Forum >> 159
leopop303-11-2022 12:18:15 // 125579
	Én oil catch can néven ismerem :)
De akkor nem kizárt
	
De akkor nem kizárt
leopop303-11-2022 12:17:07 // 125578
	Semmi extra egy külön tartályba gyűjti nem vezeti vissza. 
Keress rá YouTube-on tényleg nagyon hasznos.
	
Keress rá YouTube-on tényleg nagyon hasznos.
Morfiusz Cédula02-11-2022 07:13:29 // 125577
	Aha, van. ;) Biztos a korral is jár, meg amióta megvan a Giu, azóta úgy érzem, hogy jobban illik a dízel karakterisztikájához a nyugodtabb menet. A nagyon dinamikus vezetésre meg ott a másik. Aha, általában nyugodt menetből hirtelen gyorsításnál jött. Mikor a fordulatszám 1500 körül volt és hirtelen lepadlóztam, vagy annak közelébe nyomtam a gázpedált.
	
Tuschke01-11-2022 21:41:46 // 125576
	Jaja, a mai napra rendelt szent leforgatás :)
	
Liquid01-11-2022 20:58:07 // 125575
	hogyan jelentkezett a probléma, alacsony fordulatról gyorsításnál?
	
Liquid01-11-2022 20:54:05 // 125574
	"mivel nem nagyon szoktam olyan intenzíven gyorsítani, hogy zavarjon"
ilyen van ? :D
Ha gyorsítok, akkor gyorsan gyorsítok :D Azé vannak a lovak hogy hajtsad őket.
	
ilyen van ? :D
Ha gyorsítok, akkor gyorsan gyorsítok :D Azé vannak a lovak hogy hajtsad őket.
Kazes☻01-11-2022 09:23:15 // 125573
	Gondolom az olajlecsapató kis tartálykára céloz, amit utólag is be lehet szerelni és szinte bármelyik autósboltban kapható. 🙂
	
Piritu - 1.000.00001-11-2022 09:05:32 // 125572
	ezt hívják bödönnek?
	
Morfiusz Cédula01-11-2022 08:57:39 // 125571
	sziasztok
Régebben többször téma volt itt a 2,4-nek az egyenetlen gyorsulása (a turbó töltőnyomás erőteljes ingadozása mellett), aminek ha jól emlékszem nem volt egyértelmű megfejtése. Nálam is jelentkezett a probléma pár hónapja, de mivel nem nagyon szoktam olyan intenzíven gyorsítani, hogy zavarjon, ezért nem foglalkoztam túlságosan vele. Pár napja viszont meg kellett tisztítanom a MAP szenzort (blogomban írtam a hibajelenségről), ami úgy tűnik megoldotta a dolgot. Ha valaki a fenti jelenséggel találkozik, érdemes lehet negyed órát a szenzor ellenőzésére és esetleges tisztítására fordítani.
	
Régebben többször téma volt itt a 2,4-nek az egyenetlen gyorsulása (a turbó töltőnyomás erőteljes ingadozása mellett), aminek ha jól emlékszem nem volt egyértelmű megfejtése. Nálam is jelentkezett a probléma pár hónapja, de mivel nem nagyon szoktam olyan intenzíven gyorsítani, hogy zavarjon, ezért nem foglalkoztam túlságosan vele. Pár napja viszont meg kellett tisztítanom a MAP szenzort (blogomban írtam a hibajelenségről), ami úgy tűnik megoldotta a dolgot. Ha valaki a fenti jelenséggel találkozik, érdemes lehet negyed órát a szenzor ellenőzésére és esetleges tisztítására fordítani.
forma1bt31-10-2022 15:11:35 // 125570
	Erről mesélnél bővebben, mert elég sok időt öltem most bele! Vaqy valami linket, hogy mi is ez, és hol kapható. Előre is köszi!
	
forma1bt31-10-2022 15:10:09 // 125569
	




Lefényképeztem, milyen mennyíségű kokszot távolítottam el a szívósorból és a szelepekről. Sajnos csak ennyire bontottam meg, a hengerfejet nem volt kedvem lekapni, ennyire nem vagyok megszállott, pedig biztos vagyok benne, ennek a sokszorosát lehetne még eltávolítani. Na megyek összerakom, hátha beindul :)
leopop331-10-2022 12:58:03 // 125568
	Én egy oil catch can-t fogok bele tenni
	
forma1bt31-10-2022 12:32:44 // 125567
	Roppant elszomorító, hogy egy ilyen szép és viszonylag fiatal autónál (autóknál), már hengerfejezni kell, és ilyen mennyíségű koksz és korom rakódik le. A régi 155-ösből vagy a Themaból már kiestem, és a csomagtartóba se lehetett tenni semmit úgy szétrohadt (huszon x évesen), de a motorját nem kellett megbontani. Lehet azt fogom csinálni, mint régen a Ladánál, hogy lekötöm a kartergáz csövet, így majd nem tud olaj jutni a szívósorhoz. Primitív, de ha másképp nem megy...
	
