Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2017 11:42:09 // 101130
nehéz és drága :DDDD
Csabi27-10-2017 11:26:17 // 101129
Ez sok mindentől függ, környezeti hőmérséklettől főleg, valamint a kondenzátor hűtésétől.
például most 5bar-18bar között van a nyomása, attól függően, hogy mennyire hűti vissza a menetszél a kondenzátoron keresztül a hűtőközeget. (Ez mögött a R134 hűtőközeg fizikai tulajdonságai vannak)
Azért nem fagy le, mert a jelenlegi 15fokos levegőt hajtja keresztül az elpárologtatón, van hőátvitel...Ha 4fok lenne kint akkor már nem nagyon lenne, lefagyhat, ezért nem kapcsol be.
Tomi Stark27-10-2017 10:58:41 // 101128
Világító hópehelynél milyen értékek között változik a nyomás?
Szerintem az mindenki érti, hogy a hőmérséklet keverése hogyan működik (amit kifúj a rostélyon), inkább azt nem értem, ha állandóan üzemel egy fix löktérfogatú kompresszor, akkor az hogyhogy nem fagy le?

Én nem tudom milyen fajta a kompresszor a 159-ben (Erhard biztos fogott már a kezében).

Nem kötözködni akarok, hanem megérteni a dolgok működését...
Liquid27-10-2017 10:56:36 // 101127
Nem tökmindegy, hogy kapcsolgat-e, vagy nem? Nem ez a legelromlósabb része az autónak :) Felőlem kapcsolgathat, de mehet is állandóan, amúgy is úgy van tervezve hogy megy oszt jóvan.
Csabi27-10-2017 10:44:05 // 101126
Szóval ebből tanultatok, így már értem az egészet :) Nem tudom mire érti a PDF,lehet csak konkrét típusokra, de a kuplung nem kapcsolgat az 59ben,ha így lenne azt a nyomásértékekből lehetne látni.
De nyilván nehezen tudom ezt beadni egy bosch PDF-el szemben, úgyhogy maradjunk annyiban , hogy a tietek kapcsolgat, az enyém nem :)
lui27-10-2017 10:22:47 // 101125
Szia!

Ezek után már tisztább lesz a kép, remélem.

http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/Utmutato_a_gepjarmu_klimaberendezesek_diagnosztikajahoz_kicsi.pdf
Csabi27-10-2017 10:15:06 // 101124
Neked nagyon beégett ez az ON-OFF szókapcsolat. :) Igen, két állapota van a kompresszornak ON és OFF, de nem kapcsol ki mint a klasszikus otthoni ONOFF-os klímák, mert mint írtam, a hideg levegőhöz meleg levegőt kever az autó fűtési rendszeréből. Mit nem lehet ezen érteni? :)
A Fiestád lehet kapcsolgatja, de a 159 nem .
A kompresszor fajtájára nem is utaltam, és főleg nem gondoltam, amiről te beszélsz, teljesen mellékes. Az a baj, hogy te csak a hűtő körfolyamatra gondolsz , és nem veszed figyelembe, hogy az autó hogyan oldja meg a hőfokszabályzást a gyakorlatban.
WarbiRunner (Gyuri)27-10-2017 08:32:25 // 101123
Épp most nem hiányzik, csak inkább lappang :-) De amit írsz jól hangzik, de nem tudom ez e a megoldás.
Most jól megvagyok ezzel a zen autóval, sokat javított a vezetési stílusomon :-)
Egyébként reagálva a többire is, részben a nagy erőtartalék teszi, hogy alul motivált vagyok benne. Ez és a szinte bárminél gyorsabb futómű adja a magabiztosságot és a nyugalmat. Nincs hang, nincs dőlés, nincs sodródás. És nincs olyan út ahol ki lehetne próbálni, hogy mindezek milyen sebességnél lennének. :-)
Az egesz autó egy bazi nagy túlzás. A normális közlekedés agyhalál benne, ezt a múltkor Kingával konvolyozva sikerült felfedeznem. Ami eddig sietés volt, az a nyugodt autózás. Ezzel sietni pedig erős ámokfutás.
Volt egy olasz nyelvű teszt videó, ahol pályán köröztek, miközben a tesztpilóta dumált az autóról. Sose tudtam mit mond, csak tetszett, hogy szinte oda se néz, flegmán kormányozgat, közben az autó meg megy mint az állat :-) Na kb át tudom ezt élni, bár közel sem vezetek olyan szinten, mint az a figura. Majd kikeresem :-)
SzTomi27-10-2017 08:10:19 // 101122
Ciki vagy nem, ha fix lökettérfogatú kompresszor van az autóban, akkor az ON-OFF.
Amire Te gondolsz az a változtatható lökettérfogatú kompresszor.

