Forum >> 159

csokagm16-05-2017 20:45:01 // 94821
Hát az. Elég nagy a kontraszt, és nem a színre gondolok :)


Egyébként biztos lerágott csont, a héten viszem átíratni a kocsit sima rendszám van rajta, ahhoz, hogy matricát kapjak le kéne vennem a régit és leadni? Illetve eltüntetni a lyukakat is? Mi ennek a módja. Ezért telibe fújni a lököst nem szeretném.
droberto16-05-2017 20:36:51 // 94820
Passat B8. Lehet, hogy modern, de az ötvenkilenchez képest egy hűtőszekrény:
droberto16-05-2017 20:32:24 // 94819
Ez az enyémhez képest vagy 15 mm-el kijjebb van.
RomeoOne16-05-2017 19:54:32 // 94818
Az a lökös toldat elég jól néz ki. Hol lehet ilyet beszerezni?
David | Centocinquantanove16-05-2017 19:46:21 // 94817
Jani721216-05-2017 19:37:54 // 94816
Alá is jó :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster16-05-2017 18:51:34 // 94815
Ha q4 em lenne akkor kötelező :)
csokagm16-05-2017 18:42:51 // 94814
Ilyeneket illik az index fölé tenni? :)
Dömpi (il dottore)16-05-2017 17:47:11 // 94813
Az imént lőttem pár fotót.
Szerintem a hátsó lököst az oldallemezhez rögzítő fülbe ér bele a gumi.
Valszeg kintenbb van a kerék a gyári myomtávtól.

Az ET-t majd megnézem ha aknán lesz a kocsi...ma este vagy holnap.
Dömpi (il dottore)16-05-2017 17:30:23 // 94812
Én meg még alatta nem mentem😁
Liquid16-05-2017 16:28:55 // 94811
egy TI, 245/40/19-cel már bele tud érni a doblemezbe ha meg van buggyantva, de nem életszerű
pettinke16-05-2017 16:19:04 // 94810
valóban, az a beállított sebességhatár elérésének figyelmeztető ikonja :-)
RomeoOne16-05-2017 16:11:13 // 94809
Hol van ott olyan ikon? Nekem nem tűnt még fel.
csokagm16-05-2017 15:15:44 // 94808
Most vettem észre hogy a sebességmérő órájában a mutató fölött vsn egy 120as ikon. Ez mit csinal? Nem mentem még 120 felett😁
David | Centocinquantanove16-05-2017 14:33:12 // 94807
Csatlakozom! :)
4-5 emberrel is még autó, csak már nem úgy húz, de teljesen vállalható
ProdyG16-05-2017 13:29:10 // 94806
Nekem a 19-es, gyári paraméterekkel rendelkező felni nem ér be soha sehova, pedig egy körrel nagyobb gumi van raja, mint kellene. Valószínűleg nálad valamelyik felni paraméterrel lesz baj (vagy a pogácsával). Én megnézném a felni belsejében a számokat.
De lehet, hogy pusztán a megpakolt biciklitartó húzza le annyira nagyon a kocsi hátulját, mert ott azért eléggé hátul van a súlypont.
RomeoOne16-05-2017 11:34:21 // 94805
Elég valószínű, mert ha fent van egy 4 mm-es pogácsa, akkor ET45-nek kéne a felninek lennie, hogy ott legyen, mint a gyári felni. Feltéve, hogy 8" széles.
Liquid16-05-2017 10:57:18 // 94804
a TI felni "közepe kicsit kiáll" a pereméhez képest, szóval elképzelhető, hogy maga a gumi kijjebb van a tiéden.
Dömpi (il dottore)16-05-2017 10:37:04 // 94803
ez a gyári TI felni:


