Forum >> 159

Piritu - 1.000.00014-02-2015 23:41:49 // 64733
"Tekintve 10-12 évvel ezelőtt is" - most akkor mégse 30 évről beszélünk?
"ala 1.4T" - 1,4 boxer 30 éve 90 LE (0-100, 12,5 sec), kicsit később az 1,4 TS 103 LE (11,2 sec), most 1,4 Tibi 170 LE (7,8 sec) - leírtuk.
GTPeti14-02-2015 23:00:39 // 64732
Egyetértek. Ezért is zavar, mikor 5,x literes fogyasztást ígérnek a gyárók az 1.4T-k esetén, közben azért a 8-at, vagy még többet esznek valós (értelmes) használatban. Alig fogyaszt kevesebbet, viszont kevésbé tartós. Nos ez sokmindent szolgál, de nem a fenntartható fejlődést, az is biztos. (A fogyasztói társadalmat, azt természetsen igen. Bár hogy utóbbi jó irányba változik-e szintén megérne egy misét.)
GTPeti14-02-2015 22:56:42 // 64731
Nem is egy 170 LE-s dízelről (JTD-ről!) beszélek, ami még ma is elmegy 400k-t...
(Tekintve 10-12 évvel ezelőtt is 150 LE-s volt kb. ua. motor.)
Hozzátenném, hogy kb. ugyanolyan fogyasztás mellett.

Most írtam volna, hogy akkor beszélhetnénk az igazi downsize motorokról is (ala 1.4T), de tulajdonképpen nem ragaszkodnék hozzá, mert mindannyian (akik a flame-ben eddig részt vettünk) leírtuk már az álláspontunkat. Vagy tévedek?
ASR1614-02-2015 22:55:21 // 64730
Csak nagyon halkan becsempészek még egy szálat a sztoriba. Talán érdemes nem csak a saját szempontjainkat figyelembe venni. Persze, faszák a 80 évek őszinte motorjai, fenntartható, szinte örökre szól. Csakhogy azóta gyakorlatilag megduplázódott a föld népessége, lassan közelítünk 8milliárdhoz, az akkori 4,5-hez képest. Az akkor "fejlődő" országok mára ugyanolyan mobilizáltak mint európa, tehát az autózásban az arány még durvább lehet. Tartsatok naívnak, de én hiszek benne, hogy ezek a fejlesztések azt (is) szolgálják, hogy még néhány generációnak legyen elég nyersanyag a földön, és nem csak downsizeing-ra gondolok, de a hibrid technológiákra is. Mondjuk a kettő erősen összefügg. Lehet hőbörögni amiatt, hogy milyen fasza volt régen, csak közben azt is látni kell, hogy a körülmények kezdenek mocskosul átalakulni körülöttünk. Meg kell tanulnunk ezen a pályán focizni :)
Piritu - 1.000.00014-02-2015 22:52:33 // 64729
Jóccakát, léptem.
Piritu - 1.000.00014-02-2015 22:50:32 // 64728
Persze átjött, de nem az "élettartam"-ot tartom a fő mérőszámnak.
A költség a lényeg. Mondjuk a LE*km/Ft.
A 30 éves technológia nem hozott ki egy 2.0 dieselből 170 LE-t, csak 100 körül. Miért várjuk el ugyan azt a költséget?
GTPeti14-02-2015 22:42:15 // 64727
"el kell hogy keserítselek, nem a 80-as években vagyunk, nem a Boney M. a legmenőbb banda."
Pedig biztos vagyok benne, hogy átjött, mit írtam.
Ha valamit 30 éve meg tudtak csinálni tartósra, akkor én elvárnám, hogy egy fejlettebb technológiával ne korlátozzák feleslegesen az élettartamot.
Piritu - 1.000.00014-02-2015 22:37:48 // 64726
"Tudod-e mennyi egy új fűzött blokk? Nagyon kicsi az esélye, hogy 5000 euró alatt van." - igen kis kereséssel a erősen csökkenthető.
"mikor már a 80-as évek átlagmotorja is " - el kell hogy keserítselek, nem a 80-as években vagyunk, nem a Boney M. a legmenőbb banda.
.......................14-02-2015 22:35:20 // 64725
Nagyon is fontos a hatásfok,
Mérnök ember lévén én nem nézem semmibe azon motorokat ami erös ,viszont cserébe sokat zabál
Ennyi erövel az utcát is füthetnénk,pocséklás
És igen meghajolok a mai diesel,és benzines fejlesztés elött
Pl a Lada volt 75 ..80 LE és evett 10 et
A Fiat Tjet 150 LE és mégsem eszik 10 et
GTPeti14-02-2015 22:29:30 // 64724
"A teljesítménynek nincs köze az élettartamhoz
Elsösorban a konstrukcionak,ill a karbantartásnak van nagy szerepe"


