Forum >> 159

Jack05-01-2016 13:30:14 // 75833
Köszi, így meg is találtam:). Viszont olvasom az előzményeket, mert nem kellett évekre visszamenni, de semmit nem találok az autóról és a gazdiról. A gazdája nem kommentel, blogot nem ír. Szosza "beszólását" sem tartanám annak, csak egy kérdést tett fel amire nem jött válasz... Amit találtam, hogy "költeni kell rá", de mire mit azt már nem:)
Liquid05-01-2016 13:19:06 // 75832
:D ráérő informatikus vagyok :)
Shadin05-01-2016 13:13:28 // 75831
Már megint gyors(abb) voltál :-(
yani🍀05-01-2016 13:06:37 // 75829
Azért vagyunk még rajta kívül is páran. Nem férne rá az arcomra, hogy áthúzzak valakit, pedig van rajta hely bőven.
Jack05-01-2016 13:05:06 // 75828
Miben volt téma megkérdezhetem? Esetleg milyen messzire kellene visszaolvasnom?
Shadin05-01-2016 13:02:42 // 75827
Dehát pont róla volt szó a múltkor itt, Szosza beszólt neki :-)
Dömpi (il dottore)05-01-2016 13:01:39 // 75826
Így van!
Ha jó a termosztát, és már elérte a 90 fokot, tök mindegy, hogy lejtő vagy emelkedő, gyors vagy lassú tempó, a 90 az 90! A mutató NEM mozdulhat meg!
Ha mégis => termosztátcsere!
Hardy05-01-2016 13:01:27 // 75825
A fűtéséhez es a bemelegedeshez: Szerintem megérné egy allófűttést berakni. 70-90 fokra felfűti a vizet. Kevesebbet fogyaszt kíméli a dpf et is mivel mar nem dús a keverék. Használtan nem olyan vészes az ára. Csak arra lennék kiváncsi hova lehetne berakni. Ha van valakinek szívesen fogadok róla pár képet hova kell berakni.
Dömpi (il dottore)05-01-2016 12:59:39 // 75824
Furcsa, hogy nincs benne tempomat. Amúgy pont egyidős az enyémmel :)
Nem tudom, nekem gyanús a 68e km. Érdemes lenne felhívni és megkérdezni, hogy hazai forgalomba helyezésű-e. Ha kintről behozott, akkor szemérmetlenül vissza van tekerve. Ha itthoni, akkor is pár keresztkérdésből kiderül, hogy tényleg 3. autóként használt-e, ahogy írja, ergo valós lehet-e a km.
A fotók alapján nem rossz, de mindenképp körbe kellene mérni rétegvastagság mérővel és kiolvasni a comp-ot.
Ha vissza is van tekerve, látszik az olajcserék száma. Ha azt mondja a tulaj, hogy a gépkönyv szerint szervizeltette, akkor olajcserénként kb. 25-30e km. Ebből rögtön látszik, hogy 68e km vagy több. Ez akkor nem működik, ha azt mondja, hogy x-ezer km-enként volt olajcsere. Mert akkor ez vagy igaz, vagy nem. De ha látsz benne 10 olajcserét, és a tulaj mondja, hogy 15ezrenként volt olajcsere, akkor is megfogtad.

Egy a lényeg. Úgy menj oda, hogy aki autót akar eladni, az akkor is hazudik, amikor kérdez.
És nem írom ide, hogy tisztelet a kivételnek, mert nincs kivétel! - na jó, esetleg Pityukoma :)
Shadin05-01-2016 12:59:31 // 75823
Nincs kizárva, hogy tévedek, de ha jó a termosztát akkor ilyen nincs :-(
Ugyanilyen dolgok miatt cseréltem az 1.9-ben és utána jó lett, nem csökkent pl. és lineárisan emelkedett a vízhőfok a megtett út arányában. Hidegben kicsit lassabban, melegben kicsit gyorsabban. Most fogom a 2.0-ban is cserélni és az is igazolni fogja.
Zárt termosznál mindegy, vagy alig van különbség, hogy fűtéssel vagy nélküle mész. Ha nyitva a termosz akkor a hűtőben visszahűl a menetszéltől a cucc és itt játszik a be vagy kikapcsolt fűtés.
Dömpi (il dottore)05-01-2016 12:47:33 // 75822
Szerintem még kár parázni. Akkor vidd szerelőhöz, ha már áthallatszik az AC/DC-n, mint nálam :).
Az mindegy milyen olaj van benne - legalább is ebből a szempontból. Ha kezd tönkremenni, önthetsz bele bármit, akkor is tönkre fog menni. Nekem még külön váltóvédő adalék is volt benne, mégis eljött, aminek el kellett jönnie.
Amúgy meg lehet benne bármi, ha a két hátsó támasztócsapágyhoz nem jut el (olvass visszább: konstrukciós hiba).

