Forum >> 159

dev16614-08-2015 13:40:43 // 70320
nyugodtan lehet vele járni, csak minden hamarabb megy tönkre a futóműben, mert nagyobb a terhelés rajta, ha útegyenetlenség jön. Ez ilyen egyszerű. hozzáteszem, hogy a menetkomfortot is érezhetően rontja. Én a conti sportcontactot utáltam nagyon, végül ment is kukába.
Jupiter15514-08-2015 13:11:52 // 70319
Az enyém fényre sötétedő, de fura zöldes színt ad a mögötted lévő fényeknek. Városban kikapcsolva tartom, mert nem tükrözi (szóvícc ON :)) híven a mögötted jövők távolságát.
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2015 12:12:50 // 70318
nekem volt ilyen is, meg olyan is...ha csak nem vagy vámpír akkor nem sok értelme van
norbi040914-08-2015 10:11:17 // 70317
Ma láttam egy hirdetést, eladó fényre sötétedő belső tükörről 159-be.
Elgondolkodtam, ha jelenleg normál tükröm van, macerás lenne beszerelni egy ilyet? Vagy totál felejtős az egész?

Köszönöm az üzemanyagszűrő csereperiódus és gyártó tippeket :)
Csabi14-08-2015 09:35:30 // 70316
Biztos vannak a márkán belül jól teljesítő típusok, de ez nem az volt...A gumiszakadás lehet nem a gumi hibája volt, hanem ahogy a gumis mondta egy defekt előzte meg...ez már soha nem derül ki...
David | Centocinquantanove14-08-2015 08:39:34 // 70315
Előszöris, hogyha gázelvételnél hirtelen nulláig esik vissza a turbo, akkor az autód jóeséllyel épp regenerál.
Másodszor pedig a mutató mindenkinél szinte mást mutat, úgyértem máshol van az alapjárati érték, és máshol a csúcs. Nekem például már alapjáraton az első ösztás közepén áll, és 1.6-ig sosem ment fel a mutató. Másnak valóban 0-ról indul és van akinek ütközésig felmegy 1.6-ra...
Ez egy tájékoztató jellegű mérőműszer, nem pontos adatokat jelez ki.
Haddel14-08-2015 08:26:33 // 70314
Jav: hogy nem lett nagyobb baj.
Haddel14-08-2015 08:25:40 // 70313
Ez durva,még jó,hogy nem nagyobb baj.
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2015 08:24:07 // 70312
pedig nem rossz gumi a kunyhó...én tiportam őket jó pár évig semmi bajuk nem volt...hm
.......................13-08-2015 23:45:52 // 70311
A használt gumi mindíg lutri,
Föleg a koreai lomok
Deszerencse hogy nem lett nagyobb baj ,és egyben a család
Csabi13-08-2015 23:44:54 // 70310
Nem tudatosan, de egy kivétellel csak erősített garnitúrák voltak/vannak....Tény, h lágyabb volt a nem erősített falú...viszont azért jelentős előnyei is vannak, pl ez a defektes sztori, jobban bírja a patkázást..:) , az oldaltartásról ne is beszéljünk....
159nek szerencsére már strapabíró futóműve van, nem nyírja ki azt olyan hamar, tény h megrövidíti az életét...
.......................13-08-2015 23:43:47 // 70309
Ez eben a formában nem igaz,
Nyugodtan lehet XL extra load gumival járni
Attie13-08-2015 23:29:23 // 70308
Dízel motornál motorfékezésnél a turbónyomásnak 0 bar-on kell lennie vagy kicsit feljebb?
Nekem néha 0, néha az első pöcök környékén áll. Ha 0, akkor hirtelen esik oda, ha felette van, akkor lassabban esik le a nyomás.
Melyik a normális?
dev16613-08-2015 23:15:53 // 70307
ne vegyél erősített oldalfalút, főleg ne vékony peremmel, mert kinyírja az egész futóművet. először a gátlókat, aztán a szilenteket. Mivel kicsi a rugalmassága az ilyen gumiknak, nagyon igénybe veszik a felfüggesztést, valószínűleg a hosszú távon a torony is megsínyli.
Csabi13-08-2015 22:50:50 // 70306
Kumho KU31 (235/45/18)anno ezekkel vettem a felnijeim, gondoltam bírni fogják...:P
droberto13-08-2015 22:38:20 // 70305
Ezen a szép nyári napon a kánikulában levitorláztam Dombóvárig, majd vissza. Éppen az öthetet alulról súrolta a fogyasztás, amikor felbukkant a tükörben egy igen gyorsan közelítő sárga sport autó. Először F430-ra gondoltam, de mikor közelebb jött, láttam, hogy egy Chevrolet Corvette (C6)-al állok szemben. :)
Mivel a kedvenc körforgóim következtek, gondoltam megmutatom mi is az Coure Sportivo. :) Meg amúgy is nehogy már csak úgy megelőzzön egy Sevrollett. :)
Az első körforgó előtt megvolt a 180. Pont utolért, de előzni már nem tudott. A második előtti 2 km-en meg valamiért nem mert megelőzni, csak villogott. A harmadik előtti 1 km-es szakasz utolsó 50 m-én tudott beszúrni elém, éppenhogycsak. Itt akkorát fékezett, hogy magam is meglepődtem. A bazi nagy körforgóban simán a seggében voltam, ami egyébként igen csak ficánkolt. A kigyorsításkor lehagyott, de nem adtam fel. A 4 körforgó előtt (kb. 3 km) útolértem, majdnem vissza is előztem, csak jöttek szembe. A körforgót megint csak nem tudta bevenni. :) Kigyorsításkor megint elment, de tovább nem húzogattam az oroszlán bajszát. Elégedetten és büszkén mentem tovább 6,2-es összfogyasztást produkálva.
.......................13-08-2015 22:33:58 // 70304
Made in ?
Milyen gyártmány volt?

