Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)18-12-2016 16:47:09 // 88671
Hát nem esznek keveset.. Anno az 1.9 TI-n lepődtünk meg, egy kis szerpentines 400 km-es országúti körön, egy regenerálással útközben 8.5l-t evett. Nem hajtottuk, csak tempósan mentünk. A 2.4 gyakorlatilag 7.3 országút, 8.8 pályán, 10.5 város.
A TBi -ről meg csak George első tesztútján készült fotói jutnak eszembe 140 tempomatnál közel 12l-es pillanatnyi fogyasztással. Ez talán azóta valami miatt a gyakorlatban, bejáratott motorral kevesebb, de kíváncsi lennék hogy mennyi. Sok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2016 16:42:41 // 88670
Soha nem fog 6-ot enni nekem nem sikerült 9,5 alá vinni igaz sportosan vezetek, sajnos a dadogásra nincs más megoldás... papás vezetéssel a dezsövel tudsz sporolni sokat akkor inkább vegyél azt
Tomi&Ritus18-12-2016 16:28:56 // 88669
Sziasztok!

Járt már igy valaki? Udvaron állt lecsukva 159 2011-es, reggelre mind a 4 ablak kb 5 cmel lehuzva fogadott. Annyira nem lenne vicces ha házon kivül is ezt csinálná, ötletek?
vexdecore18-12-2016 16:28:11 // 88668
Oké. Köszi.
Csabi18-12-2016 16:16:51 // 88667
Lánggal, ha semmilyen formában nincs, akkor hőlégfúvót szerezz...talán még hajszárító is segíthet...Nálam azért elég jól fel kellett melegíteni lánghegesztővel, többszöri próbálkozásra jött ki...
yani🍀18-12-2016 16:11:31 // 88666
Azért a "dadogás" nem olyan tragikus. hidegen, indítás után 1 percen belül max 2X leesik az alapjárat, majd rögtön vissza is ugrik. Ez után semmi, normálisan működik.
A fogyasztás valóban 9,5l, de ez már elég élvezetes tempót jelent. :-)
Azt mindenkinek magának kell eldöntenie, megéri-e neki ez fogyasztás. Az is igaz, hogy ennek a motornak is lehetnek olyan hibái, amelyekre eddig nem derült fény, de jelenlegi tudás szerint sokkal kevesebb problémája van, mint a dízeleknek.
vexdecore18-12-2016 16:08:07 // 88665
Azt hogyan tudnám megoldani?
Csabi18-12-2016 15:49:51 // 88664
Melegíteni kell a nyerget, úgy már kijön.
Smith18-12-2016 15:38:58 // 88663
Egyenetlen alapjárat? :( Dadogás? :( És ezekre nincs megoldás? Csak az AGIP vagy LUK ? A környékemen egyik sincs, meg ne már hogy azon kéne agyalnom, hol tankoljak. Tényleg nincs ezekre a dolgokra megoldás?

Mert amúgy csak dicséri mindenki ezeket a TB-ket. A 9,5L nem kevés, a gyári adat országúton 6L :)))))) Kicsit mintha alaulbecsülték volna.

Amúgy én nagypapásan vezetek, a 166-tal (150 LE) eljártam 5.5-6 L-ből, töttyögve és óvatosan, de ha kellett tudott menni. Az 1.7-es TB normál használattal eszik 9,5-et? Mert ha ez az alap, akkor át kell gondolnom azért :(
vexdecore18-12-2016 15:34:31 // 88662
Üdv.