Ebben az esetben nincs itt semmi gond. Öö van és bódottá. :)
.......................14-02-2015 22:27:42 // 64723
Mutatok nem egy jtdm 1,6 ot ami böven 300er km felett fut ,bontatlan blokkal turboval gyári injektorokkal
Alfát fiatot,de tudok kiát is ,söt renault lagunát 350ek errel ,gyári bontatlan motorral
Mind izmos downsizegos motor brutál nyomatékkal

Ja és van nem egy ismerösöm akinek a fasza 2.0 tdi 150 ekm ernél kimult,a gyengébb140 lovas is

A teljesítménynek nincs köze az élettartamhoz
Elsösorban a konstrukcionak,ill a karbantartásnak van nagy szerepe
GTPeti14-02-2015 22:25:31 // 64722
Azt mondod, már ráköltöttél a Spideredre többet, mint a vételár volt. Rendben. Ezzel nem vagy egyedül. Ilyenek miatt sohasem hőzöngtem, sőt...
Viszont. Tudod-e mennyi egy új fűzött blokk? Nagyon kicsi az esélye, hogy 5000 euró alatt van.
Márpedig, ha a t. urak hivatalosan is 200k-ra tervezik, akkor bontóból nem nagyon fogsz te használtat "okosban" beszerzni.
Ne haragudj Sanyi, de tényleg csak csodálni tudlak. Nekem úgy tűnik, te mindent elfogadsz, ami valamennyire is "a gyár felől jön".

