Sziasztok,
jó ideje tökéletesen működik a kocsi, de a hétvégén azért jól megviccelt.
Van a jó öreg "résolajcső", ami szeret megrepedezni (beszéltük már ezt), aztán szivárog belőle a dízel (érezni az utastérben).
Ezt a csövet kb 4 hónapja cseréltem vadi újra, a boltban kapható legdrágább GATES márkát vettem meg, hogy minden tuti legyen. Na ez a hétvégén nem az, hogy megrepedt, hanem egyik percről a másikra széthasadt a feszültségtől és elkezdett ömleni az üzemanyag az utcára. Nem hittem, hogy ilyen intenzíven jön a cucc ebből a pici csőből, de szerintem 1-2 liter üzemanyag elfolyhatott kb 5 perc alatt. Még szerencse, hogy épp jó helyen voltam a kocsival és ott tudtam hagyni, majd másnap visszamentem kicserélni ezt az ominózus csövecskét. Viszont így ezt a GATES márkát már nem tartom megbízhatónak.
Van tapasztalatotok bármi más márkával? Ez a cső jelenleg is nagyon feszül a csonkon amire rá van húzva, felrakni is alig tudtam, hiába passzolnak a számok, úgy tűnik nem ez a márka a legjobb választás...
Nagyobb átmérőjű csövet meg nem merek berakni, mert nem az lenne a gyári méret...
Forum >> 159
ProdyG19-02-2019 07:47:18 // 114897
droberto18-02-2019 23:10:06 // 114896
változó vastagságú féktárcsa = a futómű geometriával van a baj?
Ezt csak én nem értem? :)
Hogy lehet az, hogy egy darabig jó egy tárcsa, aztán utána ütni kezd?
Csak, úgy, hogy egy nagy fékezéstől hullámos lesz.
Ha egy tárcsa rendesen le van pucolva, be van fogva a tokmányba és meg van esztergálva, annak jónak kell lennie. Ha nem így lenne, akkor minden ettől sokkal finomabb tűrésű illesztett alkatrész pár kuka lenne. Gondolj csak bele.
Ha a kerékagy felfekvő síkja merőleges a fék dugattyú tengelyével és a betét két oldala is párhuzamos egymással, nem szar a nyereg, akkor annak jónak kell lennie. Ha nem így volt - és tényleg nem hullámosodásról beszélünk - akkor ott már kapott a csonkállvány vagy valami más.
Vagy ott csak egyszerűen Edward valamit elb@szott.
Egyébként meg ez a szabályozás dolog részemről üldözendő, sarlatán dolog. Ha egy tárcsát már szabályozni kell az kuka, ahogy már írták is az okokat.
Ezt csak én nem értem? :)
Hogy lehet az, hogy egy darabig jó egy tárcsa, aztán utána ütni kezd?
Csak, úgy, hogy egy nagy fékezéstől hullámos lesz.
Ha egy tárcsa rendesen le van pucolva, be van fogva a tokmányba és meg van esztergálva, annak jónak kell lennie. Ha nem így lenne, akkor minden ettől sokkal finomabb tűrésű illesztett alkatrész pár kuka lenne. Gondolj csak bele.
Ha a kerékagy felfekvő síkja merőleges a fék dugattyú tengelyével és a betét két oldala is párhuzamos egymással, nem szar a nyereg, akkor annak jónak kell lennie. Ha nem így volt - és tényleg nem hullámosodásról beszélünk - akkor ott már kapott a csonkállvány vagy valami más.
Vagy ott csak egyszerűen Edward valamit elb@szott.
Egyébként meg ez a szabályozás dolog részemről üldözendő, sarlatán dolog. Ha egy tárcsát már szabályozni kell az kuka, ahogy már írták is az okokat.
droberto18-02-2019 21:18:20 // 114894
Van a Bernernek direkt erre kiszedő spray-je.
Áztatsd legalább egy hétig.
Ha mosták a motort akkor vsz. berohadt (elektrokémiai korrózió), és még 5-10t húzóerő is kevés lehet.
No ekkor nyúlik meg.
Ha nem folyt be víz, kézzel ki lehet húzni.
Visszarakáskor új réz alátét kell és injektor paszta is. Ha maximalista vagy, akkor mehet rá O gyűrű is.
Áztatsd legalább egy hétig.
Ha mosták a motort akkor vsz. berohadt (elektrokémiai korrózió), és még 5-10t húzóerő is kevés lehet.
No ekkor nyúlik meg.
