Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2016 14:22:59 // 80715
korán kelés átka :)
Shadin23-03-2016 14:19:16 // 80714
Reggel talaj menti fagy, nyári kerék hidegen csúszkált rendesen :-)
Kolci23-03-2016 13:45:56 // 80713
Azt kéne kisakkozni, hogy akik tudják, hogy milyen vízpumpa került a kocsijukba, azok jelezzék, hogy mi a tapasztalat vele. Így tudnánk segíteni egymásnak, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Persze ez sem 1000% biztosíték, de csak segít.
Én már sok jtd-n szereltem vezérlést, s sose volt bajom a DOLZ-al. Offosokba is raktam s nem emlékszem, hogy lett volna hiba. Igaz, hogy nem fémlapátos, de a 159-en 46000-el ezelőtt cseréltem, s jól teszi a dolgát.
Én már sok jtd-n szereltem vezérlést, s sose volt bajom a DOLZ-al. Offosokba is raktam s nem emlékszem, hogy lett volna hiba. Igaz, hogy nem fémlapátos, de a 159-en 46000-el ezelőtt cseréltem, s jól teszi a dolgát.
Nivan8423-03-2016 13:26:28 // 80712
Nekem Heput raktak be. Elvileg fém lapátos.
Chianti23-03-2016 12:09:51 // 80710
Ez nagyon durva! Hatalmas szerencse, hogy nem lett motorkár belőle. Szóval akkor zenét sem érdemes túl hangosan hallgatni, különben az ember észre sem veszi az előjeleket. Azért a vízhőfok csak megnő, ha drasztikusan elfogy a hűtővíz.
ALFI15623-03-2016 11:38:26 // 80709
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2016 09:43:08 // 80708
csak megjegyezném azért mekkora köcsögök a gyártók, régebben ugye úgy volt a gari hogy fél év vagy 20e km....áhhh
Shadin23-03-2016 09:42:24 // 80707
Inkább meleg motor leállítás után negyed, fél órával.
Giuntini23-03-2016 06:10:51 // 80706
Ez megint egy elgondolkodtató eset a gyári kontra nem gyári vitában... Neked Robi szerencsét kívánok, hogy ne legyen más hozadéka az esetnek.
Haddel23-03-2016 05:53:18 // 80705
Ez kemény! Emlékszem,hogy kérdezted,és nekem is pont a vízpumpa miatt fogyott. Eléggé felháborítö,hogy csak 20e km-t bírt.Szerencse ,hogy nem lett több baj.
Liquid22-03-2016 23:06:51 // 80704
nemsemmi :( remélem nem sínylettem meg egyik alkatrész sem...
mákod volt
mákod volt
droberto22-03-2016 23:01:46 // 80703
Hogy engedjem le az olajat?
Múltkor téma volt a nivó ellenőrzésnél is.
Engedjem hidegen, hisz akkor szinte az összes lent van a teknőben, vagy engedjem melegen amikor jobban ki tud folyni?
:)
Múltkor téma volt a nivó ellenőrzésnél is.
Engedjem hidegen, hisz akkor szinte az összes lent van a teknőben, vagy engedjem melegen amikor jobban ki tud folyni?
:)
droberto22-03-2016 22:59:12 // 80702
Csapágyasra forogta magát. :)
Először csak pici kattogásokat hallottam alapjáraton kb két hete, fordulaton pedig nagyon halk búgást-sírást. Aztán pénteken Szekszárdról hazafel jövet kinyomtam a szemét :) és amikor elvettem búgott egy jó nagyot. :) Akkor már tudtam, nagy a baj. Még szerencse, hogy pont ekkor értem vissza a városba. Mire odaértem a házhoz, már csúnya kvarrogós hangja volt, picit rángatta az alapjáratot is. Parkoláskor már a szíj is sírt. Ekkor még azt hittem generátor, mivel csak azt nem cseréltem. Leállításkor már füstöt hányt. Felnyitottam és majdnem sírtam, hogy a füst a vezérlés burkolta alatt jön. Majd megláttam a vizet a haspáncélon. Ekkor már tudtam, hogy vízpumpa. A tartályban kb 1 dl víz volt. Az parkolóba beállva pedig elszórtam a maradék kettőt. Ha emlékeztek pont ezt kérdeztem nemrég, hogy nektek, hogy fogy a vizetek. Tudat alatt lehet megéreztem. :)
Miután újra gyújtásra tettem - 1 percel leállítás után - a vízhőfok mérő 90-en állt. Talán nem sütöttem meg a JTD-t. Ja meg nem ugrattam át a vezérlést.
