Forum >> 159

GTPeti01-02-2015 20:37:48 // 64133
(Megbeszélhetjük a Dízelmániában is, nem ragaszkodom a flame-hez (mondjuk amúgy sem :), elvégre Véhat a téma.)
GTPeti01-02-2015 20:30:59 // 64132
OK, akkor máshogy fogalmazok. Miben összetettebb a +8 szeleptől és a hidrotőkéktől eltekintve egy 16V-s motor, mint egy 8V-s?
Egyet mondtál, amit kihagytam, a lapátkák. Igaz.
Liquid01-02-2015 20:26:38 // 64131
az a helyzet hogy a dízel igénytelensége megállt a 8V JTD-nél. Szerintem minden ami annál újabb és bonyolultabb az már problémás tud lenni sok km után. Nem törvényszerű de nagyátlagban igen. Alapvetően tökmindegy milyen márka és rendszer.
Igen ez a DPF, EGR, befecskendezők, rail nyomás szenzorok, meg egy csomó más okosság hozománya. Kettőstömegű, áramláskorlátozó (vagy hogy hívják) lapátkák, változó geometriás turbo ésatöbbi.
Sajnos itt is igaz hogy minél bonyolultabb análl gázosabban öregszik. Ugyanez lesz a mai fűnyíró benzinesekkel pár év múlva.
GTPeti01-02-2015 20:21:20 // 64130
Nekem nem jött még át, hogy a 8V fölötti JTD-k sokkal problémásabbak lennének. Problémásabbak, pl. a 2.4 a tőcsavarjaival, meg az idióta DPF-ek, EGR-ek, de kb. ennyi. Vagy ha szerinted nem így van, akkor légyszi folytasd a sort!
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2015 20:20:29 // 64129
nem arra reagáltam, csak úgy unplug :D Merciből sosem vennék benyásat...a kompresszorosak szarok nagy átlagban a sokhengeresek meg benzintemetők ..persze jó lenne egy erőmű csak sajnos az üzemanyag sem marad ennyi amennyi...
Liquid01-02-2015 20:18:05 // 64128
persze, és megtett vagy 180km-t egy tankkal, lett a 210 lóból 175, és pár évente lehetett cserélni a tankot, meg szigorított műszaki és ha minden jól megy akkor is fillébaxónak hívták :D
Piritu - 1.000.00001-02-2015 20:15:53 // 64127
(ez egy sornégy kormos volt)
Ákos (dewvil)01-02-2015 20:15:51 // 64126
Kérdés kinek mire kell. Nem feltétlen lesz sportős őserős a dizel ez tény. Amit Dömpi ir ugyanaz megvan más márkánál. Vagy vagy. Mondjuk a 9-10 literes városi fogyimhoz képest mi lenne nekem egy kettőötvéhat.
10x éves pályafutásom alatt viszont nekem is egy alfa volt a meghatározo egy 166 3.0 képében, brutálállat l!
droberto01-02-2015 20:13:28 // 64125
