Forum >> 159

Kazes☻03-08-2017 18:33:44 // 97615
plusz nagy ellensége a nagynyomású mosó!
Shadin03-08-2017 18:09:49 // 97614
Én meg kikapcsolom a klímát mer sokat fogyaszt :-)
Trombozis03-08-2017 17:07:53 // 97613
Nekem a csuda kiskönyvében 3 adatot talált. 460, 500, 550 (vagy 560). Az enyémhez a maxot mondja. Még járkálok én is vele, majd kiderül. Remélem nálam is marad a f.szaság.

Amivel most kínlódtam az is aranyos volt. Féklámpát jelezte, hogy nem működik, viszont jó volt. Ezt csak felkapcsolt pilácsoknál csinálta. :-/ A csatlakozók a "főd"-nél nem mindig érintkeztek. Amit mondjuk megfigyeltem, hogy irányjelzőhasználata közben a féklámpa picit halvány volt. Egy kicsit állítottam a csatlakozón. Mintha a 156tal is ezt játszottam volna. :D
Revitox03-08-2017 16:47:04 // 97612
Megjöttem.
Az akkori töltés blokk szerint 550g volt benne. A nyomás érték is magas volt de sajna akkor forrt az agyam és arra nem figyeltem.
Megnéztük csóri palinak nekiestem és hebegő hangon mondta, hogy a könyv szerint töltött. Megnéztük és tényleg 550g ahogy én is néztem. Nah erre megnézte vmi rendszeren és írta, hogy 460g amit én is mutattam amit itt kaptam.
Mondom fejtse le és újra norm. értékben. A leszedett gáz 500g volt. szivárog....
1 óráig leste a fülledt szerelőműhelyben a szivárgást, de semmit nem talált. nyomás és vakum tökéletes.
Belenyomott 460g-ot, tökéletesen működik!!!!!!!!
Viszont RomeoOne-nak is igaza van a 97607 hozzászólásával, mert mondta h a kis lemezek igencsak meg vannak gyalázva. Működik a kondi, de nem 100%-on. Nem fog totál hideget nyomni, mert nem tudja a hőt teljesen leadni.
Nos úgy néz ki, hogy a problémám megoldódott és remélhetően tudtam segíteni.
NGC03-08-2017 16:30:56 // 97611
Én is ezt néztem, hogy kirajzolódik ☺️
WarbiRunner (Gyuri)03-08-2017 16:29:08 // 97610
Na nekem az előbb makrancoskodott valamit a dög. 42.5 fokot írt a műszer, tűzforró az egész autó, kint állt a napon 2 órát. És nem akart indítani. Nyomtam a gombot, de csak kattant egyet és nem indítózott. Harmadik gombnyomásra döntött úgy, hogy na jó, menjünk akkor. Ez vajon miért van? Vagy olaszos anomália? Melege van?
Macccy03-08-2017 15:59:42 // 97609
Nekem az off-a4 csinálta ezt, amikor nem kapcsolt be a hőcserélők mögötti villanyos hűtő ventillátor (ott egymás mellett van egy villanyos kiegészítő főleg a klíma miatt és egy viszko-kuplungos, ami állandóan hűt a hőfoktól függően) és városban kocsikáztam, a kompresszor jól hallhatóan le-fel kapcsolt. Ventillátor csere megoldotta.
alfa155gyuri03-08-2017 15:57:44 // 97608
Sziasztok!Hogy tudom leszedni a küszöb kárpitot?rca és pusz vezetéket szeretnék hátra vinni aktív mélyhez.SW.
RomeoOne03-08-2017 15:57:03 // 97607
Nem az a baj, hogy a klímahűtő-radiátor ott van lent az orr alsó részében, kis puha fémlamellák már szerintem fél év után össze vissza el vannak hajolva a kapott kövektől? Ha az ember leveszi az orrát szépen kirajzolódik a pajzs alsó része, meg a két alsó beömlő nyílás. Gondolom egy idő után már annyit kap, hogy akadályozza a hőleadást. De ez csak feltételezés.
NGC03-08-2017 15:50:48 // 97606
Most a délutáni melegben is leállt. Kicsit hagytam amíg kiértem a városból, és egyenletes 80 körüli sebességnél már tud annyit hűteni, hogy nem kapcsolja le.
Trombozis03-08-2017 15:11:09 // 97605
Nem tudom. Első pár körnél ugyanazt csinálta....majd holnap kiderül. Viszont rövidebb lettem pár ezressel. Ide se viszem többet úgy érzem...sajnos, ahol értene az inas hozzá az zárva van. :(
Trombozis03-08-2017 14:17:14 // 97604
Pont most lesik az enyémet is. Hasonló hibával. :-) Lássuk!
Shadin03-08-2017 13:45:45 // 97603
Igen, a leürítés az első része a folyamatnak ami után mutatja a leszívott gáz mennyiségét, majd 15 perc vákuumozás és utána a gáztöltés adagolva mellé az olajat
Revitox03-08-2017 13:05:26 // 97602
Nah ezt nagyon köszönöm mert oda tudom dugni az orraalá. Sajna hülye vagyok az ilyenhez. Az írásodból az jön le h amikor kiszívja a gázt tudja h mennyi volt benne?
Dömpi (il dottore)03-08-2017 13:00:33 // 97601
megelőztél :)
Dömpi (il dottore)03-08-2017 12:59:50 // 97600
hidd el, hogy hülyeség.
Szegény megboldogult Pityukoma kérdezett meg anno egy nagyon közeli jóbarátját, aki Fiat szakszervízben dolgozott, ő tőle van a hivatalos gyári adat, ami 1.9 jtdm esetében 460 g (az előbb a 450-et hibásan írtam).
Macccy03-08-2017 12:59:04 // 97599
Ez a 159 traning material pdf -ből:

