Forum >> 159

Pac07-05-2015 10:55:16 // 67283
Nagyon köszönöm a részletes válaszodat!
Ilyenek, hogy vezérléscsere vagy porlasztócsúcs csere mikor esedékes?
Zsu0607-05-2015 10:54:08 // 67282
Köszönöm szépen! :-) még az USB-s problémára hasonló gyorsasággal kellene megoldást találni és akkor a mai napnak is volt értelme :-)
.......................07-05-2015 10:50:03 // 67281
gyárilag 35eKm olajcsere,levegöszüröcsere
minden második alkalommal (vagyis 70Ekm) diesel szürö csere

ha Seleniat teszel bele semmi baja nem lesz 400 e km ig se
.......................07-05-2015 10:47:50 // 67280
a 2.0jtdm motor alapvatöen nagyon megbízható
keveset fogyaszt
nincs többé EGR gondja (mert dellorto az EGR és javított más konstrukció)
sem DPF gondja (mert a motor nyakán van ,így hamar tisztul)
sem korai injektor kopások (ami az1,9,2,4 jtdm nél törvényszerüen bekövetkezik )

igazából a legmegbízhatóbb motorok egyike amit valaha a Fiat csoport gyártott

egyetlen nagy rizikója ,hogy az EGR hütö müanyag deklije elreped és elengdi a hütövíz nyomást
ez vezethet motorkárhoz is ,ha fellforr a víz(már ha marad benne,és van minek fellforrnia)
.......................07-05-2015 10:42:44 // 67279
interdiesel Györ
keresd Komondi Norbit ,
ök nagyon értik az ilyen gondokat ,
megcsinálják neked
Pac07-05-2015 10:42:24 // 67278
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Új autó vásárlásában vagyok. 2009-es évjárattól nézegetem őket, SW, dieselben gondolkodom a 2.0 JTDm-es verzióban. Még nem volt dieselem ezért érdeklődnék, hogy mik a tapasztalatok?
Szervíz igény, periódus ilyenek is érdekelnének.

Ha valaki információt tudna adni, azt nagyon megköszönném!
.......................07-05-2015 10:39:17 // 67277
" de akkor hirtelen hibának a viz forrását jelzi. Utána a mutató egyből visszaáll az alap helyzetbe"
vagy a csatlakozója kontakthibás
bár ettöl még be kellene indulnia szerintem