leopop330-10-2022 22:28:02 // 125566
	Nézd meg a YouTube csatornámat mikor komplett hengerfej felújítást csináltunk Bellán 😁😉🍀
	
Nicol30-10-2022 20:04:00 // 125565
	Le volt csúszva egy csatlakozó a térdlégzsák mögött.
Röviden tömören.
Az elektromos kormányzárra gyanakodtunk, hogy az tiltott be. Beszéltem egy villamosságis szakival, aki azt mondta, hogy találkozott már hasonlóval és azt tanácsolta hogyha elakarom kerülni a drága szállíttatást akkor kicsit ütögessem meg a kormányművet, hátha a rezgés hatására sikerül kioldanom a zárat (náluk már bejött párszor elvileg). Én akkor sajnos érdemleges eredményt nem értem el vele.
A VDC, Hill holder hibaüzik miatt gondoltuk ismételten ránézünk a kuplung és fékpedál kapcsolókra is hátha azzal hozható össze, mert a közelmúltban nagyon sokszor dobálta. Ekkor vettük észre hogy lóg egy csatlakozó (ami valószínűleg akkor esett le teljesen mikor megütögettem a kormányművet, mert előtte nem volt látható). Ezt visszadugtuk és láss csodát, mintha mi se történt volna.
Szóval aki innentől ilyen problémába esik, javaslom ott is keresgéljen, illetve azóta a VDC és a Hill holder hibát se hozta egyszer se.
	
Röviden tömören.
Az elektromos kormányzárra gyanakodtunk, hogy az tiltott be. Beszéltem egy villamosságis szakival, aki azt mondta, hogy találkozott már hasonlóval és azt tanácsolta hogyha elakarom kerülni a drága szállíttatást akkor kicsit ütögessem meg a kormányművet, hátha a rezgés hatására sikerül kioldanom a zárat (náluk már bejött párszor elvileg). Én akkor sajnos érdemleges eredményt nem értem el vele.
A VDC, Hill holder hibaüzik miatt gondoltuk ismételten ránézünk a kuplung és fékpedál kapcsolókra is hátha azzal hozható össze, mert a közelmúltban nagyon sokszor dobálta. Ekkor vettük észre hogy lóg egy csatlakozó (ami valószínűleg akkor esett le teljesen mikor megütögettem a kormányművet, mert előtte nem volt látható). Ezt visszadugtuk és láss csodát, mintha mi se történt volna.
Szóval aki innentől ilyen problémába esik, javaslom ott is keresgéljen, illetve azóta a VDC és a Hill holder hibát se hozta egyszer se.
Tuschke30-10-2022 19:44:03 // 125564
	És mi volt a probléma? Megosztod velünk?
	
Nicol30-10-2022 19:14:09 // 125563
	Köszi annak aki próbált segíteni meg lett a probléma, újra boldogan járjuk az utakat és hálistennek nem került semmibe.
Szép estét mindenkinek!
	
Szép estét mindenkinek!
Tuschke30-10-2022 19:03:06 // 125562
	Hogyan tisztítottad le a szelepeket?
	
forma1bt30-10-2022 17:22:13 // 125561
	Sajnos nem dokumentáltam a javítást, mert olyan olajos-kokszos volt minden, hogy a telefont inkább biztonságba helyeztem, nem akartam fogdosni. Bár így utólag lehet mégis le kellett volna fényképezni, hogyan nézett ki, és mennyire sikerült megpucolnom. Még nincs kész, mindent jó alaposan megtisztítottam mielőtt rakom össze, kicsit meg is políroztam a beömlőket ha már így szétkaptam, mint a régi szép időkben, amikor a kocka Deltámat tuningoltam így :) Most már finisben vagyok, holnap beindítom, azátn majd az idő megadja a választ, hogy teljes siker lesz-e a beavatkozás. És még marad egy szabadnapom a hétvégéből. Amúgy látszott, hogy nem először volt szétszedve, egy katasztrófa egy autótól, amiben csak 160ezer van. Ez már Zsiguli kategória :(
	
