Forum >> 159

Shadin27-10-2017 15:03:00 // 101149
A kiegyenlítőtartály zörgésmentesítéséhez tökéletes megoldás a konzol lejjebb hajtása a csavar pozíciójának megtartásával.
Shadin27-10-2017 14:33:34 // 101148
Inkább a második, mert különben már a másik irányba kellene pattognia az ablaktörlőnek :-)
droberto27-10-2017 14:31:54 // 101147
Nem tudom. Vagy én voltam erős, vagy inkább nem volt koppra húzva az anyja! :)
Shadin27-10-2017 14:30:32 // 101146
Mindhárom 159-emnél eltekertem és utána semmi gond nem volt vele. Én is Bosch-t használok.
Shadin27-10-2017 14:29:29 // 101145
Hát nem tudom :-(
A ricnit hogy a tökbe tudod lecsavarni?
Ha elfogy az erő mert leszedted a lapátot akkor ott a szent csavarhúzó :-)
Azurherceg27-10-2017 13:55:41 // 101144
Szivembol szoltal, nagyon hasonloan vagyok vele en is :-(
droberto27-10-2017 13:54:36 // 101143
Nekem küldhetél erőt, mert én nem tudom tovább tekerni kézzel-ronggyal (a lapátot kivettem tekeréskor).
Sőt, múltkor már lecsavartam a kúpról a ricnik egy részét.
Teljesen el vagyok keseredve miatta. Retegek, ha csepeg az eső (ha rendesen esik és folyamatosan megy nem csinálja), a világból kikerget a pattogása, legszívesebben miszlikbe aprítanám.
Most arra gondolok, hogy leszedem és satuban digitális szögmérővel állítom. Jobb ötletem már nincs.
Mit csinálok rosszul???
Azurherceg27-10-2017 13:44:23 // 101142
Koszonom szepem mindenkinek a gyors valaszt.
A hajlitason mar tul vagyok, azzal annyit ertem el, hogy nagy sebessegnel mar nem csinalja.
Nekem is alacsonyabb sebessegnel van ez a gond, de nekem 3-4 torles utan se javul meg.
Kiprobalom akkor en is a Bosokot, koszi.
Nyilvan attol, h en szivok a Bosch-sal, meg nem biztos, hogy masnal is rossz.
Koszi meg egyszer mindenkinek!
WarbiRunner (Gyuri)27-10-2017 13:23:52 // 101140
Nekem is Bosch van, ilyen:
[img1]

Eddig semmi gond vele, valamelyik márkaszervizes számlán mintha rajta is volna, a cseréje.
Shadin27-10-2017 12:47:06 // 101139
Én nem. Ez a szabadalmaztatott módszerem, mindig bejön. Mindenki saját felelősségre toljon bele erőt :-)
Shadin27-10-2017 12:46:06 // 101138
Miután klíma ügyben totális összhang van itt a fórumon, szemmel veréssel vizsgáltam a klímakuplungot a ködlámpa és a kiegyenlítőtartály csere közben. Amikor a hópihe világít a kompresszor forog.

Kint 12 fok, bent mindegy hány fokra állítom, a kompresszor teker.
A párásodásérzékelő talán bekavarhat.
Ezek után azt gondolom, hogy akkor kapcsolgat ki-be, ha meleg van kint vagy bármi, de eléri a max. rendszernyomást.