A 159-es kompresszorához úgy láttam 2 vezeték megy, ez kapcsolja a kuplungot, egyéb vezérlésre utaló jeleket nem találtam.


A kis Fiestámban érezni, nagyon mikor kapcsolgat, a 80LE-t nagyon megrántja. Persze pont előzéskor vagy dombnak felfele kapcsol vissza :)
Zolibácsi27-10-2017 08:08:42 // 101121
Tegnap este meghajtottam asszony új autóját. Egész fürge kis jószág ez. Giulietta 2.0 jtdm 170. Megy úgy mint most az én beteg geometrias autóm :) nincs is akkora turbó lyuk benne alul. 3000 felett azért az 5 henger meg a nyomaték különbség kijön, de ez is megfutotta a 220 at könnyedén. És mínusz 2 liter fogyasztásban legalább a 2.4 - hez képest. Vidám kis autó ez.
Mondjuk nem cserélném már el az enyémet giuliettara, de mellette jól áll :)
Shadin27-10-2017 07:34:35 // 101120
Én tudom mi hiányzik Neked!

Egy PU szilentes strict futóval szerelt 250 lovas Squadra-Patkányra 1,6 báros tb nyomással, 7000 giri-s lehörgéssel, frissen felújított motorral és turbóval!!!!

Na ebbe van bugi, csak győzze az ember fia nyállal, lével meg gumikkal :-)

Merev, zörög, vad és NO vesekő!

Megtapasztalhattad volna ezt VTT-n, dehát átlényegült Dacia-vá. Merthát a bugi része az is hogy kell helyette tartalék autó amíg a szeretett vad a szerelőnél rohad!

Viszont komoly repertoárom van kiszerelt alkatrészekből egy felismerő vagy hibaelemző kvízhez.

