Forum >> 159

Haddel12-02-2017 22:09:31 // 91470
Hétvégén mentem 1700 km-t ,és az az érdekes ,négyszer regenerált az autó. Tutibiztos ,mert rezononál a hővédő lemez hátul olyankor. Mióta felraktam az új kipufogót ,nagyon hangos ,nem lehet nem meghallani😃
droberto12-02-2017 22:08:30 // 91469
Olyat lehet vele csinálni fényes aszfalton, hogy derékszögű kanyarban, ha kellően nagy a tempó, rendes eldobja a farát, de olyan szinten, hogy azt már az ESP se fogja meg. Kilincselsz előre. :) Viszont nagyon jó indulatú, mert egy kis ellenkormánnyal simán visszaáll és terhelésváltáskor sincs semmi bizonytalanság, billegés sincs, mint mondjuk egy mcpherson/csatolt lengőkaros vasnál.
Bazira zseniális ez a KKL/Multilink felfüggesztés. :)
Haddel12-02-2017 22:06:27 // 91468
Igy már jártam én is ,de az elektronika helyre rakta. Nagyon bolondbiztos a 159 .
Liquid12-02-2017 22:00:12 // 91467
Előz a hátulja? Ott valami nem kerek. Mondjuk az tény, hogy kanyarban nem lehet kibillenteni az egyensúlyából, előbb fogy el a bátorság Szerpentines lefele menetnél fékezéskor volt már hogy picit bemozdult, de abszolút nem volt vészes. Ja és ez bőven túl volt az átlagautósok korfontzónáján. :)
Marseus12-02-2017 21:25:53 // 91466
Akkor kezd előzni a hátulja ( és ehhez elég egy 120 -130-as tempó )mikor előzés után mondjuk fékezve visszasorolásnál. Eléggé meglepett első alkalommal.
Erhard 242 (Pure Energy)12-02-2017 21:17:28 // 91464
hát az 59 minden de nem kis súlyú autó :) a csúszást a gumi miatt érzed ... tulajdon képen én még nem mertem annyival bele menni egy kanyarba az 59-cel, hogy csúsztam volna benne :)))
Marseus12-02-2017 21:09:27 // 91463
Sziasztok!
Ezt az elpattogást amit mondotok én sedannal csúszásnak érzékelem és én azt gondoltam,h a kis súly miatt van ez,vagy ti nem erre gondoltok?
yani🍀12-02-2017 21:03:18 // 91462
Na, majd letesztelem én is:-)
Mi pénz egy ilyen szett?
Erhard 242 (Pure Energy)12-02-2017 20:59:25 // 91461
gondolhatod :DDD
az a durva, hogy szar úton ott tarja, ez nem pattog el, de emellett komfortosan csillapít nem üt
yani🍀12-02-2017 20:55:16 // 91460
A gyári jobb? DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)12-02-2017 20:51:20 // 91459
azért a Bilstein sport gátló meg az Alfa gyári sport között nem kis különbség van ..volt 7 végén egy próba köröm
yani🍀12-02-2017 20:32:00 // 91458
Ide beírod az alvázszámot, az előugró ablakban pedig az "info" fülre kattintasz. A felsorolás kb. 6. sorában hozza a felszereltséget.
ott221712-02-2017 20:14:53 // 91457
A jófogáson van egy garnitúra eladó Ti felni ,ha valaki keresi.
Revitox12-02-2017 20:14:27 // 91456
Üdv!
Honnan tudom meg, hogy High felszereltségű az autóm? Ez valahol rögzítve van írásban vagy kód formában?
Meg lehet ezt tudni valahogy?
'''''12-02-2017 19:44:19 // 91455
Szeretjük az autókat! :-)
Gyapi Ɨ|ѯ12-02-2017 19:27:17 // 91454
ennyi kocsira már bármelyik biztosító flotta kedvezményt ad :)
Kolci12-02-2017 19:12:21 // 91453
Nincs valakinek tipbize 59-hez?
