Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)25-02-2017 22:26:49 // 92071
Hú vazze... ennyiért hirtelen odaadnék egy garnitúra antracit TI felnit 5mm-es Conti gumikkal. :-)
Liquid25-02-2017 21:56:15 // 92070
tény hogy az adott gumi ennyi újan, de mondjuk attól még nem vennék ennyiért gumit...
Liquid25-02-2017 21:54:11 // 92069
az 5mm azé nem új...
Dömpi (il dottore)25-02-2017 21:39:26 // 92068
Csak gumigarnitúra ér rajta 200ezret (egy új garnitúra alsó hangon 250k)
Sandree8025-02-2017 21:36:51 // 92067
Szia!

Köszi a tippet. Nehéz volt lekapni?

Üdv.:
S.
mizooo25-02-2017 21:33:15 // 92066
Szia, nekem is olyan volt, lehúztam róla és 2X mosógépben kimostuk. Olyan lett mint az új :)
Sandree8025-02-2017 20:18:43 // 92065
Sziasztok!

Alfatext vajszínű ülésem van, és a vezetőoldali igen koszos, farmer összefogta stb, szerintem egy igazi kárpittisztítás sem hozná az elvártakat. Lehet ilyen kárpitot kapni van cikkszáma, vagy esetleg valami jó ötletetek? Az autó minden része szép, de ez úgy zavar.

Köszi:
S.
Liquid25-02-2017 20:16:57 // 92064
szép is, de ennyit nem ér :)
Piritu - 1.000.00025-02-2017 19:20:13 // 92063
Annyit sztároltátok itt a fórumban a Ti felnit, hogy akár lesz is valaki, aki kifizet ennyit érte :-DD
Piritu - 1.000.00025-02-2017 19:12:46 // 92062
Egyre sűrűbben fog "jönni" a figyelmeztetés. A végén kb 3 km-enként jött nekem. Le nem fog tiltani. Anno sikerült kitapasztalnom a bő 1.000 km alatt :-)
Liquid25-02-2017 19:01:36 // 92061
nem adja olcsón :)
yani🍀25-02-2017 18:46:51 // 92060
Mennyit érhet az autó, amiről levették: :-) Ti felni
yani🍀25-02-2017 18:44:10 // 92059
Két helyen kell nullázni. Az egyik a motornál, a másik a szerviz intervallumnál van.
Giuntini25-02-2017 18:31:37 // 92058
Van egy kérdésem: Ma kiírta hogy cseréljek olajat a motorban, és az olajos kanna is megjelent. Majd egy idő után eltűnt. Kérdés, az olajcsere figyelmeztetésnek egy idő után el kell tűnnie, és a kannának kell égve maradni? Ez mondjuk egy blöff, mert 13000 km-t mentem olajcsere óta, és 15000-nél cserélem. Biztos, hogy nem lett kinullázva az olajcserénél.
Nivan8425-02-2017 18:26:15 // 92057
Ne várj! Csapjad fel őket a helyükre! 😂
Dömpi (il dottore)25-02-2017 18:20:55 // 92056
Ma tavaszvárót tartottam :)

Kb 3 hét és mehetnek a helyükre! DE VÁROM MÁR!!!

