LRS-435
Ki ismer magára? :)
Forum >> 159
Marcox08-12-2014 22:01:24 // 62106
GTPeti08-12-2014 21:30:24 // 62105
Powertrain-t. Szerintem. ;)
Piritu - 1.000.00008-12-2014 21:26:58 // 62104
A gugli nem sok mindent dob erre a PWT-re. (Vagy csak most nem a barátom.)
Mit jelent?
Mit jelent?
Piritu - 1.000.00008-12-2014 21:25:50 // 62103
A 159 utániakban van :-P
Dömpi (il dottore)08-12-2014 21:22:02 // 62102
alfánál nincs start-stop...vagy a MiTO-ban Giu-ban van?
[k i z z o]08-12-2014 21:12:31 // 62101
Az alfa lehet eredetileg már hozzávaló olajat használt, az ő rendszerük Fiat PWT ha jól tudom.
Piritu - 1.000.00008-12-2014 21:04:15 // 62100
Eddig oké, de melyik van a 2.0-ámban, hogy a GIu-ban lehet start-stoppos?
"egy komoly szintetikus olajat használnak" - Ugyan az a WR PE-t ír a Giu használatija is, mint az enyém...
"egy komoly szintetikus olajat használnak" - Ugyan az a WR PE-t ír a Giu használatija is, mint az enyém...
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2014 20:34:01 // 62099
az Alfa-ról és a Fiat-ról beszéljünk...nekem a Punto-ban semmi elektromotor nem keringteti az olajat és még spec olajat sem kíván az autó pont ugyan az a rendszer, mint a nem Start-Stopos csak AMG akku van benne...a GIU szintén zenész...
Egyetlen olyan márkát sem ismerek ami különleges olajat kapna a rendszer miatt ...egyedül a hibrid ami 0w20-at kíván....
Egyetlen olyan márkát sem ismerek ami különleges olajat kapna a rendszer miatt ...egyedül a hibrid ami 0w20-at kíván....
[k i z z o]08-12-2014 19:45:38 // 62098
Több féle módszer van használatban: Egyesek olaj buffereket használnak, amelyek képesek olajat raktározni, és egyszerre szállítani amikor kell. Ezekhez vannak visszacsapó szelepek, amelyek nem engedik visszafolyni az olajat, nagyon közel tartják az olajozási helyekhez. Ezen felül hiába start stop, és egyszerre indul, nem robbanik a motor, amíg nincs min. 15psi olajnyomás. Ezt változó szállítási képességű, nagyon kis veszteségű olajszivattyúkkal érik el: nagyon nagy a munkaterük, és kicsi elfordulásra is nagyon nagy térfogatot szállítanak, ami gyors olajnyomás felépülést eredményez. Egyes prémiumok használják a az elektromos olajszivattyúkat, amelyeket sorosan fel lehet kötni az olajkörbe. Ez azoknál a motoroknál indokolt, ahol több minden olajjal vezérelt, és kell az olaj több szerviz kiszolgálásához. Ehhez még hozzá jön, hogy egy komoly szintetikus olajat használnak, ami nagyon sokáig képes olajfilmet fenntartani, más a kent súrlódási pontokon a felületi kialakítás - speciális olaj tároló tasakok pl., és hidegen, amikor az olajozás nehézkesebb, nincs engedélyezve a rendszer. Egyes PSA modellek használnak előtöltött olaj buffert, amely képes másodpercekig még olajat szolgáltatni a szivattyú leállítása alatt. Daimlernél van állandó olajnyomás egy kisnyomású pumpával.
Az alfánál nem tudom mi a helyzet.
Az alfánál nem tudom mi a helyzet.
tdemeter08-12-2014 18:01:07 // 62097
Nekem kifejezetten szimpi benne a +1 torles.
David | Centocinquantanove08-12-2014 10:53:59 // 62096
Big lájk! :)
Kipróbálom ma én is, úgyis pont olyan szutyok idő van.
Kipróbálom ma én is, úgyis pont olyan szutyok idő van.