'''''12-02-2017 17:23:18 // 91452
Asszony mindennap munkába jár vele meg hazafelé beugrik a boltba.Ez kb oda vissza hét km.Hétvégén sem kerül bele túl sok.
Engem cégessel visznek melóba és haza.Hétközben háromszor másfél km megy bele mert annyiszor megyek edzeni.Hétvégén meg változó.
Minderre volt a Giu,a 159 meg a spider. Nem pörögnek a km-ek. :-)
Faternál áll a c4 picasso amivel járunk a cégbe.Neki még van egy E mercije meg egy 67-es veterán mercije+ egy robogója.
Öcsém is a cégünkben dolgozik.Reggel-este hárman együtt megyünk.jövünk.
Neki is egy E mercije meg egy veterán sl mercije van meg egy rendszámos quadja+ egy robogója.
Cégben meg van még két kisteher meg két utánfutó amit bármikor használhatok.
Általában 70-80.000km-nél szoktuk max cserélni az autókat.Akkor még elég gyorsan eladhatóak egész tűrhető árban.
Persze én kivétel vagyok mert a 159 eléggé hozzámnőtt,így maradt meg majdnem 10évig és 105.000km-ig.
RomeoOne12-02-2017 15:32:32 // 91451
mondjuk, amit mondott Hardy, hogy van céges autó, ez meg csak ilyen hobbinak van, úgy érthető. nálad is ez a helyzet, és azért megy bele ilyen kevés vagy csak annyira nincs szükség messzire meg gyakran menni autóval, hogy így jött ki?
Ott van pl. Piritu. Ő is megveszi újonnan, de pörög is bele a km rendesen.
'''''12-02-2017 14:24:36 // 91450
Nekem minden autómban kevesebb volt eddig.
A 2006-os 159-et tavaly 105.000km-el adtam el pedig 55.000km-el vettem.
Szerintem nem is drágán,2.39M-ért ment el de hibátlan volt.
Az előző 166-om 7év után 55.000km-el került eladásra de ismerem a tulajt és most is 110.000km van benne.
Fater e mercijében 44.000km van 5 év után de 20.000km-el vette.
Asszony Giujában 40.000km van 6év után.

Ki lehet fogni csak általában már hirdetés előtt elviszi valamelyik ismerős. :-)
Legalábbis nálunk eddig így volt.
Giuntini12-02-2017 12:30:20 // 91449
Van 3000€ környékén már nem egy 159-es, jégvert, törött, motorhibás, váltóhibás, mert a sok kilométer nem azt jelenti, hogy rossz is az autó. Én láttam nem egy kinti hirdetést, felújított motorral, garanciával, tökéletes állapotban 2007-es évjáratot, 15000€-ért. Ugye ez mire itt lenne, több mint 5 millió lenne. Mondjuk ez az ellenpont. De azért egy olyan autó, amit 6-7 ezer € alatt kínálnak, abba nagyon véleményes beleülni. Mindenki baromi olcsón akar jó autót venni. A 159-es Alfa NEM NÉPAUTÓ! Ez egy drágán fenntartható autó. Mert finom alkatrészekből építkezik. Aki bontóból akarja fenntartani, az a végén bontóba is viszi! Nem is merem elképzelni, milyenek lehetnek azok a TI-k, amiket már 2 millió alatt hirdetnek. Itt nagy pénzekről van szó. Egy turbófelújítás kompletten 200 ezerbe kerül kiszereléssel, betétellel, olajcserével. Egy kuplungcsere kettőstömegűvel 400 ezerbe is bele kerülhet, egy automata váltó vezérlés csere kb. ott van, egy komplett motorfelújítás 1,5 millióba is. Egy gyári felújított motor 1,2 millió (2,4-ről beszélek) amíg itt van, szívósor, generátor, és önindító nélkül. Az én akcióm 1,5 millióban állt meg, de benne volt a generátor, önindító felújítás, új szívósor, nagynyomású, és befecskendezők komplett bevizsgálása. Itt félmegoldás nincsen. Nekem akkor a turbónak semmi baja nem volt, Szatyi javasolta a turbó tisztítását minimum, és neki volt igaza. Rá egy évre ki kellett venni a turbót. Ha valami elkezdődik egy autón, akkor vagy az elején aprópénzért el lehet adni, vagy a végéig elmenni. Az viszont egy rahedli pénz. Nem megvenni drága egy használt prémium autót, hanem fenntartani.
