Forum >> 164-166

Mattyancs16-09-2008 18:41:29 // 41688
bármilyen futóműves aki szilentezéssel is foglalkozik belenyom neked egy pont olyat ami oda valo potom pénzért, én is így csináltattam meg,
Don Gombóc16-09-2008 15:46:00 // 41687
Gábor 166 tett bele, tőle kérdezd.
Arno16616-09-2008 15:12:43 // 41686
Nem tudjátok melyik 33-as alfa futomuszilentje jó a 166-ba a felső motortartó kutyacsontba? Allandoan szettepi a gep... az egyiket már kicseréltem, de nincs több, és nem tudok rola semmit... milyen evjaratu 33-as volt stb...
Arno16616-09-2008 14:47:55 // 41685
:)

kis olvasnivaló, ők szebben megfogalmaztak...

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter

A torque converter is a modified form of fluid coupling that is used to transfer rotating power from a prime mover, such as an internal combustion engine or electric motor, to a rotating driven load. Like a basic fluid coupling, the torque converter normally takes the place of a mechanical clutch, allowing the load to be separated from the power source. As a more advanced form of fluid coupling, however, a torque converter is able to multiply torque when there is a substantial difference between input and output rotational speed, thus providing the equivalent of a reduction gear.


Bizonyos tekintetben CVT valtokent viselkedik amig nem lock-ol (azaz valtas utan egy darabig amig a fordulatszam nem azonos mindket felen) a hagyomanyos automata...

Mára ennyi... eldugultam ;)
Grando16-09-2008 13:44:07 // 41684
A légtömegmérőnél ugyanez a szitu. Mondjuk 11-ért nehéz lesz szerezni. Vagy legalábbis nehezebb.
Don Gombóc16-09-2008 13:16:19 // 41683
Az Audi van tele ezekkel a Meat Doria nyavajákkal, bár hátha kifogod a dolgot, mert rendeltünk Meat üzapumpát, és Bosch volt benne. :)
Mégegy ilyen nyomatékkonverter meg letranszformálja, és biztos hogy megütlek! :)
Arno16616-09-2008 12:35:28 // 41682
Gratula a vashoz!!!!

Vmi képzavar van itt kérem... :) automata nem azt jelenti hogy oreguras tempoban kuszunk az uton. Eleg allatul vezetek **** es nagyon nagy baratom.

(tobbet az eletben nem lesz manualis kocsim, 99%....)

Imadom mikor kanyar elott visszapakolom kettot, a nyomatekkonverter meg szepen "letranszformálja" a 6e-ren vonyító motor teljesitmenyet ugy hogy a konverter masik fele 3-ren porog, es a kulonbseg extra nyomatekkent jelentkezik.
Olyan mintha nyomnad a gazt es csusztatnad a kuplungot 6e-ren terheles alatt.
Csak ezt mondjuk az automata birja uzemszeruen a manual meg nem.


****
(ez vajon indokol 2.5 ev alatt 3 echte gyari bosch legtomegmerot?? megint gyengebb a kocsi mint kene legyen....kurva eget ebbe a cegbe.... veszek 11e-ert a hegyaljanal egy Meat&Doriat es cserelgetem kethavonta.. akkor is jobban jarok....),