"The climate control system implements a variable displacement Zexel-Valeo compressor and a block expansion
valve. The effective capacity of regulating gas quantities in the evaporator achieved by these two elements has
eliminated the need to use a frost sensor. The system contains 550 40 grams of R134 gas.
150 cm3 (+15/-30 cm3) of ZXL100PG oil is used."
Dömpi (il dottore)03-08-2017 12:56:01 // 97598
holott az 1.9-be 450 g kell!!!
Shadin03-08-2017 12:43:50 // 97597
Autodata:



Továbbá két helyen is voltam nem túl rég ahol szintén ennyit mondtak katalógusból.
Hozzáteszem, hogy a múlt szombaton a klímás az enyémből 336 gramm gázt szipkázott le és azzal is tökéletesen működött. Azt mondta inkább kevesebb legyen benne mint több :-)
Pityukoma is a 460-at erősítette meg.
Macccy03-08-2017 12:37:07 // 97596
Na akkor a kérdés, hogy magyarországon a könyvek vagy a fórumok alapján dolgoznak e a klímások? :D
Revitox03-08-2017 12:10:20 // 97595
Nézd csak megnéztem pár táblázatot. Mind az 500 és az 550-et írja.
Revitox03-08-2017 12:01:31 // 97594
Akkor most azon is kell agyaljak h hova tegyek plusz tartályt? :D :D :D
Revitox03-08-2017 12:00:57 // 97593
Na igen ezt visszaolvasván sok helyen olvastam. Lehet h az a szerencsés ember 500g-t rakott bele és ez a gond. de mint olvastam a táblázatban is ott is 500g a leírt.
Meglátjuk hamarosan :)
RomeoOne03-08-2017 11:33:55 // 97592
Liter :DDD
Shadin03-08-2017 11:30:22 // 97591
460g a gáz töltet, meg 130 nemtommilyenmértékegység olaj
Revitox03-08-2017 10:47:14 // 97590
Igen tudom. De piszkál ha ilyen szitu van akkor mennyire növekszik a nyomás. Ha azt nézem h 27 fokon még megy de 30-32 foknál már nem elég érdekes jelenség. Igen tudom h a gáz elég aktív tud lenni. Na de na. Egy autóban nem szabadna. Kolegám is alfás 1 évvel öregebb mint az enyém 38 foknál a pingvinek röpladáznak a kocsiba. És semmi felújítás nem történt. Na ezért remeg a szemhéjam.
Csabi03-08-2017 10:06:30 // 97589
Nyugodttan vidd be az árnyékba, ilyen szempontból nincs sok hatással a klímára, hogy napon áll vagy sem. A külső hőmérséklet a lényeges ami átáramlik a hűtőn.
Írd majd meg mire jutott a klímásod.
NGC03-08-2017 10:06:10 // 97588
reméljük a legjobbakat! meg persze hogy csak a gáz a gáz :)
jelentkezz, ha van fejlemény.
Revitox03-08-2017 09:54:07 // 97587
Ugye ugye. A lényeg h a kopri jól müxik ez kizárható.
Most ugye a kérdés h a gáz probléma e vagy a hőleado azaz a radiátor. De bízzunk benne h a gáz a gáz 😁
Egyenlőre más táblázatot nem találtam. Délután kell vinnem a vasat vissza és ott kiderül. Már napon van csórikám. Ahogy tudok infózni azonnal írom.
NGC03-08-2017 07:15:37 // 97586
Úgy néz ki, hogy igazolódott a meleg miatti elmélet. Reggel, a 21 fokban tökéletesen működött. Most már csak az a kérdés, hogy ha kevesebb lesz a gáz, akkor is csinálni fogja-e.
Revitox02-08-2017 22:49:19 // 97585
Találtam egy klíma töltés táblázatot
De mint látni megyadja (1.9 jdt 16V) 500g és 550g-ot is.
Nah itt a toto h mellik is az. 😁
