Forum >> 159

Szabolcs 15921-02-2019 12:20:03 // 114964
Nekem cserélték a stelvion garanciaba a komplett hátsó féket azóta tökéletesen kopik, érdekes mert a giulian meg egyenletes a kopás
droberto21-02-2019 10:51:26 // 114962
+1
Köszi, hogy leírtad helyettem.
WarbiRunner (Gyuri)21-02-2019 09:16:32 // 114961
65e km biztosan van már ezekben a tárcsákban. A Fiatnál cserélték, ha egyáltalán valaha cserélték. A hats fék problémáról a Giulia-knál is olvastam, volt akinek gariban sikerült rendezni. 20-30e és kuka. Szerintem volt egy rossz sorozat. Nyilván szánalmas, hogy ilyen előfordulhat. Mondjuk úgy akkor, hogy ha szerencsés vagy , nem lesz gond a Bremboval :-)) Különben sem szoktam fékezni.. lehet rég szar, csak nem tűnt fel :-))
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2019 08:58:22 // 114960
az 59-en a gyári első kukás lett, szerintem a Stelvion is az van azon meg a hátsó kukás 14e km alatt... szánalom...
WarbiRunner (Gyuri)21-02-2019 08:50:18 // 114959
A 146-on volt nekem is Brembo tárcsa ami nem sokat bírt. Gondolom egy gyári csomagolású nagy Brembo más kategória. De mindegy is, amíg nincs vele baj, addig nem is nagyon érdekes hogy milyen van rajta :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2019 08:25:44 // 114958
Brembo az egyik legalja ellenben drága :DDD
Shadin21-02-2019 08:00:28 // 114957
Kerestem a bibit, mert ütött a fék. Tárcsa és betét csere után is. Ez a korábbi 159-em kerékagya, amin a jelölt részek valami öntési maradványok és valamelyik miatt nem feküdt fel a tárcsa rendesen az egyébként indikátorórával kimért és jó felületre. Drótkorongoztam én korábban hiába. Leköszörültem a "kiálló" darabot, feltettem a tárcsát és jó lett. Ha jó a tárcsa és jó az agy akkor nincs baj.
Shadin21-02-2019 07:38:59 // 114956
Köszönjük a z ötletet, örülök, hogy neked bejött, de éltem én is a szabad véleménynyilvánítással, miszerint, ha egy autónál ezzel kell élni, akkor ott valami hibának az elfedéséről van szó mint javítás. Világbéke! :-)
Shadin21-02-2019 07:34:54 // 114955
Lehet rosszul emléxem, és nem a gyári hanem az after 330-as Brembo volt a hunyó, de elég sokszor felmerült, hogy egy pár keményebb fékezést követően meghullámosodott és ütött.
Smith20-02-2019 21:43:25 // 114954
Jó kis jármű a Giulietta, mikor nézegettem a 159-eket azt is néztem. Mindenben megfelelő lenne, hátulja patent, de az elejével nem bírtam összebarátkozni. Valahogy olyan bamba a tekintete. Nem olyan morci mint az 59 :)
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2019 20:12:59 // 114953
Nekem eddig nincs gond vele, maradjon is így :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2019 20:12:22 // 114952
A Giulietta-t nagyon jó volt vezetni. Annyira kézreállt, nem kellett szokni. Az 1.4 m. air is olyat szaladt, hogy el sem hittem, hogy 1.4 :-) Nekem nagyon tetszett. Könnyed, feszes, jól összerakott feeling.
Piritu - 1.000.00020-02-2019 19:11:45 // 114951
Nagyon érezni azt a -300 kg-ot. Ráadásul a gázpedál karakterisztikája is sokkal jobb :-)
ProdyG20-02-2019 19:02:41 // 114950
Sokaktól hallom, hogy nem túl jó a Brembo, amit nem teljesen értek, mert nagy márka elvileg.
