Forum >> 159

yani🍀16-12-2015 22:58:56 // 74983
Korábban volt az áramláskorlátozó szelep hiba , de volt mellette mindig egy alacsony akkufeszültség is.Meg volt lazulva a saru és valszeg indításkor dobta mindkét hibát.
A sarut letettem a kúp aljáig és ott húztam meg, így már nem tud meglazulni.
Azóta 1500 Km-t mentem vele és nem jött újra elő.
Haddel16-12-2015 22:58:20 // 74982
Nekem már sokszor csinálta ugy ,hogy lejöttem 700 km után a pályáról ,és a ház előtt aökapuban kezd regenerálni.
.......................16-12-2015 22:52:38 // 74981
Volt valami hibakódod?
yani🍀16-12-2015 22:49:24 // 74980
Igazából kezdem elfogadni, hogy ilyen. Ha még ebben a pár napban ami az évből hátra van nem tudom eladni, akkor nem fogom tovább erőltetni a cserét. Valószínűleg nem kellene állandóan azt nézegetni, mi változott egy nap alatt az agyában. Egy átlagos használónak eszébe sem jut a motorvezérlő adatait nap mint nap olvasgatni.
.......................16-12-2015 22:42:29 // 74979
Miért olyan fétis az ha 350km után regenerál?
Csinálja meg ,aztán újra és újra
Ettől semmi baj nem történik
Mégcsak a fogyasztáson se mérhető
.......................16-12-2015 22:36:24 // 74978
Van ilyen
A mes el is tudsz regent indítani
Sőt ALFAODB vel mindent lehet menet közben is
Azzal elindíthatsz egy regent is ha úgy szeretnéd
yani🍀16-12-2015 22:36:12 // 74977
Piritu ötletére visszanéztem, mi lehet annak oka, hogy ilyen alacsony a regenek közötti számított átlagtávolság. Beleszámolja a megszakított regeneket is.