Dömpi (il dottore)08-12-2014 10:36:06 // 62095
A minap rájöttem arra, hogyna lehet elkerülni ablakmosás után a +1 törlést.
Szóval ráspriccelsz a szélvédőre, erre beindul az ablaktörlő, majd megáll, majd néhány mp múlva töröl még egyet, és ami addig tiszta volt, azt szépen összemaszatolja.
Nos, ha plusz törlés előtt egy kattanást lefelé kapcsolod az ablaktörlőt (azaz szakaszos törlés módba), majd gyorsan vissza is kikapcsolt módba, akkor elfelejti a +1 törlést.
Szóval ráspriccelsz a szélvédőre, erre beindul az ablaktörlő, majd megáll, majd néhány mp múlva töröl még egyet, és ami addig tiszta volt, azt szépen összemaszatolja.
Nos, ha plusz törlés előtt egy kattanást lefelé kapcsolod az ablaktörlőt (azaz szakaszos törlés módba), majd gyorsan vissza is kikapcsolt módba, akkor elfelejti a +1 törlést.
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2014 07:26:58 // 62094
Igen es hogy? Szerintem sehogy...
Piritu - 1.000.00008-12-2014 06:49:36 // 62093
A Giu-ba szerelik ugyan azt a 2.0 mjet motort, mint az enyémben van. A Giu-ben más az olajozási rendszere?
Piritu - 1.000.00008-12-2014 06:39:51 // 62092
Hogyan? Elektromos az olajpumpa?
[k i z z o]07-12-2014 23:48:21 // 62091
Az olajnyomás fenn van tartva stop alatt.
Haddel07-12-2014 23:43:51 // 62090
Amúgy vicces ,van egy talán 1980-as Technika magazinom ,már abban is volt azt hiszem Vw start-stoppos autó.Azóta eltelt több ,mint 30 év..
Piritu - 1.000.00007-12-2014 22:47:58 // 62089
GTPeti07-12-2014 22:32:25 // 62088
Pillanat, én nem az ilyen idióta extrém leállításokra gondoltam, hanem magára a start-stop elvre, aminek van létjogosultsága. Azt, hogy mennyire jól csinálták meg a logikáját, nem tudom, nincs ilyen autóm! (Persze az idő nagy részében nálam is ki lenne kapcsolva.)
GTPeti07-12-2014 22:30:40 // 62087
Jaja, főleg, ha egyébként 200km-es útra indultál. :)
.......................07-12-2014 22:14:18 // 62086
10Perces lámpákal gyalog hamarabb odaérsz
Piritu - 1.000.00007-12-2014 21:50:13 // 62085
Felpattintósnak tűnik. Holnap megnézem. Ma mentünk vagy 170 km-t, most vígan van. Vissza akartam tenni a CTEC-re, de az az érzésem, hogy elhalálozott. Nem tudom "bekapcsolni". Mondjuk használtan vettem jó pár éve, megszolgálta az árát. Lehet, hogy beszerzek ebből is egy újat...
Haddel07-12-2014 21:40:53 // 62084
Én is pont ma mértem rá az akksira ,egy hete áll a kocsi a parkolóban,hétközben cégessel járok, 12,47 V volt a feszültség benne. Egyszer 3 hétig állt egyhuzamban ,akkor le is merült ,előtte volt az hogy a fejegység szarakodott ,lefagyott.
Lehet holnap felhozom az aksit,most két hétig úgyse fogom használni az autót.Szombaton céges karácsonyi buli lesz ,úgyhogy be fogok állni, mint az atom ,vasárnap nemigen akarok autókázni :D
Lehet holnap felhozom az aksit,most két hétig úgyse fogom használni az autót.Szombaton céges karácsonyi buli lesz ,úgyhogy be fogok állni, mint az atom ,vasárnap nemigen akarok autókázni :D
Csabi07-12-2014 21:26:34 // 62083
akkor sincs semmi, nem merül le az olyan hamar, ez a másik legnagyobb előnye, h neki a legkisebb az önkisülése..nopara
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 21:23:36 // 62082
éshaigen? :DDD
Piritu - 1.000.00007-12-2014 21:19:13 // 62081
"ki az a barom aki kitalált egy ilyen hülye rendszert" - akik meg akarnak felelni az NEDC fogyasztási ciklus mérésen.
