Forum >> 159

RomeoOne04-10-2017 20:50:28 // 100049
De minek akarsz a hardverbe belenyúlni, amikor pont azt mondja itt neked mindenki, hogy szoftveresen is korrigálható a dolog :)
csokagm04-10-2017 20:46:59 // 100048
Valami lesz,de hogy mikor az egy jó kérdés:D Egyébként pont most írtam egy üzenetet Neked teljesen más témában.:)
Piritu - 1.000.00004-10-2017 20:40:38 // 100047
A Giuliettában is ugyan az a 2.0 motor van. Sokkal jobbak a gázreakciói gyárilag, mint a 159-nél. Ráadásul tudja az euro 6-ot is. Egyszerűen más karakterisztika van írva a pedálra. Elsőre azt próbálnám meg áttetetni.
csokagm04-10-2017 19:45:34 // 100046
Gondolkozom ezen is, hogy Mankyval egybekötve iratom ki. Igazából, most sokkal jobban leköt a felnivel való szarakodás, de lehet sima ezüstre szinterezem. Jó lesz az télire.

Igazából nagy szükségem nincs a chipre, de mégis piszkál, hogy de jó lenne :D
csokagm04-10-2017 19:40:45 // 100045
De, de én nem is azért szeretném kiszedni mert szar, hanem az érzés miatt, hátha jobban reagálna az autó :)
Haddel04-10-2017 19:33:55 // 100044
Tesómnak annó holtpont jeladó miatt nem indult melegen a totojája. Hidegen pöccröff ,melegen ,meg néha nem indult.
psychoati04-10-2017 19:23:44 // 100043
Nem blog, de itt kb lehet látni, hogy mennyi hely van
https://youtu.be/FTcQ206D-YQ?t=6m45s
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2017 19:16:51 // 100042
áhhh, soha nem lesz ilyen, mindenki az olcsó kevés méteres autót keresi, a tutit ami csak rá várt :DDD
Shadin04-10-2017 18:47:16 // 100041
A gépkönyv szerint ahhoz, hogy ki tudd szedni a rugóstagot, tulképp le kell akasztani a futóművet a két lengőkarnál és ki kell húzni a féltengelyt. Jó lenne egy blog róla....
Shadin04-10-2017 18:44:39 // 100040
Jaja, Ákos megírta és soha többé nem érdekelt az EGR :-)
Shadin04-10-2017 18:44:00 // 100039
2.0-n lefalaztam az EGR-t, aztán amikor belimpelt utána meg kényszerregent kellett csinálnom akkor kivettem. Ha valaki próbálni szeretné van hozzá falam, de nálam nem jött össze...
alfa155gyuri04-10-2017 18:27:06 // 100038
Ez ember függő,hogy megoldható e otthon de akna nem kell.
Laca6204-10-2017 18:21:02 // 100037
Sziasztok !
Sajnos utolért a rugótörés . Jobb első.Természetesen párban cserélem.
Napok óta keresem a blogokban,hogy valaki megoldotta-e otthon,de nem találok rá írást.
A szerszámok megvannak a szereléshez,de nincs aknám.Megoldható otthon,vagy keressek szervízt ?
Köszönöm !
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 18:10:10 // 100036
Írasd meg Mankyval :-) A 2.0 és a 2.4 más világ. Az enyémnél mint egy láncolat: az egr önmagában sem villám gyors, emiatt a légmennyiség sem azonnal változik, ehhez nem ad üzemanyagot amíg meg nem érkezik a levegő. Csakhogy ha nem ad üzemanyagot, a turbó is lassabban szedi össze magát. Mindennek a tetejébe a váltó nyomatékra kapcsol, de mivel még a nyomaték se érkezett meg, az is csak vár. Az eredmény egy nagy szünet a gáz lenyomása és bármiféle reakció között. Valami ilyesmi.
A 2.0-nál az egr már értelmesebb szerkezet(nek tűnik), ott a turbó viszonylag nagy, alsó fordulaton ezért indul meg nehezebben. Úgy gondolom, hogy egy kis előtöltés állítás, lambda térkép piszkálás, mennyiség növelés meghozza alul a reakciót, de Ákos ezt lényegesen jobban tudja :-D
Csabi04-10-2017 18:03:33 // 100035
