Forum >> 159

esvé25-10-2017 22:31:36 // 101049
köszi:)
Csabi25-10-2017 22:30:50 // 101048
30as olaj a DPF-nek? kb annyira mint a 40...
Sokszor sokan említik ezt, hogy a 30as olaj kell a DPF-nek, mondjuk úgy, hogy pontosan egy hangyaf@sznyival jobb a DPFnek.
A kettő között a DPF szempontjából a szulfát-hamu tartalomban van különbség. Általában az 5W-30olajok 0,6m%, az 5W-40 0,8%... Ez annyit jelent,hogy amennyi motorolaj elég a DPF-ben, annak a 0,6 vagy 0,8%-a marad vissza hamu formájában...ami nem tud távozni a DPF-ből... Talán így jobban belátható , hogy nagyon kicsi különbségről beszélhetünk a két olaj vonatkozásában. (természetesen mindez akkor igaz, ha mindkét olaj "C"-s minősítésű)
Piritu - 1.000.00025-10-2017 22:29:05 // 101047
Vajon az udvari villanyt is égeted egész nap otthon? Esetleg fűthető a TV fotel? Egyáltalán bőr az a fotel? Esőben szoktad kívül törölni az ablakot ha kinézel az utcára? :-DD
RomeoOne25-10-2017 22:27:58 // 101046
Nyilván a túl híg sem jó. De sokan úgy tekintenek a viszkozitásra, mintha a minél sűrűbb, minél jobb lenne. Szerintem ez nonszensz.
RomeoOne25-10-2017 22:24:50 // 101045
Miért gondolod, hogy nem állja meg úgy a helyét? A méz befolyik úgy mindenhova, mint a víz? Ha elég időt hagysz neki, talán, de a gyorsan mozgó hengernél nem mindegy, hogy másfélszer akkora a viszkozitás vagy nem. Pl. nem jut át annyi olaj a kis lyukakon, amin keresztül kapja a kenést a csapágy, meg ilyesmik.
Nyilván, az az olaj, ami nem jut el a hengerbe, nem fog elégni, cserébe nem is fogja kenni a súrlódó alkatrészeket. Én nem tartom jó ötletnek, sajátomba biztos nem töltenék más specifikációjú olajat. Ha annyira eszi már, akkor úgysem úszható meg egy újragyűrűzés vagy egy motorgenerál.
De persze én sem vagyok motortervező, de ez alapján én így gondolom.
Csabi25-10-2017 22:17:15 // 101044
Felmerült bennem egy kérdés: Akik állandóan használják a klímát, szóval auto-ban van a klíma és állandóan forgatják a kompresszorukat, ők az otthoni klímájukat sem kapcsolják ki soha, mindig 22-23fokon megy mindig? :) gondolom igen, mert ugyanaz :)
Liquid25-10-2017 22:13:57 // 101043
A 2.4-nek pl. 5W40 kell a 30 csak a DPF miatt, a motornak igazából nem jó.
Shadin25-10-2017 22:09:45 // 101042
Miért is tesz jót az egr offolása? Lehet hogy az is inkább a vékony olajnak köszönhető ami xar a turbónak és stb. Soha senki nem értette ezt a 5w30 olajat. A sűrűbb olajat már azért kell beletenni mert a vékonytól szarrá ment.
Hardy25-10-2017 22:02:57 // 101041
Mint írtam nyomd kb 5 másodpercig a bal oldali auto gombot és innentől csak a bal oldali gombot használd. De ha külön értéken van a bal meg a jobb amint a jobb átvált a bal értékre a nyomás közben már mono módban van.
SOLI25-10-2017 21:54:27 // 101040
Sziasztok,