Hagy ne örvendezzek már azon, hogy nem kimutatható fél literrel kevesebbet fogyaszt egy downsize-fűnyíró és történetesen 200k-nál ki lehet dobni, mikor már a 80-as évek átlagmotorja is elment megbontás nélkül 400k-t...
Piritu - 1.000.00014-02-2015 22:18:50 // 64721
Akkor számoljunk.
Saját történet.
Adott egy újonnan 6,5 milláért vett autó. Megy 4 év alatt 185e km-t. Az új tulaj megveszi 2 milláért. Bukott az első tulaj 4,5 millát. Ez 24 Ft/km. Miért gondolja az új tulaj, hogy a következő 185e km ennél olcsóbb lesz? Ráadásul tényleg olcsóbb lesz, mert vannak bontott és utána gyártott alkatrészek. Mondjuk csak 20 Ft/km lesz. Mit kell ezen csodálni?
GTPeti14-02-2015 22:08:13 // 64720
"Szerintem nincs semmi baj a 200e-nél széteső motorral, feltéve hogy addig gond nélkül, kis fogyasztással és nagy teljesítménnyel üzemel."
Őszintén csodállak. Egyebet nem tudok hozzáfűzni.
Piritu - 1.000.00014-02-2015 22:04:11 // 64719
"A használt autó nem véletlenül olcsóbb az újnál, abba még zsét kell tolni, aztán megint, megint és megint. Ja, és megint."
Liquid14-02-2015 22:01:21 // 64718
ja és még annyit hozzá, hogy ez csak azoknak jó akik úja megveszik, majd 3-5 évesen 150e km alatt eladják. Ezen kívül szerintem jóval nagyobb kockázatot rejtenek, aztán meg meglátjuk pár év múlva.
Liquid14-02-2015 21:59:50 // 64717
Van benne valami...,bár a jól ,megy és a kevest fogyaszt igen különbözű használat eredménye, jóval különbözőbb mint egy hasonlóan erős szívómotornál.
Az ilyenek szokták azt mondani, hogy 5-öt fogyaszt az 1.4T 170-nel :)
Piritu - 1.000.00014-02-2015 21:54:52 // 64716
"downsizing" - a cégnél szoktam beszélgetni az átlag userekkel. Nekik tetszik. Mert lehet dicsekedni, hogy egy 1,6-os diesel milyen erős az autópályán. Meg az a kis 1,4-es benzines úgy megy, mint a "nagy" autók. A múltkor is lehagyott egy 525 bömbit.
Ha meg tényleg betartják a KRESZ-t lehet dicsekedni a fogyasztási adatokkal. Csak minket, autób@zikat zavar a dolog.
Piritu - 1.000.00014-02-2015 21:48:40 // 64715
Szerintem nincs semmi baj a 200e-nél széteső motorral, feltéve hogy addig gond nélkül, kis fogyasztással és nagy teljesítménnyel üzemel. Anno a 100e km is csodának számított generál nélkül. Kell egy generál és go tovább... Vagy egy új járgány...
A gond az, hogy - akármennyire is fáj - tudomásul kell vennünk, hogy az autóink nem örök életűek. Sőt, hogy időnként pénzt kell költeni rájuk. Minden megtett km-ért fizetni kell. A használt autó nem véletlenül olcsóbb az újnál, abba még zsét kell tolni, aztán megint, megint és megint. Ja, és megint.
Önámítás a 21. században azt hinni, hogy a technika ingyen van.
Oldtimer meg úgyse lesz egyik sem akárhogy akarjuk is.
A legjobb példám, hogy a Spiderre eddig a vételárnál többet locsoltam, hogy üzembiztos legyen. Egy új motor ehhez képest bagatell kiadás lenne, mondjuk a negyede.
...és még mindig csak az eredeti vételár felénél tartok.
GTPeti14-02-2015 21:35:39 // 64714
Ott a pont. Az csak a ráadás, hogy a fogyasztási tesztet erre tenyésztett pilótával és az összes lehetőség (kiskapu) kiaknázásával végzik, a valós használati körülményektől teljesen eltérő módon...
Piritu - 1.000.00014-02-2015 21:15:10 // 64713
Esetleg közülünk valaki? klatty
Liquid14-02-2015 20:58:25 // 64712
a mérnöknek lenne munkája a downsizing nélkül is, hiszen ezelőtt is volt motorfejlesztés, csak nem eszetlen oldalról álltak hozzá, és ami a legfontosabb nem a fogyasztási tesztre optimalizálták a motorvezérlést.
GTPeti14-02-2015 20:17:26 // 64711
A fejlődést igen, de a 200e-nél széteső motort, meg az 50ezres horror longlife csereperiódust nem...
.......................14-02-2015 20:10:10 // 64710
A mérnök örül,hogy van dowsizing ,mert van munkája holnap is,
Pont hogy ök a mérnökök akik a fejlödést szeretnék,
Pl. Napellenzö, kb 50 éve ugyanaz ,mondja apárom a bmw nél,hogy legyen most más,mondjuk kihuzható,
Ja azt nem lehet mert a felsövezetés nem engedi
Erhard 242 (Pure Energy)14-02-2015 18:19:05 // 64709
importőr válogatja sok mindent jóvá lehet íratni ami bosszantó az időintervallum valamikor hónapokig ülnek rajta...komolyabb dolgoknál mint pl vezérműszíj szakadásnál meg rámennek a szerlőre
Haddel14-02-2015 18:14:22 // 64708
Én főleg építőipari termékekkel szoktam megszívni,olyan kimagyarázásokat szoktak írni a labor vizsgálatuk után a gyártók,hogy csak nézek. De gondolom autóiparban is így van.
Erhard 242 (Pure Energy)14-02-2015 18:06:17 // 64707
ez sajnos így van, senki nem vállal garanciát semmiért már...
Haddel14-02-2015 18:03:36 // 64706
Azokat nem kérdeztem,de ha bajuk lesz ,biztosan jelzik valahogy :)
Amúgy én meg semmilyen nagy cég támogatására nem számítok. Nekem eddig bármilyen garanciális problémám volt( nem csak alkatrészek) mindig csak a kimagyarázás,hiba másra terelése volt.
Piritu - 1.000.00014-02-2015 17:46:35 // 64705
Persze hogy nem tökéletes, a világ kompromisszumokból áll. Nem is tökéletesnek kell lennie, hanem használhatónak. Olyannak, aki a tengerszinttől 5.000 méterig, a mínusz millió foktól, plusz millióig működik. Amivel el lehet indulni bármikor egy több ezer km-es útra, és jól kalkulálható távot tud megtenni a kocsi.