-

Gombocnak hála megvan a DSP kabelkoteg... kösz ezuton is, egesz feldobott...szep menet lesz beszerelni... remelem lesz meg joido... borzalom ez a mostani....
BeczA16-09-2008 10:46:46 // 41681
Gratula a vashoz.... üdv a csaptban!!!
Totti15-09-2008 20:47:03 // 41680
Lesz lesz de ahoz valami szebb idő kellene de az mostanság nem nagyon van!
BFMSE15-09-2008 20:45:47 // 41679
Mondjuk en beszelek, nekem is alig van :)))
BFMSE15-09-2008 20:45:23 // 41678
Gratula! Tehetnel meg fel par kepet rola :)
Totti15-09-2008 20:37:36 // 41677
Bár már volt kösza gondoloatom mikor tempomatot használtam hogy kényelmesebb lenne az automata de gyorsan ki vertem a fejemből ! :-)
Totti15-09-2008 20:35:04 // 41676
Itt is köszönös:-)
Don Gombóc15-09-2008 20:34:05 // 41675
No itt is gratula!
Grando15-09-2008 20:32:53 // 41674
És milyen jól gondoltad! ;)))
Totti15-09-2008 20:31:20 // 41673
Kösz! Hát igen én is ugy voltam vele hogy vagy manuál vagy semmi!
tipoatti15-09-2008 20:29:22 // 41672
Grat a vashoz! Háromezervéhat nem túl sűrű 6 gangos kéziváltóval... :)
Totti15-09-2008 20:23:44 // 41671
Köszi én is iyg gondolom!
Grando15-09-2008 20:15:18 // 41670
Grat a vashoz! Kitűnő választás! ;)))
Totti15-09-2008 20:03:01 // 41669
Sziasztok azt hiszem be léptem a klubba :-)
Grando15-09-2008 19:53:58 // 41668
Jó nagyot! :)))
Don Gombóc15-09-2008 19:40:57 // 41667
Jó estét!
BFMSE15-09-2008 11:14:05 // 41666
A műszer beépítésére már én is gondoltam, ez lesz az első lépés. Köszi az infókat!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)15-09-2008 08:19:41 // 41665
Ezt ma találtam,összeszorult szivvel,és könnyes szemekkel olvastam,miközben hizott a májam!!
Nagy sebességnél is csendesen, de határozottan tapad az útra. Ebben a példányban nincs aktív futómű, de érdemes volt évekig csiszolgatni a 164-est, mert ennyi pénzért ilyen menetkomfortot és kanyarsebességet nehéz találni. Az elegáns autó nem veszélytelen, nincs menetzaj, a marha nehéz kormány 100 felett helyre kerül és kiteljesedik, észrevétlenül száguldunk a fizetős tartományban.

Ezzel a kocsival hamar jó espressóhoz és vaskos büntikhez lehet jutni. A 164-est az E-Classe, BMW 5 ellen tervezték, és láthatólag mindent beleadtak: tisztességes összeszerelés, galvanizált karosszéria, agyontesztelt motorok. Még az ajtócsapódás is tökéletes, szépen magára borítja az elengedett ajtókat. Esküszöm, egyenes terepen próbálgattam.
idézet innét:klatty
Don Gombóc14-09-2008 19:18:03 // 41664
Ha lóg a tengely attól csak az olajat eszi általában, de egy szintig lógnia is kell, mivel ezek siklócsapágyak és a bemelegedés után áll be a megfelelő hézag illetve tűrés. Az alap nyomás 0,6 bar kell hogy legyen, Oweboosttal felmegy 1,2 bar-ig. Persze ez 3000-től még nem fickós, hiába írja a manuál a 290 Newtonmétert 2500-tól, az nem igaz legfeljebb egy bizonyos százaléka. Persze ezzel meg kell tanulni autózni, bár félre ne érts, de a 3000-res fordult más ha azt kettesből vagy negyedikből indítod. Amit még szokni kell hogy rá kell érezni a turbonyomás állandó jelenlétének a kihozására, ami egy kis odafigyelést igényel. A nyomás érzékeléséhez és beállításához a légmennyiségmérő a felelős, általában ennek a hibája okozza az anomáliát. Az LMM életkora 150-160 ezer kilométer. Persze csak a rohadék Boscht eszi a drágaság. :) A turbo felújítás meg úgyis szétszedés után derül ki, de ez a felújítással együtt max kettő három nap, de inkább kettő. Ha csak egy sima felújítás kell neki ami a csapágyak cseréjét és a centirozást takarja, az kb 45-50 ropi, de a tengely és lapát cserékkel is max 120-130 ezer pénz. Egy új turbó meg 170+ áfa. Nézd meg a neten a Belfegor turbo név alatt az embert Pestszentlőrincen van a Nemeske utca 21/c alatt ha jól emlékszem, ők jó munkát végeznek, és nem a reklámozott menőmanók árán.
Don Gombóc14-09-2008 19:01:28 // 41663
Én is voltam náluk, de ahogy néztem, nem egy nagytapasztalatú brigád. Bár kocsinézőben voltam, a hozzá állásuk az egyenlő a nullával. Egyik napon a kereskedő nem tudott velünk foglalkozni mert elvolt havazva, másnap nem vette fel a telefont, pontosabban kivolt kapcsova, mert a recepcióst is felhívtam hogy beszélni akarok vele, de nem kapcsolta be, egy későbbi időpontban meg a kocsi megnézésekor sem volt eléggé aktív, ezt úgy mondanám beleszart az egészbe, és telefonálgatott félrevonulva. Valyon ezt a Szabó úr tudja-e? Na ezekhez mennék a legutolsó sorban. Ha kell normális villanyász akkor menj a Halászteleken lévő Large autóhoz, ott a villanyász tudja a dolgát, és ért is a gyári komputerhez. Ugyanis a turbónyomást nem lehet a gyári kompival sem megmérni, legfeljebb annyit ír ki szó szerint hogy eltérő turbonyomás. Ha javasolhatom egy turbonyomásmérő beépítését, mert az ad referenciát az aktuális nyomásról. És nem jársz úgy mint én, hogy a nagy nyomás miatt leolvad egy dugattyúd.
BFMSE14-09-2008 18:56:10 // 41662
Úgy néztük, hogy lóg a tengelye, és méréskor meg nem töltött 0,5 fölé. Amikor 3000 alatt van a fordulatszám, akkor meg klímával olyan gyenge mint egy 1,2-as astra :(

