Forum >> 159
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2021 20:35:18 // 123885
Mint ahogy a vízbefecskendezés sem került a gyári autókba , pedig az egr-nél jobb megoldás volna. A felhasználón múlik, hogy valóban beltölti e amit kell (vizet, vagy megfelelő MoS2 olajat) Innentől nem garantálható az alacsonyabb emisszió. Ergo egy percet nem érdemes foglalkozni vele. Aftermarket megoldásnak ettől nem biztos hogy rossz.
Piritu - 1.000.00009-02-2021 19:24:02 // 123884
"Ez ugyanígy van a súrlódáscsökkentő adalékkal." - a mai CO2-vadász világban mindent bevetnek a súrlódási veszteségek csökkentésében, még 0W16-os olajat is. Egy adalékot ne tudnának hozzáönteni hogy 1grammal kevesebb legyen a CO2?
Az Égéstérben egyszer volt egy szaki a MOL olajfejlesztő laborból, azt mondta hogy az olajban 3-4% fogyasztáscsökkentési lehetőség van, amiből 1-2%-ot lehet realizálni.
Az Égéstérben egyszer volt egy szaki a MOL olajfejlesztő laborból, azt mondta hogy az olajban 3-4% fogyasztáscsökkentési lehetőség van, amiből 1-2%-ot lehet realizálni.
Liquid09-02-2021 17:56:34 // 123883
bazzeg hol a kamera? :D pont van olyan is itthon :)
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2021 17:43:01 // 123882
Ezt nem értem, mindegy :-)) A MoS2-t szilárd kenőanyagként egész biztosan használják. Nem kell tudni a grafitos zsír vegyjelét és fizikai tulajdonságait ahhoz, hogy megzsírozz valamit :-) A Liqui Moly sem ma kezdte ezt az anyagot használni, sőt 50+ éve ezzel foglalkoznak, talán innen a nevük is.
Mivel egyikőnknek sem szakterülete, innentől én egy viszonylag jó nevű cég termékéről elfogadom, hogy az ami. Mivel megcáfolni nem tudom. Miért ne lehetne valóban jó?
Ugyanakkor pl hajtástechnikában a lineáris vezetékek zsírozásánál kifejezetten nem szokták javasolni sem a grafit, sem a MoS2 tartalmú kenőanyagokat. Nyilván megint csak nem állok neki kikutatni az ellenkezőjét, sőt, nem is érdekel hogy miért. Hanem használom az ajánlott anyagokat.
Mivel egyikőnknek sem szakterülete, innentől én egy viszonylag jó nevű cég termékéről elfogadom, hogy az ami. Mivel megcáfolni nem tudom. Miért ne lehetne valóban jó?
Ugyanakkor pl hajtástechnikában a lineáris vezetékek zsírozásánál kifejezetten nem szokták javasolni sem a grafit, sem a MoS2 tartalmú kenőanyagokat. Nyilván megint csak nem állok neki kikutatni az ellenkezőjét, sőt, nem is érdekel hogy miért. Hanem használom az ajánlott anyagokat.
VKG231!!! (156+75)09-02-2021 17:25:21 // 123881
Remélem nem valami trágya löwebraut ;)
VKG231!!! (156+75)09-02-2021 17:22:46 // 123880
Persze, nincs. De a féligazság abban a tekintetben is félogazság, hogy a revex, vagy a super fat burner bőven tud mondjuk 10% pluszt adni a megfelelő diéta mellett.
Ez ugyanígy van a súrlódáscsökkentő adalékkal.
Ez ugyanígy van a súrlódáscsökkentő adalékkal.
RomeoOne09-02-2021 16:53:56 // 123879
Szinte látom magam előtt, hogy tömegek bújják a tribológia tankönyveket és készülnek doktori disszertációra belőle, CFD modelleznek, méréseket értékelnek ki, nemzetközi tudományos fórumokon disputálnak, majd heuréka felkiáltással a homlokukra csapnak és megvilágosodnak, hogy a súrlódáscsökkentő adalék a megoldás minden problémára :DDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2021 15:33:43 // 123878
Márminthogy így..
