Forum >> 159

count M30-03-2006 17:19:05 // 1114
Hát az majd inkább a 149-be lesz jó, nem? Lehet ehhez kicsi lenne (nem ismerem a motor adatait, csak gondolom).
Zool30-03-2006 17:10:27 // 1113
Én továbbra is az 1.6 JTD-re várok. Ha lett volna, most is azt vettem volna.
Ferke30-03-2006 17:04:58 // 1112
Van itt néhány adat, de szerintem első körben még tuti nem lesz mind a palettán: 2.2 JTS Turbo 310cv & 400 Nm (version Quadrifoglio Verde) 3.2 V6 JTS Biturbo 405cv & 680 Nm (version GTA uniquement pour le marché des Européens et Japonnais) 3.6 V6 JTS 310cv & 400 Nm 3.6 V6 JTS Biturbo 480cv & 720 Nm (version GTAm Autodelta) 4.3 V8 JTS 400cv & 540 Nm (version GTA) Diesel : 3.0 V6 JTD 300cv & 600 Nm (!!!!!!!!!) Na ezek lesznek a durva dolgok!:)
Zool30-03-2006 17:01:15 // 1111
Egy szó mint száz, megintz az alfa csinálja az egyik legjobb motort a piacon...
Zool30-03-2006 16:59:01 // 1110
egyébbként ezt meg tudom erősíteni: a volvo 2.0d je nagyon csúnya hangot ad ki magából (az 1.6 szerncsére jobb). A fócvágenből Passatot próbáltam ki. Csúnya hangja volt. A fucus kuplungja hidegen szabályosan morzézott a talpamon, később se lett jobb (lásd volvi 2.0d ) Egyedül az X type-ban volt eliselhető. Mindegyiknél az utastérben hallahtó zajokat értettem. Kívülről mindegyik motor alkalmas a gyalogosok figyelmztetésére. Dízeklt nem kell ehhez külön túráztatni:)
count M30-03-2006 16:58:38 // 1109
De, a szabályoknak megfelelően a főképen rajta vagyok. ;) Szia! (énis bocsi az OFFért)
Gabriel30-03-2006 16:53:22 // 1108
főleg, hogy most már kép sincs az oldaladon magadról (sorry az OFF-okért) na mentem ciao tutti
count M30-03-2006 16:52:31 // 1107
Nem probléma. :) Oksi, rádszólok. ;)
count M30-03-2006 16:51:54 // 1106
A használhatósága sztem nem is kérdéses! Csak arra értettem, hogy most már a szubjektíven értékelhető tulajdonságokban (pl. motorhang) is jön fel a dízel. Legalábbis az alfa-dízel. ;)
Gabriel30-03-2006 16:51:41 // 1105
sorry, akkor nagyon keverlek valakivel :-)))))) először BeeGee-re hittem, hogy te vagy most meg ekkora baki :-)))))))) elnézést :-) majd szólj rám Egomban ok?
count M30-03-2006 16:50:22 // 1104
Hm. Ha ez a Brera bemutatón volt, akor én nem voltam ott. :) Amúgy láttalak már IRL (amikor Kaposon az asztalunknál beszélgettél a Békával), csak akkor vhogy elmaradt a bemutatkozás a nagy kavarodásban... :)
Gabriel30-03-2006 16:49:21 // 1103
Nagyon nagy biztonságérzetet ad a gép ezt tanúsíthatom és suhan az úton :-)
Zool30-03-2006 16:46:48 // 1102
A legfélelmetesebb, h a 8V is hazsnálható volt. Ment 130-al szépen nyugisan (zaj semmi), egy padlógáz és szépen megy fel 160-ra, sé még tartalék bőven. Autópálya-felhajtó besorolás elfogadható lendülettel, ura volt brmilyen közlekedési helyzetbek. Úgy éreztem, h fel tudom vállalni ezzel a menetteljesítménnyel a kocsit. Csak hát az a pár apróság amit felvitte az árát. Amúgy a 150LE nem volt sokkal virgoncabb, valszeg a váltó miatt. A 120LE csak 190-et bírt, cserébe a rövidebb áttételekkel rugalmasabb volt.
Gabriel30-03-2006 16:44:36 // 1101
a feliratkozó pultnál én szembe álltam te meg nekem bal kéz felől és nyomtad a poénokat :-)