Mosás előtt


Mosás után


Ahogy néztem, a két elsőnek a belső felét rendesen elnyalta, úgyhogy azok most majd hátramennek. Így még elfutnak ezen a nyáron, de jövő ilyenkor új garnitúra kell majd.
Zolibácsi25-02-2017 16:55:01 // 92055
Hátha valaki találkozott már ilyennel.
Vettem egy egyszerű ELM327 bluetooth adaptert, Még lumia 625-el próbáltam és a programhoz mértem működött is (sebesség, fordulat, vízhőfok, hibakód olvasás stb.).
közben lett egy androidos telóm és feltettem az alfa OBD-ingyenes verzióját, össze is kapcsolódik vele a program, de mikor lekérdezném a motort már azt írja, hogy nem jó az iso beállítás és nem biztos, hogy jó adatokat fog vissza adni, nyomok neki egy továbbot, de csak írogatja ezeket az iso hibákat és nem kommunikál.
Egy másik egyszerű app szintén tudja azt amit a windowsos tudott, de a torque már megint nem olvas be semmit.
Hol keressem a hibát? Valami androidos vagy applikáció beállítás hibádzik? vagy egyszerűen nem jó a elm327 BT
ELM327BT
Nivan8425-02-2017 15:23:45 // 92054
Furàn néznek rám sokan, amikor kiderül, hogy én direkt manuális klímás kocsit kerestem. Az 56-om dupla digites volt, nekem pont elég volt belőle annyi :) nyilván mások az igényeim.
Giuntini25-02-2017 14:49:15 // 92052
Ott a hengerfejjel is gond lesz...
Manky95625-02-2017 14:00:32 // 92051
Teljesen gyári programmal.
Manky95625-02-2017 13:59:20 // 92050
Mai DPF kiszedés, kicsit szét olvadva , turbó is túltöltőt nem kicsit , szerintem gát repedt is volt, 1 hónapja vették, kívülről hibátlan. 210lovas 2008 as autó. Ilyet sem láttam még.
Haddel25-02-2017 12:36:14 // 92049
Boci tiszta teherautó lett.Egyik nap motort húz,másik nap kínai porcelánt szállít😃
Liquid24-02-2017 23:16:04 // 92048
ABS és Xenon, ezekhez kell az 1. adapter, minden más rendszer elérhető ELM327-tel. Visoznt az megeshet, hogy ha újabb/egyszerűbb/kínaibb fajta ELM, akkor csak a motort éri el. Nekem van 2db és az egyik visz mindent, másik nem :(
Csabi24-02-2017 23:07:43 // 92047
légzsák gondolom...de a lényeg elérhető zöld nélkül is :)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2017 22:42:53 // 92046
Nem próbáltam végig :-) A motor ECU és a váltó ment ELM-327-tel, aztán beleszaladtam 2-3 zöld adapteres dologba (Abs, ülés és még valami volt), aztán hagytam, gondoltam majd játszok vele ha lesz zöld adapter és vagy 15 fok. :-)
Csabi24-02-2017 22:32:34 // 92045
Normál elm327-el is mennie kell. A zöld nálam az ABS-hez kell csak
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2017 22:22:47 // 92044
Aha, köszi! Lényeg, hogy kikapcsolható. Várom
már nagyon azt a zöld OBD adaptert, de szerintem az elveszett valahol útközben. Rendelek másikat. :-)
Hardy24-02-2017 22:16:43 // 92043
Tenyleg. A masiknál is bekapcsolt. Csak elfelejtettem. Ki kell kapcsolni az erzekelőt.
Csabi24-02-2017 22:10:43 // 92042
A párásodásérzékelő bekapcsolja... Ha jól láttam Piritu képein neked nincs ilyen
Csabi24-02-2017 22:02:43 // 92041
"Minden indításkor bekapcsolja magát, és néha hallom is, hogy jár a hűtőventilátor. Télen? Minek? Túl van ez bonyolítva szerintem."

Ahogy Piritu írja a párásodásérzékelő kapcsolja be, mert úgy érzékeli,hogy párás, de sokszor száraz időben is, szóval nem az igazi...engem nagyon zavart, ezért ki is kapcsoltam ezt a funkciót...
A hűtőventilátor pedig a klíma nyomására kapcsol, ha eléri a 16 bar-t akkor kapcsol az első venti fokozat, 21bar-nál a kettes fokozat( ez csak nyáron kb 30 fok felett jellemző)... Visszahűti a klímahűtőn keresztül a gázt így lecsökken a nyomása és 11bar-nál kikapcsol a venti....Szóval elvan magában, de tudja a venti a dolgát :)
Smith24-02-2017 21:57:54 // 92040
Én is ki tudom kapcsolni. Na majd MES-sel ránézek mit mutat.
Hardy24-02-2017 21:21:35 // 92039
Akkor ott valami tényleg nem jo. Én ha kikapcsolom a kompresszort az addig ugy marad mig újra be nem kapcsolom.
Kolci24-02-2017 21:10:41 // 92038
Nekem a fűtés része tökéletes, a digit klíma pont oly jól működik, mint a 64-ben majd a 155-ben és a 156-omban. Egyedül az idegesít, hogy nem lehet kikapcsolni az autómatikát. az összes többiben ki lehetett kapcsolni. Ez vagy hiba vagy erre már nem gondoltak az 59-ben. Egyedül a max fűtésen nem megy, de ha párásodást észlel akkor is visszaveszi autómatikára, leveszi a hőt 30 fokra, bekapcsolja a klímát és átrendezi a fújási irányokat.
Mindenkinél ilyen kretén.
Angelo Bianco24-02-2017 21:05:05 // 92037
Sziasztok!