Ha nem folyt be víz, kézzel ki lehet húzni.
Visszarakáskor új réz alátét kell és injektor paszta is. Ha maximalista vagy, akkor mehet rá O gyűrű is.
antonov18-02-2019 20:53:05 // 114893
Rendben, köszi!
A kiszedéstől félek, bár már locsolgatom egy ideje fékfolyadékkal, kkl-t is beszereztem már, működik is. Ha már kint vannak akkor semmiből nem áll felcserélni, igazatok van.
Az enyém amúgy nem füstöl. Viszont számomra ingerküszöb felettien hangos, egyenetlenül jár és nagyon remeg. Nagyobb hidegben hallatszik hogy az egyik henger kis késéssel kel életre.
A kiszedéstől félek, bár már locsolgatom egy ideje fékfolyadékkal, kkl-t is beszereztem már, működik is. Ha már kint vannak akkor semmiből nem áll felcserélni, igazatok van.
Az enyém amúgy nem füstöl. Viszont számomra ingerküszöb felettien hangos, egyenetlenül jár és nagyon remeg. Nagyobb hidegben hallatszik hogy az egyik henger kis késéssel kel életre.
droberto18-02-2019 20:16:28 // 114892
Az enyém bezabálta a lapátkákat, ezért szedtem szét a HF-et. Ha meg már kiszedtem, a porlasztókat gondoltam csináltatok új IMA számot. Egyébként 2-2,5 közt volt a korrekcióm. Magyarul gondolhatod, hogy fájt az az 1/3 millió forint pluszba még.
A csere után a fogyim 1-3 dl-t esett vissza, a befecs hangja olyan nyers-pattogós, mint az újaknál.
A csere után a fogyim 1-3 dl-t esett vissza, a befecs hangja olyan nyers-pattogós, mint az újaknál.
Smith18-02-2019 19:57:24 // 114891
Korrektül hangzik, és jogos, nekem ami rázott, még sosem volt méret alá kopva. 66-on nagyon sokat szívtam vele, ott végül az oldotta meg, hogy Brembo tárcsát kapott, utána nem lett vele baj.
tdemeter18-02-2019 19:55:44 // 114890
A felújítás után volt olyan, hogy 1300 km után kezdett el regenerálni .
tdemeter18-02-2019 19:54:51 // 114889
Bár nem tudom. hogy pontosan neked mi volt a szenárió, de az én autóm konkrétan zabált, füstölt, és rángatott. Ezek mindegyike megszűnt a felújítás után.
Annyira zabált, hogy volt, hogy 9-10 litert megevett országúton. Dönthettem, hogy eladás vagy felújítás.
Annyira zabált, hogy volt, hogy 9-10 litert megevett országúton. Dönthettem, hogy eladás vagy felújítás.
droberto18-02-2019 19:39:47 // 114888
Amikor én kiszedtem (HF leszedés miatt) arra jutottam, hogy nem éri meg a felújítás, sőt még az új IMA kódolás sem. Főleg, ha berohad és nehezen jön ki.
A normális helyeken (pl. Benedeczki Műhely), a nyúlást is hézagolják, ami akár többszöri padi ki-berakást jelenthet. Ekkor a javítás ára elérheti az 50-60et is. A korrózióról, nyak elvékonyodásról már nem is beszélve. A cseredarabos gyári új pedig 58+ÁFA.

Az esetleges nemgyári/silány alaktrész minőségről, szerelési hibákról nem is beszélve.
A normális helyeken (pl. Benedeczki Műhely), a nyúlást is hézagolják, ami akár többszöri padi ki-berakást jelenthet. Ekkor a javítás ára elérheti az 50-60et is. A korrózióról, nyak elvékonyodásról már nem is beszélve. A cseredarabos gyári új pedig 58+ÁFA.

Az esetleges nemgyári/silány alaktrész minőségről, szerelési hibákról nem is beszélve.
droberto18-02-2019 19:32:34 // 114887
Mielőtt elviszed cseréld fel őket, hogy kizárhasd a mechanikai hibát. Viszont az IMA kódokat ne felejtsd el átírni K-s kábellel.
A bent maradt réztömítésekre figyelj. Érdemes újat venni belőle cserekor is.
Ha viszi a hibát porlasztó, ha nem sajnos más a baj.
A bent maradt réztömítésekre figyelj. Érdemes újat venni belőle cserekor is.
Ha viszi a hibát porlasztó, ha nem sajnos más a baj.
