Forum >> 159

csokagm06-05-2017 19:38:51 // 94509
Hát nézegetem az autókat, remélem előbb utóbb bele futok egy jóba:)
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 19:21:00 // 94508
örülök neki :DDD jó választás volt....
Smith06-05-2017 19:08:45 // 94507
Ha van időd, nézegess, várj, türelmesen. Sajnos engem szorított a kényszer, autó nélkül nem tudtam rendesen melóba járni, se a maszekot nem tudtam nyomni. Szóval nekem picit kapkodni kellett, de úgy érzem sikerült hibátlan példányt kifogni, legalábbis az eddigi kb 5000 km gondtalanul és mindenféle furcsaságoktól mentesen telt el :)
csokagm06-05-2017 18:58:09 // 94506
Hát már rengeteg szart megnéztem az biztos. 2,2ért is olyan hulladék némelyik sajnos. Nézegetek egyébként 1,9eseket 2,0est is. Megyek tovább, hátha találok valami jót.
droberto06-05-2017 17:52:52 // 94505
Kézimunka szakkör a garázsnál:

:)
Bushmaster06-05-2017 16:24:43 // 94504
Az kimaradt ,hogy kóbászbó van a kerítés :))
tirex06-05-2017 12:39:13 // 94503
:)))) Ezt hallottam én is :)))
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 12:29:40 // 94502
De mièrt? Kint minden jobban müködik, zöldebb a fü, finomabb a milka, gyorsabb a ügyintézés...
tirex06-05-2017 12:16:58 // 94501
Ez igaz, én sem tapasztaltam semmi javulást pedig hetekig csak kint tankoltam kiváncsiságból.
tirex06-05-2017 12:15:38 // 94500
Más téma. Tavaly január végén törtem totálkárosra az előző 159-esem Ausztriában,vétlen voltam és még tart a dolog. Kedden lesz egy tárgyalás az Allianz ellen és kiváncsi vagyok mi lesz. 2900 eurót akartak először adni, ügyvédhez mentem és kaptam 4500jurót a kocsiért de mivel más is jár ausztriában ezért az ügyvéd követel még 6800 eurót. Befizettem 1800 perköltséget előre és ha nekem itél az ügyész akkor azt is visszakapom. Ha bukta akkor kevesebb marad mint amit először adtak volna. Tehát Ausztriában sem bánnak bőkezűen a biztosítók a károsultakkal. Nagyon hosszú procedúra és szerencse kérdése,sajnos.
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 12:10:55 // 94499
Hozzáteszem a kinti normál nyál sem különb, mint az itthoni sokat tankoltam kint is és semmi kûlönbsèg nem volt fogyira vagy bármire, a porlaszto ugyan ugy lerohadt 180e nél :)))
tirex06-05-2017 11:39:08 // 94498
Én kb. 10 évvel ezelőtt jelentkeztem a Klacskánál tartálykocsira, egy hétig mentem egy öreg rutinos rókával betanulni. Akkor még külön kis tartályba vételezték a töltőn az power adalékot és lefejtésnél a sofőr dolga volt kinyitni az adalékos szelepet. Kérdeztem mi van ha elfelejted? Semmi, akkor az nem power. Ha nem vizsgálják be akkor nem derül ki, összekeveredeik a tartályban lévővel és valamennyi van benne. Hozzáteszem ami itthon megy üzemanyag fronton katasztrófa. Pénteken bementem az irodába és mondtam a főnöknek hogy köszönöm ez nem az én világom, túl stresszes, plusz nem szeretném bilincsben végezni. Most Ausztriában tartályozok, töltök sok helyen osztrákban és németben is főleg OMV és Shell töltőkön, itt már külön töltőfej van a powernek mindegy hogy benzin vagy dizel. Nincs okosság de nincs is rá szükség mert megfizetik. Magyarországon sajnos még mindig kevés a fizu ezért megy a lopás.
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 10:12:46 // 94497
el kell, hogy keserítselek de sok helyen nekik kéne bele keverni... ráadásul pont OMV-nél volt az ismerős aki adta el :P
Tudod mikor a kocsmába kérsz egy fröccsöt ott sem kell diploma az arányok keveréséhez, mint ahhoz sem kell sok ész, hogy X L-er nyálhoz Y mennyiségű adalékot adj :DDDD
RomeoOne06-05-2017 10:01:45 // 94496
Oda már készen viszik a prémiumot, nem a kúton keverik ki a vegyészdiplomás kutasok :D
Hardy05-05-2017 22:11:39 // 94495
Hatso biztositektábla vagy tolatoradar csatlakozoja a vezerlőnél vagy tolatolampa a kabelkotegbe az ajto elött.
Csabi05-05-2017 21:57:42 // 94494
Szerintem a kúton nem találkoznak közvetlenül az adalékkal,de majd megkérdezem, van egy jó ismerősöm ott ahol tankolok. :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2017 21:52:48 // 94493
Sosem veszek delejbe dràga nyálat mivel nem éreztem semmilyen pozitiv pluszt... a kutrol az alkalmazott lopja ki nem a tulaj árulja plusz pénzért :)))
Csabi05-05-2017 21:46:00 // 94492
"Az 1.9 nem reklamált a sima gázolajért :)"

