Forum >> 159
dev16625-10-2014 22:06:51 // 60530
pff.... és ha a beszívott levegőben a vártnál 50%-kal kevesebb oxigén van, mert nyitva ragadt be az EGR, akkor se fog kormolni? vagy leragad a turbó geomatria és nem jön létre a várt töltőnyomás? vagy ha hülyeséget mér a oxidált LMM és kétszer annyi naftát küld az ECU, mint kéne? Ugyanmár, ezt a túlegyszerűsítést te sem gondolhatod komolyan.
GTPeti25-10-2014 22:06:40 // 60529
Nem rossz. Ehhez képest a Porsche Volkswagen. :)
dev16625-10-2014 22:02:59 // 60528
A Ferrarinál a motorokat egy ember rakja össze (ahogy az AMG-nél), aki gépészmérnök (más órabér) és az összeszerelés nagy része kézzel történik a mai napig. Az bizony drága. Az ellenőrzés pedig nem szúrópróbaszerű, hanem mindenegyes alkatrészre és munkafázisra kiterjed. lassú és költséges eljárás. aztán a tesztelés: minden autó versenypályára megy, mielőtt feltennék a kamionra.
GTPeti25-10-2014 22:02:22 // 60527
ppm, vagy µm? ;)
droberto25-10-2014 21:58:56 // 60526
Ennyi, ha jól porlaszt nincs korom se.
droberto25-10-2014 21:58:50 // 60525
A DPF az 5 ppm alatti (nem látható korom) szűrésére hivatott.
Már ezredszer.
Már ezredszer.
Liquid25-10-2014 21:57:58 // 60524
igen én is így vagyok vele, többek között ezért vettem 159-et.
dev16625-10-2014 21:57:33 // 60523
az EGR és az LMM hiba, de még a változó geometria hibája is néhány élőadat mérés után detektálható. mind tipikus hiba és kisebb-nagyobb kormolással, így hosszú távon DPF gondokkal jár. Ja és egyik sem túl költségesen javítható.
Ha ezek mind rendben vannak és még mindig kormol a kicsike, akkor sem venném ki ész nélkül az injektorokat. A korrekciók pl elég beszédesek. ha magasak, akkor mehet.
szvsz ez a helyes sorrend idő és költségek szempontjából is. Főleg, hogy az EGR hiba érint gyakorlatilag minden JTD-t, amiben még nem cserélték.
Ha ezek mind rendben vannak és még mindig kormol a kicsike, akkor sem venném ki ész nélkül az injektorokat. A korrekciók pl elég beszédesek. ha magasak, akkor mehet.
szvsz ez a helyes sorrend idő és költségek szempontjából is. Főleg, hogy az EGR hiba érint gyakorlatilag minden JTD-t, amiben még nem cserélték.
GTPeti25-10-2014 21:56:45 // 60522
Előítéletes Mode ON
Csak egy picit unalmas autó... Annyi van belőle. Egy Alfával összehasonlítva nem sok eredetiséget sugároz a birtoklása. Max. annyit hogy "nekem telik erre hö".
Előítéletes Mode OFF
Csak egy picit unalmas autó... Annyi van belőle. Egy Alfával összehasonlítva nem sok eredetiséget sugároz a birtoklása. Max. annyit hogy "nekem telik erre hö".
Előítéletes Mode OFF
.......................25-10-2014 21:54:27 // 60521
Bmw 5 az jó,volt szerencsém vezetni,
GTPeti25-10-2014 21:52:47 // 60520
A Porschéról szoktak ilyen infók jönni, hogy mennyibe van nekik egy autó legyártása. Asszem valami 5 millió Ft körül. (Egyben ők azok akik a legtöbbet keresnek egy autón.)
.......................25-10-2014 21:51:07 // 60519
A porlasztás a tökéletes égés alapvető feltétele,
Pont hogy az Injektorokkal kell kezdeni,ha gond van a DPF el
Pont hogy az Injektorokkal kell kezdeni,ha gond van a DPF el
dev16625-10-2014 21:47:55 // 60518
aha, így történik a tervezőasztalon, a szimulációkban és jó esetben egy 0km-es autóban is, de a használat kihozza a problémákat. pl gyakori hidegindítás, sportos vezetési stílus, rosszul működő EGR, stb.
droberto25-10-2014 21:47:14 // 60517
Ez az ami nekünk kispénzű keletnek a leginkább fájó. Fogyasztói társadalom van, programozott élettartammal, amit a Peti is említett.
