Forum >> 159

Liquid01-11-2016 22:36:01 // 86679
Csak azért kérdem, mert a Brembo-nál nem mindegy milyen felni kerül rá, a nagyra (330-as) pl. csak némely gyári felni megy fel nyomtávszélesítő nélkül.
Haddel01-11-2016 22:35:47 // 86678
Van ott pollenszűrö is,ami ráadásul jo a ferrariba is😃
Liquid01-11-2016 22:34:28 // 86677
biztosan tud :)
Haddel01-11-2016 22:34:18 // 86676
Üzemanyagszürőböl jó a champion is. Kb fele annyi az ára mint a mann.
SzTomi01-11-2016 22:28:14 // 86675
Bevallom, nem tudom. Talán Brembo?
Kerestem róla képet:
HGabor01-11-2016 22:27:56 // 86674
Hát ez epic fail :D
Stabpálca és pollenszűrő kivételével mindent találtam az albánál, esetleg hátha tud ajánlani valamit a portékából :D
Liquid01-11-2016 22:15:56 // 86673
ha megnézed a csóka adatlapját, akinek válaszoltál... :D
HGabor01-11-2016 22:13:01 // 86672
Köszi, rákerestem google-ben, alba autóalkatrész kft-t adta ki, ők megbízhatóak? Böngészgettem és találtam levegőszűrőt, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt és vezérlést is vízpumpával, amik elvileg gyáriak vagy amit írtál ufi.
Mindezt elég jó árban, bárdiban kb 40% kedvezményt tudok intézni, de ezek az alba autós árak is ilyen szinten vannak vagy még talán olcsóbbak is :-)

fazek: hát az elég kellemetlen, gondolom kifogtad. dízel volt vagy benzin? dízelt nem mertem venni BMW-ből, mert csak a régit tudtam volna megfizetni és sajnos elég igénytelen a legtöbb dízeles bmws öregautós :-(
Én 328Ci-vel jól jártam, 1,3-ba vettem 4 éve, 1,3ba adtam el, kb azonos állapotban. Nyilván költöttem rá, de mindenre költeni kell.
Martin Kovacs01-11-2016 21:54:21 // 86671
Persze szutyok Auto Bild-et ezért nem olvasok.... Minden sz...r ami nem BMW... Továbbá gondolom ti is láttátok mi felháborodást keltett amikor kiírták a totalcarosok, hogy a Giuliat vezetni bizony istentelen jó !! Ezért nem olvasok már ilyen cikkeket el sem, mert csak felhúzom magam a német seggnyalás és részrehajlás miatt... Nem érdekel sem az Audi beltere sem a Bmw istenítése stb.. Ha azok tetszenének nem egy Alfával járnék nemde ?

Továbbá:

Még 2013-ban a ringen voltunk és ki volt állítva egy M3 ! (Hozzáteszem istentelen jó autók nekem is tetszenek) 30+ millióért. Beültem és mi fogad ?! Mozog a tetőkárpit !!!!! Odahívom a kis értékesítő csajt, hogy figyelj már kompletten az egész tetőkárpit mozog... Biztos csak sokan fogdosták előttem.. Könyörgöm ezt egy Dacia Loganben elfogadom mert az ár érték arány passzol..
Liquid01-11-2016 21:15:41 // 86670
milyen féked van?
fazek01-11-2016 20:22:57 // 86669
Hát igen! Pedig az E46 futóműve nagyon jó, DE a 159 felűlmúlja (szerintem)
Giut még nem volt szerencsém próbálni.
fazek01-11-2016 20:16:00 // 86668
Biztos csak én fogtam ki a hulladékot.:1 hónap után motorcsere mert átrepedt a henger fal, ráadásul a beépített motor zabálta az olajat.a kaszni kezdett nálam is rozsdásodni. Sűrűn előfordult hogy nem akart indulni. Rossz vétel volt,bár valószínűleg a korábbi gazdik hanyagsága nálam csapódott le.
Hardy01-11-2016 20:14:24 // 86667
Páran raktak bele szintjelzot eppen ezert.
Giuntini01-11-2016 19:49:57 // 86666
Ezt magyarázd el az Auto Bildes "szakértőknek"! Szerintük egy 320d nagyobb vezetési élményt ad, mint a Giulia. A "BMW-nél nincs jobb kormányzású autó" és stb. A BMW-nél túlértékeltebb autó nincs a piacon.
Erhard 242 (Pure Energy)01-11-2016 19:27:04 // 86665
Ufi a gyárija olcsóbb, mint a Man pl...
lacika5901-11-2016 18:59:11 // 86664
Sziasztok!Olyan problémám van a vassal hogy ingadozik az alapjárat.A másik gondom hogy sokszor menet közben nem érzékeli a gázpedált az autó!Menet közben 90 -el haladok egyszer csak lassul padlózom semmi.Ezután 0-ra gurulok vele stop.Majd újra indítva csodák csodájára újból jó!A kérdésem volt már valakinek hasonló merre induljak?Hiba kód nincs!Köszi
HGabor01-11-2016 17:51:38 // 86663
Hát igen, nem az volt a ludas. Kitisztítottuk az EGR-t és a mapot is Nandival, viszont maradt 0,2 baron gyújtáson.
ELM327-et rákötöttem, nem írt semmi hibakódot, az nagy megkönnyebbülés volt, rá voltunk készülve, hogy dobni fog párat. Habár az érdekes, hogy nem írta pl a tolatóradar hibát, miközben az egyik szem rossz. Habár gondolom csak ECU-ból nézi a hibákat, a tolatóradar pedig sanszos, hogy nem ott hibázik :-))