SOS
Belevágtam egy laza fékbetét cserébe. Szépen meg is akadtam. Van két kis tengely szerű pöcök, ami a betéteket tartja a helyén. Az egyik szépen ki is csúszott pár kis ütésre, de a másik egyszerűen bele van nőve. Telefújtam WD40-nel, ütögettem is rendesen, semmi. Valami ötlet, hogy lehet kiszedni?
Dzsozy18-12-2016 14:16:49 // 88660
Mivel vissza állítottam a feden az "embléma" nyitást, hiába nyitottam kulccsak már egy csomószor, nem nyitja. Viszont wd40, meg a rugókat kicsit kitekertem a csomi ajtón és most távkapccsal is nyílik. :)
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2016 13:46:58 // 88659
kis Off
Kezd elvonási tünetem lenni 1 hét nem Alfázás után, most egy mondérót űzök, hát nem hiába a legolcsóbb autó a piacon kategóriájában elég "műanyag" autó, erősebb hangerőnél berezonál a műanyag pl, mondjuk a sony hangrendszer egész jól szól benne, a futóműve olyan hintás, ringatózik, a fűthető szélvédőben a szálak elég zavaróak este, egyetlen pozitív van az autóban ami a sajátja, hogy rohadt nagy belülről, ami meg nem a sajátja az a 2.0Hdi motor a púdersifttel egészen takarékos jószág, ahol a 2.0 elkér 8-8,5-öt ott ez a sz@r 6,7-et eszik pedig csak 6 gangos ha jól számoltam... városban nagyon jó az automata tényleg lehet egy kézzel és lábbal vezetni...nem tudnám elképzelni hoszabb távon ezt a márkát, de értem miért veszik.
On
szóval egy kis olvasni való az automata és társai váltók működéséről, meghibásodásáról, a miért ne váltogassunk, miért ne chipeljük stb, stb
klikk....
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2016 13:34:40 // 88658
na ebben sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudlak :) Agipnál sosem csinálta az biztos
yani🍀18-12-2016 12:53:21 // 88657
Amióta benne van a box, kevésbé dadog:-)
yani🍀18-12-2016 12:52:06 // 88656
Ne sokat tépelődj rajta, ez a jobb választás. Ha most vennék autót és elolvasnám mondjuk az utolsó 3 oldal hozzászólásait, biztosan nem gondolkodnék a dízelen.
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2016 12:11:42 // 88655
Istencsászár :))) probléma mentes általában, jól megy, kb 9,5L-rel elvan, viszont válogatja az üzemanyagot, a LUK-nál bírja a 95-öst...
Shadin18-12-2016 12:09:20 // 88654
Még nem bukott ki gigantikus hibája. Élvezetes motor és talán egyre elérhetőbb árban is.
Hideg alapjárati egyenetlen járás ill. üzemanyag érzékenység felmerült már itt ezzel a motorral kapcsolatban.
Smith18-12-2016 11:55:22 // 88653
1.7 TBi-vel valakinek tapasztalat? Nem sok van belőle.

Én általában melózni járnék vele, reggel-este 27 km. Szülők messze laknak, oda is megyünk max. 4 hetente, az 400km kétszer. Ezeket csak azért irtam, hogy nagyjából ennyi a közlekedés.

Eddig 2.0-kat nézegettem, de most felbukkant egy TBi, és bevallom a benzinszagot jobban szeretem :)
Shadin18-12-2016 11:24:17 // 88652