De nézegetek tovább hátha....
Revitox02-08-2017 22:33:15 // 97584
Jelenség:
Indításnál kb fél percig megy cső hideg.
Leáll
5x 6x be ki kapcsol
Megint megy kb fél percig.
Ez így megy tovább.
Ha viszont 30 fok alatt van akkor gyönyörűen megy. Igaz akkor sem az a baromi hideg de kellemesen gyorsan lehűti a vasat.
De majd holnap ez kiderül. Kiállok a napra direkt és úgy viszem vissza klímáshoz.
Hol tudom meglesni mennyi gáz kell bele? Van erre valami sablon ill. táblázat?
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2017 22:09:04 // 97583
Sajnos egyre gyatrábbak a nevesebb klimahütök :( pl a pugnál 3-4 évesen elszállnak vagy nem hütenek, de más márkáknál is...
Csabi02-08-2017 21:31:57 // 97582
Megvan adva ezzel mindenki tisztában van, viszont ha már nem olyan jó a hűtő hőleadó képessége például azért amit írtál (lamella sérülés, elkoszolódás) akkor már nyomásnövekedést okozhat...ami okozza a leírt problémát...
Nyilván nem arra gondoltam én sem, hogy fele annyi gázzal menjen....490 helyett 480 vagy 470 már lehet jó lesz, és nem kell lebontani az autó elejét a további hibakereséshez...Nekem töltötte már túl "profi klímás" szívtam is vele...
forrasr02-08-2017 21:17:06 // 97581
Meg van adva hány gramm gáz kell bele, ez nem ilyen találgatós dolog, ha szakszerűen töltötték nem lehet sok, akkor más kell legyen a hiba, ventilátor hiba, nyomáskapcsoló hiba, szennyezett, sérült(deformált lamellájú) hűtők...stb
NGC02-08-2017 21:15:15 // 97580
Megpróbálom, köszönöm!
Csabi02-08-2017 21:08:45 // 97579
Érdemes próbálkozni kevesebb gázzal. Nem feltétlen kellett produkálnia a hibát, mert nem nagyon volt ennyire meleg az elmúlt hónapban...Minél melegebb van annál nagyobb a rendszer nyomása...Ilyenkor álló kompresszornál 8bar körül van a klíma nyomása, és csak 2bar alatt nem kapcsol be...szóval nyugodtan próbálkozz a kevesebb gázzal, ez a legolcsóbb és valószínűleg meg is oldja a problémát...
Zselé02-08-2017 19:09:06 // 97578
156-nál voltam így. Megy a ventillátor kisfokozata, indul a klímával együtt? Nekem az előtét ellenállás kihalt, és ha pl dugóba kerültem, felszökött a nyomás
Shadin02-08-2017 19:06:33 // 97577
Nekem a 156 csinálta nagy melegben, de leginkább álló vagy lassan guruló állapotban. Olyan magas volt a kinti hőfok h a klímahűtő konkrétan semmit sem ért. Hűtőt cseréltem és kevesebb gázzal lett feltöltve és megjavult, bár ez utóbbi valószínűleg nem is kellett volna...
NGC02-08-2017 17:42:10 // 97576
Ha magas lenne a gázmennyiség, az szűk egy hónap alatt produkált volna valamit szerintem. Intenzív használat mellett főleg. Alacsony gáznál meg ugye be se kapcsolna.
Trogerr02-08-2017 17:34:16 // 97575
Ámulattal olvasom a blogjaidat meg még egy két emberét itt komolyan, de nekem annyira kínai...:D Viszont le a kalappal előttetek! :)
Revitox02-08-2017 17:23:34 // 97574
Ugyanezzel küzdök én is.
Amit eddig tettem:
-Hűtő radiátorok le kipuccantás
-Ismételt gáz ellenőrzés "A" nagy könyvekben leírtak alapján (tippem, magas gázmennyiség)
-Kompresszor kukk.

