Forum >> 164-166
F4122-09-2014 19:08:12 // 73479
Mármint úgy is,hogy a kuplunghoz hozzá sem érek?
mreni22-09-2014 18:53:54 // 73478
úgy tűnik,hogy nem bírja a nyomatékot,a Steinbauer box valószínűleg meggyorsította a folyamatot. :)
elvileg fordítva kellene történnie,de ennél az autónál semmi nem úgy van,ahogy az ember gondolná :D
elvileg fordítva kellene történnie,de ennél az autónál semmi nem úgy van,ahogy az ember gondolná :D
DieselManiaco(NagyVad)22-09-2014 18:50:59 // 73477
lehet hogy vége lesz?
DieselManiaco(NagyVad)22-09-2014 18:50:39 // 73476
pedig előbb magasabb fokozatban szokott...aztán megy lefelé:D
mreni22-09-2014 18:48:27 // 73475
ez érdekes amúgy,mert pl nekem most 4ben csúszott el először,akkor még 5.6ban nem,ma már 5.ben is elcsusszant :D
lehet hogy a nyomaték limiter van megírva így
lehet hogy a nyomaték limiter van megírva így
DieselManiaco(NagyVad)22-09-2014 18:44:19 // 73474
simán lehetséges hogy előbb elcsúszik 6.-ban mint alacsonyabb fokozatokban:D
mreni22-09-2014 18:40:11 // 73473
6.ban is elcsúszhat a kuplungod... simán lehetséges
F4122-09-2014 18:37:26 // 73472
Sziasztok!
Mostanában az alábbi jelenséget produkálja az autóm,ami nem kicsit aggaszt.
Tehát,ha lassan gyorsulok,nincs semmi gond,DE eddig kétszer fordult elő,hogy lepadlóztam és ekkor k. 140-néla szellőzőn baromi égett szag jött a kocsiba.Lassítottam,elmúlt a szag.Legutóbb szombaton csinálta,ugyan a kuplungcsere lassan érett lesz,de most hatodikban léptem oda,nem váltottam vissza és jött az égett szag.
Tapasztalt már valaki ilyesmit?
Mostanában az alábbi jelenséget produkálja az autóm,ami nem kicsit aggaszt.
Tehát,ha lassan gyorsulok,nincs semmi gond,DE eddig kétszer fordult elő,hogy lepadlóztam és ekkor k. 140-néla szellőzőn baromi égett szag jött a kocsiba.Lassítottam,elmúlt a szag.Legutóbb szombaton csinálta,ugyan a kuplungcsere lassan érett lesz,de most hatodikban léptem oda,nem váltottam vissza és jött az égett szag.
Tapasztalt már valaki ilyesmit?
gecsa22-09-2014 18:05:04 // 73471
aki lusta váltani, annak nem jár ilyen kiváltság... :D
W.22-09-2014 17:04:16 // 73470
A sporttronic-nál nincs str.
vologya[kendács mester]22-09-2014 16:17:20 // 73469
Az enyémben nincs STR (SRT?) kapcsoló (eggyik V6 osomban sem volt). Kickdown -nál meg 6000 alatt elvált.
W.22-09-2014 16:06:13 // 73468
Sport fokozatban tiltásig megy. A 2.5-nél sportban 180-nál vált 4.-be, ami majdnem 6-7000-es fordulat közé esik valahol.
gecsa22-09-2014 15:12:37 // 73467
Grando22-09-2014 14:01:58 // 73466
Nagyon helyes! 4000 fölé én is csak akkor forgatom, ha már legalább két saroknyira vagyok itthonról. :DD
vologya[kendács mester]22-09-2014 13:52:12 // 73465
2420 ford./perc a GPS 90 km/óra (órán kb. 96). Ennél feljebb nincs értelme :D Jó kis diesel a V6. Amúgy az automata 1 est elveszi tőlem 5600 körül, pedig néha pörgetném mint egy civic-et :-).
gecsa22-09-2014 13:37:28 // 73464
tudom, de 2000 fölé nem forgatom, mert ott nagyon csúnya dolgok is történhetnek ám! :D
kalo166TB22-09-2014 13:32:35 // 73463
milyen 2000?????? 1300-nál elválthatod rángatás nélkül :DDDDD
gecsa22-09-2014 13:09:10 // 73462
"...illetve hogy emellett mennyire kínálod neki a fordulatot..."