Azt meg szerintem senki sem vitatja, hogy a hülye user bármilyen szekeret tönkre tud tenni.
Erhard 242 (Pure Energy)14-02-2015 17:29:36 // 64704
nem értem rá...meg nem is baj, hogy nem értem vele oda ette a vizet :)
GTPeti14-02-2015 17:09:58 // 64703
Úgy, hogy én látok hasonlóságot a kettő között.


Azt is hagy említsem meg, hogy az immáron szakértő cartársunk, aki töviről-hegyire ismeri a saját ECU-ja gyári programját, kijelentette: Jó-jó, de felületesen lett megírva. Itt-ott egy csomó számítást (és ezáltal optimalizálást) megspóroltak. Attól, hogy valami gyári, még ugyanúgy emberek csinálják.
Nem mellesleg, tiporva és helytelenül használva még gyári programmal is kinyirható a motor, turbó, féltengelyek, kettőstömegű, stb.
Bocsáss meg, hogy leírom a véleményem, nem ellenkezni akarok mindenáron, de fontosnak tartok ellenérveket írni. Hogy a saját álláspontom hol van, tudom. Hogy az igazság melyik véleményhez esik közelebb, azt nem.
Piritu - 1.000.00014-02-2015 16:58:12 // 64702
Hogy jön ide a downsizing? :-)
Itt az eredeti szándék volt megkérdőjelezhető. Annak semmi köze a validáláshoz.
mzo14-02-2015 16:55:51 // 64701
Nekem a Blue&Me is tökéletesen működik, a telefonnal elsőre sikerült még anno felcsatlakozni, azóta is hibátlanul működik a telefonos kapcsolat, kihangosítás, sőt még a hangvezérlés is. Play, next, stop, call... stb... Nekem bejött ez a cucc.
GTPeti14-02-2015 16:52:40 // 64700
"Ha oké, mehet."
Főleg igaz ez a downsizing motorokra... Szerintem a legjobb mérnökök a hajukat tépik, mit erőltetnek rájuk a marketingesek egy igen erős ferdítés (fogyasztáscsökkentés) apropójából.
Piritu - 1.000.00014-02-2015 16:51:53 // 64699
Szerintem itt a lényeg. A user nem tud különbséget tenni a kettő között, mindegyiktől jobban megy a szekér és ideális esetben nem megy tönkre idő előtt :-)
Piritu - 1.000.00014-02-2015 16:48:52 // 64698
..és a hajtókar csapágyakat, kuplungot, kettőstömegűt is megkérdezted? Anno egy tuningcég programírójától olvastam, hogy az még nem is igazi csippíró, aki nem olvasztott ki csapágyat :-)
Viccet félretéve, az autóiparban a változtatásokat tesztelik. Élettartamra, hatásra, lehetséges hibákra, különböző hőmérsékleti viszonyokra és mindenre amit el lehet képzelni. Ha oké, mehet.
Nekem egy itt-ott írt programból pont ez hiányzik. Az én autóm lesz a kísérleti alany. Ha gáz van - mondjuk otthonról 1000 km-re - fizeti a dolgot a programozó, aki esetleg max egy laptopba és egy kábelbe tudott összesen beruházni???
Egy Novitec azért tesztelve van, pár ezret eladtak belőle, pár millió km-t mentek. és áll mögötte egy nagy cég, akitől valószínűbb a támogatás.
Chianti14-02-2015 16:44:48 // 64697
Nekem is műxik rendesen, bár tény hogy kissé körülményes megtalálni a fájlokat, ha épp keresnem kell a gyerekek kedvenc zenéit. Amúgy nincs vele bajom.
A Blue&Me az más, azt még soha nem próbáltam, bár tudom hogy az előző tulajnál volt vele gond, javították már.
GTPeti14-02-2015 15:57:07 // 64696
Robi, ez nem egészen így van.
A befecskendezési időpontokkal például semmit sem csinál a box, egy jó remapnál azokon is igazítanak. A hangsúly a jón van. Mert valóban meg lehet egy remapot is felületesen csinálni, ami szinte egyenértékű egy dobozzal.
Mondom ezt úgy, hogy nekem is utóbbim van, igaz az egyik legjobb, TÜV engedéllyel. De utólag már inkább remapoltatnék, főleg mióta Föci és Warbi doktoráltak ebből a témából és mondtak sok érdekeset.