GTPeti25-10-2014 21:45:37 // 60516
dev16625-10-2014 21:43:45 // 60515
egy mai dízelnek kb. bármi baja van, kormol (ha DPF-es akkor nem látszik). az injektorokhoz nyúlni először nem túl okos ötlet...
droberto25-10-2014 21:43:42 // 60514
(Már kezdem unni leírni) A regeneráláskor a szűrőben a kormot a gyulladási pontja felé hevítjük, a katalizátoron keresztül befecskendezett és ez által felforrósodott gázzal. Az égés során víz és széndioxid keletkezik. Nincs hókuszpókusz. :)
Lehetnek gondok-problémák a korai szűrőkkel persze. De átlag 150k km jól működnek. A leömlőbe építettekel már kevesebb a gond, ill. később jön elő.
Lehetnek gondok-problémák a korai szűrőkkel persze. De átlag 150k km jól működnek. A leömlőbe építettekel már kevesebb a gond, ill. később jön elő.
.......................25-10-2014 21:41:17 // 60513
Fel kell újíttatni az injektorokat,ha kormol,
Jé az enyémből dőlt a korom mikor vettem,
Most a felújítás után minden fasza
Jé az enyémből dőlt a korom mikor vettem,
Most a felújítás után minden fasza
Liquid25-10-2014 21:40:35 // 60512
ez nekem nemigazán mond semmit, sorry :(
GTPeti25-10-2014 21:40:31 // 60511
Valóban nem. Viszont nem kell neki repülőtér, hogy kiszállhass. :))
Liquid25-10-2014 21:39:38 // 60510
hááát jelen állás szerint ha meg kell válnom a Black Monstertől akkor vagy egy Mazda6 vagy egy BMW 5er lesz, hacsak nem lesz occó a Maser és valami csoda folytán nem jelenik meg egy végre vállalható Alfa.
dev16625-10-2014 21:38:46 // 60509
nem hinném, hogy ugyanannyiért csinálja. Hasonlítsd össze a Ferrari és a Chevi gyártási folyamatát és a beépített technológia színvonalát. Szignifikáns különbségek vannak :))
.......................25-10-2014 21:38:44 // 60508
Liquid25-10-2014 21:37:03 // 60507
kell a szabályozás, de az a baj hogy átesnek a ló túlfelére, és eszetlenek az elvárások, amit a gyártók úgy oldanak meg hogy az nekünk nem jó hosszútávon. De ahogy dev166 is írta 0 km-esen nagyon rózsaszín minden...
dev16625-10-2014 21:35:49 // 60506
ez mennyire hasznos összehasonlítás :))
Shadin25-10-2014 21:34:22 // 60505
+1 Ki van a tököm a 20-40-100 milkás elérhetetlen plakát autókkal.
Következő autóm egy Mazda 3 Sport Challenge G120 White...
Mehetek Alfa talira? A közösség pótolhatatlan :-(
Következő autóm egy Mazda 3 Sport Challenge G120 White...
Mehetek Alfa talira? A közösség pótolhatatlan :-(
GTPeti25-10-2014 21:34:06 // 60504
A Ferrari is valószínűleg kb. annyiért csinálja. Csak eddig ugye évi 5000 autót adhattak el és annyit kértek értük amit a vevők simán kifizettek. Nincs ezzel semmi baj. Max. annyi, hogy mi rendes munkával nem tudunk magunknak megengedni egy ilyet. :(
droberto25-10-2014 21:33:55 // 60503
Pont ezt mondom én is. Nem volt ennyi dízel. A 90-es évek eleji nyugati dízelek égésterméke pedig nagy és nehéz volt. Leült a földre nem szállt fel.
Pont ezért kell a szigorú szabályozás.
