Forum >> 159

Piritu - 1.000.00023-03-2016 19:27:06 // 80733
Nagy valószínűséggel a Novoth Tibi féle szervizről szólt a történet, mert pont akkoriban beszélgettek vele erről a témáról az égéstér műsorában. Egyszerűen nem akarták a direkt reklámot.
Liquid23-03-2016 19:26:55 // 80732
dehogynem komfortos :) 1 bárra voltak fújva a télik? :)
Igencsak vártam már hogy felkerüljenek.
Haddel23-03-2016 19:18:11 // 80731
Be vagyok már sózva,pénteken fel kerül a nagy fék ,meg a Ti felni. Meg rendeltünk Egr fedelet,remélem meg jön addigra,és azt is ki tudja cserélni Zé.😃
Dzsozy23-03-2016 18:57:56 // 80730
Olvastam a cikket, de már nem emlékszem, hogy itt a fórumon, vagy más fórumon beszéltük ki, hogy azért érdekes, hogy a cikk írója nem említette a szerelőt, címet, műhely nevét. Nem mondom, hogy nem igaz, csak lehet egyszerűbben is csinálni, az más kérdés, hogy a végeredmény lehet más egy kicsit. :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2016 18:55:07 // 80729
elég komoly és régi módszer :P
Don Gombóc23-03-2016 18:41:56 // 80728
Eresztheted hidegen is.
Pláne ha olyan mániás vagy mint én, akkor veszel a legolcsóbb gagyi olajból 5 litert, aztán feltöltöd, alapjáraton felmelegíted, azt leengeded, utána jön a szűrő csere és a tuti olaj.Így meg van a motor mosás is nagyjából.Én így szoktam a benyásnál, de dízelnél is jó szerintem, miért is ne.
Dzsozy23-03-2016 18:41:06 // 80727
Hát nem tudom, hogy mennyire komoly ez a dióhéj örleményes hókusz-pókusz. Szívósor le, 5-be, vagy 6,-ba a váltót, kocsi megemel, kereket addíg forgatjuk, míg a szelepek zárt helyzetbe kerülnek. Féktisztító, és egy ki kaparó szerszám, ha kell. Még alfacityn is átbeszéltem pár autószerelő mesterrel, akik ezt csinálják. Spec ugyan így csinálja Lali75, környék alfa szerelője.
W.23-03-2016 18:40:15 // 80726
Kell bizony! Én már tudom! 😉
Invisible23-03-2016 18:37:25 // 80725
én is kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz más a 16os 205/55 után a 18as 235/45, mert többen írtátok már, hogy azzal is nagyon kellemes autózni
Shadin23-03-2016 18:36:21 // 80724
Nekem is kell egy :-(
W.23-03-2016 18:18:55 // 80723
Én is pont ilyen gondolatok után vagyok! Igaz a Spiderrel...:))
Pityukoma23-03-2016 17:37:50 // 80722
Nekem gyári került bele. 59 ezret mentem vele, aztán eladtam a vasat. (nem tudom a gyári dobozban milyen márka volt)
Shadin23-03-2016 15:03:37 // 80721
Hát ja :-)
Nem annyira gáz, de egy aszfalt kopó réteg hiánynál az összes kövemet összezúzta.
De Q.va szép...
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2016 14:54:17 // 80720
elég hidegecske van ma ... hát annyira nem örülök a TI felniknek rohadtul nem komfortos a téli után ...ellenben szép.. kivi leszek mikor hallom meg a felső lengőkarok kopogását
Shadin23-03-2016 14:49:27 // 80719
Viszem du. ólmoztatni a kerekeket, mert 200 környékén már ráznak :-(
Shadin23-03-2016 14:48:17 // 80718
Mekknézem hazafelé, pár fokkal melegebb lesz talán :-)
Shadin23-03-2016 14:47:42 // 80717
Keskeny az a 235 :-(
yani🍀23-03-2016 14:24:15 // 80716
A sok ló, és a rengeteg nyomaték :-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2016 14:22:59 // 80715
korán kelés átka :)
Shadin23-03-2016 14:19:16 // 80714
Reggel talaj menti fagy, nyári kerék hidegen csúszkált rendesen :-)
Kolci23-03-2016 13:45:56 // 80713
Azt kéne kisakkozni, hogy akik tudják, hogy milyen vízpumpa került a kocsijukba, azok jelezzék, hogy mi a tapasztalat vele. Így tudnánk segíteni egymásnak, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Persze ez sem 1000% biztosíték, de csak segít.