A hatso kerekivre valo kavicsvedo matricat hol lehet beszerezni meretrevagva? Koszi
droberto25-10-2017 21:44:25 // 101039
Nekem is általában mono-ban van. Utastársaimmal már összecsiszolódtam. :)
Szerintem a szellőzőrendszer automataságával is "megbékélsz" idővel. :)
Liquid25-10-2017 21:43:28 // 101038
Sántít kissé a hasonlatod :)
A nem megfelelő specifikációjú (akár sűrűbb) olaj használata se egy matyóhímzés, a problémák elkendőzése, és nem használ, jó esetben nem is árt a motornak, ellenben az EGR offolása meg inkább jót tesz neki.
droberto25-10-2017 21:42:17 // 101037
"Sokan szinte az anyjukat rátennék ,hogy másképp jár az autó" - Egyről beszélünk. Ők is a "friss" olajat hallják. :)
Giuntini25-10-2017 21:41:19 // 101036
Minden! Csak a blokk maradt meg, és a főtengely. A hengerfej gépműhelyben volt.
Shadin25-10-2017 21:33:40 // 101035
Azért nyilván egyszerűbb eggyel sűrűbb olajat beletenni mint meggyűrűzni 200+k km után. Ez kevésbé gáz mint egr és dpf kibelezés. Továbbá nem gondolom hogy árt a motornak.

Csak erre reflektáltam ami szerintem nem annyira állja meg a helyét:

"Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni."

Béke!
RomeoOne25-10-2017 21:28:05 // 101034
Mi lett cserélve a motorban? hengerfej, hengerek, főtengely, minden?
Giuntini25-10-2017 21:21:44 // 101033
Az teljesen normális olajfogyasztás. Az enyémben 10 ezer alatt kb. 3 deci fogyott, de az én motoromban 45 ezer km van.
Zselé25-10-2017 21:20:46 // 101032
Szia, ezek kínaiak... Hol jobban, hol rosszabbul sikerülnek, én inkább egy Pio-t vagy Kenwood-ot ajánlok. Utóbbiról ld. blogom
Giuntini25-10-2017 21:18:33 // 101031
Ma egy kis gyógyír volt sajgó szívemre:) Mert amit az utóbbi napokban művelt ez a "gonosz dög", az infarktus kerülgetett, és azért még most is... A rendelőintézet előtt álltam, vártam Édesanyámat, két fószer jön ki, az egyik megszólal; ezzel jöttél? Mire a másik; sajnos nem, de jó lenne! Aztán megnézték a hátulját is, meg bele, és csak az elismerő szavak jöttek ki belőlük.
RomeoOne25-10-2017 21:18:01 // 101030
Sztem nem értetted, hogy mit mondok. Nyilván különböző autókhoz különböző olajspecifikációk vannak. De amikor megvan egy bizonyos specifikáció, amit egyébként eszik a motor és belerakják a sűrűbbet, na azzal nem segítenek az állapoton csak rontanak. Miközben örülnek, hogy de jó, már nem fogy.
Shadin25-10-2017 21:10:21 // 101029
Ez így eléggé demagóg :-(
Nem véletlenül tesznek 60-as olajat sportautókba. De biztos nem azért mert az nem ken....
Híg olaj egy japán autóba kell nem egy lötyögős olaszba. Előbbibe ismerik az illesztési hézagokat és a felületmegmunkálást. Az utóbbiba csak azért teszik hogy kevesebbet fogyasszon és hamar szárrá menjen.
Na ez nem demagóg 😁
esvé25-10-2017 21:05:42 // 101028
Gyuri, hogyan lehet mono-ba tenni? nekem mintha nem lenne ilyen gombom
esvé25-10-2017 21:03:24 // 101027
olajcsere után nekem is az összes autóm, OFF-osok is halkabb lettek:)

Olajfogyás nálam is van, kb 10ezer km után Csöri fél litert töltött rá. 2.4jtdm, város meg dinamikus autópálya használattal vegyesen.

ui: fűtés lelkivilága délután rápihent a reggeli hülyeségre, most este szépen fűtött. Bár bevallom, nem mertem hozzányúlni:D
Liquid25-10-2017 20:37:27 // 101026
Nekem sose volt semmi gondom a fűtéssel/hűtéssel, igaz nem is utaztam 2-3 óránál többet egyseggel. Csak annyi van amit leírtam, hogy hidegen agyatlanul működik.
gyml25-10-2017 20:31:48 // 101025
http://autohifidvd.hu/shop/android-6-os/uj-garancialis-alfa-romeo-159-spider-brera-gyari-kinezetu-autohifi-marka-specifikus-multimedia-2-gb-ram-android-6-magyar-menu-waze/