Olvasott hibák: Injection Diesel Bosch EDC16C39 CF5/EOBD (eng. 1.6/1.9/2.0)
11/12/2015 05:34:38.848
Nincs tárolt hiba az egységben.
Utolsó DPF csere km-száml., km: 153540,00
Km-állás utolsó regenerálás óta, km: 494,90
Regenációk száma az utolsó olajcsere óta: 0
Utolsó regenerálások átl. hőm., Deg.C: 628,46
Átl. táv az utolsó regen. között, km: 226,00
Utolsó regenerálások átl. ideje, sec: 532,00
Elvégzett olajcserék száma (kézi): 6
Utolsó olajcsere, km: 145474.0
Váltóolaj-csere kérelem km-száml., km: 138385.0
Következő olajcsere, km: 26900.0
Olaj elhasználódás foka, %: 76,99
Km-száml. utolsó v. e. cserekor, km: 153545.58
Regenerálások teljes száma: 1061.0
Gyújt. kikapcs. megsz. regen. száma: 1
Világító DPF lámpával megtett km-ek száma: 0
.......................16-12-2015 22:34:06 // 74976
Volt már sokszor hogy a dugóban regenerált
10perc és lefut
Semmi dolgod
Megy az autó ugyanúgy mint előtte
Talán a hangja kicsit mormogósabb
Semmi baja nem lesz
Piritu - 1.000.00016-12-2015 22:23:48 // 74975
Jóccakát, léptem :-)
Piritu - 1.000.00016-12-2015 22:22:05 // 74974
A kormolás a probléma ott is. A dpf nélküli kocsikban is ott az egr-szívósor páros mint krónikus pont.
A 2*5 mellé elég gyakran megyek többet is, amit városba nem tudsz. Holnap is beugrik még pluszban 2*50 km országút, akkor regenerálhat kedvére.
mzo16-12-2015 22:20:13 // 74973
Igazad van, hogy benne van tessék menni autópálya, de mi van ha nem jutsz el az autópályáig és már nyomja megint a regent a lámpánál? az autó nem fogja tudni mikor vagy pályán. Csak azt fogja nézni, hogy a hűtővíz van 80 fok? Igen? Akkor regen. Az hogy lámpánál állsz éppen, az már nem számít neki. Erről beszélek, hogy ezért lenne jó egy kapcsoló, amit csak nem lenne akkora nyűg megnyomni, tudod ahogy az ablaktörlőt, ablakemelőt, navit stb is nyomkodod amikor neked jó, de mindegy már túl van ez ragozva részemről. :)
mzo16-12-2015 22:12:39 // 74972
Az hogy egy Dpf nélküli diesel miért nem való városba nem tudom, de hát legyen.
Ha 2X5 km-ert mész hidegindítással naponta, akkor hogy is van ez a nem való erre a diesel dolog? :)
A nap mint nap ablakmosó nélküli tulajokat kicsit nehéz értelmezni, vagy csak én nem szoktam minden nap erről beszélgetni más autók tulajaival. :)) De érdekes statisztikai alap az tény.
A taxisok meg azért vágatják ki a Dpf-et mert kicsit olcsóbb mint bármilyen nemlétező programozás kitalálása, meg kapcsolók beépítése. Egy Dpf off megvan 30-40-ből. Legalábbis az 59-esnél.
És persze hogy olcsóbb, mint mint a regenek miatt szívni a dugóban. Barcelonát Bp-hez hasonlítani gazdaságilag kb mint Makó Jeruzsálemhez. Japánoknál már Toyota Mirai van, de az meg Japán. Egyébként teszem hozzá nálunk is egyre gyakrabban lehet Leaf-et meg Priust látni taxiként.
De mindettől függetlenül sztem értelmes alternatíva lenne egy menet közben manuálisan indítható regen.
Piritu - 1.000.00016-12-2015 21:59:20 // 74971
OFF
Még valami. A segédkeret előre nyúló ága meg ALU zártszelvény:

ez a rész tuti, hogy nem fog elrozsdásodni :-)
ON
Piritu - 1.000.00016-12-2015 21:56:51 // 74970
OFF
Ma voltam olajcserén a Giuliettával, és meg tudtam szemlélni alul is. Furcsa, hogy milyen vékonyka minden a 159-hez képest. A futóművet nézegetve nem a "tank" jelző jutott az eszembe. Kíváncsi leszek, hogy bírja majd.
Az is érdekes, hogy a hátsó lengőkar egyben van a kerékaggyal és alu!

ON
.......................16-12-2015 21:45:59 // 74969
Tökéletesen mükszik pedig a lamdaszondás multijeteknél a regen
Sima autópályán lezavarok 500 km ert ,észre sem veszem mikor mit csinál
Automatikusan elintézi

Ha nem tud bemelegedni a kipufogó ,télen városban pl.
No akkor szól a sárga lámpa
A gépkönyben meg benne van hogy ,tessék menni autópálya
A tököm akar nyomkodni gombokat
Inkább a navi val vagyok elfoglalva
Meg a forgalmi dugók kikerülésével
Elég az is
Piritu - 1.000.00016-12-2015 21:24:44 // 74968
Szerintem túl sokat feltételezel a userekről. Én csak a cégnél lévő autók gazdáit hoztam példának. Több ezer km-nyi check engine lámpa után se tűnt fel, hogy világít. (Nemrégiben hallottam, hogy a bömbi tulajok nagy része azt se tudja, hogy hátul hajt-e a kocsi.)
A tulajok nagy része még a használati utasítást se olvassa el. Különbem itt az Amorén se kérdeznének rá alap dolgokra.
Nap mint nap találkozok olyan tulajokkal, akiknek hónapok óta üres az ablakmosó...
Minden nap 2*5 km-t megyek hidegindítással.

