Forum >> 159

alfa155gyuri01-11-2017 20:52:44 // 101299
Köszi/Köszi mindenkinek.
Nekem csak az EGR van kiírva és nem nagyon akarom bántani a részecske szűrőt ha nem muszáj.Csak ma egy pillanatra megrémültem mikor kijöttem az autópályáról és nem figyeltem,hogy regenerál a felüljárónál odaléptem neki és pont a tükörbe néztem hátra és láttam egy szürkés füstöt és a sárga motorhibajelző kigyulladt és sípolt .Egy pillanatra azt hittem a turbó adta meg magát de aztán leeset regenerálás volt aztán lapossal is megnéztem és az volt.Csak miért dobott sárgát nem tudom még.
balu80701-11-2017 20:43:22 // 101298
Sziasztok!

A hátsó futóművel teljesen csereszabatos a berlinának és sw-nek?
Kisvuk01-11-2017 20:39:11 // 101297
Hüha ennyire hálisten még nem láttam az alját. Szóval beteszem ide a linket azt meg tudod nézni , beikszelem rajta pirosan.

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg

Na ezen látszik

???http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509565058-1440-90216-forum.jpg
multizseti01-11-2017 20:36:55 // 101296
Helló!

Én jártam hasonló "cipőben" csak nálam én magam cseréltem a szivattyút. Jelenség utána ugyan az volt, mint nálad. Kimértem minden kanócot, kicseréltem a szintjelzőt a régire és akkor is hibát dobott.
Végül az akkusaru lett levéve estétől reggelig és megjavult. Nekem 1.9 16V Jtdm van.
Giuntini01-11-2017 20:34:02 // 101295
Ha szemben állsz, a bal oldalon van egy hűtő lent, az olajhűtő. A jobb oldalon van egy hőcserélő, rajta az automata váltón, az az automata váltóé. Abba megy bele egy cső az "Y"-nak nevezett fém csőből, a vastagabb cső megy a termosztáthoz, a vékony pedig lemegy az automata váltó hőcserélőjéhez, majd onnan ezzel a csővel párhuzamosan visszajön, és folytatja útját az EGR hőcserélőhöz.
Csabi01-11-2017 20:32:51 // 101294
kényszer regenerált= kétszer regenerált
Csabi01-11-2017 20:31:21 // 101293
regeneráció közben, a kipuff ütemben befecskendezett gázolaj egy része lecsapódik a henger falán, és lefolyik. Nagyon minimális mennyiség, és pár 100 km alatt kipárolog az olajból. Viszont ha valami miatt sűrűn regenerál , és rövid távokat megy az autó akkor okozhat szintnövekedést. 2,4-nél egyszer vettem észre szintnövekedést,amikor 100km-en belül kényszer regenerált, akkor az amúgy maxon lévő olajszint kiment a nívó tartományból. De ez miatt azt javasolni, hogy dobjuk ki a DPF-et...
Kisvuk01-11-2017 20:30:42 // 101292
Szia , na leírva ugye hátul a vízhűtő elötte az interc. aztán klíma és ezek elött a kigyó alakú baloldalt a részemről említett 1/3-os jobb oldalt lévő hűtő .
Giuntini01-11-2017 20:26:52 // 101291
nincs kép, de segítenék, mert ebben a témában most benne vagyok.
Kisvuk01-11-2017 20:25:33 // 101290
Na képet nem igazán sikerült akkor leírom,
A nagy hűtők elötti kis kb 1/3-os hütő szemben álva vele a jobb oldalon .
Az az automata váltóé ??? és a kigyó mellette ???

Köszi előre is.
Üdv, Kisvuk
Giuntini01-11-2017 20:25:20 // 101289
Annyi igazság van benne, amit mondott az "emberke", hogy ha regenerálás közben leállítod a motort, valóban felhígíthatja gázolajjal a motorolajat. Ez főleg a rövid és városi távokon használt autóknál lehet igaz.
Kisvuk01-11-2017 20:22:27 // 101288
szöveg...Sziasztok !

SOS segítség! a képen jelölt hűtő 2.4 JtdM ti -nél automata váltósnál ez melyik ???
Az automata váltóé ??? És ha igen akkor annak a cseréje simán le és fel vagy olyankor a belekerülő levegő gondot okozhat ???