DPF és az EGR hűtő fedél között van. Ha le van kapva a DPF, elég jól hozzá lehet férni.
Norby18-12-2016 11:07:37 // 88651
Igen. Kell hozzá a kulcsal nyitás-zárás.
Don Gombóc18-12-2016 10:52:17 // 88650
Nekem is csinálta minden akksi leszedés után, de az első központi záras lezárás és nyitás után újra működik az embléma nyomásra is. Úgy látszik újra tanítja magát.
Dzsozy18-12-2016 10:19:29 // 88649
Szép napot Mkinek! Szaraxik a csomi ajtó! Akksi saru levétele után a beállítás ellenére nem nyílt a hátsó embléma noszogatására sem. Működött a kulccsal! :) Most viszont csak a bovden ráncigálása segít. Nem nyílik! Ha kinyitom a vésznyitóval, csavarhúzóval lezárom a zárat, megnyomom a kulcson lévő gombot, akkor kinyílik a zár rendesen, de ha lecsapom a csomi ajtót, akkor meg se nyekken. :) Tapasztalat valakinek?
WarbiRunner (Gyuri)18-12-2016 10:11:44 // 88648
Akkor te is tudod, érzed hogy mennyire két külön világ :-) Nekem a 146 hasonlót nyújthatott mint a QV-d, 150 ló, 330Nm környékén járt. X-wing vs Millenium Falcon :-)
Pityukoma18-12-2016 06:52:08 // 88647
Nemsokára jöhet az ismétlés :-)
Giuntini17-12-2016 23:40:42 // 88646
Shadinnal tegnap leszedtük a compból a programot, és elküldtem Mankynak. Ma este beszéltem vele, hát nagyon durván meg van írva, csak az a baj, hogy Manky szerint nem igazán jól. Éreztem, hogy erősebb az autó, Manky szerint alul nagyon meg van írva, és ő is látta, hogy nagy az eltérés a comp szerinti, és a tényleges fogyasztás között.
Hardy17-12-2016 22:59:12 // 88645
Ez hol van pontosan?Nagyon szet kel szedni a cseréjéhez?
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2016 19:49:16 // 88644
Ó te jó ég.. ezt kibírja az Aisin automata a hűtés átalakítása után? Brutális.. Tavasszal rakom be a váltó hűtőt.
Tocsa17-12-2016 19:40:30 // 88643
Itt egy kis On. :)Klatty
Tocsa17-12-2016 19:14:59 // 88642
Nagyon szépen leírtad ! :D:D Becsukod az ajtót és átölel a nyugalom. :)
Suttogva is lehet beszélgetni benne. :)
Csak kicsit fürgébben pörögne föl! Ha lendületben van csak kerülgetek előzés helyett. :))
Most gondold el itt áll egy 145 qv is a ház előtt ! Ég és föld a kettő de mind a kettőt más miatt lehet szeretni! A qv egy idegbeteg idióta ép hogy hozzáérek a gázpedálhoz és föl akar repülni.:)) Folyton szántja az aszfaltot ha sebesebben veszem le a lábam a kuplungról.
A 159 től meg elalélok olyan kényelmes és csendes csak kicsit lusta gőzmozdony.
blackbird0017-12-2016 18:57:24 // 88641
Szép SEDAN. Kár, hogy valami hülye rábarkácsolt egy puttonyt.
Tocsa17-12-2016 18:51:20 // 88640
Villanymotorra írtam a szivattyúban max a tengelytömítés sül meg kivéve ha mágneses rendszerű .... :D Szóval döntetlen neked is igazad van bizonyos szempontból nekem is
egyezzünk meg döntetlenben. :D:D:D
De annak a nyomorult turbónak meg..... tökmindegy minden ... :D

