Forum >> 159

.......................12-08-2015 12:30:15 // 70233
akkor csak a 2,0 jtdm emeket nézd:

a 2,4 8,5..9 et bekepja ha nagyon sietsz akkor 10

a 170 lovas 2,0 jtdm meg 6,5..7 böl megáll

ugyanakkora dinamika mellett (autópályán)
Liquid12-08-2015 12:25:44 // 70232
akkor viszont tényleg célszerűbb egy dízel.. ha nem kell a nagy erő akkor esetleg az 1.9 automata is szóba jöhet
Liquid12-08-2015 12:24:49 // 70231
Ennyire nem sötét a kép, szosza mindig kidomborítja a negatívumokat. :)
Az injektorok kopóalkatrészek, a DPF nem szereti a városozást, de akinek nem nyírta ki az előző tulaj annak most sincs vele gondja a tapasztalataim szerint.
Az automata felújítása költségben mérhető egy kuplung-kettőstömegű ésatöbbi cseréhez, csak kevesebben értenek hozzá.
A szívósor és EGR ugyanúgy problémás az 1.9-nél is.
Az tény hogy szerintem a 159-hez az egyik legjobb motor a 2.4, mivel van kellő ereje. Esetleg egy TBI mérhető hozzá, ha belefér a nagyobb ár. Az nyilván többet fog enni valamivel (a 2.4-es automata 159 se egy fogyasztásbajnok) cserében viszont kicsit kevesebb az esetlegesen problémás összetevője.
alfaszabi12-08-2015 12:22:25 // 70230
Németország-Magyarország között használnám.
.......................12-08-2015 12:20:39 // 70229
egyébként volt a 159 es 2,2 jts selespeed el is
az is egy alternativa lehet
185 ló,két kipuffal


talán nem is ilyen költséges mint a 2,4jtdm autom
tdemeter12-08-2015 12:20:03 // 70228
Nem a bluetooth kapcsolat volt a gond. Az osszejott, de az alfaodb ettol meg nem tudott semmit se kiolvasni a kocsibol. Raadasul a masodik cuccnal feketen feheren kiirta, hogy az eszkoz egyszeruen nincs a tamogatottak listajan, ezert o nem hajlando hasznalni.
Ja es ajanlotta, hogy vegyek tamogatottat, ami persze sokkal dragabb.
En nem vettem....

Mas szoftverek (pl torqueue) siman mukodtek az ocso kinai gagyival is.....
Liquid12-08-2015 12:19:09 // 70227
ezek igazak bármely dízelre politikai hovatartozástól fügetlenül
alfaszabi12-08-2015 12:14:26 // 70226
Köszönöm szépen:)
norbi040912-08-2015 12:09:08 // 70225
EGR-hez nem volt. De úgy tudom csak akkor dob ha végleg megadta magát.
.......................12-08-2015 12:05:33 // 70224
Berlina ,és SW a hátsó ablak mechanika hiba nagyon gyakori

maga a 159 egy jó konstrukció

de én ma 2015 ben a 2,0 jtdm et venném ,
vagy a TBi motorost manuállal
David | Centocinquantanove12-08-2015 12:04:43 // 70223
EGR-hez tartozó hibaüzenet nem volt?
.......................12-08-2015 12:03:35 // 70222
ha szeretsz szerelni ,és van sok jó szerelelö kapcsolatod akkor OK a 2,4jtdm autom.

sajnos sok dolog van ami nem örök:(nem biztos hogy ezek rosszak ,de gyakori hibák)
motor:
injektorok
egr
szivosor
generator
DPF

automata :
konverter
szeleptömb

kaszni futomü:
kormánymü
kerékcsapágyak
norbi040912-08-2015 11:11:55 // 70221
Szép napot Cartársak! :)

Ma volt EGR takarítás...vagyis lett volna (???)
Szerintetek ez normális viselkedés egy EGR-től?
alfaszabi12-08-2015 10:59:24 // 70220
Üdv Cartásak:)Szeretnék 2.4JTDM-re váltani,valaki valamit az automatáról hibák,mire kell figyelni?!Válaszokat előre is köszönöm.
David | Centocinquantanove12-08-2015 10:54:16 // 70219
Van USB-s kábeles is, az is ócó kinai, azzal ment, csak a driverekkel kellett bohóckodni.
Sajnos nincs laptopom, ezért volt kézenfekvő, hogy BT interfészt is beszerezzek, és akkor mehet androiddal.
Az az érdekes, hogy pedig van valamilyen kommunikjáció, mert kapcsolgat mindent a klímától kezdve a fordulatszámjelzőn át az üzemanyagszint-jelzőig mindent, még a légzsákot is piszkálta.
Úgy gondolom, hogy élő Bluetooth kapcsolat nélkül ezeket nem csinálná, mármint hacsak be lenne dugva. Android ad ki utasításokat amire az autó reagál is csak valami nem kerek...
tdemeter12-08-2015 10:47:14 // 70218
Én már feladtam.
Először vettem az ócsó kinai gagyit, az nem ment, gondoltam, mit várhatok, ennyiért.
Aztán beruháztam egy drágább, csili-vili fullfeatured cuccba, na az se ment!