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2021 15:31:43 // 123877
Jó olvasást XD
Ez nem bizonyít, és nem cáfol, de azt azért megmutatja, hogy a tribológia egy külön tudomány, az egymáson elcsúszó felületek viselkedése azért erősen túlmutat a viszkozitás kérdésén. Ha csak abba belegondolunk, hogy valami nedvesítő, vagy nem nedvesítő folyadék, máris felület molekuláris szintű kölcsönhatásainál járunk.
Ez nem bizonyít, és nem cáfol, de azt azért megmutatja, hogy a tribológia egy külön tudomány, az egymáson elcsúszó felületek viselkedése azért erősen túlmutat a viszkozitás kérdésén. Ha csak abba belegondolunk, hogy valami nedvesítő, vagy nem nedvesítő folyadék, máris felület molekuláris szintű kölcsönhatásainál járunk.
tirex09-02-2021 13:00:03 // 123876
Nekem felújítás után gyors váltásoknál picit akadt 2-ből 3-ba és volt enyhe hangja is. Túltöltöttük plusz adalék és most tökéletes, azóta elment 100 ezret és semmi gond. Csak leírtam mit tapasztaltam az enyémnél. Engem aztán az se érdekel ha olaj nélkül jár valaki.
Liquid09-02-2021 11:29:04 // 123875
Sose használtam egyik autómban se adalékot nem volt eddig se váltó, se motorhibám, pedig a volt nálam a kettő is leghírhedtebb konstrukciókból, meg kapták is az ívet cserébe :)
De ettől még persze mindenki azt önt amit akar :) Én inkább öntök sört a poharamba :)
De ettől még persze mindenki azt önt amit akar :) Én inkább öntök sört a poharamba :)
RomeoOne09-02-2021 11:17:50 // 123874
Az én szememben ezek oylan dolgok, mint a fogyókúrás tabletták. Kihasználják, hogy az emberek egyszerű/olcsó/energiát nem igénylő választ akarnak egy komplex problémára. Mert nem akarják elfogadni, hogy olyan nincs.
VKG231!!! (156+75)09-02-2021 11:10:35 // 123873
Nem így van.
De én nem akarok ebből (is) hitvitát csinálni, sokak szerint már az eretnekség, hogy nem seléniát, hanem liqui molyt használok. :)
Ha majd megkotlik tőle a motor (320 ezernél nincs jele), akkor igazat adok, és sose többet nem kap, csak seléniát :)
(Nyilván a specifikációban megfelelő, gyári viszkozitású történet, más gyártótól)
De én nem akarok ebből (is) hitvitát csinálni, sokak szerint már az eretnekség, hogy nem seléniát, hanem liqui molyt használok. :)
Ha majd megkotlik tőle a motor (320 ezernél nincs jele), akkor igazat adok, és sose többet nem kap, csak seléniát :)
(Nyilván a specifikációban megfelelő, gyári viszkozitású történet, más gyártótól)
VKG231!!! (156+75)09-02-2021 11:07:33 // 123872
Szerintem nem egészen ilyen, nekem abszolút pozitív a tapasztalatom, de senkit sem akarok meggyőzni. :)
Sőt! Kicsit sem.
Sőt! Kicsit sem.
RomeoOne09-02-2021 10:45:08 // 123871
Intuícióból én is azt mondanám, hogy bullshit. A folyadékok belső súrlódásának van egy idegen, mégis ismertebb elnevezése: viszkozitás. Tehát akkor megveszed 75W-85 olajat, hogy beletölts valamit, amitől mondjuk 65W-80 lesz? Akkor miért nem eleve olyat veszel? :DDD
Smith09-02-2021 10:40:23 // 123870
Nem gondolom, nem is mondtam, hogy ostoba lennél, csak logikátlannak tűnik súrlódáscsökkentőt önteni az olajba...
kb. olyan mint ha azt javasolná valaki, hogy vizezzük be alaposan a medence belsejét, mielőtt feltöltjük vízzel :D
kb. olyan mint ha azt javasolná valaki, hogy vizezzük be alaposan a medence belsejét, mielőtt feltöltjük vízzel :D
VKG231!!! (156+75)09-02-2021 10:35:23 // 123869
Ezért.