Először csak pici kattogásokat hallottam alapjáraton kb két hete, fordulaton pedig nagyon halk búgást-sírást. Aztán pénteken Szekszárdról hazafel jövet kinyomtam a szemét :) és amikor elvettem búgott egy jó nagyot. :) Akkor már tudtam, nagy a baj. Még szerencse, hogy pont ekkor értem vissza a városba. Mire odaértem a házhoz, már csúnya kvarrogós hangja volt, picit rángatta az alapjáratot is. Parkoláskor már a szíj is sírt. Ekkor még azt hittem generátor, mivel csak azt nem cseréltem. Leállításkor már füstöt hányt. Felnyitottam és majdnem sírtam, hogy a füst a vezérlés burkolta alatt jön. Majd megláttam a vizet a haspáncélon. Ekkor már tudtam, hogy vízpumpa. A tartályban kb 1 dl víz volt. Az parkolóba beállva pedig elszórtam a maradék kettőt. Ha emlékeztek pont ezt kérdeztem nemrég, hogy nektek, hogy fogy a vizetek. Tudat alatt lehet megéreztem. :)
Miután újra gyújtásra tettem - 1 percel leállítás után - a vízhőfok mérő 90-en állt. Talán nem sütöttem meg a JTD-t. Ja meg nem ugrattam át a vezérlést.
Giuntini22-03-2016 22:50:21 // 80701
Azért én védelmembe venném a szerelőket! A motoromat Szatyi tökéletesen megcsinálta, tényleg a leghalkabb 159 dejzel. Akkor csak ő vállalta el a motoromat. Mindenki bontott motort javasolt, de meddig? Csak egy félmegoldás lett volna. Ez a motorfelújítás nem semmi volt. Most mindenkit elvitt a DPF irányába. Hiszen örökké DPF eltömődöttséget írt ki. Aztán légtömegmérő hibát. Nagyon összetett a kipufogógáz visszavezetési rendszer. Valójában ezt a hibát semmi sem írta ki. Úgy derült ki, hogy elmentünk Robival egy körre, és akkor jöttünk rá, hogy a turbónyomás nem megfelelő. Liqquid cartárs igazat beszél. A DPF nagyon elviszi a diagnosztikát, elfedi az injektor hibákat, de ezek szerint mást is.
Liquid22-03-2016 22:48:24 // 80700
huha az komoly :(
mik voltak a jelek? simán elfolyt a víz, vagy valami mással kezdődött?
mik voltak a jelek? simán elfolyt a víz, vagy valami mással kezdődött?
Peeeti8522-03-2016 22:46:53 // 80699
Szia.
A dióhéj örleményes tisztításra gondolsz ?
http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/
Pont ma írtam a srácnak egy e-mailt, hogy mennyire kell aggódnom az Alfámnál (1.9JTS) kokszosodással kapcsolatban. Egyenlőre még nem érkezett válasz. Ha nem olyan horribilis az összeg akkor lehet, hogy valamikor a nyáron ránézetek. Egyébként 105ezer van a kocsimba, 15-ezret én raktam már bele, többnyire autópályán.. Én még nem költöttem rá kötelező dolgokon kívül szinte semmit 2 kirepedt féltengely gumiharngot leszámítva...háth szörnyülködve nézem a számlákat amiket lentebb komenteltél.. :S
A dióhéj örleményes tisztításra gondolsz ?