Tobbet mar koltok ra, majd regeneral a kocsi amikor akar...
vexdecore12-08-2015 10:41:20 // 70217
Én is próbáltam, más androidos progival is, ugyanaz az üzenet: nincs kapcsolat az ECU-val. Pedig nagyon úgy tűnik,hogy van, mert a led felvillan néha. Ugyanezt a cuccot használtam az előző autómban, ott működött gond nélkül.
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2015 09:45:51 // 70216
az első példányoknál volt visszahívás cserélték a lambdaszondát és a gyújtáskábelt gariban és szoftvercsere 2011-re...amelyiken megcsinálták 10L alatti a fogyi, ahol nem ott 12 is lehet...
David | Centocinquantanove12-08-2015 08:42:09 // 70215
Vízkőre eddig nem is gondoltam.
Nekem a matt fekete tükörház és a B oszlopon lévő ugyanolyan textúrás betétek csúnyácskák már.
Lehet, hogy tényleg az apró rücskökben megmarad némi víz és ott kövesedik. Na most mehetek ecetért és tesztelhetek, remélem nem bántja a műanyagot.

Eddig próbáltam olajakkal, műanyagápolóval, viasszal, de nem segített, de majd most talám ;)
FireAlfa12-08-2015 08:19:57 // 70214
Valószínű, hogy a csomagtér ajtó záradnál kell keresni a hibát. Műanyag fogaskerekes zár van benne és lehet el törött, így a motor teker üresben de nem tudja zárni az ajtót.
norbi040912-08-2015 00:00:32 // 70213
Ezt már én is szerettem volna kérdezni...annyi különbsèggel, higy nekem a hűtőrácson és a visszapillantó borításon vannak vízkő cseppek. Ezekre is jó az enyhe ecetes víz? Nem vesznek össze a krómmal? :)
ethanol11-08-2015 21:47:32 // 70212
60000 km, 9,6 literes fogyasztás, probléma semmi.
KollerT11-08-2015 20:57:23 // 70211
Most mosás után már nagyon vékony cseppek maradtak rajta, mrgpróbálom akkor az ecettel, köszi!:)
FireAlfa11-08-2015 19:27:43 // 70209
Na gyerekek újabb kérdések...6.ba odalepek teljes gaz a turbomero 0.8bar es nehezzen indul meg. EGr vagy légtömegmérő???
mizooo11-08-2015 19:07:29 // 70208
Sziasztok jelentem ma végre az Alfa Depo-ban tudtam venni mankókereket a "nagy" fék-re. 17"-os!! ;) Vettem hozzá örömömben egy teleszkópos kerékkulcsot is amit kicseréltem a Viperámmal a kocsiban.... Ezért nem büntet a rendőr, de nagyobbat üt ;)
TJanesz 15911-08-2015 18:49:49 // 70207
Segítség!
A hátsó ajtóm (SW) nem záródik le, még fél órával előtte bevásárlás után simán rendben volt, hazaértem, és zárnám le, de vissza dobja valamiért. Ha megnyomom a nyitó gombot csak kerregő hangot ad a zár.
Valaki tud esetleg tanácsot adni mi lehet a gond?
Előre is köszönöm!!!
GTPeti11-08-2015 17:43:51 // 70206
És ha lerobban az autó és százasért trélerezik? Az sem olcsóbb... Amit lehet, célszerű megelőzni.
mizooo11-08-2015 17:12:41 // 70205
Húha nekem 241000 van benne akkor készülhetek? :)
.......................11-08-2015 16:58:23 // 70204
jó persze
mert nekünk nincs minden sarkon ,kis szaki aki jóáron megcsinálja
GTPeti11-08-2015 16:45:01 // 70203
Pontosan ezt az elvet vallom én is. De igencsak kisebbségbe tartozunk ezzel...
GTPeti11-08-2015 16:43:45 // 70202
? A vízkövet még egy enyhe ecetes víz is leszedi. Gondolom nem mm vastag. Azt lepolírozni nem szabad, mert a leváló vízkő összekarcolja a fényezést...
Piritu - 1.000.00011-08-2015 16:31:52 // 70201
A TS motoroknál se egyszerű feladat. Lehet, hogy gyári hagyomány. Eleve úgy kell tervezni, hogy ne lehessen kiszerelni a generátort :-)
KollerT11-08-2015 16:13:20 // 70200
Vízköves lett a motorháztetőm, mert egy hétig kint állt a kocsi az udvarban. :(

Hamár úgyis javítanom kell a fényezést, akkor szeretném az egészet kb gyári újra hozni. Láttam régebben itt egy linket, ahol még a hajszálkarcokat is kiszedték a fényezésből 40000,- tól volt meghatározva az ár.