igazából azért vettem V6-ot, hogy 2000nél mindig elváltsak.... :D
igazából azért vettem V6-ot, hogy 2000nél mindig elváltsak.... :D
Grando22-09-2014 12:31:57 // 73461
Attól függ, milyen állapotban van a motor és a tömítések, illetve hogy emellett mennyire kínálod neki a fordulatot. Néhány deci / 1000 km kellő odafigyelés és utántöltés mellett még simán belefér. Ha semmit nem eszik, az meg egyenesen szuper! :)
Zsunior22-09-2014 11:59:35 // 73460
Olajfogyás V6nál? Semmilyen!
vologya[kendács mester]22-09-2014 11:56:57 // 73459
Ha már így az olaj témánál vagyunk...tapasztaltabb kollégáktól kérdezném, hogy a 3.0 V6 nál mi a milyen olajfogyasztás a természetes? Kérdem azért, mert az utolsó csere óta rájártam 4000 km-t (Selenia 20K) és egy deci sem hiányzik belőle (vagyis szemmel nem érzékelhető). Nem igazán ehhez vagyok szokva, általában az 1 liter / 10- 15e km eddig mindnél megvolt.
Don Gombóc21-09-2014 19:46:11 // 73458
Ismerek olyan Merci szervizt, amelyik Selenia olajjal dolgozik. :-) Azt még véletlenül sem írtam hogy rossz olaj, de szerintem nem is olyan túl nagy szám.
A vén rocskámba évekig használtam Castrolt, Semmivel nem evett többet belőle mint Bármelyik másikból. Pedig kipróbáltam az atya úristent is. :-) És nem volt tapasztalható semmilyen kátrány, olajsár, és egyéb más getra trutyi a motoron belül. 10 ezrenként lecseréltem mindig és semmi gond nem volt vele.
De tudnék mesélni mosógépekről gáztűzhelyekről autósamponokról ( ugyan az mint a háztartási mosogatószer, csak higított formában ) :-) Vagy akár televízióról vagy bármiről.
Azt nem mondanám hogy minden olaj 100% - ban ugyan olyan, de nem sokban térnek el. Az ipari kémkedés igen fejlett technikai szintet ért el, így senki sincs lemaradva. :-)
Na ja ! És a beépített amortizációról se felejtkezzünk el ! :-)
A vén rocskámba évekig használtam Castrolt, Semmivel nem evett többet belőle mint Bármelyik másikból. Pedig kipróbáltam az atya úristent is. :-) És nem volt tapasztalható semmilyen kátrány, olajsár, és egyéb más getra trutyi a motoron belül. 10 ezrenként lecseréltem mindig és semmi gond nem volt vele.
De tudnék mesélni mosógépekről gáztűzhelyekről autósamponokról ( ugyan az mint a háztartási mosogatószer, csak higított formában ) :-) Vagy akár televízióról vagy bármiről.
Azt nem mondanám hogy minden olaj 100% - ban ugyan olyan, de nem sokban térnek el. Az ipari kémkedés igen fejlett technikai szintet ért el, így senki sincs lemaradva. :-)
Na ja ! És a beépített amortizációról se felejtkezzünk el ! :-)
mreni21-09-2014 19:25:07 // 73457
Itt legkevésbé a 60-as száma lényeg(egyébként lehet,hogy hihetetlen,de tudom,hogy mit jelent :)),lényegesen fontosabb a motorolaj egyéb paraméterei,illetve az adott motor tulajdonságai.
pl egy jó minőségű full szint 60-as olaj fényévekkel jobb minden tulajdonságában(pl hidrodinamikai,kinetikai,HTHS stb) mint a 40-es melegoldali viszkozitással rendelkező...(ami egy v6tb esetében nem hátrány)
De szerintem itt nem ez lenne a lényeg... Peti adott egy ajánlást,ami nyugodt szívvel megfogadható,de nem kötelező.ennyi
pl egy jó minőségű full szint 60-as olaj fényévekkel jobb minden tulajdonságában(pl hidrodinamikai,kinetikai,HTHS stb) mint a 40-es melegoldali viszkozitással rendelkező...(ami egy v6tb esetében nem hátrány)
De szerintem itt nem ez lenne a lényeg... Peti adott egy ajánlást,ami nyugodt szívvel megfogadható,de nem kötelező.ennyi
GTPeti21-09-2014 19:22:45 // 73456
Pedig érdekes amit írsz. Szerintem hasznosak ezek az insider infók.