inkább indítózás alatt kellene nézelödni az agyában
hogy megvannak e a
fordulatszámjel,
270 bar feletti Common Rail nyomás
immo engedélyezi e az indítást
Zsu0607-05-2015 10:21:11 // 67276
Pont elkaptuk a szerelővel ezt a problémát, amikor kiolvasáson volt, és akkor nem hozott hibakódot. Lehetséges így is ez a gond?
.......................07-05-2015 10:15:00 // 67275
kontakthibás vagy rossz a motorhömérséklet jeladó szenzor
Zsu0607-05-2015 09:52:40 // 67274
Sziasztok!
Új tagként először is köszönöm a befogadást!
Több kérdésem is lenne, a kocsival kapcsolatban, amire remélem végre kapok választ.
2,4 jtd 2006 159SW-m van, az utóbbi időszakban egyre sűrűbben csinálja, hogy nem akar elindulni. Először arra gondoltam, hogy a hideg miatt a gázolaj szivattyú nem működik rendesen. De kiderült, nem csak hidegben csinálja. Próbáltam azt, hogy alacsony üzemanyagszint mellett is csinálja (mintha ott többször csinálná). Lényeg a jelenség: izzítás, gomb benyom, érdekes kattanás a biztosíték táblából és nem indul. Nagy nehezen, kinlódtatással megy, de akkor hirtelen hibának a viz forrását jelzi. Utána a mutató egyből visszaáll az alap helyzetbe. Nem minden indításnál csinálja. Hűtő új benne, nyomáspróbán volt, igaz még a szivattyú nem lett kipróbálva. Működni müködik, de lehetséges hogy nem adja meg a megfelelő bar-t. Ötletek? Korábban is jelentkezett ez a probléma, csak mostanában sűrűbben és nehezebben is akar indulni (5-6 próbálkozás minimum)
Másik problémám, hogy valamiért a beépitett USB port nem akar semmiféle pendrive-t elfogadni, bármilyen formátumba készül. Nekem azt mondták, hogy szoftvert kellene frissiteni a fejegységen (nem navis, az alap verzió), amiről konkrétan az eddig felkeresett szakszervizek nem is hallottak :-) Erre is várnék ötleteket. :-)
Elnézést kérek a hosszú monológomért, de már nagyon tanácstalan vagyok.
Köszönöm a segitséget!
Liquid06-05-2015 21:16:26 // 67273
újan mindegyik jó, majd meglátjuk meddig :)
mzo06-05-2015 21:13:11 // 67272
Én is szoktam időnként mosni a motorteret, sztem ha odafigyel az ember és kellő körültekintéssel jár el nem lehet belőle baj. Ahogy te is írtad.
A blogodat és az hsz-eidet olvasva nekem is felötlött hogy lassan meg kellene ejtenem egy lengőkar cserét, mert időnként nagyon halk koppanás hallatszik balról. Érdekes módon nem a nagyobb úthibáknál hanem a kisebbeknél jön elő, de nem mindig. Már azóta ilyen mióta megvan az autó. Majd két hét múlva Csőrinél ránézünk, ő biztos okosabban tudja diagnosztizálni mint én. :)
Cseréltem ablaktörlő lapátot is. SCT mellett döntöttem, a TC webáruházból kb 1800 ft-ért megrendeltem és gyerekek, tényleg szenzációsan töröl. A régi Bosch ehhez képest fasorban se volt. Igaz az már ki tudja hány éves volt. De a lényeg az SCT tényleg jó, egy baja van, a felfogatási pontja kicsit bumszli, de hát ennyi pénzért ez belefér.
.......................06-05-2015 20:58:07 // 67271
AlfaOBD töltsd le
Androidon fasza nagyon
Greentimus06-05-2015 19:33:01 // 67270
Van frankó leírás az ELM327-ről? Torque Pro-val használnám, de vannak homályos részek. Csatlakoztatni nagy nehezen tudtam a telefonhoz. Adjak rá gyújtást és teszi a dolgát vagy valamire bökjek rá, hogy kiolvasson mindent? Részecskeszűrő állapota érdekelne főképp.
Dömpi (il dottore)06-05-2015 18:42:49 // 67268
Szervóba mennyi a teljes feltöltési mennyiség? A gépkönyv nem írja, csak azt, hogy TUTELA GI/R.
Piritu - 1.000.00006-05-2015 18:10:14 // 67267
Itt az összegyűjtött info: Milyen a jó olaj fórum hsz 3448
Piritu - 1.000.00006-05-2015 17:57:47 // 67266
Felkerültek az új tappancsok :-))
Pityukoma06-05-2015 17:31:05 // 67265
Én is a gyári mellett döntenék :-)
A többiek már írták miért.
Kriszo06-05-2015 17:23:26 // 67264
Ezt jó tudni!:)
Akkor repül is ki belőle...
Dömpi (il dottore)06-05-2015 17:02:23 // 67263
áháááá! neked akkor a szilenteknél volt gond, nem a gömbfejnél!
Nekem anno a gömbfej gumiharangja mállott szét, ezért nekem nem kopogott, hanem nyöszörgött.
Shadin06-05-2015 16:56:44 // 67262
De ha valaki mégis sport szűrővel utazik, van eladó LMM-em jóárasítva :-D
Aki még nem sportszűrőzik, de igény van rá, annak adok ajándékba egy szett K&N-t és egy jóárasított LMM-et :-D
Piritu - 1.000.00006-05-2015 16:20:53 // 67261
A korabban vegzett felmeres alapjan,akinek gyari szuroje van gyakorlatilag nem kell lmm-et cserelnie. Akinek sport van szinte mindenki cserelt, volt aki tobbszo is.
Kriszo06-05-2015 14:08:45 // 67260
Köszönöm az infot!:)Szerintem hétvégén nekiállok megcsinálom szépen.Arra mar gondoltam hogy a motorvezerlo panelra huzok vmit h nagyon ne erje víz.