:-D
Piritu - 1.000.00026-10-2017 23:24:08 // 101119
Jóccakát mindenkinek! :-)
Csabi26-10-2017 23:13:30 // 101118
Azért írom, hogy a nyomásból lehet következtetni rá, egyértelműen.
Piritu - 1.000.00026-10-2017 22:58:30 // 101117
Az oké, csak a kompresszor a kérdés tárgya. Megy-e állandóan? A MES a kompresszor bekapcsolását mutatja vagy mint a szövege is írja az igényt a működésre.
(A teljesítmény másképp is szabályozható a rendszerben. Ha meg másképp van szabályozva, akkor csökkentett teljesítménnyel megy és csökken az igénybevétele.)
Giuntini26-10-2017 22:51:37 // 101116
Így van, a hópihe égve marad, de 5 fok alatt nem kapcsol be a kompresszor.
Csabi26-10-2017 22:51:20 // 101115
Így van,a szombati tudat meg nehéz ügy :))
Giuntini26-10-2017 22:49:37 // 101114
Az enyém Csabinak is nagyon tetszett. Jövőre már én is pénteken akarok érkezni, de... Szombaton tudatomnál akarok lenni:))
Csabi26-10-2017 22:48:01 // 101113
A nyomás jobban árulkodik arról, hogy mi történik a rendszerben.
Csabi26-10-2017 22:37:05 // 101112
A gond ott kezdődik, hogy az autóban a klímarendszer nem úgy működik,mint otthon az on-off klíma. /Azért ez ciki, hogy ezt magyarázni kell/
Ha eléri a beállított hőfokot, meleg levegőt kever hozzá, ezért tudja megtartani az adott hőfokot. A kompresszor meg csinálja tovább a dolgát.
Liquid26-10-2017 22:14:47 // 101111
na majd a VTT-n, még pálinkázás előtt megyünk majd pár kört :) Kíváncsi volnék én is egy automata TI-re
Giuntini26-10-2017 22:12:07 // 101110
Én azt hiszem értem mit akar mondani Gyuri. A 159 merev, biztonságos, egy tank, ami kizár mindent. Az automata meg csak élvezetesebbé teszi. Érződik, hogy a határok kitolódtak. Olyan kanyarsebességet lehet vele elérni, amit józan keretek között közúton nem igazán lehet kihasználni. Abszolút stresszmentes vezetés. Ha józan keretek között vezetsz, az autó fölényesen mindent megold. Szerintem Gyuri akarja érezni a sebességet, a megcsúszásokat, elpattogásokat, amit a 159 nem tesz meg.
Piritu - 1.000.00026-10-2017 22:04:10 // 101109
No legyen csak egy kicsit hidegebb megnézem.
4 fok alatt a fagyveszély miatt tuti nem kapcsol be, pedig automata üzemnél a hópihe égve marad. Ott derül ki hogy a bekapcsolási kérelem a rendszerre vonatkozik vagy a kompresszorra.
SzTomi26-10-2017 21:38:58 // 101108
Mert így működik az ON-OFF klíma, ha kell megy, ha nem kell nem megy.
Csak az inverteres mehet állandóan, ha nem kell akkora hűtés, visszavesz a teljesítményéből.

Tételezzük fel, hogy állandóan megy:
meleg van, hűt, mi történik, ha elérte a beállított értéket? Tovább hűt?
Vagy már nem fúj be hideg levegőt a venti? Ekkor viszont , mivel az elpárologtatóban nincs hő átvitel, lefagy a rendszer, a hűtőgáz folyékony marad, az visszajut a kompresszorba, ami egyből kinyírja. ( a folyadékot nem tudja süríteni)

Ha fűtésre használod, akkor a kondenzátor nem végez halmazállapot változást, az összes folyadék elpárolog, megnő hatalmasra a nyomás, erre viszont a nyomástávadó kilövi a klímát, tehát leáll.