Bocs Csabi!
RomeoOne27-10-2017 12:40:01 // 101137
Így törte el valaki a sajátját, nem ? :)
Liquid27-10-2017 12:39:14 // 101136
Pár napja volt téma, sajna az Aerotwin ilyen, én is megszívtam vele. Vettem Valeo-t, az jobb volt és oilcsóbb. Most Bosoko van, az tényleg olcsó, és eddig ez a legjobb.
Shadin27-10-2017 12:36:40 // 101135
Felemeled a kart, merőlegesre állítod a karhoz a lapátot és jól megmarkolva a "T"-nél, csavarsz rajta érzéssel úgy,hogy a lapát felső része közelítsen a szélvédő felé. Addig csavarod csak amíg a kívánt eredményt el nem éred :-)
RomeoOne27-10-2017 12:30:30 // 101134
Érdekes kérdés ez, jó kérdés, hogy mitől függ. Nekem is Bosch Aerotwin van, néha elpattog ez is az alsó szakaszon, főleg az elején, de aztán 3-4 törlés után meg normálisan csinálja tovább. Van, hogy nem is jelentkezik. Én együtt tudok élni a dologgal.
_Ata_27-10-2017 12:26:24 // 101133
Aerotwin A084S? Ez nem jó hír, én is azt vettem fél éve, de egyenlőre nem volt vele gond
Azurherceg27-10-2017 12:08:20 // 101132
Sziasztok! Egy kis segítségre, tapasztalat megosztásra van szükségem. 159-esre (2011-es, 1750 TBi ti, ha ennek van jelentősége) keresek ablaktörlő lapátot. Triviális problémának tűnhet, de a tököm tele van már vele, a másodikat dobom ki rövid időn belül. Jelenleg egy Bosch van rajta, és amint bejött a hidegebb idő, elkezdett ugrálni, pattogni törlés közben és rohadt hangos. Aki már hallott ilyet, annak nem is kell részleteznem, borzasztó idegesítő. Kérlek szépen benneteket, ha valaki tudja, hogy milyen márkájú lapát van a kocsiján és meg van vele elégedve (értsd: halkan és szépen töröl), akkor ossza meg velem, mert nem szeretném az összes márkát végigpróbálni! Előre is köszi a segítséget.
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2017 11:48:31 // 101131
nem üzemel állandóan ki-be kapcsolgat ...
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2017 11:42:09 // 101130
nehéz és drága :DDDD
Csabi27-10-2017 11:26:17 // 101129
Ez sok mindentől függ, környezeti hőmérséklettől főleg, valamint a kondenzátor hűtésétől.
például most 5bar-18bar között van a nyomása, attól függően, hogy mennyire hűti vissza a menetszél a kondenzátoron keresztül a hűtőközeget. (Ez mögött a R134 hűtőközeg fizikai tulajdonságai vannak)
Azért nem fagy le, mert a jelenlegi 15fokos levegőt hajtja keresztül az elpárologtatón, van hőátvitel...Ha 4fok lenne kint akkor már nem nagyon lenne, lefagyhat, ezért nem kapcsol be.
Tomi Stark27-10-2017 10:58:41 // 101128
Világító hópehelynél milyen értékek között változik a nyomás?
Szerintem az mindenki érti, hogy a hőmérséklet keverése hogyan működik (amit kifúj a rostélyon), inkább azt nem értem, ha állandóan üzemel egy fix löktérfogatú kompresszor, akkor az hogyhogy nem fagy le?

Én nem tudom milyen fajta a kompresszor a 159-ben (Erhard biztos fogott már a kezében).

Nem kötözködni akarok, hanem megérteni a dolgok működését...
Liquid27-10-2017 10:56:36 // 101127
Nem tökmindegy, hogy kapcsolgat-e, vagy nem? Nem ez a legelromlósabb része az autónak :) Felőlem kapcsolgathat, de mehet is állandóan, amúgy is úgy van tervezve hogy megy oszt jóvan.
Csabi27-10-2017 10:44:05 // 101126
Szóval ebből tanultatok, így már értem az egészet :) Nem tudom mire érti a PDF,lehet csak konkrét típusokra, de a kuplung nem kapcsolgat az 59ben,ha így lenne azt a nyomásértékekből lehetne látni.
De nyilván nehezen tudom ezt beadni egy bosch PDF-el szemben, úgyhogy maradjunk annyiban , hogy a tietek kapcsolgat, az enyém nem :)
lui27-10-2017 10:22:47 // 101125
Szia!

Ezek után már tisztább lesz a kép, remélem.