Köszi előre is. Üdv Kisvuk

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg
Zümi01-11-2017 20:22:22 // 101287
igazából nem sok minden.csak gondoltam jó esetleg ha közlöm :D
Zümi01-11-2017 20:21:09 // 101286
ez elég kemény akkor,szeretnék majd bele vásárolni előmelegítőt.sok jót hallottam róla.még olyan gondom van hogy ha álló helyzetben tekerem a kormányt jobbra akkor a vége felé nagyon morog a másik iráy teljesen hangtalan.
pettinke01-11-2017 20:18:52 // 101285
öhm, és ennek mi köze van pont a DPF-hez???
pettinke01-11-2017 20:17:46 // 101284
nekem volt egy olyan hónapom, ahol hagyján, hogy város, de csak extrém rövid távok voltak - 12 literes átlaggal.
amit írsz, az városban teljesen OK.
Csabi01-11-2017 20:15:08 // 101283
Igazából nem látom hol a baj, ha sokat használod városban akkor a 9-10literes fogyasztás szerintem normális. A sok rövid táv, a lassú motormelegedés ezt hozza.
Zümi01-11-2017 20:01:20 // 101282
Sziasztok,kis tanácsra illetve véleményre lenne szükségem,van 1 1,9 8V chipelt részecske kikapcsolva EGR szelep is kikapcsolva lefalazva. a fogyasztásom kicsit nagyon soknak találom a kocsi azt írja 8,9-9,4 a valóságban viszont 1 tank üzemanyag 680-700 km max.omw- n tankolok abból is a drágábbat,próbáltam más kutat is változatlan eredménnyel. 254e km van a kocsiban nemrégiben cseréltem benne az 1es 4es porlasztót újra.sokat használom városban.A kocsi nem füstöl nem is kormol.a turbó szabályzó és a map szenzor is ki lett cserélve.Remélem tudtok valami biztatót mondani.Köszönöm szépen.
Haddel01-11-2017 19:46:42 // 101281
Na tegnap meglett a diagnózis a hütőközeg fogyásommal kapcsolatban. Csöri egyből megtalálta ,honnan folyik. Nálam is a szívósor lesz cserés.December elején meg is lesz csinálva.
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-11-2017 19:44:38 // 101280
Elég barom az az emberke :)
alfa155gyuri01-11-2017 19:20:14 // 101279
Sziasztok!
Én nem hallottam még alfánál olyan problémáról de most beszélgettem egy emberkével és azt mondja írassam ki a részecskeszűrőt mert tele megy a motorolaj gázolajjal.Mert azért nem változik a szint mert amennyit megeszik a motor és a turbó annyit hozzákerül gázolajból.
Fordnál már halottam róla de ezeknél nem.
Valaki járt így?
RomeoOne01-11-2017 18:32:49 // 101278
Jurid. Nekem azt szerelt fel Csöri, semmi problémám nem volt vele.
maseRomeo01-11-2017 18:30:11 // 101277
nekem a nyári 225/50/17 vagyis a téli 215/55/17 nem szélesebb...
SOLI01-11-2017 18:07:48 // 101276
Sziasztok,

Nagyon idegesítő sztoriba kerültem, ami miatt szükségem lenne egy nagyon profi autovillamossági szakemberre, aki biztos a dolgában és adna nekem egy hivatalos szakvéleményt.


A sztori röviden:
Elvittem fényezőhöz az autót (egyelőre nem írom le kihez, nem akarom rontani a hírnevét amíg együttműködő) aki a munka elvégzéséhez, biztonsági okból kivette az üzemanyagtankot.

Amikor átvettem az autót az üzemanyagszintjelző nullát mutatott, a sárga visszajelző-led pedig villogott, annak ellenére, hogy az autóban bőven volt üzemanyag.
(tehát az üzemanyag-visszajelző óra egyáltalán nem működött)

Azonnal visszavittem az autót a műhelybe ahol megpróbálták orvosolni a problémát de nem sikerült. A műhelytulajdonos foglalt nekem időpontot egy -állítása szerint- nagyon jó autódiagnosztikai műhelybe, ahol abban reménykedett, hogy rájönnek a hiba okára.
1 nap vizsgálat után sajnos nem jöttek rá, állítólag több időre lesz szükségük ezért 2 hét múlva vissza kellene vinnem több napos átvizsgálásra.