Van akinek reklamál az 1,9 is, van akinek a 2,4 sem.
Csabi05-05-2017 21:42:30 // 94491
Azt is eltudom képzelni, hogy ez volt a marketing a kútosok részéről, MaxxMotion adalék vegyétek vigyétek..., lehet spurit adtak 2x-es áron :)
Azért én is azt gondolom, hogy nem nagyon éri ez meg. Egy ekkora cégnél pont erre figyelnek , nem beszélve a kútat üzemeltetőről...csak a megélhetésével játszik...Egyébként ki vesz ismeretlen eredetű adalékot az autójába, akkor inkább a xado...
Kazes☻05-05-2017 21:39:46 // 94490
... vagy inkább borítékot. : /
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2017 21:32:04 // 94489
Itt helyben is adták el az adalékot a kutrol :)))) Nálam sosem volt ilyen jelenség a delejnél.. a tibi volt válogatos
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 21:28:44 // 94488
Gyermekkori haver, nem hinném hogy kamuzik, de ezek szetint csak a 2.4 érzékeny a nyálra? Az 1.9 nem reklamált a sima gázolajért :)
alfa155gyuri05-05-2017 21:28:20 // 94487
Sziasztok!
Tolató kamerához honnan tudnék pluszt találni úgy,hogy nem a tolatólámpáról veszem közvetlen le?Nem szeretném a csomagtér ajtótól elvezetni valahonnan máshonnan vinném.pl bizti tábla.
Smith05-05-2017 21:17:02 // 94486
A kutasok híresen nagy dumások, lehet csak be akart vágódni, hogy ő leadja a tuti infót.:) Olyan szigorú az elszámolás és a nyilvántartás, hogy nem hinném, hogy egy OMV ilyet megkockáztat, hogy ezzel trükközik. Persze, bármi megtörténhet, de minimális esélyét látom ilyennek.
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 20:42:06 // 94485
Oks, érdekel a dolog :-)
Nekem még hónapok kérdése mire ki lesz olvasva az ECU. Yani-hoz sem tudtam elugrani azóta sem kábel ügyben, folyton van utasom, olyankor nem csámboroghatok kedvemre.
Érdekes, hogy mióta megvan ez a 159, mindig van jelentkező akit el kéne vinni :-)
tirex05-05-2017 20:14:09 // 94483
Rá kell küldeni a kútra a navot, 2perc alatt mintát vesznek és kapnak olyan büntetést hogy legközelebb kiteszik az elfogyott táblát az tuti.
Csabi05-05-2017 20:11:54 // 94482
Akkor ezek szerint egy nagyon patent kúton tankolok:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 19:59:34 // 94481
Árzem hogy emelt, ezért teszek a sima gázolajhoz és akkor ott vagyok mint a prémiummal :) A bajom az vele hogy amikor tankolni akartam prémiumot szólr haver hogy felesleges mert nem ért ide a szászállítmány így abba is sima gázolaj lett töltve. És sajna ez sokszor van így. Maradok a xadonál :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 19:55:29 // 94480
Jövő héten megyek Mankyhoz, urána meg mondom :)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 19:50:40 // 94479
Eleve kisebb a sűrítési viszony, mint a korábbi jtd-knél. A 105 lovas 19.5:1, a 115 lovas 18.5:1, ezek meg már csak 17:1. Ez eleve sokat számít. A hengerben kisebb a nyomás, amitől az égési késedelem (ignition delay/i.d.) még nagyobb.
A rail nyomás növeléssel jobb lesz a porlasztás, amitől az i.d
csökken. Hamarabb kerül beporlasztásra, vélhetőleg közelebb lesz az EOI a felső holtponthoz. Nagyobb hengernyomásnál kisebb az i.d.
Szerintem segítene, de ki kell próbálni, lehet hogy nincs igazam.
Csabi05-05-2017 19:35:50 // 94478
Igazából nem tudjuk mi az igazi probléma, lehet csak egyszerűen hosszabb ideig kellene kivezérelni az izzítógyertyákat...
én a kompresszió csökkenésre szavazok...
Az előtöltéssel, a befecskendezési nyomás növelésével nem tudom milyen hatást lehet elérni, ha önmagában a kellő kompresszió nincs meg....Biztos sokat kellene vele kísérletezni, hogy eredményt hozzon...
Csabi05-05-2017 19:26:04 // 94477
Mindegyik prémiumnak emelt a cetánszáma (MOl, Shell) csak nem annyira mint az OMV-é. Ez a nüansznyi többlet számít nálam legalábbis.
Azért nem hiszem, hogy az összes kúton megy a susmus...sok mindent lehet hallani...de addig míg vele rendben indul az autó az összes más többivel pedig nem...nem érdekel:)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 19:01:54 // 94476
Ez pontosan egybevág azzal, amit már írtam is, hogy szerintem előtöltés hiányos indításkor. Ezen nem görcsölök, pár ütemet jár furán csak, aztán onnantól jó. Valószínűleg egy sima alapjárati rail nyomás növelés segítene neki. NAgyobb nyomáson ugyanaz a mennyiség jobban porlad, könnyebben gyullad és hamarabb is bejut.
