Forum >> 159

leopop316-01-2021 18:38:01 // 123709
Gratula! :)
Giuntini16-01-2021 18:28:49 // 123708
Egyébként gratula!
Liquid16-01-2021 18:24:14 // 123707
Gratula! :)
Giuntini16-01-2021 18:23:37 // 123706
Nagyvad! Hideg motorral óvatosan!
wwwSentinelwww16-01-2021 18:13:19 // 123705
Megvan srácok, köszi a tippeket. Nem gatyáztunk, belevágtunk. Egész jó ez a 2.4, az 1.6 ts után kicsit azért más élmény vezetni, persze a 156 is jó, csak más.
leopop316-01-2021 17:21:32 // 123704
Vezérlést én is cseréltem a 2.2. JTS-n attől függ hogy cseréltek benne olajat előtted.
Szívó és kipufogó oldali szelepet is cseréltem nem nagy ügy.
Eddig ezeket a dolgokat az összes 2.2 JTS Brerás ismerősöm cserélte velem együtt.
Illetve haverom 3.2 JTS Q4 Brerán is cserélte ugyanezeket csak neki volt egy kardán tengely felújítása is, illetve most kéri a difit is a 3.2-je de ezen kívül mást nem cserélt. 120 vagy 140 ezer van most neki benne. De az tudni kell róla hogy rendesen söprögeti az autópályát vele :)
Illetve a bölcső rohadás és a többi amit leírtál nem a motortól függ :))))))
zoli97816-01-2021 16:28:21 // 123703
Köszönöm szépen az információt. Most legalább okosabb lettem ez ügyben is. Én teljesen meg vagyok elégedve az enyémmel. Szerelő azt mondta baromi jól megy a kocsi, azt mondta az sincs kizárva, hogy már írva van, vagy csak motorikusan tipi topi. Mondjuk erről nincs információm.
Liquid16-01-2021 16:16:52 // 123702
Az általad leírt problémák nagyobb része nem motorfüggő.
Liquid16-01-2021 16:11:14 // 123701
V6-ban nem ültem. Ha a számokat nézzük akkor a húzott 2.4 Q4 tudja ugyanazt kb. mint a V6, kicsit kevesebb lóerőből. A TBI bő 200lovas, igaz csak 1450kg, de sok az is az első kerékre. Sajna V6 nem volt egyszer sem KUL-on, de a 2.4 Q4-nek a 159-ek között nem igazán volt ellenfele, kivéve a Tomi gépét, de az is 2.4 és mechanikailag is mókolva volt.
Szóval szerintem azért a V6 erősebb mint a TBI.
Nem tudom mennyit eszik a V6, de a TBI se sokkal kevesebbet. A vezérlés lánc csere drága dolog, de az is olyan, hogy jó eséllyel egyszer kell megcsinálni, ugyanúgy mint a dízelnél a kuplung+kettőstömegű+turbo satöbbit.
Én majdnem vettem egyet :) Sokáig birizgálta a fantáziám, csak nem volt megfelelő eladó sose.
Rolcho16-01-2021 15:01:00 // 123700
Szia! Vannak problémái. Katalizátor általában nincs hozzá, vagy csak aranyáron. Kipufogó ugyanez. A váltó GM mint az Opelekben, előbb-utóbb javítani kell. Ami nálam még szintén problémás volt, a segédalvázkeret rozsdásodása, de ez származástól függ. A klíma működjön (hűtés/fűtés), ha bele kell nyúlni, és a műszerfal alatt állítómotort cserélni, ahhoz valószínűleg le kell bontani az egész műszerfalat. A vezérlés sem örökéletű, ha pedig előtted csak láncokat cserélnek akkor nem bír ki 100 ezer km-t sem. Az enyémben volt még pár gond ezeken kívül: önindító, szívó és kipufogó oldali szolenoid szelep, az olajszint jeladó nem működött, ezért gyújtásra nem jelent meg az olajszint. Volt hátsó rugótörés is, úgyhogy 2,5 év és 60 ezer km alatt a kötelező szervizekkel rálocsoltam több mint másfél millió forintot.
zoli97816-01-2021 13:31:57 // 123699
Egy kicsit érdeklődni szeretnék, sok helyen hallom, hogy a 3.2 motoros 159 egy hatalmas csalódás, és kb csak a hangja jó és ennyi. Ja meg mindenki a vezérlés cserét sokalja. Inkább az 1,75 Tbi-t ajánlják, mert, hogy ugyanazt tudja, de kevesebbet eszik. Azért a 2 motorban van különbség lóerőben, igaz lenne? Meg ugye nem sok 3.2-est láttam.
Liquid15-01-2021 15:32:44 // 123698
így péntek délután már a gépelés se megy, pedig még nem ittam semmit :)
Liquid15-01-2021 15:29:13 // 123697
Csak a "sima" Q-eken volt felirat, mint ahogy motor jelzés is, a TI-n csak TI felirat semmi mas. Nekem tetszett a Q4 felirat, meg úgy feltűnőbb lett aza utó :)
Liquid15-01-2021 15:28:01 // 123696
TI van, de csak az
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2021 15:25:44 // 123695
Ti felirat szerintem volt. Vagyis az enyémen van is, hátul a csomagtér fedélen.
zoli97815-01-2021 15:20:48 // 123694
Ja hogy nincs, akkor nem is lesz. Azt hittem volt olyan amin volt. Marad eredetiben.
Liquid15-01-2021 14:44:14 // 123693
A gyári feliratok sajnos nem olcsók :) Én is megvettem drágán :) Amúgy a TI-n eredetileg nincs Q4 felirat, meg semmi se.
zoli97815-01-2021 14:29:06 // 123692
Nem örült annak, hogy 2 év garancia van a kettős tömegűre. 😂. Azt mondta Q4-et elég évente 2x csinálni.
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2021 14:24:57 // 123691
Hátra pont jó :-) Vagy olyan autón előre, ahol helye is van (mint pl a 146). 159-re én sem tennék keretet :-) A Giuliettára sem, sokkal szebb ragasztva.
zoli97815-01-2021 14:18:38 // 123689
Egy keret, egy új szőnyeg, es Q4 felirat kellene. Q4 feliratra a 10 ezret azért sokallom, de hát olcsóbban nincs sajnos.
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2021 14:13:46 // 123688
Nekem a Giuliettán Tesa Montage Fix (kültéri) fogja, még nem hagytuk el, tart szépen. Ha lesz kedvem és időm, azért lehet elviszem szemlére és matricáztatjuk :-)
Roll198315-01-2021 14:08:15 // 123687