Én a Brembo Xtra-val szemezek, mert tetszik a dizájn-ja, de nem tudom meg merjem-e venni. Mindenesetre jól nézne ki a 19-es felnikkel :)
Smith20-02-2019 18:57:12 // 114949
Nekem is, Brembot tett fel Csöri, rázott, kisimult :) Remélem nem kezd el megint rázni :)
αλφα20-02-2019 18:48:09 // 114948
Állítólag (még) szabad országban élünk, mindenkinek szabadon lehet véleménye. Nekem is van: ezt a hullámot, ami nekem volt, (lásd video!) se gyengéd, se durva fékezgetéssel ki nem szeded a tárcsából. A fékbetét nem esztergakés. (Szerencsére.) Viszont eddig borzalmasan rázott a fékem, most, hogy tengelyen felszabályoztattam, tökéletes. Én - tapasztalatom okán - nem tartom sarlatánságnak, sem ördögtől valónak a műveletet. Majdnem új tárcsán az a pár század nem oszt, nem szoroz, nem lesz veszélyesen elvékonyítva. Érzésre most olyan, mint a gyári új. Remélem így is marad, mivel drága művelet volt. Kerékcseréknél meg majd figyelek arra, hogy a tárcsa pozíciója változatlan maradjon. Egyébként a műhely egyáltalán nem reklámozza magát, a hivatkozott cikk sem tőlük van. A művelet előtt részletesen elmondták, hogy milyen eredmény várható, melyben az is benne volt, hogy gyengébb anyagú tárcsáknál sajnos kiújulhat a betegség. Amilyen - az ő tapasztalataik szerint - pl pont a Brembo. Senkit sem akartam semmire rábeszélni, azoknak akartam tippet adni, akik esetleg már a sokadik tárcsát teszik fel és a hiba minduntalan előjön.
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2019 18:39:26 // 114947
Mi a baj a gyári Bremboval? Olyan van fent most is, gyári betétekkel, nincs gond vele. Nem üt, nem ráz, és jól fog. A gyári betétek dugattyú felőli oldalán még valami rezgéscsillapító réteg is van.
Egyébként vicces, de anno a Wartburgnál volt így, kerékaggyal együtt kellett szabályoztatni (az új tárcsát is!), különben rázott. Van ilyen, a kerékaggyal önmagában nem volt mit toszni. Nem mm-ekről volt szó, inkább századokról, de elkerülhetetlen volt. Kerékagy ki, úgy vitte nagybátyám az esztergályoshoz.
Shadin20-02-2019 17:44:24 // 114946
Na de ki a faxom rak fel egy tárcsát h rosszul álljon és aztat még meg is akarja "javítani". :-)
Kuka és újat vesz bameg és rendesen felteszi, indikátorórával jól megnézi az agyat meg a csapágytot és akkor teszi fel a frankó tárcsát. :-)
Ha meg gyári nagy Brembot vesz az meg az első fékezésnél kuka, nemár hogy felszabályozzuk. Nem tudom honnan indultunk, nem anyázni akarok, de Robival értek egyet, ez sarlatánság és méltatlan.
ProdyG20-02-2019 17:38:35 // 114945
Alkatrészeket keresgélek és egy féktárcsa esetében azt látom, hogy az alvázszám alapján 2 kategória is van (szóval nem elég az, hogy 2.4, nagyfékes...):
- 7026205 előtti
- 7026206 utáni
Gondolom ez az alvázszám utolsó 7 karakterét jelenti, a facelift volt vajon a törés?
alfa155gyuri20-02-2019 16:59:40 // 114944
Ez éppen 147-esé frap de a trw be sincs több.
Lörke20-02-2019 16:16:18 // 114943
Köszi!
RomeoOne20-02-2019 16:00:00 // 114941
De a DVT alapvetése, hogy a rosszul álló féktárcsa miatt alakul ki, pont az általad felsorolt okok miatt.
Shadin20-02-2019 15:28:39 // 114940
A GI/A a piros, az kell pl. a 145-ösbe és a GI/R meg a zöld ami a 159-be megy.
Lörke20-02-2019 15:12:33 // 114939
Köszi.
A szín számít? Tutela GI/R-ben találtam zöld-et, illetve alolyat, ahol nem írják milyen színű. Őszintén...nem néztem még meg rendesen, hogy az autóban milyen van, mintha színtelen lenne talán.
Shadin20-02-2019 15:03:38 // 114938
Emlékeim szerint 1,6L a teljes töltet.
Lörke20-02-2019 14:54:57 // 114937
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy kormányszervó olajcsere hány litert igényel? Választ előre is köszönöm.
szelod920-02-2019 14:45:16 // 114936
Leginkább a 300 kg-t hagynám el... Asszonyon mégse lehet azért ennyit faragni 🤣🤣
Shadin20-02-2019 14:28:18 // 114935
A féktárcsa és a nyereg tengelye meg kell egyezzen, ha nem akkor lóg a csapágy, szarul van feltéve a tárcsa az agyra vagy szar a tárcsa, de akkor üt, ami nem egyenlő egy azimut hibával.