ez meg az enyém:
Dömpi (il dottore)16-05-2017 10:29:29 // 94802
km óra állása: 203 k, tekerve lett kb. 34 k
csapágyak még a gyáriak :)
RomeoOne16-05-2017 08:57:57 // 94801
Ha legközelebb leveszed, mindenképp nézd meg, mert fontos paraméter. Az egyik küllő hátuljába szokott beütve lenni.
Azt hittem, azért kellett a pogácsa, mert nagyobb az ET, de ezek szerint a fék miatt. Akkor valószínűleg mégsem ott van a kerék, mint a gyári, legalábbis ránézésre is kintebb van. Kerékcsapágyak hogy bírják nálad? Kellett már cserélni? Nekem is eltér az ET a gyáritól, aztán kíváncsi vagyok, hogy mennyivel rövidíti le a kerékcsapágy élettartamát.
Bushmaster16-05-2017 08:52:00 // 94800
Szerintem először ki kellene próbálni a gyarival azzal mit csinál és ha azzal működik akkor felni csere az a legbaratibb költség (persze ha nem valami más apróság a baj) de én nem vetnem el az állítható futómű részét sem végső megoldás ként, bár nem tudom mert még nem volt de amennyire tudom ott tudsz magassagot, kemenyseget állítani és nem hiszem, hogy olyan bonyolult volna alligatni. Egyébként a gumi külső fele ér bele , nem lehet hogy a sulytol be terpeszt es mondjuk a belső fele ér valamihez oda vagy azt nem nézted a kerék jaratban hogy ott min hagyott nyomot a kerék?
Tocke16-05-2017 08:34:01 // 94799
A 8V előnye talán az egyszerűbb motorfelépítés, a kevesebb fogyasztásban már nem vagyok biztos. Az enyém csak városban 7,5 l kímélve, városon kívül 90-110, 5,2-5,5 l. Szerintem ezt egy 16V is tudja. Az ereje 2 felnőttig bőven elég a normális közlekedéshez, viszont a 4-5 embert már eléggé megérzi.
Chris15916-05-2017 07:01:38 // 94798
Egyébként érdemes alaposan megvizsgálni hátul a rugókat, 1 hónapja voltam csörinél nagyszervízen ő mondta, hogy jó pár 159-ben már cserélt rugókat. Elég gyorsan elfáradtak és legtöbbször pont a tövében volt a törés alig észrevehető csak messziről látja az ember mintha 30mm-et ültetve lenne az autó.
Chris15916-05-2017 06:55:22 // 94797
Múlt héten mentünk egy 500km-es útra tökig megpakolva hátsó ülésen 3 85kg-os emberkével. Nem ült be a hátulja nem ért bele semmibe. Így is elég feszes volt az autó kanyarokban.
TI felniről TI futóműről van szó, gondolom a gyári TI futóművet jól kialakították.
Dömpi (il dottore)15-05-2017 22:48:35 // 94796
Nem tudom mekkora sz ET-je.
A lényeg, hogy a gyári 19-es TI-nek az agy felé befelé hajlanak a küllők. Nálam meg egyenes. Ezért kell a nyomtávszélesítő.
Bushmaster15-05-2017 22:42:27 // 94795
Esetleg ki is lehet peremezni a sarvedo ívet :)))
Vagy még egy ötlet ha már semmi opció nem működik akkor cseréld le a bringakat szenszalasra :)))
RomeoOne15-05-2017 22:36:01 // 94794
Azt mondod, hogy a felninek nagyobb az ET-je, mint a gyári? Én eddig pont az ellenkezőjét feltételeztem. Ha ugyanott van, mint a gyári, akkor lehet tényleg csak az a baj, hogy túlságosan hátul van a terhelés, nagy az erőkar és lenyomja a kocsi farát és nem megoldás a felnivel való buherálás. Persze egy próbát megér.
Dömpi (il dottore)15-05-2017 22:33:18 // 94793
Nekem elöl hátul van 4 mm nyomtávszélesítő, amivel "elvileg" a kerék ugyanott van az én felnimmel, mint ahol a gyári TI. De lehet mégsem.
Nem tudom mi van, ha hátul kiveszem. Elöl nem vehetem ki mert akkor nem fér el a félnyeregtől a felni. Hátul viszont ilyen gond nincs.
RomeoOne15-05-2017 22:21:46 // 94792
Én még anno a 147-el vállaltam be egy osztrák túrát a kondis haverokkal. 3 nagy batár állat beült abba a kis kocsiba hátra, telepakolva cuccal... ET 35-ös Proline felniken vettem a kocsit. Azok is kintebb voltak, mint kellett volna, amitől jól nézett ki, csak a zsír új gumikban lett egy jó kis vályú, mire megjártuk a jó 1200 km-es oda vissza utat. Én nem is hallottam, csak aki a hátsó kerék felett ült, szólt, hogy hall valami súrlódást huppanóknál.
Dömpi (il dottore)15-05-2017 22:08:31 // 94791
3 gyerek és fullra pakolva nekem se ért bele semmi sehova.
De a vonóhorogra tett bringaszállító önsúlya 20 kg + 3*15 kg bringa, tehát 65 kg többlet, aminek a súlypontja elég hátul van.
Amúgy érdekes, mert csak a jobb oldalról hallottam, hogy súrlódik valami.
Dömpi (il dottore)15-05-2017 22:03:46 // 94790
Ok, köszi