Shadin szűkítővel próbálkozott ami nem működött, nem falazásról volt szö. Ha jól tudom.
Falazni is biztos lehet... Nem most cseréltél EGR-t?
alfa155gyuri04-10-2017 17:59:40 // 100034
Én a stilomat 135000 vettem most abba is 420000 van és még bőven nem temetem.Pl olajfogyasztás még mindig nulla kerékcsapágyhoz még én sem nyúltam stb.Ha ilyen lenne majd a 159 akkor annak nagyon örülnék.
csokagm04-10-2017 17:03:29 // 100033
Én is annyiszor gondolkoztam már rajta, de mintha azt olvastam volna, hogy amikor Shadin lefalazta a 2.0-át, akkor neki nem volt pozítiv az eredmény. Ez tart vissza.
Én igazából csak pont arra vágyom amit leírtál.
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 16:43:07 // 100032
Ez így van. Egy kisebb futású autó mindig is többet fog érni. Honnan tudni, hogy hogy használták korábban? A használt cucc az esélyekről szól. Oké, hogy kevesebb km alatt is meg lehet gyilkolni egy autót, de az esélye lényegesen kisebb, a gyári alkatrészek aránya pedig várhatóan nagyobb. A km onnantól kezd nem számítani, ha tényleg ismert előéletű az autó.. Ez meg ugye elég elméleti, ilyen csak itt fórumon, klubon belül fordul elő, vagy családon, ismerettségi körön belül.
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 16:34:39 // 100031
Az az enyémben sem lesz, az biztos :-) A fő ok nálam amúgy a használhatóság. A különbség nagyon drasztikus, 2.4 automatánál biztosan. Az ahogy gyárilag volt, az úgy nekem az idegesítő szintet súrolta.
Így utólag a falazás volt a választó vonal. Nem nagyon akaródzott megszeretni ezt az autót addig. Én nem tudtam egy igazán jót autózni, nekem egyszerűen lassúak voltak a reakciói, tohonya tank volt, kb csak a 146-omat akartam vissza.
Az az egy alu darab változtatott meg mindent :-) Lecsökkent a gázreakció ideje, a váltás szinte azonnali, nem a levegőben kalimpálok a pedállal és majd valamit reagál rá, hanem veszi az adást. Én ezt megtapasztalva senkinek nem fogom felróni, ha kiírja a francba. Azóta egyetlen egyszer sem volt olyan érzésem, hogy egy tohonya sárnehéz vasdarabbal próbálok haladni. Ugrik, megy mint a veszedelem, és kézi módban tánc van. Az, ami nekem nagyon hiányzott az elején.
theBanyai04-10-2017 16:23:32 // 100030
A verdát leadtam, csak ma vagy 15x indítottam el a hibát egyszer sem produkálta. A villamosságisnál pláne nem...
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 16:07:01 // 100029
A légmennyiség nagyobb falazva, ami nekem azt mondja, hogy zárt állapotban sem zár le tökéletesen. AO-n is olvastam, hogy érdemes falazni is. Jó kérdés egyébként, hogy pontosan mit kap meg az egr kiírva. Nem egy on-off kiírásról van szó, hanem a működési paramétereinek a szélsőséges módosításáról.
RomeoOne04-10-2017 16:00:56 // 100028
Valahol én is erre akartam kilyukadni, hogy akkor visszaszorulhatna az óratekerés, ha az ember nagyjából képben lenne, hogy mekkora kilométerhez milyen állapot tartozik. Bár ez sem ennyire egyszerű. Mert nem mindegy, hogy az adott kilométer hogy megy bele. Azért sok példa mutatta már, hogy hosszú távon használt autók baromi sok km-rel is tudnak nagyon jó állapotban lenni. Míg a munkábajárós (mondjuk városon belül vagy aránylag közelebbre), gyerekért szaladgálós, bevásárlós autók viszonylag kis km-el is rosszabb állapotban lehetnek. Ugye nagyrészt hidegen járnak két leállítás között, baromi sok a kuplungolás, váltás stb.