Erhard 242 (Pure Energy)12-02-2017 12:16:08 // 91448
Vagy egy jo méteres leharcolt fost, vagy egy nagyon sok méterest :)
Hardy12-02-2017 12:03:36 // 91447
Tudom. De mindenki azt hiszi megfogta az Isten lábat. Aztán kiderül hogy megfogta de túl büdös volt. 1.2 millás 159 mennyi lehetett kint? 2500€? Bele se merek gondolni azért mit lehet kapni.
Giuntini12-02-2017 11:34:33 // 91446
Csodák nincsenek! Ez a prémium autó! Két lehetőség van! Vagy veszel egy viszonylag új, és keveset futottat, vagy veszel egy jó állapotú 5-6 éveset, de nem tudod, hogy hol fog a költés megállni. Ha én eladnám az enyémet, biztos 4 millió alatt nem adnám el! Mert annyit ér! De senki sem adná meg érte, max. a felét. Ezért nem adom el! Aki most vesz 159-est, mindent bele lehet kalkulálni. Motor, turbó, és egyebek. 200 ezer alatt dízel, már nagyon kevés van. 200 ezer kilométer, az meg 200 ezer kilométer!
Hardy12-02-2017 11:31:58 // 91445
Van mellette egy céges autója. Ő nem km re cserél olajat mint mi hanem évre. :-)
Giuntini12-02-2017 11:23:39 // 91444
Én mikor végigolvastam tegnap az összes jelenséget, megmondtam, nem lehet váltóhiba! A vezérlőtömb hibája is kizárt. Az meg, hogy egyszerre menjen tönkre a Lock-up kapcsolóval (lebegő fordulatszám), az kizárt. Mondtam, hogy a "centralinával", vagyis a központi befecskendező környékén lesz a hiba. Az automata autóknál nagyon sok minden beleszól mindenbe. Itt van melegítő program, ami a kéziváltósoknál nincs. A turbónyomást hideg motornál lekorlátozza, nem engedi hogy felmenjen. Ebből kifolyólag egy automata (korszerű) váltós autó sokkal motorkímélőbb.
Haddel12-02-2017 11:20:26 // 91443
Tudtam én hogy ez lesz a hiba 😃 A többi csak járulékos hibajelentés. Meg gondolom az automata váltó kompenzálta a motor rángatásait.
Amugy király ez a fórum,nekem anno Valerossi46 kollega súgott,hogy mi lehet a baja a kicsinak. Örülök ,hogy neked is megoldódott.
Viszont arra érdemes figyelni ,hogy pl Rossinak is elég volt befújkálni ,meg megtisztítani a csatlakozót ,de nálam az csak ideig-óráig volt hatásos.Kb 500 km után újra rángatott. Ki kellett cserélni a hőterhelés miatt tönkrement csatlakozót.
De Csöri megoldotta nagyon gyorsan ,és költséghatékonyan.
RomeoOne12-02-2017 10:46:05 // 91442
De egyébként az ilyen ember mit csinál az autóval? Megveszi az új gépet és kiállítja, hogy nézegesse? Szép a 159, én ezt is megérteném, de én pl. magamról azt hittem, hogy keveset megyek, mert hétköznap nem is használom, csak hétvégente röffentem be és túrázgatok ide-oda. Olyan 15 ezer megy bele így évente, de 2006 óta az is lenne legalább 150ezer.
