Forum >> 159

denil128-07-2015 14:23:11 // 69733
Egyelőre ez a legesélyesebb verzió,h a geo már nem jó, de nyilván mielőtt el lesz küldve a turbó, a leszedés miatt meg lesz nézve az is,h valóban ezzel van e a gond.
Sajna szétszedés nélkül ezt nem tudjuk megmondani 100%-ra.
denil128-07-2015 14:22:07 // 69732
2 probléma van.
Kevés levegő ÉS turbó geo.
A kevés levegőt az új LMM-vel orvosoltuk így azzal nincs gond.
Jövő héten jön a másik probléma ami orvosolva lesz.
denil128-07-2015 14:21:20 // 69731
Ez mai napig igaz, de 200k km van benne és eddig egy LMM-őt kellett cserélni 30k Ft-ért és most a geo probléma lesz az ami az első komolyabb összeg. És remélem az utolsó is.

Igazából ezt is csak onnan tudjuk,h lemértük gépen. Érzetre kicsit döglött alul de semmi komoly. A referencia értékek kb 2500-as fordulatig felette vannak a mérttől, utána pedig folyamatosan ott van ahol lennie kell. Nem nagy hiba, mert véletlenül derült ki, de a Manky féle tuninghoz kell,h rendben legyen az autó így megcsináltatom ( és az én lelkem is így nyugodtabb ). A szerelőm szerint a geo probléma nem újdonság és sokkal kevesebb km mellett is elő szokott jönni.
denil128-07-2015 14:18:55 // 69730
Vadonat új DPF van benne.
.......................28-07-2015 14:10:46 // 69729
könnyen beszélsz ,neked nem 5 hengeres van benne
a 2,0 jtdm motorhoz hasonló van a Mito ban is
azzal semmi ,az ég világon semmi bajom,szerelhetö ,van is alkatréesz ,
de az 5 hengeres már nem annyira mókás szerelni,üzemeltetni
az euro 4 meg csak hab a tortán ,mert nem mükszik rendesen
'''''28-07-2015 14:08:38 // 69728
Írtad,hogy kevés a levegő. A turbó geo felújítástól honnan fog több levegőt kapni?
Nálam is ez volt a gond amíg nem növeltem a turbót.A gyári turbóval ami a 200 lovason van,max 280 lovat lehet kihozni ha nagyobbra cseréled a belsejét.

Egyébként én azt javaslom,csak írasd meg de ne nyúlj semmihez.Nekem már egy 159-es ára benne van a tuningba (saját hülyeségem miatt) és még mindig nincs kész.
.......................28-07-2015 14:08:09 // 69727
nem úgy volt hogy nagyon megkímélt autópályás svájci autót vettél?
.......................28-07-2015 14:06:48 // 69726
a szívósornál is ki tud fújni a kis pillangók mellett
ott is szökhet a töltölevegö ám
.......................28-07-2015 14:05:08 // 69725
a DPF megvan még ,mert azzal biza nem fog menni
Erhard 242 (Pure Energy)28-07-2015 13:43:04 // 69724
minden viszonyítás kérdése, bizony egy jó progival igen csak megindul a kettőnégy, ha nem akkor ott más bajok is lesznek...a TBi meg még jobban megindul, nincs ok a panaszra....persze minden autónak vannak hibái és az 59-né van sokkal több jobban menő offos viszont szebb annál kevesebb, és amikor valaki már csak a kákán a csomót keresi az ne csodálkozzon ha seggbek#rják :P
denil128-07-2015 13:28:08 // 69723
Már volt rajta Manky féle módosítást, de sajna kiderült,h kevesebb levegőt kap az autó mint kéne és a turbó is késik.
Van már benne új LMM, és jövő héten megy turbó geo felújításra. Kap új olajat is ha már a turbó újjá lesz varázsolva és utána mehet a Manky féle program ismét. Onnan remélem,h jó lesz, mert magas tartományban már éreztem,h jót tett az új program de alacsony fordulaton az előbb említett problémák miatt nem volt érezhető a javulás.
Liquid28-07-2015 13:22:53 // 69722
kell neki egy kis optimalizálás, mert az eredeti szoftverrel valóban elég lomha (tapasztalat)

Amúgy meg alapvetően igazad van, de ha visszanézegetsz te is látni fogod, hogy kolléga néha túlzásba viszi a reálisan látást...
denil128-07-2015 13:09:35 // 69721
Nem akarok túlságosan belepofázni mert csak nemrég óta van Alfám, de miért baj az ha valaki nem elvakult az autójával szemben?
Én is Alfát vettem ráadásul nem is egy utolsó szar darabot de nem fogom állandóan és mindenhol azt hirdetni,h ez a legjobb autó és termeli a gázolajat de 5-ös BMW-ket reggelizik és soha semmi baja nincs mert ez nem igaz.

Miért nem lehet saját magunkat és az autónkat reálisan látni?
Elismerni azt ami szép és jó de ugyanúgy meglátni és BEismerni azt ami nem.