Pl. ha anyámék autójára gondolok, amit kb. 15ezer km-rel vettek, bemutató autó volt, azzal szaladgált a kereskedő, az is úgy van használva, hogy anyám naponta megy vele 2x másfél km-t munkába, aztán néha bevásárolnak vele, vagy még ide-oda elszaladnak a kisvárosban. Néha van egy-egy nagyobb útja, mondjuk 40 km, vagy nagyon ritkán még hosszabb. És dízel (Nissan Note). Azt sem venném meg mondjuk 150ezerrel. Inkább egy pályázósat 250e-vel. És amióta nekem is megvan a kormos, így belegondoltam, hogy mondjuk a DPF abban mit kaphat vagy mikor tud egyáltalán kiégni...
Csabi04-10-2017 15:48:00 // 100027
Szerintem nem marad nyitva, miért maradna? Nem kap feszültséget csak a kontroll 5V-ot
Csabi04-10-2017 15:45:45 // 100026
Ilyen soha nem lesz szerintem, mert a nepper akkor is tekerné, ezzel többet érne az autó , így több pénz menne a zsebébe. Ez akkor változna gyökeresen ha nem lehetne tekerni, vagy kimutatható lenne, hogy tekerve volt, és ez felhasználható, bizonyító erejű lenne....ergo elindulhatna egy felelősségre vonás....ameddig ez nincs addig tekernek, és mindenki 150ezerrel akar autót venni...szerintem :)
Hardy04-10-2017 15:34:09 // 100025
Én most cseréltem szivosort de ha megnézed a képeket semmi kosz nem volt benne. Az egr csove volt koszos illetve kormos.
Csabi04-10-2017 15:33:12 // 100024
Gondolom ezzel az a célja, hogy a jövőben is legyen munkája...csak valamiért azt már kimaradt neki , hogy semmi értelme annak, hogy kiveszi a lemezt, mert attól nem fog működni az EGR. Mert ki van írva. Vagy a sárga lámpa bent van hibaként, és akkor pedig az ECU tiltja le, nem működteti...Alapból meg két rugó tartja zárva...( ha pontos akarok lenni akkor három)
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 15:22:51 // 100023
Viszont pár százalékban nyitva marad, látszik az alapjárati légmennyiségen (is). Jobb falazva. Mint ahogy az egész autó sokkal jobb egr nélkül, ha gyári, ha nem. Kb 20 perc újra üzembe helyezni egyébként. Viszont így nyugodt lehetek, hogy tényleg van esélyem megőrizni a dpf és a 40e-rel ezelőtt cserélt szívósor állapotát.
RomeoOne04-10-2017 14:24:10 // 100022
Ezt kéne mindenki fejébe beleverni, akkor talán nem lenne ez a "max 120ezerrel veszünk autót" a sok tudatlan részéről.
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2017 14:22:12 // 100021
ez nem finnyásság kérdése, mivel itt ül mellettem a boltban és a kuncsaft köre nepperek ezért nem hülye :) Szinte mindegyik 10 éves delejben ennyi van csak a sajátjának az órájában is :DDDD
RomeoOne04-10-2017 14:15:25 // 100020
Akkor azért, úgy tűnik, hogy ha a rendeltetésének megfelelően használják a nagy dízelt, akkor nem kell itt 200k-nál gazdasági totálkárt vizionálni.
De akkor kollégád sem finnyás a km-re, ha 420-al megvette :D
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2017 14:12:12 // 100019
érdekes, érdekes, a kollégám 308-ca 2.0HDI-t 420e km-rel vette, magyarországi ő a második tulaj, előtte csak márkaszervizbe vitték kapott a szervizkönyvhöz egy rakat számlát azon van lendkerék+kuplung kombó, csapágy, futómű stb csere.... ami érdekes az üzemanyagrendszer, turbó még a gyári :)
Shadin04-10-2017 14:06:46 // 100018
RomeoOne04-10-2017 14:06:38 // 100017
Hosszú cikk, csak a közepe felé lévő keretes rész volt különösebben érdekes számomra, mivel szintén egy dízel autóról van szó.

