Forum >> 159

mizooo17-03-2016 18:38:37 // 80433
Sziasztok, nincs valakinek a sufniban egy jobb oldali kipufogó dob? Esetleg Y csővel? :D
David | Centocinquantanove17-03-2016 18:04:01 // 80432
Köszi a megnyugtató szavakat.
Ezekszerint a motortartó bakoknak is bírni kell? :-)

Tényleg robbanás szerűen röffen be de csak hidegen. Olyan ráz az autón, hogy ijesztő :-) És ezt sem mindig. Van, hogy teljesen simán indul...
Dömpi (il dottore)17-03-2016 17:30:20 // 80431
az enyém is van hogy hidegen nagy robajjal röffen be, de nagyon ritkán és utána egyből normális a járása...olyan, mintha robbanna egyet :)
én azt hallottam, hogy a 8V-nél ez tök normális
David | Centocinquantanove17-03-2016 13:50:53 // 80430
Annyi kérdésem lenne még, hogy néha hidegindításnál olyat ráz a motor, hogy azt hiszem kiszakad a helyéről, az összefüggésben lehet a kettőstömegűvel?
Nem mindig csinálja. Amikor beröffen akkor kissé zajosan jár 1 percig és utána elhagyja.
Vagy inkább az injektorok lehetnek oda? Az alapjárat viszont szép sima...

Most átszoktam arra, hogy üresbe rakom és csak benyomott fékpedállal indítózok... Így még nem rázott be annyira, viszont mintha egy árnyalattal nehezebben röffenne be, mintha ki lenne nyomva a kuplung...
Ötletek?
Norby17-03-2016 12:54:27 // 80429
Automata váltó a kormányról nem működik, az miért lehet?

Akksi csere miatt lehet?
Pityukoma17-03-2016 09:36:35 // 80427
Kérdezd meg Gézát úgy tudom neki van egy komplett originál szettje. Megvette, de mégsem lett beépítve, közben már az autót is eladta.
Erhard 242 (Pure Energy)17-03-2016 09:04:14 // 80426
emlékeim szerint akkor még nem tudták kiírni az EGR-t csak a DPF-et....
Erhard 242 (Pure Energy)17-03-2016 09:01:22 // 80425
a gyárival azonos minősítésű olajat szűrőket lehet vinni, sőt nem vagy köteles szakszervizbe sem vinni....
David | Centocinquantanove17-03-2016 09:00:44 // 80424
Ja, azt olvastam, hogy neked volt ilyen jellegű bajod, de nálam az erre utaló tünetek még nem játszanak... De majd ha oda kerülünk akkor lehet, hogy rákukkantunk.
Dömpi (il dottore)17-03-2016 08:59:37 // 80423
Erre nem is gondoltam...de bezzeg este elemlámpával megolvastam az anyósülés előtt a padlókárpitba rejtett, beütött számsort, ami amúgy a forgalmiban lévő VIN-szám, és ezzel nem lettem okosabb :(

No, majd megnézem délután.
Liquid17-03-2016 08:47:48 // 80421
Hát a Fuchs pont nem az a csúcskategória szerintem, ellenben olcsón kapja a hordót :)
David | Centocinquantanove17-03-2016 08:10:52 // 80420
Üdv!
Tapasztaltak,
körülbelül mennyibe fáj a 8V kéttömegű lendkerék cseréje a hozzávaló egyéb apróságokkal, mint pl kuplungszett? Gondolom ezt is érdemes mindjárt cserélni.
Ha van esetleg még más amit szintén érdemes, azt is írjátok légyszi.
Köszi
Piritu - 1.000.00017-03-2016 07:43:20 // 80419
Ezt mondtátok 5 éve is :-P
Erhard 242 (Pure Energy)17-03-2016 07:19:40 // 80418
Ez sem igaz már vagy 2 éve... :)
Piritu - 1.000.00017-03-2016 06:55:37 // 80417
Mi alapján állítja? Gondolom rengeteg pénzt költött a vegyi vizsgálatokra mire rájött, hogy az szar lett és ez a jó helyette. (Vagy esetleg csak nagyobb árrése van az ajánlottra.)
Az új autóra továbbra is csak a Seleniával van garancia, ha olyan szar lenne, nem ragaszkodnának hozzá...
Pityukoma16-03-2016 23:32:34 // 80416
Az adattábláról a motortér jobb oldalán.