Amúgy tök ugyanúgy szakadt ki mint kamionokon sokmillió km és futózás után
Elfáradt a textil szövet
Csabi13-08-2015 22:19:53 // 70303
Kunyhó....de ez volt az első és utolsó is...
valamiért azt gondolom, h minden előzmény nélkül, egyszerűen nem bírta a hő- és mechanikai terhelést...és szétszakadt( nem épp egy autópálya minőségű úton mentem...)
Liquid13-08-2015 22:06:50 // 70302
milyen gumi volt ez?
Tozo13-08-2015 21:58:46 // 70301
Köszi az alapos mérést !!
1500 alatt ha erőt kell kifejtenie (emelkedő) padlógáznál esik vissza a fordulat. Turbó nyomás sem megy 0.4 fölé. Egyenes úton kb. ugyanaz amit írtál. Van mikor elindulni alig bírok vele ha felfelé állok meg.
Nem jársz vmikor Bp-en? Egy cross chek-ben szívesen benne lennék 😆😆😆!
Csabi13-08-2015 21:54:30 // 70300
Mai napom:
Szétszakadt bal első úgy 120-nál...

soha nem volt még ilyen jellegű defektem, így nincs összehasonlítási alapom, de hogy ezek után csak erősített oldalfalú gumikat fogok venni az tuti...
Szóval annyi történt, h kb 130-140es tempónál éreztem, h a bal eleje kissé elkezd rázni, majd süllyedni, akkor már lassítottam enyhe fékkel. Ahogy a súlypont az első kerekekre helyeződött, jobban rázott...és ennyi.....szóval ezzel csak azt akarom mondani,h a gumiban egy leheletnyi levegő nem maradt, de simán irányítható volt a kocsi, ez nagyon meglepett... Vajon "sima" gumival is maradtak volna ezek a menettulajdonságok, vagy az árokban kötöttem volna ki (?)
A gumisom szerint a gond az lehetett, h kaptam egy defektet, és ahogy leeresztett a gumi, a nagy sebesség miatt kiszakadt az oldala...viszont a leszerelt gumin, nem látszódott defekt nyom, persze ettől még lehetett....
Szerencsére a gumisom épp árulta a 2000km-t futott gumijait, 245/40/R18 méretben (BR potenza RE002) állítólag nagyon jó gumik...hát majd meglátjuk....(amúgy is már elég erősen kopottak voltak...)
Egyébként érdekes, h az esetem után pár órával ugyanazon az autómentőn ismét állt egy OFF , csak neki a jobb hátsó volt ugyanúgy szétszakadva.....a nagy hőség szerintem eléggé igénybe veszi a gumikat is...
Liquid13-08-2015 21:44:57 // 70299
nem csak az automatának, a 2.4-nek úgy általában magas a városi fogyasztása
Dömpi (il dottore)13-08-2015 21:26:02 // 70298
na, hazafelé kifigyeltem:
2-ben 2000-től húz, de mint állat...alatta harmatfing, de 1-2 mp alatt felpörög 2000-re,
3-ban 1800-tól húz, de folyamatosan tol 3000-ig
4-ben szintén 2000-től indul meg
