Forum >> 159

Zool27-09-2006 17:05:02 // 2014
Nem igazán visz rá a lélek h újra leírjam egy ilyen lelkes és tuti fórumon, de a helyzet az h az Alfának tökmindegy h offos autót vagy használt alfát veszel. A márkát az újautóértékesítések tartják életben, az hogy sokaknak van otthon alfás zászlójuk az ágy felett, nem stabilizálja a céget. Elég nagy pénzt kérnek el egy 159-esért ahhoz h kicsit körülnézzen az ember, mielőtt dönt. Arról nem is beszélve h a cél az hogy más márkák vevőit csábítsák át, amihez valóban versenyképes autót kell készíteni (és a 159 nagyon is az). cakhogy a nálam a keret nehezen ért volna fel a 120LE distinctive-ig, a Volvó meg alá kínált rendesen. Azt pedig senki se vérja el, hogy a családomat egy gyenge töréstesztű autóban szállítgassam (a 147est a csomagtrató hiánya is diszkvalifikálta), akármennyire jó autó is. Az utsó percig vártam az Alfa ajánlatát, nem kínált lejjebb. Maradt a kompromisszum az asszonnyal: most egy jó értéktartású S40 1.6d aztán ha megy tovább a mostani munka 2 év múlva új 159. JTD. A 146-osunkat is azért vettük mert sokkal jobb volt ÉS olcsóbb, mint a vetélytársak a használtpiacon. Még egy gagyi Astra I nél is olcsóbb volt. Most is megvan (tehát nem lettem Alfátlan), maradt a 146 ami otthon kiszolgál minket, ahogy a szüleimet is.
GEORGE27-09-2006 16:45:49 // 2013
Tudom ,hogy most nincs Alfád, a jó múltkor beszéltük is. De én akkor sem értem ,hogy miért vettél volvót?? Egy igazi Alfa rajongó sose venne Alfa helyett mást még ha olcsóbb is lenne az OFF. Evvel nem akarlak megbántani ,csak ez egy tény. Én meg sem néztem mikor vettem az Alfáimat ( igaz nem újjak ) ,hogy mennyivel lenne olcsobb egy más 2,0 literes autó. Alfa lett és kész ,ha drágább ha olcsóbb, és a következő Alfa vásárlásnál sem fog érdekelni mennyivel járnék jobban egy OFF-al mert nem akarok OFF-al járni.
GEORGE27-09-2006 16:39:01 // 2012
Okés! :-)
Zool27-09-2006 16:38:37 // 2011
Apropó versenyítársak. Pár személyes tapasztalat. Amit eddig próbáltam alfában: 159 JTD 1.9 120, 136 LE és 2.4. Aminek összességében esélye sem volt elene: Audi A4 (jobb belső 0 élény, drágább), Jaguar X type 2.0d (vezetési élény bukta, rossz csomagok), Volvo S60 D5 (belső+vezetési élény bukta). Ami közelében volt: Saab 93 TID (vmér alábecsülik), új Volvo S80 D5 (múlt héten vezettem, nem rossz de nagyobb és drágább). Ami jobb lenne, ha nem lenne drágább: 320d (tőlem azonos modellnél 25% felárat kértek) és IS220d (azonos modellnél 10% felár, de az alfának van gynegébb, és olcsóbb változata). Aztán az egészet vitte nálam a Volvo S40 1.6d leginkább az ára miatt. Most bízom benne h lesz még egy lehetőségem arra, h váltsak 2 év múlva. Addig van ideje kiforrani a 159esnek is.
BadBoy27-09-2006 16:35:55 // 2010
Én hiszek neked is. Ezt nem azért fogom irni, hogy a vitát nem akarom befejezni. A benzinkút, ahol tankolni szoktunk, észre vettük, hogy nem megy az autó, és rángat, minden baja van. (ismerősök is). Apum rákérdezett, egy ismerőstől, aki a slovnafban dolgozik, hogy mi a baj, netán vizezik. Azt mondta, hogy nem, koszos a tartály, rég volt tisztitva, és az üzemanyag azért veszit az erejéből. LEhet, aholtankoltál ilyen gond volt, de most ezekkel az irásaimmal, nem akarok reklámot csinálni, és felháborodást kelteni. Én csak a saját észrevételeimet irtam le. De ugyan ezeket az észrevételeket a 147-ről is el tudom mondani. De szerintem, ha erre válaszolsz, utána zárjuk le a témát, mert ez végtelen. Mit szólsz? Inkább az importőrről beszéljünk, meg a vezetőségről.