Pl elismerem,h gyönyörű forma a 159 Ti és isteni érzés mikor gyerekek futnak utánad és hallod ahogy kiabálják,h ez egy Alfa és milyen gyönyörű ( most hétvégén 2x is megtörtént ) de BEismerem azt is,h hiába a 210LE, nehéz mint a dög és csalódás ahogy gyorsul.
yani🍀28-07-2015 12:55:05 // 69720
Őszintén sajnálom, hogy megvetted!
.......................28-07-2015 12:42:54 // 69719
látod ezaz még eladni sem lehet,mert AR
Dömpi (il dottore)28-07-2015 12:24:10 // 69717
Mondjuk, amióta amores vagyok, te azóta hirdeted a brera-t a hahu-n.
.......................28-07-2015 11:14:17 // 69715
na ez már emberes hozzáállás:)
a 7 végén megmérem az összeset ami hátul van
Erhard 242 (Pure Energy)28-07-2015 11:12:25 // 69714
mondj egy méretet, külső, belső hossz és hozok neked szilentet...
.......................28-07-2015 10:54:12 // 69713
köszi hogy megkerested,
ma is tanultam valamit :)
.......................28-07-2015 10:50:23 // 69712
pont azért linkelem be ,hogy hátha valami okos megoldása van ezekre az apró problémákra másoknak

pl. a GTV hátsó futómübe is van más gyártótól GL szem ,de keresni kell
és ha már valaki kereste és megosztja nagyon megköszönjük
.......................28-07-2015 10:44:06 // 69711
Azon csodálkozom hogy még nem cserélted le a Brerát egy jürgen wágenre,
még nem jött el az ideje
de már kandikál a 420d
DKori28-07-2015 06:47:58 // 69710
Jól írja Poló: közvetlen befecsis dizelről volt szó.
Poló28-07-2015 00:44:40 // 69709
Szerintem a közvetlen befecskendezésre gondolt a cartárs, az pedig 1988 :)
GTPeti28-07-2015 00:08:15 // 69708
Látom nem olvastad el a szöveget, amit belinkeltem. :)

Sem '86-ban sem ;88-ban nem volt rendelhető a Cromába CR. Mert '97-re készültek el a szériaérett alkatrészekkel a Bosch-nál.
DKori27-07-2015 23:49:16 // 69707
:)

No, akkor jól emlékeztem :) ..ne érts félre amúgy, sztem ettől egyik sem lesz jobb vagy rosszabb...csak szemet szúrt, mert így a 90es évek környékén még bőven megvolt a kurázsijuk és a lehetőségük is az akarásra és az úttörésre az olaszoknak :)
DKori27-07-2015 23:37:28 // 69706
Nekünk egy 87es 2.0ie volt az első olasz autónk. :)
Pityukoma27-07-2015 23:25:21 // 69705
Szosza!
Mindenben meglátod a rosszat, valahogy van érzéked hozzá. Néha keresd a jót és meglátod sokkal jobban fogod érezni magad. Az Alfa Romeot nem azért szeretjük mert egy tökéletes mérnöki munka eredménye. Van jó pár erénye is, azért lássuk be. Nem lehet mindig mindent csak műszaki szemmel nézni. Én is pocakot eresztettem és erősen kopaszodok, tudom és elfogadom magam így. De ha mindig csak erre emlékeztetnének az meglehetősen bosszantana. Azon csodálkozom hogy még nem cserélted le a Brerát egy jürgen wágenre, pedig a Brerában is van bőven "nagyon okos olasz mérnöki" munka.
Ez itt egy Alfa Romeo rajongói oldal..... néha egy picit léccci ne szapuljad már no :-)
.......................27-07-2015 23:13:04 // 69704
Valóban ,igaz
a fiat a király akkor a direkt befecs
Nyertek az olaszok
Poló27-07-2015 23:10:41 // 69703
89-es volt nekünk :)
DKori27-07-2015 23:08:55 // 69702
Igen, nem tudom prototípusban mikor jelent meg (az lehet, h 86), de 88tól már sorozatgyartásban volt, rendelhető volt vele a Croma.
Poló27-07-2015 23:04:06 // 69701
Azt az egy dátumot gugliztam, két helyen is 86-ot írtak, bár én is 88-ra emlékszek :)
GTPeti27-07-2015 23:03:51 // 69700
De. Az első Common Rail-es autó (prototípus!) egy Fiat Croma volt. Itt van egy remek leírás, hogy mik voltak a fejlesztés lépései. A döntő részt az olaszok csinálták.

Az első megvásárolható CR-es autó a 156 volt. Dokumentum itt.