Shadin20-02-2019 14:21:30 // 114934
Képzeld el amikor egy "ütő" kerékagyra teszel fel egy tárcsát amit be- ill. visszaszabályoznak a síkba. Nagyon nem jó ötlet.
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2019 14:16:16 // 114933
Nyugi, ez normális! :-) Városban nekem is többször volt már ilyen.
Macccy20-02-2019 14:02:50 // 114932
Magas motorhőfok annyira nem kell neki, sőt inkább a nem forró jobb, biztonságosabb lehet (nyár), szerintem ha már az égés, a rátolt "szívató" beállt, akkor már regenerálhat, nekem is csinálta már így.
liusz20-02-2019 13:38:55 // 114931
Nekem gyakran így csinálja már évek óta a 2.0Jtdm
tdemeter20-02-2019 13:38:12 // 114930
Időnként ezt eljátszotta nekem is az 1.9. de ezt eljátsza az offos xtrail is, szerintem ez biztosan normál
Giuntini20-02-2019 13:32:52 // 114929
Ma elég érdekes dolgot csinált a vas. Meg a 70 fokot sem.érte el az üzemi hőmérséklet, és már elindította a regent. Mondjuk már sejtettem, mert 500 km közelében volt a megtett km. Nem tudom mennyire káros ilyen alacsony vízhőmérsékletnél elindítani a regent.
tdemeter20-02-2019 13:32:48 // 114928
Egyszer a 159-hez vettem körbe egy szett ATE betét+tárcsa párost. Ez első 1500 km után elkezdett nekem is ütni. Kb 3000-nél untam meg, elvittem felszabályoztatni.
Meg is csinálták, de az égatta világon nem lett jobb semmivel sem!
Úgyhogy hagytam a francba az egészet...
Aztán jött a tél és felkerültek a nem XL-es gumik, amivel csodák csodájára megszűnt minden problémám.
Akkor arra gondoltam, hogy a merev oldalfalú XL-es kerekek miatt kopott be szarul.
Aztán jött a tavasz, a gumicsere és kíváncsi voltam, hogy akkor üt-e megint. De akkor már jó volt, bekopott!
Még egyszer neki nem állnék b.szak.dni vele, idő kell neki szerintem....
RomeoOne20-02-2019 13:32:43 // 114927
A féknyereg nem dől a tárcsával együtt. A hiba pont ebből adódik, hogy a féktárcsa nem fekszik fel szépen és nem párhuzamos a felfekvő síkkal. Így a fékpofák közt riszálja magát, nem egyenesen fut.
droberto20-02-2019 13:18:07 // 114926
Azt vedd figyelembe, hogy a fékbetét(nyereg) is dől a tárcsával együtt. Mivel minden a csonkállványra van felszerelve, így mindennek egyforma a dőlése. A helyszíni eszterga is adott (a te példáddal élve: 2,15°) dőlésű agyra (csonkállványra) van felszerelve.
Ezért azzal is csak az aggyal párhuzamos síkon dolgozol.

Ezért nincs túl sokkal több értelme a helyszíni felszabályozásnak, mint egy leszerelt állapotban történőnek.
A lényeg, hogy a féktárcsa agy (felfekvő, ha úgy tetszik illesztett) részén levő sík, párhuzamos legyen a két fékezett rész síkjával.
RomeoOne20-02-2019 13:01:25 // 114925
Ez az arány egyébként a dőlésszögtől és a tárcsa átmérőjének és vastagságának a függvénye. Kisebb dőlésszögnél több marad a tárcsából, de magasabb és keskenyebb tárcsa esetén pedig kevesebb. Szerintem a valóságban egy féktárcsa az általam felrajzoltnál nagyobb átmérő/vastagság arányú, tehát csak nagyon kis dőlésszög esetén lehet egyáltalán értelmesen kivitelezni az egész műveletet. Amit valószínűleg inkább meg kell próbálni korrigálni. (Szétszerelés, megtisztítás, stb.)
RomeoOne20-02-2019 12:53:26 // 114924
Kicsit számolgattam.



A fekete kontúr jelöli a féktárcsát. Ebben az esetben 2,15°-os dőlése van. A piros kontúr, hogy mi marad belőle felszabályozás után.
