Forum >> 159

Kazes☻05-05-2017 16:12:12 // 94470
Ja, kérem... akinek ilyesmi méretű a kezecskéjeee...! :D + az enyémben megy hátra a szellőzés... :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 16:09:52 // 94469
Akkor ezt a csatis "tuningot" ki próbálom. Pár hete el kezdte ezt az indítás után fehér füstös dolgot. Hiába mondom neki mindig hogy nem kell fehér füst már van Pápa :D
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 16:09:06 // 94468
Hát... passz. A jtd-nél külön lámpácska volt, de jó ötlet, megnézem! :-)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 16:07:58 // 94467
Áhh tudom én azt :-) A mienkben hátul nincs légkiömlő, csak valami kis tartóka. Azt kipattintom, plusz leveszem a kézifék szoknyát és prímán meg lehet nőgyógyászkodni. De ettől még nem értem, hogy ha érintkezik, akkor miért nem működik :-) Aztán 5 perc múlva meg miért működik? Valami testelési dolog lesz, de egyelőre nem érdekel. Max feltöltöm az akksit, hátha attól meggyógyul :-)
Kazes☻05-05-2017 16:05:15 // 94466
Ott a kézifék kar alatt van a csati, amit leginkább a komplett középső box lebontásával érsz el... ;)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 16:05:15 // 94465
Hidegen indítva volt az a pár ütem fura kihagyás, de fehér füstöt nem láttam. Nekem igazából a fél melegen indulással volt gondom.
Hidegen mindig csak ez a pár ütem kihagyás, aztán minden okés, ez annyira nem zavar. Fél melegen, mondjuk egy óra pihi után viszont berángatott kb 1 percig és ilyenkor füstölt fehéren.
Az 5-ös henger vezeték szakadás hiba előtt is ugyanez volt, és most pár napja megint előjött. Nem durván, de felismertem a jelenséget, ezért kezdtem piszkálni.
A csatlakozók összenyomkodása után teljesen eltűnt ez az 1 perces rángás és a füst is. Simábban is jár a motor, ami D-ben féken állva legfeltűnőbb.
Liquid05-05-2017 15:58:29 // 94464
a kézifék visszajelző a fékolajszintet is jelzi nem?
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 15:54:11 // 94463
Lehet, Debrecen bevonzza a kontakt hibát. :-) A TD-n kézifék visszajelző játszik hasonló megfejthetetlen játékot, csak az éppen kit zavar ? :-)

Ebben most már én is tök biztos vagyok, hogy ott a csatlakozó a gond. A késes csatlakozó szétnyílik, és laza lesz a csatlakozás. Most összenyomtam jó alaposan (közben ezeket a szavakat skandálva: "Szívatsz? Na nesze akkor... :-))
A kábeleknek 99% hogy semmi baja, az 5-ös hengernél végigjátszottam. Levágtam, meghámoztam ahol töröttnek tűnt, de a szigetelés alatt a vezetéknek semmi különös baja nem volt, nem voltak megszakadva a szálak. Ott szét is műtöttem a csatlakozót gombostűkkel, újra forrasztottam, összébb hajtogattam. Vagy 2 órát elbíbelődtem vele.

Még kigondolom, hogy Ofiéktól rendeljek új ugyanilyen sz.rt, vagy bontóból hozzak a régi fajtából. Azzal sosem volt gond, viszont a bontotthoz kábelt kell toldani, míg az újat fel lehet szépen tenni, max 1 centivel rövidülnek a kábelek.

Ha forrasztás gondod van, gyere, megoldjuk, van minden ami kellhet hozzá.
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 15:41:26 // 94462
Ezzel a csatis dologgal változott az indítás és a fehér füst?
ProdyG05-05-2017 15:10:53 // 94461
Elég sokat bíbelődtem már ezzel az 5 csatlakozóval, mivel muszáj volt, és az a tapasztalatom, hogy nálam tuti a csati a ludas, mert bizonyos helyzetekben (piszkálás után) megjavul a kocsi. Persze van esély magukra a kábelekre is, de inkább a csatikat tartom valószínűnek (kis gyenge szar az egész). Így, hogy véglegesen nem tudom megjavítani a kocsit, úgy látom a múlt hétvége után, hogy úgy mehetek a legbiztosabbra, ha új csatikat veszek.
Kérdeztem több embertől is, végül Elaforg-ék küldenek nekem 5 új, gyári csatit. Jövő héten érkezik, utána már csak a forrasztást kell valahogy megoldanom.
Szerintem te is cseréld le a csatikat, valami stabilabbra. Itt a fórumon kettőnkön kívül legalább 3 embernek jött már elő ugyanez a probléma (Haddel, Valerossi stb...).
Lehet Debrecenben valami negatív erők hatnak :D
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 15:10:14 // 94460
Sejtem, hogy a csavarhúzós javítás nem örök életű. :-) Viszont az világos lett, hogy a box aljzatba dugva jobb a kontakt, mint az injektorra dugva. Egyben kisebb a mechanikai igénybevétel is, kevesebb a rezgés. Úgyhogy taktikusan visszaiktattam a boxot és reménykedek, hogy egy darabig nem kell hozzányúlnom.