Felvetettem a fényezőnek, hogy próbálta-e cserélni a benzinpumpában található Fuel Level Sensor-t (másnéven sender unit), mivel szerintem a tank kivételekor ez a sensor sérült meg, valamint a P0460 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction - hibakód is erre utal.

Ekkor átváltott támadó hangnembe, hogy "ne haragudjak, de ő sensor-t nem fog cserélni nekem, különben is hogy fogom bebizonyítani hogy előtte jó volt"....

A fentiek miatt szeretnék egy hivatalos szakvéleményt szerezni valahonnan, amelyből kiderül az igazi hiba, mert a következő diagnosztikát már csak időhúzásnak tartom, illetve úgy érzem ezzel csak azt akarja bizonyítani hogy ő mindent megtett értem és az autóért..

Ezenkívül persze ha bármelyikőtöknek van tippje/tapasztalata az ilyen jellegű problémákkal, akár a konkrét hibakóddal kapcsolatban, azt szívesen venném.

Első körben a fogyasztóvédelmi Békéltető Testülethez gondoltam, hogy fordulok (mivel 6 hónap garanciát adott a fényező a javításra).
Ha az nem jön be, akkor esetleg magán-ügyvéd - amit majd erősen mérlegelnem kell, hiszen ha jól láttam lehet kapni külön sensor-t gyárit, kb. 40 ezer Ft-ért.. Az ügyvédi költségem sokkal több lenne, pláne ha el is vesztem a polgári pert.

köszi előre is aki segít!
Erhard 242 (Pure Energy)01-11-2017 17:39:45 // 101275
Ate vagy TRW és Ferodo... ár, értékben a legjobbak...a gyári Brembok is nagyon jók de annak semmi köze a boltihoz...ha van cnc-s, maros ismerös jó a legolcsobb tárcsa is, marnak rá lukakat és kész a sport tárcsa sok értelme nincs de legalább jól néz ki ;))))
Shadin01-11-2017 16:04:16 // 101274
Így +van :-)
Giuntini01-11-2017 15:53:02 // 101273
Írd be, hogy Rotinger sportféktárcsák. Nekem másfél éve van fenn, nagyon jó a fékhatás, nem fárad. Amellett a felni tisztább is, nincs az a nagy mennyiségű fékpor rajta, szerintem a lyukakon keresztül a kosz is könnyebben távozik. Közel 30 ezret mentem már velük. A napokban lesz kicserélve a hátsó is, ugyanilyenre. Elöl Rotinger féktárcsák vannak, gyári betétekkel, hátulra is ugyanez a szett megy fel.
Shadin01-11-2017 15:47:15 // 101272
Nem zártam ki csak nem tudom mi az mert nem találom :-)
Liquid01-11-2017 14:55:20 // 101271
Mély hó kivételével tökmindegy. Persze a keskenyebb valamivel kisebb fogyasztást jelent elvileg, viszont kisebb stabilitást.
Macccy01-11-2017 14:39:03 // 101270
Köszi!!!
Macccy01-11-2017 14:38:41 // 101269
Én azt javaslom a Brembo -t hagyd, nem mondom, hogy "rossz", de nem akarnék én se vesződni vele, az A4-en nem volt jó és mástól is hallottam gondot a márkával. A TRW a gyári. ATE szerintem túlárazott. Textar és Ferodo jók még. Én jövőre majd TRW -t teszek rá, ha eljön az ideje ..
Zselé01-11-2017 13:21:28 // 101268
Én az ATE-re szavazok!
Giuntini01-11-2017 13:10:59 // 101267
Amit én javasoltam neked, ne zárd ki! Nagyon jó, és nem is drága.
Shadin01-11-2017 12:36:46 // 101266
Első fék behisztizett, hogy el van kopva. Persze annyira nincs, de elgondolkodtam ismét, hogy mit vegyek bele. Előzetesen minden márkát kizártam az ATE kivételével, de már nem tudom.

Nagyságrendileg a BREMBO 40k a TRW 45k az ATE pedig 54k.