Csabi07-12-2014 21:18:01 // 62080
igaz, de ez igaz minden akksira, nem nagy vitamin neki, ha kisütött állapot közelbe kerül...Egy nap állás után is 12.55V-ot mértem, többet meg nem áll egyhuzamban :)
Piritu - 1.000.00007-12-2014 21:16:39 // 62079
Azért kíváncsi lennék, hogy a turbó csapágyazása mennyire örül a leállítgatásnak. Aztán indítás után rögtön pöröghet, mint a búgócsiga, mert gyorsulni kéne. Aztán megint megszűnik az olajnyomás....
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 21:15:51 // 62078
jah és azt hittem legalább addig nem kapcsol ki amíg nincs üzemi hőfokon az autó de....elindulok kb 300m lámpa...erre leáll....cefet....ki az a barom aki kitalált egy ilyen hülye rendszert??? a hidegindítás ami a legjobban kinyírja a blokkot...
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 21:11:03 // 62077
az lehet hogy nem tud cellazárlatos lenni de ha leesik a feszültsége 12.2V-ra feleződik az élettartama...szóval ez nem gondozásmentes mert mindig tölteni kell :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 21:09:30 // 62076
akkor vegyél egy ilyen autót aztán nyáron mikor kikapcsolja a klímát majd vissza kapcsolod, vagy mikor mész az autópályán 150-nel majd kiállsz tankolni és várni kell üresben és csak úgy leáll...stb, stb
Csabi07-12-2014 21:06:25 // 62075
csak úgy nem eresztget az...ereszthet de az már nem az üzemszerű állapot...egyébként meg csak kimondtad Te is, h gondozásmentes... :)
A legfontosabb dolog az AGM akksiban , h nem tud cellazárlatos lenni, és ez szerintem a legnagyobb előnye...
A legfontosabb dolog az AGM akksiban , h nem tud cellazárlatos lenni, és ez szerintem a legnagyobb előnye...
GTPeti07-12-2014 20:54:11 // 62074
"mindig kikapcsoljuk a start-stop-ot egy baromság" Én is így gondoltam, míg nem vezettem Stuttgartban... bakker 10 percesek a lámpák. Na ott nem hülyeség.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 20:45:50 // 62073
biztonsági szelepes tehát ereszti a cuccost kifelé...csak tölteni nem lehet befelé...szerintem semmi értelme csak a start-stoppos autóknál kell, bár ha a miénkbe megdöglik hagyományosat rakok bele, mindig kikapcsoljuk a start-stop-ot egy baromság
Csabi07-12-2014 20:09:05 // 62072
hogy függ össze? savas de ez valóban zárt, nem tudod gondozni...
(ezért építhető be 360°-ban, akár fejjel lefelé is)
(ezért építhető be 360°-ban, akár fejjel lefelé is)
Dömpi (il dottore)07-12-2014 19:55:14 // 62070
elég az enyémbe átülni :)
nekem full manuál, azt csinélja, mait én akarok :)
nekem full manuál, azt csinélja, mait én akarok :)
David | Centocinquantanove07-12-2014 19:48:29 // 62069
Igen, ez tényleg sima FeZn horganynak néz ki, valami jobbféle passziváló bevonattal.
A 3-5 mikron kerékcsavarnál elég gyenge, ide elkelne a min 12 mikron, a menetet nem bántja az a rétegvastagság még.
Egyébként ha legközelebb csináltatod, akkor a cink-nikkel (ZnNi) bevonat fényes passziválóval ugyanezt a szép csillogós kinézetet tudja, de a sós vizet sokkal sokkal jobban fogja bírni, és árban meg szinte alig lesz különbség.
A 3-5 mikron kerékcsavarnál elég gyenge, ide elkelne a min 12 mikron, a menetet nem bántja az a rétegvastagság még.