Volt már téma párszor a lengőkar nyikorgás, nyöszörgés...
Az ősszel cseréltünk két felső lengőkart, direkt Lemfördert vettem, mert nem egyszer olvastam hogy a TRW nyöszörög. Hát ez is....
Kérdés, hogy mit szoktatok, mit lehet csinálni neki?
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2017 20:30:47 // 92036
Hát biztos. Én mindenesetre úgy indítom lassan mint valami kis repülőt. Nyomkodom a gombokat lent, fent rituálé szerűen. Kompresszor ki, ventilátor 2-esre, zene elkussoltat, park szenzor elkussoltat, indulás...
Piritu - 1.000.00024-02-2017 19:44:16 // 92035
Hidegen induláskor azért is fűt túl, mert a középkonzolnak is át kell melegednie a megfelelő méréshez. Ezt szokták több érzékelővel kiküszöbölni. Van OFF ahol 5 is van.

Azt hogy rossz-e a rendszer egy egyszerű hőmérő segít eldönteni. Ekkor rá kell áldozni egy kis időt és nincs több bosszankodás. Eltömődni normál esetben nem tud, mert a pollenszűrőn át jön a levegő, nincs mivel. Nyitott ablaknál jöhet be por és kosz, ami eltömítheti. A visszaküldött ventik közt volt már olyan is, amiben cement szerűen bele volt kötve a porcica. Én pl szinte sosem közlekedek lehúzott ablakkal, arra ott a Spider.
Piritu - 1.000.00024-02-2017 19:31:28 // 92034
A klímakompresszor a párásodás megelőzése miatt megy.
David | Centocinquantanove24-02-2017 18:33:23 // 92033
Teljes mértékben megszűnt! 😁
Most olyan lett az autóm mint az új, kuplung vajpuha, szervo is más érzés lett kissé, simább lett, zajok szűntek meg.
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2017 18:32:19 // 92032
Nem, ez nem érzet kérdése. A 146-nál 23 fokra állítottam (általában én is) és az tartott egy normális hőfokot. Félautomata volt, vagyis tekerő kapcsolós. Tökéletesen működött. Volt abban is rácsocska, és belső hőmérő (hála az égnek csak 1db) és működött. Full nem érdekelt, hogy hány fok amit tart, csak legyen kellemes meleg. És az volt, stabilan, függetlenül a kinti hőmérséklettől, és a sebességtől. Sosem kellett tekergetni.
A 159 egy idő után erre nem képes. Nem vonom kétségbe, hogy gyárilag jó volt, de utána olvasva, nem egyedi a hiba. Mondhatni típushiba, ez nem érzet kérdése, sokan panaszkodnak erre. Több helyen is olvastam, hogy a szenzor elkoszosodik, ettől van.

A 22 fokos beállítás egy darabig jó. Induláskor percek alatt összekapja magát és fűt mint a bolond. Szerintem lényegesen többre mint 22 fok, de igaz, nem mértem, lehet hogy 22-re. Jó meleg lesz és jó hamar az tuti. Aztán felmegyek a pályára, haladok, és érzem, hogy egyre csak hűvösebb van. Nem fűt. Ilyenkor 27-re kell kb tekerni mono módban és akkor jó lesz. 3 zónás módban tiszta káosz, állandóan tekergetni kell. Egyszer kifagyaszt, egyszer megfőz. Kellemetlen.