a kuplung és a kettős tömegű lendkerék 350 ezer kilométeren át érintetlen volt. Több mint 400 ezer volt már a Peugeot-ban, amikor első lengéscsilapítókat és kerékcsapágyakat, illetve gömbfejeket cserélt az Autó Máté, amiből arra következtetek, hogy ezt az autót végig autópályán használták

Ha ezt tudja a 159 is, akkor, amíg nálam van, nem lesz rajta kuplung és kettős tömegű cserélve, hiába 200k km felett vettem. A futómű még érdekesebb.
droberto04-10-2017 13:10:55 // 100016
Vártam már nagyon. :)
Már Pityukoma miatt is, ezek a dolgok neki is sokat jelentettek. :)
50K
(Gondolom néhány hsz. törlése miatt került kicsit hátrébb)
Shadin04-10-2017 13:00:24 // 100015
Ha ki van írva nem is kellene falazni, mert egy elég brutál rugó zárja.
droberto04-10-2017 12:59:48 // 100014
A "Diós ember" :) mindig mondja, hogy primitív buta dolog a falazás. :)
RomeoOne04-10-2017 12:28:50 // 100012
Mondjuk az is kva jó lehet, hogy ha ki van írva az EGR, de ő azért kiveszi a falazást... :D
Hardy04-10-2017 12:15:07 // 100011
Mikor megkérdeztem a diós embert a tisztitasrol mondta hogy úgy keszuljek hogy ha le van falazva akkor az összerakásnal automatikusan kidobja belőle úgy rakja össze. Nem az egr t kell lefalazni hanem a hibát megkeresni amiért tönkrement.
Csabi04-10-2017 12:06:13 // 100010
Ha sokszor csinálja akkor érdemes jobban szemügyre venni az indítási körben az elemeket:
A vezérlő egység a kormányzárral együtt van( M89) a kormány alatt, ez a lelke az egésznek, szerintem itt lehet a baj. ( ha minden más ellenőrizve lett, és rendben van)
Egyszerűen:Nyomógomb=>M89 vezérlőegység=>öndindító behúzó tek.
Az önindítón pedig közvetlenül ott kell legyen az akksi 12V-ja


theBanyai04-10-2017 12:02:51 // 100009
Mikor az elhatározásra jutottam végre, és felraktam akkor még nem volt ilyen. Most kezdte el... Nem akar távozni tőlem :D
RomeoOne04-10-2017 11:52:49 // 100008
Nem meglepő, minden legtöbben akkor szeretnék eladni a kocsijukat, mikor már "hőhullámai" vannak :D
theBanyai04-10-2017 11:51:50 // 100007
Milyen erdekes, hogy akkor van hohullama az osszes kocsimnak, mikor el szeretnem adni... :D
droberto04-10-2017 11:31:51 // 100006
Az lehet a baj, hogy változó korban vannak a gépek és hőhullámai vannak. :)))
theBanyai04-10-2017 11:13:42 // 100005
Hat ez remek :D
Latom most ez lesz a tema a rossz hideginditas utan :D

Amugy nalam az is furcsa.Hidegen mindig beindul, viszont ha pl. kijarok a kapun, leallitom , vagy akar minimalisat, kb. 1km-t megyek vele, akkor nem indul be elsore, csak teker, mint itt sokaknak... Ha megyek elso inditas utan, akkor nincs gond a masodik inditassal sem.
Amugy a gombra csak kattogas tobbnyire nekem is meleg motornal jelentkezik.
avvocato04-10-2017 11:03:36 // 100004
Nekem a 2.2 jts-el volt hasonló gondom. Csak kattant, amikor beledugtam a kulcsot és nyomtam a gombot. Utána 10 perc múlva beindult. Volt amikor bezártam, kinyitottam a távirányítóval, és indult azonnal. Sok helyen voltam szervízben, de senki nem jött rá a hiba okára, mert a szervízben nem produkálta a hibát. Minden esetre nem önindító és nem akksi hiba, mert kis idő után beindult mindig. Mondjuk, amikor Rab szigetre mentünk és a kompon nem indult, leizzadtam, le kellett tolni, utána 5 perc múlva beindult. Ja és ezt mindig csak meleg motornál csinálta, hidegen mindig indult.
theBanyai04-10-2017 10:43:53 // 100003
Most, hogy mondod egyszer a 156al az akksi saru hatuljabol kijott az onindito vezeteke, emiatt volt nagy cumi mire rajottem... :) Meglesem.
theBanyai04-10-2017 10:42:38 // 100002
Veszek ujra egy GT-t. Kicsit szerelem hazassag volt ez a 159-el, de nem hasznalom ki semmilyen teren. :)
Csabi04-10-2017 10:33:08 // 100001
+1 :)
droberto04-10-2017 10:25:58 // 100000
Happy 100K!

Jó érzés veletek lenni már több mint 80k hsz. óta! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.