Forum >> 159

Shadin16-12-2016 17:28:04 // 88621
Cuore Sportivo

:-D
Csabi16-12-2016 17:27:58 // 88620
Miben nincs igazam? Zárt nyomóágnál a legmagasabb a nyomás, és a legkisebb a szivattyú és motor teljesítménye, én végig ezt állítottam veled ellentétben :)
Egyébként tényleg majd egyszer átbeszéljük valamelyik 159-es találkozón :)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 17:25:15 // 88619
Na de a lényeg.. ma is volt egy rövidebb utam a 4-esen. Elképesztő ez az autó. Hazafelé leszállt a köd, forgalom is volt. Ez az útbiztonság, vagy hogy fogalmazzam, nem semmi. Az a pici látótávolság simán elég volt előzésekhez is. Nem vadultam, csak ami biztonsággal befért, ott előztem. Semmi ideg, semmi pörgés, beszélgettünk, nem stresszeltünk közben meg haladtunk, de nagyon. Áá, hihetetlen. Egyszer kellett egy erős elkerülő manővert csinálnom, ködben alig kivilágítva kijöttek elém. Elképesztő. Olyan volt, mintha hamarabb megcsinálta volna az autó a manővert, mint ahogy kigondolom. Ösztönből fék, kormány elránt, ekkor dolgozott, ropogott az abs, meg ki tudja mi, és már egy sávval arrébb voltunk, biztonságban.
Shadin16-12-2016 17:21:11 // 88618
Tőlem csak hibátlan autót vehet bárki...
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 17:17:19 // 88617
Nem a turbó szívja, a motor. Ezt hiányolom, hogy ez nem látszik. Nyilván kevesebb a LMM által mért légtömeg nyitott EGR-nél, mert kvázi "falsot" szív olyankor. Értsd az ott beáramló gázt nem méri meg a LMM. És ez akkor is így van, ha a turbó háza üres lenne :-) Mert pont ezt figyeli az EGR. Addig nyit, amíg el nem ér egy minimális légfelesleg értéket. Tehát egy meg nem mért légmennyiséget áramoltat be (valójában kipufogó gázt). Bezár az egr, akkor minden a LMM-en keresztül jön be, jó hogy nagyobb légtömeget mér. MIvel a kipufogó gáz nyomása is megnő ekkor, és az a turbón keresztül áramlik, nyilván hamarabb elkezd "dolgozni", mert hamarabb éri el azt a fordulatot, ahol azt az 0.1Bar különbséget már létre tudja hozni. De ez nem azt jelenti, hogy 0.1 BAr különbség a nyomásban felelős a teljes légmennység különbségért. De szerintem jobb lesz ezt egyszer megbeszélni, mert zerintm kicsit elbeszélünk egymás mellett, a többieket meg szerinem annyira nem érdekli ez :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 17:09:10 // 88616
Na.. utána néztem, és az, van hogy egyikőnknek sincs teljesen igaza:
http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0019_Vizgepek/ch04.html

így jogos és érthető. Bármelyik paraméter (Q vagy P) nulla, a teljesítmény is nulla. Az igazság középen van.
RomeoOne16-12-2016 16:46:05 // 88615
Most kell megvenni tőle, szinte új autó lett :D
Invisible16-12-2016 16:39:31 // 88614
Nem semmi, de látom jól haladsz vele :)
Shadin16-12-2016 15:04:44 // 88613
Rendeltem, elvileg 4000 Ft a cső és 1000Ft a dugó...
Csabi16-12-2016 14:23:19 // 88612
Rendeltél új csövet hozzá, vagy még csak folyamatban?
Csabi16-12-2016 14:17:50 // 88611
"Vedd figyelembe, hogy a motor szív be levegőt. Ki lehet számolni, hogy munkaütemenként kb mennyit. Szerintem innen indítsd a számításod."

Ezek szerint nem érted a táblázatot, pont ez van kiszámolva a jobb oldalon, mennyit tol a hengerekbe a turbó, (ritkán szokott szívni :) ) 1500 as fordulaton 45%al többet, ha nincs EGR visszavezetés....
Ennyit számít a 0,1baros nyomásnövekedés csak alapjáraton...
Van még diagram a hozzászólásaimban nem csak alapjáraton, hanem terhelésen is, szintén hozzák amit mondok...
Shadin16-12-2016 13:47:44 // 88610
Ezek megint olyan hibák, mint az EGR hűtő fedél is, ami ott lebeg minden dízeles feje felett :-(
Shadin16-12-2016 13:46:03 // 88609
El van porladva a cső, mint Giuntini-nek, meg anno Pityukomának is, ha jól emlékszem...
yani🍀16-12-2016 13:40:44 // 88608
Lassan felújítod az 5 éves autódat.:-)
Shadin16-12-2016 13:31:55 // 88607
Nívócső tömítés és DPF túlsó nyomás különbség szonda cső :-(