A HSZ65312-ben az exem tábláját fotóztam (füst érték volt a téma anno)
Dömpi (il dottore)16-03-2016 23:05:35 // 80415
kikaptad motort egy fotóért?😀
Dömpi (il dottore)16-03-2016 23:04:19 // 80414
nem, de ha érzem, hogy szorul, cserélni fogom
Giuntini16-03-2016 22:57:26 // 80413
Igen, teljesen szét van nyílva. Ott simán tud szökni a levegő
droberto16-03-2016 22:43:19 // 80412
Én nem hallhatnék rá. Az olaj nem hiszem, hogy változott. Seléniát raknék a helyedben. :)
thePupill16-03-2016 22:35:00 // 80411
Egy pécsi alfa szerelő, azt javasolta, h selenia helyett rakjak fuchs titant a motorba mert az sokkal jobb neki mint a selenia amit már nem az olaszok gyártanak. Azt mondja h azóta egy rakás fos lett és ő nem ajánlja.Ti mit használtok?
droberto16-03-2016 22:33:22 // 80410
Nem tudtál senkit megkérni, hogy nyomkodja meg a gázpedált, míg te simogatod? :)
Így kell, hogy kinézzen:

60693772 - HOSE 25.000,-Ft

Le kéne szedd az alját.
Csabi16-03-2016 22:30:25 // 80409
Sajnos nem egyedi, mert ilyen képet mutatott a gyári 5éves amikor jöttek az apró rángatások gázadásra, ezért kezdtem el pucolgatni...
Aztán vettem egy Sidat utángyártottat no az szorult meg 1000km-enként ott tettem szert a fel és leszerelési rutinra... :) ott is ugyanez a kép fogadott a diagramok terén
Aztán jött a pierburg gyári, ott ha jól emlékszem 17ezer km után kezdett el rángatózni az autó, akkor már szintén azt láttam...
Csabi16-03-2016 22:24:57 // 80408
A képen jobb oldalt mondod a "tölcséresedést" az alu-gumicsőnél?
droberto16-03-2016 22:23:10 // 80407
Szóval akkor te most cseréltél, csak nem mered elmondani... :)
droberto16-03-2016 22:22:11 // 80406
Jah, ez tiszta sor. Ha ilyen 0/1 üzemállapota van, akkor szar. A kérdés, hogy nálad miért volt ilyen az új amit vettél. Nekem ez egyedi esetnek tűnik. Szét kéne vágnunk egy szoruló EGR-t. :)
Dömpi (il dottore)16-03-2016 22:20:39 // 80405
Most ott tartok, hogy ha esetleg cserélnem kellene EGR-t vagy DPF-et, akkor sem merném itt leírni, de még blogot sem mernék írni róla...
norbi040916-03-2016 22:11:03 // 80404
Megértelek. Szerintem teljesen jó ez így :) Meg hát ez amúgy is egy családiasabb tali...maradjon is meg ilyennek :)
Csabi16-03-2016 22:09:11 // 80403
"A lerakódás sose volt több mint 1 mm. Illetve a tisztítással az esetleges problémák nem oldódtak meg."

Nem a vastag koromréteg a baj, hanem az a minimális ami a tengelyhez kerül, attól szorul meg. Ezért nem is mindegy, hogyan van takarítva.
Én pedig mindig monitoroztam takarítás elött és után...és ég-és föld volt a különbség

ilyen amikor akad, és be-beragad.