Az "egy csőből" az amúgy szükségszerűen azt is jelenti, hogy 100%-ban ugyanazok a különböző csomagolású olajok? (Most nem a Selénia vs. Agip Racing-ra gondolok.)
Az "egy csőből" az amúgy szükségszerűen azt is jelenti, hogy 100%-ban ugyanazok a különböző csomagolású olajok? (Most nem a Selénia vs. Agip Racing-ra gondolok.)
Don Gombóc21-09-2014 19:20:45 // 73455
Egy csomó olaj van már ami 10W40 és nem rész szintetikus hanem fullos.
Bár amikor Alfa Alfa hátán volt már tizen sok éve, akkor még a Selenia sem létezett, és az Agip volt az ajánlott olaj. Most meg mit hallani felőle? A motorgyártásban a metalurgiai technológia szinte semmit sem változott, viszont a marketing sokat. Ettől van az én hányingerem. Azért ellátogatnék a Selenia lepárló üzembe. De ezt írtam az oldaladra. A Mobil az ELF és a TOTAL Olajok is egy csőröl jönnek le a Franciaországi Gravenchoni lepárlóból.
Ezért nem akarok többet senkivel semmiről sem vitatkozni és egyáltalán megosztani dolgokat, mert túl sokat láttam, és engem már semmi sem győz meg ami marketing.
Bár amikor Alfa Alfa hátán volt már tizen sok éve, akkor még a Selenia sem létezett, és az Agip volt az ajánlott olaj. Most meg mit hallani felőle? A motorgyártásban a metalurgiai technológia szinte semmit sem változott, viszont a marketing sokat. Ettől van az én hányingerem. Azért ellátogatnék a Selenia lepárló üzembe. De ezt írtam az oldaladra. A Mobil az ELF és a TOTAL Olajok is egy csőröl jönnek le a Franciaországi Gravenchoni lepárlóból.
Ezért nem akarok többet senkivel semmiről sem vitatkozni és egyáltalán megosztani dolgokat, mert túl sokat láttam, és engem már semmi sem győz meg ami marketing.
GTPeti21-09-2014 19:15:56 // 73454
A melegoldali viszkozitást. De ám itt senki nem gondolta, hogy télen elkezdesz versenytempóban nyomulni. :))
Bár, az üzemi hőmérsékletet jó esetben azért eléri a motor ahol a W60 "érvényesül". A fő érv a rsz. jobb minőség volt.
Bár, az üzemi hőmérsékletet jó esetben azért eléri a motor ahol a W60 "érvényesül". A fő érv a rsz. jobb minőség volt.
Don Gombóc21-09-2014 19:08:58 // 73453
Minek is? Mit jelent a 60-as szám? :-)
mreni21-09-2014 18:24:46 // 73452
hidd el sokkal jobban jársz egy jó minőségű 5w-40el :)) de Te tudod
mreni21-09-2014 18:22:55 // 73451
A castrolt inkább hagyjuk,főleg a 10w-40nek okádék a minősége...
ezt komolyan kérdezted,hogy minek a 10w-60 télen? :)
ezt komolyan kérdezted,hogy minek a 10w-60 télen? :)
GTPeti21-09-2014 18:06:08 // 73450
Mert az fullszint. Nem a W60-tól jobb, ha így vesszük.
Don Gombóc21-09-2014 17:49:21 // 73449
10W60 inkább, de télen minek? :-)
Castrol mért nem jó?
Amúgy elárulom a Castrol európai forgalmazása miatt az nem eredeti Amcsi Castrol, hanem Francia BP üzemben készítik.
Amúgy Petim, a kedvenc bulémiás topicom az olajos topic. :-) Ott röhög a legjobbakat, amíg rám nem jön a hányinger. :-)
Castrol mért nem jó?
Amúgy elárulom a Castrol európai forgalmazása miatt az nem eredeti Amcsi Castrol, hanem Francia BP üzemben készítik.
Amúgy Petim, a kedvenc bulémiás topicom az olajos topic. :-) Ott röhög a legjobbakat, amíg rám nem jön a hányinger. :-)
Don Gombóc21-09-2014 17:44:00 // 73448
Azért egy ilyen hosszú állás után is marad egy kis olajfilm a csapágyak alatt, nem kell berezelni. Ha külön olajnyomás mérő órát teszel rá akkor az is becsap, mert nem tudni hol milyen mértékben és mennyiségben jelenik meg az olajnyomás először, és egyáltalán a bekötési pont éppen a megfelelő értéket adja-e. Azt azért elárulom, hogy már az önindítózási ciklusban is elegendő olajat szállít a szivattyú. A gyári gombák késnek és nem egészen profi cuccok.