GEORGE27-09-2006 16:29:55 // 2009
Ne is vitázzunk mert az nem jó dolog. Én csak annyi írtam ,hogy én nem hiszek benne mert próbáltam és nem tapasztaltam hogy jobban ment volna vagy kevesebbet evett volna.
BadBoy27-09-2006 16:28:34 // 2008
Ez egy nagyon nyomós érv volt számunkra is. Mert 250-300 ezer forint megtakaritás nem mindegy.
BadBoy27-09-2006 16:27:41 // 2007
A "sógorom" audi eladó, amikor meglátta az autót, csak annyit mondott, hogy "Jobb mint az A4", és jóltettük, hogy nem az vettünk.
BadBoy27-09-2006 16:26:25 // 2006
Én egyet értek a minőségi résszel, de nem értek egyet az importőri résszel. Luxemburg vs. Közép - Európa, inkább igy hasonlitanám. A gond: a importőr. A mi piacaink (Magyarország, Szlovákia) minden megkésve érkezik, semmi sincs raktáron. Meghirdetik az akciót, de autó nincs. Az itteni márkakereskedés, már vesztett 3 vevőt. Nem nagy szám, de évi 15-20 autó eladása esetén ez már számottevő. Nincs hirdetés. A németek olyan maszlagot tesznek az autók köré, hogy inkább azt akarnak venni. Hiányzik a importőrből az eladás vágya. Vagy még egy pl.: XY GTt akart venni 18"-as felnikkel. Az importőr nem engedte felrakatni. Amikor a vevő mondta, hogy nem kell autó, akkor már lehetett az autóra rendelni. Ha ilyet nem enged, akkor miért van az opciós listán a tétel.
BadBoy27-09-2006 16:20:21 // 2005
Én nem tudom, nem akarok veszekedni, mert ez egy nagyon kétoldalas, és kétséges téma. Én sem tankolok soha 10L, mert mindig csak tele, ha üres. Vannak ismerőseim, akik esküsznek rá. Én azért eltérithető vagyok, de én érzékeltem a különbséget. Fogyasztásban is előjött. 5L körül mozgott a fogyim, most 4,5L körül, de suprbes ismerős is beszámolt a fogyikülönbségről. A motor hallhatóan kultúráltabban jár.
Zool27-09-2006 16:15:37 // 2004
Csakhogy a flottautón nem sok haszna lesz az Alfának mert 20% kedvezményt kapnak rá. Az ingyenszervíz akcióval viszont a szervízen sem hozzák be a külömbséget. Amúgy van olyan őrült ismerősöm, aki a nettó kisker alapár másfélszeresét költötte a bömöjére (kb 2 akciós 159est kapott volna rajta). Na azon volt haszna a cégnek. Az meg h a német autó a trendi, nem véletlen. A bömö évtizedek óta csinálja a vérprofi marketinget, mialatt az olaszok örültek h éltek. A Kalbfell féle duma lépés volt a jó irányba. Arra erősítettek rá a marketingben ami eddig gyegéje volt azolaszoknak. Pedig sok vád alaptalan volt. A mi 2 alfánk hibátlan volt eddig, pedig az öreg 146 sokat látott (és keveset kapott). Küzdök is minden fórumon, de mi a francot csináljak az olyan suittyóval aki még életében nem ült Alfában, de "olvasott" műkedvelőként azt hiszi h mindent tud? Már pedig a márkahű vevőkörből (ami nyugaton elginkább az olasz bevándorlókból áll) ki kell törni. Ez létfontosságú kérdés.
Pietro27-09-2006 15:57:59 // 2003
Szerintem elég csábító az ingyenes szervíz 120.000 km-ig vagy 3 évig. Ha valaki flottát vesz, nem mindegy... És inkább ilyen flottát vegyen sok cég, mint szábot meg bömöst...
GEORGE27-09-2006 15:57:47 // 2002
A pár kipróbált 159-es után azt kell mondanom ,hogy simán kenterbe veri a márkatársait Audi ,VW stb stb, arról az Alfa nem tehet ,hogy még mindig divat ajnározni a német fosokat és még mindig divat fikázni az olasz technikát....