Egyébként ha legközelebb csináltatod, akkor a cink-nikkel (ZnNi) bevonat fényes passziválóval ugyanezt a szép csillogós kinézetet tudja, de a sós vizet sokkal sokkal jobban fogja bírni, és árban meg szinte alig lesz különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 19:47:39 // 62068
egyébként egy jó töltő aranyat ér ebben igazat adok neked...meg a havi egy töltés
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 19:43:08 // 62067
persze meg nézed a folyadék szintet ne legyen levegőn a cella :)
GTPeti07-12-2014 19:39:02 // 62066
Na, spec a szulfátosodás ellen pont lehet tenni. Pl. egy CTEK töltővel, vagy pulserrel.
(Lásd majd' 10 évet kibírt noname akksim, amin ilyen töltő volt.)
(Lásd majd' 10 évet kibírt noname akksim, amin ilyen töltő volt.)
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 19:35:23 // 62065
inkább úgy fogalmaznék gondozhatatlan :) azaz kuka ...ha szulfátosodik
GTPeti07-12-2014 19:30:45 // 62064
Miért feltölthető savval v. vízzel? Ha nem, akkor bizony gondozásmentes.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2014 19:27:42 // 62063
az AGM sem gondozásmentes mivel savas, nekem kezd megpusztulni a Puntoba igaz lassan 5 éves ...
Géb07-12-2014 19:07:29 // 62062
Egy gyors kérdés!a hátsó üléseket hogyan lehet kivenni előre hajtani?(alsó rész)
Csabi07-12-2014 18:58:54 // 62061
Akkor elég sokat tettél félre a büntire :D F@sza felnik,egy bajuk van, nem az én autómra kerülnek fel... :))
Csabi07-12-2014 18:55:34 // 62060
Majd az idő igazolja valamelyik oldalt, de mi állunk nyerésre ;)
Haddel07-12-2014 18:19:09 // 62059
Legó felnőtteknek :-)
droberto07-12-2014 17:57:00 // 62058
mzo07-12-2014 17:38:12 // 62057
Hat barmi is csinalja (mondjuk pollenszuro majusban lett cserelve ,szal az tuti nem, de mondom amiota megvan produkalja ezt) akkor is vmi bug van a rendszerben. ;) ma hazafele mar sotetben esoben ismet teszteltem es ismet az ablakmoso kar meghuzasara szinte azonnal belso keringetesre valtott, csak most a szakado eso es vizfuggony melle sotet is parosult igy mar nem volt valami vicces. Es ilyen esoben ha szinte a kar mghuzasanak pillanataban megerzi az "orra" a szagokat akkor berosalok. Keptelensegnek tartom. Kinyomtam az A keringetes automatikat onnantol oke volt. De volt mas is. Szinten hazafele Miskolcon begurultam egy kezi mosoba leveretni az ut sarat a palya elott. Motort jarva hagytam parom gyerek bent ult. Klima nem volt bekapcsolva nem volt AUTO modban a vezerles. Elvileg csak a szelloztetes mukodott. Elkezdtem a mosast majd egyszer csak latom hogx parasodnak az ablakok majd a gyerek hatul mar rajzolgatott is az uvegre. Vegeztem beultem es latom hogy klima es a keringetes automatika bekapcsolt es pont akkor kezdett orult paratlanitasba. AUTO felirat tovabbra sem vilagitott azaz a rendszer erzekelte hogy mosom az auto, valszeg erzekelte a megnovekedett paratartalmat a beszivott levegonel, majd bekapcsolta a klimat (fogjuk ra hogy helyesen) es a belso keringetest (??? Azt meg miert). Szoval ertem en a szandekot de ez igy inkabb bug mint ficsör.
A klima meg nem hiszem hogy +1 fokig mukodne, -barhogy is irja az UM- akkor mar igencsak fagyna ott minden.
A klima meg nem hiszem hogy +1 fokig mukodne, -barhogy is irja az UM- akkor mar igencsak fagyna ott minden.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
595
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10