http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/
Pont ma írtam a srácnak egy e-mailt, hogy mennyire kell aggódnom az Alfámnál (1.9JTS) kokszosodással kapcsolatban. Egyenlőre még nem érkezett válasz. Ha nem olyan horribilis az összeg akkor lehet, hogy valamikor a nyáron ránézetek. Egyébként 105ezer van a kocsimba, 15-ezret én raktam már bele, többnyire autópályán.. Én még nem költöttem rá kötelező dolgokon kívül szinte semmit 2 kirepedt féltengely gumiharngot leszámítva...háth szörnyülködve nézem a számlákat amiket lentebb komenteltél.. :S
droberto22-03-2016 22:38:03 // 80697
Beállt a vízpumpám (Airtex 1702) 20k alatt. :( Majdnem megfőztem a motort, de úgy tűnik szerencsém volt.
Ti melyiket pumpát vennétek? A gyári felé hajlok, de ott is tudok két hibáról is. Az vajon milyen márka lehet, milyen csapággyal?
Az olasz Graf és a német Hepu felé hajlok, de ezek se fémlapátosak és a fene tudja milyen csapággyal szerelik őket.
Tud valaki 159-hez fémlapátosat?
Haddel cartárs fémlapátosat tudott szerezni, csak sajnos nem emlékszik a márkára:
Szerintetek ez milyen lehet?
Annyit sejtek, hogy a zöld dobozok INA-ások és az Unixtól származnak...
Lehet, hogy ezt látjuk?
Ti melyiket pumpát vennétek? A gyári felé hajlok, de ott is tudok két hibáról is. Az vajon milyen márka lehet, milyen csapággyal?
Az olasz Graf és a német Hepu felé hajlok, de ezek se fémlapátosak és a fene tudja milyen csapággyal szerelik őket.
Tud valaki 159-hez fémlapátosat?
Haddel cartárs fémlapátosat tudott szerezni, csak sajnos nem emlékszik a márkára:
Szerintetek ez milyen lehet?
Annyit sejtek, hogy a zöld dobozok INA-ások és az Unixtól származnak...
Lehet, hogy ezt látjuk?
Peeeti8522-03-2016 22:33:01 // 80696
köszönöm. :)
Ricsi 14722-03-2016 22:30:02 // 80695
Van egy ilyen szerelos sztorim tegnaprol. Adott egy 89-es passat, sracnak nem ment a kocsija bevitte egy HIVATALOS fosvagen audi szervizbe, gepet radugtak... mondtak neki valami turboval kapcsolatos cuccot 90 ezer ft lenne+15 ezer a diagnosztika. Mondtam neki, hogy szerintem tuti csak egy cso lesz a hibas, meg hogy vigye el az en szerelomhoz nezzen ra o is, lebeszeltem a szerelommel hogy viszi akkor a kocsit hozza. Delutan hivtak is hogy kesz a kocsi, a vakum cso volt megrepedve, 10 perc alatt kesz volt es nem kerult semmibe... Es hany embert lehuzhatnak igy, es meg ezutan sem lett volna jo, mert a csovet nem csereltek volna ki...
Haddel22-03-2016 22:20:31 // 80694
Ezt én sem értem,hogy a szerelő miért nem jött erre rá? Miért az alfás barátoknak kellett kinyomozni a hibát? Különös..