SRÁCOK!
Most, hogy nekem fel kell újítani a váltót, nehogy ész nélkül rohanjatok a legkisebb zaj miatt is váltót felújíttatni!!! Sok métert elmegy még. Akkor kell beavatkozni, ha már egyértelműen és erősen hallani a zajt!

Összegeket még nem tudok én sem, de elvileg a váltóba a csapágy darabja kb. 30e Ft. De ha nálam meglesznek az árak, úgyis írok blogot, abban minden benne lesz.

Még1x! NO PARA!
Dömpi (il dottore)05-01-2016 12:40:28 // 75821
Egyetértek. Tutira kevés az olaj. Egyébként tisztességes szerelő szól is, hogy olajcsere után elképzelhető, hogy még után kell tölteni. Mondjuk az én szerelőm indig jól beállítja a szintet. Mindig rávár legalább fél órát - addig csinál mást - és újra ellenőrzi a szintet. Nekem olajcserétől olajcseréig még SOHASEM kellett utántölteni. Feleségem 1.6 TS-ébe is mindig fél év után, tehát félidőben kell egy kicsit pótolni. De TS-nél ez a normális.

Amúgy meg van nívópálca. Mielőtt beindítod, nézd meg mit mutat.
Jack05-01-2016 12:23:46 // 75820
Sziasztok! Éppen 159 keresésben vagyok, találtam egy ilyet

Ismeri valaki az autót vagy a tulajdonosát? Esetleg már valaki meg is nézte személyesen? Válaszokat előre is köszönöm.
norbi040905-01-2016 11:55:36 // 75819
Kettesben mint ha nekem is lenne hangja a váltónak, de elég enyhe és nem is mindig..olyasmi mint amit Dömpi is említett...az a régi villamos hang. Gyári tutela van benne. Amúgy egy ilyen csapágy cseréért mennyit kérnek? Gondolom több a munkadíj mint maga a csapágy :)
.......................05-01-2016 11:42:47 // 75818
Kevés az olaj,
Önts utána
David | Centocinquantanove05-01-2016 11:35:06 // 75817
Hát nem tudom, ez nem feltétlenül van így.
Nekem van egy útszakasz például, ahová amikor érek, akkor kb 60 °C-on áll a mutató.
Ez a szakasz amiről szó van kb 2-2.5 km hosszú nagyon enyhe lejtő. Itt szinte nulla terheléssel jár a motor. Ezen a szakaszon simán majdnem visszaesik majdnem 55 °C-ra a vizem, mire a végére érek.
Aztán utána újra sík terepen megy az út, újra elkezd felfelé menni a mutató és szög 90-re beáll.
.......................05-01-2016 11:33:02 // 75816
Ez nem igaz,az olajnak semmi köze ehhez
(Ha rossz lenne a kenés más alkatrészek is kopnának)
Ca. 2,5 liter olaj van benne,és gyárilag szintetikus a Tutela
A túlterheléstől megy tönkre a csapágy ,
Az un. "Pitting" kopáskép a kúppgörgőkön egyértelmű jele a megengedettnél nagyobb felületi nyomásnak
David | Centocinquantanove05-01-2016 11:30:54 // 75815
Ha nem vízszintesen parkol az autó akkor mutathat kevesebbet. P. már az is befolyásolja, ha felparkolsz a padkára és úgyhagyod. De pl lejtőn/emelkedőn is.
Ettől persze még lehet, hogy fogy az olaj, ezért érdemes szétnézni, de a legtöbbször csak a dőlés miatt szokott kevesebbet mutatni.
David | Centocinquantanove05-01-2016 11:28:22 // 75814
Én ilyenkor egy 8-10 percet várok, de túlságosan sokáig nem érdemes alapjáraton prüttyögtetni, ert ugye az a cél, hogy elérje az üzemi hőfokot, amit egyhelyben állva valószínúleg sosem fog elérni -10 °C reggelen.
Letelt a max 10 perc, akkor start, szépen, óvatosban.
ProdyG05-01-2016 11:18:44 // 75813
Még egy fontos kérdés eszembe jutott: indításkor mindig automatikusan kijelzi a kocsi az olajszintet... 1 hónapja volt olajcsere a kocsimban, de azóta folyamatosan 2 rubrika hiányzik a max-hoz képest. Nagy hidegben, mint pl ma reggel is, 3 rubrika hiányzik.
Ez rendben van így? Vagy kevés olajat raktak volna a kocsiba? köszi!
Nivan8405-01-2016 10:45:14 // 75812
Olvastam angol forumokon is a probléma után. Meg olyat is irtak, hogy az m32es annyira kompakt házban van, hogy a félszintetikus olaj annyira felmelegszik benne, hogy elveszti a kenését. Enyemben most szintetikus Castrol van, ennél meg aztvettem észre hogy amig be nem melegszik a kocsi, addig "fémes" a váltási érzet. 6ban nekem is előre tolja egy jo 5mm-t. Hangot még nem ad. Megprobalok most egy váltó revitalizálot, hogy a kettős tömegű csereig kihuzza még épen.
ProdyG05-01-2016 10:33:55 // 75811
Én ma reggel indítottam 1 hét parkolás után (szabadtéri parkoló), 2x izzítottam, nem ment pöccre, de azért nem volt vészes...
Kiírta, hogy nem működik az ABS. 10 km-rel később, amikor leállítottam és újraindítottam már jó volt az ABS, nem jelzett hibát :)

