Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 08:38:39 // 88371
Ja és kis adalék. Olajcsere. Van egy eredeti és egy módosított gyári ajánlás a 2.4-hez. Melyiket tegyem bele? Ami a turbót fosatja el (és azon keresztül majd a dpf-et is), és a motornak se jó, vagy ami eleve a dpf-et öli meg? Melyik a környezetkímélőbb?
Oké, van megoldás, amivel jelen esetben nem tudtam élni, mert álmomban nem gondoltam , hogy a gyári ajánlás egy hülyeség, már megvettem az olajat mire rájöttem, hogy átverés van. Így aztán nem véletlenül gondolkozok azon, hogy dpf off. És akkor kap a motor bele való 40-es olajat már tavasszal, vagy nyár elején. Mert érthető okokból én nem szeretnék egyáltalán semmikor turbó cserén gondolkozni. Lehet 200e-nél már nem nálam lesz a dög, de gondolom a következő tulaj sem turbó cseréről álmodik majd. Könnyebben találok majd vevőt egy olyan autóra ami láthatóan hosszú távú túlélésre lett átállítva a rövidtávú elhasználás helyett.
yani🍀14-12-2016 08:35:21 // 88370
Ebben teljesen igazad van, valóban nem megy jobban és a 5 hengeres hang is a 2,4 felé billentené a mérleget, de nem csak a végsebesség és gyorsulás számít. Kanyarban nem tolja úgy az elejét a Tibi, mert könnyebb. Az is igaz, hogy ritkán megy az ember olyan tempóval, hogy ezt kihasználja.
Nincs bajom a dízellel, és megértem, hogy azt tudják többen megvenni, de őket is és az autót sajnálom, amikor azt olvasom, hogy mindent ki kell venni belőle, mert működik rendesen.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 08:25:16 // 88369
A gond ott kezdődik, hogy miért is kell 200e-nél turbófelújításon gondolkozni? Vicc kategória. Egyébként gyanús nekem, hogy ez a hosszított csereintervallumokból eredeztethető, mint ahogy minden járulékos gond. Kivéve az EGR-t. Az úgy marhaság ahogy van. Környezetvédelmileg sincs sok értelme.
Az EGR bizonyos körülmények közt (adott fordulatszám alatt és terhelésnél) csökkenti az égés csúcshőmérsékletét (értsd rontja a hatásfokot). Ezzel a NOx kibocsájtást csökkenti. Ugyanakkor erősen növeli a kormolást. Ki dönti el, hogy melyik a károsabb? Főleg, hogy NOx mérés valahogy még műszakin sincs.
Hú, korom, fogjuk meg akkor DPF-el, aztán égessük el. Hogy? Több üzemanyag felhasználásával, a hatásfok romlásával.
Azt valahogy mindenki elfelejti, hogy több üzemanyag elégetése több NOx és több korom. Kicsit a farkába harap a kígyó.
Arról sem emlékezik meg senki, hogy a szívósor lapátocskákkal amivel némileg kompenzálnák a hatásfok romlásokat lényegében kopó, fogyó alkatrésszé teszik a komplett szívósort. Ez mennyire környezetbarát, 80e-nként kivágni a kukába egy retkes kormos műanyag alkatrészt. Mennyi energia, szennyezés csak ezt az egy alkatrészt legyárttatni, eljuttatni a szerviz helyre és beszerelni?
A problémássá tett rendszerek akár sokkal nagyobb terhelést jelentenek, ha szépen mindent összeadunk. Ez a fogyasztói társadalom. Ki lehet maradni belőle valamennyire, de akkor nem szaban 159-et venni. Ilyen szempontból még egy modern hibrid, vagy hegyilevegő eregető EU9-es (:-)) bármi elé helyeznék egy jó állapotú öreg dízelt is.
Mekkora környezetterhelés legyártani egy bármilyen autót? Szóval messzire vezet ez, és túl összetett ahhoz, hogy ítélkezzünk.
Csabi14-12-2016 08:13:31 // 88368
Ezek mind külföldi darabok, ami annyit jelent, hogy kint kb 2milla körül vették ha nem olcsóbban, szóval akár tetszik akár nem ezek a legalja kategóriába tartoznak, valószínűleg a bevallott 150-180k km a duplája lakozik bennük...Egy tényleg 120k km-t futottért még kint is elkérnek 4millát.
