Ma sikerrel leműszakizott az Arkangyal :)
Viktor barátunk vitte.
Köszi BARÁTOM!
gpek17-11-2014 16:51:24 //
61558
És az hibás? Azért marad benne? Vagy mindig koppanón legyen az olaj hogy ne nyafizzon érte? Mit gondoltok?
Kartergáz lecsapató/visszavezető rendszer mindegyikben kell hogy legyen, a TS-ben is van. Nekem nagy valószínűséggel abban marad benne.
Tenkjuuuszómaccs! :)
Akkor belevágok asszem...de a bizt kedvéért kap egy diamond lock váltózárat is majd :)
gpek17-11-2014 15:15:42 //
61555
Volt maxon is, mikor Csöri feltöltötte, de valamennyi elmegy. (Ez nyomozás alatt van).
De mikor maxon volt akkor is ugrált rendesen.
Pénteken lemostam a kocsit, de úgy, hogy csilli villi lett... Eddig tartott!
A guta megüt! A hátulján megint látszik, az ablaktörlő íve, olyan retkes megint, pedig 1 napig sem élvezhettem a ragyogást.... :(
na ebben nem voltam biztos, a hill-holder a VDC rendszer része...
Elotte sosem volt ilyenem:(
Az akksit tavasszal vettem, azt ketlem, hogy beallt volna.
Foleg mert ugyanott, ugyanazon az emelkedon halt be es ha vegiggondolom akkor nincs is masik emelkedo a kozelben. (M0 felhajto, dunakeszi)
Ha jól sejtem sosincs maxon az olajszint?
A VDC attól még megy,hogy a hill holder nem
dev16617-11-2014 14:06:32 //
61548
hűtővíz szintjét is nézegesd rendszeresen
gpek17-11-2014 13:40:32 //
61547
Aha, értem, nem villog. csak néha azt jelzi nincs, akkor világít és akkor ált. a pálca alján van csak az olaj. Idő elteltével, 1-2 egységet feljebb megy. Olyan mintha néha elszökne valahova a nyomás is meg az olaj is.
Vizet nem tudom megnézem. de a hőfoka mindig rendben van, óra szerint.
Ez igaz, de a VDC üzemzavara nincs kihatással az úttartásra, ha pl vészhelyzet van?
dev16617-11-2014 12:42:35 //
61545
A csöpögő végű nívópálca az alacsony szintet, a kis olajoskanna pedig az alacsony nyomást jelzi. Ha ez utóbbi villog is, az az olaj cseréjére figyelmeztet a kézikönyv szerint.
Hűtővíz nem koszos?
gpek17-11-2014 12:13:31 //
61544
Pálcán is fellép az ingadozás. Az sem tiszta hogy az szintet vagy olajnyomást mér, mármint a digitális cucc. teljesen érthetetlen nekem ez az olaj téma a kocsinál.
- A mérőt azért cserélem mert az olajhőmérő rossz és egy egységet képvisel.
Az elég ha 2 bármilyen kulcsod van,
A mito hoz is 1távos 1tollas szervizkucs van
2 távos az extra,vagy csak distinctive hoz járt alapból
Hill holder nélkül megy az auto ugyanúgy
No para
Amúgy a szerelőnek (sajnos) igaza van, vannak random előforduló "elektromos" öngyógyuló hibák, ez tény, de legalább ezek maguktól megjavulnak... :)
Viszont az kétségkívül gyanús, hogy berhelték a kuplungot és azóta 2x is előjött ez a hiba - előtte meg egyszersem(?).
Tetesd vissza a perselyt rugóstul mindenestül. Ha továbbra is előjön akkor meg kell nézni hány éves az akksid. Nálam is így volt - személyes tapasztalatból mondom - (de másnál is volt már ilyen), hogy ha kezd gyengélkedni akkor akár 1-2 hónappal előtte is elkezdheti csinálni ezeket a dolgokat (hill holder not availabe, VDC not available, stb.)
Nálam elkezdte irogatni, motor újraindításkor mindig eltűnt a hibajel, nem is foglalkoztam vele komolyabban, nem vittem szervizbe. kb 2 hónapra rá meg is feküdt az akksi teljesen.
Ha ez sem akkor ráérünk majrézni... :)
dev16617-11-2014 11:46:56 //
61539
Piritu tippje sem rossz, mert a JTD-kben a motorszellőztető rendszer része egy olajpára lecsapató tartály, ami szintén tárolhat pár deci olajat, ha eldugul. Normális esetben a lecsapódó olaj azonnal visszafolyik a karterbe. Más kérdés, hogy ebben a tartályban csak nagyon lassan gyűlik össze az olaj, mert a kartergázt szűri, így a te esetedre nehéz ráhúzni. JTS-nél nem tudom biztosan, hogy van-e ilyen rendszer, de gyanítom, hogy van.
dev16617-11-2014 11:42:46 //
61538
tényleg ingadozik (nívópálca) vagy csak az olajszintmérő szerint? Ha igen, mennyivel?