Asszem mielőbb vennem kell egy Szelvio-t. Annak tutira nem fog megülni a segge.
Dömpi (il dottore)15-05-2017 22:01:14 // 94789
Szóval.
Hazaérve, kipakolás után elvittem az Arkangyalt fürödni. Onnan irány a nagyi, lássa hogy egyben vagyok😁
Ahogy onnan indulnék haza, egy nagy csattanás, kocsi lefullad, égett gumiszag. Újraindítom, erre nincs szervó, majd van szervó, de visít mint állat. Óvatosan gurulok, utcasarkon megint elmegy a szervó. Leállok, géptető föl: szíjjak rendben, szervóolaj nem habzik (tehát nem a tartály szűrője).
Na irány óvatosan a szerelőm,
Nézi, majd felhorkan: szétesett a főtengelytárcsád!
Jah. Levállt róla a gumi, innen volt az égett szag.
Holnap tárcsacsere😩
Dömpi (il dottore)15-05-2017 21:53:14 // 94788
A rugók jók, a gátlót nem tudom, de holnap megnézzük...mindjárt leírom miért.
csokagm15-05-2017 21:44:39 // 94787
Főnix. Írta valaki és rájöttem, hogy én is onnan rendeltem még a 166-hoz és nagyon jók voltak.
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-05-2017 21:41:14 // 94786
Nekem TI felnim van, és nem TI futómű szóval meg tudjuk nézni :)
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2017 21:38:08 // 94785
a gyári felni biztos nem ér bele én is mentem 4 felnőtt + fullra pakolva... rugó nincs eltörve, gátlók jók?
Dömpi (il dottore)15-05-2017 21:32:49 // 94784
Na srácok, a VTT-n 19"-os kerékmustra: gyári TI vs. az enyém.