Mennyi ideig érdemes ilyen nagy mínuszokban alapjáraton járatni, mielőtt ténylegesen elindulok vele?
Dömpi (il dottore)05-01-2016 10:28:18 // 75810
nekem a 8V 120 lóról van húzva kb. 148-154-re (gyakorlatilag 16V teljesítményre). Mivel ugyanaz a váltó, mint 16V-ben, a 330 Nm-ert simán el kell bírnia.

A probléma gyökere, hogy a rudazat két hátsó támasztócsapágyának kihagyták az olajozó járatait. Konstrukciós hiba.
Shadin05-01-2016 10:21:07 // 75809
50K+-t mentem csippel és semmi baja nem volt a váltónak.
Grega40405-01-2016 09:53:40 // 75808
Amúgy reggelente -12 C-ban is egy izzítás után viszonylag pöcc indul, azonban a szervószivattyú nekem is morog egy ideig. Valamint a váltó felől pár km-ig, bemelegedésig olyan lendkerekes autó hang jön. Elvileg a váltó teljesen fel volt újítva. Lehet az olaj sűrű a hidegben emiatt adja a hangot.
Grega40405-01-2016 09:47:41 // 75807
Egy érdekességet szeretnék megosztani. Írtam, hogy jan.1-én reggeli indítás után égve maradt a motorkontroll és "Have engine checked" hibát dobott. Tegnap reggel átvittem szerelő haveromhoz és rádugtuk a műszerére. Az eredmény P2081 - kipufogógáz hőmérséklet érzékelő hiba volt. Törlés után is visszajött. Felnyitottuk a gépháztetőt, hogy belekukkantsunk a motortérbe és akkor vettük észre, hogy a zárhídnál az egyik csoportkábelből kiágazó 2db vezeték ami a hőfok jeladó csatijához megy eltört. A vezeték szigetelése tiszta kemény, elöregedett. Valószínűleg rázkódástól vagy egyéb érthetetlen okból eltört. Összekötöttük majd szigeteltük a vezetékeket és lőn csoda, hibakód törölhető. Így szerencsére ingyen megúsztam ezt a történetet, csak azért szólok, hogy nézzétek meg ezt a vezetéket, mert ha nálam előfordult előfordulhat másnál is.
Dömpi (il dottore)05-01-2016 09:47:34 // 75806
meg a briteknél meg mindenhol, tudom...na persze, majd pont a németek chippelik a kocsikat.

bocsi, de ezt ne próbáld meg nekem beadni.

sajnos túl sok németet ismerek
.......................05-01-2016 09:44:46 // 75805
Csak a csippeltekben romlik el,
Szinte minden diesel csippelt németo ban
Dömpi (il dottore)05-01-2016 09:38:29 // 75804
Ugyanaz az M32 van a 8V-ben is, mint a 16V-ben.

