,csak 1800 felett jön meg a töltönyomással
Ami autópályán mindegy
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.