A másik kérdésem az lenne, hogy ez a K&N légszűrő van a kocsiba, a tulaj odaadta a tisztitoszettet hozza, valoszinuleg annak is nekiallok kipucolom hetvegen.Igazabol azt szeretnem kerdezni, hogy csereljem vissza inkabb gyari szűrőre vagy érdemes ezt tisztogatni, jobb ez a motornak mintha hagyomanyos lenne benne?
Pityukoma06-05-2015 11:58:42 // 67259
Szia :-) Megosztom a gondolataimat a témával kapcsoltaban. 28 éve autózom volt sok autóm, egy pár benyás, de főképp diesel. Mindnek mostam a motorterét évente 1x. Soha nem volt semmiféle gondom ebből adódóan (ami nem azt jelenti hogy nem is lesz). Pár dolog amire figyelni kell: hideg legyen a motor, kulcs a zsebben, generátorba ne nyomjál vizet és kerüld az elektronikákat is a közvetlen vízsugárral, indítás előtt sűrített levegővel fúvasd le a vizet. Vannak autógyártók akik tiltják, ezt feltűnő helyen jelzik is a motortérben ill. a kezelési utasításban. Az Alfa 159 használatiban viszont a 246. oldalon ez áll:

Véleményem szerint képtelenség az apró zeg-zugakból kitörölgetni a szennyeződést. Mindenki döntsön saját belátása szerint pro&kontra:-)
'''''06-05-2015 11:28:08 // 67258
Én már többször mostam egyéb okok miatt (nem a por miatt) magasnyomásúval.Nem volt gond semmivel.
Shadin06-05-2015 08:50:57 // 67255
Nem akarok más zsebében turkálni, de szerintem mindegy h 2e v. 6e a szűrő, pláne egy allergiásnak. Mint nekem pl. szerintem az aktív szenes kell, az a gyári is...
Liquid06-05-2015 08:11:34 // 67254
egyetértek :) max. a motor takaró burkolatot mert azt le lehet venni
Kriszo06-05-2015 07:39:37 // 67253
Ja...
Ezek azok a helyek ahol nagy betűvel ki van írva, hogy a motorban okozott károkért felelősséget nem vállalunk:DD
Giuntini06-05-2015 07:28:12 // 67252
Ha jót akarsz ezzel ne nagyon próbálkozz! Tele van az egész elektronikával. Ezt nagyon odafigyelve kell végezni. Vannak olyan helyek, ahol ezt csinálják nap mint nap.
Kriszo06-05-2015 07:26:29 // 67251
A 166-on évente egyszer lemostam.Igaz jobban is volt burkolva, nehezebben ért kényes helyeket a víz.Nem tudom, engem picit zavar, hogy poros.Jóó nem vészes de.)
Piritu - 1.000.00006-05-2015 07:02:49 // 67250
Még sose mostam motort. Szerintem felesleges, puha rongy.
Kriszo06-05-2015 06:54:37 // 67249
Jó napot Urak!

Tapasztalaitokra lennék kíváncsi!Szeretném hétvégén szépen lemosni a motort.Elég poros piszkos.Az lenne a kérdésem , hogy van olyan részegység amire nagyon figyeljek hogy ne nagyon érje víz, vagy nem nagyon lesz vele probléma?