Ja, szerinted chippelik a Merivákat, meg az Astra-kat is?
.......................05-01-2016 09:30:16 // 75803
Nem a váltó szar,
Nem kellene csippelni
Az M32 a8szelepesben 280Nm terhelésre van méretezve
Gondolod a csippelt 350Nm ereket kibírja?

Egy csapágycsere megoldja a gondodat
Shadin05-01-2016 09:25:43 // 75802
Ez jó kerülő megoldás, de szerintem ill. nálam korábban a klíma automata használata esetén is az 1.9-nek (is) max. 7-8 Km után üzemmelegnek kell lennie akár -10 foknál is, ha jó a termosz. Mielőtt cseréltem ua. csinálta mint nálad és ue. csinálja most a 2.0 is.
Dömpi (il dottore)05-01-2016 09:23:12 // 75801
Nekem télen, hidegben, amíg be nem melegedett a váltó mindig is volt hangja. 116e km-el vettem. Most van benne 183-185e km.
Novemberben durvult el a helyzet, amikor kanyar bevétele után pl. 4-esből 2-be visszaraktam. Akkor jött olyan hang, mint a régi 4-es/6-os villamos a nagykörúton lassításnál: "vúúúúúúúúúúúú"
Elvittem a szerelőmhöz. Mentünk egy kört. Hát ő megterhelte rendesen, 6-ban 40 km/h. Na ott már hallatszott 6-ban, 5-ben, 4-ben.
Egyedül 1-ben és 3-ban nem volt semmi hangja.

A youtube teli van vele, mert ugyanaz a GM M32 váltó van a dízel Merivákban, Astrta-kban és Vectra-kban:
itt 0:55-től hallatszik a háttérben
ezen látszik jól mi is a probléma
de itt is hallani 0:30 és 0:40 között, mikor visszavált

Nekem még 6-ban gázadáskor kicsit visszatolta a váltókart.

Ez a váltó alapból sz*r, és ez van minden 1.9 jtdm-ben! Senkit nem akarok elszomorítani, de csak idő és km kérdése :(
David | Centocinquantanove05-01-2016 09:10:13 // 75800
Én kompromisszumot kötök.
Alapból ilyen egy vagy max. egy vagy kétpálcás állapotban van a ventillátorsebesség amikor reggel beindítom.
Amint a mutató elmozdul az 50 °C-ról egyből felotlja magának max állásba a ventillátort. Ilyenkor szépen egyből visszarakosgatom 2 vagy max. 3 pálcásra. Érződik befelé is a finom meleg, meg a motortól sem vonok el túl sok hőt.