Egyébként sajnos hallom, mikor áll le a klímám.
Vagy a szabadonfutó, vagy a klíma kezd csapágyas lenni, passz ( Valaki esetleg tudja?)
de mikor kikapcsol, van egy kereplő hang a motortérben, ami a kompresszor fordulatszám csökkenésével arányosan egyre halkabb. :(
Ez a hang csak a klíma kikapcsolásakor hallatszik 2-3s-re, se induláskor, se közben nem.
Liquid26-10-2017 20:53:23 // 101107
én se vágom ezt a nagy nyugalmat :) Persze lehet hogy kell a chip, meg az automataság hiánya, a fene se tudja. Én nem hogy nem nyugodtam le tőle, hanem sokkal aggresszívabban vezetek mint anno a 156-tal, pedig azzal se papáskodtam :)
Valszeg velem van baj :D
droberto26-10-2017 20:39:25 // 101106
Az én megoldásom pedig...
Csabi26-10-2017 19:54:54 // 101105
OKé, majd addig összeszerelem a tárcsákat, hogy ne unatkozzak :D
Csabi26-10-2017 19:50:13 // 101104
Érdekes módon nem a klíma menüben, hanem a motornál találod meg.
Hardy26-10-2017 18:47:25 // 101103
Én két alátéttel megoldottam.
droberto26-10-2017 18:07:05 // 101102
Valóban. Ő is alapos és hasznos munkát végzett.
Lexlutor26-10-2017 16:47:31 // 101101
Nincs mit. Bàr Macccy kartàs be előzött.
Piritu - 1.000.00026-10-2017 16:42:28 // 101100
Megnéztem a MES-t, az a csak a lámpa állapotát mutatja, a kompresszorét nem találtam...
droberto26-10-2017 16:11:44 // 101099
Nem lehet, hogy kizárólag a teljesítménytartalék miatt érzel így?
Múltkor mentem egy 147-esel én nem éreztem benne nagyobb bugit.
Szerintem, ha megvan a sebesség az 59 is pont olyan agilisan viselkedik.
droberto26-10-2017 16:08:55 // 101098
:)
Basszus Gyuri, tudom, hogy egyszer már mondtad, te téged miért zavar a radar?
Szerintem jól működik, igazán hasznos extra. Nincsenek allűrjei, mint egy utólagosnak. Nem idegesítő frekvencián szól a csipogó, mint egy franciában.
Ha egy hátrányt kellene említsek, hogy néha esőben becsipog a vízcseppekre. De ez kb. 1000-ből egy eset.
Kazes☻26-10-2017 16:05:55 // 101097
Hehe... ezek a balladák... tiszta művészet már... komolyan mondom... :-D
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 15:02:19 // 101096
Hát közel sem azt kaptam ettől az autótól mint amire vágytam, az biztos. :-) Azok a vágyálmok nem múltak azért el azért, de majd annak is eljön az ideje.
Viszont megismertem egy teljesen más világot, a csatazaj és küzdelem nélküli autózást. Ennek az autónak ez az értelme. Felülemelkedni vele a forgalmon, bárhol, bármikor és kizárni minden felesleges ingert.
Végül is bejött a dolog, szeretek vele autózni. Be nem tört, inkább csak leszedálta a kisördögöt. :-) Nem lesz szaporább a pulzusom, ha jobbról beállnak mellém a piroshoz, nem pörgök fel, ha valaki látványosan tolni kezd a kanyargós úton. És észre sem veszem már a komplexus huszárt, aki padlógázzal válaszol arra, ha kielőzöm. Valahogy az egész körülöttem lévő forgalom távolabbi lett, a vezetés néha inkább olyan, mintha egy útifilmet néznék a nappaliban. Közben szól a zene, néha énekel egyet az 5 henger. Csak azért, hogy megnehezítse örökre a dolgomat, ha autót akarnék venni. :-)