Angelo Bianco22-03-2016 22:10:41 // 80693
köszönöm! :))
Giuntini22-03-2016 21:51:35 // 80692
Én 91-ben vettem az első Cromámat. 75LE-s szívódízel. Három évig volt meg, egy kicsit elkapkodtam. Három és fél évesen elhittem, hogy 85000 km van benne. Minimum a duplája volt benne. A motorból folyt az olaj, a blokk két részből volt összerakva tipikus Croma 2.5 D betegség. Ennek ellenére nem működött rosszul, csak nagyon hiányzott belőle az erő. A második Cromámat, 2.5 TD-t, 94-ben vettem, szintén három évesen, ebben 120ezer volt, viszont valós. Fantasztikus állapotban, szervizkönyvvel. A szőnyegeken még nyomokban rajta volt a nejlon borítás. Nyolc évig használtam, a világot beutaztam vele, állandóan jártam Olaszországba, a világból is kiment volna. 450 ezerrel adtam el, egy kormánymű, és 400 ezernél kuplung cserén kívül más baja nem volt. 2002-ben vettem meg a Mareát, 1.9TD HLX-t. Az SPQR-nél vettem, több mint 50 autójuk volt, mind a FIAT bérautói voltak. Én a legjobb állapotút, legmagasabb felszereltséggel választottam, az ára is a legmagasabb volt, 2 millió 800 ezer volt. De egy szinte szalonautó, igaz 110 ezer km-el. 350 ezerrel adtam el 2003-ban mikor az Alfát vettem. Az Alfa vételénél, ismét szinte 20 évesnek éreztem magam. Már 94-ben 164-et akartam magamnak, csak lebeszéltek róla a VM dízel miatt. Ezért maradtam a FIAT-nál. Amint megláttam az enyémet, tudtam, hogy ez lesz az enyém. Elfedte a szerelem azt, hogy lehet, hogy lesznek benne hibák. Rá kellett költenem, de örömmel, mert tökéletes futóművet, esztétikát akartam. A motor volt az, ami lehúzott. Ennyi kaland után, viszont most már megérdemlem, hogy jó legyen.
Piritu - 1.000.00022-03-2016 21:51:06 // 80691
Angelo Bianco22-03-2016 21:49:12 // 80690
Sziasztok!
Említve volt a napokban az érdi bontó... Tud valaki elérhetőséget hozzájuk, lehetőleg tel számot?!
Előre is köszi!!! ;)
Említve volt a napokban az érdi bontó... Tud valaki elérhetőséget hozzájuk, lehetőleg tel számot?!
Előre is köszi!!! ;)
emGéza22-03-2016 21:28:53 // 80689
És még egy gondolat az én JTS-emről .
A 3. tulaj , a számlák alapján kb 800ezret költött rá , 40ezer km alatt . :-O
(kuplung,fék,motor,váltóolaj ...)
Szerintem Ő már nem vesz többé Alfát . 320d-je van .
Most igazat adok Erhardnak , főtengelycsapágy és gyűrű téren . Számlázott
tétel itt is a javítások közt .
A 3. tulaj , a számlák alapján kb 800ezret költött rá , 40ezer km alatt . :-O
(kuplung,fék,motor,váltóolaj ...)
Szerintem Ő már nem vesz többé Alfát . 320d-je van .
Most igazat adok Erhardnak , főtengelycsapágy és gyűrű téren . Számlázott
tétel itt is a javítások közt .
Liquid22-03-2016 21:28:00 // 80688
Na, mondtam én hogy turbocső. Hála a DPF-nek nem derült ki azonnal, ha kivetted volna egyből kiderül mert kormolt volna mint atom.
Pityukoma22-03-2016 21:11:37 // 80687
Megèrtem a srácot, èn is ilyen voltam 20 èvesn :-) Tudtam hogy szèt van rohadva,de mègis megvettem a nagy polákot, mert jól lehetett vele csajozni 89_ben. Nem èrdekelt hogy lobog a teteje, mert nincs már vas az oszlopban :) azèrt ne kapkodja el, mert az sokba kerülhet. Igazad van hogy csitìtod :)
Dzsozy22-03-2016 21:07:34 // 80686
Talán nem haragszik meg, de belefutott rendesen. Németből behozott autó, meglepően olcsó volt, és meglepően kedvesek voltak a kereskedők. A legnagyobb baj, hogy egy endoszkópos vizsgálat derített arra fényt, hogy olyan karcos volt a hengerfal, hogy a kamera is megijedt. Motort is keresett bele, majd bevállalta büszkén a komoly anyagi veszteséget, és eladta.
Pityukoma22-03-2016 21:00:14 // 80685
Akarom mondami: igazad.....
Kolci22-03-2016 20:59:31 // 80684
Tudom, hogy nem idevaló, de itt sok okos ember van, ezért titeket kérdezlek.
164 hátsó lengéscsillapítóba mennyi olajat kell tölteni. Kaptam két menet közben változtatható karakterisztikájú gyári új gátlót, de ezeket beszerelés előtt kell feltölteni.