Én már sok jtd-n szereltem vezérlést, s sose volt bajom a DOLZ-al. Offosokba is raktam s nem emlékszem, hogy lett volna hiba. Igaz, hogy nem fémlapátos, de a 159-en 46000-el ezelőtt cseréltem, s jól teszi a dolgát.
Nivan8423-03-2016 13:26:28 // 80712
Nekem Heput raktak be. Elvileg fém lapátos.
yani🍀23-03-2016 12:47:39 // 80711
Ezek után melegem ajánlom utánépítésre mindenkinek:
blog
Chianti23-03-2016 12:09:51 // 80710
Ez nagyon durva! Hatalmas szerencse, hogy nem lett motorkár belőle. Szóval akkor zenét sem érdemes túl hangosan hallgatni, különben az ember észre sem veszi az előjeleket. Azért a vízhőfok csak megnő, ha drasztikusan elfogy a hűtővíz.
ALFI15623-03-2016 11:38:26 // 80709
Ha valakit érdekel 18-as turbina felni 159-re Goodyear Eagle F1 gumikkal eladó.Ár:199.000.-HUF
Érd:70/610-0044
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2016 09:43:08 // 80708
csak megjegyezném azért mekkora köcsögök a gyártók, régebben ugye úgy volt a gari hogy fél év vagy 20e km....áhhh
Shadin23-03-2016 09:42:24 // 80707
Inkább meleg motor leállítás után negyed, fél órával.
Giuntini23-03-2016 06:10:51 // 80706
Ez megint egy elgondolkodtató eset a gyári kontra nem gyári vitában... Neked Robi szerencsét kívánok, hogy ne legyen más hozadéka az esetnek.
Haddel23-03-2016 05:53:18 // 80705
Ez kemény! Emlékszem,hogy kérdezted,és nekem is pont a vízpumpa miatt fogyott. Eléggé felháborítö,hogy csak 20e km-t bírt.Szerencse ,hogy nem lett több baj.
Liquid22-03-2016 23:06:51 // 80704
nemsemmi :( remélem nem sínylettem meg egyik alkatrész sem...
mákod volt
droberto22-03-2016 23:01:46 // 80703
Hogy engedjem le az olajat?
Múltkor téma volt a nivó ellenőrzésnél is.
Engedjem hidegen, hisz akkor szinte az összes lent van a teknőben, vagy engedjem melegen amikor jobban ki tud folyni?
:)
droberto22-03-2016 22:59:12 // 80702
Csapágyasra forogta magát. :)
Először csak pici kattogásokat hallottam alapjáraton kb két hete, fordulaton pedig nagyon halk búgást-sírást. Aztán pénteken Szekszárdról hazafel jövet kinyomtam a szemét :) és amikor elvettem búgott egy jó nagyot. :) Akkor már tudtam, nagy a baj. Még szerencse, hogy pont ekkor értem vissza a városba. Mire odaértem a házhoz, már csúnya kvarrogós hangja volt, picit rángatta az alapjáratot is. Parkoláskor már a szíj is sírt. Ekkor még azt hittem generátor, mivel csak azt nem cseréltem. Leállításkor már füstöt hányt. Felnyitottam és majdnem sírtam, hogy a füst a vezérlés burkolta alatt jön. Majd megláttam a vizet a haspáncélon. Ekkor már tudtam, hogy vízpumpa. A tartályban kb 1 dl víz volt. Az parkolóba beállva pedig elszórtam a maradék kettőt. Ha emlékeztek pont ezt kérdeztem nemrég, hogy nektek, hogy fogy a vizetek. Tudat alatt lehet megéreztem. :)
Miután újra gyújtásra tettem - 1 percel leállítás után - a vízhőfok mérő 90-en állt. Talán nem sütöttem meg a JTD-t. Ja meg nem ugrattam át a vezérlést.