Amúgy 6,2 liter a feltöltési mennyiség olajszűrő csere esetén, de általában nívó mérés esetén kevesebbre jön ki. Sajna a hengerfej felső részének kialakítása miatt marad néhány deci fáradt olaj a motorban, de ezt be kell nyelni. Sok az olyan kis teknős üreg aminek az alján nincs visszafolyó furat. Az olajhűtőből is lejön az olaj, én specko egy másodpercre még leengedett olajnál is el szoktam indítani, ami indulást és azonnali leállást jelent, így viszonylag mindenhonnan kitolja felesleges ganés olajat.
Amúgy 6,2 liter a feltöltési mennyiség olajszűrő csere esetén, de általában nívó mérés esetén kevesebbre jön ki. Sajna a hengerfej felső részének kialakítása miatt marad néhány deci fáradt olaj a motorban, de ezt be kell nyelni. Sok az olyan kis teknős üreg aminek az alján nincs visszafolyó furat. Az olajhűtőből is lejön az olaj, én specko egy másodpercre még leengedett olajnál is el szoktam indítani, ami indulást és azonnali leállást jelent, így viszonylag mindenhonnan kitolja felesleges ganés olajat.
cezso8721-09-2014 11:39:41 // 73447
Sziasztok!
Az mitől lehet hogy ma az indításnál sokáig kellett hajtatnom, (kb 8-10 szer átforgatta a motort) mire elindult a vas? (2.4 jtd 10v) izzítás jelző gyorsan kialszik, izzítórelé, vagy izzítógyertya jutott először eszembe, de 20 fokban.... Második indításnál már előbb elindult. Valaki járt már így? Valami ötlet?
Az mitől lehet hogy ma az indításnál sokáig kellett hajtatnom, (kb 8-10 szer átforgatta a motort) mire elindult a vas? (2.4 jtd 10v) izzítás jelző gyorsan kialszik, izzítórelé, vagy izzítógyertya jutott először eszembe, de 20 fokban.... Második indításnál már előbb elindult. Valaki járt már így? Valami ötlet?
Smith21-09-2014 10:05:43 // 73446
Kétféle van (ha jól tudom), az egyik a multikormányhoz a másik a simához. Természetesen a sima kormányos jó a multisba csak akkor a kormányon lévő gombok nem fognak működni.
Zozo12321-09-2014 07:47:37 // 73445
Sziasztok! Még mindig a légzsák átvezetővel küzdök. Meg tudná valaki mondani, hogy minden 166-ban egyforma van-e, vagy évjáratonként vagy esetleg kivitelenként más és más-e?
wk 16621-09-2014 07:23:37 // 73444
Hello ! 2.4 jtd-hez turbó nyomás szabályzót keresek nincs valakinek ? Az enyémen az alsó pipa elengedett.
gecsa21-09-2014 07:20:01 // 73443
6.1l a gyári feltöltési adat..
GTPeti20-09-2014 22:35:54 // 73442
Hát nem tudom. Most gondolkodom, miben tudhat többet egy félszint 10W-s, mint egy fullszint 5W-s. No mindegy. A 10W60 vszínüleg jobb lenne. (Csak ne Castrol legyen.)
dev16620-09-2014 21:36:42 // 73441
V6 TB, nem arról az autóról van szó. A gyári előírás nem engedi meg az 5W-40-et. Félszint 10W-40 van benne, de erősen gondolkodom a 10W-60 fullszint-en.
GTPeti20-09-2014 20:53:37 // 73440
Most nézem, hogy JTD. Akkor pedig 1000%, főleg a turbó miatt.