Ha csak 10%-ot növel a várható élettartamon, már megéri.
Plusz a hidegen gyenge kenés problémáját is kipipálja.
Lehet, hogy ostoba vagyok ennek okán, de legyen ez :)
(Van gyárilag mos2-vel adalékolt olaj, amúgy. :))
Ha csak 10%-ot növel a várható élettartamon, már megéri.
Plusz a hidegen gyenge kenés problémáját is kipipálja.
Lehet, hogy ostoba vagyok ennek okán, de legyen ez :)
(Van gyárilag mos2-vel adalékolt olaj, amúgy. :))
Smith09-02-2021 09:26:22 // 123867
Mindig az jut eszembe, hogy az olajba minek öntünk súrlódáscsökkentőt? Az olaj már az, nem? Meg, ha kell bele akkor a miért nincs benne alapból?
tirex09-02-2021 09:06:29 // 123866
Túl kell tölteni plusz súrlódáscsökkentő adalék se árt bele. Nekem kifeküdt a váltó 200ezer körül és a javítás is annyi volt. :))
Tocke09-02-2021 08:14:59 // 123864
Ha jól emlékszem, én Fuchs Titan Sintofluid-ot tettem bele 2,8 liter körül. A gyári a Tutela 75W-85.
leopop308-02-2021 23:43:09 // 123863
Ez pontosan így van.
Nekem 2.2 JTS Brerával a fogyasztás 8-12 l között van.
Illetve lánc csere és annyi.
Nekem 2.2 JTS Brerával a fogyasztás 8-12 l között van.
Illetve lánc csere és annyi.
Cika7808-02-2021 21:37:37 // 123862
Üdv Cartársak! Friss 159 tulajként szeretnék infót kérni, hogy milyen váltó olaj kell egy 1.9 jtdm-be, és milyen mennyiség?
Giuntini08-02-2021 15:55:58 // 123861
2500
Giuntini08-02-2021 15:55:17 // 123860
Bizzosan, mert egy kicsit jobban odalépek 250felett vált.
WarbiRunner (Gyuri)08-02-2021 15:24:40 // 123859
Nekem elvált normálisan, nem kell arra figyelni, vagy finomkodni. Lehet nálad a gázpedál is meg van írva érzékenyre.
WarbiRunner (Gyuri)08-02-2021 15:17:39 // 123858
A nagydízellel nekem olyan mint egy doboz nyugtató. De kell mellé ellenpólus :-) Mióta a kis cukipofa gombóc formával álcázott rallyautó a "napi járós", azóta béke van. Néha baromi jól esik, hogy a 159 nem akar kiugrani alólam, nem esek ki a szélvédőn a legkisebb fékezésre, nem ordít, nem produkálja magát, és nem provokál engem sem. Amikor érzem, hogy nem vagyok topon egy Chili ride-hoz, inkább beülök a 2.4-be, nagyon jól tud esni. A benzin-dízel, manuális vs automata sőt downsizing vs köbcenti viták résztvevőinek egy ilyen kombót receptre kiírnék :-) Egy napon belül az egyiket, majd másikat vezetve, na melyik a jobb? Mert részemről passz :-)
Giuntini08-02-2021 14:57:37 // 123857
Ez igy van! Automatával városban finoman kell nyomni, hogy 2000-nél elváltson....
Liquid08-02-2021 13:11:06 // 123856
Nem csodálom :) Egy jó automata városban igen jó dolog. Igen sokszor jutott eszembe egy jókis bécsi dugóban araszolva, hogy de jó lenne egy automata.
WarbiRunner (Gyuri)08-02-2021 12:29:02 // 123855
Én ma rövidtávú városoztam vele 😄 Annyira kényelmes és nyugis, rendesen pihentető., 😃
Giuntini08-02-2021 11:43:37 // 123854
Én is inkább a 2,2jts-t javasolnám! Abban azért van 185 ló, szerintem a gogyasztása nem több mint az 1,8-é! A súly és a teljesítmány atánya sokat számít! Nagy súly kis teljesítménnyel nem gazdaságos!