Ha bemész venni egy dieselt - mint pl nálam a 156SW esetében volt - az az első, amit egy korrekt kereskedő mond, hogy NEM városi használatra való. Ha arra használod, bármi lehet. Ezért vannak a fórumok is.
"Szted a taxisok miért vágják ki a francba a Dpf-et első cselekedetként..." mert így olcsóbb. Barcelónában pl. nem teszik, csak a Prius - amit erre találtak ki - kicsit drágább.

Ha annyira akarnák, és tényleges igény lenne rá, akkor a dpf kiíratás helyett egy ilyen indító kapcsoló programozása, beszerelése lenne a nagy biznisz :-))
mzo16-12-2015 21:08:57 // 74967
Nah akkor még egyszer. Ez pontosan olyan dolog lenne mint a klíma kapcsoló. Arról is tudják az emberek hogy mire való. Azért nem kell hozzá 150 IQ hogy a vásárló megértse, mire is lenne jó az a kapcsoló. Értem én hogy vannak olyan darwin díjasok, akik a tempomatra azt hiszik hogy az a robotpilóta, majd hátra mennek kávét főzni, de azért a 90% nem ebbe a körbe tartozik hidd el. Ez kb ugyan olyan dolog lehetne mint hogy az ablakmosó folyadék kifogy és erre figyelmeztet egy kis lámpa. Ha azt le tudja reagálni egy átlag user akkor ezt is le tudná. Továbbá mint mondtam ez egy nem egy kizárólagos opció lenne, hiszen ott lenne az automata funkció is. Lehet hogy te leszaladtál 311 regent gond nélkül, de te -amennyire tudható az írásaidból- nagyrészt pályán mentél, hosszú távokat. Viszont látod másnak meg világít a kis lámpa. De mi van azokkal akik gyakran használják városban is az autót? Szted a taxisok miért vágják ki a francba a Dpf-et első cselekedetként amikor taxi üzemmódra teszik az autót? Vagy a futárok? Szted miért van az hogy komplett fórumok vannak azért mert a sok városi használattól jönnek a Dpf problémák, és ezek okozatai, a végtelenségig felhígult motor olaj, a turbó halál ésatöbbi. Na ha pl ők kontrollálni tudnák a tisztítás folyamatát sok kellemetlenségtől megmenekülnének. Látod a lámpa már ott van, miből tartana megnyomni még olyankor egy gombot is amikor neked is jó?
yani🍀16-12-2015 21:08:10 // 74966
Igen tudom, én is kiszámoltam. Ettől függetlenül hibátlanul működik.
Piritu - 1.000.00016-12-2015 21:07:16 // 74965
Biztos csak két-három havonta tankolsz :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)16-12-2015 21:03:32 // 74964
nem tudom de a 8 év dejzelezés alatt nekem sosem sikerült rossz minőségű nyálat tankolni szerencsém volt ezek szerint :D
Piritu - 1.000.00016-12-2015 20:56:36 // 74963
"Utolsó DPF csere km-száml., km: 153620,00
Regenerálások teljes száma: 1063.0"
Eszerint az átlagos távolság: 144 km / regen
Elég kevésnek tűnik....
yani🍀16-12-2015 20:46:08 // 74962
Nekem legutóbb 2 megszakított regenerálás jött össze és nem dobott még mellé lámpát.

Olvasott hibák: Injection Diesel Bosch EDC16C39 CF5/EOBD (eng. 1.6/1.9/2.0)
11/12/2015 08:14:52.949
Nincs tárolt hiba az egységben.
Utolsó DPF csere km-száml., km: 153580,00
Km-állás utolsó regenerálás óta, km: 537,70
Regenációk száma az utolsó olajcsere óta: 0
Utolsó regenerálások átl. hőm., Deg.C: 628,46
Átl. táv az utolsó regen. között, km: 226,00
Utolsó regenerálások átl. ideje, sec: 532,00
Elvégzett olajcserék száma (kézi): 6
Utolsó olajcsere, km: 145474.0
Váltóolaj-csere kérelem km-száml., km: 138385.0
Következő olajcsere, km: 26900.0
Olaj elhasználódás foka, %: 76,99
Km-száml. utolsó v. e. cserekor, km: 153588.39
Regenerálások teljes száma: 1062.0
Gyújt. kikapcs. megsz. regen. száma: 2
Világító DPF lámpával megtett km-ek száma: 0