αλφα18-02-2019 19:06:25 // 114886
Pont itt a lényeg. A gépkocsi SAJÁT TENGELYÉN kell elvégezni a szabályozást. A történet a következő. A szabályozást végző szakember mesélte. Egy Jaguar sportkocsira a gazdája már három szett vadonatúj féktárcsát vásárolt. Pár ezer kilométert követően azonban mindig rázni kezdett. (A cseréket ennél a szerviznél végezték.) Ekkor jobban utánajártak, mi lehet a probléma és rájöttek, hogy a hibát az ún. "változó vastagságú féktárcsa" hiba okozza. Ez, ha jól értettem, lényegében annyit jelent, hogy nem a féktárcsa "gyári hibás", nem az anyagával van baj, hanem a futómű geometriával. Ennek elég részletes szakirodalma van már. Ilyenkor hiába a csere, az újabb tárcsa is - általában 5-8 ezer kilométer távon belül - rázni kezd az egyenetlen kopás miatt. Értelemszerűen a normál felszabályozás (féktárcsa leszed, esztergán lemar) sem segít. A megoldás, hogy a tárcsát az autó saját tengelyéhez kell kalibrálni, beállítani. Olyannyira, hogy még arra is figyelni kell, hogy majdani kerékcseréknél ne forduljon el a féktárcsa az agyhoz képest, hiszen egy bizonyos pozícióra kerül beállításra. Szóval a szerviz megvette a Pro-Cut esztergát (több millió az ára, ezért csak egy van az országban, illetve még egy hasonló, de más típusú eszköz Debrecenben). És azzal végül jó lett a nagymacska fékje. Az enyém is tökéletes lett. Kívűl-belül egyszerre mar, de lehet csak egyik oldalt is finomítani. Század milliméterekről van szó, (az én esetemben 2 század a bal elsőn, 4 a videón látható jobb elsőn), így a biztonságot nem befolyásolja. Ha valaki hasonló problémával küzd, merem őket ajánlani. (Pedig nem kapok részesedést...) 35 ezer volt, remélem hosszú távon megérte.
antonov18-02-2019 13:22:04 // 114885
Igen, olvastam még régebben a sztoridat, írtam is neked annó ezzel kapcsolatban. Már csak egy szimpatikus helyet kéne találnom.
antonov18-02-2019 11:06:27 // 114883
Emlékszem a Te kálváriádra, ennek kapcsán átnéztem én is a csatikat. Én ott nem láttam hibát. Nálam a motor járásán igencsak észrevenni, hogy valami nem stimmel, hidegen hallhatóan kalapál az egyik henger. Ki fogom venni őket (remélem ki is jönnek), és elküldöm őket átvizsgálásra.
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2019 10:49:45 // 114882
Nekem a csatlakozók elég rendesen befolyásolták a korrekciókat. Volt hogy beállt -5-re az egyik henger. Véletlenül néztem rá, amikor a csatikkal szenvedtem, a motor járásán nem tűnt fel. Érdemes kicsit megmozgatni, kontakt spray-zni és esetleg közvetlen ezután újra ránézni a korrekciókra. Ha változik, akkor nem biztos, hogy porlasztó hiba, vagy nem csak az.
antonov18-02-2019 10:25:12 // 114881
Köszi! Milyen más gond lehet még? Csati?
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2019 09:10:29 // 114880
A 2-essel lehet gond, a 4-es lehet hogy csak próbál még ellensúlyozni, eléggé tükörképe egymásnak a két görbe. Ha van türelmed, lehet a porlasztók cserélgetésével játszani. Vagy be kell méretni őket, hogy biztosan porlasztó gond e.
antonov18-02-2019 08:18:28 // 114879
Kicsit pontosítok a dolgon, ma munkába menet (Budakalász-Óbuda) csináltam egy új mérést, és grafikonba is szedtem. Itt látszik, hogy a kettes henger korrekciói alapjáraton,
majdnem elérik az 5-ös értéket is, a 4-es henger pedig -3.5-ös értékeket is produkál. Szerintem itt már nem kérdés a felújítás. Jól gondolom igaz?

majdnem elérik az 5-ös értéket is, a 4-es henger pedig -3.5-ös értékeket is produkál. Szerintem itt már nem kérdés a felújítás. Jól gondolom igaz?