Mit javasoltok?
Mindig téma a Brembo hullámosodása pl...
Revitox01-11-2017 12:36:43 // 101265
Télre mennyire jó a szélesebb felfekvés?
maseRomeo01-11-2017 12:10:45 // 101264
hali! én most vettem télre 215/55/17-es gumikat (Paxaro), az sehol nem ér be, és a 205-nél még szélesebb is :)
Zselé01-11-2017 12:05:15 // 101263
Angelo barátom használ, de utálja, virslinek tartja...
Revitox01-11-2017 11:57:50 // 101262
205/55 16 van nekem is télibe és jó a meglátásod. 1 fővel is 75% ban leér a pocija. Már nem tudom de itt még mondták is, hogy nem is váltószáma. Nah ebben nem tudok állást foglalni mert ez kínai nekem.
Zselé01-11-2017 11:49:34 // 101261
felnifelujitas.hu

Őket ajánlom, az egyik srác régi ismerősöm. Anno az 56-osomon a Biohazard felniket gyönyörűen felújította. A Galvani utcában vannak, a XI. kerületben (Nagytéténytől kb. 5km északra)
Roll198301-11-2017 11:47:37 // 101260
Szinterezés.
Shadin01-11-2017 11:20:14 // 101259
Dömpi cartársnak a kerékjárati szőnyeg kárpitba ért bele.
Kicsiadri111101-11-2017 11:05:21 // 101258
Nemtudom mi lehetett akkor az a hang úttartásán nem vettem észre változást
TáDé01-11-2017 10:36:17 // 101257
Zselé: Nekem Saetta SA Winter 215/55 R16 van fent, ez lesz a 3. szezonja,eddig teljesen jó, és az ára verhetetlen.
Macccy01-11-2017 10:36:04 // 101256
Jó reggelt srácok!

Olyan ke.ci hideg van, most már át kell rakassam a téli kerekeket, no de akkor már felújítunk is Ti-t. Batta - Érd - Nagytétény környéken hova érdemes vinni? Kis harapások a peremen körbe itt-ott, azon kívül kevés esztétikai. Ütés-rázás nincs.
Nem is értek hozzá, hogy milyen eljárással lesz ez újra gyári(szerű) ...
Shadin01-11-2017 10:20:35 // 101255
Nekem még van 5-5mm pogi és így sem ér bele a kerék a sárvédőbe.
Erhard 242 (Pure Energy)01-11-2017 09:57:00 // 101254
én az 59-re Momo-t vettem, az offosra is azt fogok venni... semmivel sem rosszabb, mint pl a rovaron lévő conti...
Zselé01-11-2017 09:00:14 // 101253
Sziasztok,

Téligumi vétel előtt állok, és szeretném kikérni a véleményeteket. Lassan egy éve van nálam az autó, az itthon tudtommal nem is forgalmazott, 205/55 R16 gyári kerékmérettel... A kezdeti szörnyű felakadások már elkerülnek, mert vigyázok, de ha nem figyelek oda a keréknyomásra 4 fővel már így is meghorzsol egy-egy nyomvályú... A gumik, amiket hord már nem mennek tovább nálam, tehát legumizom őket és elmennek egy alapos felújításra, mivel ütnek/ráznak is a felnik.

Új méretben viszont 215/55 R16-ot szeretnék, és ezen belül is a kiszemeltem a Pirelli Sottozero 3... Kb. 20-30%-al drágább, mint amit ebben a méretben szívesen költök gumira, viszont korábban volt Sottozerom és nagyon szerettem a tapadását, csendességét. Mivel nagyrészt autópályázom az országban, 90%, hogy ilyet fogok venni, de kérdésem, hogy kinek mi a tapasztalata a Pirellivel? Még mindig olyan jó, mint régen? Anno emlékszem, egyedül a gyors kopással volt gondom (bár az a P Zero-nál), nem tudom, ez fennáll-e még mindig?

Más márkára is nyitott vagyok, ha van jó tippetek!

Előre is köszönöm a tapasztalatokat!
Kicsiadri111131-10-2017 22:51:08 // 101252
Igazad van majd utána nézek, hogy mitől lehetett
Piritu - 1.000.00031-10-2017 22:27:47 // 101251
Gondolod hogy a gyár engedélyt kapna egy olyan autó árusítására, amelyik normál használat (max terhelés) esetén ledarálja a saját gumiját?
Liquid31-10-2017 21:45:19 // 101250
Gyári méretű gumival semmiképpen se. Nekem 245/40R19 illetve 225/55R17 van és volt. Ezzel full terhelve, erősebb kanyarban beleért ide-oda egy picit. Kerékcserekor lehetett látni. Abszolut nem vészes, épphogy elérte. Viszont nem hátul hanem elöl volt erősebb.
De ezek a méretek jelentősen nagyobbak még a gyári 19-esnél is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.