Pont ezért kell a szigorú szabályozás.
dev16625-10-2014 21:32:08 // 60502
azt is tegyük hozzá, hogy ha az autógyárak nem csak papíron lennének elkötelezettek a károsanyag kibocsátás csökkentése mellett, hanem valóban fontos lenne nekik hosszú távon, h ne szennyezzen az autó, akkor nem romlana el az EGR, az LMM, a turbó geometria, injektorok stb., mind-mind kormolást okoz. Az ok, hogy a 0km-es autó környezetbarát, de 100ekm-rel később is annak kéne lennie. valójában nem az.
.......................25-10-2014 21:31:39 // 60501
Ja csak nem megy 800kmh val
Liquid25-10-2014 21:30:20 // 60500
Viszont a Ferrari kellően nyereséges a presztizs miatt vastagon fogó ceruza miatt.
Ettől még elismerem a Corvett erényeit, de nem feltétlenül kellene a Ferrarit eldízelsuvosítani.
Ettől még elismerem a Corvett erényeit, de nem feltétlenül kellene a Ferrarit eldízelsuvosítani.
Liquid25-10-2014 21:28:25 // 60499
"DPF egy szükségmegoldás nem is túl okosan kivitelezve" ez így van!
erre szoktuk a cégnél az mondani hogy "russian solution"
erre szoktuk a cégnél az mondani hogy "russian solution"
.......................25-10-2014 21:26:57 // 60498
Ki a f@szt érdekli a kögazdagok ferrarija,
Tőlem akár el is adhatják, nem nézem semmibe ,kisszériás drága lom,
Nem kunszt
A kunszt az amit a Corvette csinál 15 milláért szupersportkocsit a népnek
Tőlem akár el is adhatják, nem nézem semmibe ,kisszériás drága lom,
Nem kunszt
A kunszt az amit a Corvette csinál 15 milláért szupersportkocsit a népnek
droberto25-10-2014 21:26:08 // 60497
Valahol olvastam, hogy a profitmániás suttyó managerek fenik a fogukat a Ferrari vezetői székére.
Profit pedig ezekből lesz. :(
Megcsinálták az Alfával, most a Maseratival, következő a Ferka lehet...
Profit pedig ezekből lesz. :(
Megcsinálták az Alfával, most a Maseratival, következő a Ferka lehet...
dev16625-10-2014 21:25:19 // 60496
de arról senki nem beszél, hogy mi történik, amikor regenerál egy DPF-es dízel. ne adj isten, ha már 1-2-szer el is volt tömődve és van olaj is a szűrőben. Akkor lehet gyönyörű kék füstfelhőket látni. Az ám csak a friss alpesi levegő :)))
ja és hidegen minden dízel büdős, ezt különösen utálom bennük.
A DPF helyett inkább azt kéne elérni, hogy mindig tökéletes legyen az égés és sose keletkezzen korom, akár teljesen új motorkonstrukciókkal is és akkor csak az NOx-eket kéne lekötni.
Drága lenne kifejleszteni, de hosszú távon megérné. a DPF egy szükségmegoldás nem is túl okosan kivitelezve.
ja és hidegen minden dízel büdős, ezt különösen utálom bennük.
A DPF helyett inkább azt kéne elérni, hogy mindig tökéletes legyen az égés és sose keletkezzen korom, akár teljesen új motorkonstrukciókkal is és akkor csak az NOx-eket kéne lekötni.
Drága lenne kifejleszteni, de hosszú távon megérné. a DPF egy szükségmegoldás nem is túl okosan kivitelezve.
GTPeti25-10-2014 21:24:42 // 60495
Egy dízel 159-é pedig 2l/100km, ha 4 személlyel számolunk. :)
droberto25-10-2014 21:23:30 // 60494
Szerintem cseppet sem bonyolúlt. A bajt inkább a kiforratlanságában látom. Hasonlóan mint az E4-es DPF-eknél. Nincs még elegendő üzemeltetési tapasztalat. Hiába tesztpad, eredmények, hibák feldolgozása. A puding próbája az evés.
Azt olvastam, hogy ugyanaz a verda ua. a motor E5 és E6 változat közti különbség 100k. :)
Azt olvastam, hogy ugyanaz a verda ua. a motor E5 és E6 változat közti különbség 100k. :)
Liquid25-10-2014 21:22:58 // 60493
biztos vagy ebben? gondolj bele a másik oldalába. Volt 10 évvel ezelőtt ennyi dízel? Esetleg turbós benzines? Nem volt. Szívó benzines volt az autók nagy többsége. akkor?
droberto25-10-2014 21:18:28 // 60492
Az első résszel egyetértek, de a másodikkal azért vitatkoznék.