WarbiRunner (Gyuri)17-02-2019 22:04:05 // 114878
Persze, de a köztudott táblák közt nincs fojtószelepre vonatkozó. Soha senki semmit nem piszkál rajta. Az egr kiírásával ezek szerint önként megszűnik működni. :-)
Csabi17-02-2019 21:47:00 // 114877
Honnan tudod, hogy nem szorul? Szétszedted, vagy a működéséből, diagból?
Csabi17-02-2019 21:44:16 // 114876
Hát, ha már az EGR kiíródik akkor nem nagy kaland a fojtószelepnek egy 0-át vagy egy 1-et címezni. Akár külön is, de ehhez te értesz :)
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2019 21:25:52 // 114875
Na ezt nem tudtam, és igazából a programban sem láttam még táblát rá.
Gondolom az egr nyitással össze van kötve, nem külön vezérlődik, különben minden egr off-os autó befulladna. :-)
Gondolom az egr nyitással össze van kötve, nem külön vezérlődik, különben minden egr off-os autó befulladna. :-)
Szabister17-02-2019 21:18:58 // 114874
Az a baj,hogy nincs hibakód. Egr nem szorul már néztem. Mindenesetre köszönöm a segítésget.
Csabi17-02-2019 21:00:40 // 114873
Jaja a keresztben álló....Csak van olyan állapota amikor közbenső állapotban van.
Az EGR működésekor fojt-zár, hogy minél több kipuff tudjon visszaáramlani.
Az EGR működésekor fojt-zár, hogy minél több kipuff tudjon visszaáramlani.
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2019 20:55:41 // 114872
Ez a szelep mit csinál egy dízelben?? Ez a leállításkor keresztbe álló
valami?
Vagy a swirl-ről van szó?
valami?
Vagy a swirl-ről van szó?
RomeoOne17-02-2019 20:14:09 // 114871
Milyen hibakódot dob? Elsőre azt mondanám, hogy simán csak vészmódba tette magát valami miatt.
Haddel17-02-2019 19:47:08 // 114870
Én is öentem ma egy kicsit itt a környéken,2 hete nem volt beindítva a gép,eléggé berozsdált a fék. De holnap megyek haza Budapestre,jó lesz már kicsit kocsikázni😃
Csabi17-02-2019 19:29:51 // 114869
A MESben pl szeretik máshogy megnevezni a végrehajtókat. A fojtószelep=áramláskorlátozó szelep , és fordítva. Szóval szerintem ez a helyzet itt is, a fojtószeleped 55% nyitottságú.
Egyébként ha lomha akkor javaslom elsőként az EGR-t megnézni...
Egyébként ha lomha akkor javaslom elsőként az EGR-t megnézni...
Zolibácsi17-02-2019 19:23:59 // 114868
Hétvégén le ugrottam Balatonra. Megjarattam a 159-et, borzasztóan jól megy :) volt egy szürke giulia is akivel együtt mentünk.
Szabister17-02-2019 18:54:50 // 114867
Sziasztok! Kis segítség kellene. A fojtószelep %-an milyen arányban áll a gázpedálal? Pár napja nagyon lomha lett az autó. Amíg nem ér rá a szerelő kicsit elkezdtem nyomozni. Lomhát úgy kell elképzelni gyakorlatilag úgy megy mintha szívó lenne. Turbo is csak 0.4barig tölt. Olyan mintha nem kapna elég levegőt a motor. Dpf tömődöttségem 42%. Ma megnéztem a fojtószelepet és az nem nagyon reagál a gázpedál lenyomására.

Alapjáraton is 5%-os nyitást ír és 14%-os gázpedál állásnál is.

Alapjáraton is 5%-os nyitást ír és 14%-os gázpedál állásnál is.
antonov17-02-2019 18:23:19 // 114866
Sziasztok!
Alapjáraton, 90 fokos víznél két hengernél 2-3, egynél pedig 1-2 közötti a korrekciós érték. Az nagyon durva? : )
Alapjáraton, 90 fokos víznél két hengernél 2-3, egynél pedig 1-2 közötti a korrekciós érték. Az nagyon durva? : )
Csabi17-02-2019 18:10:05 // 114865
Múltkor facebook hirdetésben láttam 23mm-es felszabályzott tárcsát. A kartárs eladásra hirdette... (28mm a gyári, a legkisebb megengedett 26mm, persze ebben van tartalék...)
"Minden tárcsának meg van a minimum vastagsága."
Mindig lesz olyan akit ez nem érdekel :)
"Minden tárcsának meg van a minimum vastagsága."