5-ben és 6-ban 1800-tól

a legjobban 2500 és 3500 között táncol :)

nekem 1200-körül totál semmi...soha nem is volt
Giuntini13-08-2015 21:02:01 // 70297
Szosza ez mind igaz, de az automatànak nagy a fogyasztàsa főleg vàrosban. Azt vettem észre mióta a motort felújítottàk vàrosbankevesebbet fogyaszt, szinte nem érek hozzà a gàzpedàlhoz. Viszont pàlyàn úgy érzem emelkedett a fogyasztàsa 140 felett. Ezt a teljesítmény növekedésre tudom visszavezetni.
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2015 20:48:00 // 70296
hát ha van egy 20 rekesz üres akkor érdemes :D
emGéza13-08-2015 20:37:53 // 70295
Köszi !
Pedig már kezdtem gondolkodni : lehet vissza kéne váltani az üres sörösüvegeket ? :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2015 20:32:05 // 70294
az akciós megy no para :)
emGéza13-08-2015 19:41:54 // 70293
Ma reggel ráálltam a szerelőaknára , mert holnap hozza a futár a kerékagycsapágyat . :)
5 hétig hallgattam a :
csapágyzsírtól mentes , szétkopott , búgos kerékagycsapágyát nekije

5 hétig !!! Csak vártam , vártam , az eladótól az ígért csapágyat . Mind tovább tolva
a "most megkapod" válasz . Pedig 20E vettem át tőle , amit az unixnál rendelt(?) .
Tegnap felrúgtam az egyezményt , pénz vissza ! Belefáradtam és feladtam !
A kialakult helyzetért csak magam hibáztatom . Nem kell mindent elhinni :D
Jön máshonnan ...
Remélem Erhard nem a legdrágábbat küldi ! ;) (egy kaccsicsámá )
.......................13-08-2015 19:22:00 // 70292
én konstans 155 km/h tempomattal autópályán
8 liter körüli fogyasztásokt mérek
a 2,4 el ,és csippelt

konstans 190..200 km/h val már 10..11 liter simán

(kizárólag német autobahnon)
Ricsi 14713-08-2015 18:46:18 // 70291
Tempomatos meresrol nem tudok szolni, nagyon ritkan hasznalom, mivel altalaban joval 90 felett megyek mindig beerek valakit, akkor kis totymorges aztan elozes... Multkor mentunk furedre 4-en ultunk a kocsiba olyan 120-as tempoval(utasok nem dijaztak a nagyobb tempot :D) akkor is 7.4 volt nem csak a comp. szerint. Hat biztos tudna annyit is enni, de ha 80-90-el szeretnek kozlekedni akkor nem ilyen autom lenne :) Egyebkent nem herelt a kocsi meg egyenlore.
.......................13-08-2015 17:11:46 // 70290
".De nem sok jókat hallani az olaszokról."

ezért tépem én a számat hogy gyenge a marketing az FCA nál

gyakorlatilag rajtunk kívül senki nem tudja hogy a CommonRail atyja az Alfa Romeo

kéne egy matrica a kocsi hátuljára ,hogy :