ööö hát izé ez lennék én igaz Brera-ban

OFF sorry
Gabriel30-03-2006 16:42:19 // 1100
íratkoztam fel a tesztvezetésre, erre a szalonvezető kérdezte benzin, vagy dízel? Én meg benzin. erre te: Dízelt kell vezetni, próbáld ki az helyből felszáll :-)))
count M30-03-2006 16:40:13 // 1099
Ööö várj, ez tuti? :) Mikor volt ez? :)
Gabriel30-03-2006 16:38:00 // 1098
Ja mondtad is nekem, hogy helyből felszáll :-) amikor iratkoztam fel a vezetésre aztán csak később esett le, hogy te vagy a Miki gyerek :-)
Zool30-03-2006 16:36:35 // 1097
Amikor először autót kerestem, én is így gondolkodtam. Aztán véletlenül alám tettek egy dízel Focust (nem én kértem ez maradt a bérautóflottából aznapra). Bár a Focus úgy Xar ahogy volt, a motor nagyon megteszett. Az előzések játszi könnyedséggel mentek, és 6 litert fogyasztott. Persze 4 nap alatt 3szor fulalsztottam le (a 147esemet is 1.5 év alatt kb 3szor sikerült lefulalsztani), de ez inkább megszokás kérdése. Belül a JTD hangja egész szép. Az meg nem érdekel h kívül mit szólnak (azon felül h itt csak az M3-as bömök meg az imreza STI-k benzinesek, szal 90%-osra tippelem a dízel penetrációt). A Focus után nem is kérdeztem benzines árakra. TS alfát ki sem próbáltam, csak JTD-t. A következő autóm is (sajna offos lett) is dízel. A 159-est 2007-re tervezem, csak JTD jöhet szóba (majdnem most is azt vettem, csak elcsúszott pár ezer euróval a legjobb ajánlatról).
count M30-03-2006 16:35:26 // 1096
Nekem ami nagyon fura volt, hogy a 159-ben - fordulaton - szebb hangja volt a dízelnek mint a benzinesnek (1.9mJTD 16V vs 1.9JTS). Alapjáraton a dízel kerregett. De amúgy is nagyon bejött a kályha... félig el vagyok veszve. :)
Gabriel30-03-2006 16:32:15 // 1095
....ráadásul az Alfa nem dob ki annyi modellt a piacra mint a francia gyárak
TarP30-03-2006 16:28:04 // 1094
A JTD-t én is említettem. Nem tudom, örömteli-e a TD-k ilyen arányú terjedése... Én még nem békéltem meg teljesen a kerregéssel...
Zool30-03-2006 16:13:36 // 1093
Szerintem volt néhány olyan maradandó érték néhány év autójában, ami túlélte az autó jeletősségét. A 156-147 nem csak azért lett év autója, mert hatalmas előrelépés volt a márkának, hanem olyan dízeleket vezetett be amit most tarolnak a piacon. Persze ehhez kellett egy részecskeszűrő amit a 307 vezetett be, így szerintem megérdelte a címet. Nem az autó, hanem egy jövőbe mutató techológiája. A C-rail dízelek részecskeszűrővel egyes országokban meghatározóak. A németeknél már csak a nagy teljesítményű sportlimuzonokat veszik benzines motorral... Ilyen értelemben a 159 kevés újat mutat, persze a Clio sem erőlteti meg magát (ha rosszmájú lennék akkor azt mondanám,h a 3-as bömöben is több techológia újítás volt). Ha mindenáron kell nyertes akkor a 159 érdemelte volna meg vagy a bömö. Az alfának tényleg pár újságíró tett nagyon rosszat a szavazásnál...
Zool30-03-2006 15:56:54 // 1092