Azt figyeltem, hogy ezeknél a nekem szokásos 300Bar alatt van az alapjárati nyomás. Gondolom ennek is emissziós oka lehet?
Érik a chiptuning :-) Első dolgom lesz feltolni legalább 300Bar-ra az alapjárati nyomást...
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 18:41:41 // 94475
Pont ez az a xado is cetámszám növelő, és mióta haver kúton dolgozik azóta tudom mekkora susmus van a prémiummal :)
Csabi05-05-2017 17:45:05 // 94474
Hát pont ezaz...a lényeg a prémiumon van, mert csak annak nagyobb a cetánszáma, a simát fújhatod :) A xado adalék mit tud? Egyébként nagy hidegben ahol többet izzít nincs is probléma.
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 17:13:24 // 94473
Sajnos nálam ez nem lehet gond, OMV-n tankolok én is mindig igaz nem a prémiumot de minden tankolásnál megy bele a xado adalék . Az a fura hogy mikor meg vettem a gépet katasztrófa volt az indulása, Aztán le lett akasztva a szívósor és meg szűnt a hiba, kb egy hónapja kezdte el ezt a többet tekerek füstölök ügyet . Az 1.9 -em hibátlanul indult nagy hidegekben is. De hát ezért is patkány a 2.4 :)
Csabi05-05-2017 16:53:47 // 94472
Ha csatlakozó lenne, akkor szerintem nem csak indításnál okozna problémát...Általános probléma ez 1,9eknél és 2,4eknél is ebben a 15-25fokban. Nálam pl minden csatlakozó buhera nélkülözésével egyszerűen csak OMV maxxmotion tankolásával hibamentes az indulás, 3-4éve amióta csak azt tankolok...Ez a legmagasabb cetánszámú gázolaj itthon, amitől könnyebben lobban a gázolaj, és megoldja ezt az indítási frászt. :)
Előtte cserélgettem én is mindent ( injektorok, izzítógyertya, generátor, önindító, szívósor még az elöző tulajnál) de végül ez hozta meg a teljes hibamentességet.
Az is lehet, hogy a szelepek vannak elkokszosodva ezért már nem zárnak teljesen jól, és ez okoz egy minimális kompresszió vesztést, és nehézkesebb indulást amikor már nincs annyi izzítás...De a szelepek tisztításához a hengerfej levételt én meghagyom a következő tulajnak, inkább megy a prémium :)
Kazes☻05-05-2017 16:15:53 // 94471
Tudtommal igen... de attól még a kéziféknél szokott xarakodni... :)
Kazes☻05-05-2017 16:12:12 // 94470
Ja, kérem... akinek ilyesmi méretű a kezecskéjeee...! :D + az enyémben megy hátra a szellőzés... :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 16:09:52 // 94469
Akkor ezt a csatis "tuningot" ki próbálom. Pár hete el kezdte ezt az indítás után fehér füstös dolgot. Hiába mondom neki mindig hogy nem kell fehér füst már van Pápa :D
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 16:09:06 // 94468
Hát... passz. A jtd-nél külön lámpácska volt, de jó ötlet, megnézem! :-)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 16:07:58 // 94467
Áhh tudom én azt :-) A mienkben hátul nincs légkiömlő, csak valami kis tartóka. Azt kipattintom, plusz leveszem a kézifék szoknyát és prímán meg lehet nőgyógyászkodni. De ettől még nem értem, hogy ha érintkezik, akkor miért nem működik :-) Aztán 5 perc múlva meg miért működik? Valami testelési dolog lesz, de egyelőre nem érdekel. Max feltöltöm az akksit, hátha attól meggyógyul :-)
Kazes☻05-05-2017 16:05:15 // 94466
Ott a kézifék kar alatt van a csati, amit leginkább a komplett középső box lebontásával érsz el... ;)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 16:05:15 // 94465
Hidegen indítva volt az a pár ütem fura kihagyás, de fehér füstöt nem láttam. Nekem igazából a fél melegen indulással volt gondom.
Hidegen mindig csak ez a pár ütem kihagyás, aztán minden okés, ez annyira nem zavar. Fél melegen, mondjuk egy óra pihi után viszont berángatott kb 1 percig és ilyenkor füstölt fehéren.
Az 5-ös henger vezeték szakadás hiba előtt is ugyanez volt, és most pár napja megint előjött. Nem durván, de felismertem a jelenséget, ezért kezdtem piszkálni.
A csatlakozók összenyomkodása után teljesen eltűnt ez az 1 perces rángás és a füst is. Simábban is jár a motor, ami D-ben féken állva legfeltűnőbb.
Liquid05-05-2017 15:58:29 // 94464
a kézifék visszajelző a fékolajszintet is jelzi nem?
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 15:54:11 // 94463
Lehet, Debrecen bevonzza a kontakt hibát. :-) A TD-n kézifék visszajelző játszik hasonló megfejthetetlen játékot, csak az éppen kit zavar ? :-)