Nálam egyszer fordult elő ilyen hibajelzés (JTD), amikor a mélygarázsból lassan, 1-esben hajtottam ki, így volt ideje az olajnak hátrafolyni a karterben az emelkedőn felfelé.
Az olajszintmérőt akkor lenne érdemes cserélni, ha a nívópálcán nincs ingadozás.
Én első körben csak olajszűrőt cserélnék, mert lehet, hogy valami kínai vacak került be, amiben egyáltalán nincs nyomástartó szelep.
gpek17-11-2014 11:28:00 //
61537
Erre az olajszint ingadozásra nem tud valaki megoldást? Neten írják hogy van de nincs konkrét hogy mitől vagy hogy... aggasztó... Kicseréltetem a szenzort hátha...
Szerdan viszem vissza, addigra lesz meg a csere persely, akkora kerul bele az uj rugo is...
Akkoris kapjak be...
Elvittem egy kuplung rugo cserere a gepet, mert eltort.
Mikor szetszedtek, kiderult, hogy a rugo egy kis perselyben mozog, de a szetszedeskor a persely darabjaira hullott mert "el volt oregedve". Meg is mutattak, azt mondtam, ok.
Erre mondtak, hogy ettol meg jarhatok vele, mert a kuplung a rugo nelkul is ki tudja nyomni magat.
Mondtam a szerelonek, hogy ok, de ugye semmi (de tenylgeg) semmi nem baszodik majd el a kocsin emiatt?
Azt mondta, hogy higgyem el semmi.
Ez volt csutortokon, szombat reggel jott elo a hiba, addig nem is hasznaltam a kocsit.
Ma reggel ismet.
Most felhivtam a szerelot es eskudozott, hogy nem, ez nem lehet emiatt es h tok normalis egy alfanal ha idonkent van elektromos hiba, de en valahogy erosen szkeptikus vagyok.
Miert most jott elo pont?
AAAHhhh
Az a baj, hogy enis elhiszek mindent, igazabol ott basznak at ahol akarnak...
Marcox17-11-2014 10:55:10 //
61534
Nekem 2 rendes kulcsom van hozzá. Nem tudom mi a "gyári" kit ennél az Alfánál.
Fiatnál van tapasztalatom, ott kapsz egy rendes bicskás kulcsot + 1 sima fapad verziót.
Félreértesz. A hillholder mindig aktív, ha a VDC be van kapcsolva, de csak akkor élesedik be effektíve, ha a leírt 4 dolog egyszerre fennáll.
Olyan mint a légzsák, folyamatosan "működik", de csak akkor durran ha szükséges.
Ha kiírja neked a hibaüzit, akkor a VDC (vagy annak egyes moduljai, pl. hill-holder) nem frankó valami miatt.
Ez általában gyengélkedő akksi miatt szokott előfordulni, de volt már kuplung vagy fékpedál kapcsoló miatt is.
Sziasztok!
Írtam egy biztosítónak lopás casco-val kapcsolatban. Ma visszaírtak, hogy rendelkezni kell az összes kocsihoz tartozó kulcsal. Na ez eddig oké is...de a gyárból hány kulccsal gurul ki a kicsike? Mert nekem van 1 db távirányítós és 1 db szervízkulcs vagy hogy hívják. Ha ez nem elég, akkor magyarul nem tudok biztosítást kötni? :) Vagy mit lehet ilyenkor tenni?
Ez fura, tuti nem tettem 1-be.
Bocs, hülyeséget írtam, 6%-os lejtő / emelkedő.
Ja, és a motornak járnia kell természetesen.
A Hill holdert 4 tényező együttállása kapcsolja be:
- a kuplung ki van nyomva
- a sebváltó 1-esben vagy R-ben van
- a fékpedál be van nyomva
- az autó (asszem) 7 vagy annál nagyobb fokos emelkedőn / lejtőn áll
Na ez tok vicces, ma reggel ugyanott ugyanazon a lejton kiirta, hogy hill-holder unavailable:)
Szoval nem tudok mast gondolni, csak hogy jol elbaxtak a szervizben.