Előre is Köszi:)
DESQE06-05-2015 03:25:12 // 67248
Sziasztok! Ismertek valakit akinek van eladó olajhűtője 2,4 JtdM-hez (154kw,2007-es,159-es Alfa). Előrre is köszi!
Giuntini06-05-2015 00:48:00 // 67247
Az automata váltósok megmaradtak 147kw-osnak.
tdemeter05-05-2015 23:08:54 // 67246
HI
Érdemes szénszűrős pollenszűrőt venni a kocsiba?
Jóval drágább mint a sima, milyen előnyei vannak?
Allergiás vagyok és elegem van kb. +most jon a klimatisztitas is, szal kene bele vmi szuro, uj.

Szerintetek?
Balazs8005-05-2015 21:10:52 // 67245
Velem kb. két hete csinálta ugyanezt! Másnap visszavittem mert egy héttel előtte töltötték a klímát! Úton a szervizbe már hűtött rendesen. Szivárgás nincs, nyomás megvan azóta is működik hűt rendesen. De mikor nem hűtött inkább fűtött megnéztem ahogy benyomtam a klímát kapcsolt a kompresszoron a szíjtárcsa ahogy kinyomtam leállt, de mégsem hűtött.
Piritu - 1.000.00005-05-2015 21:06:30 // 67244
Ez volt az első eset még nagyon is új korában: klatty
Piritu - 1.000.00005-05-2015 21:03:21 // 67243
Ma megint megviccelt a Párduc. Fél órányi állás után Csöritől hazaindulva 29,7 fok és nem indult el a klíma. Odafelé hűtött rendesen.
Eddig kétszer csinált ilyet az elmúlt években. Az akkor tanult taktikát követve kb. 40 km után megálltam, kiszálltam, pár perc várakozás és újra működött minden. A múltkori esetekben is hasonló volt a szitu. Ha hamarabb állok meg, az nem segít, most is 4x próbáltam. A klímavezérlés, a kompresszor ki/be kapcsolgatása sem segített.
Liquid05-05-2015 20:35:14 // 67242
az Uniroayal-ok 8mm-esek voltak
Liquid05-05-2015 20:34:12 // 67241
ez nagyságrendileg egybevág az én tapasztalatommal
Shadin05-05-2015 20:23:16 // 67240
A Falken 7,5-ös újonnan. Kivi leszek rá.
Piritu - 1.000.00005-05-2015 20:05:31 // 67239
8 mm körül szoktak lenni, 11e-el 6 mm az tök jó. A Spideren 8,5e után a Nokianok elöl már 6 mm-en vannak, hátul 7-en. Igaz, a szerpentineken kaptak rendesen.
A Conti nekem nagyon bejött. Az első olyan gumim, amit minden körülmények között biztonságosnak éreztem. Főleg esős autópályán tetszik.
Még holnap akarok hangerősségmérést csinálni a kopottal és az újjal is.
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2015 19:52:54 // 67238
egyenlőre áll ...talán a jövő 7en lesz rendszáma
Pityukoma05-05-2015 19:41:19 // 67237
Nagyon az az érzésem hogy nekem sem fog többet menni (premium contact) Nem tudom mennyi lehetett újkorában, de 11ezer km után 6mm-es a mélysége.
Mondjuk valamit valamiért. Nekem nagyon bevált :-)
Piritu - 1.000.00005-05-2015 19:36:27 // 67236
Most tartunk 27.400 km és 3 mm körül. Az újat majd megmérem.
Sajna a német pálya nagy tempóval zabálja a gumikat.
Az előző Michelin Primacy-k 30.888 km-t mentek majdnem kopásjelzőig. A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t, bár ezekkel kevesebbet pályáztam, azt is finomabban.
Pityukoma05-05-2015 19:32:18 // 67235
Mennyit mentél a régiekkel? Ha nem felejted el légyszives mérd meg az új gumik profil mélységét. Én elfelejtettem tavaly és kíváncsi lennék rá.
Piritu - 1.000.00005-05-2015 19:20:29 // 67234
Ma megrendeltem az új nyári papucsokat. Rövid konzultáció után a gumissal úgy döntöttünk, hogy marad a Continental Sportcontact 5. Elvileg holnap itt lesz :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.