Giuntini22-03-2016 22:50:21 // 80701
Azért én védelmembe venném a szerelőket! A motoromat Szatyi tökéletesen megcsinálta, tényleg a leghalkabb 159 dejzel. Akkor csak ő vállalta el a motoromat. Mindenki bontott motort javasolt, de meddig? Csak egy félmegoldás lett volna. Ez a motorfelújítás nem semmi volt. Most mindenkit elvitt a DPF irányába. Hiszen örökké DPF eltömődöttséget írt ki. Aztán légtömegmérő hibát. Nagyon összetett a kipufogógáz visszavezetési rendszer. Valójában ezt a hibát semmi sem írta ki. Úgy derült ki, hogy elmentünk Robival egy körre, és akkor jöttünk rá, hogy a turbónyomás nem megfelelő. Liqquid cartárs igazat beszél. A DPF nagyon elviszi a diagnosztikát, elfedi az injektor hibákat, de ezek szerint mást is.
Liquid22-03-2016 22:48:24 // 80700
huha az komoly :(
mik voltak a jelek? simán elfolyt a víz, vagy valami mással kezdődött?
Peeeti8522-03-2016 22:46:53 // 80699
Szia.
A dióhéj örleményes tisztításra gondolsz ?

http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/

Pont ma írtam a srácnak egy e-mailt, hogy mennyire kell aggódnom az Alfámnál (1.9JTS) kokszosodással kapcsolatban. Egyenlőre még nem érkezett válasz. Ha nem olyan horribilis az összeg akkor lehet, hogy valamikor a nyáron ránézetek. Egyébként 105ezer van a kocsimba, 15-ezret én raktam már bele, többnyire autópályán.. Én még nem költöttem rá kötelező dolgokon kívül szinte semmit 2 kirepedt féltengely gumiharngot leszámítva...háth szörnyülködve nézem a számlákat amiket lentebb komenteltél.. :S
droberto22-03-2016 22:46:40 // 80698
Ja, és a régi pumpeszem O-gyűrűs volt.
droberto22-03-2016 22:38:03 // 80697
Beállt a vízpumpám (Airtex 1702) 20k alatt. :( Majdnem megfőztem a motort, de úgy tűnik szerencsém volt.

Ti melyiket pumpát vennétek? A gyári felé hajlok, de ott is tudok két hibáról is. Az vajon milyen márka lehet, milyen csapággyal?
Az olasz Graf és a német Hepu felé hajlok, de ezek se fémlapátosak és a fene tudja milyen csapággyal szerelik őket.
Tud valaki 159-hez fémlapátosat?
Haddel cartárs fémlapátosat tudott szerezni, csak sajnos nem emlékszik a márkára:

Szerintetek ez milyen lehet?
Annyit sejtek, hogy a zöld dobozok INA-ások és az Unixtól származnak...
Lehet, hogy ezt látjuk?
Peeeti8522-03-2016 22:33:01 // 80696
köszönöm. :)
Ricsi 14722-03-2016 22:30:02 // 80695
Van egy ilyen szerelos sztorim tegnaprol. Adott egy 89-es passat, sracnak nem ment a kocsija bevitte egy HIVATALOS fosvagen audi szervizbe, gepet radugtak... mondtak neki valami turboval kapcsolatos cuccot 90 ezer ft lenne+15 ezer a diagnosztika. Mondtam neki, hogy szerintem tuti csak egy cso lesz a hibas, meg hogy vigye el az en szerelomhoz nezzen ra o is, lebeszeltem a szerelommel hogy viszi akkor a kocsit hozza. Delutan hivtak is hogy kesz a kocsi, a vakum cso volt megrepedve, 10 perc alatt kesz volt es nem kerult semmibe... Es hany embert lehuzhatnak igy, es meg ezutan sem lett volna jo, mert a csovet nem csereltek volna ki...
Haddel22-03-2016 22:20:31 // 80694
Ezt én sem értem,hogy a szerelő miért nem jött erre rá? Miért az alfás barátoknak kellett kinyomozni a hibát? Különös..