A hill-holdernek es a kuplung kapcsolonak konkretan mi koze van egymashoz?
gpek17-11-2014 08:10:41 //
61527
Az is izgi hogy a tied dizel vagy is tök más felépítésű motor. Hova megy el fél liter rejtélyes.
gpek17-11-2014 07:56:16 //
61526
Kb 4000 szal nem vész. Marha fura. Az is fura más téma, hogy lefrissítette a fiat a szoftvert majd 2-3000 km eltűnt az órából. Magyarul visszatekerte a fiat a kocsit. Most annyi a km mint a motor km az Ecuban. Összesen 130.000.
Nekem a Novitec 8x19 ET35 245 széles gumival
pont jó,szerintem az ET 30 határeset 8coll széles felnivel
Bár ha robbantott gumit szerelsz rá jó lehet..
215 45 R18 pl
amúgy a gyári méret 235 45 r18
Nekem eddig
2x csinált ilyet a Párduc. Az olaj a nagy valószínűséggel a kartergáz szűrőben maradt ott.
Hány km van az olajban?
gpek17-11-2014 06:49:49 //
61523
Köszönöm valahol én is így sejtettem. De van az a indítás előtti ellenőrző. Pl autopályán megállok a benzinkúton és 2 perc múlva indulok azt írja nincs benne olaj ott világít a kanna a digit kijelzőn. Majd megállok ismét várok akkor visszafolyik és félig lesz a jelzés. Idegesítő kicsit ez hogy sípol, meg hogy ekkora az eltérés. Selenia star van benne.
dev16616-11-2014 23:25:48 //
61522
olajszintet megismételhető körülmények között érdemes ellenőrizni. A min-max szintek üzemmeleg motorra vonatkoznak, 5 perccel a leállítás után nézve. De nézheted 1 nap állás után hidegen is, a lényeg, h mindig ugyanúgy, így össze tudod hasonlítani.
Hosszú állás után, az állás idejétől függően bőven a max fölé mehet a szint, ami teljesen normális, hiszen (főleg az olajszűrőből) több deci olaj visszafolydogál a karterbe.
Ha ugyanolyan körülmények között ellenőrizve is változik az olajszint, az már más tészta.
gpek16-11-2014 23:03:30 //
61521
Ma leszedtem a csillárt. De nem ott van a hiba a csomitartónál.
Az szerintetek normális hogy baromira változik a motorolaj szint a digit kijelzőn és a pálcán is? Magyarul mintha elkenődne vagy fél liter aztán mire visszafolyik stb. Meg mondjuk néha furán szökik is de ezt még nem vizsgáltam agyon.
Ezt egyszer egy komolyabb lejtőn már én is tapasztaltam...
Jossi16-11-2014 21:03:28 //
61519
Sziasztok!!! Abban szeretném a segítségeteket kérni,hogy fel lehet-e rakni az autóra gyári 7x16" ET34 es felni helyett nem gyári 8x18"ET30 felnit 235/40R18-as gumikkal!! Engem az ET szám érdekel,ugyanis a gyári 8x 18-as felninek az ET száma 41!! Előre is köszi a segítséget!!
Ma kicsit jobban raneztem arra az olajpara leeresztore,mert h ott a felso kozepso cso ki-be jar,sot most hogy jobban hozzafertem siman kihuztam a hazbol. Ja es onnan kartergaz is lathato modon tavozott. Pityukoma es Shadin is megnezte nem kene mozogni annak a csonek :) gondolom nem uzemszeru az allapot :D


Liquid16-11-2014 16:40:43 //
61517
mindenki és minden teszt az aktuális Conti TS-t isteníti, gondoltam kipróbálom, ráadásul a Pandánál nem volt nagy az árkülönbözet. Az Alfára nem ilyet vettem mert abban a méretben már túl drága volt nekem.
Haddel16-11-2014 13:54:13 //
61516

Kellemes délutánt mindenkinek! :-)
Haddel16-11-2014 08:59:25 //
61515
Úgy értettem,a hóban fog jól tapadni :-)
Sokat vacilláltam hogy milyet vegyek. Aztán azért döntöttem ez mellett, mert ha leesik a hó a gyerekek azonnal nyúznak hogy menjünk szánkózni. Hóláncom ugyan van 4db, de az Alfa-ra mind kicsi. A péceli dombságra szoktunk kimenni és oda kell a jó gumi ha nem akarok tavaszig ott maradni.
Bízom benne hogy beválik. :-)
Azért vigyázni kell vele, száraz úton tesztelgettem, meg sem közelíti a nyári testvérét. Nem hiába nevezik télinek.
Nekem már 2 éve bent van.
(Jó ez a blog írás, már fogalmam sem volt mikor raktam be)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.