Tuschke30-10-2022 15:46:59 // 125560
	Fotókat tudnál feltenni?
	
forma1bt30-10-2022 11:33:17 // 125559
	Sajna nem mossa le a szelepeket, mert közvetlen befecskendezéses. Ellenkezőleg: a kartergázzal a szívósorba jutó olajos benzingőz brutális kormot rak a szelepekre. 
Tegnap szétszedtem a szívósort, hát nagyon rosszul fest. Mind a befecskendezők, mind a szívószelepek meg a csatorna. Vastagon lerakódva a korom. Lehet rajta túlórázni. Még szerencse, hogy hosszúhétvége van. Bízzunk benne, hogy egy teljeskörű tisztítás megoldja a problémát. 160€ egy új injektor, bontott 25ezer (ki tudja milyen), 10ezer/darabért bevizsgálják, felújítani nem lehet. Rossz volt látni, hogy minden alkatrészbe bele van írva: Made in Germany. Ezzel az erővel Opelt is vehettem volna.
	
Tegnap szétszedtem a szívósort, hát nagyon rosszul fest. Mind a befecskendezők, mind a szívószelepek meg a csatorna. Vastagon lerakódva a korom. Lehet rajta túlórázni. Még szerencse, hogy hosszúhétvége van. Bízzunk benne, hogy egy teljeskörű tisztítás megoldja a problémát. 160€ egy új injektor, bontott 25ezer (ki tudja milyen), 10ezer/darabért bevizsgálják, felújítani nem lehet. Rossz volt látni, hogy minden alkatrészbe bele van írva: Made in Germany. Ezzel az erővel Opelt is vehettem volna.
Nicol30-10-2022 11:19:11 // 125558
	Igen, bocsi azt elfelejtettem írni hogy az akksi is lett nézve, annak sincs gondja másik autót indít pöcc röffre, illetve a kulcsban is lett amúgy elem cserélve, pótkulcsot is próbáltam. ☹
	
Giuntini30-10-2022 10:48:50 // 125557
	Akkumulátor rendben? Ugyanis Hill Holder, VDC hibaüzenet ezt is jelentheti. 
Én Csörihez hordom Budapestről, ja ilyen gondod van, próbáld megvárni, ő biztosan jó munkát végez. Ez az én tapasztalatom.
	
Én Csörihez hordom Budapestről, ja ilyen gondod van, próbáld megvárni, ő biztosan jó munkát végez. Ez az én tapasztalatom.
Nicol29-10-2022 20:29:09 // 125556
	Köszi, már beszéltem vele, de előreláthatólag csak 2 hét múlva tudna csak fogadni.
Viszont nem vagyok az az egyből autószerelőhöz rohanós fajta, ha van rá mód/esély, akkor jobb szeretem én megoldani a dolgokat, ezért is kérdezlek benneteket, hátha valaki találkozott már hasonlóval vagy van valami ötlete esetleg, amire én még nem gondoltam.
	
Viszont nem vagyok az az egyből autószerelőhöz rohanós fajta, ha van rá mód/esély, akkor jobb szeretem én megoldani a dolgokat, ezért is kérdezlek benneteket, hátha valaki találkozott már hasonlóval vagy van valami ötlete esetleg, amire én még nem gondoltam.
Roll198329-10-2022 20:22:07 // 125555
	Én nem tudom mi baja, de nem is tudod milyen jó helyen laksz. Ott van Csöri szervize Várpalotán. Csörgő Autószerviz Kft. Várpalota, Pipacs u. 21, 8100. Ha valaki, akkor ő tud segíteni.
	
Nicol29-10-2022 20:15:17 // 125554
	Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkozott e már valaki a következő hibával. Alfa 159-ről lenne szó, reggel beültem, tökéletesen indult, semmi rendellenességet nem produkált az autó, leparkoltam vele, kb 15 perc múlva ülök vissza, bedugom a “kulcsot” és se kép se hang, nincs gyújtás, de ezen kívül minden működik az autón, van világítás elakadás jelző, rádió, stb. A biztosítékokat végigmértem, jó mindegyik, másik akkumulátor is lett próbálva, de semmi. Testelés lett mérve mindenhol, az is rendben.
Az utóbbi időben gyakran dobálta a VDC, illetve Hill holder hiba üziket, de ez miatt már 1 éve cserélve lett a kuplung és fékpedál kapcsoló is. Lehet esetleg valami köze ezekhez?!
Kérlek segítsetek ha van ötletetek, mert én már tanácstalan vagyok.🥺
	