Zool27-09-2006 15:54:43 // 2001
Aha. De nem szeretném úgy végezni, mint a Rover tulajok. A Fiatnak most nincs olyan háttere mint a nagyoknak. Ha elszúrják senki sem fogja kihúzni őket. A 159nek jón autónak kellett lennie. A márka túlélése volt a cél. OK, az is lett de annak is kell maradnia, ha a arra számítanak h a vevők újra 159est vesznek. Ha a 149 és a Stíilo nem válik be le lehet húzni a redőnyt. Ha beválik akkor nyernek időt az együttműködések elmélyítésére. A 159 piacán nagyok a vevők igényei, cserébe általában hajlandók is fizetni. Márkarajongókból nem él meg a cég, főleg h a többség nem is tudna újautót venni. Kemény igazság de sajna így is van. Nem véletlen h a hazai márkakereskedők sem veszik olyan komolyan európa egyik legjobb márarajongói honlapját (ez itt a bók helye :).
GEORGE27-09-2006 15:23:42 // 2000
Minek egy német egy Olasz világba??? Ki mindet a fenébe legyen teljesen Olasz gyámány!
GEORGE27-09-2006 15:22:41 // 1999
A 200kg sok ám nagyon ,pont annyira sok hogy egy 30 loval gyengébb gép fel tudja vele venni a versenyt. De akkor sem hiszem ,hogy az üzemanyagtól menne jobban. Én a Scudoba próbáltam 3 társaság gázolaját de egyikkel se megy jobban!! Nem 10 litert tankoltam hanem 3-szor teli tankot / 80Literes a tank/ Azóta is a normál gázolajat töltöm bele. A jobb gázolajjal sem evett nekem kevesebbet! :-(
Zool27-09-2006 15:12:21 // 1998
Evidens, h a Kalbfell nem a legfontosabb szereplő a 159 elkészítésében, sőt az is h őt még a GM tette be felülről az olaszok fejéer, pont azért h a minőséget erőltesse. Amiben klegyünk őszintén lenne dolga, és nem csak feltételenül a gyárban. És ezt meg is tette: az angol hálózatot őalatta akarták rendbe tenni (csúszott is a 159 bemutatása náluk). A magyarra is ráférne, de amíg a legtöbb orszgában a VW kereskedések többsége profi plázaszínvonalú épüéetben találhat, sok a lepukkant pitáner faffioózó által üzemeltetett kereskedés, ami aligha fopgja javítasni a márka hírnevét. (A földrajzilag Pest megye méretű de eladásokban kb a magyar piaccal vetekedő) Luxembourgban van 6 kereskedés, ebből mindössze 1 gázos (az olasz kapcsolat tartaja őket bent, szerintem). De ha ennyire gyenge volt Kalbfell pozíciója, minek nyomatták több mint egy évig, h német főnök a garancia a minőségre? Akkor most nem lesz többé minőség? Amúgy láttam egy élő permieren. NAgyon gáz volt az ürge szereplése. Nem tudott rendesen megszólalni angolul, nem tudta mi a bemuattsá menetrendje, nagyon szétszórt volt. Nézzétek meg az IS amerkia bemuatóját, egy profi amerkai PRos vezette. Ott volt a szeren az előadása (megjelenése, stílusa, öltözéke minden). Ehhez képest ott volt a Kalbfell, és bénázott ezerrel.
Kompressz úr27-09-2006 12:58:51 // 1997
Ez csak púder volt, a 159 lényegesen régebben kész volt minthogy herr Kalbfell a cégnél felütötte a fejét.
Kompressz úr27-09-2006 12:57:46 // 1996
Excuse me, Mr. Raikonnen :)
Zool27-09-2006 12:36:58 // 1995
Vaze! Ezek a hülyék kirúgták a Kalbfellt! Hogy lehet egy cég ennyire agyament. Minek építenek vki köré személyiségi kultuszt (v.ö. "németes minőség"), ha egy két éven belül elköldik. Teljesen hülyék a taljánok...