Szarolasz
Shadin16-12-2016 13:29:09 // 88606
Csabi16-12-2016 13:21:11 // 88605
Januárban kitérünk rá ;)
Liquid16-12-2016 13:05:59 // 88604
na majd egyszer magyarázd el nekem hogy van ez :) (Tényleg érdkel)
Csabi16-12-2016 12:23:56 // 88603
Ezért is írtam Liquid-nek hogy általános tévhit, amit igazolsz is :) Tényleg ne menjünk tudományosba, de ha már belevágtunk tegyük tisztába...
A példád nem állja meg a helyét....ha érdekel a téma jobb ha utána nézel mert rossz a sejtésed...
Csabi16-12-2016 12:20:24 // 88602
Pontosan, amikor a legnagyobb nyomást állítja elő, akkor a legkisebb a villanymotor terhelése... Nézz utána, sajnos nem én találtam ki...:) (H-Q P-Q jelleggörbe segít)
Csabi16-12-2016 12:13:07 // 88601
Én átgondoltam, de úgy tűnik te nem:
"Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek."
Szóval ha megáll az áramlás a szivattyúban mert zárt a nyomóága, akkor mi fogja elvinni a hőt? Van némi ellentmondás, nemde? :) Ezért fog bizonyos idő múlva károsodni....Írott és íratlan szabály, h cszivattyút zárt nyomóággal csak rövif ideig lehet üzemeltetni (1-5perc)....
ez már nagyon OFF téma...(turbóról most nem esett szó...)
159 Indigo Gray 2.4 Monster16-12-2016 11:23:41 // 88599
Köszi. Szóval akkor ez a futómű is patkány és igényli a Magyarosítást :)
Don Gombóc16-12-2016 10:47:36 // 88598
Az fasza. Azt hittem ahhoz anélkül is hozzáférsz majd.
Shadin16-12-2016 10:32:27 // 88597
Zsír! Akkor nem kell lebontani a zárhidat ugye ? :-)
Shadin16-12-2016 10:30:25 // 88596
Mert mögötte van a nívócső, amit az EGR hűtő fedél cserénél feltehetőleg eltörtem, vagy kimozdítottam :-)
Shadin16-12-2016 10:26:09 // 88595
Lefalazott, de nem kiírt EGR-nál Ricsi programja dobott egy limpet a 3000mbar-os ECU max. védelmi szint (?) nyomás limitnél. Úgy emlékszem akkor mondtad, hogy valamilyen mértékben vissza kell venni a tb nyomásból. Rosszul emléxem?
Shadin16-12-2016 10:22:12 // 88593
Most állok neki leszedni a DPF-et.
Don Gombóc16-12-2016 10:19:19 // 88592
Úgy látszik mindenki Alfával jár Fittnes centerbe, de van aki kívül tornászik, így sportos marad, és az Alfa feeling is állandó. :-)
RomeoOne16-12-2016 08:40:45 // 88591
Szerintem is hibás ez az állítás. Normál feltételek lehet igaz ez az állítás.
Analóg példát hozva, mondhatnánk, hogy egy autó motorjának a terhelése attól függ, hogy mekkora sebességgel megy. A légellenállás a sebességgel arányos, szóval normál körülmények között ez is igaz lehet, de tegyük fel, hogy kikötjük a kocsi hátulját egy oszlophoz, hogy ne tudjon mozdulni. Ha így elkezdi az ember túráztatni a motort meg kapartat a kerékkel, ugye a sebessége 0 marad, de nem mondanám, hogy minimális a terhelése a motornak. Sőt, így lehet szépen megfőzni.
Ugyanez mondható el a zárt nyomóágas szivattyúról is.
Erhard 242 (Pure Energy)16-12-2016 08:38:28 // 88590
nagyon átmentetek tudományosba :) Mi az hogy a tb többet dolgozik, a mihez képest? Annak aki állandóan 200-zal jár dolgozik a legtöbbet és mit befolyásol? Akkor van gáz ha megadott max fordulat felett dolgozna állandóan vagy nem jól látom?
Én 100e-et vertem bele a 2,4-be minden gond nélkül ....
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 08:17:16 // 88589
Azért nézd meg a méréseden a turbó nyomás értékeket. Alapjáraton légköri nyomást mérsz. 1500-on is, vagyis a turbo még csak forog ott magában :-) Ha lefalazod az EGR-t, 0.1Bar körüli túlnyomást hoz létre. Már kap annyi kipufogó gázt, hogy mérhető túlnyomást állítson elő. Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy végtelenszer nagyobb terhelésen dolgozik zárt EGR-nél.
Vedd figyelembe, hogy a motor szív be levegőt. Ki lehet számolni, hogy munkaütemenként kb mennyit. Szerintem innen indítsd a számításod.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2016 08:02:53 // 88588
Tehát amikor a legnagyobb nyomást állítja elő? Nem stimmel. :-)