Olyan kérdésem lenne, hogy találkozott e már valaki a következő hibával. Alfa 159-ről lenne szó, reggel beültem, tökéletesen indult, semmi rendellenességet nem produkált az autó, leparkoltam vele, kb 15 perc múlva ülök vissza, bedugom a “kulcsot” és se kép se hang, nincs gyújtás, de ezen kívül minden működik az autón, van világítás elakadás jelző, rádió, stb. A biztosítékokat végigmértem, jó mindegyik, másik akkumulátor is lett próbálva, de semmi. Testelés lett mérve mindenhol, az is rendben.
Az utóbbi időben gyakran dobálta a VDC, illetve Hill holder hiba üziket, de ez miatt már 1 éve cserélve lett a kuplung és fékpedál kapcsoló is. Lehet esetleg valami köze ezekhez?!
Kérlek segítsetek ha van ötletetek, mert én már tanácstalan vagyok.🥺
Tuschke26-10-2022 20:16:52 // 125553
	Végiggondolva, ha valamelyik befecskendező nem zár el, a motor leállítása után a rendszernyomást bepisilheti az égéstérbe, ahol a dugattyúgyűrűk mellett lefolyhat. Ezt tudom most elképzelni.
	
Tuschke26-10-2022 20:14:13 // 125552
	Lehet ennek egy jó oldala is, lemossa a szívószelepeket :) (Bocsi)
	
Tuschke26-10-2022 20:11:51 // 125551
	És a dugattyúk mellett lefolyott a karterba a benzin? Hogy nem égett el?
	
forma1bt26-10-2022 18:16:19 // 125550
	Akkor ez egy téves számítás :) Ahogy Muhamed Ali mondta: " A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik." Sajnos bizony benzint nyom a kartergáz elvezető cső. Ugyanis további vizsgálódás után kiderült, az olajteknőben is jelentős mennyiségű üzemanyag van, azt nyomja fel a gáz. Már csak az a kérdés, hogy került oda. Egyik magyarázat lehet, hogy a befecskendező szelepek nem zárnak jól, és folyik belőlük a benzin, ha kell, ha nem. Hétvégén szétszedem, aztán megtlátjuk. Mert hát mire is jó egy hosszú hétvége? Alfa Romeo szerelésre :(
	
Tuschke26-10-2022 16:42:32 // 125549
	Emberi számítás szerint ott nem lehet benzin, csak motorolaj.
	
berobbantam25-10-2022 18:36:10 // 125548
	Még egy kérdés.2.0 170 lovasnál mi a helyzet az örvénylapátokkal?Vagy ebben nincs is?Nagyon az elején vagyunk az ismerkedésnek😀
	
forma1bt25-10-2022 15:48:07 // 125547
	2.2 JTS szakértők figyelem! A kartelgáz elvezető membránnál a szívósor tetején a kartelcsövön keresztül dől a benzin a membránházba, s így be a hengerekbe. Van valakinek valami hasonló tapasztalata vagy ötlete, hogy mi lehet a baj. Attól félek, nem lehet túl egyszerű az eset... Előre is köszi a megoldást!
	
berobbantam23-10-2022 09:15:03 // 125546
	Kicserélem biztos ami biztos.Egyenlőre még vannak fenntartásaim,hogy jól döntöttem😀.280k van benne,de benne az egr és a részecskeszűrő is.Viszont van,hogy én 2-3 hétig is csak városozok.De van olyan is,hogy napi 300 kilómétert megyek hetekig.A 156 1.9 jtd 8v egr nélkül szó nélkül birta.Majd az idő megmondja.Más.Kecskemét Szolnok környékén tud valaki olyat aki rendbeszedné a bódét?Első sárvédők alját meg kellene igazítani.Hátsó ajtók alját a védőfólia helyén rendbe kéne rakni.Tiszta kavicsnyom az ajtó is meg a sárvédő ív is.Kellene egy normális alváz és üreg védelmet csinálni.Olyat keresek akinek van kapacitása rá és rendesen .egcsinálja,morrekt áron.Fontos még,hogy ne hónapokig legyen ott az autó.
	
Piritu - 1.000.00023-10-2022 08:35:50 // 125545
	Nekem meg 97ezernél repedt el No-ban es eresztette el a hütővizet….
	
Zolibácsi23-10-2022 08:25:18 // 125544
	Giuliettat 220 ezerrel adtuk el és gyári volt rajta az EGR hűtő fedél.
Viszont az egr-t kellet cserélnem.
	