http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/Utmutato_a_gepjarmu_klimaberendezesek_diagnosztikajahoz_kicsi.pdf
Csabi27-10-2017 10:15:06 // 101124
Neked nagyon beégett ez az ON-OFF szókapcsolat. :) Igen, két állapota van a kompresszornak ON és OFF, de nem kapcsol ki mint a klasszikus otthoni ONOFF-os klímák, mert mint írtam, a hideg levegőhöz meleg levegőt kever az autó fűtési rendszeréből. Mit nem lehet ezen érteni? :)
A Fiestád lehet kapcsolgatja, de a 159 nem .
A kompresszor fajtájára nem is utaltam, és főleg nem gondoltam, amiről te beszélsz, teljesen mellékes. Az a baj, hogy te csak a hűtő körfolyamatra gondolsz , és nem veszed figyelembe, hogy az autó hogyan oldja meg a hőfokszabályzást a gyakorlatban.
WarbiRunner (Gyuri)27-10-2017 08:32:25 // 101123
Épp most nem hiányzik, csak inkább lappang :-) De amit írsz jól hangzik, de nem tudom ez e a megoldás.
Most jól megvagyok ezzel a zen autóval, sokat javított a vezetési stílusomon :-)
Egyébként reagálva a többire is, részben a nagy erőtartalék teszi, hogy alul motivált vagyok benne. Ez és a szinte bárminél gyorsabb futómű adja a magabiztosságot és a nyugalmat. Nincs hang, nincs dőlés, nincs sodródás. És nincs olyan út ahol ki lehetne próbálni, hogy mindezek milyen sebességnél lennének. :-)
Az egesz autó egy bazi nagy túlzás. A normális közlekedés agyhalál benne, ezt a múltkor Kingával konvolyozva sikerült felfedeznem. Ami eddig sietés volt, az a nyugodt autózás. Ezzel sietni pedig erős ámokfutás.
Volt egy olasz nyelvű teszt videó, ahol pályán köröztek, miközben a tesztpilóta dumált az autóról. Sose tudtam mit mond, csak tetszett, hogy szinte oda se néz, flegmán kormányozgat, közben az autó meg megy mint az állat :-) Na kb át tudom ezt élni, bár közel sem vezetek olyan szinten, mint az a figura. Majd kikeresem :-)
SzTomi27-10-2017 08:10:19 // 101122
Ciki vagy nem, ha fix lökettérfogatú kompresszor van az autóban, akkor az ON-OFF.
Amire Te gondolsz az a változtatható lökettérfogatú kompresszor.

A 159-es kompresszorához úgy láttam 2 vezeték megy, ez kapcsolja a kuplungot, egyéb vezérlésre utaló jeleket nem találtam.


A kis Fiestámban érezni, nagyon mikor kapcsolgat, a 80LE-t nagyon megrántja. Persze pont előzéskor vagy dombnak felfele kapcsol vissza :)
Zolibácsi27-10-2017 08:08:42 // 101121
Tegnap este meghajtottam asszony új autóját. Egész fürge kis jószág ez. Giulietta 2.0 jtdm 170. Megy úgy mint most az én beteg geometrias autóm :) nincs is akkora turbó lyuk benne alul. 3000 felett azért az 5 henger meg a nyomaték különbség kijön, de ez is megfutotta a 220 at könnyedén. És mínusz 2 liter fogyasztásban legalább a 2.4 - hez képest. Vidám kis autó ez.
Mondjuk nem cserélném már el az enyémet giuliettara, de mellette jól áll :)
Shadin27-10-2017 07:34:35 // 101120
Én tudom mi hiányzik Neked!

Egy PU szilentes strict futóval szerelt 250 lovas Squadra-Patkányra 1,6 báros tb nyomással, 7000 giri-s lehörgéssel, frissen felújított motorral és turbóval!!!!

Na ebbe van bugi, csak győzze az ember fia nyállal, lével meg gumikkal :-)

Merev, zörög, vad és NO vesekő!

Megtapasztalhattad volna ezt VTT-n, dehát átlényegült Dacia-vá. Merthát a bugi része az is hogy kell helyette tartalék autó amíg a szeretett vad a szerelőnél rohad!

Viszont komoly repertoárom van kiszerelt alkatrészekből egy felismerő vagy hibaelemző kvízhez.