Közben nem értem, hogy a klíma kompresszor minek van bekapcsolva. Minden indításkor bekapcsolja magát, és néha hallom is, hogy jár a hűtőventillátor. Télen? Minek? Túl van ez bonyolítva szerintem.
Piritu - 1.000.00024-02-2017 17:53:55 // 92031
Azt hogy rendesen működik-e a rendszer egy a váló elé tett hőmérővel jól ellenőrizhető.
Piritu - 1.000.00024-02-2017 17:52:20 // 92030
Tuti rosszabb lesz.
Mi gyártjuk 1991-óta (úgy másfél-két millió darabot évente) és egy kompresszorral simán haza lehet vágni. 1,2 mm-es a tengelye.
Szerintem kavarás nincs, egyszerűen automata. Nem olyan, mint a Trabi, hogy klatty és fűt, klatty és hideg jön mindaddig, amíg nincs újabb klatty.
Kicsit a tempomathoz hasonlítanám. Az se folyamatosan gyorsít, csak amíg el nem éri a beállított értéket. Aztán ha mégis főlé megy akkor motorfékez (hűt), amíg el nem éri a beállítottat.
Piritu - 1.000.00024-02-2017 17:45:00 // 92029
Az automata csak akkor fűt, ha hidegebb van odabent, mint a beállított érték.
A hőmérő a középkonzolban a kicsi rács mögött van.
Simán lehet, hogy ott többet mér és hideget fúj.
Túl kell lépni a "hagyományos" fűtésnél megszokottakon. Ott addig nyomja a meleget, amíg le nem állítod. Az automata a hőmérsékletet tartja, az hogy éppen mit fúj be nem releváns, csak az eredmény. Nekem majd 200e km-en 23 fok volt beállítva és mindig annyi is volt a kocsiban. Az más kérdés, hogy az ember ezt a 23 fokot mikor mennyinek érzi...
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2017 15:58:51 // 92028
Akkor neked kivételesen jó :-) Majd tavasszal (ha a zöld OBD toldóm valaha megjön) belemászok MES-el és kiderítem, hogy mi kavarja így össze. Olvastam olyat, hogy a kis ventillátor, ami a kabin levegőt beszívja, tele cuccolja porral, ezzel-azzal a hőmérőt. Ezt kellene kipucolni. Amihez le kel venni a középkonzolt. Amihez pedig nincs kedvem :-) Lehet próbaképp amolyan keleti blokk megoldásként telibe fújom kompresszorral a kis nyíláson keresztül. Rosszabb nem lesz.
Liquid24-02-2017 15:25:02 // 92027
Nekem alapvetően nincs vele gondom, nem nagyon szoktam tekergetni 20-20 fok körül van, esetleg nyáron magasabban. Annyi bajom van csak vele, hogy hidegindítva, mikor eléri a szerinte megfelelő hőfokot akkor elkezti tolni 4-es fokozaton a jóindulattal is csak langyos levegőt, az ülések alatt hátra pedig hideget. Erre az a megoldásom, hogy letekerem 1-esre, majd pár km múlva visszanyomom automatára és mindenki boldog :)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2017 15:07:52 // 92026
Tedd át mono módba, úgy legalább csak egy tekerőt kell folyton matatni :-) Ennél jobb megoldást én sem találtam egyelőre. Így mintha kisebb amplitúdóval is változna a fűtés. Induláskor 22 fok, menet közben 27 fok kb jó volt a télen. 3 zónás módban egy őrület az egész. :-)
A legjobb, amikor 32 fokra tekered hogy fűtsön már valamit. Na elkezdi nyomni, de csak mintha a hideg is jönne. És akkor jössz rá, hogy a nyomorult hátul 22 fokon van, onnan meg tolja a jéghideget a derekadra,. Zseniális. Szerintem tök részegen tervezték, és a huszadik kör grappa után ezen röhögtek a mérnökök, hogy mekkora poén lesz...
avvocato24-02-2017 14:14:46 // 92025
Sajnos elég szar a 159-es fűtése, én is ezt tapasztalom.Hidegben, amikor elindulok, ömlik a meleg úgy, hogy majd megsülök. Utána pedig kezd lehűlni és állandóan feljebb kell tekerni a hőfokot, már 29 -30 fokra is felrakom, de akkor se fúj igazán meleget. A 146-ban, amikor feltekertem a hőfokot, 3 óra múlva is ugyanolyan meleget fújt. Szerintem az alfánál a legbénább mérnököket erre a részlegre irányítják, meg az ablaktörlő részleghez, mert egyik alfámban se volt normális ablaktörlő, főleg az esőérzékelős. Na de ezek apróságok, amikor megindul az autó, mindent megbocsátok.
SanyiJTD24-02-2017 14:00:14 // 92024
Kóla? Vagy krómtisztító? Esetleg timföld?
ProdyG24-02-2017 13:49:37 // 92023
A krómozott kipufogóvéget ti hogy tisztítjátok, hogy olyan legyen, mint új korában? Van erre valami speckó módszer?
ProdyG24-02-2017 13:46:31 // 92022
Üdv :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.