BadBoy27-09-2006 10:28:44 // 1994
Csak ezt a nevet ne, mert nem nagyon vagyok oda az illetőért. Én Kimminek szukolok. :))
BadBoy27-09-2006 10:27:48 // 1993
Na ebbe a topicba be nem irom a márkáját, de a motor az a FIAT 1.3 MJTD-je. Az octavia kb. + 200 kg. Ja, meg vezetni is tudni kell, most nem azért, hogy dicsérjem magam, meg nagyképű legyek, de volt már jópár erősebb autó, ami nem tudott mit kezdeni velem.
GEORGE26-09-2006 18:39:31 // 1992
Így világos!! :-))
Kompressz úr26-09-2006 18:39:03 // 1991
Úgy, hogy BadBoy becsületes neve M. Schumacher :))))
GEORGE26-09-2006 17:59:59 // 1990
Milyen ez az OFF-os gép? 30 lóval erősebb dieselt hogy lehet leverni. A súly különbség mennyi köztetek???
BadBoy26-09-2006 17:56:52 // 1989
Na most lehet, hogy most jön a lehurrogás, de: Már két hónapja a Molt tulajdonában lévő SK olajfinomitó EVODiesel üzemanyagát tankolom, de mérhetően javultak az autó paraméterei, az offos dizel kis méregzsáknak. Az 1.6-os octavia nem ellenfél, pedig csak 70 Le-s dizelről van szó, de a 100 Le-ig lévő dizeleket is megfogom, pedig előtte esőlytelen volt. Ezek az én tapasztalataim, ja és itt az árkülönbség a két üzemanyag között nem olyan számottevő.
Kompressz úr26-09-2006 17:11:57 // 1988
Én nem tartozok a hívők táborába, megveszekedett materialista vagyok.
GEORGE26-09-2006 16:23:15 // 1987
Ahogy írod ebben csak hinni lehet!! :-))))
Kalex26-09-2006 16:20:21 // 1986
Egy tankon +2000.- forint...ezt nem hinni kell, hanem fizetni. Ha 1200-es Ladám lenne akkor vennék ilyen "hívős" benzint, de egy amúgy se gyenge vasba minek?
Kompressz úr26-09-2006 16:00:56 // 1985
A VPOwer és társaiban hinni kell, és akkor tényleg kevesebbet fogyaszt az autó és dinamikusabb :)))
Halesz26-09-2006 15:47:09 // 1984
Micsoda tapasztalatok :) Szemléletető fotó remélem nem lesz :D
Kalex26-09-2006 15:44:51 // 1983
A feleségemet rendszeresen "megerőszakolják" a Shellnél a 320.- forintos vpowerral...Mondtam neki, hogy ha én tudnálak igy bármire rábeszélni az oké, de hogy egy kutas?!:))) Ez a benzinkutas népség eléggé érdekes az biztos...tisztelet a kivételnek!
BadBoy26-09-2006 13:50:25 // 1982
Csak a 25-30 éves benzinkutasok elég előre spórolnak a nyugdijra :)))
Kompressz úr26-09-2006 13:27:58 // 1981
A nyugdíjas benzinkutasok önsegélyező alapjába :))))) Tehát, nemes célt szolgál, ne szomorkodj.
BadBoy26-09-2006 13:19:52 // 1980
Pnt ezért kérdeztem. Biztos, hogy az ebben a munkakörben dolgozók fogják kapni az első Becsületesség szobrot. Tudok olyan kutat, ahol a tank méreténél 4-5 leterrel többet lehet tankolni. Csak azt nem tudom, hogy ezt a töbletet hova vezeti el az autó :)
Kompressz úr26-09-2006 13:15:03 // 1979
Azért, ha a becsületesség mintaképét kellene megformálni, biztos, hogy nem egy benzinkutast állítanék modellnek. :)
BadBoy26-09-2006 13:11:26 // 1978
Megnyugodtam, mert mondjuk az offas kisautónkba is kb. 1-1 1/2 literrel több fér. Azt hittem, hogy átvernek a benzinkúton, hogy a számláló többet mutat, mint a valóság.
Kompressz úr26-09-2006 13:07:38 // 1977
Az első tank nekem is 70 liter felett volt. Azt ugye nem lehet tudni, hogy a tank és a töltőcsonk közötti csőbe mennyi üzemanyag fér.