Zsolt15512-02-2017 10:43:02 // 91441
Nekem is ezt mondták, mondják a kollégáim. :-))
Hardy12-02-2017 10:41:50 // 91440
Én egy év alatt kb 1.2 millát locsoltam ra. Épp most néztem mikor írtam a blogomat. Pedig ez tényleg szervizelve volt. Bár a fele extra felszerelés.
Hardy12-02-2017 10:37:26 // 91439
Kollegám 159 e első tulaj magyarországi 2006 os. Van benne 60000 km. Mondom neki mindig főleg míg nekem se volt hogy adja ide rakok bele pár km t, mert úgyse hiszi el senki hogy ennyi van benne.
ProdyG12-02-2017 10:35:20 // 91438
Szerintem Haddel-re gondolsz, beszéltem vele is. Csak neki mivel manuál váltója van, magával a váltóval nem volt baj, emiatt nem volt egyértelmű a dolog.
De ahogy ő is mondta, ha az üzemanyag szintjelző-vel baj van (az nálam is ugrált), akkor nagy valószínűséggel az injektor csatlakozó a ludas.
RomeoOne12-02-2017 10:18:50 // 91437
Én úgy emlékszem, hogy itt is volt ilyen, hogy egy sima kontakt hiba miatt karácsonyfa lett a műszerfal, de ha agyonütnek sem mondom meg ki lehetett. hátha a kollektív emlékezet hatékonyabb...
RomeoOne12-02-2017 10:13:11 // 91436
Egyébként arra gondolt, hogy lehet, hogy kalosban, meg matizban, sciencento-ban stb, ilyen kis autókban találsz olyat, hogy öregember/asszony megvette és csak a sarki boltig ment vele. De a nagy dízelek tipikusan nem ilyen célra vásárolt autók, hanem cégek veszik évi 50k km-re. Én már egy 4 éves autóban is felhúzom kicsit a szemöldököm, ha 150k alatt van benne. Egy tizenéves 2.4-nél meg a 163k... Eléggé Andersen kategória :) Biztos lehet ilyet is találni, mnit ahogy a lottót is meg lehet nyerni. De az, hogy a használatautók közül 5-ből 4 ilyen, az minimum gyanakvásra ad okot. :)
SanyiJTD12-02-2017 10:12:17 // 91435
Én is mindjárt állok neki... Múlt héten vittünk műszakira egy 159-et pont ezt csinálta.... Akkor mi még nem hallottunk erről a hibajelenségről.
RomeoOne12-02-2017 10:08:40 // 91434
Bazmeg, Yani, kiégtem ettől így kora reggel másnaposan
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2017 10:06:55 // 91433
Királyság! :-) Az hiszem megelőzésképpen végig kontakt spray-zem az injektorokat.
Bushmaster12-02-2017 09:53:19 // 91432
Köszönöm a segítséget !!
ProdyG12-02-2017 09:45:39 // 91431
Na szóval, "Mindenki nyugodjon le a picsába!" :D

A kocsim hibátlan. Túrtam tegnap reggel a fórumot rendesen és többen számolnak be hasonló hibajelenségekről, mint amiket én autóm produkált (VDC, Hill holder, üzemanyag szintjelző ugrálása stb... hibák), csak az én kocsimnál az automata váltó is beszart és nekem ez okozta a fő problémát (manuál váltóval nem lett volna ilyen baj).
Többen írták, hogy miután megpiszkálták/megtisztították az injektor elektromos csatlakozóit, egyből eltűnt minden probléma. Nekem teljesen más volt a hibakód, mint a többieknek, de a problémák ugyanazok voltak.
Ez a blog írja le 100%-osan az én hibámat, neki is automatája van (csak érdekes módon a hibakód itt is más): blog

Szóltam is a szerelőmnek tegnap (nála volt a kocsi), hogy ezt nézzük meg gyorsan és megoldódott egyből minden probléma. Köze nem volt a hibának a váltóhoz.
Automata váltósoknak ezt érdemes észben tartani, hogy a befecskendező csati kontakt hibája hazavágja a váltót.
Köszi a segítséget mindenitől!