Az olaj már megvan, de a mennyiség sajna nincs :(
164 hátsó lengéscsillapítóba mennyi olajat kell tölteni. Kaptam két menet közben változtatható karakterisztikájú gyári új gátlót, de ezeket beszerelés előtt kell feltölteni.
Az olaj már megvan, de a mennyiség sajna nincs :(
Pityukoma22-03-2016 20:58:57 // 80683
Èrthető, teljrsen ogazad van. :-)
forrasr22-03-2016 20:57:37 // 80682
Örülök, hogy meglett a hiba, az érthetetlen számomra, hogy ha voltál szerelőnél vele, ott miért nem jöttek erre rá. Hibakód mindig csak támpont lehet, abból következtetni lehet a lehetséges hibaokokra.
emGéza22-03-2016 20:53:15 // 80681
Nem tudom , hogy mi volt gpek autójával . De most , hogy az adatlapját néztem , a
kép alapján beugrott a hahun hirdette 1.4-é , "kis törődésre ráfér" jelszóval .
A tévedés joga fenntartva ! Mert elmúltam már 40 ;-)
kép alapján beugrott a hahun hirdette 1.4-é , "kis törődésre ráfér" jelszóval .
A tévedés joga fenntartva ! Mert elmúltam már 40 ;-)
Invisible22-03-2016 20:51:02 // 80680
Reméljük, most nyugodtabb időszakod kezdődik a cserével :)
Dzsozy22-03-2016 20:45:02 // 80679
Tényleg rövid az élet, meg hát lehet a gyereknek egy kis férfiasság pótléknak is kell. :)
Nekem bejött JTS! :) Igaz ahogy azt írtam, leellenőriztem, meg kb 3 hónapig mazsoláztam. Tudom Gpek kálváriáját, egy városba "lakunk" , többször beszéltünk a dologról, a kocsijáról, a vételről, stb. Enyémet átnézte a környék alfa mestere Lali75, és teljesen rendbe találta, szívósort is leszedte, a szelepek miatt, patyolat tiszta. Gpek dízel vásárlásánál is jelen volt, és jó vétel volt. A benyás a használat miatt kellene a gyereknek, a dízel meg azért mert az van több és lehet válogatni, meg kell kocsi a kölöknek. :) Úgy be van sózva, hogy azt el se hiszitek! :)
Nekem bejött JTS! :) Igaz ahogy azt írtam, leellenőriztem, meg kb 3 hónapig mazsoláztam. Tudom Gpek kálváriáját, egy városba "lakunk" , többször beszéltünk a dologról, a kocsijáról, a vételről, stb. Enyémet átnézte a környék alfa mestere Lali75, és teljesen rendbe találta, szívósort is leszedte, a szelepek miatt, patyolat tiszta. Gpek dízel vásárlásánál is jelen volt, és jó vétel volt. A benyás a használat miatt kellene a gyereknek, a dízel meg azért mert az van több és lehet válogatni, meg kell kocsi a kölöknek. :) Úgy be van sózva, hogy azt el se hiszitek! :)
Giuntini22-03-2016 20:44:54 // 80678
Valószínűleg cégautó volt, azokkal így törődtek. Csak a kötelező szervizekre vitték. Az enyém is így volt 118 ezer km-ig.
Giuntini22-03-2016 20:42:37 // 80677
Emberek, meg van a hiba! A turbócső. Leszedtük az alját, felvilágítottunk, az alu cső alatti bilincstől számítva 2-3 centivel lejjebb szét van hasadva a gumicső. Kb. egy másfél centi hosszú repedés. Hát ott simán el tudott menni terhelés alatt 0.5 bar. Ennyit a comp hibakiírásáról. Részecske szűrő dugulás, légtömegmérő hiba, EGR sem működik, de hát az mind ennek következménye volt. Holnap megyek Phon-ékhoz egy csőért, újonnan csak az alu csővel lehet rendelni. Remélem, most már ez egy hosszú kálvária vége!
emGéza22-03-2016 20:39:46 // 80676
Ne értsd félre !