Alfa Romeo = Pioneer of the Common Rail system
Giuntini13-08-2015 16:06:40 // 70289
Jól tetted! Bár az Alfa Romeo sohasem akar hál Istennek a Bmw-re hasnlìtani. Valamikor igazak voltak a problémàk de a mostaniakkal pl. egy 159-essel ahogy hallom semmivel sincs több probléma mint egy3-assal. Aki Alfàt vesz egy stìlust és életérzést is vesz autója mellé. Egy mitoszt, amivel ha belegebednek is a fritzek nem tudnak konkuràlni. Az Alfa nem tud megszokottà vàlni. A mai nap is ugyanolyan vàrakozàssal és örömmel ülök bele mint az első napon. A Giulia valami hatalmasat fog dobni. A Bmw-t a sajàt fegyverével fogja leverni, úgy hogy megmarad tipikus Alfànak. Kíváncsi vagyok a német média erre mit fog lépni. Szerintem a maximum amit tehetnek, hogy egy alap Giuliàt fognak a ringbe küldeni egy csúcs 3-as ellen. Az Auto Bild képes ilyen manőverekre. Az alap Ghiblit küldték a csúcs németek ellen.
David | Centocinquantanove13-08-2015 13:36:27 // 70288
Hát azt te tudod mit éreztél korábban, de ahogy Dömpi is írta, való igaz, hogy alsóbb fordulati tartományokban elég kókadék.
Tozo13-08-2015 13:33:44 // 70287
Nekem ez a bajom, hogy nem érzem. Nulla ereje van, ha kicsit erőlködnie kellene, pl emelkedőn felmenni. Eléri az 1500-öt akkor érezni, hogy megjön az erő és utána meg is indul. Elindulni sem akar 1-ben emelkedőn csak ha jól felpörgetem... Anno nem volt ezzel gondja az autónak. Kicsit olyan érzés mint amikor a turbó vákumcsövem el volt repedve.
Dömpi (il dottore)13-08-2015 13:24:57 // 70286
igazából még nem figyeltem hol kezd el húzni...én 2-ben 2000-ig, 3-ban 2500-ig forgatom szinte mindig és csak utána váltok feljebb
De nekem ugye 19"-os kerék van alatta, meg más a progi is, szóval az enyém inkább fentebb él, az alsó tartományokban nem igazán...viszont mentem már vele 190-et :)
David | Centocinquantanove13-08-2015 12:48:35 // 70285
Az irányjelző kattogó hangját csak a relé adja, vagy van valami "rásegítés"?
Giuntini13-08-2015 12:23:09 // 70284
A comp adat és a valós fogyasztas között âltalàban szokott lenni eltérés. Rengeteget autópàlyàzom, ha megtankolom Pesten mindig van bennegy kis kivezetö. 150-re szoktam beàllítani a tempomatot, de hàt az M7-en sokszor kell félezni, ill. a tempomat gyorsít vissza. Így sszokott 9-9,5l-t fogyasztani klimàval. Csak a négyhengeres Bmw dejzelek fogyasztanak keveset haverom vadiúj 435d-je ilyen tempóval megeszi a 10 l-t. Igaz az 330 le. Az enyém kettes túlméretre lett fúrva, növekedett a hengerűrtartalom. Erzesre min. 215-220 le között van.
David | Centocinquantanove13-08-2015 11:22:42 // 70282
Harmadikban valóban 1200 től is már érezni hogy van ereje, de amikor igazán túr az tényleg 2000 környékén van csak.
.......................13-08-2015 10:57:53 // 70281
gyári elöírás 60e km enkénti csere
MANN
Ufi (gyári beszállító)

ezeket használom én régóta ,és minden OK
Norby13-08-2015 10:35:40 // 70280
Horvátországot jártuk meg 7,8 l/100 km
Közepesen hajtva, nem versenyző módban.
Vegyes itthon, sok rövid szakasz kevés pálya, akkor 9 l. Az enyém is automata.
A padlógázt, vissza kettőt soha nem lehet megunni :) Tuningdoboz van benne.