15 % asszem.
Gabriel30-03-2006 15:49:50 // 1091
ez a "prütyök" szó ez megmosolyogtatott :-) aranyos :-)))))
TarP30-03-2006 15:41:52 // 1090
Én úgy láttam, mindíg csak egy ÉV ÓTÓJA van. És ez nem azt jelenti, hogy a Ciló jobb autó, mint egy Pagani Zoda, hanem csak azt, hogy jó kiccsaládom autó, mer van benne sok vicces elektronyos prütyök és nem eszik sokat.
Gabriel30-03-2006 15:27:40 // 1089
de több kategória volt nemcsak a "kiccsaládom" kategória nem?
TarP30-03-2006 14:59:23 // 1088
Az év autója választás nem szépségről, presztizsről, vagy érzésekről szól. Az egy olyan valami, hogy melyik autó képes kiszolgálni valahogy egy kiccsaládot legolcsóbban. Tehát soha ne várd, hogy KOMOLY autó ott nyerni tudjon. Csak kis, vagy közepes tömegtermelésű jármű végezhet az élen. A kivételek csodánkak tekinthetők. A 156-on én magam is úgy meglepődtem, hogy azóta is meg vagyok lepve :) Persze a JTD motor, az okozhatta, hogy nyerni tudott, vagy az, hogy mindegyik újságíró azt gondolta "A többiek úgysem fogják értékelni"...
Gabriel30-03-2006 14:42:51 // 1087
OFF Ott mennyi az ÁFA? ON
Zool30-03-2006 14:41:36 // 1086
Igazából nem is annyira öntömjénezésnek vagy dicsekvésnek szántam, mint inkább diszkrét utalásnak arra, hogy érdemes körülnézni külföldön újautó tekintetében is. Nagy eltérések lehetnek az egyes országok között. hogy ennyi az Alfa erre, annak lehet vmi oka. Efektíve a 147 itt olcsóbb mint mondjuk egy azonos felszereltségű és motorizáltságú Astra, ha jól számoltam.
Gabriel30-03-2006 09:12:40 // 1085
Igen erről be is számoltál akkor, hát super lehetőségek gratula neked, hogy ott lehetsz.
Balázs156SW30-03-2006 07:26:03 // 1084
Esztergomba kéne vinni egy ütött kopott IKARUSZT, rá kéni írni, hogy "ALFA SURÁNYI". Ebben nem karcolná a fejét a napellenző és hátul is lenne helye bőven! A többi neki úgysem számít....
GEORGE29-03-2006 23:23:59 // 1083
Én mentem 1,9MJET NOVITEC-el, de emlékeim szerint nem megy úgy, de az is lehet túl sok ídő telt el a kettő autó vezetése közt.....
Zool29-03-2006 14:19:29 // 1082
Itt a 147 piacvezető. Furcsa, mert a 147 még Milánóban is elég marginális tényező volt az utcaképben. Persze ezeknek nem kötelező német márkákat venni, mint a jürgenéknek, de nem is tekintik függetlenségi nyilatkozatnak a német -framcia márkák elutasítását, mint a svájciak. Ezek belgának túl hollandok, franciának túl mémetek, németnek meg sohasem vallanák magukat. És mivel az Alfák 1000-1500 euróval olcsóbbak, mint a belgáknál, ideális célpontl alfa vásárlásra. Arról nem si bezsélve, h előbb vezettem márkakereskedőnél próbaautót, mint ahogy magyar újságíró ült benne Mo-on. A szegény angolokról már nem si beszélve.
Gabriel29-03-2006 13:28:40 // 1081
jó hely lehet Luxemburg :-)
BadBoy29-03-2006 11:40:48 // 1080