Ilyet próbált már valaki? :)
RomeoOne25-10-2017 20:30:35 // 101024
De tegyük fel, tényleg halkabb lesz tőle. És akkor mi van? Mióta mértékegysége a motorhang annak, hogy mennyire jó a motornak az az olaj?
A másik meg amikor beletöltik a vastagabb olajat a motorba, ami eszi, és örülnek, hogy megjavították, mert így már nem csipegeti. Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni, de az ő bajuk :D
Shadin25-10-2017 18:59:39 // 101023
Bocsesz, benéztem :-(
theBanyai25-10-2017 18:50:11 // 101022
Te már más viszkozitásról is beszélsz. Én pedig ugyan arról, más márkák között. De ám legyen, örülök ,hogy halljátok. :D
Shadin25-10-2017 18:47:54 // 101021
Hát pedig halkabb. Pl. a TBi-ben jelentősen nem mindegy hogy a gyári 5w-40 vagy a 10w-60 versenyolaj van, pedig ez nem egy hangos motor, ebből kiindulva a korábban talán placebónak gondolt 5w30-ról 4w-40-re váltásnál is tényleg halkabb lett...
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2017 18:23:25 // 101020
Azt saccolom, hogy ez a hülye három zónás dolog zavarja meg néha. Van, hogy hónapokig nem nyúlok hozzá. Most a Holland úton rettenet hülye volt a szellőzés. És a napfény erőssége is befolyásolja szegényt. Ha sötétebb van, már mást ért 24 fok alatt, mintha tűz a nap. A másik ahol eltéved, hosszabb egyenletes autópályázás után ha lassítok. Akkor elfelejt fűteni. Nem jöttem rá a szisztémára, de nem is érdekel :-) Ha fázok, tekerek rajta. Országúton, városban nem szokott feltűnni, hogy hülyéskedne. Lehet hogy jól működne, ha a kompresszort bekapcsolva hagynám, nem tudom, de engem irritál, hogy állandóan klímával akar megoldani mindent. Úgyhogy én kilövöm a kompresszort (ha hagyja), mono-ba teszem és kézzel tekerem ahova tetszik. És leveszem a venti fokozatot is, mert nekem 2-es 3-mason bőven elég ha tolja.
Szóval egy szó mint száz, nekem baromira nem való az automata klíma :-)
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2017 18:15:14 // 101019
Pedig olyan nincs, hogy nincs :-) Legfeljebb annyit hígul, mint amennyit fogyaszt. Ez használati mód kérdése is. Ebben azért elég biztos vagyok, hogy normális pár deci 15e km alatt. :-) Abban is, hogy a motorom elég jó egészségnek örvend. Egyébként az 1.9 146-om is kb ugyanezt tudta, cserétől cseréig fél nívónyit evett meg autópályás használatban. Ezt 200e km-en keresztül hozta stabilan, szerintem most is ugyanezt tudja :-)
Macccy25-10-2017 18:01:58 // 101018
Ezek a motorok különlegesek, termelik a gázolajat és az olaj sem fogy sose. Vigyázzunk rá nehogy az USA lerohanja :D

Viccet félretéve, nálam 10.000 km alatt kb 8 dl olajat töltöttem utána, de nem én cseréltem, az is lehet van az 9 deci is. 1 litert szándékosan nem mondok, mert az olyan, mint a 200+ezer kilométer futás, senki nem akar róla hallani. :) Az off A4-em stabilan 10 éven és 200K km-en át ugyanígy evett olajat, 0.5 l / 5000 km