"Vezetési élményben akkor is a Tibi ad többet"
Azért ez erősen szubjektív kijelentés, mert egy 2,4-nél nem megy jobban, viszont hiányzik a motorhang ami azért a 2,4-nél az öthenger odatesz, ez viszont tény. :)
Giuntini14-12-2016 08:12:22 // 88367
Hidd el, a 90 %-ban nem a Dpf a hibás. Csak beképzeljük, hogy a Dpf a ludas, közben a turbó már rég nem úgy dolgozik ahogy kellene, és folyamatosan kormolja a részecskeszűrőt. A Dpf annyiban ludas még plusz, hogy eltakarja a befecskendező rendszer hibáit, mert nem kormol. Ezért kell időnként elvinni igazi diagnosztikára, ahol például tudomást veszünk a befecskendezők állapotáról. A Te autód jó, és tényleg jó állapotban van, én nem javaslom hogy nekiálljál a gyári állapot megbontásához. Javaslom, hogy időnként tegyél bele részecskeszűrő karbantartó folyadékot pár ezer kilométerenként, és üzembiztosabb lesz. A Liqui Molynak is van ilyen. Téged agyon paráztatnak mindenféle hibajelenségekkel, de a te autód nem egy visszatekert 300 ezer kilométert futott autó. Élvezd ezt a nagyszerű autót!
yani🍀14-12-2016 08:02:21 // 88366
Az itthon hirdetett Tibik 2,6-2,8 körül kezdődnek. A bevallott méter 150-180K körül van bennük és egyik sem Ti felszereltségű. Ezzel szemben dízelből van ennyiért szemet gyönyörködtető, jól felszerelt, de vezetési élményben akkor is a Tibi ad többet. A 2,4 szinte ugyanannyit eszik az alap 2.0 érezhetően gyengébb. A súlytöbblet az első tengely fölött szintén érezhető.
Giuntini14-12-2016 07:59:57 // 88365
Teljesen igazad van! Mindenki a Dpf-et tartja mindennek az okának, közben a Dpf csak a legvégső láncszem. A Dpf hibák 90%-a valamilyen hibának az oka. Amikor nálam is volt a Dpf hiba az annak volt köszönhető, hogy a turbó nem úgy dolgozott, ahogy kellett volna. A regenerálásról meg annyit, hogy közel sem olyan szennyező, mint mikor padlógázon küldjük szét a kormot. Tényleg komolyan mondom, és ebben többször Yani is vitába került, amikor kérdezgetik, hogy milyen 159-est javasolunk megvételre, akkor ha elmondjuk tapasztalatainkat, az falra hányt borsó. A 2,4-es például Dpf-el, vagy anélkül nem városi autó! Ha nincs benne a Dpf, akkor is télen 7-8 km alatt melegszik be az üzemi hőmérséklet környékére. Nem hiszem, hogy egy egyébként jól működő Dpf-et ki kellene venni az autóból. A környezetszennyezés igenis fontos téma, és nem hiszem, hogy bárkinek is joga van ahhoz, hogy kidobjon egy szűrőt, és a levegőbe küldje a kormot. Régen a dízel autók jóval drágábbak voltak mind újonnan, mind használtan a hasonló benzinesekhez viszonyítva. Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött. A dízel mára csakis hosszútávú alternatíva, de aki nagyrészt hosszú távra használja annak nincs alternatívája. Én nem is értem, hogy lehet úgy autót vásárolni, hogy nem tudják, hogy mire való. Nagyon sokan megvették az automata váltósokat, és utána meg nem hiszik el a fogyasztását, és "csináljunk vele valamit". A Q-tronic, és a Q4 rendszerek biztonságot és kényelmet fokozzák, és természetes hogy meg kell fizetni az árát. A Q-tronic nyomaték maximumát tartják továbbra is 2000 rpm-en, míg a kézit a frissítésnél levitték 1500-ra. Ezek a dolgok nem véletlenek, és valószínűleg azért hagyták így, mert tudják mi a jó az automatának. A részecske szűrő a dízeleknél egy szükséges rossz, de ott van előtte a változó geometriájú turbó, a befecskendező rendszer és egyebek. Azok sem olyan tartósak mint a régi dízeleknél. Aki megvesz egy jó esetben 200 ezer méter környéki dízelt, az igencsak gondolhat például egy turbó felújításra is. Én nem hiszem, hogy mindent a Dpf kidobásával kellene orvosolni, mert az okozók, amik tönkreteszik a Dpf-et, azoknak sokkal költségesebb a javításuk.
droberto14-12-2016 07:05:58 // 88364
Miért, mit csinál regenerálás közben?