Már többször írtam, hogy van a családban egy 1.4-es Lacetti. Pont annyi Ft neki egy km, mint nekem az Alfával. :) Cserébe úgy megy mint a volt kispolszkim. Csattog mint a p@csa, és volt már egy rahedli baja a gáztól. Ja, és 3-4 kiló volt a beszerelés. Most meg, hogy felb@szták a gáz árát a benyó meg visszament, soha a büdös életbe nem térül meg.
Ja és vagy nincs csomagtartód, vagy nem jutsz el 400 km-nél többre. Alig van töltőállomás, sok azok közül is csak nappal van nyitva.
De ha ez nem elég kérdezd meg a Winklert a tehénje elgázosításáról. Az ráadásul nagy benzines V motor. Pedig neki az ország legnívósabb műhelye csinálta.
Én azt mondom, hogy jó az LPG és a Erdgas is, csak gyári legyen.
Véleményem szerint egy átalakítást egy Remapnak is követnie kéne, de őszintén te hallottál már ilyenről?
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2015 20:11:56 // 64124
a világ a spórolás felé megy lassan alig adnak el V6-os, sorhatos benyásokat olyan drága a fenntartásuk...használtan nincs áruk, senkinek sem kell...ettől még lehet gyártani az ideológiákat persze :D
.......................01-02-2015 20:11:33 // 64123
Hát a bmw ben anno nem volt ilyen,
De nekem nagyon bejön a V8 tankokkal suhanás 180 al
GTPeti01-02-2015 20:11:02 // 64122
Azért még ne írjuk le teljesen az olasz mérnököket. Tudnak ők varázsolni, ha akarnak... B)
Liquid01-02-2015 20:10:13 // 64121
ez alapvetően igaz azzal a kitétellel, hogy a dízelmotor, abból is a 8v és lehetőleg 156-ban, még valóban problémamentes, de az összes újabb, főleg 159 már nem az. Ebben benne van az is hogy nem újan vesszük...
Don Gombóc01-02-2015 20:10:01 // 64120
Valahogy így. :-)
A környezetvédelmi besorolás megölte az autózást.
Liquid01-02-2015 20:07:51 // 64119
nekem 7 alá is csak nehezen sikerül :)
Ákos (dewvil)01-02-2015 20:07:22 // 64118
A navis fejegységnek iso csatija van? Csakmert épitenék be kihangosítót esetleg a hátuljáról valakinek kép?
Piritu - 1.000.00001-02-2015 20:06:28 // 64117
"az új benzinesek végre ismét izgalmasak lesznek" - ismerve az euro5-öt, és következtetve az euro6 elvárásaira ezt kizárnám :-((
yani🍀01-02-2015 20:05:40 // 64116
Ha megkaptam volna a már a CAN-BUS adaptert, akkor már végeztem volna az fejegység cseréjével. Tegnap beépítettem az új USB csatlakozást, mivel a gyári nem akartam kivágni a kábelkötegből. Szerencsére a gyári aljzatot szét tudtam szedni és egy mezei USB hosszabbítót bele tudtam stabilan rögzíteni.