Összeírtam pár dolgot a "nagyszervízre", ha esetleg van valami tanácsotok, amit még érdemes kicserélni így vásárlás után, azt szívesen várom.
Az alábbiakat írtam össze:
Motorolaj Selenia 5w30
Vezérműszíj készlet SKF
Levegőszűrő Mann Filter
Olajszűrő Bosch
Pollenszűrő Mahle
Üzemanyagszűrő Mann Filter

Üzemanyagszűrőnek húzós az ára, érdemes márkásat venni vagy lehet fele annyiért is kevésbe ismertet?



fazek: nekem semmi bajon nem volt vele, nagyon szerettem, főleg, hogy 192 le és automata volt. Ránézni és szép volt, teljes m-packet és coupe. Csak hát nem mai csirke volt a 99-es évjáratával.
SzTomi01-11-2016 17:30:29 // 86662
Ma fel akartam rakni a téligumis felnit, de sajna beleér a fékbe.
ET 35-ös, a gyári felni ET34-es.
Milyen nyomtávszélesítőt ajánlatos feltenni? 3-5mm? Van valakinek tapasztalata?
Köszi.
Erhard 242 (Pure Energy)01-11-2016 17:14:38 // 86661
Nagy mákom van, hogy nem mentem hosszabb útra a 4 napban, benézett volna egy blokk csere... ingadozott ma a hőfok a városban itt valami nem stimmel, városon kívül tartós 90 fok beérek leesik 70-re, majd megint 90, megálltam a munkahelyemen motorháztető kinyit a visszatérő ágnál verik ki a hűtővizet... fém csővel meg van erősítve de csak az egyenes része a derékszög már csak műanyag, a fém végénél van eltörve... 4 éves autón, pár hete a fiat 500-nál törött el ez a csöcs, jó kis gyári minőség...
A vicc, hogy egy TB autóban nincs vízszintjelző, minek autópályán 2-300km-en beállt volna a motor az biztos ahogy szépen elcsöpögött volna a víz...így csak pár deci hiányzik..
fazek01-11-2016 12:03:11 // 86660
BMW-ből tényleg üdítő dolog alfába átülni. 😁
(Tapasztaltam)
Dömpi (il dottore)01-11-2016 11:44:29 // 86659
Hajrá Pityukoma! – GYŰJTÉS 3.0

Segíts egy ALFÁS társadnak, hiszen ez a közösség ÉRTED is összefogna!

Az alábbi sorokat egy ALFÁS BARÁTUNK és családja szomorúnak induló, de most talán jóra forduló története kapcsán írtuk.

Szekér István barátunk, akit az Alfa Amore (www.alfaamore.hu) tagjai PITYUKOMA néven ismernek, jelenleg súlyos betegséggel küzd!

Aki Pityut ismeri, tudja, talán Ő a világ egyik legönzetlenebb, legsegítőkészebb embere. Betegsége előtt, amíg ereje bírta, bárkinek, bármiben segített.
Munkája és családja mellet mindig is az Alfás közösség mozgatta és Ő a 159 VTT (159-es Velencei Tavi Találkozó) egyik fő szervezője.

Sajnos 2016 kora tavasszal egészségi állapota hirtelen leromlott.
Idén januártól már gyomorpanaszokkal küzdött, folyamatosan fogyott és gyengült. Pont az idei Velencei Tavi Találkozó előtti napokban került kórházba és derült ki mi a baj:

HASNYÁLMIRIGY DAGANAT!