Nem tudjátok melyik cég/mester volt az? Valakinek van tapasztalata vele?
.......................11-08-2015 13:38:07 // 70199
jól tetted,nagyon jól
.......................11-08-2015 13:37:32 // 70198
ezért érdemes 2,4 jtdm tulajoknak 150ekm erenként preventív módon felújítani a generátort
mert ha nyaralás közben száll el a töltés ...akkor drága lesz
GTPeti11-08-2015 13:26:59 // 70197
A 156 1.9-nél nálam is felfelé jött ki, pontosan így.
FireAlfa11-08-2015 13:01:46 // 70196
Az 1.9-nél konkrétan 20 perc volt, még meleg motornál is :-D. Kettő csaavr, valamint a gázolajszűrő konzoljának levétele és így felfelé kifért.
GTPeti11-08-2015 12:58:40 // 70195
Nekem úgy tűnt, hogy a 2.4-nél a generátornál a hosszú csavart nem tudod addig kihúzni, amíg a turbó fent van. Igen átgondolt megoldás. :)
Giuntini11-08-2015 12:54:31 // 70194
Nekem teljesen fel lett újítva a generátor, amikor ki volt véve a motor. Meg az önindító. Az 1.9-nél biztos könnyebb, a 2.4-nél egy katasztrófa lenne kivenni a generátort.
David | Centocinquantanove11-08-2015 11:45:32 // 70193
Nekem is ez volt az utolsó szervizlátogatásom oka, de nekem kihúzta 220.000-ig.
Szintén diódahíd és kefék, utána tökéletes.
FireAlfa11-08-2015 11:39:39 // 70192
164000 km-t hagytam el pontosan nem tudom mennyivel. Ez az egyetlen hibája volt a generátornak, más nem. Szóval nem egy ördöngösség.
.......................11-08-2015 11:10:20 // 70191
szabad kérdeznem mennyi a km a kocsidban?
mert 250 e km ert sok generátor nem éli meg
FireAlfa11-08-2015 10:59:49 // 70190
A generátor javítás kész is lett. A diódák elszálltak, más minden jó állapotban. 8000 Huf díjat kért az idős de becsületes szaki :-)
FireAlfa10-08-2015 20:29:45 // 70189
Ma hazafelé jövet úgy gondolta a generátorom hogy befejezi pályafutását az autómban. 20 perc alatt kiszedtük majd irány a villanyászhoz. Tengely nem szorul szabadonfutó oké kefe oké megégve nincs. Vszínű diódasor...hnap kiderül...
Greentimus10-08-2015 20:29:17 // 70188
1234, 0000 stb.. Valami ilyesmi lesz.
Piritu - 1.000.00010-08-2015 20:18:27 // 70187
Kérdés, hogy milyen JBL...
Az se mindig jó, ha alap készülékkel sokkal jobb hangszórót hajtasz. (Érzékenység, kimeneti impedacia és társai)
Egyszer belepróbáltam a Spiderbe a JBL-t, a Spider MAC MP4000-es végfokáról hajtva:

Maga a MAC ne rossz cucc, de messze nem egy kategória a vele. Összességében katasztrófális volt, aztán rákötöttem az eredeti végfokára és ááááááááááááá
David | Centocinquantanove10-08-2015 20:08:32 // 70186
Az is van de azzal még csatlakozni sem tudtam.
Itt is játszott a mutatókkal, alapjáraton 0 rpm, üres a tank, airbag hiba, klíma ki-be meg ilyenek...
AlfaOBD valami kódot kér mindjárt az elején amit nem tudok hogy micsoda...
Greentimus10-08-2015 19:24:55 // 70185
Anno én is eddig jutottam. Eléggé ijesztő volt az egész. Nekem még a üzemanyagszint jelző részen is bezuhant nullára a jelzés és villogott, hogy tankolni kellene. Én nem erőltetném a kütyüt... Max AlfaODB-vel nézz rá hátha, de nekem kuka lett a ketyere végül.
yani🍀10-08-2015 19:17:28 // 70184
Olvasd vissza Erhard hozzászólásait!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.