A TCARosok tesztelték a Grande Puntot, és ők is azt mondták, hogy a Clio nem a legjobb autó. De az biztos, hogy ha BMW, vagy az ALFA nyer vagy netán VW igazságosnak tartottam volna mint ezt az ocsmányságot. (tudom nem nevezhették a Grandet, mert nem volt bevezetve 5 piacon)
Zool29-03-2006 09:46:29 // 1079
Nem tett jót a magyar "szakértő" újságírók szavazata pl. Az Auto2 netes cikkét olvastam. A magára adó újságíró ilyet nem csinál. Ne értsétek félre, a 159 nem hibátlan. Nagyon jó autó, de én kapásból tudok nektek mondani vagy 5 hibát, amik között van pár bosszantó is. Ha ezekre koncentrálnak még el tudom fogadni. Isteneik, a frtzek legalább megkeresik a hibákat és annak megffelelően húzzák le. De ők egyszerűen olyan dolgokat írtak le ami nem igaz. Pl a szűk belső. Olyan érzésem volt, mintha minden áron bele akartak volna kötni ("vdelmi pénzt fizettél már, nyuszika ban rajtad sapka?") Egyébbként a 7végén vagy 4 159-est láttam az utcán Luxembourgban. Elkezdték kiszállítani a kocsikat, és sorra jelennek meg az utcán. Én meg persze sírok, h nem azt vettem. Na mindegy, majd 2 év múlva. Ja és láttam Brerát is utcán, bár szerintem még itt sem lesz meghatározó az utcaképben (GT van szép számmal).
Lacza29-03-2006 09:29:59 // 1078
Sziasztok. Lehet,hogy már valahol írtam,és itt is volt róla szó(nem olvastam végig az összes hsz-t)de a mai napig nem értem hogyan lett a clio az év autója és hogy tudta megverni a 159-est? Renault győzelem a forma 1-be ide vagy oda ennél szebb autót nem láttam még Mo-n,(egy két Ferrarit,maserattit,lamborghinit leszámítva). A poén az egészben,hogy a clio győzelme után egy netes fórumon valaki azt mondta mutassatok nekem szebbet mint a clio,és erre az egyik srác berakott egy képet egy új mustangról. Nekem még a 206-os pözsó is jobban tetszik mint az új clio:) Bocsi ha kicsit offoltam:)
csocsi29-03-2006 09:23:14 // 1077
Érezteti hatását a gremanizmus, valszeg :(( De ha már a kia, meg a mutyuki benne van, ez már sok mindent elárul.
Mike.29-03-2006 09:18:01 // 1076
Nem tudom, hogy melyik topicba való ez. A Blikk nevű "csodálatos" napilap szavazást hírdetett az inforádióval az év autója címért. 12 autóból lehet választani. Fiat punto, citr.1, bmw320, kia rio, honda civic, mazda 5, peug.1007, suz.swift, seat leon, röno clio, vw passat, hyundai tucson. Igen..jól látod, ne keresd mert nincs közte az AR159. Csodálkozom pedig ismerve az előzményeket nem kellene.:-(
Imi27-03-2006 12:56:46 // 1075
Még azt elfelejtettem szerintem az 1.9 JTD 150 LE+novitec gyorsulásba jobb mint a 2.4 JTD 200LE
Imi27-03-2006 09:37:08 // 1074
Én ennyire nem mentem de hasonló érzéseim voltak
GEORGE25-03-2006 23:32:08 // 1073
1,9JTS kolléga :-)))))
csocsi25-03-2006 22:45:10 // 1072
Röviden ennyi: irigyellek :)))))
Betonl@b-AlfaShop25-03-2006 22:40:25 // 1071
Totál eggyetértek a 2.4JTDm egy állat s az 1.9MJet sem gagyi s azt is megtudtuk a fék jó s a kézifék is pazar.A 230 a pályán több mint elég szerintem szerintünk...
GEORGE25-03-2006 21:40:41 // 1070
..