Pityu a nyár folyamán egy különleges, Magyarországon még nemigen alkalmazott, kemoterápia kezelést kapott, de állapota nemhogy javult volna, inkább romlott.
Ráadásul víz gyülemlett a hasüregében, amelyet jelenleg hetente le kell csapoltatni a kórházba.
A fájdalmaira egy igen erős, gyakorlatilag kábítószernek minősülő tapaszt kell használnia. Gyakorlatilag 1 hétből 1-2 nap, amikor jól van, van egy kis ereje, a többi nap számára a folyamatos gyötrődés időszaka – nem csupán fizikailag, hanem lelkileg is.
Korábban volt, hogy a felesége autójában egy izzó kicseréléséhez nem volt erő a kezében. A múlt héten már képes volt egy elkopott ablaktörlő lapátot kicserélni, de ez akkora sikerélmény volt számára, mintha a Mount Everest csúcsát hódította volna meg.

Mielőtt tovább olvasnád, gondold át a fenti néhány sort: min mehet keresztül a mindennapokban!

Szeptembertől Pityu imunonkológiai kezelést vesz igénybe, három féle, távol-keleti és afrikai gyógynövény kivonatát kapja injekció formájában.
A múlt héttől pedig KAKUUN víz kezelést kap, ami egy folyamatos, 14 napos kúra 10 napos szünetekkel. A kezelés egy 50 perc időtartamú fürdés 38 fok C-os vízben, napi 2 alkalommal. Mindemellett napi 1,5 liter kakuun vizet kell meginnia. A hatása eddig pozitív, Pityu erősödik, a leletei javulnak, Ő maga pedig teli van optimizmussal, bízik a jövőben, hisz a gyógyulásában – végre!

1 db 50 perc időtartamú fürdő a kakuun vízben: 5 000,- Ft
1,5 liter kakuun víz, amit meg kell innia naponta: 500,- Ft

Mindez havi szinten mintegy 300 000 Ft,- kiadást jelent!

Az alfás közösség összefogása először AlfaCityben mutatta meg erejét. A sárkányhajó versenyen külön csapat szerveződött mely a "Hajrá Pityukoma!" nevet viselte. A színpadon pedig felhívást tettünk közzé: ha már másként nem tudunk segíteni annak a barátunknak, aki nekünk mindig segített, legalább anyagi segítséget próbáljunk nyújtani a családnak.
Egész nyáron gyűjtöttünk, majd szeptemberben és a KUL-on matricát árultunk, a matricákból befolyt bevétellel támogatva a családot, a kiragasztott matricákkal pedig erőt adva Pityunak.

Eddig, hála az Alfa Romeo közösség erejének, HÁLA NEKTEK, több százezer Forintot tudtunk átutalni Pityu családjának.
A kakuum víz kezelés azonban bár nagyon hatásosnak tűnik, roppant drága.

KÉRÜNK BENNETEKET, SEGÍTSETEK! Akkor is, ha már eddig is segítettetek!

Hogy miért?
MERT HA VELED TÖRTÉNNE HASONLÓ, EZ A KÖZÖSSÉG ÉRTED IS ÖSSZEFOGNA!!!

Ez most Pityu és családja eddigi legnagyobb harca, melyhez az anyagi segítség mellett óriási erőt is kell adnunk Pityunak, hiszen Ő még egy fiatalember, 47 éves, vár rá az élet, várnak rá fiai – Ádám (17), Peti (13) és Levente (5) – szeretett felesége, és nem utolsó sorban még számos Alfa Romeo, aminek a volánja mögé szeretne ülni!

Segíteni az alábbi, elkülönített bankszámla számra történő utalással tudsz:

Számlaszám: 10403129-75555351-57521048
Számlatulajdonos: Megyeri Tibor


Nagyon szépen köszönjük mindenki önzetlen segítségét!

Pityukoma! Neked rengeteg erőt, türelmet és mielőbbi jobbulást kívánunk!
Veled vagyunk, Szeretünk Téged és várunk vissza, ebbe az összetartó közösségbe!