Az autó számára a legfontosabb azonban az ésszel használat. Ha valaki állandóan tiporja, azzal többet árt, mint pl. egy doboz a remappal szemben.
Csabi14-02-2015 15:14:14 // 64695
így van ez. Alapvetően nincs bajom az írással, de a box is tudja ugyanazt amire nekem szükségem van. Uh mivel az nagyobb mobilitásnak örvend, és még eladható is ha megunom így nem kérdés...de szerencsére nem vagyunk egyformák :)
'''''14-02-2015 14:40:46 // 64694
Múltkor is megfutamodtál a bravóval.:-) Vittem a Kul-ra a pezsgőt a fogadásunkhoz de berezeltél! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)14-02-2015 14:01:47 // 64693
egyébként nekem is volt box az 56-ban, még az elsőben kb 60-70e km-et raktam az autóba vele és mondjuk nem sok különbséget éreztem az menet dinamikailag a boxos 56, meg az írt 59 között, mindegyiknél alulról húzott végig...ahogy láttam az autókban sem tett kárt egyik sem, a box átb@ssza a jelet az írás tartományokat tol ki, ír át...a boxot át lehet tenni másik autóba, a program elvész...
vennék novitecet de szerintem horror áron adják...
lehet veszek inkább egy 1.8Tbi-t (ma nézik:) és azt meghúzni...és megnézni mit tud Tamás gépe ellen...ami vissza tart az hogy benzines (nem tudom elszámolni) meg a 12l-es fogyasztása.. ja meg persze az ismeretlen hibák :)
droberto14-02-2015 13:45:44 // 64692
Miért mi az Ecu, egy sértődékeny Díva? :)))
Hagyjuk mŕr ezt, a minden szakmaiságot nélkülöző ani píár dumát.
Elvégre a csipp is ugyanezt csinálja. Több levegőt ad, a nagyobbbnyomáson porlasztott üzemanyaghoz.
Shadin14-02-2015 13:07:10 // 64691
Erre már ki van dolgozva a módszer. Tavaszi ECU a Manky brutál, a téli pedig az alul nyomatékszegény(ebb) felül húzó(bb) verzió, és egyiknél sem rángat az EGR :-D
Csabi14-02-2015 12:14:05 // 64690
Jah, lassan megtelik a topic, a "rángat a kocsim, mi lehet a baj" című segítségkérésekkel. hiába jön a tavasz és az EGR pucolás korszaka :)
Shadin14-02-2015 12:11:07 // 64689
Most hogy mondjátok, átteszem a tavaszi programot :-D
Csabi14-02-2015 12:10:37 // 64688
Hát ennyi, Neked szimpatikusabb volt...
Haddel14-02-2015 11:43:53 // 64687
De biztosan lehet ott is ilyeneket nézegetni , nekem akkor is szimpatikusabb volt az íratás.Nem csak 1-2 szenzor jelével csapjuk be az ECu-t,mint a boxnál .Nekem végülis tök mindegy ki mit csinál az autójával.Nálam ez a remap bejött szerencsére.
Tesómnak például box van a kocsijában,igaz csak amiatt ,mert a toyotát nem lehet írni..
W.14-02-2015 11:17:57 // 64686
Ne szakítsd meg magad, annyira nem acut a dolog! ;)
.......................14-02-2015 11:04:13 // 64685
Türelem,egyenlőre nem tartok ott
W.14-02-2015 11:03:24 // 64684
Ezt keresem én is: jóárú boxot... ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.