Másként: Mi történik, ha kiveszed a szűrőt?
:)
rodolfo7514-12-2016 00:02:08 // 88363
Jogos. Illetve amikor regenerál, akkor megkérdőjelezem a környezetvédelmi részét is.
Kemi13-12-2016 23:59:57 // 88362
Sziasztok! Adott egy 2007/12 évjáratú 159 Ti bose hangrendszerrel. Gyári nem navis fejegységet szeretnék cserélni, valamilyen nem gyári androidos 2dines navira. A kérdésem a következő: Van-e bárkinek tapasztalata ezzel a típusú termékkel?: http://www.ebay.com/itm/Quad-Core-Android-5-1-Car-DVD-GPS-For-Alfa-Romeo-159-Romeo-Spider-Navi-Player-/122213790844?hash=item1c7482747c:g:iU4AAOSw4GVYHqo7&vxp=mtr

Ha van, akkor milyen mértékben szól ez bele a gyári hangzásba? Gondolok itt arra, hogy a Bose mélyládának a csomagtartóban nyilván saját erősítője van, de az ajtókban lévő hangszórókéről nem tudok, így gondolom a fejegység hajtja őket. Milyen maga a rendszer, mármint az Android és mennyire használható?

Ha valakinek van valami remekül bevált elfogadható árú (150 mátyásig bezárólag) eszközzel jó tapasztalata, az ossza meg velem ha kérhetem. Köszi :)
rodolfo7513-12-2016 23:58:24 // 88361
Jaja. Én is nagy benzinpárti voltam, a régi dízel sztereotípiák miatt. Nem bántam meg, de néha hiányzik a benya fíling. Az off autóm is dejzel 😁😊
rodolfo7513-12-2016 23:48:31 // 88360
Köszi. Én sem vettem észre h lassabbanindult volna. Nem lett erőtlenebb semmivel, az megnyugtatóbb h csak alapjáraton dolgoznak a lapátkák.
Csabi13-12-2016 23:48:00 // 88359
Ez nem igaz...az emberek általában, és itt a fórumon is túlparázzák a DPF dolgot...

(Jön a MES mizéria mindenki nézegeti messel a tömődöttségét aztán fogalma nincs, h valójában mit néz, csak annyit lát, hogy 120km az átlag regen, meg mondjuk épp 75%-on van a tömődöttség..jön a konklúzió: huha itt nagy baj van azonnal dobjunk ki mindent...)

Az EGR az tényleg ludas, azzal nem lehet mit kezdeni csak pucolni....Az alfaowneren van egy összefoglaló topic ahol leírnak minden lényeges dolgot minden típushibáról ami csak szóba jöhet....Az EGR-ről konkrétan azt írják, hogy a motorproblémák(menetteljesítmény ) 90%-a az EGR-re vezethető vissza...

A DPF-ről annyit említenek, hogy van hozzá szoftverfrissités, és a 2.0-nál már kevesebb a probléma, sokkal több szó esik a tényleges problémákról (M32váltó, légtelenítő csavar, EGR stb)
Liquid13-12-2016 23:37:56 // 88358
kevés méteres dízel nincs :) Amúgy meg 3.8-ért viheted az enyémet bármikor :D
Liquid13-12-2016 23:36:56 // 88357
Azért ez így kicsit ferdítve van :) Min. 1 miska, de inkább több a különbség, ha mindkettőből egy értelmes példányt veszünk, és sokaknak ez egyszerűen nem fér bele. A másik meg az, hogy egy 2.4 is kevesebbet kér 2 lityivel a kisebbek meg sokkal. Igen valóban többe tud kerülni egy dízel, de mindent meg lehet oldani (értsd, egr, lapátkák, dpf satöbbi off). Igen ez csak a fogyasztás oldala, de jelentős tud lenni sok méter esetén, illetve a vásárlók egy része nem nagyon lát ennél tovább.