Évek óta fent van, Patex kétoldalút használtam hozzá én is illetve egy olcsóbb kétoldalút és így telibe van rakva az egész, szerintem autót meg lehetne vele emelni. :D
KovacsK8515-01-2021 13:51:26 // 123686
Patex kétoldalú, kültéri ragasztó több mint egy éve sziklaszilárdan fogja. Bauhaus, praktiker vagy bármelyik barkácsboltban kapható. Én is paráztam, de még csak nem is mozog semmit. Előtte mindkét felületet érdemes megtisztítani azt gól!
Liquid15-01-2021 13:47:37 // 123685
Pont így vagyok vele én is :) Ragasztani nem merném, de többen csinálták már probléma nélkül. A matrica nekem is csak addig volt szimpatikus, amíg létezett kicsiben. A pótlás ott is probléma volt, de legalább jól nézett ki :)
Smith15-01-2021 13:34:12 // 123684
Ragasztani nem merném, nem bizok benne. A csavar jó ötlet, majd legközelebb azzal teszem fel. Matrica meg szintén ragasztós, volt régen de pótolni kellett, akkor az hivatal, stb. macera. Addig biztosan így marad amíg a lökhárítót nem kell javítani / fújni :)
Liquid15-01-2021 13:14:15 // 123683
Rozsdamentes csavarok / vagy valami izmos ragasztó oszt jóvan, minek a keret? :)
RomeoOne15-01-2021 13:11:53 // 123682
Ha ragaszkodik valaki a fém rendszámhoz, akkor leginkább semmiylen kerettel ne ormótlanítsa még jobban a rendszámot szvsz ;)
Smith15-01-2021 13:04:12 // 123681
ja az króm teszkóskeret, igen...

Cseréld le!!! :)

Nekem ilyen van, nem drága, és nem a szokásos kopogós merev műanyagból van, hanem a puha, hajlékony verzió, többféle felirattal is lehet.