Nem mindegy egyébként mi az olaj és milyen viszkozitású.
Piritu - 1.000.00025-10-2017 17:56:24 // 101017
Az asszony OFF-jában szombaton cseréltem olajat, ugyan olyanra. Az is halkabb lett :-P
theBanyai25-10-2017 17:40:53 // 101016
Nem a friss olajra gondolok, hanem a márkák közti "különbségekre". Sokan szinte az anyjukat rátennék ,hogy másképp jár az autó. Én legalább 10 féle márkát próbáltam már ,a büdös életbe nem vettem észre semmit. Most Xado van, aminek a becsületét megvédve sokan már-már ölnének, de gondolom nem meglepő a válaszom,hogy semmit nem vettem észre. :)
droberto25-10-2017 17:29:46 // 101015
Nem placebo ez. :)
Ez olyan mint az új gumiköpeny. Az is halkabb, mint a régi kopott. :)
droberto25-10-2017 17:29:42 // 101014
Én az 1.9-nél nem tapasztaltam olajfogyást.
droberto25-10-2017 17:29:40 // 101013
Detto. Ritkán nyúlok a szellőzőrendszer gombjaihoz. Max csak a hőmérsékletet állítom. Teszi jól és szabályozottan a dolgát.
Nincs is ennél királyabb, hogy nem kell állítgatni. :)))
droberto25-10-2017 17:29:38 // 101012
Írd meg neki, hogy nem terpeszkedni kell az autóban.
Le merném fogadni, hogy nem helyesen ül az illető.
droberto25-10-2017 17:29:37 // 101011
Blog.
Dayco a gyárija.
droberto25-10-2017 17:13:23 // 101010
Köszönjük a blogot Krisztián! :)
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2017 17:10:13 // 101009
Erre kíváncsi leszek, mert így sem nagyon van motorhang. Szerintem baromi halk alapból. Ha meg épp hallatja a hangját a sor öt, akkor meg van mit hallgatni, szépen muzsikál. Alapjáraton (melegen) is alig van hangja. El sem tudom képzelni, hogy hogyan tud ennél halkabb lenni.. :-)
theBanyai25-10-2017 16:49:53 // 101008
Ettől a halkabb lett a motor más olajtól falnak megyek. Placebo mindenek felett... :D
PBali25-10-2017 16:45:54 // 101007
Személy szerint 195 cm vagyok és cca. 95-100 kiló. Elsőre szűk volt a Ti ülés a hazaúton a hátamnak, de már megszoktam és szinte fura, ha kevésbé tart egy másik ülés. A lábaim tök jól elférnek. Nem a leghátsó állásban használom az ülést (talán még két kattanás is van, de egy tuti), de a legalsó pozícióban, kicsit döntve. Teljesen kényelmes, szinte "terpeszkedős". :-) Persze mögöttem max kisgyerek fér el és a hátsó ülés tényleg minden, de nem tágas. A középkonzol miatt az előző 2011-2015 közötti Ford Focusban nem fért el a lábam (konkrétan beszorul a korány és a középkonzol közé), a 159-ben meg simán...Ja és nekem a 147 is sokkal kényelmesebb volt a bal egyben, mint például a 156, vagy a GT...biztos velem van a baj :-) De vezettem már Smart roadstert is ezekkel a méretekkel, persze csak a poén kedvéért :-)
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2017 16:43:25 // 101006
Hogy ne keveredjek önellentmondásba: a szerelőm öntötte színig olajcserekor és szándékosan nem töltöttem utána 3/4 szintnél és azóta sem. Most kb a felénél áll, és olajcsere jön. Megvettem a Motult, kíváncsi leszek.
Olvastam Csabi korábbi tapasztalatát, hogy halkabb lett a 40-es olajtól, illetve GtPeti véleményét is ismerem ezügyben, és ugye amit ő mond, arra lehet építeni, kevésen ásták bele magukat annyira alaposan az olaj (és egyéb) témába :-)
Persze a fentiek a 2.4-re vonatkoznak :-)
WarbiRunner (Gyuri)25-10-2017 16:35:48 // 101005