már nem emlékszem, hogy hol de ezt is láttam :-)))
GEORGE25-03-2006 21:28:30 // 1069
Skacok!

Ma egy 2,4 JTDm 159-el mentem.

/ 3zónás légkondi, tempomat, eső érzékelős ablaktörlők 17-es aluk,
ABS, előülések- ablakok - tükrök motoros mozgatásúak, radar körben, stb stb hogy most csak ezeket említsem /

....
Városban, országúton és autópályán jóóóó sokat! :-))))))))

Nem tudom ki az, aki erről az autóról azt meri állítani, hogy lassú!!
Nem megy igazán!!!! stb, stb....

Az vagy h.lye, vagy nem kapcsolt 5-be és 6 -ba!

Az autóban 4-en ültünk!!!
Állíthatom, hogy NAGYON szedi a kerekeit!!! Brutális!
200 kényelmes utazó tempo 6.-ban, gázadásra tovább gyorsít!!!!!!!!!!!!
Kellemes visszafogott motorhang, bocsánat gurgulázás!!
200-nál sem kell megemelni a hangunk, ha a hátul ülőkkel akarunk beszélgetni.
Csak suhan a " vas" :-))))))))))

A surányi féle tesztben leírtakat kipróbáltam nekem nem ért a fejemhez a tetőkárpit, pedig 178cm vagyok, igaz én nem is emeltem fel olyan magasra az ülést amennyire csak lehet! Mert úgy nem lehetett volna vezetni !!
Gondolom az okostojás is csak az autó parkolt állapotában, emelgette az ülést! Vagy legalább is remélem!!!

A klímát is piszkáltam igaz egész úton vagy 2szer 3-szor nyúltam hozzá, és nem is tört ki a csuklóm tőle, még ha 5-ben vagy 4-ben is volt a váltókar.

Az úttartása nagyon jóóó, gyönyörűen fekszi az íveket a szokott temponál nagyobb sebességgel is!

A fék jól adagolható, és hatásosan lassítja az autót!
A motor nyomatéka nagyon élvezhető, piszkosul megindul az autó!
Ahogy haladunk a mutatóval feljebb és feljebb természetesen kisebb lesz a "tolás" érzése de még 180-ról is érezni ahogy "elindul"!!!

A fogyasztás természetesen a tempohoz igazodott!


A pillanatnyi az alsó a tankolás óta megtett táv összesített fogyija felső érték.


A napi összesített fogyi a gép szerint!
Szerintem abszolút nem sok!!
Amit mutat annak megfelelően, szedte a kerekeit!!
Természetesen egy könnyedebb használat mellett több literrel is lejjebb vihető!

Végszónak:

Az autót alaptalanul lehúzzák!!! :-(((
Az eddigi tesztekben leirt fikázások alaptalanok!!!
A legszomorúbb, hogy az ilyen okostojás tesztelők véleményére adok amikor elolvassák, legyintenek egyet szegény 159-re!
Bánhatják hogy nem mennek el eggyet tesztvezetni.

Bánthatják így is, úgy is, aki ült benne és vezette, az úgyis tudja a lelke mélyén, hogy igenis JÓ AUTÓ de sajnos le kell húznia, mert a német fosadékokat kell itt nálunk "nyomni" !!

Most mondhatjátok, hogy azért tetszik ennyire, mert nagy volt benne a moci és jól ment!
Mentem az 1,9-es JTS-el is.
Igaz a 2,4 JTDM után, lomhának érezni, de a többi részében, működésében ugyan olyan, jó és azért jóval olcsóbban haza vihető mint a 2,4 JTDM.
ystuc22-03-2006 18:41:34 // 1068
Izé... Nem teszt, csak cikk... Bocsi... :-)
ystuc22-03-2006 18:41:03 // 1067
Mai Népszabadságban 159 SW teszt: KLIKK! Érdekes megközelítés, nekem spec a vége nagyon nem szimpatikus, miszerint aggódni kellene az előre programozott meghibásodások miatt...
Zool21-03-2006 16:15:18 // 1066
Okesz, én si abbahagyom az offolást, és átfutom a topicot is. Kb Áprils 7-25-én Bpen vagyok, ha akkor pont szerveződne vmi.
Gabriel21-03-2006 15:49:46 // 1065
nem maradtál le semmiről, na nem off-olok tovább :-) Ha lesz valami úgyis kapsz körlevelet, ciao
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.