Innét: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-159/Exterior:::1_315_320.html

zoli97815-01-2021 12:12:14 // 123680
Ugye az eladó pont ezért nem csináltatta meg a kocsit mert 2 hónapot várni kellene. Én nekem meg csak az a nap volt jó, máskor nem tudtam elmenni érte max február végén, addig meg nem bírtam volna ki 😂 mondjuk én is meglepődtem, hogy ennyi idő alatt megcsinálták, és vállalták
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2021 11:16:52 // 123679
Ezt jó gyorsan összehozták neked. Ennyi szervizre nálunk két hónapot biztos várni kell :-)
Még egy dolog maradt... a rendszám keret!! XD
Smith15-01-2021 09:01:26 // 123678
Akkor most csak hajtani kell bele a km-eket :)
zoli97815-01-2021 00:47:10 // 123677
Átesett az új szerzemény az első szervizen, kb ennyibe is számoltam a dolgokat. Ha valakit érdekel mit kellett rajta csinálni blog bejegyzésben megtalálja.
Erhard 242 (Pure Energy)14-01-2021 15:27:16 // 123676
akkor igen az lakik benne arra kell figyelni, hogy sachs lendkerékhez 99%-ban csak a sachs kuplungszett jó nincs átjárás a két márka között...
Smith14-01-2021 10:59:00 // 123675
A cikkszámn alapján Sachs-ot hoz, ez azt jelenti, hogy eredetileg is Sachs van benne?
Smith14-01-2021 10:53:03 // 123674
Feltelepítettem egy tecdoc-ot, de nem, a váltó cikkszáma alapján nem írja ki...

Viszont eperből ha kinézem a kuplungszett fiat számát, majd erre keresve a tecdocban kijön, hogy az a C635 váltóhoz való. Amit a vizuálisan is ellenőriztem, képek alapján tényleg C635.



Visszafelé indulva a tecdocból, ha ott keresek autó alapján, akkor kétféle váltóhoz írja a cuccokat mindenből, F40 és C635.

Josh.8113-01-2021 21:54:15 // 123673
Sziasztok!
A szerelő kollégám kiszemelte magának ezt a 159 SW-t.Ismerős valakinek? van esetleg infója róla valakinek?

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_2_jts_distinctive-16606364

-Nem vár nagy csodát, tisztában van az ára által takart állapottal és esetleges gondokkal is,tartalék autónak venné. csak megkért, hogy kérdezzek rá esetleg ismeri-e valaki.
-ennek a 2.2-s JTS motornak vannak különleges 'buktatói, hibái'? Kell tartani különösen tőle..?
Köszönöm srácok, üdv.
Erhard 242 (Pure Energy)13-01-2021 09:18:54 // 123672
de a cikkszám alapján a tecdoc igen :DDD
Smith13-01-2021 09:08:49 // 123671
Alvázszám alapján fiat cikkszámot mond, de azt nem írja, milyen váltó.
Smith12-01-2021 20:00:31 // 123669
Az eperre gondolsz?
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2021 18:23:45 // 123668
gyári progi megmondja :D
Smith12-01-2021 17:10:36 // 123667
És a megközelítésünk, hogy megállapítsuk, hogy milyen váltó, az jó volt? Vagy azt honnan lehet tudni, ha a kereső a modell alapján mindent kihoz? :D
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2021 14:30:23 // 123666
hidraulikus kinyomócsapágyat meg csak az FTE gyárt tehát minden márkás dobozban az van ki mit szitáz még reá :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2021 14:28:47 // 123665
a 2.0-hoz két cég gyárt kuplungot a Sachs és a LUK de egymásnak nem váltói az F40-be luk kell a c635-be sachs emlékeim szerint... a 156-os 1.9JTD-be van az hogy mindegyik dobozban valeo lakik...vagyis volt régen :))))
Liquid12-01-2021 14:08:21 // 123663
majd mondják, bízz bennük :)
leopop312-01-2021 13:44:58 // 123662
Igen akkor csak feketére kell fújni az a biztos úgy senki nem köt bele
Smith12-01-2021 13:13:16 // 123661
alfaowneren olvasom, hogy a LUK az egy LUK dobozba tett Valeo, de nagyjából mindenki a Sachs-ra szavaz. Itt is jöhetne Erhard...

Illetve a kettőstömegűhöz csavarok cseréje: "Cseréje azért fontos mert a nyomatékra kell húzni és azután pedig bizonyos gyári mértékben meghatározó szögre vagy fokra. Tehát egy csavar kétszer felhasználni nem lehet."

Ezenkívül váltó oldali főtengely szimering is cserélős, ha már szét van szedve. És akkor már ez meg az meg amaz :D Ha már kint a váltó, akkor... Fúúú bele lehet bonyolódni :D
Smith12-01-2021 10:28:57 // 123660
Ezt elég egyértelműen írták, én is megnéztem az enyémen, nem látok F40 feliratot, de nem is úgy néz ki a váltóm, mint a képen. Majd megyek nemsokára Csörihez, aztá kifaggatom erről a váltó dologról.

Erhard is hátha előkerül, és hozzászól! Hol vagy Erhard?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.