A TBI-ről meg egyelőre nem tudunk semmit, mármint arról, hogy miként viselkedik 200e felett, ahol a többi dízel nagyobb része tanyázik. Azért ne temessünk még semmit :)
Majd meglássuk, ahogy a vak is megmondta :)
Azt azért hozzátenném, hogy azért nincs TBI-m, mert nincs belőle Q4 :)
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2016 23:18:09 // 88356
A dpf és egr kiirtása nem fogyasztás csökkentési ügy. Szimplán megbízhatatlan alrendszerek, amik miatt egy alapvetően jó és tartós motor probléma halmazzá képes válni. Orosz rulett benthagyni..
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2016 23:03:46 // 88355
Árnyaltabb a kép. Nem nagyon van olyan TBi 4m alatti kategóriában amit elhoznék. A Pityukomáé stimmel, de lényegében 4m az is. Ha most keresnék autót, biztos nála kezdtem volna. Amikor én kerestem autót, az Erhardé volt az egyetlen számomra használhatónak nevezhető, szintén 4-ért. Lehet ha nem fekete belsős, elgondolkodok rajta, simán benne van, hogy a különbözetet lassacskán elbukom majd a dízel marhaságokon :-). Az olcsóbbak hát...
2.5-ért roncsot Kecskemétről? A motor nem minden azért.
Giuntini13-12-2016 23:02:57 // 88354
Én egyet nem értek! Ezen a fórumon folyamatosan kérik a tanácsokat, dízel vagy benzines kérdésben, aztán általában dízelt vesznek, pedig mindig megmondjuk, hogy ezek a dízelek, leginkább a 2,4 nem városba való. Aztán mikor megveszik, akkor elkezd bántó lenni a 2,4 fogyasztása. Pedig ha valaki megnézné a gyári specifikációt, abból kiderül, és fehéren feketén le van írva a Q-tronic városi fogyasztása. És előjön a mit dobjunk ki az autóból. Én nem tartom korrekt megoldásnak a Dpf kidobálását. Nem korrekt a környezettel és az egészséggel sem. Yani ezt kellően összefoglalta, a mai dízelek nem városi autók. A taxisok már egyáltalán nem vesznek dízelt, mert jól tudják, hogy a részecske szűrős dízeleket megöli a város. Nem a dpf kiirtásában kell gondolkozni, hanem a vétel előtt eldönteni, hogy mire kell az autó. Nagyon jól hangzik a 2,4 viselkedése, és teljesítménye, de ez üzemanyagot kíván, és nagy teljesítményű autótól ne várjunk kis fogyasztást.
yani🍀13-12-2016 22:43:46 // 88353
Valóban sokkal jobb ezt nem vitatom. Volt nekem is, semmi bajom nem volt vele. Lehet, hogy szerencsém volt, de a TBi szinte ugyanannyiban állt meg, mint a 2.0. Azóta viszont sokkal nyugodtabb vagyok.
Piritu - 1.000.00013-12-2016 22:39:54 // 88352
Jóccakát mindenkinek! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)13-12-2016 22:38:23 // 88351
Az egyháromemjet meg még kevesebbet eszik miért nem jársz azzal?;) Egy hasonlo tudásu delej max 1l-rel eszik kevesebbet vagy annyival sem...na ez a vicc
Erhard 242 (Pure Energy)13-12-2016 22:34:54 // 88350
Azért egy Tibi drágább, mint egy dejzeles az tény a 2.0-nak van pár nyügje de jobb konstrukcio mint az elödjei... a jts meg sajna nem opcio
Csabi13-12-2016 22:32:59 // 88349
Csak nem 1,9 vagy 2,4...esetleg 2.0 de többséget még mindig az első szériák(2006-tól 2010ig) képviselik, azok meg 2milla körül mozognak... Elég megnézni a külföldi átlagárat a TBi-k vonatkozásában ...hát 4,5körül mozog
Nivan8413-12-2016 22:29:11 // 88348
Aki kevés méteres TI dízelt vesz, annak alternatíva, igen. Akinek nem fér bele a keretbe, annak nem alternatíva a JTS. Én is szívesen hajtanék TBI-t, de nekem nem telik rá. Ez van.
Piritu - 1.000.00013-12-2016 22:28:28 // 88347
Mindenki másnál is...