Üdvözlettel:
Alfás Barátok
lekogy01-11-2016 11:02:32 // 86658
Sziasztok!
Pár napja szörakozik a xenonom, eleinte csak néha vibrált, később felkapcsolás után pár perccel a bal mindig lekapcsolt, tegnap éjjel hazafele, már a jobb is kikapcsolt (izgi volt ködlámpával), eleinte egy le-felkapcsolás megoldotta, tegnap már le kellett állítani a motort, hogy újra égjenek, de akkor is csak pár percig ment!
Mi lehet a hiba? Izzó, trafó, stb?
Tudom hirtelen orvosolni szerintetek vagy szervíz, addig meg, csak nappali üzem?
Shadin01-11-2016 09:39:59 // 86657
Üdv itt már "legálisan" is!

A tb mutató pár autónál nem pont nulláról indul, ez csak esztétikai probléma, ezen valószínűleg nem segít a MAP és EGR tisztítás.

Egy üde színfolt vagy itt egy BMW-ből átülve :-)
droberto31-10-2016 23:26:42 // 86656
Hogyhamár.... :)
Én a hűtővíz kiegyenlító zörgését így oldottam meg.
HGabor31-10-2016 22:51:32 // 86655
Sziasztok!

1 hete lettem Alfás, most sikerült taggá válni, eddig Nándiee segített pár felmerült kérdésben és ő tolmácsolt pár dolgot innen a topikból.

Szóval 1 hete van nálam az autó, 400 km-t mentem vele, eddig tetszik. Full extrás E46 328Ci-ből ültem át 4 év után, mert sokat fogyasztott, illetve rohadt már, szélmalomharc volt. Továbbá lassan 1 éve már 3-an vagyunk, így a két ajtó és a csomagtartó kevésnek bizonyult.

Eddig az Alfában szélvédő lett cserélve, amit ezúton is köszönök Itáliai szélvédős kollégának, illetve kapott egy Mahle termosztátot is, mert lehűlt városon kívül 60-70 fokra.
Következő héten viszem nagyszervízre, holnap pedig kitisztítjuk az EGR-t és a map szenzort, mert gyújtásnál is 0,2 bart ír a nyomásmutató. Remélem ezzel megoldódik.