Gondolj csak a nagyvárosi téli szmogokra. Ez nagy problem, ami nem nagyon volt 2-5 évvel ezelőtt. Ezekért igenis a korszerű DPF nélküli autók a felelősök.
Gondolj csak a nagyvárosi téli szmogokra. Ez nagy problem, ami nem nagyon volt 2-5 évvel ezelőtt. Ezekért igenis a korszerű DPF nélküli autók a felelősök.
.......................25-10-2014 21:18:15 // 60491
Manapság 4liter /100km/fő az Airbus ok fogyasztása
És 4szer gyorsabb mint az autó
http://kefoportal.kefo.hu/images/download/jarmuipar/prezentaciok/AP_Repulogep_gazturbinak_v3.pdf
És 4szer gyorsabb mint az autó
http://kefoportal.kefo.hu/images/download/jarmuipar/prezentaciok/AP_Repulogep_gazturbinak_v3.pdf
GTPeti25-10-2014 21:18:01 // 60490
Várjuk ki a végét! Dízel Ferrariról egyenlőre nem beszélt senki. B) SZVSZ SUV-ról sem. Vagy igen? :O
dev16625-10-2014 21:12:05 // 60489
ennyire idióta nem lehet még a pulóveres sem. ha ilyen termékekkel akarja felhozni az eladási számokat, arra ott az Alfa és most már (sajnos) a Maserati. Óriási hiba lenne a Ferrari brand-et is kinyírni tömegtermékekkel. Ilyen hibát nem fog elkövetni.
Liquid25-10-2014 21:09:42 // 60488
mi ezzel a baj a tiéd és az övé is bő 200 lovas, még szép hogy egálban vannak.
A benzines többet eszik? naés? de ha egy szívó ST, akkor hátrányban van mert a tiéd turbo-s, ráadásul a dízel akkor is kormol ha nem látszik.
Egyszerű a képlet: kib. nagy dellát öltek az elmúlt 1x évben a dízeltechnikába, ennek az az eredménye, hogy büdös lomha kerregő szarból, öltönyös, keveset kajáló, halkan ugyan de kerregő és nem láthatóan de baromira kormoló gépek lettek, amivel már meg lehet jelenni, sőt a környezettudatos nagyemberek, akiknek a Prius azé még derogál, nagyon behozták a divatba. Viszont elveszett az elnyűhetetlenség és a jó értelemben vett igénytelenség, ellenben qrva bonyolultak és érzékenyek lettek, ha baj van akkor az nagy. És egyből elfogy a fogyasztáson nyert előny. Persze a másik oldal is hasonló, mert ahogy begyűrűzött ez a downsizing idiotaság, a fogyasztásmérés valóságtól elrugaszkodott volta miatt, úgy lettek egyre problémásabbak a kis turbos benzinesek is. Szívót meg már csak a Mazda gyárt.
Az Isten se tudja mi lesz ebből hosszútávon. Jelenleg mi szívunk a 200k-t futott dízelek nyűgjeivel, mert egyrészt nincs megfelelő keretünk újat venni, másrészt nincs is nagyon más csak dízel. Én ennek speciel nem örülök, de így van.
A benzines többet eszik? naés? de ha egy szívó ST, akkor hátrányban van mert a tiéd turbo-s, ráadásul a dízel akkor is kormol ha nem látszik.
Egyszerű a képlet: kib. nagy dellát öltek az elmúlt 1x évben a dízeltechnikába, ennek az az eredménye, hogy büdös lomha kerregő szarból, öltönyös, keveset kajáló, halkan ugyan de kerregő és nem láthatóan de baromira kormoló gépek lettek, amivel már meg lehet jelenni, sőt a környezettudatos nagyemberek, akiknek a Prius azé még derogál, nagyon behozták a divatba. Viszont elveszett az elnyűhetetlenség és a jó értelemben vett igénytelenség, ellenben qrva bonyolultak és érzékenyek lettek, ha baj van akkor az nagy. És egyből elfogy a fogyasztáson nyert előny. Persze a másik oldal is hasonló, mert ahogy begyűrűzött ez a downsizing idiotaság, a fogyasztásmérés valóságtól elrugaszkodott volta miatt, úgy lettek egyre problémásabbak a kis turbos benzinesek is. Szívót meg már csak a Mazda gyárt.