Hardy16-12-2016 06:41:19 // 88587
Az szép környék arra már régen voltam. El kene menni egy kört arra.
Tocsa16-12-2016 06:12:49 // 88586
Ja csak a szakács a főzéshez ért.......:)))
Tocsa16-12-2016 06:08:03 // 88585
Ja be kell állíttatni a szervízben műszeresen és jó lesz! :)
Csak kevesen veszik komolyan ezt a lámpa beállítás dolgot . Vizsgán is tesznek rá nagyívben sajnos holott kötelező lenne mivel biztonsági berendezésnek számít a világítás ugye. :-/
Tocsa16-12-2016 06:02:45 // 88584
Ja főleg azok akiknek a ronggyá tört vackukban kicserélt lámpájuk az égbe világít és villognak mint a hülye ködlámpára meg mindenre miközben az ő lámpájuk az égbe világít meg a szemedbe.
Tocsa16-12-2016 05:56:46 // 88583
+1 :)
Tocsa16-12-2016 05:55:20 // 88582
Ha belegondolsz ez természetes nem ? Nem a szutyok kipufogógázt szívja ami nyomással jön ellenben a külső levegőd meg annyival amennyit a turbinád beszippant.
Tehát ha lezárod a nyomott áramlást a kipuff felől akkor nincs ami elnyomja a friss levegőt ami kisebb nyomással áramlik és addig gátolva volt. :)
Tocsa16-12-2016 05:49:31 // 88581
Ezt neked is át kellene gondolnod . Bocs hogy belepof. A túrbó hasonló egy centrifugál szivattyúhoz ami nyitott szivattyúkerekes akármennyire folytható nem árt neki a kompresszor oldalon max megáll az áramlás (ha zárt kerekes lenne az más tészta) ,
Tehát a villanymotor kérdésben igaza van a cartársnak DE nem elektromosan vagy mechanikailag menne tönkre hanem túlmelegedne a hűtés miatt! Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek.
;-)
rodolfo7516-12-2016 00:42:16 // 88580
Ok, jogos. Máskor lövöm a forrást is, 1,5 éve olvastam de nem találtam meg. Ha meg lesz linkelek. Igaz a "kémia", de te is tudod, hogy 100%-ban nem megy végbe a reakció, megy elégetlen korom is a levegőbe. Van DPF-em, nincskidobva a vasból 😊. Én nem mondtam, h nem fontos a környezetet védeni és senkit nem biztatok a DPF offra, de ...
R75
Piritu - 1.000.00015-12-2016 23:04:50 // 88579
Jóccakát mindenkinek! :-)
Csabi15-12-2016 22:25:02 // 88578
Ez halálbiztos...:) Inkább a belső érzeted mondatja veled, meg úgy általában általános tévhit...A motornak ettől nem lehet baja, a szivattyúnak igen... Nézz utána ha majd egyszer unatkozol :)
Liquid15-12-2016 22:20:16 // 88577
ez biztos? szerintem inkább simán leég a motor, legalábbis eddigi élettapasztalatom ezt mondja :)
Hardy15-12-2016 22:15:43 // 88576
Van benne vagy 9 izzó. Cseréld ki amelyik nem ég.
Piritu - 1.000.00015-12-2016 22:14:44 // 88575
Én voltam már nála szombaton is. Szerintem megoldja.
Csabi15-12-2016 22:14:25 // 88574
Nem lesz melegebb a kipuffgáz, ellenkezőleg kisebb lesz a hőmérséklete...Mivel több munkát végez a turbina oldalon a kipuffgáz( valamivel nagyobb turbónyomás) ezért több energiát ad le, ergo jobban lehűl.... Elsőre engem is meglepett a mérés, de 90km/h ás tempónál például nyitott EGR-rel kb 280°C a kipuffgáz EGR nélkül pedig közel 100 ! Fokkal kevesebb 180-200fokos....
Csabi15-12-2016 22:10:07 // 88573
"Ha egy szivattyút zárt csőre dolgoztatunk, nem a kompresszor rész fogja feladni, a villanymotor hajtjuk túl"
Na ezt gondold végig..:) Egy szivattyú terhelése a szállított mennyiségével arányos, ha ez nulla, mert zárt a nyomóága, akkor lesz a villanymotor terhelése a legkisebb...
Csabi15-12-2016 22:03:11 // 88572
Hát nem egészen.A turbó többet fog dolgozni, jobban fog nyitni a VGT , és jobban is fog pörögni...ezt a kört egyszer már lefutottam, ezért ezt is megmértem, hogy támaszt adjak az állításomnak...
Szóval csak alapjáraton ~35%-al több levegőt szív be a turbó EGR nélkül 750es fordulaton...
1500as fordulaton(emelt alapjárat) pl ~80 kg/h levegőt szív be a turbó EGR-rel
EGR-nlkül pedig ~125kg/h -át ...így ugyan tényleg nem 2x annyi , de baromságnak semmiképp sem nevezném Droberto állítását....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.