Majd egyszer lesz azért még rettenetes ordítva csörtető keresztbe-kasul menő, fülemen adrenalint csorgató harcijárművem... remélem :-)
Shadin26-10-2017 14:50:22 // 101095
Öntapadós szivacsot ragasztottam a tartály aljára ahol a konzolhoz kell passzintani és hupsz eltűnt a rezgés :-)
RomeoOne26-10-2017 14:12:53 // 101094
Oh, pedig a régi szép idők, amikor minden nap azt hallgathattuk, hogy nem bírod tovább, eladod a kocsit... Betört téged a vas :DDD
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 13:45:53 // 101093
Hónapok óta rá sem néztem MES-el. A lámpamosót is fél éve tervezem, hogy kikapcsolom, de nincs ingerem rá :-) Pedig ideje volna annak is, mert a telet nem fogom győzni ablakmosóval. Csak bennem is ott van, hogy most piszkáljak bele? Nem tudom. Most minden működik, nem akarok feleslegesen beletúrni az érzékeny lelkivilágába. Persze, elvileg semmi baja nem lesz, vissza lehet kapcsolni, proxy rendezés. Áhh...
A saját programról is nagyjából letettem már. User only módba kapcsoltam teljesen. Kap olajat, szűrőt, lengőkart, kíméletes használatot cserébe vigyen ahova kell semmi több.
A hülyeségeit elviselem amíg le nem telik a rá kiszabott km. Ennyi. :-)
antonov26-10-2017 13:36:44 // 101092
Köszönöm! Nem baj, jól jöhet még máshol is.
antonov26-10-2017 13:34:16 // 101091
Nem hát. : )
Shadin26-10-2017 13:19:24 // 101090
Na az lesz az első oknyomozó megmozdulás a VTT-n :-)
Shadin26-10-2017 13:18:10 // 101089
volt oda való javítóm meg szerszámom :-(
yani🍀26-10-2017 12:53:32 // 101088
Véleményem szerint nem gányolás egy költségcsökkentés miatt kihagyott gumi alkatrészt ilyen megoldással pótolni. Házilagosan nem hiszem, hogy van jobb megoldás a pontos méret elkészítésére. Szerintem a fülek lefelé hajlításával befeszíteni a tartályt kevésbé elegáns megoldás, de ezen nem fogunk összeveszni. :-)
Smith26-10-2017 12:38:51 // 101087
MES, letiltod és kész :) Nem csipog többé. Csak ez nem olyan megszokott dolog, beépített extrát lekapcsolni :)
Csabi26-10-2017 12:14:03 // 101086
Elméletileg sem :) Az én mondókám véget is ért!
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 12:12:06 // 101085
Két dolog lesz amivel soha nem fogok szerintem megbarátkozni. Az automata klíma és a parkradar :-) A kis szemét hangszóróit olyan szívesen telenyomnám PUR habbal... fú de utálom a hangját. :-S Ma is felidegelt, csipogott feleslegesen. Én meg nem vagyok Májkülnájt, hogy állandóan nyomogassam a tükör kürüli gombokat. Azt meg hiába mondom, hogy KITT kussojjámá', arra nem halllgat :-D
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 12:01:20 // 101084
Én is így tudom, hogy ha világít a hópehely, akkor megy a kompresszor. Padlógázas gyorsításkor elvileg átmenetileg leold.
antonov26-10-2017 11:56:08 // 101083
Tudom. Meg lehet ezt oldani sokféleképpen, csak az én megoldáson nekem kisebb gányolásnak tűnik. : )

Egyébként elég hitványak ezek a tartályok, nekem a Stiloban is és a 147-esben is cserélni kellett már pont emiatt, gondolom ebben is csak idő kérdése.

Ügyes megoldásoknál tartva, nekem most az EGR csavarjai szakadtak ki a szívósorból, mivel arra van rögzítve a motorburkolat konzolja, ami ugye tud rezegni. Ma jött meg a menetjavító szett. Ideiglenesen odadrótoztam...
yani🍀26-10-2017 11:06:23 // 101082
Csak a felfogatás egyforma a tartály nem.
Amúgy Robinak volt egy blogja a rezgés megszüntetésére. :-)
Tartály kibillent, FBS, vagy valamilyen szilóval az alsó tartó kinyom, tartály visszatesz, ragasztó megköt és nem rezeg többé.
Tomi Stark26-10-2017 10:57:03 // 101081
Elméletileg, mint minden háztartási hűtőgép az autó klíma sem üzemel folyamatosan. Kisebb megszakításokkal ki-be kapcsolgat abban az esetben, ha a "hópihe" aktív.
Amikor bekapcsolod a klímát a forró utastérben, akkor biztosan több percig is folyamatosan üzemel, de ha már nagyjából beállt a kívánt és a valós hőmérséklet akkor biztosan lekapcsol. Régebbi autóknál ezt egy rendes kattanással is hallani + kis köbcentis benzines autókon a fordulat is megbicsaklik. Sőt a kompresszor terhelése is a gáz nyomásával van arányban, egy adott nyomás alatt meg leold a szabadonfutó... Ezért van az, hogy ha túl van töltve a rendszer akkor folyamatosan megy a venti nagy melegben, ha meg kevés a gáz akkor be sem kapcsol a kompresszor...

Szóval amikor mérted a kompresszort valóban lehetett folyamatos üzem, de ha elég hosszú lett volna a mérés és a kívánt hőmérséklet is létrejött volna az én mondókám is előbb véget ért volna.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.