Azt meg azért számold bele, hogy az új kocsin mekkora az értékvesztés. Annak a töredékét kell csak a második 200ezren rákölteni, ami ráadásul vissza is jön a kisebb fogyasztáson és az alacsonyabb használ beszerzési áron.
Mindenkinek illene tudomásul venni, hogy a diesel nem városi autó.
Asszonynak gondolkodunk másik OFF vason, de szívem szerint az összes turbós benzinest is kiejtem, mert azok se városba valók.
yani🍀13-12-2016 22:24:14 // 88346
A "kevés" méteres dízelek TI felszereltséggel szintén karcolják a 4 millát.
yani🍀13-12-2016 22:18:58 // 88345
Nálad, mert Te arra használod, amire kitalálták, viszonylag kevés város, sok autópálya. Ráadásul újonnan veszed és 150K környékén eladod.
Csabi13-12-2016 22:16:58 // 88344
Azért egy "jobb" TBI erősen karcolja a 4millát, egy 1,9 vagy 2,4 dízel meg 2millió körül mozog.nem is értem miért írod,h nem drágábbak mint a dízelek...dehogynem.
Piritu - 1.000.00013-12-2016 22:15:35 // 88343
Pedig csak számolni kell...
Legyen csak 2 liter a különbség, az km-enként úgy 6,5 Ft. 50e km-en már 325e Ft. Abból azért sok minden nyűgét meg lehet oldani a kormosnak.
SanyiJTD13-12-2016 22:09:46 // 88342
" Eléggé biztos vagyok benne, hogy lényeges fogyasztáscsökkenést és azonnal ugrósabb lovakat lehet itt varázsolni."

Az első elméleted igencsak megdőlni látszik, a másodikhoz nem fér kétség :)
SanyiJTD13-12-2016 22:05:00 // 88341
Manky tudja a dolgát, mondtam,hogy csak okosan.
A manuál meg 400nm-re van tervezve, erre.... :)

Én már hála isten DPF off-al vettem, nem kellett vele szenvednem. De rohadt sokat eszik, egyébként, fene se érti ezt :D Nem tesz jót neki a városozás. A GT után nem vicces ilyen átlagfogyasztásokat nézegetni :D
yani🍀13-12-2016 22:01:38 // 88340
Ha valaki nézegeti ezt a fórumot és úgy dönt 159-et venne, nem is értem miért dönt a dízel mellett, A Hahun már szinte folyamatosan van fenn 4-5 Tibi, árban sem drágábbak, mint a dízelek. Ennek ellenére mégis azt veszik többen. Hiába a sok intelem, hogy nem véletlen adják el, biztosan sokat kell majd rájuk költeni, stb, stb. Sokan még mindig azt hiszik, ezek is olyanok, mint a régi szívó dízelek voltak. Aztán néhány 100 km után jön a felismerés, hogy baj van. Manky biztosan örül, hogy milyen sok DPF-et EGR-t kell kiírni, de ez csak tüneti kezelés a valódi problémákat nem oldja meg.
Dzsozy13-12-2016 21:38:05 // 88339
Szép Estét!
Szertném kérdezni, hogy van lehetőség a fényszóró magasságának állítására? Nem találok semmi csavargatni valót a motorháztető" alatt. :)
yani🍀13-12-2016 21:09:35 // 88338
Ezt jól összefoglaltad:-)
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2016 21:02:27 // 88337
Azt figyelem én is :-) Nem tudom hova teszi a gázolajat, de szereti nagyon. Neked a DPF/EGR offolástól változott a fogyasztás?
Nagyon nem akartam én már ilyesmikkel küzdeni, de nem fogom kibírni, csak írok erre is egy remapot előbb utóbb. A koncepció már fejben megvan, és ha már idáig eljutok, akkor baj van :-) Eléggé biztos vagyok benne, hogy lényeges fogyasztáscsökkenést és azonnal ugrósabb lovakat lehet itt varázsolni.

Olvastam a blogodban, hogy 480Nm-re húztátok kb. Tudjad, hogy az Aisin AF40-6 váltó hivatalosan 440NM-re van méretezve, úgyhogy csak óvatosan :-)
SanyiJTD13-12-2016 20:25:51 // 88335
A dezső is megeszik annyit, sőt...