Nekem a műszerfal szerinti 4 kockánál jó a szint, ha a nívópálcán nézem. Soha, egyik autómat sem használtam maximumig töltve, kb a nívó 3/4-éig szoktam tölteni. A fogyás normális, nincs olyan motor amiben ne fogyna. 2 rublika a nívó fele (nálam). Még utántöltenem nem kellett az elmúlt 16e alatt (igen, túlszaladtunk, de jövőhét elején csere). A 6-osról lement 2-esre, ami azt jelenti, hogy a nívó tetejétől a feléig.
Mivel jórészt hosszú utakat kap, gondolom a hígulás itt kevésbé játszik, szóval ez lehet a reális olajfogyása. Nem sok. Ha ennyi se lenne, az lenne a gyanús :-)
RomeoOne25-10-2017 16:35:16 // 101004
De valamiért csak elkezd a digitális szerint lejjebb menni. De tényleg, hiába húzom ki a pálcát, azon maxon van. Bár úgy emlékszem, hogy amikor 0-n volt már, és akkor húztam ki, akkor már csak a közepe felett volt, de nem maxon. Olyan, mintha a digitális az kb. a pálca szerinti max felett mérne csak, mire az lemegy 0-1re, kb. akkor ér be az olajszint a pálca szerinti max alá.
RomeoOne25-10-2017 16:33:18 // 101003
Egyébként amikor megvettem 206k-val, utána 5ezer km-en át, 211k-ig (amikor először olajat cseréltem benne) nekem sem tűnt fel fogyás. 211-226 között tűnt fel. Kb. az olajcsere után egy hónappal írattam meg a kocsit Mankyval, az is eszembe jutott, hogy lehet, hogy az emelt teljesítménynek is köze van a dologhoz.
Hardy25-10-2017 16:28:31 // 101002
Ne a csíkot nézd hanem a pálcát. Nekem új a jeladó direkt ezért cseréltem de ahogy idősorok az olaj úgy megy lejjebb a szint a digitális kijelző szerint. Valójában max on van.
Csabi25-10-2017 16:25:22 // 101001
Ez teljesen normális fogyás, ugyan még a 2.0-val nincs sok tapasztalat ,de 5000km alatt egyet sem ugrott lefele a mutató. 2,4-nél kb fél liter körül mozgott a fogyás,viszont számolni kell az olajhígulással is a regenek nyomán....
Turbós autónál persze képbe jön a turbó ahol szökni tud az olaj, főleg ha sokat van alapjáraton járatva, ezt kerülni kell.
RomeoOne25-10-2017 16:18:39 // 101000
Egyébként van olyan itt, akinek csipegeti az autó az olajat? Nem jellemző tudtommal erre a motorra, nekem egy kis mértékben mégis úgy vettem észre, hogy fogy. Kevesebb, mint egy liter 10 ezer km-en, mondjuk úgy fél liter 7ezren. 15ezrenként cseréltetem. Ez előző periódusban úgy 7-8000 körül kellett egy fél litert rátöltenem és mikor vittem az olajcserére, megint 1-2 csík körül volt már a comp kijelzője szerint. Persze, mikor már 0-t mutat, én úgy vettem észre, hogy még mindig a nívó pálca közepe fölött van a szint.
Persze nem sziklaszilárd a digitális olajszintmutató sem, egy átlag érték körül ingadozik. De olajcsere után sokáig mindig 6-ot mutatottt, aztán elkezdett egy idő után néha 5-öt is, majd egyre többször. Most 5ezer km-el az olajcsere után már elkezdett 3-akat is mutatni, és gondolom egy kis idő múlva már a 3-at fogja többször mutatni, mint a 4-et és így tovább. Csörit kérdeztem, azt mondta, hogy ha ennyi csepegne belőle, az látszana. Turbós motoroknál meg előfordul, hogy van egy kis fogyás. Más is tapasztalt ilyesmit?

Egyébként a motor pöccre indul, Ma 3 nap után beindítottam reggel az 5 fokban, az akku már nem a legcombosabb, az elsőt kicsit nyögve tekerte, hallatszódott, de még ezzel a sovány tekeréssel is, a második fordulatra már beröffent. Kompresszió hiba biztos nincs :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.