A hétvégén átmentünk Szolnokra, 30 km kellett hozzá, hogy megcsinálja:
Olvasott hibák: Injection Diesel Bosch EDC16C39 CF5/EOBD (eng. 1.6/1.9/2.0)
13/12/2015 09:38:47.881
Nincs tárolt hiba az egységben.
Utolsó DPF csere km-száml., km: 153620,00
Km-állás utolsó regenerálás óta, km: 2,00
Regenációk száma az utolsó olajcsere óta: 0
Utolsó regenerálások átl. hőm., Deg.C: 626,36
Átl. táv az utolsó regen. között, km: 470,00
Utolsó regenerálások átl. ideje, sec: 544,00
Elvégzett olajcserék száma (kézi): 6
Utolsó olajcsere, km: 145474.0
Váltóolaj-csere kérelem km-száml., km: 138385.0
Következő olajcsere, km: 26900.0
Olaj elhasználódás foka, %: 76,99
Km-száml. utolsó v. e. cserekor, km: 153628.3
Regenerálások teljes száma: 1063.0
Gyújt. kikapcs. megsz. regen. száma: 0
Világító DPF lámpával megtett km-ek száma: 0
Giuntini16-12-2015 20:12:36 // 74961
Van különbség a Vépúder és a pancsolt Vépúder között. Már a nyolcvanas években nekem a Shell kimutatta a foga fehérjét az 1500-ös PolskibaH2O-t tankoltam. Aztán igy tovàbb. Engem valamiért utàl a Shell.
Piritu - 1.000.00016-12-2015 20:00:49 // 74960
"bejelez egy kis lámpa a műszerfalon, hogy halló user kellene egy regen. " - a userek 90%-a azt se tudja, hogy van benne dpf. Sokan és sokat mennek világító piros motorlámpával, hibaüzenettel, úgyhogy egy sárga se lenne zavaró nekik.
Tovább megyek, az átlag user egyáltalán nem parázik,hogy mikor van regen. Nekem a 190e km-en egyszer se világított a lámpa, az egész tette a dolgát anélkül, hogy bármit is kellett volna csinálni.
"a rendszer egy bizonyos szint elérése után lefuttatná automatikusan, " - pontosan ezt teszi a rendszer. Nálam 311 regeneráció futott le különösebb tennivaló nélkül. :-DD
(Ami ha jól számolom átlagosan bő 600 km/alkalom)
mzo16-12-2015 19:47:42 // 74959
Én is úgy tudom, hogy a szűrő dugulást csak a 2.0 Jtdmnél jelzi ki, de azoknál is csak akkor ha már kritikus értékre tömítődött el a szűrő. Ha pl sorozatban nem tud lefutni a regen program, vagy ha nem éri el a min. 80 fokot a hűtővíz és ezért nem tud elindulni a regen program. Télen ez gyakori lehet, hiszen pl városi használatban, a motornak kell 5-10-12 km is hogy elérje a regenhez szükséges hőmérsékletet. Vagy több. így persze hogy jön a jelzés. A lámpa is azért sárga mert ez nem súlyos hibát jelez, hanem egyfajta figyelmeztetés, hogy tessék kicsit meghajtani az autót üzem meleg motorral, mert különben baj lesz.
Egyébként ez a regen elbaszott egy találmány, ill a kivitelezése mindenképp.
Mennyivel jobb lett volna ezt manuálisra megcsinálni. Pl bejelez egy kis lámpa a műszerfalon, hogy halló user kellene egy regen. Erre a user amint teheti szakít rá egy kis időt keres egy olyan útszakaszt, ahol le tud zavarni egy regent, majd amikor ott van, akkor megnyom egy kis gombot és elkezdődik a folyamat. Így nem lenne para, hogy mikor csinálja, miért akkor miért most stb stb... Ha meg valaki nem manuálisan indítaná el -mert pl elfelejti vagy szarik rá- akkor a rendszer egy bizonyos szint elérése után lefuttatná automatikusan, kikuszöbölve ezzel a lerobbanás veszélyét.
Piritu - 1.000.00016-12-2015 19:46:15 // 74958
Nekem átlagban minden második tankolás a kagylós kúton van, random a világban. Minden 3-4. vépúder.
Már írtam, hogy egyszer a vépúder hozta vissza a 156-ba a lovakat, úgyhogy tuti oldja valahogy a lerakódásokat. Azóta tankolom rendszeresen.
.......................16-12-2015 19:40:22 // 74956
2 ,ugyanaz ,sík úton kb. Felét mutatja konstans 150 né