Erhard 242 (Pure Energy)13-12-2016 20:11:56 // 88334
erre mondtam forevör Tibi, se EGR, se hűtött kipuffgáz, no problem ...igaz 9,5-et eszik de azt teljes nyugodtságban zabrálja be ...
erről az jut eszembe hogy:
a Dezső az a ló ami nem egyből ugrik, ellenben minden napra sz@rik valamit, csak nem tudni mekkorát és milyen büdöset míg a Tibi egyből ugrik ellenben sokat abrakol, de nem sz@rik és nem büdös :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)13-12-2016 20:07:09 // 88333
nem lenne az ha egybe lenne öntve az egész műanyag és nem a külön kis fedélnél az utólagos forrasztás adná meg magát.. ha azt nézzük 100e km-ig kibírja amíg a gari szól :DDD
Don Gombóc13-12-2016 20:00:39 // 88332
Minden esetre jó egy szar konstrukció. Már ezerszer leültem és nézegettem amit adtál, de ezt megcsinálni fémből nem semmi lenne. Biztos hogy jó lenne műanyagból is, persze vastagabb és jobb anyagból. Még mindig meg van ha kell akkor vissza adom. Ezt inkább önteni lehetne alumíniumból, persze ott is az a kis zárt puffer dob része a gázos amit Shadin is írt, az valami örvénylés egalizáló szarság, mint a légszűrő rendszereknél ami van.
droberto13-12-2016 19:58:14 // 88331
De minimum védjük be valahogy a hőhatástól. :)
Piritu - 1.000.00013-12-2016 19:51:53 // 88330
"Azt se, tudod megmondani, hogy egy szarul kitalált gyári meddig bírja. :)" ez igaz, amiről tudni, hogy szétment azok 100 felett voltak. Az enyém is. Valószínű, hogy jó egyformák a gyári darabok.
Reálisnak tartom amit a német szerelő is mondott amikor cserélte, meg amit már máshonnan is hallottam: 80-nál kidobni. Lehet hogy maradt benne valamennyi megtehető km, de a vezérműszíjat se szakadásig hajtjuk. (Bár már egyszer sikerült az is.)
droberto13-12-2016 19:31:46 // 88329
Azt se, tudod megmondani, hogy egy szarul kitalált gyári meddig bírja. :)
Kiadsz egy vagyont egy új másik időzített bombáért.
Egyébkén ha hegeszthető az anyag, akkor egy jó hegesztő látja azt ha "elöregedett" az anyag.
droberto13-12-2016 19:25:58 // 88328
Szerintem egy hőcserélő szerkezeti anyagai közt semmi keresnie valója nincs a műanyagnak. Persze nem azt mondom, hogy holnap belfogok a saválló köpenygyártásba. :)
konigla13-12-2016 19:06:52 // 88327
https://alkatreszek.hu/

Rakd össze itt ugyanazt a csomagot, az a tippem, hogy az Elaforg még a 20% kedvezménnyel is drágább lesz mint ők.
Piritu - 1.000.00013-12-2016 18:56:40 // 88326
Aztán senki sem tudná megmondani, hogy a hegesztett meddig bírja. Lehet, hoyg 2 centivel mellette reped el holnap.
Még mindig egyszerűbb egy újat berakni és 80e km-re hátradőlni. Vagy esetleg egy újat lehőszigetelni.
Shadin13-12-2016 18:55:27 // 88325
Ja. Van benne egy vákuum buffer dob.
Piritu - 1.000.00013-12-2016 18:54:07 // 88324
Itt is próbálkoztak fémmel, de szerintem az ötletnél nem jutottak messzebb. Üreges a fedél, benne van valami nyomástároló tartály is. Nem véletlenül van műanyagból.
ProdyG13-12-2016 18:25:20 // 88323
Esedékessé vált az éves szerviz (olajak, szűrők cseréje...). Mennyire ajánljátok az Elaforg szervizcsomagját? 20% kedvezmény nem olyan rossz. Esetleg tudtok jobbat?

Amúgy ha nem Selenia olajat teszek a kocsiba az halálos bűn? Szervokormány olajat mennyire kell piszkálni?
A hűtőfolyadékot milyen időközönként kell cserélni?
Bocs a sok kérdésért, de ebben még kezdő vagyok.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.