Gondoltuk, hogy a nyomásszabályzó szelep, de a hibakiolvasánál csak a kopogásérzékelőt írta be hibának.

Esetleg katalizátor, mert el van tömődve?

Az a bajom, hogy ha szétszedik, és nem tudják megcsinálni, akkor mindenképpen kell egy másik bele, mert a régit már nem lehet összerakni. Szóval készítenem kell egy vészforgatókönyvet, hogy ha nem lehet felújítani, akkor is legyen valami hajszárító amit rátehetek :)
BFMSE14-09-2008 18:51:48 // 41661
Valaki kérdezte, hogy milyen tapasztalatok vannak a Fiat Szabóval kapcsolatban.

Lecseréltem a fakormányomat bőrkormányra, és a légzsák lámpa világított. Ezért elmentem a Fiat Szabóhoz, hogy kitöröljék a hibát. Mivel most akciós az Alfa szervízelés, ezért a diagnosztikát ingyen megcsinálták!

Normálisak voltak, bár sok 166-ost nem szerelhetnek. Pl. turbó nyomás méréshez azt mondták nincs műszerük, mert az új kocsiknál a computerből meg lehet mondani, hogy mekkora a nyomás...
Don Gombóc14-09-2008 18:49:32 // 41660
Most az eredeti felújított van fent, amiről a képek készültek, a másik az most van lasú felújításon. Egyelőre nem adom el az egyiket sem, mert ez eszi az olajat a felújítás után a másik megy bele, de a régit még megnézetem kibír-e még egy felújítást. A tiédnek mi a baja?
FRob14-09-2008 18:43:36 // 41659
anno amikor én vettem kb 10e km vel ezelőtt szintén unixos szart
akkor 14e volt a gyári meg 25, ezért vettem utángyártottat, 4 e km után a szilentek mentek ki, 10 e km után meg a gömbfej....most van benne 17e huf os gyári... elaforgtól

szóval unixos utángyártottat tényleg kerülje mindenki mert egy nagy rakás szar
BFMSE14-09-2008 18:42:45 // 41658
Akkor most van egy tartalék turbód? Nem adod el az egyiket? :)
Don Gombóc14-09-2008 18:20:04 // 41657
Csak óvatosan kérdezem, típus váltás vagy egy újabb Alfa? :)
Kicsi hogy van? No meg ti is? :)
Don Gombóc14-09-2008 18:18:10 // 41656
Az nem volt drága 20 ropiért, pláne ha nem a gyári. Szerintem sok volt. És ezek szerint szar is. Nem értem ezt bár szerencsére nem Budapesten autózom, csak elenyésző részben, de ez kevés mindenképpen, még akkor is ha szigszalagból tekernéd a szilent gumiját. :)
Gye'14-09-2008 13:32:38 // 41655
Hello! Nekem Novitec chip van a kocsiban, teljesen jó, jobban megy vele és normál használatnál közuton 0,5-1 literrel kevesebbet eszik... úgy tudom 100-120000 ft a bolti ára, én használtan vettem 40pénzért, annyit megér és egyszerű a beszerelése.... nekem anno 90-100ezerért akarák átprogramozni a vezérlésemet, lehet hogy úgy jobb teljesítményt lehet elérni de el is baszhatják a kocsit úgyhogy inkább ezt választottam. Ha érdekel lehet hogy eladó lesz 40rugóért, mivel most gondolkodok autócserén és ezt nem adom vele. Egyébként ha valakit érdekel egy jó 166, akkor ajánlom figyelmébe az autómat, http://www.hasznaltauto.hu/2329395_alfa_romeo_166_2001
Arno16614-09-2008 11:49:10 // 41654
A gyujtaskapcsolo korul van egy tekercs... az az antenna...az bele megy egy fekete dobozba amin zold matrica van... ez a kormanyallito kartol jobbra van. Erdemes kihuzni, bedugni, valszeg csak KH-s.
Arno16614-09-2008 11:49:02 // 41653
Hi Urak!