GTPeti20-09-2014 20:53:01 // 73439
(Nem tartozik szorosan a témához. Én tuti fullszint 5W40-et használnák egy jó esetben félszint 10W40 helyett.)
dev16620-09-2014 20:02:03 // 73438
elég sokat állt (1 hónap) az indítás előtt, így az olajnak volt ideje mindenhonnan lefolyni. az olajszint hidegen max. alatt kb 1cm-rel volt a nívón. Nem hinném, h ez olyan kevés lenne, hogy az olajkosár falsot szívott volna (vagy ez egy ilyen konstrukció, ami érzékeny erre?). Friss, biztos forrású, márkás olaj van benne, ami egyébként 10W-40-es (tehát nem sűrűbb hidegen a kelleténél). Az olajszivattyú mint írtam magas nyomást állít elő. A legtöbb V6 TB-ben ennél sokkal alacsonyabb az olajnyomás melegen (más autókon 2 bar alatt, néha csak 1). Az olajgomba hibája sem valószínű (bár benne van a pakliban), mert reális értékeket jelez vissza a műszer, ahogy melegszik a motor vagy hidegen indul.
Max-ra töltöm az olajat, teszek még néhány próbát, hátha nem csinálja többet. Eddig csak egyszer fordult elő a jelenség, máskor 1mp-en belül felugrik a mutató 5 bra-ra.
apropó, gyári előírás szerint pontosan mennyi olaj kell ebbe a blokkba? a 6,5L-t akkor is benyeli, ha nem engedjük le az olajhűtőt, pedig régen abban a hitben voltam, h 6L kell bele.
Max-ra töltöm az olajat, teszek még néhány próbát, hátha nem csinálja többet. Eddig csak egyszer fordult elő a jelenség, máskor 1mp-en belül felugrik a mutató 5 bra-ra.
apropó, gyári előírás szerint pontosan mennyi olaj kell ebbe a blokkba? a 6,5L-t akkor is benyeli, ha nem engedjük le az olajhűtőt, pedig régen abban a hitben voltam, h 6L kell bele.
szasza(SW)20-09-2014 19:29:59 // 73437
Varionál csak szerelővel rétegmérő és adatkábellel.A garanciájuk,csak duma,ha hozzányúlnak még rosszabb lesz mint volt.Romokból építkeznek.Én nem vennék náluk semmit.Füge(amorés)Évek óta próbálja rendbe rakni a 156-ot,csoda,hogy nem eset ki alul belőle:(Többször vitte vissza garanciába semmi nem lett jobb az autón.
gecsa20-09-2014 19:08:21 // 73436
tegnap megtörtént a beavatkozás:
zimmermann tárcsák előre textar betétekkel, textar betétek hátra is, elöl új stab összekötők, egy balos kormányösszekötő, egy jobbos axiális cseréje megtörtént. friss műszaki, 2016.10.11-ig él, nem okosban, csont nélkül.. :)
egy olajcsere is beugrott ma..
zimmermann tárcsák előre textar betétekkel, textar betétek hátra is, elöl új stab összekötők, egy balos kormányösszekötő, egy jobbos axiális cseréje megtörtént. friss műszaki, 2016.10.11-ig él, nem okosban, csont nélkül.. :)
egy olajcsere is beugrott ma..
gecsa20-09-2014 19:04:19 // 73435
rossz olajgomba-rossz olaj-rossz szivattyú... szerintem más nem nagyon jöhet szóba.. mérjetek rá műszerrel is..
dev16620-09-2014 19:01:58 // 73434
sztem is, de mitől késhet?
gecsa20-09-2014 18:52:21 // 73433
szvsz az olajnyomásnak 1-2mp-n belül azért fel kellene épülni..
Zozo12320-09-2014 17:29:08 // 73432
Köszönöm a segítséget, megpróbálom!
dev16620-09-2014 11:49:46 // 73431
Üdv cartársak! Olyanoktól kérdezném, akinek a V6-osán van olajnyomás visszajelző műszer (164, 155, stb.). Előfordult nálatok olyan, hogy hideg indításkor az olajnyomás a műszer szerint csak 3-4 mp. késéssel épült fel és eközben a motor lefulladni készülő hangot adott? Lehetséges, hogy ilyenkor még nincs körbeolajozva a motor és anélkül jár? Eléggé aggaszt a dolog.
Az olajszivattyúnak nem lehet baja, mert korrekt olajnyomást produkál (hidegen 5, melegen 2-2,5bar alapjáraton), mikor már dolgozik.
Az olajszivattyúnak nem lehet baja, mert korrekt olajnyomást produkál (hidegen 5, melegen 2-2,5bar alapjáraton), mikor már dolgozik.
gecsa20-09-2014 07:58:27 // 73430
talán arno-nak akad még, vagy a bontósok..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
417
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?