3 nem megy ki teljesen ,gyári progival 1,5 bar a full gáz
Giuntini16-12-2015 18:47:30 // 74955
Kérdés:
1 A turbo milyen fordulatnal kezd el dolgozni? Úgy értem, hogy a műszer nálam olyan 1000 rpm-nél mozdul meg.

2 Olyan 2500-as fordulaton ami nálam 150-nek felel meg mekkora a turbonyomàs? Nalam 0,8 környékén vagy egy kicsivel alatta.

3 Képes felmenni 1,6 bar nyomás környékére? Nàlam meg sohasem ment fel a plafonra a max egy osztàssal alatta, igaz olyan brutâlisan sohasem nyomtam meg.

Csak azért kérdem mert az eltömődés óta jobban figyelem a műszert. Az eltömődésnél visszafogta a turbonyomàst. Egyébként mintha javulna a helyzet, már nem érzem hogy úgy lefogná. Ezenkívül nincs az az égett keserű szag, mintha regeneràlna. Ma tankoltam fullra az Omv-nél. Egy életre letudtam a Shell kútakat. Ezt mindenhol terjeszteni fogom! Ma beszélgettünk erről haverokkal, elképzelhető, hogy a nitro adalék feloldotta a lerakódàsokat, és azt bevitte az üzemanyag ellàtó rendszerbe és eltömítette a dpf-et. Mindennek ellenére óvakodj a Shell-től!
Giuntini16-12-2015 18:22:22 // 74954
Nekem is egyszer kiírta, mégpedig amikor nem működött a hőmérséklet érzékelő.
.......................16-12-2015 18:00:14 // 74953
Én azt kérdeztem hogy a Shadin 2,0jtdm je is kijelzi ezt?
Az ismert hogy az 1,9 és 2,4 ilyet nem tesz
.......................16-12-2015 17:58:41 // 74952
Az 1,6jtdm minden télen kétszer háromszor ezt kiírja,
Majd ha kimegyek autópályára pár perc múlva már megy is a regen
Aztán elalszik
Balazs8016-12-2015 17:56:09 // 74951
Bár a könyvben bent van nekem is a műszerfal is tudja mégis motorhibát dobott és abszolút nem ment az autó csak erőlködött (gondolom ez a szerviz mód)
.......................16-12-2015 17:55:21 // 74950
De ettől még a kutas ugyanúgy pancsolhat vele
Vagy csak a tankeresnek van kulcsa a töltőfedélhez?
Nem hiszem
Balazs8016-12-2015 17:54:47 // 74949
Én nem csak ha MES-el kivillogtatom :) a szervizben azt mondták csak 2009-től jelezi.
.......................16-12-2015 17:52:10 // 74948
Ezt a jelet ne is láttátok még sárgán világítani?
.......................16-12-2015 17:43:23 // 74947
Ugyanaz a motorvezérlő mint az 1,6
Abból indultam ki hogy nekem télen többször kiírta hogy Filter Clogged
De ezek szerint mégse
Balazs8016-12-2015 17:33:04 // 74946
Ja és azt hiszem 2009-től jelez csak ki.
Balazs8016-12-2015 17:31:32 // 74945
Hát igen ezzel szívok én is hétvégén 950km-t mentem kb 700 autópálya és nem takarított a 93% tömődöttséggel kezdtem a heti városozást. Most még nem tettem rá a gépet de gondolom lesz vagy egy két perces az utolsó regen. De már január 5-re kaptam időpontot megnézik lehet-e rá tenni újabb SW-t. Az érdekes az, hogy MES-el be tudom kapcsoni a visszajelzést a műszerfalon, de még soha nem jelzett ki. Amikor nem tudott regenerálni akkor motorhibát dobott és nem is ment az autó.Csak az erőltetett reg segített. Remélem ha tudnak rá új SW-t rakni és talán többször regenerál nem csak ha fullba van.
Piritu - 1.000.00016-12-2015 17:29:54 // 74944
El kell hogy keserítselek semmit se ír ki pluszban.
Ha már a 2.0 jelez, akkor az 1,9 is jelez. Semmi sem védi jobban a motort.
DKori16-12-2015 17:27:55 // 74943
Szia(sztok)!