Uj minuszos rekord... bal felso lengokar... 2 hónap... -> kuka.
Szilentek KO... Igaz SOS-ben volt cserelve es unix-os utangyartott vmi volt hirtelen 20e-ért, de akkor is...ennyiert birhatna.... mostanában nem is állatkodom pedig...
Don Gombóc14-09-2008 06:52:57 // 41652
Ja bocs, ez 40 ropi volt három éve, csapágy cserékkel és centírozással, de sajna nemsokkal utánna elkezdte enni az olajat és azóta is eszi, bár kivállóan működik.
Don Gombóc14-09-2008 06:49:58 // 41651
Nem ez ami három éve lett felújítva, ez a régi, ez van fent még, a tiéd az most van oda, a turbósnál, majd lassúba csinálják.
BFMSE14-09-2008 00:11:12 // 41650
Don: köszi az infót!

Grande Bandi: tömegmérőddel mi legyen?
grande bandi13-09-2008 20:41:01 // 41649
Ez ami tolem van papa?? mennyibe faj egy iulyen szep felujitas?
Don Gombóc13-09-2008 15:48:39 // 41648
285x225x20 millimétere a pollenszűrő mérete.
Don Gombóc13-09-2008 07:02:13 // 41647
Ezen jól olvasható a gyári adattáblája.
Don Gombóc13-09-2008 07:01:48 // 41646
Ezen jól olvasható a gyári adattáblája.
Don Gombóc13-09-2008 07:00:13 // 41645
Ezen jól olvasható a gyári adattáblája.
Don Gombóc13-09-2008 06:54:16 // 41644
Ha jól emlékszem a turbinaház alakja a kipufogógáz csatlakozásánál mások,de belül egyforma. Itt van a 166 V6 TB turbó képei felújítás után, talán segít az azonosításban. Ollahnak talán meg van a gyári GTV turbója, tőle kéne képet kérni róla. Ez a lecsupaszított turbo csövek nélkül.
BFMSE12-09-2008 22:53:17 // 41643
Nem tudjátok, hogy a GTV turboja megeggyezik-e a 166 turbojaval?
Átok79146TD12-09-2008 22:44:43 // 41642
köszi neked is:):))))
tipoatti12-09-2008 22:42:19 // 41641
Majd' minden np látom az Üllőin a kereskedés ELŐTT, messziről tetszik az biztos, a tulaj is üdvözölt nem 1x, ha épp1 szembetalálkoztunk...
tipoatti12-09-2008 22:40:19 // 41640
Keresd Falatkát innen. Az övében van P-Box, annyit elmondhatok, hogy elég zorall a vas... :)
h-arcos12-09-2008 20:25:49 // 41639
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sziasztok! NEM 164-166 DE NAGY BAJ van, segítségre lenne szükségem. Megadta magát frissen vásárolt 156 2.0TS-om! Állítólag valami elektronika a vezérműtengely környékén, de nem biztos. A lényeg, hogy fullad és nem veszi fel a fordulatot csak nehezen. Alapjáraton jár, 3-4ezer körül pörög, közte mintha nem kapna anyagot. Nekem hétköznap nagyon fontos az autó, ezért kellene egy szerelő (aki ért is hozzá), aki hétvégére tudná vállalni....röviden ennyi...segítsetek, ha tudtok........ha nincs senki, akkor van időpontom Csörihez hétfő délutánra, de az nekem nagyon késő lenne. Segítsetek!!!!!! Köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.