Nos...
Minden tuti, minden fa**a. de a légkondim nem megy.
Melegben kapcsolgat ki be a kompresszor, mert a nyom. szab. levéd ill letilt.
Most visszaviszem , h szedjenek le belőle, hátha....
Viszont meg ott lehet az lesz a baj h kevés lesz és azért nem fog bekapcsolni.

A kattogásod valszeg a nyom szabályzód lesz, vagy a ki be kapcs. reléd. Ezért az ingadozás mert próbál indulni és kapaszkodik a forgó szíjba.
ProdyG02-08-2017 17:01:35 // 97573
Ha már a hűtővíz a téma... nekem az elmúlt hetekben nagyon elkezdett fogyni a hűtővíz, épphogy a kiegy.tartály legaljában látok valamit, szóval bőven a minimum alatt van. Ha rátöltök, azt se tartja meg sokáig. Néhányszor egy pillanatra már ki is írta ezt:

"Excessive Radiator Fluid Temp" (ekkor a hőmérséklet kijelző felugrott 120-ra, aztán pár mp múlva visszaállt 90-re)

Szerintetek ha leszedem a haspáncélt, akkor van esélyem hogy találjak valamit, hol folyik el, vagy inkább menjek szerelőhöz, ne szarakodjak?

Másik kérdésem: valami tipp, hogy tudom kiszedni a hátsó ülés lapot szedánból? Hogy kezdjek neki?
köszi!
NGC02-08-2017 16:57:03 // 97572
Üdv!
Mai jelenség, hogy a klíma bekapcsolásakor a fordulat minimálisan ingadozni kezd, és nem fúj hideget. AC előtt lett feltöltve, így szinte biztos, hogy van benne gáz, mivel előtte is fújta a hideget, de ilyen jelenséget nem produkált. A fordulatszám csak akkor ingadozik, ha be van kapcsolva a klíma, és fura kattanásokat is hallani, mint ha próbálkozna a kompresszor.
Valami ötlet esetleg?
Köszönöm!
Revitox02-08-2017 16:18:41 // 97571
Tud valaki ajánlani valami amit a vasra lehet rakni pc progival ami nem gond ha magyar. :)
Lehessen vele portokat és hasonló dolgokat mívelni.
Köszi előre is a tippeket.
MateE3e02-08-2017 16:12:11 // 97570
Egr levakít,pillangószelep környéke letakarít,koromtalanít.Ez megoldotta az alapjárati ingadozást viszont belátni a szívósorba és televan mocsokkal szóval ajánlatos levenni minél előbb.Ebben a stájszban állok énis.
yani🍀02-08-2017 14:55:06 // 97569
Van már update is :-)
RomeoOne02-08-2017 13:06:21 // 97568
De ha jól értettem, neki nem a szinttel van baja, hanem hogy megjelenik-e olaj a hűtővízben vagy sem.
droberto02-08-2017 12:52:10 // 97567
Építsd be a Yani féle szintjelzőt és dőlj hátra. :)
Sztingo02-08-2017 10:38:19 // 97566
Igen ekkor mákom nem lehet ! :d
de ezt mondták az interdiesel-nél.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.