További infók itt.
A második pedig a C-Klasse 220 CDI még ugyanabban az évben.
DKori27-07-2015 23:01:44 // 69699
No én is ~így tudtam (teljesség kedvéért: 88 nyarán jött a Croma 1.9 TDid, 85-88ig csak a 2.5D és 2.5TD diesel volt elérhető hozzá), a lentebbi német szövegben meg az Audit írják, de tévesen mert az már 89.
Poló27-07-2015 22:56:47 // 69698
Az első közvetlen befecskendezéses személyautó a Fiat Croma 1,9 TDid volt 1986-ban. Munkagépekben használták előtte is a közvetlen befecskendezést, személyautóknál nem, mert túl hangos volt. 1997-ben jött az első common-rail, közös nyomócsöves dízel motor az Alfa 156-ban. Ez is közvetlen befecskendezéses motor, de itt már nem külön csöveken jön a gázolaj az adagolónál, hanem egy közös csövön jut el a porlasztókig.
DKori27-07-2015 22:48:09 // 69697
http://www.fiatcromaclubitalia.it/versioni/1aserie.html

És megvan...1988 június.... :) nekem nagyon úgy tűnik, hogy ebben a vitathatatlan elsőbbségben egyezzünk ki 2-0-ban a digóknak! ;)
DKori27-07-2015 22:42:36 // 69696
Szia(sztok)!

Nem akarok bele*zni, csak a pontosság kedvéért:

Személyautóban nem a Fiat Croma 1.9 TDid volt az első közvetlen befecsis dízel (85-ben még tutira nem, de 88-tól már egész biztosan elérhető volt a Cromahoz), az első common rail dízel meg 97-ben az Alfa Romeo 156 1.9 JTD?

Mert nekem nagyon úgy rémlik, hogy sok helyen emelik ki, hogy anno a 90es évek elején diesel technológiában/fejlesztésben (is) amikor is mérföldköveket tettek le ezen a téren, messze az élvonalt hozták az olaszok, a többiek csak utána kezdtek beállni a sorba.

Lehet én tudom rosszul (de eddig meg voltam erről győződve) csak kíváncsi vagyok :)

Bocsi a fél-off-ért
Sandree8027-07-2015 22:19:33 // 69695
Köszi Urak a segítséget.

Üdv.:
S.
Liquid27-07-2015 22:16:00 // 69694
a 156-nál se lehetett, sőt ott egyáltalán semmit se, a 159-nél a hátsó (nagy) szilentet lehet cserélni
David | Centocinquantanove27-07-2015 21:55:59 // 69692
Szerintem utóbbi kell neked!
Külső átmérő ~64mm
Belső átmérő ~31mm
Sandree8027-07-2015 21:08:32 // 69690
Sziasztok!

159 1.9 JTDM 16V (motorkód: 939 A2000) mociba milyen olajszűrő kell?

Van ilyen:
FI OE682/2
Magasság [mm]: 105
Külső átmérő [mm]: 66
Belső átmérő [mm]: 26
Belső átmérő [mm]: 41

meg ilyen is:
OX386D
Magasság [mm]: 74
Külső átmérő [mm]: 63,5
Szűrő kivitel: Szűrőbetét
Belső átmérő 1 [mm]: 31,5
Belső átmérő [mm]: 31
Magasság 1 [mm]: 70,1
Átmérő 4 [mm]: 31,5

Előre is köszi:
Sanyi
yani🍀27-07-2015 20:34:23 // 69689
Ugyan személyesen még nem találkoztunk, de a kommentjeidet alapján nem igazán értem miért van egyáltalán Alfád? Itt a többség azért vette ezt az autót mert összességében ezt találta a legjobb választásnak. Van aki (szerintem mindenki) a formáját szereti, van aki a futóművét, van aki a motorját. Mindegyik mellett lehet pro és kontra érveket felhozni, de az közös mindannyiunkban, hogy úgy szeretjük az autónkat amilyen. Sajnos túl vagyunk már azon, hogy a gömbcsuklót két csavar kivétele után le lehet venni a lengőkarról, mint az 1-es Golfban. Ilyen lett a világ, mindent integrálnak. Vagy elfogadod, vagy ne vegyél ilyet!
Erhard 242 (Pure Energy)27-07-2015 20:31:40 // 69688
a gyári 130e ft/ oldal egyébként
Erhard 242 (Pure Energy)27-07-2015 20:19:00 // 69687
engem régóta nem érdekel ki, mit hisz el én a száraz tényeket közlöm... amit beszéltem ma egy TBi-s jó ismerősömmel vagy is az Ő javaslatára, hogy a turbó olajzó csövénél van egy mikrószűrős csavar azt érdemes kicsavarni és kitisztítani, hogy szabad utat kapjon az olaj ezzel is megelőzve a turbó halált...
Erhard 242 (Pure Energy)27-07-2015 20:10:51 // 69686
mert az opel futómű...kb össze hasonlíthatatlan a szar olasz sport futóművel :)
Piritu - 1.000.00027-07-2015 19:46:40 // 69685
A Petinek szerintem felesleges belinkelned ezeket, még nincs 159-e.
Nekünk meg már kicsit uncsik a jelzők...
.......................27-07-2015 18:23:29 // 69684
elbaszott egy konstrukció ez az egyben gömbfej a lengökarral


a mito ban külön lehet a gömbfejet is cserélni pl.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.