Az Isten se tudja mi lesz ebből hosszútávon. Jelenleg mi szívunk a 200k-t futott dízelek nyűgjeivel, mert egyrészt nincs megfelelő keretünk újat venni, másrészt nincs is nagyon más csak dízel. Én ennek speciel nem örülök, de így van.
droberto25-10-2014 21:08:35 // 60487
Ez is egy érdekes, már-már filozófiai kérdés. Egy biztos a profitról szól minden.
droberto25-10-2014 21:05:21 // 60486
Akkor készülj fel, hogy most miután kibaszták a Montezemolo-ót, jönnek a dízel és SUV Ferrarik. :(
dev16625-10-2014 21:04:26 // 60485
én úgy látom, hogy az euro6-ba (esetleg annak utódjába) fog végleg belefulladni a dízelmánia. Egyszerűen nem lehet már jobban kifacsarni ezeket a motorokat. Pontosabban, lehet de milyen áron? adblue és hihetetlen mértékű konstrukciós bonyolultság >> rengeteg hibalehetőség és magas előállítási költségek. Az adblue kényelmetlen a tulajnak, a bonyolultság drága a gyárnak, minden tervezésben, mind gyártásban, így a termék is drágább lesz és a végén már nem fogja megérni dízelt venni, akármennyit is fogyaszt és akármennyire erős is.
Ok, ott van még a többlépcsős feltöltés, mint tartalék, de nem hiszem 1 literes 3 hengeres dízelmotorokból valaha is ki lehet hozni egy 2.4 telj. szintjét. az élettartamról meg ne is beszéljünk, az ma már bevallottan 200, esetleg 250ekm.
Ok, ott van még a többlépcsős feltöltés, mint tartalék, de nem hiszem 1 literes 3 hengeres dízelmotorokból valaha is ki lehet hozni egy 2.4 telj. szintjét. az élettartamról meg ne is beszéljünk, az ma már bevallottan 200, esetleg 250ekm.
.......................25-10-2014 21:02:22 // 60484
Városban jó ha benne van ,jobb vele elindulni lámpától
ugyanis ha kikötöd 1500 fordulaton nincs nyomaték,csak 1800 felett jön meg a töltönyomással
Ami autópályán mindegy
ugyanis ha kikötöd 1500 fordulaton nincs nyomaték,csak 1800 felett jön meg a töltönyomással
Ami autópályán mindegy
.......................25-10-2014 20:59:07 // 60483
Annyit a diesel fikázóknak,
Megyek egy ford ST mögött a Müncheni A99
Padlógáz mikor ő is,
Hát a dögnehéz jtdm Brerával megelőzni nem tudtam,de ő se tudott ellépni 220 kmh ig se
Ja és 8,5 litert fogyasztott a legutóbbi tankoláskor
Megyek egy ford ST mögött a Müncheni A99
Padlógáz mikor ő is,
Hát a dögnehéz jtdm Brerával megelőzni nem tudtam,de ő se tudott ellépni 220 kmh ig se
Ja és 8,5 litert fogyasztott a legutóbbi tankoláskor
Liquid25-10-2014 20:58:42 // 60482
nem tudom pontosan milyen hatékonysággal és károsanyag kibocsátással dolgoznak a gázturbinák, de az tény hogy tonnaszám égetik el a kerozint, az is egy összetevő. Szerintem a személyautók szennyezése elhanyagolható az ipar, a légi szállítás és a teherautók/buszok értékeihez képest, csak hát ugye ezzel lehet pénzt beszedni tőlük, a diplomaták meg tetszeleghetnek a föld megmentői képében.
[k i z z o]25-10-2014 20:58:32 // 60481
Nem a káros anyag kevesebb, hanem jobb a hengertöltés.
Nélküle nincsen Swirl. Nincsen korai rétegzett keverékképzés,
Pozitív hatása nem lesz ha kikerül.
Nélküle nincsen Swirl. Nincsen korai rétegzett keverékképzés,
Pozitív hatása nem lesz ha kikerül.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
629
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?