Ha más nem, időt nyertem, hogy rendeljek valahonnan 5 normális csatlakozót.

Plusz amit régóta tervezek (már a 146-nál gondolkoztam rajta), szereztem egy Windows tabletet. Nem kifejezetten erre vettem, egy melómhoz kell érintő panelre optimalizálni a szoftverünket, mindenképp kellett valami tapis PC. Akkor már olyat szereztem (refurbished cucc) ami egyéb mókákra is jó. Sose hittem volna, hogy létezik olyan, hogy hasznos tablet, de ez tényleg az. :-)

A Bluetooth ELM-327 adapterrel összelőttem, simán, egyből működött a MES. A sávszélesség is jónak tűnik. Hogy mennyire kényelmes így kiolvasni. Még egy hosszabbító kábelt szerzek, hogy ne kelljen nyitogatni az OBD csati előtti borítást és igazából megszűnik a macera faktor. A legtutibb az volna, ha a hosszabbító kábelt megtuningolnám egy kicsit egy kapcsolóval. ON állásban ad tápot az adapternek, mehet a kiolvasás, sose kéne kiszedni az adaptert.
ProdyG05-05-2017 14:40:19 // 94459
Hát igen, ugyanezt írnám én is, ha még velem sem történt volna ilyesmi.

Nálunk ez a "vészmód", amit írunk, úgy néz ki, hogy mivel automata a váltó, amilyen sebességben előjön a hiba, abban marad a váltó. Tehát, ha épp kettesben van a kocsi, akkor abban is marad, tehát nem megyünk vele 100-zal, még 50-nel se :)

Nekem januárban jött elő először Egerben a probléma (debreceni vagyok), miután hazaértem, nagy nehezen kiderítettem a fórumról, hogy mi a baj, ugyanazt csináltam a csatikkal, mint amit most Warbi csinált, és 3 hónapig bírta (múlt hét végéig, amikor meg Pesten voltam). Ott pályán kapott el a dolog, akikor 6-osban volt a kocsi, na ilyenkor meg lassan nem tudsz menni, ha lefékezel olyan 50 körüli sebességre, akkor érzed, hogy a nyomaték tol mint állat és alig tud az ember fékezni. Ki kell venni üresbe, aztán indul a móka újra...
Tehát tipikusan az a sztori, amire mindenki mondja, hogy sose vegyél olasz autót. Megkaptam én is a családtól...
Más nagyobb problémám még nem volt a kocsival, de ezeknél az eseteknél azért én is elgondolkodtam a dolgon...
Chris15905-05-2017 14:19:40 // 94458
Sajnos igaz az, hogy rá kell áldozni ha egy jobbat akarsz kifogni 159-ből.
Nálunk a hírdetések 90%-a külföldről behozott, nevetek csak rajta, hogy ilyen 1.5-1.8 között rengeteg van hahun. Kérdem én az milyen lehet, ha keresni is akarnak rajta kifizette a 200-ezres regadót stb.. magyarul megvette 3-4000 euroért.
Sokat néztem a Mobile.de-t de ott is a jobbaknak elkérik az árát.
Egy jól felszerelt 2.4 TI-ért elkértek újonnan 40000 eurot.
Mikor tavaly novemberben vettem az enyémet sokan megköveztek, hogy ennyi pénzt (2.8 milla) egy 10 éves autóért vehettél volna BMW E60-at is ennyiért, de ismertem az autó előéletét az osztrák 1 tulajt, tudtam hogy garantált a kilométer is és ez már nem a 1.5 millás kategória.
Levezettem már 12000 km-et vele azóta a legapróbb gond nélkül.
Nem azt akarom mondani, hogy minél drágább az autó akkor jó is lesz de 1.5 ökért biztos szarok vannak. És pont ezek miatt húzzák le rendesen a 159-esek árát.
Én is tudom, hogy pár év múlva ha eladnám nem fognak annyit érte adni mint amennyit valójában ér az autó.
Állítom hahun hírdetett 150db -ból 100 db biztos kétes rosszabb állapotú.
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 13:57:06 // 94457
Kérdezd csak még ProdyG cartársat, hogy hányszor járt így a csatlakozók miatt, és mekkora kínlódás volt haza jutni.
Nekem egy alkalom a belvárosból hazáig is bőven elég volt az élményből... A váltó vész módba kapcsol, van 1-es és hátramenet. Nem parázom én túl, hidd el :-)