Viszont valamelyikőtök írhatna egy fasza programot az ECU-mra hogy ne döglődjön alacsony fordulaton az 1.9 mjet. EGR ide vagy oda sokan kiba.. belőle ész nélkül de
a nyomás viszonyok miatt nagyon bele van kalkulálva a vezérlő programjába tehát teljes átírás kell.
yani🍀17-12-2016 18:23:17 // 88639
Egy megtekintésre érdemes TBi
Laca6217-12-2016 16:50:49 // 88638
Nagyon is ismerős érzés ! Én 10 hónapja érzem ugyanezt.Előző két 156 is megadta ugyanezt,de a 159 valami más.Párom azt mondja,soha nem érezte még ennyire biztonságban magát,mint a 159-ben.Ez jó. Mikor megvettem,először azt hittem,hogy nagy lesz ez az autó a 156 után és sokáig szoknom kell.Hát nem. Az első 20 kilóméter után azt éreztem,hogy ezt az autót Rám szabták.Ez a szoborszerű szépség ( Giuntini szavaival ) érezteti Veled,hogy érted van.Neked csinálták,hogy élvezd minden percét mikor vezeted. Off ! Tegnap hallottam,hogy az elfogult,csakanémetfasza hívő haverom áradozott az Alfáról valakinek ! Konkrétan az Enyémről,mert vezette egyszer.Ilyeneket mondtak egymásnak,hogy szebbet nem lehet rajzolni,vezetési élmény meg mindent visz.
Ma gurultunk kb 350 km-t és nem volt kedvem kiszállni.Ez a vas egy olyan drog,amiből soha nem lehet kigyógyulni. De nem is akarok ...
Revitox17-12-2016 12:47:31 // 88637
Hali!
A színe bekapnál szép kék színű de ahogy bemelegszik akkor szinte kifehéredik.
Van neki vmi kezelési vagy karbantartási füzete, de az sajnos német nyelven íródott.
Neten utánanéztem, de rengeteg oldal :D
Majd bepróbálkozok vmelyik szalonnál, hátha megkönyörülnek rajtam. Sajnos csak emberi nyelvet ismerem és még a navinak a kezelése is gondot okoz pláne a telefon része. :)
Csabi17-12-2016 10:44:43 // 88636
Hali! Izzócsere a legvalószínübb. Így kezdődik, néha-néha bevillan, aztán egyre gyakrabban, a színe is fura lehet bekapcsolásnál...D1S típusú izzót kell venni.
Rendelni innen tudsz például. Anno noname-t vettem az is bírta 4évig napi használatban...
Revitox17-12-2016 00:22:00 // 88635
Hello!
Kérdésem lenne.
Észre vettem h a bal oldali xenon lámpám vibrál és menít közben szerintem (de ez nem biztos) olyan mintha villanna mintha a refit villantanám.
Volt ilyen valakinek v esetleg tipp?
Előre is köszönöm a helpet.
159-esről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 23:46:06 // 88634
1400km-nél járunk, napról napra jobban értékelem ezt az autót. Nagyon más világ mit a 146-om volt, hiányzik is az a világ, de ahogy telnek a kilométerek, az Alfázásnak ez a másik oldala is lopja be magát a szívembe. :-) A 146-om olyan volt mint egy kis fürge fém élőlény, amiben azt csinálom amit akar. Már az új gazdija is megtapasztalta, és még ennél erőseben meg fogja. Az az, amiből képes az ember adrenalintól remegő lábbal kiszállni, pedig csak a boltba akart elugrani. Ez a 159 pont egy ellenkező karakter. . Bármi van, az sugallja, hogy "nyugi van, mindjárt megoldjuk". És mindig nyugi van. Időre kell odaérni? Jó, nyugi, ott leszünk, még lesz idő kávézni is. Kivágnak elém? Komolyan, a pulzusom se ment feljebb. Inkább csak őszintén csodáltam, hogy hogy a frászban csinálta meg ez a nagy nehéz dög azt a manővert úgy, mintha mi sem lenne természetesebb. És ha a 146-tal vagyok, plafonon lettem volna az idegtől, hogy a hülyéje pislákoló lámpával ködben szét se néz. Most? Semmi. Rá se villogtam. Azt sem tudom, hogy végül hol és mikor előztem meg, beszélgettünk tovább. :-)
Liquid16-12-2016 23:15:20 // 88633
a lényeg hogy kezded megfelelő szemszögből látni a 159-et :)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 23:08:26 // 88632
Mindegy, megbeszéltük privátban, igaza volt Csabának, úgyhogy nem feleslegesen irkált. :-)
Liquid16-12-2016 22:22:57 // 88631
nyogodtság van :)
Mégis miről kellene inkább társalogni? Az EGR ki-be fel-le szerelésről századszor? :)
Teljesen jó dolog, hogy néha vannak kitérők.
Liquid16-12-2016 22:20:43 // 88630
Na kb. az ilyen helyzetekre értettem a hülyebiztos jelzőt :)
Imádom amiért ilyen "fölényesen" lehet vele közlekedni.
Csabi16-12-2016 20:09:51 // 88629
Ez egy jó kérdés...
Laca6216-12-2016 19:35:44 // 88628
Hol a francban tudom levenni a kalaptartónak nevezett elemet ? Valami nagyon zörög,zizeg alatta .
Csabi16-12-2016 19:06:27 // 88627
Igazad van, ezért is készültünk lezárni...
Laca6216-12-2016 19:00:58 // 88626
OK Csabi ! Részben igazad van.Nem akarom túl dramatizálni,de ez a vég nélküli vita és egymásnak nyomott,hol már személyes izzítás nem hiszem,hogy Ránk lenne jellemző
Csabi16-12-2016 18:34:29 // 88625
Néha kicsúszik a topic ez előfordul...érezzük mi is , de túldramatizálni sem kell :)
Laca6216-12-2016 18:27:15 // 88624
Fiúk !
Nem lehetne visszaterelni ezt a topic-ot a helyére? Én eddig azt hittem,hogy ez egymás segítségéről,élmények,problémák megoldásáról,tanácsokról,és a 159-ről szól...Szerintem elcsúszott a dolog . Ne legyünk olyanok mint OFF autók blogjai..Mi nem azok Vagyunk
Csabi16-12-2016 18:12:37 // 88623
Nem, az utóbbi nem igaz...:) Max szállítás-alacsony nyomás eredményezi a legnagyobb terhelést a szivattyúnak, ezért is építenek be védelmet a szivattyúknál a szállított mennyiség korlátozására, vagy a nyomáscsökkenésre, hogy ne terhelődjön túl a villanymotor...
valahogy így...


a példáddal élve ha Q=nulla attól még lehet P=akármennyi, de ha a P=0 akkor a Qis nulla
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 17:34:31 // 88622
Én annyit írtam, hogy nem stimmel. :-) Nekem a görbe másik vége adta magát legkisebb terhelésnek, ahol a nyomáskülönbség esik le, és max a szállítás. De ez utóbbi is igaz. Amit te állítasz, az is igaz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.