Giuntini22-03-2016 21:51:35 // 80692
Én 91-ben vettem az első Cromámat. 75LE-s szívódízel. Három évig volt meg, egy kicsit elkapkodtam. Három és fél évesen elhittem, hogy 85000 km van benne. Minimum a duplája volt benne. A motorból folyt az olaj, a blokk két részből volt összerakva tipikus Croma 2.5 D betegség. Ennek ellenére nem működött rosszul, csak nagyon hiányzott belőle az erő. A második Cromámat, 2.5 TD-t, 94-ben vettem, szintén három évesen, ebben 120ezer volt, viszont valós. Fantasztikus állapotban, szervizkönyvvel. A szőnyegeken még nyomokban rajta volt a nejlon borítás. Nyolc évig használtam, a világot beutaztam vele, állandóan jártam Olaszországba, a világból is kiment volna. 450 ezerrel adtam el, egy kormánymű, és 400 ezernél kuplung cserén kívül más baja nem volt. 2002-ben vettem meg a Mareát, 1.9TD HLX-t. Az SPQR-nél vettem, több mint 50 autójuk volt, mind a FIAT bérautói voltak. Én a legjobb állapotút, legmagasabb felszereltséggel választottam, az ára is a legmagasabb volt, 2 millió 800 ezer volt. De egy szinte szalonautó, igaz 110 ezer km-el. 350 ezerrel adtam el 2003-ban mikor az Alfát vettem. Az Alfa vételénél, ismét szinte 20 évesnek éreztem magam. Már 94-ben 164-et akartam magamnak, csak lebeszéltek róla a VM dízel miatt. Ezért maradtam a FIAT-nál. Amint megláttam az enyémet, tudtam, hogy ez lesz az enyém. Elfedte a szerelem azt, hogy lehet, hogy lesznek benne hibák. Rá kellett költenem, de örömmel, mert tökéletes futóművet, esztétikát akartam. A motor volt az, ami lehúzott. Ennyi kaland után, viszont most már megérdemlem, hogy jó legyen.
Angelo Bianco22-03-2016 21:49:12 // 80690
Sziasztok!
Említve volt a napokban az érdi bontó... Tud valaki elérhetőséget hozzájuk, lehetőleg tel számot?!
Előre is köszi!!! ;)
emGéza22-03-2016 21:28:53 // 80689
És még egy gondolat az én JTS-emről .
A 3. tulaj , a számlák alapján kb 800ezret költött rá , 40ezer km alatt . :-O
(kuplung,fék,motor,váltóolaj ...)
Szerintem Ő már nem vesz többé Alfát . 320d-je van .
Most igazat adok Erhardnak , főtengelycsapágy és gyűrű téren . Számlázott
tétel itt is a javítások közt .
Liquid22-03-2016 21:28:00 // 80688
Na, mondtam én hogy turbocső. Hála a DPF-nek nem derült ki azonnal, ha kivetted volna egyből kiderül mert kormolt volna mint atom.
Pityukoma22-03-2016 21:11:37 // 80687
Megèrtem a srácot, èn is ilyen voltam 20 èvesn :-) Tudtam hogy szèt van rohadva,de mègis megvettem a nagy polákot, mert jól lehetett vele csajozni 89_ben. Nem èrdekelt hogy lobog a teteje, mert nincs már vas az oszlopban :) azèrt ne kapkodja el, mert az sokba kerülhet. Igazad van hogy csitìtod :)
Dzsozy22-03-2016 21:07:34 // 80686
Talán nem haragszik meg, de belefutott rendesen. Németből behozott autó, meglepően olcsó volt, és meglepően kedvesek voltak a kereskedők. A legnagyobb baj, hogy egy endoszkópos vizsgálat derített arra fényt, hogy olyan karcos volt a hengerfal, hogy a kamera is megijedt. Motort is keresett bele, majd bevállalta büszkén a komoly anyagi veszteséget, és eladta.
Pityukoma22-03-2016 21:00:14 // 80685
Akarom mondami: igazad.....
Kolci22-03-2016 20:59:31 // 80684
Tudom, hogy nem idevaló, de itt sok okos ember van, ezért titeket kérdezlek.
164 hátsó lengéscsillapítóba mennyi olajat kell tölteni. Kaptam két menet közben változtatható karakterisztikájú gyári új gátlót, de ezeket beszerelés előtt kell feltölteni.
Az olaj már megvan, de a mennyiség sajna nincs :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.