Egyébként a módszer úgy tűnik, hogy bevált, egy picit sem rántott azóta. Pedig direkt mentem mindenfelé, sok megállással. Hibátlan. Picit finomabb lett az egész autó. Lámpánál ha nem teszem ki N-be, észrevehetően normálisabb a hangja, nem rezeg annyira. Eddig azt hittem, hogy az úgy jó, de most így kellemesebb.
Shadin05-05-2017 13:56:51 // 94456
Az egyébként is csak a széle tartja.
yani🍀05-05-2017 13:54:45 // 94455
Jó a cikk, de pont azt erősíti bennem, ami mindig is ott van a fejemben a Giuliával kapcsolatban. Biztosan nagyon jó autó, még nem volt szerencsém vezetni, de nem fogott meg úgy mint a 159.
Smith05-05-2017 13:51:13 // 94454
Meg ilyenkor mi tartja a hátsó üléstámlát, csak a két széle? :(
csokagm05-05-2017 13:38:10 // 94453
Ez egyébként, felszereltségben meg a képeken jónak tűnik. Bár nem tudom a roló hova tud elkeveredni a csomagtartóból. Csak hát marha messze van.

159
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 13:38:01 // 94452
Szép bizony , pláne a TI felnikkel :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 13:34:15 // 94451
Bizony sokkal finomabb volt mint a 2.4 őspatkányé :) Itt a 6-at ha nem hírtelen rakod dupla kuplung kell mint a traktoroknál :)
csokagm05-05-2017 13:34:10 // 94450
Próbálok jót keresni, de nehéz. Most megnéztem mi van a keleti országrészben (Debrecen-Nyíregyháza), elvertem rá egy fél napot, meg az utazás, de egyik autónál se maradtam többet 5 percnél.

Norby egyébként azt mondta, a Ti kerekek nélkül odaadja 2,4-ért az övét, de az már nekem picit sok sajnos. Meg hát a nyárit is akkor egyből venni kéne, ami körülbelül 120ezer forint lehet. Bár élőben nem láttam, de gondolom az szép állapotban van.
Liquid05-05-2017 13:29:39 // 94449
pont azt szeretem benne (többek között) hogy van "súlya" a váltónak, kormánynak
Shadin05-05-2017 13:28:38 // 94448
Eddigi legjobb váltóm az M32-es...
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 13:05:38 // 94447
Az 1.9 a váltó súlyosan, nehezen kapcsolható. Biztos nem vezettek még manuális 2.4 et :D
Giuntini05-05-2017 12:57:18 // 94446
Szerintem jó cikk!
Haddel05-05-2017 12:34:29 // 94445
Giuntini05-05-2017 12:29:05 // 94444
Ez nem csak a 159-nél van így, a BMW-nél is ugyanez a helyzet. A jót egyszerűen nem hozzák be. Szerintem úgy kell most nekiindulni a 159 vételének, hogy van rá 2,5 millió forintod, évjárattól függetlenül, megnézed hogy a kasztnija egyben van, és bízol a jó szerencsében. Es mellette van egy millió tartalékod, amit rá tudsz áldozni. Mert egy turbó felújítás alsóhangon 200 ezer.
yani🍀05-05-2017 11:55:47 // 94443
Sajnos nagyon leharcoltakat hoznak be az országba. Korábban volt erről már vita itt a fórumon is, de az biztos, hogy egyre nehezebb jó állapotút találni.
Azokat próbáld megnézni, amiket az adok-veszekben is hírdetnek!
Smith05-05-2017 11:44:17 // 94442
A kínálat bőséges, de az általános állapot az valami siralmas, és szinte majdnem mindegy, hogy 1.5M-nál vagy 2.5M-nál keresgélsz. :(
csokagm05-05-2017 11:30:10 // 94441
Én nézek rossz autókat vagy valobsn rengetegnek levsn utve a küszöbe kavicsokkal, amitől persze rohad is. Pedig bőven nem a kínálat legaljat nézem.
RomeoOne05-05-2017 09:51:36 // 94440
Mindig ez az egyes, vészmód szöveg, kicsit túlaggódod :D
Azért mert köhhint kettőt indításkor, még nem fog lerobbanni.
Különben is, vészmódban is simán el lehet autókázni, 90-100-al, csak előzni nem nagyon fogsz tudni meg 4-esben már nem nagyon akar gyorsulni.
PBali05-05-2017 09:47:57 // 94439
Sziasztok! Kis olvasnivaló, akit érdekel:

https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/alfa_romeo_159_1_9_jtdm_distinctive_2005_-_giulia_osszehasonlito-19162
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 09:40:27 // 94438
No... a lusta énem alkotott. Mutatom:



Kell hozzá egy mini csavarhúzó:



Beindítottam hidegen, 16.5 fokban. Ahhoz már hozzászoktam, hogy 1-2 ütemet furán jár hidegindításkor, ez valami más lesz, de ezen túl tudom tenni magam. Viszont aztán szép simán jár, a korrekciók nem ugrálnak, és tök hidegen is 1.5 alatt van mind. Tegnap (0) (-5) (0.6) (0.9) (5) ről indultunk.

Szerintem simán szét hajlanak az érintkezők. A box csatik régi fajták, belenézve szemre is szorosabb, mit ezek a sárga sz--ok.

Most húzok dolgomra, remélem nem 1-es vészmódban térek haza. Majd megírom :-)
Shadin05-05-2017 09:00:43 // 94437
Nem éri meg...
pettinke05-05-2017 08:36:31 // 94436
reggel van, nem tudok értelmesen írni...
szóval ha üresen nincs meg a 12.7 V, az gyanús.
ha indítózáskor leesik 10 V alá, akkor biztos megborulnak az ECU meg az ABS comp.

további gyanú: testkábel pontokat ellenőrizni!
pettinke05-05-2017 08:23:20 // 94435
Akkumulátorra gyanakodjál. Ha terheletlenül nincs meg a 12.7 Volt, illetve indítózáskor 10 V alá esik, akkor meghülyülnek a számítógépek.
Rivers05-05-2017 08:17:10 // 94434
Sziasztok!
Találkoztatok már olyan helyzettel,hogy egyszer csak kiírja az autó besz@rt a ABS/ESP/ASR/VDC és vedd elő a kézikönyvet..... de az autó megy tovább változatlanul mintha mi sem történt volna,de viszont leállításnál csak hosszú gombnyomásra áll le a motor. Újraindításnál meg mintha mi sem történt volna. 2 hete jött először elő meg tegnapi nap.
Valaki tud valami okosat?
TS04-05-2017 22:06:01 // 94433
Sajnos kényesek a modern dieselek.A legrosszabb a dologban hogy nincs időm heteket várni mire kideritenek dolgokat.Szerencsére a feleségem voyagerével addig el tudok mászkálni míg betegeskedik az alfa,de addig neki nincs kocsija.Ezért is igyekszem kicserélni minden problémásnak mondott szart a kocsiban,hogy végre összeálljon.A roveremmel ugyanez volt.Vásárlás után mindjárt 1800€-t költöttem rá,de az utána meghálálta,hatvanezreket elmentem nem várt szervíz nélkül.
Smith04-05-2017 22:03:45 // 94432
Ha minden megfelel az autóval, ne a BOSE megléte vagy hiánya legyen az, ami miatt nem őt választod. Úgyis kicserélnéd a fejegységet majd, és akkor meg csak bonyolítja ha van benne bose.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:53:10 // 94431
Na erre kiváncsi leszek. Az egr-t én kizártam, az egr conrol csak első gázadásra kapcsol, 480mg levegő mellett is rángat. A szívósorban 30e km van, nem kéne rossznak lennie. Nem kicsit belemerültél a dologba, de megértem. Idegesítő, és én sem hiszem, hogy ez így normális. Majd referálok, hogy a csatlakozó csere meggyógyította e. Az injektorokat nem piszkálom, mert látom, hogy teljesen hektikusak a korrekciók amíg berángat, aztán meg az is helyre jön.
TS04-05-2017 21:43:55 // 94430