:-D
Piritu - 1.000.00026-10-2017 23:24:08 // 101119
Jóccakát mindenkinek! :-)
Csabi26-10-2017 23:13:30 // 101118
Azért írom, hogy a nyomásból lehet következtetni rá, egyértelműen.
Piritu - 1.000.00026-10-2017 22:58:30 // 101117
Az oké, csak a kompresszor a kérdés tárgya. Megy-e állandóan? A MES a kompresszor bekapcsolását mutatja vagy mint a szövege is írja az igényt a működésre.
(A teljesítmény másképp is szabályozható a rendszerben. Ha meg másképp van szabályozva, akkor csökkentett teljesítménnyel megy és csökken az igénybevétele.)
Giuntini26-10-2017 22:51:37 // 101116
Így van, a hópihe égve marad, de 5 fok alatt nem kapcsol be a kompresszor.
Csabi26-10-2017 22:51:20 // 101115
Így van,a szombati tudat meg nehéz ügy :))
Giuntini26-10-2017 22:49:37 // 101114
Az enyém Csabinak is nagyon tetszett. Jövőre már én is pénteken akarok érkezni, de... Szombaton tudatomnál akarok lenni:))
Csabi26-10-2017 22:48:01 // 101113
A nyomás jobban árulkodik arról, hogy mi történik a rendszerben.
Csabi26-10-2017 22:37:05 // 101112
A gond ott kezdődik, hogy az autóban a klímarendszer nem úgy működik,mint otthon az on-off klíma. /Azért ez ciki, hogy ezt magyarázni kell/
Ha eléri a beállított hőfokot, meleg levegőt kever hozzá, ezért tudja megtartani az adott hőfokot. A kompresszor meg csinálja tovább a dolgát.
Liquid26-10-2017 22:14:47 // 101111
na majd a VTT-n, még pálinkázás előtt megyünk majd pár kört :) Kíváncsi volnék én is egy automata TI-re
Giuntini26-10-2017 22:12:07 // 101110
Én azt hiszem értem mit akar mondani Gyuri. A 159 merev, biztonságos, egy tank, ami kizár mindent. Az automata meg csak élvezetesebbé teszi. Érződik, hogy a határok kitolódtak. Olyan kanyarsebességet lehet vele elérni, amit józan keretek között közúton nem igazán lehet kihasználni. Abszolút stresszmentes vezetés. Ha józan keretek között vezetsz, az autó fölényesen mindent megold. Szerintem Gyuri akarja érezni a sebességet, a megcsúszásokat, elpattogásokat, amit a 159 nem tesz meg.
Piritu - 1.000.00026-10-2017 22:04:10 // 101109
No legyen csak egy kicsit hidegebb megnézem.
4 fok alatt a fagyveszély miatt tuti nem kapcsol be, pedig automata üzemnél a hópihe égve marad. Ott derül ki hogy a bekapcsolási kérelem a rendszerre vonatkozik vagy a kompresszorra.
SzTomi26-10-2017 21:38:58 // 101108
Mert így működik az ON-OFF klíma, ha kell megy, ha nem kell nem megy.
Csak az inverteres mehet állandóan, ha nem kell akkora hűtés, visszavesz a teljesítményéből.

Tételezzük fel, hogy állandóan megy:
meleg van, hűt, mi történik, ha elérte a beállított értéket? Tovább hűt?
Vagy már nem fúj be hideg levegőt a venti? Ekkor viszont , mivel az elpárologtatóban nincs hő átvitel, lefagy a rendszer, a hűtőgáz folyékony marad, az visszajut a kompresszorba, ami egyből kinyírja. ( a folyadékot nem tudja süríteni)

Ha fűtésre használod, akkor a kondenzátor nem végez halmazállapot változást, az összes folyadék elpárolog, megnő hatalmasra a nyomás, erre viszont a nyomástávadó kilövi a klímát, tehát leáll.

Egyébként sajnos hallom, mikor áll le a klímám.
Vagy a szabadonfutó, vagy a klíma kezd csapágyas lenni, passz ( Valaki esetleg tudja?)
de mikor kikapcsol, van egy kereplő hang a motortérben, ami a kompresszor fordulatszám csökkenésével arányosan egyre halkabb. :(
Ez a hang csak a klíma kikapcsolásakor hallatszik 2-3s-re, se induláskor, se közben nem.
Liquid26-10-2017 20:53:23 // 101107
én se vágom ezt a nagy nyugalmat :) Persze lehet hogy kell a chip, meg az automataság hiánya, a fene se tudja. Én nem hogy nem nyugodtam le tőle, hanem sokkal aggresszívabban vezetek mint anno a 156-tal, pedig azzal se papáskodtam :)
Valszeg velem van baj :D
droberto26-10-2017 20:39:25 // 101106
Az én megoldásom pedig...
Csabi26-10-2017 19:54:54 // 101105
OKé, majd addig összeszerelem a tárcsákat, hogy ne unatkozzak :D
Csabi26-10-2017 19:50:13 // 101104
Érdekes módon nem a klíma menüben, hanem a motornál találod meg.
Hardy26-10-2017 18:47:25 // 101103
Én két alátéttel megoldottam.
droberto26-10-2017 18:07:05 // 101102
Valóban. Ő is alapos és hasznos munkát végzett.
Lexlutor26-10-2017 16:47:31 // 101101
Nincs mit. Bàr Macccy kartàs be előzött.
Piritu - 1.000.00026-10-2017 16:42:28 // 101100
Megnéztem a MES-t, az a csak a lámpa állapotát mutatja, a kompresszorét nem találtam...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.