BadBoy26-09-2006 12:57:19 // 1976
Még egy kérdés az urakhoz. Mennyi üzemanyag fér el a tankban? Amikor megtankoltuk pénteken 72 liter üzemanyag fért bele, de a könyvben csak 70 litert ir.
BadBoy26-09-2006 12:55:39 // 1975
Nem elektromos szék az nincs, igy lehet tesztelni az első és hátsó üléseket is nyugodtan. Ezen az opción nem is gondolkodtunk, mert felesleges. A Convergence pedig tényleg nagyon szuper dolog. Be lehet másolni a telefonkönyvet, az autó memóriájába, és nyugodtan vezetés közben a kijelzőről lehet kezelni a neveket. Már párszor kipróbáltuk, és nagyon jó dolog. :) Xenonok, meg valami állati jók. Tegnap este volt szerencsém nekem is kipróbálni, mert napközben mentünk eddig csak az autóval, mert nem volt semilyen rendszámunk, most legalább van próbarendszám. Olyan volt mintha nappali fénynél autóznák.
Kalex26-09-2006 08:40:10 // 1974
Ez a J1 nekem is megvan ...csak én ott nem ülök, eddig nem is figyeltem. Convergence az király. A "villamosszékkel" vigyázzatok! Nekem már kettőben is volt, de mindig elromlott a 156 -ban nem fütött, a 147-ben meg folyton főtött... Állítólag attól sz&rik be, ha erűsen rátérdelsz az ülőlapra pl. behajolsz valamiért utólag...vagy pl a csajodat "behajoltatod" előre...Az elektromos kábel egy ponton megnyúlik és onnantól kezdve kiszámithatatlan. Szóval ha ülésfűtésed van akkor csak a hátsó ülésen térdelhetsz(tethetsz):))
bzoli25-09-2006 19:11:02 // 1973
Hali!! Ha érdekel valakit 2 hét múlva nyitom meg a FÓLIÁS műhelyemet!!!Az itteni tagoknak kedvezmény!!!(matricák,üveg fólia....)0670-207-9129
Kompressz úr25-09-2006 11:10:35 // 1972
Nem baj, ha kölcsöngép, csak lássunk valamit :) Meg az élménybeszámolóról se tessék elfelejtkezni :)
BadBoy25-09-2006 11:00:48 // 1971
Lesz minden, de most ülünk a barátommal a gép előtt, és várjuk, hogy a főnök mikor ad engedély a regisztrációra, mert be szeretnénk regelni a 147-et. Képek is lesznek, de most csak kölcsön géppel tudok fényképezni.
Kompressz úr25-09-2006 10:51:52 // 1970
Majd tessék élménybeszámolóval is szolgálni az új vasról, meg több fényképet is feltenni mint ami eddig felkerült.
BadBoy25-09-2006 10:39:51 // 1969
Hellllóóóóó! Végre megjött, és hatalmas meglepetést okozott. Szerdán még azt mondták a kereskedésben, hogy Lengyelországban áll az autó, csütörtök délben, meg azzal fogadtak bennünket, hogy szerda este befutott :))))). Péntek reggel már mentünk is érte, mert. Még egyszer itt is megköszönöm a gratulációt! :)))) Végre én is itt vagyok a 159-es táborban. Tudjuk, hogy ez egy nagyon jó döntés volt!!!! :))))))
Kompressz úr24-09-2006 23:26:04 // 1968
Yeeeeeeeeeeeeeeah! :) Gratula :))))) Isten hozott újszülöttként a 159esek táborában. Uram, gratulálok a döntéséhez, ennél jobban nem is dönthetett volna :)))
kando.24-09-2006 13:36:20 // 1967
Villamosszék kell ? :-DDD Szvsz ezt én megoldhatom Neked olcsóbban is ;-)) :-PP
BadBoy24-09-2006 13:32:47 // 1966
Nem, nem elektromosak. Mi is azért rendeltük meg a motormelegitőt, mert nem kell "sokat" várni, hogy télen is meleg legyen az autóban, ha hajnal 3-kor elmegyünk vele, és a motrot is kiméli.
Halesz24-09-2006 13:29:40 // 1965
A 159-ben elektromosak az ülések? Ezen az állófűtésen én is gondolkozom, utólagosan 100 ezer körül van a beszerelése, és nagyon hasznos dolog... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.