Ui.: mivel kb 1 hónapja rossz a kocsi (csak eddig nem volt időm vele foglalkozni), tegnap a szerelőtől padlógázzal jöttem haza egy jó 10 kilométeres kitérővel, olyan érzés volt, mintha most vettem volna a kocsit :)
Zolibácsi12-02-2017 08:23:33 // 91430
Hetfon este siettem az M5 Dabas iranyaba. Megeloztem laza 150-160-al egy uj passatot. Ő ugy elozott vissza hogy fekeznem kelljen a forgalom miatt. Bementem moge, hogy akkor haladjunk. Egesz szepen ment 190-ig a passat, elkezdem ramenni 200 fele hogy eloznem vissza, erre a paraszt tolt egy satufeket. Szoval nem tudta es elviselni hogy a szarolasz 200-nal rosz lenyomja
Zolibácsi12-02-2017 08:10:51 // 91429
Lassan 2 eve hogy olaszbol hoztak az enyemet. 1.2 misi volt az ára. Mire haza ert es mindenkit kifizettem lett 1.8misi. Egy evre ra kotelezo es hiba megelozes szerviz volt 360.000 ft . most van rajta egy kb 100.000 ft javitas hatra. Bal hatso Ablakemelo. Szelvedo berepdt, futomu elkezdett kopogni es a clock spring rosz.
Szoval egy 10-11 eves kocsinal simqn belefutsz egy eves fel millios javitasba. Megjegyzem hibatlannak tunt a kocsim
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-02-2017 01:40:32 // 91428
Ki lehet azt venni, csak ajtó kárpitot le kell venni. Piritunak van blogja is .
Giuntini12-02-2017 00:46:56 // 91427
140 fokos víznél már rég megy a hibaüzenet, hogy azonnal állítsad le a motort. 140 fokra felforrt víznél a 2,4-es motorja már megy a lecsóba. Víz a hengerekbe, és komplett motorfelújítás. Itt valami központi vezérlés probléma lehet. A szolenoid nem ilyen hibát produkál. Az automata váltónál a vezérlés hibáját általában rántás jelzi a váltásnál. Vagy nem tudsz elindulni vele. A lebegő fordulatszám az meg a lock-up hibáját jelentené. Az, hogy a tengelykapcsoló nem képes közvetlen fix kapcsolatot létesíteni, és állandóan lebeg. De ezek a hibák leállítással nem orvosolhatók. Itt valami "centralina" baj lehet.
kacisw11-02-2017 23:45:44 // 91426
Ok, azzal tisztában vagyok, de nincs más megoldás csak komplett kárpit csere?
Liquid11-02-2017 21:54:33 // 91425
ami a manualban van...
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2017 20:40:59 // 91424
Nem mellesleg az error details is érdekes amit az ECU hibakódhoz hoz. Tényleg ennyire tiportad amikor elszállt? Majd 140 fokos víz(?), közel 6k fordulat, brutál turbó nyomás, padló gáz. Gyanús ez is, bár ez lehet a program által rosszul interpretált dolog is..
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2017 20:37:56 // 91423
Igen, én is arra jutottam, mint Kolci. Valami cseh oldalon találtam rá, majd előtúrom a telefonom előzményeiből. A lényeg, hogy a váltóban egy szolenoid a valószínű ok, szóval nagyon valószínű, hogy egy jó váltós szakit kellene keresni mihamarabb. A dolog szolenoid cserétől a komplett felújításig bárhova kifuthat, szóval olyan ember kell, aki nagyon érti ennek az Aisin váltónak a lelkivilágát.
Hardy11-02-2017 19:35:44 // 91422
Elment a Mazda vagy valaki más?
Kolci11-02-2017 19:18:50 // 91421
Amit könnyen meg tudsz venni az a Castrol Transmax Dex III Multivehicle
Nem olcsó, de vegyél két lityót és akkor ki is tudod mosni a régi olajat a rendszerből.
Pityukoma blogjában minden le van írva. Még most is segít nekünk......
Link
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.