A TBI ara tény hogy húzósabb viszo t az 1,8 és a 2,2 között árban nincs nagy különbség! Ha már így, akkor inkább 2,2!
Láncot kell benne cserélni azt csókolom!
A TBI ara tény hogy húzósabb viszo t az 1,8 és a 2,2 között árban nincs nagy különbség! Ha már így, akkor inkább 2,2!
Láncot kell benne cserélni azt csókolom!
Liquid08-02-2021 00:02:48 // 123853
10-11-gyel egy TBI-vel is ellehetsz :)
Az 1.9 és a 2.2 is elvan ennyiből. Mivel az 1.8 a legegyszerűbb konstrukció így valószínűleg az lesz a leginkább várostűrő, de azt is tudni kell, hogy abban aztán nyoma sincs sportosságnak, meg semminek ami elsőre eszedbe jut az autó külsejéről.
Az 1.9 és a 2.2 is elvan ennyiből. Mivel az 1.8 a legegyszerűbb konstrukció így valószínűleg az lesz a leginkább várostűrő, de azt is tudni kell, hogy abban aztán nyoma sincs sportosságnak, meg semminek ami elsőre eszedbe jut az autó külsejéről.
leopop307-02-2021 22:58:38 // 123852
Igen ez így van meg is tudom erősíteni 😁
samu12606-02-2021 16:11:57 // 123851
https://www.obdauto.fr/interface-diagnostic-special-fiat-interface-usb-pour-pc-compatible-multiecuscan-alfaobd-c2x24887519
Nekem 2 kínai mondott csődőt (az egyik nem is csatlakozott, a másik meg igen de nem írt a MES semmilyen adatot), aztán a multiecuscan oldaláról ( https://www.multiecuscan.net/HowToUse.aspx ) kikerestem a legolcsóbbat, amit a MES készítői is validáltak.
A fenti francia oldalról rendeltem meg, a 40 eurós változatot, ezzel eddig semmi baj nem volt. Leonak a brerája is szerette :)
Nekem 2 kínai mondott csődőt (az egyik nem is csatlakozott, a másik meg igen de nem írt a MES semmilyen adatot), aztán a multiecuscan oldaláról ( https://www.multiecuscan.net/HowToUse.aspx ) kikerestem a legolcsóbbat, amit a MES készítői is validáltak.
A fenti francia oldalról rendeltem meg, a 40 eurós változatot, ezzel eddig semmi baj nem volt. Leonak a brerája is szerette :)
Zolibácsi06-02-2021 15:45:24 // 123850
tartsd meg a mostanit és vegyél egy kisautót :-) épp eladó a punto cabrióm :-)
Borusdemi06-02-2021 15:39:22 // 123849
Reménykedem, hogy kis lábbal, és a hajnali gyenge forgalmat kihasználva 10-11 L -ből ki tudok jönni.
Giuntini06-02-2021 14:29:29 // 123848
Azt aláírom, hogy a 2,4rövid távú városozásra alkalmatlan, nemcsak a Dpf miatt....
Az 1,8 komplett GM motor, változtatások nélkül, úgy tudom eléggé megbízható! Viszont ne várj tőle alacsony fogyasztást, a 140 lovas motor gyege ehhez a kasztnihoz.
Az 1,8 komplett GM motor, változtatások nélkül, úgy tudom eléggé megbízható! Viszont ne várj tőle alacsony fogyasztást, a 140 lovas motor gyege ehhez a kasztnihoz.
Borusdemi06-02-2021 13:36:43 // 123847
Helyette, mert munkahely váltás miatt többet fogok városozni. A 2.4 nem alkalmas erre. Viszont ha lehet, maradnék az alfa 159 mellett.
Giuntini06-02-2021 11:38:15 // 123846
2,4 helyett vagy mellett??:)
Borusdemi05-02-2021 20:37:50 // 123845
Sziasztok! Kiszemeltem egy 1.8 progression gyönyörű 159-est. Szeretném kérdezni, hogy ez a motor mennyire megbízható? Napi átlag 20 km városban..... Kb ennyit várok tőle. Vállalható ezzel a motorral?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1_8_progression-16698241
Róla lenne szó.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1_8_progression-16698241
Róla lenne szó.