Viszont az egr-t kellet cserélnem.
Giuntini23-10-2022 08:20:46 // 125543
	Gratula! A legproblémamentesebb dízel, egyedül.az Egr hűtő fedele a sarkalatos pont. Azt mondják, hogy 80 ezrenként érdemes kicserélni.
	
berobbantam23-10-2022 05:06:22 // 125542
	Szia.
Akkor a pendrival még gyakorlok.Keresek valami pár gigásat.Olajpumpa tömítés volt cserélve a vezérléssel és a kuplunggal.Megtaláltam a számlát a papírjai közt.Köszi szépen a segítséget.
	
Akkor a pendrival még gyakorlok.Keresek valami pár gigásat.Olajpumpa tömítés volt cserélve a vezérléssel és a kuplunggal.Megtaláltam a számlát a papírjai közt.Köszi szépen a segítséget.
Roll198322-10-2022 21:56:01 // 125541
	Gratulálok! Nem volt 2.0-ás dízelem, de mintha rémlene egy olajpumpa tömítés probléma ezeknél. A pendrive-ról fogsz tudni zenét lejátszani, csak ne valami óriási méretűt válassz és, ha jól emlékszem FAT32-t szereti.
	
berobbantam22-10-2022 19:06:24 // 125540
	Sziasztok.
Beléptem a klubba.Az udvaron az új yzerzemény.2.0 jtdm.Ha jól tudom en ek a nyűgje az egr hűtő fedele.Ezt merre találom?Az előző tulajdonos nem cserélte.Milyen más nyűgje van ennek a motornak amire érdemes figyelni?Másik kérdésem a hifivel kapcsolatos.Cd-s fej van benne és a kesztyűtartóba van usb.Ezen keresztül lehet zenét csiholni a rendszerbe,vagy ez csak töltésre jó.Nem akarok nagy fenekét keríteni.A hangja nekem megfelel.Csak egy pendrive kéne hozzá.
	
Beléptem a klubba.Az udvaron az új yzerzemény.2.0 jtdm.Ha jól tudom en ek a nyűgje az egr hűtő fedele.Ezt merre találom?Az előző tulajdonos nem cserélte.Milyen más nyűgje van ennek a motornak amire érdemes figyelni?Másik kérdésem a hifivel kapcsolatos.Cd-s fej van benne és a kesztyűtartóba van usb.Ezen keresztül lehet zenét csiholni a rendszerbe,vagy ez csak töltésre jó.Nem akarok nagy fenekét keríteni.A hangja nekem megfelel.Csak egy pendrive kéne hozzá.
Trombozis16-10-2022 18:19:02 // 125538
	Küldök mailt, hátha segít. Anno kaptam én is.
	
Lörke16-10-2022 14:38:09 // 125537
	Sziasztok!
Régebben valaki felrakta itt a küszöbvédő és sárvédő fóliák méretét, pontosabban a sablont. Ezt keresném.
Köszönöm előre is a segítséget.
	
Régebben valaki felrakta itt a küszöbvédő és sárvédő fóliák méretét, pontosabban a sablont. Ezt keresném.
Köszönöm előre is a segítséget.
Giuntini12-10-2022 18:23:07 // 125536
	Én imádom a hangját!
	
ProdyG12-10-2022 07:48:25 // 125535
	Igen, kb 220 ló nekem is (automata váltó miatt óvatosan kell), még az elején le lett cserélve a gyári program, ami szerintem kötelező dolog ennél a kocsinál :D
	
Liquid11-10-2022 22:29:54 // 125534
	A gyári program finoman szólva nem túl fickós, még a 210 lovasnál se. Kell némi okosítás és úgy már lesz 220-240Le, azzal már egészen tahó módon is lehet autózni :) Legalábbis a Q4 igencsak kívánta :)
	
ProdyG11-10-2022 22:10:23 // 125533
	Ok, akkor a súly az rendben, de a 200 lóerőt nem érzem soknak. Szerintem a 200 kell ehhez a kocsihoz, még így se brutál-durva, csak simán dinamikus... többet is el tudnék képzelni :)
	
Liquid11-10-2022 21:46:47 // 125532
	de ez persze nem változtat a szükséges hengerszámon :D
	
Liquid11-10-2022 21:46:21 // 125531
	Nem olyan vészes az a súly :) Messze nem annyira mint amennyire sulykolták a firkászok. Az én Q4-em papíron 1645kg volt, kb. pont ugyanennyi a Stelvio :)
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
534
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?