Én se akarok általánosítani és ezért a népítéletet se olvasom . A JTS hibákról
azért hallottam , de a számlák miatt mertem belevágni . És hajtókar csapágyat is
cseréltek ... Talán ezekre nekem már nem újra költenem .
Bár a JTS-ek egyik talán legnagyobb hibája a szelep kormólódás a közvetlen
befecskendezés miatt . Ez már orvosolható komolyabb szétszedés nélkül .
A youtube-on van videó , egy magyar szakitól ... talán 70 ropi a javítás költsége .
Én se akarok általánosítani és ezért a népítéletet se olvasom . A JTS hibákról
azért hallottam , de a számlák miatt mertem belevágni . És hajtókar csapágyat is
cseréltek ... Talán ezekre nekem már nem újra költenem .
Bár a JTS-ek egyik talán legnagyobb hibája a szelep kormólódás a közvetlen
befecskendezés miatt . Ez már orvosolható komolyabb szétszedés nélkül .
A youtube-on van videó , egy magyar szakitól ... talán 70 ropi a javítás költsége .
Greentimus22-03-2016 20:37:53 // 80675
Haverom, aki 159-et keres, egy ilyen példányt talált:
Ez az olajcsere periódus mennyire rossz?
30k km-nél
60k km-nél
90k km-nél
124k km-nél
138k km-nél
159k km-nél
173k km-nél
195k km-nél
Ezek elvileg biztosak, most van 208k km benne.
Látható, hogy 124k km után a 2. tulajdonos jobban odafigyelt a kocsira...
Ez az olajcsere periódus mennyire rossz?
30k km-nél
60k km-nél
90k km-nél
124k km-nél
138k km-nél
159k km-nél
173k km-nél
195k km-nél
Ezek elvileg biztosak, most van 208k km benne.
Látható, hogy 124k km után a 2. tulajdonos jobban odafigyelt a kocsira...
Pityukoma22-03-2016 20:29:14 // 80674
14x1.5. Hossza fejjel: 51mm, fej nélkül 25mm
Pityukoma22-03-2016 20:27:13 // 80673
Mondhattam volna hogy kérdezze gpek CarTársat is. Emil 2.4-én a hozzá nem értő szervizek miatt történt mindez. Most egy kirepedt gumi turbó cső okozta a hibát. Nekem volt 5db Fiat Croma, abból 4 tök jó volt egy pedig totál szar. Ezért nem lehet általánostani.Ha a szar lett volna az első biztos nem veszek még 4-et :-). Csak tudom hogy mindketten nagyot szívtak vele. Nem akarom lebeszélni a JTS-ről, ha neki bevált, örülök neki:-) Szoktam olvasgatni a többi topikot is ahol jóval több tapasztalat van róla, ezért írtam amit írtam.
Greentimus22-03-2016 20:25:23 // 80672
Egyik jó ismerősöm rövid időn belül venne 1.9 JTDm 16V Sw-t. Nem tervezi valamelyikőtök eladni?:)
emGéza22-03-2016 20:01:17 // 80670
Jónak mondod ! Dzsozynak is JTS-e van ;-)
Ez a JTS történet után , akkor 2,4 se , mert ugye szegény Emil is ...
Ez a JTS történet után , akkor 2,4 se , mert ugye szegény Emil is ...
Pityukoma22-03-2016 19:53:08 // 80669
Nem akarlak lebeszélni a JTS-ről, inkább kérdezd meg Inter156 (il mascalzone) CarTársunkat, hogy van vele megelégedve. Az én véleményem inkább JTDm mint JTS. Mondom ezt úgy hogy JTS-em nem volt, csak a találkozókon és az Amorén írottakból hallottam/olvastam róla. JTD-m viszont volt/van 8v és 16v is.
Pityukoma22-03-2016 19:42:47 // 80667
Ablakemelős blogjaim fotókkal (hátha segít)
Peeeti8522-03-2016 19:37:12 // 80666
sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy 159-es hez milyen méretű kerékőr csavar-t kell vennem ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
505
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?