Továbbá alapjáraton van egy fura hang, mintha ventillátor hang lenne, de alapjárat fele elmúlik. A ventik offra vannak rakva, akkor is hallatszódik. Nyitott motorháztetőnél nem hallatszik, csak az utastérből. Én szíjra gondolok, habár akkor elvileg lehetne hallani máshol is, nem csak utastérből.
Hardy31-10-2016 22:38:53 // 86654
Egyszerűen orvosolták. Volt meg pár ilyen megoldásuk amit azért elegansabban is meg lehet csinalni. Így
Haddel31-10-2016 20:24:44 // 86652
Örülök ,hogy Nálad se lett komoly gond😃
RomeoOne31-10-2016 19:59:09 // 86651
Úgy látszik, ma egy ilyen nap volt. Vagy Debrecennél volt valami a levegőben.
Én is Debrecenből tartottam Paks felé, amikor Kecskemétnél bevillant a check engine, előzés közben. Piros lámpán is áthajtottam, hogy le tudjak húzódni biztonságosan. Eléggé rám jött a para, mert még csak egyszer találkoztam ezzel a lámpával és akkor motorcsere lett belőle.
Robit fel is hívtam gyorsan, aki megnyugtatott, hogy ha nem érzek változást a kocsi viselkedésében, hazajöhetek vele nyugodtan. Nem is volt semmi gondja, sőt, a 3. indítás után már fel sem gyulladt a hibajelző.
Itthon Robi kiolvasta a hibát, P0091. Nem jutott elég üzemanyag a motorba, vagy valami ilyesmi volt a probléma. A Maestro bónuszban még a csatikat is lehúzta és kontaktspré-vel befújta, biztos, ami biztos.
Bónusz, hogy a kocsiban volt valami idegesítő nyöszörgés, mnit mikor a futóműben elkopik a szilent, vagy hasonló, de nem tudtam beazonosítani, mert össze vissza nyekergett. Ahogy Robi lökdöste a motortérben az alkatrészeket, egyszer csak megüti a fülem az a nyöszörgés. Kiderült, hogy ott a levegő szívó cső (vagy jóég tudja mi a szakszerű neve, Robi biztos tudja) ahol le volt fogatva, ott ahogy súrlódott a fémen, az nyikorgott. Állítólag Piritunak is volt már ilyen problémája. Majd beleolvasgatok a blogjába :)
Minden jó, ha a vége jó és eddig happy end :)
Hege31-10-2016 19:56:11 // 86650
Üdv Cartásak!
Most értem haza Kecskemétre. A hazafelé vezető uton vártam hogy elérjük ezt a bűvös számot, de pont ezzel a kilométerrel értem haza és áltam be a garázsba. Így nem kellett külön megállni, hogy fotót csináljak róla.
Hardy31-10-2016 18:38:59 // 86649
En is azért raktam bele mert utálom ha hirtelen menetközben kifogy. Így ha világít még van idom feltölteni.
Haddel31-10-2016 18:04:54 // 86648
Jöttem ma fel Bpestre Debrecenböl,egyszer csak feljött a sárga tengeralattjáró. De semmi változás nem volt az autó müködésében ,ezért csak Pesten olvastam ki. Ilyen hibát dobott már egyszer,mondjuk futómüvest még nem .
Kitöröltem a kódokat .
Haddel31-10-2016 18:00:14 // 86647
Az nem is drága ,és hasznos. Na majd mennem kell ugyis antennát venni,lehet veszek bele én is.
Hardy31-10-2016 10:51:14 // 86646
Kivagtam kifúrtam.
Hardy31-10-2016 10:49:43 // 86645
Boltba. 7000 Ft körül volt a kettő. Jelző plusz gumi. Vissza mar könnyen ment mert kivágták a csavar helyet meg kifúrta a kulcsnak a nyílást.
droberto30-10-2016 22:17:20 // 86644
Így most már csak visszarakni lesz(volt) nehéz. :)
droberto30-10-2016 22:16:00 // 86643
Ha Hi-os felszereltség, akkor ott van elvileg mindenkinél.
Haddel30-10-2016 22:06:06 // 86642
Nem volt egyszerü mutatvány, . Bontoban vetted a szintjelzőt? A csatlakozó ott van gyárilag?
Hardy30-10-2016 21:43:50 // 86641
Miután közel 2 óra alatt levettem a lokost azt mondtam ha a fene fenét eszik is működni fog. Sajnos a Novitec cég nem gondolt arra hogy valaki le akarja venni a lököst miután felrakta a toldatot. A ket alsó csavarhoz nem lehetett hozzáférni. De már lehet.
Meg így en tudtam beállítani mikor jelezzen.
Haddel30-10-2016 21:31:48 // 86640
De csak beépitetted ügyesen. zsír😃
Hardy30-10-2016 21:19:28 // 86639
Igaz szívtam akkorát mint állat meg ezen a kicsin helye sincs de nehogy már.
Sandree8030-10-2016 18:31:53 // 86638
Ok köszi, a következő hétvégén megnézem.
Haddel30-10-2016 18:28:10 // 86637
Enyémben is kicsi van.
droberto30-10-2016 17:13:28 // 86636
Igazából az összeset, de a turbó alsó (friss levegő kimennő) csonkján levőről beszélünk.
Sandree8030-10-2016 14:41:07 // 86635
Akkor bocsi, őszintén megvallva, egyből írtam, a pánik hatása miatt... Ilyen trauma régen ért, az én porszáraz motorterem olajos lett :)

Melyik csonkot kell néznem?

Köszi.
droberto30-10-2016 14:14:11 // 86634
2 hete volt téma. :)
Ez ilyen mindenkinél. Max. a bilincs és a csonk koncentrikusságát csekkold és húzz rajta.
Sandree8030-10-2016 14:05:43 // 86633
Sziasztok!

Ma nézegettem a motorteret (1.9JTDM 16V), és a turbo környékén észrevettem, hogy olajos eléggé. Olajszint rendben, nem füstöl (9500km van az olajban, jövő 7en cserélném). Van valami tipp, hogy mi lehet? 110.000 km van a vasban.



Előre is köszi:
S.
Hardy30-10-2016 10:22:26 // 86632
Valakinek elfekvobe nincs ablakmosó tartálya? A fene gondolta hogy ezeket kétfajta tartallyal szerelték. Gondolom így utólag az SW meg a xenonos kapta a nagyot. Egy év után ra szedtem magam hogy berakom a szintjelzot erre ebbe a kicsi van. 😢
Tocsa29-10-2016 19:25:07 // 86631
Köszi ! :) Nem téma annyit megér ha már egyébként minden papírja megvan ! A szervízkönyv is vezetve van végig.
Apropó szeretnék venni diag interfészt ami esetleg bluetootos és kábeles is egyben ha van olyan ki mit használ/javasol 159 1,9JTDm -hez?
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2016 18:47:09 // 86630
emlékeim szerint 8-10e a kódkártya
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.