Azt szeretném kideríteni, mennyire ül bele a gyári a kerékjáratba, ill. össze szeretném mérni a hátsó myomtávot is.
Mielőtt vagyonokat költenék légrugóra vagy bármi okosságra, meg akarom tudni, nem e csak gyári felnit kellene venni.
De az is benne van a pakliban, hogy hagyom így. Ha bringákkal megyünk, legfeljebb két autóval megyünk.
Ha éves szinten összevetem a többlet üzemanyagot a felnicsere költségével lehet az előbbi jön ki kevesebbre.
Smith15-05-2017 21:27:45 // 94783
Honnét rendelted végül?
csokagm15-05-2017 21:22:50 // 94782
Megrendeltem, végül plüsst sötétszürkét, volt hozzá egy plusz elképzelésem, remélem jól fog kinézni.
Smith15-05-2017 21:13:38 // 94781
Majdnem 10 éves dizel, 99e km-rel. Nem lehetetlen, de nem is annyira könnyen hihető.
Smith15-05-2017 21:12:29 // 94780
Dehogy, mi nem öregszünk. Mi csak férfiasodunk, szépülünk, okosodunk, tapasztaltabbak leszünk. Meg szerényebbek. :D
Liquid15-05-2017 20:50:04 // 94779
így van, (dízelfronton) a tuti egy mechanikailag hibátlan 2.4, amiből ki vannak dobva a sallangok és meg van Manky-zva :)
Persze ez csak akkor játszik, ha kell az erő, és a tulaj nem esik hanyatt ha netán 8-9-10-et kajol
Liquid15-05-2017 20:46:05 // 94778
Egy kissé túl van árazva szerintem, így első ránézésre. Az hogy gyengus vagy nem, mindig egyénfüggő. Nekem az lenne, némi csippeléssel azért ehet rajta segíteni, de nem lesz erőgép sose.
Ez mindig arról szól mi a fontos az erő vagy a fogyasztás, az 1.9 8V az utóbbiban jeleskedik inkább.
Lexlutor15-05-2017 20:43:15 // 94777
Én is kaptam tőle. Mai napig azt használom...
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-05-2017 20:38:26 // 94776
Jó a 2.4 csak nem gyárilag :) Én tegnap Mankynál ki iktattuk a mumusokat és kapott egy finom kis remapot, sajnos nem az lett amit szerettünk volna mert a porlasztók nem tökéletesek és már kormoltak, de így is ég és föld a különbség már nem az a lomha dög :)
csokagm15-05-2017 20:33:42 // 94775
159

A 2 literest ajánlják a legjobban, ennél elvileg se a dpf se az egr nem problémás már, az 1,9nél és a 2,4nél még az lehet.
Amit közben megtudtam, hogy az 1,9 váltója szét tud esni sajnos. (M32) Azt hiszem a 2,0-ban nem ez van, így az sem problémás.
Én a 2,4ről se hallottam rosszat, csak éppenséggel már nem az a takarékos darab mint 156 vagy 166-ban volt.
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-05-2017 20:12:41 // 94774
Én nála vettem a 2.4 et . Makulátlan állapot és bőrbelső vezetett szervízkönyv 5 ezer km el ezelőtt nagy szerviz. Nos Bőrülés kiszakadva, elég sok kavicsfelverődés az első lökös és motorháztetőn, Bemelegítve a motor hogy ne vegyem észre a szívósor hibát (hidegen első 2 indításnál le állt szívósor leköt azóta jó) szervízkönyv: ma voltam Csőrinél meg csináltatni a vezérlés víz pumpa, hosszbordás, szervó szíj cserét nem bíztam ezek után az emberben. és igen 2013-as volt az állítólag cserélt holmi és elég ramaty állapotú. De már végre rendben van :) Meg kell jó alaposan nézni és el vinni szerelőhöz átvizsgáltatni
gelle15-05-2017 20:11:00 // 94773
Köszi az infót a kereskedésről, annak eddig még nem néztem utána. De valóban vannak elég érdekes hirdetései, pl 39ezret futott 159-es.
Természetesen komolyabb átvizsgálás nélkül nem venném meg, bármennyire is szép a hirdetésben.
Na meg azt is tudom, hogy új autó várlás az szűrők, olajak, vezérlés cserével kezdődik, akárki akármit is mond, hogy mikor volt utoljára cserélve.

159-nél egyébként melyik motor az ajánlott dízelek közül üzemeltetési szempontból?

Erhardnak nem látom HAHU-n a kocsiját.
Marseus15-05-2017 19:41:22 // 94772
Ettől tartottam..azt meg még nem szedtem le de át kell esni ezen is...:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.