A piros kontúr területe a feketének mindössze 57,2%-a.
droberto20-02-2019 12:38:59 // 114923
Milyen márkájú lengőkar ez?
alfa155gyuri20-02-2019 12:35:10 // 114922
Sziasztok!Ha lengőkart cseréltek vagy bármelyik alkatrészt amiben gömbfej van szedjétek le a porvédőt és cseréljétek ki azt a csepp ipari szar zsírt valami minőségire.Annyi zsír volt benne,hogy az vicc.Én metabondott tettem bele de akármelyik hőálló márkásabb zsír jó.
droberto20-02-2019 12:00:50 // 114921
"A 166-on nekem 2x is szabályozták, ami bizonyára jól sikerült mert pár ezet km-ig nem rázott. Aztán megint kezdte." - Minél vékonyabb a fala, annál könnyebben vetemedik, deformálódik. Ami egyszer bekövetkezik, az vékonyabb anyagnál nagyobb valószínűséggel - máshogy fogalmazva: kisebb igénybevételnél is már - be fog következni.
Ezért sem preferálom a szabályozást.
Smith20-02-2019 11:50:03 // 114920
A 166-on nekem 2x is szabályozták, ami bizonyára jól sikerült mert pár ezet km-ig nem rázott. Aztán megint kezdte.

Piritu, igen, téged emlegetett Csöri, mikor panaszoltam neki, hogy az újan felrakott tárcsa ráz. Mikor feltette azt mondta, nem kell "vasalgatni", használjam normál módon. De nekem a normál mód az, hogy óvatosan lassítok, nem fékezgetek indokolatlanul. Mikor rázott, akkor meg lecseszett, hogy hát fékezgessek már rendesen, az majd rendbehozza, mert nálad is ez volt.

És tényleg akkor Csöri is nyomott pár határozottabb fékezést, és máris érezhetően javult. Azóta én is próbálom "rendesen" használni, de nem satuzva. És mostanra úgy tűnik elmúlt a rázás.
Smith20-02-2019 11:45:47 // 114919
Ésszerűbb, mert kisebb? Én is minimum 80%-ban egyedül járok-kelek vele, sosem cipekedek, sőt utálom ha bármi bele van pakolva, mégsem zavar az üres tér mögöttem :)
szelod920-02-2019 11:31:14 // 114918
Nincs kihasználva a mérete. Barátnőmmel ketten járunk vele, néha ülnek be csak hátra és felesleges ekkora autó. Mentem vele 25 ezret eddig, nincs gondom vele, ezért is nem sürgős az eladása. Giuliettára szeretném cserélni, lehetőleg 170 lovas dízelre pont azért, mert sokat megyek vele. Talán ésszerűbb döntés lehetne a Giulietta, annak ellenére, hogy mindenki próbál lebeszélni róla, mert mennyire gyönyörű a 159... Röviden ennyi 😊
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2019 09:20:09 // 114917
Igen, egy-egy autó is lehet ráhatással az árakra. Szűk a kínálat. Az újpesti srác hirdetései is tipikusan húznak egyet - egyet az árakon. Persze kérdés, hogy mennyiért (és mikor) mennek el valójában. Szerintem nem placebo :-) Viszont vevők sincsenek sokan, látszik, hogy ugyanazok az autók vannak fent hónapokig.
Zolibácsi20-02-2019 07:45:36 // 114916
Ahogy nézegetem most az 159 2.4 árakat, úgy látom hogy amit be lőttem 2.4 milliós árat, egész szépen ki igazította a többi 159 2.4 árat is. Vagy csak placebo? Egészen be lehet ha tárolni az ár sávokat. 1,5-1,8-2-2,4 stb
Hozzá teszem nem sok érdeklődő van ilyen áron kb mindenki a 2 millió alattiakat keresi
droberto20-02-2019 00:02:50 // 114915
Köszönöm a linket.
Nem értem, hogy mi a különbség ez és a hagyományos felszabályozás közt.
Nagyjából semmi, leszámítva azt, hogy nem kell leszedni a tárcsát.
Az eredmény ua. Ütni nem fog.
Ettől még ugyanúgy a deformàció az oka annak ha egy darabig jó utána meg üt.
Legalább a tárcsát le drótkefélhették volna gépfelrakás előtt.
Egyébként ez se veszi figyelembe a dugattyú (nyereg-betét) esetleges szöghibáját.
Szóval szerintem EBC link ide vagy oda, az egész egy sarlatán dolog.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.