Az OMV nyál (egyébként nem feltétlen csak a prémium) kintről jön Schwechátból tankeren Csepelre és onnan terítik. Higyj nekem. ;)
Piritu - 1.000.00016-12-2015 17:27:23 // 74942
Ugyan úgy működik. Csak akkor ír, ha már gáz van. Nekem sose gyulladt ki eddig.
Piritu - 1.000.00016-12-2015 17:26:04 // 74941
Legyen igazad, csak így nincs összehasonlítási alap. A gyárival nekem sose volt ilyen kicsi a regen táv.
Shadin16-12-2015 16:15:33 // 74940
Azt már akkor gyújtja fel szerintem, ha volt korábbi megszakított regenerálás, mert nekem a normál tisztítást csinálja mindenféle jelzés nélkül...
mzo16-12-2015 16:14:38 // 74939
A W40-es olaj sztem igenis jobb a dieselkehez mint a 30-as olaj. Én is 5W40 C3-as olajat használtam. Sose volt bajom. A motort-turbót meg csak védem vele.
De ha már regen: Nekem az off-os 1.6 Eu5-ös autóm 8-900 km-erenként regenerál. Úgy hogy ebből kb 300 város, 2-12 kmeres távokkal a többi pálya.
Don Gombóc16-12-2015 15:45:28 // 74938
Az egérmozi bal alsó sarkában jelenik meg a sárga kipufogó formájú ikon és ki is írja egy rövid időre az ántipollúsöny ganéságát, aztán kb 15-20 perc menet amíg eltűnik a szimbóleum. :-) Nekem január óta nem régen csinálta harmadszor, pedig egy átlag napon megyek 6 kilométert, a hétvégeken kormolom ki egy kicsit.
.......................16-12-2015 14:33:09 // 74937
Igen kiirja hogy mi baja
De ez jó ,mert védi a motort
Shadin16-12-2015 14:16:30 // 74936
DPF szempontjából az olajnak csak a C minősítése a fontos "low ash" vagy mifene, az h 30-as v. 40-es az mindegy nem?
Shadin16-12-2015 14:14:26 // 74935
Ez már kiírja, ha baja van, mert az 1.9 nem tette soha?
.......................16-12-2015 13:54:25 // 74934
simán jó a 5-40 w is
nekem vagy 3 szor az került bele ,és még mindig tökéletesen lemegy 20% körülire ha pucol
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.