Ebben most már én is tök biztos vagyok, hogy ott a csatlakozó a gond. A késes csatlakozó szétnyílik, és laza lesz a csatlakozás. Most összenyomtam jó alaposan (közben ezeket a szavakat skandálva: "Szívatsz? Na nesze akkor... :-))
A kábeleknek 99% hogy semmi baja, az 5-ös hengernél végigjátszottam. Levágtam, meghámoztam ahol töröttnek tűnt, de a szigetelés alatt a vezetéknek semmi különös baja nem volt, nem voltak megszakadva a szálak. Ott szét is műtöttem a csatlakozót gombostűkkel, újra forrasztottam, összébb hajtogattam. Vagy 2 órát elbíbelődtem vele.

Még kigondolom, hogy Ofiéktól rendeljek új ugyanilyen sz.rt, vagy bontóból hozzak a régi fajtából. Azzal sosem volt gond, viszont a bontotthoz kábelt kell toldani, míg az újat fel lehet szépen tenni, max 1 centivel rövidülnek a kábelek.

Ha forrasztás gondod van, gyere, megoldjuk, van minden ami kellhet hozzá.
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 15:41:26 // 94462
Ezzel a csatis dologgal változott az indítás és a fehér füst?
ProdyG05-05-2017 15:10:53 // 94461
Elég sokat bíbelődtem már ezzel az 5 csatlakozóval, mivel muszáj volt, és az a tapasztalatom, hogy nálam tuti a csati a ludas, mert bizonyos helyzetekben (piszkálás után) megjavul a kocsi. Persze van esély magukra a kábelekre is, de inkább a csatikat tartom valószínűnek (kis gyenge szar az egész). Így, hogy véglegesen nem tudom megjavítani a kocsit, úgy látom a múlt hétvége után, hogy úgy mehetek a legbiztosabbra, ha új csatikat veszek.
Kérdeztem több embertől is, végül Elaforg-ék küldenek nekem 5 új, gyári csatit. Jövő héten érkezik, utána már csak a forrasztást kell valahogy megoldanom.
Szerintem te is cseréld le a csatikat, valami stabilabbra. Itt a fórumon kettőnkön kívül legalább 3 embernek jött már elő ugyanez a probléma (Haddel, Valerossi stb...).
Lehet Debrecenben valami negatív erők hatnak :D
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 15:10:14 // 94460
Sejtem, hogy a csavarhúzós javítás nem örök életű. :-) Viszont az világos lett, hogy a box aljzatba dugva jobb a kontakt, mint az injektorra dugva. Egyben kisebb a mechanikai igénybevétel is, kevesebb a rezgés. Úgyhogy taktikusan visszaiktattam a boxot és reménykedek, hogy egy darabig nem kell hozzányúlnom.

Ha más nem, időt nyertem, hogy rendeljek valahonnan 5 normális csatlakozót.

Plusz amit régóta tervezek (már a 146-nál gondolkoztam rajta), szereztem egy Windows tabletet. Nem kifejezetten erre vettem, egy melómhoz kell érintő panelre optimalizálni a szoftverünket, mindenképp kellett valami tapis PC. Akkor már olyat szereztem (refurbished cucc) ami egyéb mókákra is jó. Sose hittem volna, hogy létezik olyan, hogy hasznos tablet, de ez tényleg az. :-)

A Bluetooth ELM-327 adapterrel összelőttem, simán, egyből működött a MES. A sávszélesség is jónak tűnik. Hogy mennyire kényelmes így kiolvasni. Még egy hosszabbító kábelt szerzek, hogy ne kelljen nyitogatni az OBD csati előtti borítást és igazából megszűnik a macera faktor. A legtutibb az volna, ha a hosszabbító kábelt megtuningolnám egy kicsit egy kapcsolóval. ON állásban ad tápot az adapternek, mehet a kiolvasás, sose kéne kiszedni az adaptert.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.