Mindig lesz olyan akit ez nem érdekel :)
berobbantam17-02-2019 17:53:25 // 114864
Szabadni szabad csak értelmetlen.Ha egyszer behullámosodott az elsô nagyobb fékezéskor ujra be fog.Ha meg csak elkolott akkor nem lehet szabályozni.Minden tárcsának meg van a minimum vastagsága.
Smith17-02-2019 13:12:39 // 114863
Azt írják, hogy nagyon drága, és ennyiért már akár új tárcsát is lehet venni. Vagy én értelmezem rosszul a szöveges részt. Meg azt is írja, hogy ha más okozza a rázást, akkor az új tárcsa kidobott pénz. De akkor ez a leszabályozás nem az?
Vannak, akik nem is hívei a szabályozásnak, sokfelől hallottam, hogy nem szabad.
Vannak, akik nem is hívei a szabályozásnak, sokfelől hallottam, hogy nem szabad.
αλφα17-02-2019 12:42:04 // 114862
Ha üt a fék, ráz a kormány...
https://youtu.be/pe62F_Jdals
https://youtu.be/pe62F_Jdals
Haddel17-02-2019 11:24:15 // 114860
Nálam még tél van😃
RomeoOne17-02-2019 11:05:46 // 114859
Mehet, csak az márciusi-áprilisi nagy havazáskor lesz majd szar :D
Smith17-02-2019 10:48:21 // 114858
Hey, most akkor itt a tavasz? Mehet fel a nyári???? :)
Szabister15-02-2019 14:46:52 // 114857
Nekem is ilyen van 🙂 Jobban tetszik mint a másik asszem az alfatex néven futott. Kiszakadt a vezetőülés?
pettinke15-02-2019 13:21:38 // 114856
annó úgy hívták a katalógusban, hogy "flokkolt szövet"
cscs15-02-2019 12:26:07 // 114855
sziasztok!
meg tudnátok mondani, hogy ennek a szövet anyagnak mi a neve?
cserélném/javítanám a vezető ülést.
(amúgy ez egy 2008-as 159 sw 1.9 16v-ben van)
köszi!

meg tudnátok mondani, hogy ennek a szövet anyagnak mi a neve?
cserélném/javítanám a vezető ülést.
(amúgy ez egy 2008-as 159 sw 1.9 16v-ben van)
köszi!

Csabi15-02-2019 12:09:29 // 114854
"Nem érződik túl feszesnek? Nem ráz?"
Áh dehogy. Úgy, hogy törve volt a rugó, és alsó hangon is legalább 20mm-rel lejebb volt ( a hátulja) nem volt lényeges különbség a komfortérzetben. Most érzem az új rugókkal, hogy lágyabb, nyilván a törött rugóhoz képest...
Áh dehogy. Úgy, hogy törve volt a rugó, és alsó hangon is legalább 20mm-rel lejebb volt ( a hátulja) nem volt lényeges különbség a komfortérzetben. Most érzem az új rugókkal, hogy lágyabb, nyilván a törött rugóhoz képest...
Shadin15-02-2019 12:08:39 // 114853
Du. kiderül, megyek az emberhez és jól megrángatjuk, meg megnézzük, hogy a feszített toronymerevítő milyen mértékben szól bele a kerékdőlésbe, ha egyáltalán.
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2019 11:57:52 // 114852
Az úgy már nagyobb meló :-(
Komolyan csodálom a kitartásod. És még itt pár cartársét.
Szurkolok, hogy sima külső összekötő legyen csak.
Komolyan csodálom a kitartásod. És még itt pár cartársét.
Szurkolok, hogy sima külső összekötő legyen csak.
Macccy15-02-2019 11:47:05 // 114851
Nekem Bilstein B4 + Eibach PK elöl, hátul még gyári Shock + Eibach PK. Nem lobog a hátulja és azt se mondanám, hogy túl kemény. Nagy csöndben utazok, persze a szarabb aszfalt, úthiba már hallatszik, de nem ráz szét.
Shadin15-02-2019 10:38:34 // 114850
Telepakolva is stabil és marad elég komfort.
Az a baj, hogy lehet még jobb oldali axiál csukló is sőt akár kormánymű is :-(
Az a baj, hogy lehet még jobb oldali axiál csukló is sőt akár kormánymű is :-(
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2019 10:26:19 // 114849
Tudom...
Erhard 242 (Pure Energy)15-02-2019 10:16:13 // 114848
azt nem csak utána futómű beállítás persze ha axiál... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
771
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?