A középkonzol alu burkolatán sajnos volt néhány kopásnyom. Mivel most úgyis ki volt szedve, így ez is kapott egy karbon takarást.

Ha minden igaz kedden megkapom az adaptert és végre be tudom tenni az új fejegységet.
Piritu - 1.000.00001-02-2015 20:05:24 // 64115
Két dolgot nem szabad összekeverni. Az egyik, hogy kényelmesen, csendben, gyorsan eljussunk A-ból B-be. A másik amikor fülig érő szájjal megyünk egyet, hogy fülig érhessen a szánk.
Volt szerencsém a múlt héten utasként 1.300 km-t mennem egy fullextrás E-vel. Tény, hogy ilyen pihenten még sose szálltam ki 650 km autózás után, és amit ritkán tettem meg ilyen gyorsan. DE! Ha ez az autózás jövője, akkor köszönök szépen nem kérek belőle. A kocsi állandóan "beleszól" a vezetésbe, figyelmeztet valamire. Olyan sok "izére" kezd veszett csipogásba, hogy a gazdája se tudta 150e km után, hogy mire figyelmeztet éppen. A sávfigyelőt meg ki is köttette, mert az még a kormányba is belenyúlt...
'''''01-02-2015 20:01:46 // 64114
Persze ha tényleg kijönne egy utód 400-500lóval benzinesben,nem sokat gondolkodnék rajta.
'''''01-02-2015 20:00:16 // 64113
Én is 166 2.5v6-ból ültem át.Nehéz a két vasat összehasonlítani.Nekem a hely volt kis csalódás a 159-ben viszont a motor egy sima chippel is veri a 166.3.0-át is.Fogyasztásban meg a dízel fele,bár nálam az nem volt mérvadó.
Piritu - 1.000.00001-02-2015 19:59:14 // 64112
Pont ezért örülök az euro2-es motoros Spidernek, és várom, hogy jó idő legyen. Sokkal inkább "valódi Alfa Romeo"...
.......................01-02-2015 19:49:08 // 64111
Az Lpg nek van a legkevesebb károsanyag kibocsátása,
Ja az Ivecco csinál Lpg vel transportert is ,hogy spóroljon
W.01-02-2015 19:46:39 // 64110
Ok! ;)
.......................01-02-2015 19:46:36 // 64109
Egy volt kollégámnak volt egy bmw 735i V8 Lpg vel
Sose mondom sose ültem még olyan kényelmes vibrációmentes kocsiban
Annyiból tankolta mint egy dieselt
droberto01-02-2015 19:44:41 // 64108
A TS, JTS, Boxer a kényes. A V6 az stramm! :)
.......................01-02-2015 19:43:54 // 64107
Amúgy meg van 2,4jtdm is automatával 159ben is
Az megy úgy
W.01-02-2015 19:43:07 // 64105
Csak egy lépésre vagy tőle... ;)
W.01-02-2015 19:42:23 // 64104
Az "elavult" aresei V6 sokkal igénytelenebb, mint a mai V6-ok! Honnan veszed, hogy kényes?
droberto01-02-2015 19:40:13 // 64103
Minek? Hogy gusztustalan hangja legyen? Még 5l-et rátegyen a 15l-es fogyasztására? Vagy 30%-al gyengébb legyen?
Hagyjuk már az utólagos LPG-t. Egy vicc!
Aki spórolni akar vegyen dízelt.
Szerintem.
droberto01-02-2015 19:37:45 // 64102
Alapvetően igazat ír, bár azért annyira nem rosszak a JTD-k. Főleg nem a JTDm2-ők.
Kétségtelen, hogy az Arese-i V6-a csúcs. Élmény/fenntarthatóság szempontjából viszont jobb a TS, JTS és a Boxer. Bár az is tény, hogy ezek már elavult és kényes technikák. :(
Remélem, hogy az új benzinesek végre ismét izgalmasak lesznek....
.......................01-02-2015 19:35:23 // 64101
A 166 os V6 ba simán lehet LPG t rakni,úgy már elviselhetőbb a fogyasztása
GTPeti01-02-2015 19:24:13 // 64100
Dömpi, teljesen megértem, amit írsz. Két dolgot viszont megemlítenék.
Nem azért nem járkálunk mind V6-okkal, mert nem szeretnénk az őserőt és a gurgulázást, hanem mert:
- normálisan használva 2x annyit eszik, mint egy dízel (azt hiszem az AA tagjainak 95%-a nem a felső tízezerből kerül ki, vagyis igenis számít)
- a dízelmotorok elég problémamentesek (nem azt írom, hogy a V6 az problémásabb lenne)

Szóval szép-szép, de otthonra nem kéne. Persze, hogy kéne, de az ész azért közbe szokott szólni. Mindeközben pont tegnap gondoltam arra, hogy kéne venni téli autónak egy 156 SW 2.5 V6-ot a GTV kímélése végett. :))
Dömpi (il dottore)01-02-2015 19:09:16 // 64099
Srácok!

Ma alkalmam volt ülni egy 2,5 V6-ban. Whiteshark áthozta a Nagyvadat megnézni.

Az a gép, ahogyan megy, és amilyen szépen vált a sporttronic - hát egy álom! Brutál, nyers erő!

Rájöttem, hogy a mi dízel gépeink, csak halvány árnyékai a valódi Alfa Romeo-nak.

Ettől függetlenül imádom a 159-et, imádom az ARKANGYAL-om, de ami igaz, az igaz. A valódi alfa nem ez, hanem valami más.
Amikor korábban mondták mások (Andy, Grando, Totti) nem értettem őket. Most igen.