és amikor rendben működik:
Dömpi (il dottore)16-03-2016 22:08:36 // 80402
ja, és van még 1
norbi040916-03-2016 22:07:19 // 80400
Igyekszem ott lenni ;) Már ideje lenne lejutnom...most, hogy van egy új kolléga...egész nagy rá az esély :)))
droberto16-03-2016 22:06:40 // 80399
Valaki dobna erről a hírhedt FB zseniktől egy linket. Ha uborkaszünet van itt néha felmennék oda olvasgatni. :)
norbi040916-03-2016 22:05:54 // 80398
És amilyen rendes, belefőzte a pöribe is, hogy mindenki kapjon a jóból :D
droberto16-03-2016 22:04:47 // 80397
Lehet ezért nem publikáljuk meg a FB-on a VTT? :)
droberto16-03-2016 22:04:33 // 80396
A blogokat olvasva az E4 előtti JTD-kben tud piszkosul felgyűlni a korom. Hozzáteszem a mintavételem nem reprezentatív. :)
Piritu - 1.000.00016-03-2016 22:03:50 // 80395
Erre nem is gondoltam. Lehet, hogy már akkor is nyomta a cuccot, csak nem árulta el? :-DD
droberto16-03-2016 22:02:07 // 80394
Az lehet, hogy nem is a pöri, hanem a zuzmó. :)
droberto16-03-2016 22:01:19 // 80393
Egyébként meg, ha jó a befecskendező és gyári olajjal lépsz, akkor nem nagyon van lerakódás. Ha gondolod VTT megmutizom neked, az szívósort és az EGR-t. :)
droberto16-03-2016 21:58:27 // 80392
Norbi, itt a remek alkalom akkor. Május 27-29. 159VTT 4.0! Ott a helyed. :)
Csabi16-03-2016 21:54:04 // 80391
+ az optimailizálással
Csabi16-03-2016 21:52:09 // 80390
Nekem is még a gyári volt benne akkor 5éves volt, viszont pucoltam is, míg a mágnes nem adta meg magát....
Csak nálad nem működött, ha jól tudom te már az elején kivágtad a DPF-et ami az EGR-OFF al jár..
thePupill16-03-2016 21:48:05 // 80389
nem szeretném , hogy bajuk legyen:)
Giuntini16-03-2016 21:47:00 // 80388
Ezt tanúsítom, nagyon nem szereti.

Más! Lehet, hogy valamit találtam a turbó környékén.
Alapjáraton is hallok valami levegőszökésre utaló hangot. Ezt mondjuk felnyitott motorháztetőnél lehet hallani. Megvizslattam a csöveket. Nekem úgy tűnik, mintha meg lenne repedve a gumicső a bilincs alatt, ami becsatlakozik a szívósorba menő alu csőbe. Aztán lehet hogy hallucinálok, de nekem úgy tűnik, szét van nyílva. Az alu peremétől kb. másfél centire lejjebb van a gumicső. Nekem a gumicső furcsamód kitölcséresedik az alucsővel összekötve, érdekelne, hogy a többi 2,4-nél is így van.
Csabi16-03-2016 21:46:50 // 80387
ki lehet tolni nagyobb intervallumra, viszont akkor már jelentkeznek a problémák...
ezért írattam ki...
Erhard 242 (Pure Energy)16-03-2016 21:46:38 // 80386
nekem az EGR-t békén hagyták 180e-nél még a gyári volt benne és talán ott kezdett el akadozni, egyszer lett megpucolva 100 és 180e között....
norbi040916-03-2016 21:46:19 // 80385
Meg lett pörkölve rendesen :) Ez így az igazi. Najó talán egy kicsit kevesebb pörzsanyaggal :P

Remélem nem sértődik meg Erhard! Nem szekálni akarom :) Biztos finomakat főz...remélem idén én is megkóstolhatom majd ;)
Dömpi (il dottore)16-03-2016 21:44:58 // 80384
nálam ez inkább 15-20e km, de igen, nyaranta leszedem és kipucolom féktisztítóval - a mozgatómotor tengelyét is
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.