WarbiRunner (Gyuri)05-02-2021 14:29:53 // 123844
Az Ohp nevű észt eBay webshopról amit vettem mind jó volt. Olyat kell venni, ami kifejezetten irja, hogy Fiat Alfa Lancia, módosított ELM327.
tdemeter05-02-2021 13:42:57 // 123843
Én baromi sokat kipróbáltam, vettem mindenféle szutykot aliexpressről, de egyik sem volt jó. Végül egy kolegám említette, hogy pár éve vett egy ilyet valakitől, az volt jó:)
Liquid05-02-2021 13:30:05 // 123842
Gyakorlatilag csak az elm327 jó hozzá. Bizonyos dolgokhoz jó a KKL is de.
Elm327-ből kell neked egy jó :) Nekem is van kettő, mindkettőt ebayről/aliról vettem olcsón. Az egyik hibátlan, a másik nem mindenhez jó.
Három lehetőséged van :)
1) veszel másik olcsót, előbb-utóbb kifogsz egy jót
2) veszel drágábbat szintén kínából
3) ugyanazt az olcsót vagy drágábbat megveszed itthon még 2-3x áron (az is kínai természetesen, sőt simán lehet hogy tökugyanaz)
Ha nem jó akkor meg reklamáció és pénz vissza.
Elm327-ből kell neked egy jó :) Nekem is van kettő, mindkettőt ebayről/aliról vettem olcsón. Az egyik hibátlan, a másik nem mindenhez jó.
Három lehetőséged van :)
1) veszel másik olcsót, előbb-utóbb kifogsz egy jót
2) veszel drágábbat szintén kínából
3) ugyanazt az olcsót vagy drágábbat megveszed itthon még 2-3x áron (az is kínai természetesen, sőt simán lehet hogy tökugyanaz)
Ha nem jó akkor meg reklamáció és pénz vissza.
killerlowmoney05-02-2021 13:24:38 // 123841
Üdv Cartársak😏
Multiecuscannel működő interface-t keresek159 Canbus-os rendszerbez.
Van már egy elm327-es, de persze mint kiderült valszeg a kínai gagyi, pedig nem volt olcsó anno.
Kérdésem, hogy tapasztalataitok alapján milyet, ami tuti működik😁
Nem ragaszkodom elm327-eshez, ha van jobb❗
Multiecuscannel működő interface-t keresek159 Canbus-os rendszerbez.
Van már egy elm327-es, de persze mint kiderült valszeg a kínai gagyi, pedig nem volt olcsó anno.
Kérdésem, hogy tapasztalataitok alapján milyet, ami tuti működik😁
Nem ragaszkodom elm327-eshez, ha van jobb❗
killerlowmoney05-02-2021 13:21:23 // 123840
Üdv Cartársak😏
Multiecuscannel működő interface-t keresek159 Canbus-os rendszerbez.
Van már egy elm327-es, de persze mint kiderült valszeg a kínai gagyi, pedig nem volt olcsó anno.
Kérdésem, hogy tapasztalataitok alapján milyet, ami tuti működik😁
Nem ragaszkodom elm327-eshez, ha valami màs jobb
Multiecuscannel működő interface-t keresek159 Canbus-os rendszerbez.
Van már egy elm327-es, de persze mint kiderült valszeg a kínai gagyi, pedig nem volt olcsó anno.
Kérdésem, hogy tapasztalataitok alapján milyet, ami tuti működik😁
Nem ragaszkodom elm327-eshez, ha valami màs jobb
Zselé03-02-2021 19:12:25 // 123839
De fehîvtam... “nem láttam, nem vettem észre”
kispusi8903-02-2021 14:05:37 // 123838
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, most már csak egy megfelelő példányra kell várni :)
Szabister03-02-2021 13:31:56 // 123837
Smith03-02-2021 08:35:39 // 123836
nem mert szóba állni veled a kis gerinctelen féreg
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
673
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?