Apropó: csak engem idegesít, hogy a ventilátorsebességnél a fél fokozatokat nem képes kijelezni a cucc? Meg olyan prosztó kicsit, hogy két gombnyomás egy osztás. Nem olyan vész, de szerintem bosszantó apróság ... :)
Norby05-01-2016 06:39:58 // 75799
Valószínű, mert csak mínuszban csinálja.2 éve volt cserélve.
Chianti04-01-2016 23:46:15 // 75798
Aztakurva, jól szétkaptátok! Kíváncsi leszek én is a váltóra, az enyém is eléggé morog. Amikor asszony vezet én meg anyósülésen csücsülök, nagyon hallani, szinte minden sebességfokozatban. Természetesen ezt egy nő nem hallja, és teljesen hülyének nézi az embert, hogy már megint rémeket hallok, nincs a kocsinak semmi baja!!! Pedig tudom hogy van, én hallom az oda nem illő zajt. A kérdés, meddig lehet vele így gond nélkül közlekedni.
Chianti04-01-2016 23:37:10 // 75797
Hidegindítás, motormelegedés témához. Mivel nincs garázsom, reggelente ha mínuszok vannak kétszer izzítok és pöcc-röff. Mondjuk izzítógyertyák nyáron lettek cserélve, akksi tél előtt bevizsgálva, úgyhogy ez így is kell legyen. Pont 10 km-t megyek meló miatt, és gondoltam csinálok 1 tesztet, mi a különbség, ha fűtéssel, ill. anélkül teszem meg a távot. Az eredmény több mint meglepő. Kb 2 perc alapjáraton melegítés után szoktam indulni és 1800-2000 fordulaton 3-4-ben, ritkán és röviden 5-ben tudok haladni. Fűtéssel -5 fokban max. 70 fokra melegszik a víz. Fűtés nélkül viszont 90 fok mire odaérek. A termosztát fűtéssel úgy 4-5 km után nyit, anélkül 2 km elég neki.
Szóval ennyit számít a fűtés télen. Ilyenkor jön a képbe az autó van értem, van én az autóért dilemma. Én kibírom azt a 10 percet fűtés nélkül, elég az ülésfűtés. Na de az asszony... esélytelen, hogy ezt egy nő megértse. :o)
mzo04-01-2016 22:40:46 // 75796
Bő 1 hét hirdetés után ment el 2,5 m-ért még a nyáron. A második legdrágább 59-es volt az évjáratából. Úgy voltam vele, hogy nem sürgős, sőt ha nem viszik el az sem baj. Aztán a végén majdnem versenyeztek is érte. :) Az volt a szép, hogy anno 2013-ban pontosan ennyiért vettem. Akkor volt benne 108.000 km amikor eladtam 132.000. És hibátlan volt.
tirex04-01-2016 22:36:52 // 75795
Oké,bocs. Hát én nem nagyon szeretném így kezdeni az évet az alfámmal. Mondjuk szét sem merném így szedni. Jól nyomjátok. Drukkolok hogy jó legyen.
Liquid04-01-2016 22:32:58 // 75794
te azért elég magasra tetted a lécet :)
Giuntini04-01-2016 22:30:15 // 75793
Nem kis munka! De én vezetek! Az enyém még jobban szét volt szedve! És biztos, hogy többet fizettem!
Nivan8404-01-2016 22:26:01 // 75792
Dömpi, mit érzel a váltódon? Vagy mit éreztél, hogy javíttatod?
Dömpi (il dottore)04-01-2016 22:20:34 // 75791
sajna a lista elég hosszú, nézd meg a kocsim blogbejegyzésében...de értem a viccet, csak...😀😉
tirex04-01-2016 22:11:36 // 75790
Hú, jól szétszedtétek termosztátcseréhez. Végülis így jobban hozzáfértek. )))
Dömpi (il dottore)04-01-2016 22:08:56 // 75789
de hát tudod, hogy nekem van! miért nem hívtál fel? 😀
Dömpi (il dottore)04-01-2016 22:06:31 // 75788
nekem is, most lesz cserélve az is
Dömpi (il dottore)04-01-2016 22:00:08 // 75787
Egyenlőre szétfelé szerelődik. A váltó már kint van. A segédvázkeret viszont alig korrodál...azért le lesz alvázvédve.
Giuntini04-01-2016 21:43:46 // 75786
Ma EGR ki, patika tisztaságú volt, és működik. Tehát csak az lesz, DPF ki, és tisztítás. Egyébként a Holl Holder/ASR/VDC hiba tényleg gyenge akksira utalhat, mert két napig nem indítottam be, és gyengébben forgatta az önindítót. Hozzáteszem, hogy a garázsban ilyenkor is 10 fok van. Kérdésem, hogy a gyengébb akksi befolyásolhatja a nagynyomású működését?

Ma a hóban mindenesetre nagyon patentül működött az összes menetbiztonsági rendszer, VDC/ASR rendesen dolgozott. Nagyon jó az automata váltó! Winter üzemmódban, sokkal finomabban indul, a hó alatti jég kevésbé viszi el indulásnál, és már 2000 alatt vált magasabb fokozatba, és jóval alacsonyabb fordulatnál vált vissza.
Liquid04-01-2016 20:59:18 // 75785
ó bakker, bekeveredtem, azt hittem ezt is Tomi írta :D
Pityukoma04-01-2016 20:58:18 // 75784
Nem, dehogyis :-) csak féktárcsa nélkül nem jönnek ki a méretek. Kell a felni és a kerékagy közé a vastagsága. Így egyszerűbb mintha komplett legyártatnám esztergályossal. Kb 5 perc alatt leszúrja belőle a nem kellő részt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.