El is döntöttem, hogy a 159 utódból csakis benzinest fogok venni és csakis V6-ot!!!
Pityukoma01-02-2015 17:46:58 // 64098
48 volt az átlag seb. Viszont a városban az a 991km-es megtehető táv azért lecsökkent 703-ra.

Na jó nem heccellek tovább :-) Az előbb elfelejtettem mondani a lejtőt és a hátszelet :-)
Piritu - 1.000.00001-02-2015 17:30:40 // 64097
Bakker, mennyivel mész? Forgalom mentes országúton 90 tempomatnál se sikerült 5 liter alá vinnem.
Pityukoma01-02-2015 17:27:11 // 64096
Ma játszottam a számokkal/literekkel. Gyér forgalom, poroszkálós vezetési stílus. 47km-es etap, ebből 30 kis falvakon át és az utolsó 17 város volt. Megnyugtató hogy 190ezer km után is tudja a gyári papírforma értékét:-)
Pityukoma01-02-2015 17:12:06 // 64094
Az nem jelent semmit. Újkorában "0"ft-os extra volt. Vagyis ha nem kértél feliratot hátra akkor nem tettek rá. Mindezt ingyen :-D 2006-ban a Csiki-Bege-nél csináltattam egy kalkulációt új 159-re, ott láttam az extra listában.
droberto01-02-2015 16:56:06 // 64093
Hirtelen nem is értettelek. :)
Egyébként én is kevertem már össze...meg még fogom is. :)
Ákos (dewvil)01-02-2015 16:48:49 // 64092
én meg f@sz mert a d-t b-nek néztem... wááááá
Ákos (dewvil)01-02-2015 16:46:58 // 64091
Érdekes. leirják benne, hogy d mégsem engedélyezi....
droberto01-02-2015 14:54:06 // 64090
Ez az NKH renceréből elérhető tip biz, amit sikerült beszereznem.
Dömpi (il dottore)01-02-2015 14:42:34 // 64089
Akit érdekel a Cine Cittá étlapja itt található
Dömpi (il dottore)01-02-2015 14:28:22 // 64088
Sziasztok!

Az imént végigtelefonáltam a Campona-ban az érintett helyszíneket.

A program az alábbi lenne. Értelem szerűen a részvétel az egyes programokon attól függ, hogy ki mikor ér oda és melyik programon szeretne részt venni.

10:00-12:00 Játszóház a gyerekeknek (ez alatt össze tudnánk várni egymást)
12:30-14:00 közös ebéd a Cine Cittá olasz étteremben (egy nagy asztalt foglaltam 20-25-főre)
15:00-16:30 Csodák Palotája (15:00 órakor van kísérlet bemutató)
17:00 - Tropicarium

Ez csak egy ötlet, a helyszínen is variálhatunk. Pl. mehetünk előbb a Tropicariumba és utána, akinek van kedve (és a gyerekek is bírják) akkor Csodák Palotájába.

Egyedül az étterem fix, mert 12:00 és 13:00 óra között várnak bennünket a nagy összetolt asztallal.

Várom a javaslataitokat!

A lényeg, hogy a Játszóháznál várnák össze egymást.

Ákos (dewvil)01-02-2015 13:43:35 // 64087
Várj de akkor mifene volt az a tip biz papir amit bedobtál?
Ákos (dewvil)01-02-2015 13:06:15 // 64086
Nekem már nem kellett, neked még igen😃😃
droberto01-02-2015 12:28:35 // 64085
Én B-t akarok, úgyhogy kellesz! :)
Egyébként nekem mindegy, hogy belírják, igazolást adnak, vagy csak a cencerbe írják be. A lényeg, hogy mondják rá az áment, és mehessek az okmányirodába.
mizooo01-02-2015 12:23:38 // 64084
Az enyémen sincs rajta mert leszedtem ;) semmit sem jelent.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.