Nálam a jelenség ugyan ez.Mármint az egyenetlen alapjárat a külső hőmérséklet függvényében.Szintén 2,4 automata.Ha nulla alá esik a hőmérséklet,max egyet-kettőt ránt és kismul.De plusz 15-20 környékén borzasztó.Füstöl is és van hogy leáll.Mondjuk nekem nem hoz hibakódot az injektor csatlakozásra.Elkezdtem a végére járni.Először a győri fiat rieglerhez vittem.Ott 12000-ért azt mondták hogy fogadjam el,a 2,4-es motor ilyen.Hibakod nincs.Balfaszok.A következő aki foglalkozott vele szintén alfás,ő kideritette hogy be van építve egy nevesincs hitvány tuningbox,ezt kikötötte és sokkal egyenletesebb,jobb lett a teljesitmény leadás,de a hideginditásnál ugyanugy egyenetlen az alapjárat.Az volt a javaslata hogy kezdjük az üzemanyag rendszerrel a nyomozást.Elvittem a győri interdieselhez.Kivették mind az öt cr injektort.Egy kilógott a sorból,a többi viszonylag jó.Azt az egyet javíttattam mert 160 000-nél nem találtam indokoltnak az összeset felújíttatni.Öszserakták,próba,ugyanolyan szar.Megint szét,újra bemérés,komplett üzemanyag rendszer bemérése,minden tökéletes,mégis szar.A diagnosztika azt mutatta hogy minden esetben akkor kezdi a hülyeséget ha az egr nyit.Javaslat,cseréljek egrt,jó minőségű van kb 40 000-ért,valamint szívósort,mert az örvénylapátok is okozhatják.A szívósor már megjött rég,sőt az örvénylapátokat is kiütöttem belőle és ledugóztam a helyüket.Mondjuk az most is magas hogy az e-bayrol hogy tudtam megrendelni 200€-ért,míg itthon ugyanez 90 000.Csak beépítésre várt,a cartárssal úgy egyeztünk meg hogy először az üzemanyag rendszert zárjuk ki,utána szívósor csere,majd egy teljesitmény optimalizálás.Viszont ha már le van bontva a szívósor,mindenképp szeretném dióhéjazni a szívócsatornákat.Már megjött a szóróanyag,elvileg hamarosan összeáll a berendezés is hozzá,akkor nekiállunk.Egr-t nem cserélek,az optimalizálás keretében egyszerűen kiíratom.Úgyis ezek a kurva környezetvédelmi megoldások minden drága probléma forrása.Ha mindennel elkészültem,végre nekiállok a blogomnak részletesen.Az időhiány a legnagyobb nyűgöm
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:41:21 // 94429
Nem tűnt fel ilyen. Berángat inditás után, ilyenkor fehéren füstöl, össze vissza mennek a korrekciók. Elindulok és 1 perc alatt magához tér. Esős időben durvább,.most box nélkül pedig már azonnal Check Engine-t dob, 3-mas injektor no signal hibával.
Liquid04-05-2017 21:39:38 // 94428
Ha van akkor jó alapvetően, ha nincs akkor pont annyi meló beépíteni, mint egy bármely mást ami viszont jobb tud lenni.
Kérdezd Shadin-t. Ha Ő azt mondja megéri betenni utólag, akkor hajrá :)
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:36:30 // 94427
Ha minden másban tetszik az autó, szerintem se a Bose-on múljon. Jó jó, de nem akkora nagy szám azért. :-)
Haddel04-05-2017 21:35:44 // 94426
Bontós haverjától hozta. Igen gyárit. Neked is ugrált az üzemanyagszintjelző összevisza?
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:33:27 // 94425
Újakat tett fel gondolom. Ugyanazt a fajtát tette, ami gyárlag volt (sárga biztosító pöcök)?
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-05-2017 21:33:21 // 94424
Utolag bele faragnijöttél nagy meló, sokba is kerül. És nem ér annyit
csokagm04-05-2017 21:31:15 // 94423
Majdnem biztos, lebeszélnél róla? :)
Liquid04-05-2017 21:29:43 // 94422
biztos akarsz Bose-t?...
csokagm04-05-2017 21:27:58 // 94421
Megnéztem, egy autót, majd mindenben megfelel, viszont nincs benne bose. Navis. Nagy macera utólag belerakni? Bontóban kapni esetleg szettet?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.