A 1,9 8v 5,5-6 l/100km fogyasztott. Ugyan az a doboz volt benne.
De azért nem cserélném vissza :)
droberto13-08-2015 10:02:00 // 70279
2.-3. olajcserénél cserélem.
.......................13-08-2015 10:01:51 // 70278
Nagyon nem mindegy hogy 140 el vagy 180 al mész
Az átlagsebességet tudjuk ?
Az a mérvadó
droberto13-08-2015 10:01:05 // 70277
Jó: Gyári, Mann, Mahle, Ufi, Hengst (Már ha van 159-hez)
Elfogadható: Filtron,
Tozo13-08-2015 09:59:26 // 70276
8V tulajokhoz lenne kérdésem:
Milyen fordulattól kezd el húzni az autótok? Nekem 1200-1300-ól kezdi el összeszedni magát és kb 1700-től kezd el húzni rendesen. Turbója volt szétszedve és takarítva, szerintem vmi nem jól lett összerakva vagy beállítva. Anno úgy emlékszem húzott ez már 1200-től :-).
norbi040913-08-2015 09:58:08 // 70275
Srácok! Hány kilóméterenként cseréltek üzemanyagszűrőt? Melyikek azok a gyártók amik ajánlottak? Az olcsókat kerülöm persze ilyen téren...csak mégis, ki mit használ?
droberto13-08-2015 09:53:02 // 70274
Ezeknek a rövid távú egyenesfutású, tempomatos etap méréseknek nem sok értelme van. Nem életszerű. 90-100-al vitorlázással én is tudok menni 5-5,5 l-el. Ellenben vasárnap Balicsa menet jövet becsókolta a 7,4-et. Igaz négyen voltunk és egy régi 530d volt a kirándulóspajtás. :) Ha nincs sok gyorsítás és nem lenne ilyen disznó kerék akkor is lehetett volna 6-6,5l.
Az elmúlt 2,5k km-em átlaga pedig 7,4.
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2015 09:44:32 // 70273
így van, nekem is akkor evett 7-8 között, mikor herélve lett, gyári cuccal simán 9L-et evett...
Haddel13-08-2015 09:42:10 // 70272
Tegnap volt egy hittérítésem.
Van facebookon jó pár külföldön dolgozó magyarok csoport.Egyikbe beírtam ,hogy utazom haza,ha valaki épp jönne ,szívesen elhozom.Jelentkezett is egy fiatalasszony.Meló után érte mentem ,egy gyönyörű ,tipikus focista feleséget képzeljetek el. Jó fej volt ,egész úton beszélgettünk,szóba kerültek autók is,kérdezte,hogy vagyok megelégedve az kocsimmal,mert látja ,hogy gyönyörű ,meg megy is nagyon,meg kényelmes .De nem sok jókat hallani az olaszokról.Ő tavaly vett egy kis vw-t ,de nézegetett alfákat is,csak gyanusan olcsóak voltak.Elmeséltem neki,hogy ez tipikus ,mindenki fikázza ,akinek még nem volt.Emiatt az árukat sem tartják.De ez jó amikor használtan akarjuk megvenni. Én nagyon meg vagyok elégedve,elég sokat mentem már vele mióta megvan.Mondta ,jövöre le kell cserélnie a vw-t ,és lehet megnéz pár Mito-t majd. 😃
Giuntini13-08-2015 09:36:29 // 70271
Azért nem minden úgy van. Az a 7.6 lehet hogy nem fedi a valóságot. Általában a comp kevesebbet mutat, és ha rajta van a 2011-es frissítés. Ha herélt a tied az más tészta. Nekem automata de 140-150 között símán bekapja a 9-9,5 litert. Úgy hogy minden új a motor, es az összes kiegészítővel együtt. A làbamra sem volt soha panasz. Városi min. 12 l de beszéltem római car-tarssakkal símán képes a 15 l-re. Vàrosban a gyàri adat 9.5l míg automatàval 11,8 l.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.